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中東・アフリカのテニスラケット市場 2030年までの予測 地域別分析 エンドユーザー(大人・子供)・流通チャネル(スーパーマーケット・ハイパーマーケット、コンビニエンスストア、オンラインショップ、その他)


Middle East & Africa Tennis Racquet Market Forecast to 2030 Regional Analysis End User (Adults and Kids) and Distribution Channel (Supermarkets and Hypermarkets, Convenience Stores, Online Retail, and Others)

中東・アフリカのテニスラケット市場は、2023年の1,656万米ドルから2030年には2,011万米ドルに成長すると予測されている。2023年から2030年までの年平均成長率は2.8%と推定される。 若年層におけるレクリエー... もっと見る

 

 

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2023年11月20日 US$3,000
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サマリー

中東・アフリカのテニスラケット市場は、2023年の1,656万米ドルから2030年には2,011万米ドルに成長すると予測されている。2023年から2030年までの年平均成長率は2.8%と推定される。

若年層におけるレクリエーションスポーツとしてのテニスの普及

フィットネスと健康の維持におけるスポーツの重要性に関する意識の高まりが、世界的にテニスへの参加率を高めている。さらに、テニスは特に高齢者の間で大きな人気を博している。さらに、有酸素運動の増加、安静時心拍数と血圧の低下、代謝機能の改善、骨密度の増加といった利点もある。これに加えて、カーディオ・テニスはあらゆる年齢層の間で著しい人気を博している。ウォームアップや有酸素運動など、高エネルギーのワークアウトを含むグループ活動であり、健康的な方法でカロリーを消費する。カーディオ・テニスは、グループ・エクササイズとフィットネスにおけるポジティブなトレンドに従っており、ネット・ジェネレーションは、より多くの若者をこのスポーツに参加させることにも力を入れている。参加者が成熟期を迎え、その結果、柔軟な収入が増えたため、複数のスポーツ活動への参加に費やす支出が増えている。これはテニス産業の発展にとって非常に有益であり、テニス用品の需要は予測期間中、中東・アフリカのテニスラケット市場の拡大を支えるものと予測される。

中東&アフリカのテニスラケット市場概観

中東・アフリカ地域は、南アフリカ、サウジアラビア、UAEなど、いくつかの成長経済国で構成されています。この地域は、消費者の可処分所得の増加、ライフスタイルの改善、スポーツのレクリエーション活動への支出の増加につながる急速な経済発展を目の当たりにしている。特にUAEやサウジアラビアなどでは、さまざまなスポーツへの積極的な参加を政府が奨励しているため、この地域の人々のスポーツ参加は著しく増加している。この地域の国々は、スポーツ産業の可能性を認識し、長年にわたってスポーツ分野の資源と能力に戦略的に投資してきた。UAEには世界トップクラスの施設があり、トップアスリートを惹きつけ、草の根の発展を促進するような地元、地域、国際的なイベントが開催されている。同地域のテニスラケット市場は、同地域の女性の間でスポーツの人気が高まっていることから、今後数年間で著しい成長が見込まれる。中東・アフリカ地域では、テニスは女性のスポーツとして魅力を増している。同地域では長い間見過ごされてきたが、カタール、UAE、モロッコでトーナメントが開催され、このスポーツの認知度が高まり、地元選手の参加が促進されている。2023年4月、テニス・プロフェッショナル協会(ATP)はサウジアラビアでの次世代ファイナルズ開催を発表した。この権威あるイベントがサウジアラビアに移転することは、王国のテニスへの影響力と投資の拡大を意味する。サウジアラビアのような国は、経済の多様化と国際的な知名度を高めるために、テニスとエンターテインメントに多額の投資を行っている。この要因は、テニスラケット市場の成長を促進する可能性がある。さらに、この地域のテニス振興へのイニシアチブは、スポーツインフラ整備への多額の投資と相まって、今後数年間、テニスラケット市場に有利な成長機会をもたらすだろう。

中東・アフリカのテニスラケット市場の収益と2030年までの予測 (百万米ドル)

中東・アフリカのテニスラケット市場細分化

中東・アフリカのテニスラケット市場は、流通チャネルとエンドユーザー、国別にセグメント化されています。

流通チャネル別に見ると、中東&アフリカのテニスラケット市場はスーパーマーケット&ハイパーマーケット、専門店、オンライン小売、その他に区分される。スーパーマーケット&ハイパーマーケット部門は、2023年に中東&アフリカのテニスラケット市場で最大のシェアを占めた。

