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エンターテイメントロボットの世界市場 2021-2025


Global Entertainment Robots Market 2021-2025

エンターテイメントロボットの世界市場 2021-2025年 Technavio社はエンターテイメントロボット市場をモニターしており、予測期間中に12.21%のCAGRで進行し、2021-2025年に3976.16千台の成長が見込まれています。... もっと見る

 

 

出版社 出版年月 電子版価格 ページ数 言語
TechNavio
テクナビオ
2021年8月3日 US$2,500
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サマリー

エンターテイメントロボットの世界市場 2021-2025年
Technavio社はエンターテイメントロボット市場をモニターしており、予測期間中に12.21%のCAGRで進行し、2021-2025年に3976.16千台の成長が見込まれています。当レポートでは、エンターテインメント・ロボット市場について、全体的な分析、市場規模と予測、トレンド、成長要因、課題のほか、約25社のベンダーを網羅したベンダー分析を行っています。
本レポートでは、現在の世界市場のシナリオ、最新のトレンドとドライバー、そして市場全体の環境に関する最新の分析を提供しています。市場を牽引しているのは、レジャーの目的とSTEM Literacyです。また、レジャーという目的が市場の成長を後押しすることも予想されます。
エンターテイメントロボット市場の分析では、製品セグメントと地域別の状況を示しています。
Technavioのエンターテイメントロボット市場は以下のように区分されています。
製品別
- ロボット玩具
- 教育用ロボット
- ロボットのコンパニオン・ペット
地理的状況別
- 欧州
- APAC
- 北アメリカ
- MEA
- 南米
本調査では、人工知能が今後数年間のエンタテインメント・ロボット市場の成長を促す主要な理由の一つであるとしています。
Technavio社は、複数の情報源から得たデータを主要なパラメータの分析によって調査、合成、要約することで、市場の詳細なイメージを提示しています。当レポートでは、エンターテインメントロボット市場について、以下の項目を取り上げています。
- エンターテインメントロボット市場のサイジング
- エンターテインメントロボット市場の予測
- エンターテインメントロボット市場の産業分析
Technavioの堅牢なベンダー分析は、クライアントの市場での地位向上を支援することを目的としており、本レポートではこれに沿って、エンターテインメントロボット市場の主要ベンダーであるFischerwerke GmbH and Co.KG、HANSON ROBOTICS Ltd.、Hasbro Inc.、KUKA AG、LEGO System AS、Mattel Inc.、SoftBank Robotics Group Corp.、Sony Group Corp.、Sphero Inc.、WowWee Group Ltd.などが含まれます。また、エンターテインメントロボット市場の分析レポートには、市場成長に影響を与える今後のトレンドや課題に関する情報も含まれています。これは、企業が戦略を立て、来るべき成長機会をすべて活用するのに役立つものです。
本調査は、業界の主要参加者からの情報を含む一次情報と二次情報を客観的に組み合わせて実施しました。本レポートには、主要ベンダーの分析に加えて、包括的な市場およびベンダーランドスケープが含まれています。このレポートの詳細については、- https://www.technavio.com/report/entertainment-robots-market-industry-analysis をご覧ください。
Technavio社は、利益、価格、競争、プロモーションなどの主要なパラメーターの分析により、複数のソースからのデータを調査、合成、要約することで、市場の詳細なイメージを提示しています。また、業界の主要なインフルエンサーを特定することで、様々な市場の側面を提示しています。提示されたデータは包括的で信頼性が高く、一次および二次両方の広範な調査の結果です。Technavio社の市場調査レポートは、正確な市場成長を予測するために、完全な競合状況と、質的および量的調査を用いた詳細なベンダー選択方法と分析を提供しています。

