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航空広告の世界市場レポート 2024


Aerial Advertising Global Market Report 2024

航空広告とは、航空機やドローンなどの飛行体を利用して、広告媒体を制作・輸送・表示する広告形態である。この方法は、広告がかなりの距離から見えることができるため、多くの聴衆に到達するのに有効である。 ... もっと見る

 

 

出版社 出版年月 電子版価格 ページ数 言語
The Business Research Company (TBRC)
ザ・ビジネスリサーチカンパニー
2024年2月14日 US$4,000
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175 英語

 

サマリー

航空広告とは、航空機やドローンなどの飛行体を利用して、広告媒体を制作・輸送・表示する広告形態である。この方法は、広告がかなりの距離から見えることができるため、多くの聴衆に到達するのに有効である。

空中広告の主な商品タイプには、ビルボード、レターバナー、スカイライティングなどがある。ビルボードは、通常自立しているか、建物の側面に取り付けられている大規模な屋外広告構造物である。これらの用途は、エコノミークラスやビジネスクラスなど様々な文脈にまたがり、個人用や商業用など多様なエンドユーザーに対応している。

この調査レポートは、航空広告業界の世界市場規模、地域シェア、航空広告市場シェアを持つ競合企業、詳細な航空広告市場セグメント、市場動向とビジネスチャンス、航空広告業界で成功するために必要なデータなど、航空広告市場統計を提供するThe Business Research Companyの新刊レポートシリーズの一つです。この調査レポートは、航空広告業界の現在と将来のシナリオを詳細に分析し、必要なすべてのものの完全な視点を提供します。

航空広告の市場規模は近年力強く成長しています。2023年の65億ドルから2024年には69.5億ドルへと、年平均成長率(CAGR)7.0%で成長する。過去の期間に観察された成長は、空中バナーの導入、屋外広告の需要の増加、イベントマーケティング戦略の成長、観光産業の拡大、空中ビルボードの採用などの要因に起因することができる。

空中広告の市場規模は、今後数年間で力強い成長が見込まれている。2028年には年平均成長率(CAGR)6.0%で87.8億ドルに成長する。予測期間に予想される成長は、ドローン技術の統合、空中LEDディスプレイの拡大、インタラクティブな空中広告の開発、カスタマイズされた空中広告ソリューションの提供、夜間の空中ディスプレイの成長、仮想イベントへの空中広告の組み込みなどに起因すると考えられる。予測期間に予想される主な動向には、航空機バナー技術の革新、航空機の技術進歩、広告代理店との提携、ジオターゲット広告の進展、リアルタイム接続のための5G技術の利用、空中広告への生分解性素材の採用などがある。

デジタルメディアの急速な拡大が予想され、空中広告市場の成長を牽引する。さまざまなプラットフォームや電子機器を網羅するデジタルメディアは、航空広告会社に、視聴者との交流、ブランド認知度の向上、消費者行動への影響力、フィードバック収集、サービス改善、販売増強のための広範な手段を提供する。Hootsuite Inc.の報告によると、2022年、世界のソーシャルメディアユーザー数は前年比1億9,000万人増加し、2022年10月には47億4,000万人に達する。さらに、ソーシャルメディア・ユーザーは現在、世界人口の59.3%を占め、世界規模では過去12カ月間で4.2%の伸びを示した。このデジタルメディア利用の急増は、空中広告市場を推進する上で極めて重要な役割を担っていることを裏付けている。

世界的な観光業の拡大は、航空広告市場の成長の原動力になると予想される。レジャー、ビジネス、またはその他の目的のために国境を越えて人々の移動を示すグローバルツーリズムは、空中広告に実質的かつ多様な聴衆を提供しています。世界中の観光客は、広告主が幅広い層をターゲットにするユニークな機会を提供しています。国連世界観光機関(UNWTO)は、2022年には9億人以上の観光客が国際線を利用し、2021年の2倍になったと報告している。中東の観光客の伸びは特に顕著で、パンデミック前の83%に達した。この世界的な観光客の急増は、航空広告市場の拡大に大きく貢献している。