エンドユーザーに基づき、中東&アフリカのテニスラケット市場は大人と子供に区分される。2023年の中東&アフリカのテニスラケット市場では、大人セグメントが大きなシェアを占めている。

国別では、中東&アフリカのテニスラケット市場は南アフリカ、UAE、サウジアラビア、中東&アフリカのその他に区分される。2023年には南アフリカが中東&アフリカのテニスラケット市場を支配した。

YONEX Co.Ltd.、Sumitomo Rubber Industries Ltd.、Babolat、Wilson Sporting Goods、GAMMA Sports、PACIFIC Holding GmbH、Maus Frères SA、Authentic Brands Group LLCなどが中東・アフリカのテニスラケット市場で事業を展開している大手企業である。

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目次

TABLE OF CONTENTS

1. Introduction
1.1 Study Scope
1.2 The Insight Partners Research Report Guidance
1.3 Market Segmentation
1.3.1 Middle East & Africa Tennis Racquet Market, by End-User
1.3.2 Middle East & Africa Tennis Racquet Market, by Distribution Channel
1.3.3 Middle East & Africa Tennis Racquet Market, by Country
2. Key Takeaways
3. Research Methodology
3.1 Scope of the Study
3.2 Research Methodology
3.2.1 Data Collection:
3.2.2 Primary Interviews:
3.2.3 Hypothesis formulation:
3.2.4 Macro-economic factor analysis:
3.2.5 Developing base number:
3.2.6 Data Triangulation:
3.2.7 Country level data:
4. Middle East & Africa Tennis Racquet Market Landscape
4.1 Market Overview
4.2 Middle East & Africa PEST Analysis
4.3 Expert Opinion
5. Middle East & Africa Tennis Racquet Market – Key Market Dynamics
5.1 Market Drivers
5.1.1 Adoption of Tennis as Recreational Sport in Young Population
5.1.2 Rising Government Support to Sports
5.2 Market Restraints
5.2.1 High Expenses Related to Tennis
5.3 Market Opportunities
5.3.1 Adoption of Eco-Friendly Material for Tennis Racquets
5.4 Future Trends
5.4.1 New Product Innovations
5.5 Impact Analysis
6. Middle East & Africa Tennis Racquet Market Analysis
6.1 Overview
6.2 Middle East & Africa Tennis Racquet Market - Revenue and Forecast to 2030 (US$ Million)
7. Middle East & Africa Tennis Racquet Market Analysis By End-User
7.1 Overview
7.2 Middle East & Africa Tennis Racquet Market, By End-User (2022 and 2030)
7.3 Adults
7.3.1 Overview
7.3.2 Middle East & Africa Adults: Tennis Racquet Market – Revenue and Forecast to 2030 (US$ Million)
7.4 Kids
7.4.1 Overview
7.4.2 Middle East & Africa Kids: Tennis Racquet Market – Revenue and Forecast to 2030 (US$ Million)
8. Middle East & Africa Tennis Racquet Market Analysis – By Distribution Channel
8.1 Overview
8.2 Middle East & Africa Tennis Racquet Market, By Distribution Channel (2022 and 2030)
8.3 Supermarkets and Hypermarkets
8.3.1 Overview
8.3.2 Middle East & Africa Supermarkets and Hypermarkets: Tennis Racquet Market – Revenue and Forecast to 2030 (US$ Million)
8.4 Specialty Stores
8.4.1 Overview
8.4.2 Middle East & Africa Specialty Stores: Tennis Racquet Market – Revenue and Forecast to 2030 (US$ Million)
8.5 Online Retail
8.5.1 Overview
8.5.2 Middle East & Africa Online Retail: Tennis Racquet Market – Revenue and Forecast to 2030 (US$ Million)