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目次

- エグゼクティブサマリー
o 市場の概要
- 市場のランドスケープ
o マーケットエコシステム
o バリューチェーン分析
- 市場のサイジング
o 市場の定義
o 市場セグメント分析
o 市場規模2020
o 市場の見通し。2020年~2025年の予測
- ファイブフォース分析
o バイヤーのバーゲニングパワー
o サプライヤーのバーゲニング・パワー
o 新規参入者の脅威
o 代替品の脅威
o ライバルの脅威
市場の状況
- 製品別の市場区分
o 市場セグメント
o 製品別の比較
o ロボット玩具 - 市場規模と予測2020-2025年
o 教育用ロボット - 市場規模と予測2020-2025年
o ロボット・コンパニオン・ペット - 市場規模と予測2020-2025年
o 製品別の市場機会
- 顧客層
顧客の状況
- 地理的な状況
o 地理的セグメント
o 地理的比較
o ヨーロッパ - 市場規模と2020-2025年の予測
o APAC - 市場規模と2020-2025年の予測
o 北米 - 市場規模と予測:2020-2025年
o MEA - 市場規模と予測:2020-2025年
o 南米 - 市場規模と予測:2020-2025年
o 主要な主要国
o 地理的状況別の市場機会
o マーケットドライバー
o 市場の課題
o 市場トレンド
- ベンダーの状況
o 概要
混乱した状況
- ベンダーの分析
o 対象となるベンダー
o ベンダーの市場における位置づけ
o Fischerwerke GmbH and Co.KG
o HANSON ROBOTICS Ltd.
ハスブロ社
O KUKA AG
レゴシステム社
o Mattel Inc.
o ソフトバンクロボティクスグループ株式会社
o ソニーグループ株式会社
o Sphero Inc.
o WowWee Group Ltd.
- 付録
o 報告書の範囲
o US$の通貨換算レート
o 調査方法
o 略語のリスト