技術の進歩は、空中広告市場で牽引力を得ている顕著な傾向として際立っている。市場の大手企業は、市場での地位を維持するために、革新的な技術の開発に向けて努力を注いでいる。例えば、2022年8月、Drone Aerial Services LLCは、ドローンがサイズの大きなビルボード広告を運ぶことを可能にする空中広告技術であるSOOCS(Suspended Orientation Object Control System)を発表し、業界の技術革新へのコミットメントを示した。

航空広告市場の主要企業間のコラボレーションは、新製品の開発と市場での地位の強化に貢献している。このようなパートナーシップは、補完的な専門知識、リソース、技術を結集し、イノベーションを促進する。2023年7月、Draganfly Inc.はPromo Droneと提携し、ドローンデジタルディスプレイメッセージングプラットフォーム「Starling X.2」を発表した。この最先端システムは、DraganflyのCommander 3 XL機体と、超高輝度LEDディスプレイパネルを特徴とするPromo Droneのビデオディスプレイ技術を組み合わせたものである。Starling X.2は、公共安全、緊急対応、屋外イベント、広告、マーケティング、ファン中心の体験など、さまざまな分野に対応する。このプラットフォームの統合により、屋外メッセージ機能が強化され、緊急時に重要な情報を効果的に伝えることができる。

2022年12月、ウェスタンミシガン大学陸上競技部は、空中広告ソリューションを専門とする広告会社、ヴァン・ワグナー社とパートナーシップを締結した。この提携は、市場におけるWMUの代表となり、運動部のスポンサー、ビジネス関係者、そして増え続けるファンのために会場内での体験を強化することを目的としている。

航空広告市場レポートで事業を展開している主な企業は、スカイベンチャーニューハンプシャー、スカイ広告、パラマウントエアサービス社、Skywords Aerial Advertising & Skywriting、Van Wagner Aerial Media LLC、Traffic Displays LLC、Aerial Promotions Inc、Aerial Skyvertising Inc、Skyvertising Ltd、My SkyWriter、Ocean Aerial Ads Inc、NJエア広告、高露出空中広告、ビーチバナー、アーノルド空中広告株式会社、エアサイン空中広告、Airadsワールドワイド空中広告、エアアメリカ空中広告LLC、空中Promotions.ca、空中メッセージ、空中バナー株式会社、FlySkyAds、アドエア、空中広告サービス、FlySigns空中広告、シグナルハイヤー

2023年の空中広告市場で最大の地域は北米であった。空中広告市場レポートの対象地域は、アジア太平洋、西ヨーロッパ、東ヨーロッパ、北米、南米、中東、アフリカです。

航空広告市場レポートでカバーされている国は、オーストラリア、ブラジル、中国、フランス、ドイツ、インド、インドネシア、日本、ロシア、韓国、英国、米国、イタリア、スペイン、カナダです。

空中広告市場には、ドローン広告、LEDスクリーン広告、空中ビルボード、ダイナミックディスプレイを提供することで事業体が得る収益が含まれる。市場価値には、サービス・プロバイダーが販売する、あるいはサービス提供に含まれる関連商品の価値が含まれる。事業体間で取引される、または最終消費者に販売される商品およびサービスのみが含まれる。

市場価値とは、指定された市場および地域内において、企業が商品および/またはサービスを販売、助成金、または寄付を通じて得る収益を、通貨(特に指定がない限り米ドル)で表したものと定義する。

特定地域の収益は、生産地に関係なく、市場内の特定地域の組織が生み出す収益である消費額である。これには、サプライチェーンに沿った再販(サプライチェーンのさらに途中、または他の製品の一部としての再販)による収入は含まれない。