8.6 Others
8.6.1 Overview
8.6.2 Middle East & Africa Others: Tennis Racquet Market – Revenue and Forecast to 2030 (US$ Million)
9. Middle East & Africa Tennis Racquet Market – Country Analysis
9.1 Overview
9.1.1 Middle East and Africa: Tennis Racquet Market –Revenue (2022) (US$ Million)
9.1.2 Middle East and Africa: Tennis Racquet Market, by Key Country
9.1.2.1 South Africa: Tennis Racquet Market –Revenue and Forecast to 2030 (US$ Million)
9.1.2.1.1 South Africa: Tennis Racquet Market, by End-User
9.1.2.1.2 South Africa: Tennis Racquet Market, by Distribution Channel
9.1.2.2 Saudi Arabia: Tennis Racquet Market –Revenue and Forecast to 2030 (US$ Million)
9.1.2.2.1 Saudi Arabia: Tennis Racquet Market, by End-User
9.1.2.2.2 Saudi Arabia: Tennis Racquet Market, by Distribution Channel
9.1.2.3 UAE: Tennis Racquet Market –Revenue and Forecast to 2030 (US$ Million)
9.1.2.3.1 UAE: Tennis Racquet Market, by End-User
9.1.2.3.2 UAE: Tennis Racquet Market, by Distribution Channel
9.1.2.4 Rest of MEA: Tennis Racquet Market –Revenue and Forecast to 2030 (US$ Million)
9.1.2.4.1 Rest of MEA: Tennis Racquet Market, by End-User
9.1.2.4.2 Rest of MEA: Tennis Racquet Market, by Distribution Channel
10. Industry Landscape
10.1 Overview
10.2 Expansion
10.3 New Product Development
10.4 Merger and Acquisition
11. Company Profiles
11.1 YONEX Co., Ltd.
11.1.1 Key Facts
11.1.2 Business Description
11.1.3 Products and Services
11.1.4 Financial Overview
11.1.5 SWOT Analysis
11.1.6 Key Developments
11.2 Sumitomo Rubber Industries Ltd
11.2.1 Key Facts
11.2.2 Business Description
11.2.3 Products and Services
11.2.4 Financial Overview
11.2.5 SWOT Analysis
11.2.6 Key Developments
11.3 Babolat
11.3.1 Key Facts
11.3.2 Business Description
11.3.3 Products and Services
11.3.4 Financial Overview
11.3.5 SWOT Analysis
11.3.6 Key Developments
11.4 Wilson Sporting Goods
11.4.1 Key Facts
11.4.2 Business Description
11.4.3 Products and Services
11.4.4 Financial Overview
11.4.5 SWOT Analysis
11.4.6 Key Developments
11.5 GAMMA Sports
11.5.1 Key Facts
11.5.2 Business Description
11.5.3 Products and Services
11.5.4 Financial Overview
11.5.5 SWOT Analysis
11.5.6 Key Developments
11.6 PACIFIC Holding GmbH
11.6.1 Key Facts
11.6.2 Business Description
11.6.3 Products and Services
11.6.4 Financial Overview
11.6.5 SWOT Analysis
11.6.6 Key Developments
11.7 Maus Frères SA
11.7.1 Key Facts
11.7.2 Business Description
11.7.3 Products and Services
11.7.4 Financial Overview
11.7.5 SWOT Analysis
11.7.6 Key Developments
11.8 Authentic Brands Group LLC
11.8.1 Key Facts
11.8.2 Business Description
11.8.3 Products and Services
11.8.4 Financial Overview
11.8.5 SWOT Analysis
11.8.6 Key Developments
12. Appendix
12.1 About The Insight Partners
12.2 Glossary of Terms