出展内容
- 1: 重要な発見1
- 2: キー・ファインディング2
- 3: キー・ファインディング3
- 4: キー・ファインディング5
- 5: キー・ファインディング6
- 6: キー・ファインディング 7
- 7: キー・ファインディング 8
- 8: 親市場
- 9: 市場の特徴
- 10: 市場の定義に含まれるベンダーの製品群
- 11: 市場セグメント
- 12: 世界市場: 2020-2025年の市場規模と予測(千台)
- 13: 世界の市場2020年~2025年の前年比成長率(%)
- 14: ファイブフォース分析 2020年・2025年
- 15: 買い手のバーゲニング・パワー
- 16: サプライヤーのバーゲニングパワー
- 17: 新規参入者の脅威
- 18: 代替品の脅威
- 19: ライバル会社の脅威
- 20: 市場の状況-ファイブフォース2020
- 21: 製品-市場シェア2020-2025年(%)
- 22: 製品別比較
- 23:ロボット玩具-市場規模・予測2020-2025年(千台
- 24:ロボット玩具-2020年~2025年の前年比成長率(%)
- 25: 教育用ロボット-市場規模および予測2020-2025年(千台)
- 26: 教育用ロボット - 2020-2025年の年間成長率(%)
- 27: ロボットコンパニオンペット - 市場規模および予測2020-2025年(千台)
- 28: ロボットコンパニオンペット - 2020-2025年の前年比成長率(%)
- 29: 製品別の市場機会
- 30: 顧客ランドスケープ
- 31: 市場シェア 地域別 2020-2025年(%)
- 32: 地理的比較
- 33: 欧州-市場規模と2020-2025年の予測(千台)
- 34: 欧州-2020-2025年の前年比成長率(%)
- 35: APAC - 市場規模および予測2020-2025年(千台)
- 36: APAC - 2020年から2025年までの年間成長率(%)
- 37: 北米 - 市場規模および予測:2020-2025年(千台)
- 38: 北米 - 2020-2025年の年間成長率(%)
- 39: MEA(中東・アフリカ地域)の市場規模および2020-2025年の予測(単位:千台)
- 40: MEA - 2020年から2025年までの年間成長率(%)
- 41: 南米──市場規模および2020-2025年の予測(単位:千台)
- 42: 南米-2020-2025年の年間成長率(%)
- 43: 主要先進国
- 44: 地域別の市場機会(千台)
- 45: ドライバーと課題の影響
- 46: ベンダーの状況
- 47: ランドスケープの混乱
- 48: 業界のリスク
- 49: 対象となるベンダー
- 50: ベンダーの市場における位置づけ
- 51: Fischerwerke GmbH and Co.KG - 概要
- 52: Fischerwerke GmbH and Co.KG - 製品とサービス
- 53: Fischerwerke GmbH and Co.KG - 主な提供製品
- 54: Fischerwerke GmbH and Co.KG - 主要顧客
- 55: Fischerwerke GmbH and Co.KG - セグメントフォーカス
- 56:HANSON ROBOTICS Ltd. - 概要
- 57: ハンソン・ロボティクス株式会社 - 製品・サービス
- 58: ハンソン・ロボティクス社 - 主な製品・サービス
- 59:ハンソン・ロボティクス社(HANSON ROBOTICS Ltd. - 主要顧客
- 60:ハンソン・ロボティクス株式会社(HANSON ROBOTICS Ltd. - セグメントフォーカス
- 61: ハズブロ社 - 概要
- 62: ハズブロ社 - 事業セグメント
- 63: ハズブロ社 - 主要製品
- 64: ハズブロ社 - 主要顧客
- 65: ハズブロ・インク - セグメントフォーカス
- 66: KUKA AG - 概要
- 67:67: KUKA AG - ビジネスセグメント
- 68: KUKA AG - 主な提供製品
- 69: KUKA AG - 主要顧客
- 70: KUKA AG - セグメントフォーカス
- 71:レゴシステム社 - 概要
- 72:レゴシステムAS - 製品・サービス
- 73:LEGO System AS - 主な提供サービス
- 74:LEGO System AS - 主要顧客
- 75: LEGO System AS - セグメントフォーカス
- 76:マテル社 - 概要
- 77:マテル社-ビジネスセグメント
- 78: マテル社 - 主な製品
- 79:マテル社 - 主な顧客
- 80: マテル社 - セグメントフォーカス
- 81:ソフトバンクロボティクスグループ株式会社 - 概要
- 82: ソフトバンクロボティクスグループ株式会社 - 製品・サービス
- 83:ソフトバンクロボティクスグループ株式会社 - 主な提供製品
- 84: ソフトバンクロボティクスグループ(株) - 主要顧客
- 85: ソフトバンクロボティクスグループ(株) - セグメントフォーカス
- 86: ソニーグループ(株) - 概要
- 87: ソニーグループ(株)・事業セグメント
- 88: ソニーグループ(株)の主な製品・サービス
- 89: ソニーグループ(株)・主な顧客
- 90: ソニーグループ(株) - セグメントフォーカス
- 91: スフェロ社 - 概要
- 92:Sphero Inc.の製品とサービス
- 93: Sphero Inc. - 主な提供製品
- 94:Sphero Inc. - 主要顧客
- 95:Sphero Inc.ーセグメントフォーカス
- 96:WowWee Group Ltd. - 概要
- 97:WowWee Group Ltd.(ワウウィー・グループ・リミテッド) - 製品・サービス
- 98:WowWee Group Ltd. - 主な提供物
- 99:WowWee Group Ltd.(ワウウィー・グループ・リミテッド) - 主要顧客
- 100:WowWee Group Ltd.(ワウウィー・グループ・リミテッド) - セグメントフォーカス
- 101: US$の通貨換算レート
- 102:調査方法
- 103: 市場調査に用いた検証手法
- 104: 情報源
- 105: 略語のリスト

 