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目次

1.エグゼクティブ・サマリー
2.航空広告市場の特徴
3.空中広告市場の動向と戦略
4.航空広告市場-マクロ経済シナリオ
4.1.高インフレの市場への影響
4.2.ウクライナ・ロシア戦争の市場への影響
4.3.COVID-19の市場への影響
5.世界の空中広告市場規模と成長
5.1.空中広告の世界市場の促進要因と抑制要因
5.1.1.市場の促進要因
5.1.2.市場の阻害要因
5.2.世界の航空広告の歴史的市場規模および成長、2018年~2023年、金額(億ドル)
5.3.空中広告の世界予測市場規模および成長、2023年~2028年、2033年、金額(億ドル)
6.航空広告市場のセグメンテーション
6.1.空中広告の世界市場、製品タイプ別セグメント、歴史的および予測、2018年~2023年、2023年~2028年、2033年、10億ドル
ビルボード
レターバナー
スカイライティング
その他の製品タイプ
6.2.空中広告の世界市場、用途別セグメント、歴史的および予測、2018年~2023年、2023年~2028年、2033年、10億ドル
エコノミークラス
ビジネスクラス
6.3.航空広告の世界市場:エンドユーザー別セグメント:過去および予測、2018年~2023年、2023年~2028年、2033年、10億ドル
個人利用
商業利用
7.空中広告市場の地域別・国別分析
7.1.空中広告の世界市場、地域別、歴史的および予測、2018年~2023年、2023年~2028年、2033年、10億ドル
7.2.空中広告の世界市場:国別:歴史的および予測、2018年~2023年、2023年~2028年、2033年、10億ドル
8.アジア太平洋地域の空中広告市場
8.1.アジア太平洋地域の航空広告市場概要
地域情報, COVID-19の影響, 市場情報, 背景情報, 政府の取り組み, 規制, 規制機関, 主要団体, 課税額, 法人税構造, 投資額, 主要企業
8.2.アジア太平洋地域の航空広告市場、製品タイプ別セグメント、過去と予測、2018年~2023年、2023年~2028年F、2033年F、10億ドル
8.3.アジア太平洋地域の空中広告市場:用途別セグメント、歴史的および予測、2018年~2023年、2023年~2028年、2033年、10億ドル
8.4.アジア太平洋地域の空中広告市場:エンドユーザー別セグメント:歴史的および予測、2018年~2023年、2023年~2028年、2033年、10億ドル
9.中国の航空広告市場
9.1.中国の空中広告市場概要
9.2.中国空中広告市場、製品タイプ別セグメント、歴史的および予測、2018-2023年、2023-2028F、2033F、10億ドル
9.3.中国航空広告市場:用途別セグメント:歴史的および予測、2018年~2023年、2023年~2028年、2033年、10億ドル
9.4.中国空中広告市場:エンドユーザー別セグメント:歴史的および予測、2018年~2023年、2023年~2028年、2033億ドル 4.
10.インドの航空広告市場
10.1.インド航空広告市場:製品タイプ別セグメント:歴史的および予測、2018年~2023年、2023年~2028年、2033年、10億ドル
10.2.インド航空広告市場:用途別セグメント:歴史的および予測、2018年~2023年、2023年~2028年、2033年、10億ドル
10.3.インド航空広告市場:エンドユーザー別セグメント化:歴史的および予測、2018年~2023年、2023年~2028年、2033年、10億ドル
11.日本の航空広告市場
11.1.日本の空中広告市場概観
11.2.日本の空中広告市場、製品タイプ別セグメント、歴史的および予測、2018年~2023年、2023年~2028年、2033年、10億ドル
11.3.日本の空中広告市場:用途別セグメント:歴史的および予測、2018年~2023年、2023年~2028年、2033年、10億ドル
11.4.日本空中広告市場:エンドユーザー別セグメント:歴史的および予測、2018年~2023年、2023年~2028年、2033年、10億ドル
12.オーストラリアの航空広告市場
12.1.オーストラリア航空広告市場:製品タイプ別セグメント:歴史的および予測、2018年~2023年、2023年~2028年、2033年、10億ドル
12.2.オーストラリア航空広告市場:用途別セグメント:歴史的および予測、2018年~2023年、2023年~2028年、2033年、10億ドル
12.3.オーストラリア航空広告市場:エンドユーザー別セグメント:過去と予測、2018年~2023年、2023年~2028年、2033年、10億ドル
13.インドネシアの航空広告市場