 

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Summary

The Middle East & Africa tennis racquet market is expected to grow from US$ 16.56 million in 2023 to US$ 20.11 million by 2030. It is estimated to grow at a CAGR of 2.8% from 2023 to 2030.

Adoption of Tennis as Recreational Sport in Young Population

Growing awareness regarding the significance of sports in sustaining fitness and health has increased the participation rate in tennis worldwide. Furthermore, tennis has gained significant popularity, particularly among the elderly population. Moreover, it also exhibits certain advantages such as increasing aerobic activities, lowering resting heart rate and blood pressure, improving metabolic function, and increasing bone density. In addition to this, cardio tennis has gained remarkable popularity among all age groups. It is a group activity that includes a high-energy workout, including warm-up and cardio workouts to burn calories in a healthy way. Cardio tennis follows the positive trends in group exercise and fitness, and Net Generation is also focusing on bringing more youth into the sport. As the participants are entering maturity and consequently experiencing increased flexible income, spending on participation in multiple sports activities has increased. This has been highly beneficial for the development of the tennis industry, and demand for tennis equipment is projected to support the expansion of the Middle East & Africa tennis racquet market over the forecast period.

Middle East & Africa Tennis Racquet Market Overview

The Middle East and Africa consists of several growing economies, such as South Africa, Saudi Arabia, the UAE, and others. This region is witnessing rapid economic development leading to the rising disposable income of consumers, improving lifestyles, and increasing expenditure on recreational activities in sports. The participation of people in sports across the region is significantly increasing owing to rising encouragement from governments of countries like the UAE, and Saudi Arabia, among others, for active participation in different sports. The countries in this region have recognized the potential of the sports industry and have been investing strategically in their resources and competencies across the sports sector for many years. The UAE has world-class facilities and hosts local, regional, and international events that attract top athletes and promote grassroots development. The tennis racquets market across the region is expected to witness remarkable growth in the coming years owing to the increasing popularity of the sport amongst the women in the region. Tennis is gaining appeal as a women's sport in the Middle East and Africa. Long overlooked in the region, the sport is gaining traction with tournaments held in Qatar, the UAE, and Morocco, enhancing its visibility and encouraging local players to participate. In April 2023, the Association of Tennis Professionals (ATP) announced its Next Gen finals in Saudi Arabia 2023. The relocation of the prestigious event to Saudi Arabia would represent the kingdom's growing leverage and investment in tennis. Hence, the countries such as Saudi Arabia invests heavily in tennis and entertainment to diversify their economy and boost their international profile. This factor is potentially driving the tennis racquet market growth. Moreover, the region’s initiatives in promoting tennis, coupled with heavy investments in developing sports infrastructure, will open lucrative growth opportunities for the tennis racquet market in the coming years.

Middle East & Africa Tennis Racquet Market Revenue and Forecast to 2030 (US$ Million)

Middle East & Africa Tennis Racquet Market Segmentation

The Middle East & Africa tennis racquet market is segmented into distribution channel and end user, and country.

Based on distribution channel, the Middle East & Africa tennis racquet market is segmented into supermarkets & hypermarkets, specialty store, online retail, and others. The supermarkets & hypermarkets segment held a largest share of the Middle East & Africa tennis racquet market in 2023.

Based on end user, the Middle East & Africa tennis racquet market is segmented into adults and kids. The adults segment held the larger share of the Middle East & Africa tennis racquet market in 2023.

Based on country, the Middle East & Africa tennis racquet market is segmented into the South Africa, UAE, Saudi Arabia, and Rest of Middle East & Africa. The South Africa dominated the Middle East & Africa tennis racquet market in 2023.

YONEX Co. Ltd.; Sumitomo Rubber Industries Ltd; Babolat; Wilson Sporting Goods; GAMMA Sports; PACIFIC Holding GmbH; Maus Frères SA; and Authentic Brands Group LLC are some of the leading companies operating in the Middle East & Africa tennis racquets market.