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Summary

Global Entertainment Robots Market 2021-2025
Technavio has been monitoring the entertainment robots market and it is poised to grow by 3976.16 thousand units during 2021-2025, progressing at a CAGR of 12.21% during the forecast period. Our report on the entertainment robots market provides a holistic analysis, market size and forecast, trends, growth drivers, and challenges, as well as vendor analysis covering around 25 vendors.
The report offers an up-to-date analysis regarding the current global market scenario, latest trends and drivers, and the overall market environment. The market is driven by the purpose of leisure and STEM Literacy. In addition, the purpose of leisure is anticipated to boost the growth of the market as well.
The entertainment robots market analysis includes the product segment and geographic landscape.
Technavio's entertainment robots market is segmented as below:
By Product
• Robotic toys
• Educational robots
• Robotic companion pets
By Geographical Landscape
• Europe
• APAC
• North America
• MEA
• South America
This study identifies artificial intelligence as one of the prime reasons driving the entertainment robots market growth during the next few years.
Technavio presents a detailed picture of the market by the way of study, synthesis, and summation of data from multiple sources by an analysis of key parameters. Our report on entertainment robots market covers the following areas:
• Entertainment robots market sizing
• Entertainment robots market forecast
• Entertainment robots market industry analysis
Technavio's robust vendor analysis is designed to help clients improve their market position, and in line with this, this report provides a detailed analysis of several leading entertainment robots market vendors that include Fischerwerke GmbH and Co. KG, HANSON ROBOTICS Ltd., Hasbro Inc., KUKA AG, LEGO System AS, Mattel Inc., SoftBank Robotics Group Corp., Sony Group Corp., Sphero Inc., and WowWee Group Ltd. Also, the entertainment robots market analysis report includes information on upcoming trends and challenges that will influence market growth. This is to help companies strategize and leverage all forthcoming growth opportunities.
The study was conducted using an objective combination of primary and secondary information including inputs from key participants in the industry. The report contains a comprehensive market and vendor landscape in addition to an analysis of the key vendors. For further information on this report, please visit - https://www.technavio.com/report/entertainment-robots-market-industry-analysis
Technavio presents a detailed picture of the market by the way of study, synthesis, and summation of data from multiple sources by an analysis of key parameters such as profit, pricing, competition, and promotions. It presents various market facets by identifying the key industry influencers. The data presented is comprehensive, reliable, and a result of extensive research - both primary and secondary. Technavio's market research reports provide a complete competitive landscape and an in-depth vendor selection methodology and analysis using qualitative and quantitative research to forecast the accurate market growth.



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Table of Contents

• Executive Summary
o Market overview
• Market Landscape
o Market ecosystem
o Value chain analysis
• Market Sizing
o Market definition
o Market segment analysis
o Market size 2020
o Market outlook: Forecast for 2020 - 2025
• Five Forces Analysis
o Bargaining power of buyers
o Bargaining power of suppliers
o Threat of new entrants
o Threat of substitutes
o Threat of rivalry
o Market condition
• Market Segmentation by Product
o Market segments
o Comparison by Product
o Robotic toys - Market size and forecast 2020-2025
o Educational robots - Market size and forecast 2020-2025
o Robotic companion pets - Market size and forecast 2020-2025
o Market opportunity by Product
• Customer landscape
o Customer landscape
• Geographic Landscape
o Geographic segmentation
o Geographic comparison
o Europe - Market size and forecast 2020-2025
o APAC - Market size and forecast 2020-2025
o North America - Market size and forecast 2020-2025
o MEA - Market size and forecast 2020-2025
o South America - Market size and forecast 2020-2025
o Key leading countries
o Market opportunity By Geographical Landscape
o Market drivers
o Market challenges
o Market trends
• Vendor Landscape
o Overview
o Landscape disruption
• Vendor Analysis
o Vendors covered
o Market positioning of vendors
o Fischerwerke GmbH and Co. KG
o HANSON ROBOTICS Ltd.
o Hasbro Inc.
o KUKA AG
o LEGO System AS
o Mattel Inc.
o SoftBank Robotics Group Corp.
o Sony Group Corp.
o Sphero Inc.
o WowWee Group Ltd.
• Appendix
o Scope of the report
o Currency conversion rates for US$
o Research methodology
o List of abbreviations