13.1.インドネシア航空広告市場:製品タイプ別セグメント:過去と予測、2018年~2023年、2023年~2028年、2033年、10億ドル
13.2.インドネシア航空広告市場:用途別セグメント:歴史的及び予測、2018年~2023年、2023年~2028年、2033年、10億ドル
13.3.インドネシア航空広告市場:エンドユーザー別セグメント:過去と予測、2018年~2023年、2023年~2028年、2033年、10億ドル
14.韓国の航空広告市場
14.1.韓国の航空広告市場概観
14.2.韓国の空中広告市場、製品タイプ別セグメント、過去と予測、2018年~2023年、2023年~2028年、2033年、10億ドル
14.3.韓国航空広告市場:用途別セグメント:歴史的および予測、2018年~2023年、2023年~2028年、2033年、10億ドル
14.4.韓国航空広告市場:エンドユーザー別セグメント:過去と予測、2018年~2023年、2023年~2028年、2033年、10億ドル
15.西ヨーロッパの空中広告市場
15.1.西欧の空中広告市場概観
15.2.西欧の空中広告市場、製品タイプ別セグメント、歴史的および予測、2018年~2023年、2023年~2028年F、2033年F、10億ドル
15.3.西欧の空中広告市場:用途別セグメント:歴史的および予測、2018年~2023年、2023年~2028年、2033年、10億ドル
15.4.西欧の空中広告市場:エンドユーザー別セグメント:過去と予測、2018年~2023年、2023年~2028年、2033年、10億ドル
16.イギリスの空中広告市場
16.1.イギリスの空中広告市場:製品タイプ別セグメント:過去と予測、2018年~2023年、2023年~2028年、2033年、10億ドル
16.2.イギリスの空中広告市場:用途別セグメント:歴史的および予測、2018年~2023年、2023年~2028年、2033年、10億ドル
16.3.イギリスの空中広告市場:エンドユーザー別セグメント:過去と予測、2018年~2023年、2023年~2028年、2033年、10億ドル
17.ドイツの空中広告市場
17.1.ドイツの空中広告市場:製品タイプ別セグメント:過去と予測、2018年~2023年、2023年~2028年、2033年、10億ドル
17.2.ドイツ航空広告市場:用途別セグメント:歴史的および予測、2018年~2023年、2023年~2028年、2033年、10億ドル
17.3.ドイツ空中広告市場:エンドユーザー別セグメント:過去と予測、2018年~2023年、2023年~2028年、2033年、10億ドル
18.フランスの航空広告市場
18.1.フランス航空広告市場:製品タイプ別セグメント:過去と予測、2018年~2023年、2023年~2028年、2033年、10億ドル
18.2.フランス航空広告市場:用途別セグメント:歴史的および予測、2018年~2023年、2023年~2028年、2033年、10億ドル
18.3.フランス航空広告市場:エンドユーザー別セグメント:過去と予測、2018年~2023年、2023年~2028年、2033年、10億ドル
19.イタリアの航空広告市場
19.1.イタリアの空中広告市場:製品タイプ別セグメント:過去と予測、2018年~2023年、2023年~2028年、2033年、10億ドル
19.2.イタリア航空広告市場:用途別セグメント:歴史的および予測、2018年~2023年、2023年~2028年、2033年、10億ドル
19.3.イタリア航空広告市場:エンドユーザー別セグメント:過去と予測、2018年~2023年、2023年~2028年、2033年、10億ドル
20.スペインの空中広告市場
20.1.スペインの空中広告市場:製品タイプ別セグメント:過去と予測、2018年~2023年、2023年~2028年、2033年、10億ドル
20.2.スペイン航空広告市場:用途別セグメント:歴史的および予測、2018年~2023年、2023年~2028年、2033年、10億ドル
20.3.スペイン空中広告市場:エンドユーザー別セグメント:過去と予測、2018年~2023年、2023年~2028年、2033年、10億ドル
21.東欧の空中広告市場
21.1.東欧の空中広告市場概観
21.2.東欧の空中広告市場、製品タイプ別セグメント、歴史的および予測、2018年~2023年、2023年~2028年F、2033年F、10億ドル
21.3.東欧の空中広告市場:用途別セグメント:歴史的および予測、2018年~2023年、2023年~2028年、2033年、10億ドル
21.4.東欧の空中広告市場:エンドユーザー別セグメント:歴史的および予測、2018年~2023年、2023年~2028年、2033年、10億ドル
22.ロシアの航空広告市場