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Table of Contents

TABLE OF CONTENTS

1. Introduction
1.1 Study Scope
1.2 The Insight Partners Research Report Guidance
1.3 Market Segmentation
1.3.1 Middle East & Africa Tennis Racquet Market, by End-User
1.3.2 Middle East & Africa Tennis Racquet Market, by Distribution Channel
1.3.3 Middle East & Africa Tennis Racquet Market, by Country
2. Key Takeaways
3. Research Methodology
3.1 Scope of the Study
3.2 Research Methodology
3.2.1 Data Collection:
3.2.2 Primary Interviews:
3.2.3 Hypothesis formulation:
3.2.4 Macro-economic factor analysis:
3.2.5 Developing base number:
3.2.6 Data Triangulation:
3.2.7 Country level data:
4. Middle East & Africa Tennis Racquet Market Landscape
4.1 Market Overview
4.2 Middle East & Africa PEST Analysis
4.3 Expert Opinion
5. Middle East & Africa Tennis Racquet Market – Key Market Dynamics
5.1 Market Drivers
5.1.1 Adoption of Tennis as Recreational Sport in Young Population
5.1.2 Rising Government Support to Sports
5.2 Market Restraints
5.2.1 High Expenses Related to Tennis
5.3 Market Opportunities
5.3.1 Adoption of Eco-Friendly Material for Tennis Racquets
5.4 Future Trends
5.4.1 New Product Innovations
5.5 Impact Analysis
6. Middle East & Africa Tennis Racquet Market Analysis
6.1 Overview
6.2 Middle East & Africa Tennis Racquet Market - Revenue and Forecast to 2030 (US$ Million)
7. Middle East & Africa Tennis Racquet Market Analysis By End-User
7.1 Overview
7.2 Middle East & Africa Tennis Racquet Market, By End-User (2022 and 2030)
7.3 Adults
7.3.1 Overview
7.3.2 Middle East & Africa Adults: Tennis Racquet Market – Revenue and Forecast to 2030 (US$ Million)
7.4 Kids
7.4.1 Overview
7.4.2 Middle East & Africa Kids: Tennis Racquet Market – Revenue and Forecast to 2030 (US$ Million)
8. Middle East & Africa Tennis Racquet Market Analysis – By Distribution Channel
8.1 Overview
8.2 Middle East & Africa Tennis Racquet Market, By Distribution Channel (2022 and 2030)
8.3 Supermarkets and Hypermarkets
8.3.1 Overview
8.3.2 Middle East & Africa Supermarkets and Hypermarkets: Tennis Racquet Market – Revenue and Forecast to 2030 (US$ Million)
8.4 Specialty Stores
8.4.1 Overview
8.4.2 Middle East & Africa Specialty Stores: Tennis Racquet Market – Revenue and Forecast to 2030 (US$ Million)
8.5 Online Retail
8.5.1 Overview
8.5.2 Middle East & Africa Online Retail: Tennis Racquet Market – Revenue and Forecast to 2030 (US$ Million)
8.6 Others
8.6.1 Overview
8.6.2 Middle East & Africa Others: Tennis Racquet Market – Revenue and Forecast to 2030 (US$ Million)
9. Middle East & Africa Tennis Racquet Market – Country Analysis
9.1 Overview
9.1.1 Middle East and Africa: Tennis Racquet Market –Revenue (2022) (US$ Million)
9.1.2 Middle East and Africa: Tennis Racquet Market, by Key Country
9.1.2.1 South Africa: Tennis Racquet Market –Revenue and Forecast to 2030 (US$ Million)
9.1.2.1.1 South Africa: Tennis Racquet Market, by End-User
9.1.2.1.2 South Africa: Tennis Racquet Market, by Distribution Channel
9.1.2.2 Saudi Arabia: Tennis Racquet Market –Revenue and Forecast to 2030 (US$ Million)
9.1.2.2.1 Saudi Arabia: Tennis Racquet Market, by End-User
9.1.2.2.2 Saudi Arabia: Tennis Racquet Market, by Distribution Channel
9.1.2.3 UAE: Tennis Racquet Market –Revenue and Forecast to 2030 (US$ Million)
9.1.2.3.1 UAE: Tennis Racquet Market, by End-User
9.1.2.3.2 UAE: Tennis Racquet Market, by Distribution Channel
9.1.2.4 Rest of MEA: Tennis Racquet Market –Revenue and Forecast to 2030 (US$ Million)
9.1.2.4.1 Rest of MEA: Tennis Racquet Market, by End-User
9.1.2.4.2 Rest of MEA: Tennis Racquet Market, by Distribution Channel
10. Industry Landscape
10.1 Overview
10.2 Expansion
10.3 New Product Development
10.4 Merger and Acquisition
11. Company Profiles
11.1 YONEX Co., Ltd.
11.1.1 Key Facts
11.1.2 Business Description
11.1.3 Products and Services
11.1.4 Financial Overview
11.1.5 SWOT Analysis
11.1.6 Key Developments
11.2 Sumitomo Rubber Industries Ltd
11.2.1 Key Facts
11.2.2 Business Description
11.2.3 Products and Services
11.2.4 Financial Overview
11.2.5 SWOT Analysis
11.2.6 Key Developments
11.3 Babolat
11.3.1 Key Facts
11.3.2 Business Description
11.3.3 Products and Services
11.3.4 Financial Overview
11.3.5 SWOT Analysis
11.3.6 Key Developments
11.4 Wilson Sporting Goods
11.4.1 Key Facts
11.4.2 Business Description
11.4.3 Products and Services
11.4.4 Financial Overview
11.4.5 SWOT Analysis
11.4.6 Key Developments
11.5 GAMMA Sports
11.5.1 Key Facts
11.5.2 Business Description
11.5.3 Products and Services
11.5.4 Financial Overview
11.5.5 SWOT Analysis
11.5.6 Key Developments
11.6 PACIFIC Holding GmbH
11.6.1 Key Facts
11.6.2 Business Description
11.6.3 Products and Services
11.6.4 Financial Overview
11.6.5 SWOT Analysis
11.6.6 Key Developments
11.7 Maus Frères SA
11.7.1 Key Facts
11.7.2 Business Description
11.7.3 Products and Services
11.7.4 Financial Overview
11.7.5 SWOT Analysis
11.7.6 Key Developments
11.8 Authentic Brands Group LLC
11.8.1 Key Facts
11.8.2 Business Description
11.8.3 Products and Services
11.8.4 Financial Overview
11.8.5 SWOT Analysis
11.8.6 Key Developments
12. Appendix
12.1 About The Insight Partners
12.2 Glossary of Terms

 

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