Exhibits
• 1: Key Finding 1
• 2: Key Finding 2
• 3: Key Finding 3
• 4: Key Finding 5
• 5: Key Finding 6
• 6: Key Finding 7
• 7: Key Finding 8
• 8: Parent market
• 9: Market characteristics
• 10: Offerings of vendors included in the market definition
• 11: Market segments
• 12: Global - Market size and forecast 2020 - 2025 (thousand units)
• 13: Global market: Year-over-year growth 2020 - 2025 (%)
• 14: Five forces analysis 2020 & 2025
• 15: Bargaining power of buyers
• 16: Bargaining power of suppliers
• 17: Threat of new entrants
• 18: Threat of substitutes
• 19: Threat of rivalry
• 20: Market condition - Five forces 2020
• 21: Product - Market share 2020-2025 (%)
• 22: Comparison by Product
• 23: Robotic toys - Market size and forecast 2020-2025 (thousand units)
• 24: Robotic toys - Year-over-year growth 2020-2025 (%)
• 25: Educational robots - Market size and forecast 2020-2025 (thousand units)
• 26: Educational robots - Year-over-year growth 2020-2025 (%)
• 27: Robotic companion pets - Market size and forecast 2020-2025 (thousand units)
• 28: Robotic companion pets - Year-over-year growth 2020-2025 (%)
• 29: Market opportunity by Product
• 30: Customer landscape
• 31: Market share By Geographical Landscape 2020-2025 (%)
• 32: Geographic comparison
• 33: Europe - Market size and forecast 2020-2025 (thousand units)
• 34: Europe - Year-over-year growth 2020-2025 (%)
• 35: APAC - Market size and forecast 2020-2025 (thousand units)
• 36: APAC - Year-over-year growth 2020-2025 (%)
• 37: North America - Market size and forecast 2020-2025 (thousand units)
• 38: North America - Year-over-year growth 2020-2025 (%)
• 39: MEA - Market size and forecast 2020-2025 (thousand units)
• 40: MEA - Year-over-year growth 2020-2025 (%)
• 41: South America - Market size and forecast 2020-2025 (thousand units)
• 42: South America - Year-over-year growth 2020-2025 (%)
• 43: Key leading countries
• 44: Market opportunity By Geographical Landscape (thousand units)
• 45: Impact of drivers and challenges
• 46: Vendor landscape
• 47: Landscape disruption
• 48: Industry risks
• 49: Vendors covered
• 50: Market positioning of vendors
• 51: Fischerwerke GmbH and Co. KG - Overview
• 52: Fischerwerke GmbH and Co. KG - Product and service
• 53: Fischerwerke GmbH and Co. KG - Key offerings
• 54: Fischerwerke GmbH and Co. KG - Key customers
• 55: Fischerwerke GmbH and Co. KG - Segment focus
• 56: HANSON ROBOTICS Ltd. - Overview
• 57: HANSON ROBOTICS Ltd. - Product and service
• 58: HANSON ROBOTICS Ltd. - Key offerings
• 59: HANSON ROBOTICS Ltd. - Key customers
• 60: HANSON ROBOTICS Ltd. - Segment focus
• 61: Hasbro Inc. - Overview
• 62: Hasbro Inc. - Business segments
• 63: Hasbro Inc. - Key offerings
• 64: Hasbro Inc. - Key customers
• 65: Hasbro Inc. - Segment focus
• 66: KUKA AG - Overview
• 67: KUKA AG - Business segments
• 68: KUKA AG - Key offerings
• 69: KUKA AG - Key customers
• 70: KUKA AG - Segment focus
• 71: LEGO System AS - Overview
• 72: LEGO System AS - Product and service
• 73: LEGO System AS - Key offerings
• 74: LEGO System AS - Key customers
• 75: LEGO System AS - Segment focus
• 76: Mattel Inc. - Overview
• 77: Mattel Inc. - Business segments
• 78: Mattel Inc. - Key offerings
• 79: Mattel Inc. - Key customers
• 80: Mattel Inc. - Segment focus
• 81: SoftBank Robotics Group Corp. - Overview
• 82: SoftBank Robotics Group Corp. - Product and service
• 83: SoftBank Robotics Group Corp. - Key offerings
• 84: SoftBank Robotics Group Corp. - Key customers
• 85: SoftBank Robotics Group Corp. - Segment focus
• 86: Sony Group Corp. - Overview
• 87: Sony Group Corp. - Business segments
• 88: Sony Group Corp. - Key offerings
• 89: Sony Group Corp. - Key customers
• 90: Sony Group Corp. - Segment focus
• 91: Sphero Inc. - Overview
• 92: Sphero Inc. - Product and service
• 93: Sphero Inc. - Key offerings
• 94: Sphero Inc. - Key customers
• 95: Sphero Inc. - Segment focus
• 96: WowWee Group Ltd. - Overview
• 97: WowWee Group Ltd. - Product and service
• 98: WowWee Group Ltd. - Key offerings
• 99: WowWee Group Ltd. - Key customers
• 100: WowWee Group Ltd. - Segment focus
• 101: Currency conversion rates for US$
• 102: Research Methodology
• 103: Validation techniques employed for market sizing
• 104: Information sources
• 105: List of abbreviations

 

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