22.1.ロシア航空広告市場:製品タイプ別セグメント:過去と予測、2018年~2023年、2023年~2028年、2033年、10億ドル
22.2.ロシア航空広告市場:用途別セグメント:過去と予測、2018年~2023年、2023年~2028年、2033年、10億ドル
22.3.ロシア航空広告市場:エンドユーザー別セグメント:過去と予測、2018年~2023年、2023年~2028年、2033年、10億ドル
23.北米の空中広告市場
23.1.北米の空中広告市場概観
23.2.北米の空中広告市場、製品タイプ別セグメント、歴史的および予測、2018年~2023年、2023年~2028年F、2033年F、10億ドル
23.3.北米の空中広告市場:用途別セグメント:歴史的および予測、2018年~2023年、2023年~2028年、2033年、10億ドル
23.4.北米の空中広告市場:エンドユーザー別セグメント:過去と予測、2018年~2023年、2023年~2028年、2033年、10億ドル
24.アメリカの空中広告市場
24.1.アメリカの空中広告市場概観
24.2.米国の空中広告市場、製品タイプ別セグメント、歴史的および予測、2018年~2023年、2023年~2028年F、2033年F、10億ドル
24.3.米国の空中広告市場:用途別セグメント:歴史的および予測、2018年~2023年、2023年~2028年、2033年、10億ドル
24.4.米国の空中広告市場:エンドユーザー別セグメント:過去と予測、2018年~2023年、2023年~2028年、2033年、10億ドル
25.カナダの航空広告市場
25.1.カナダの空中広告市場概観
25.2.カナダの空中広告市場、製品タイプ別セグメント、歴史的および予測、2018年~2023年、2023年~2028年F、2033年F、10億ドル
25.3.カナダの空中広告市場:用途別セグメント:歴史的および予測、2018年~2023年、2023年~2028年、2033年、10億ドル
25.4.カナダの空中広告市場:エンドユーザー別セグメント:過去と予測、2018年~2023年、2023年~2028年、2033年、10億ドル
26.南米の空中広告市場
26.1.南米の空中広告市場概観
26.2.南米の空中広告市場、製品タイプ別セグメント、歴史的および予測、2018年~2023年、2023年~2028年F、2033年F、10億ドル
26.3.南米の空中広告市場:用途別セグメント:歴史的および予測、2018年~2023年、2023年~2028年、2033年、10億ドル
26.4.南米の空中広告市場:エンドユーザー別セグメント:過去と予測、2018年~2023年、2023年~2028年、2033年、10億ドル
27.ブラジルの空中広告市場
27.1.ブラジル航空広告市場:製品タイプ別セグメント:過去と予測、2018年~2023年、2023年~2028年、2033年、10億ドル
27.2.ブラジル航空広告市場:用途別セグメント:歴史的および予測、2018年~2023年、2023年~2028年、2033年、10億ドル
27.3.ブラジル航空広告市場:エンドユーザー別セグメント:過去と予測、2018年~2023年、2023年~2028年、2033年、10億ドル
28.中東の空中広告市場
28.1.中東の空中広告市場概観
28.2.中東の空中広告市場、製品タイプ別セグメント、過去と予測、2018-2023年、2023-2028F、2033F、10億ドル
28.3.中東の空中広告市場:用途別セグメント:過去と予測、2018年~2023年、2023年~2028年、2033年、10億ドル
28.4.中東の空中広告市場:エンドユーザー別セグメント:過去と予測、2018年~2023年、2023年~2028年、2033年、10億ドル
29.アフリカの空中広告市場
29.1.アフリカの空中広告市場概観
29.2.アフリカの空中広告市場、製品タイプ別セグメント、歴史的および予測、2018年~2023年、2023年~2028年F、2033年F、10億ドル
29.3.アフリカの空中広告市場:用途別セグメント:歴史的および予測、2018年~2023年、2023年~2028年、2033年、10億ドル
29.4.アフリカの空中広告市場:エンドユーザー別セグメント:過去と予測、2018年~2023年、2023年~2028年、2033年、10億ドル
30.航空広告市場の競争環境と企業プロファイル
30.1.航空広告市場の競争環境
30.2.航空広告市場の企業プロフィール
30.2.1.スカイベンチャー・ニューハンプシャー
30.2.1.1.概要
30.2.1.2.製品とサービス
30.2.1.3.戦略
30.2.1.4.財務パフォーマンス
30.2.2.スカイ広告
30.2.2.1.概要
30.2.2.2.商品とサービス
30.2.2.3.戦略
30.2.2.4.財務パフォーマンス
30.2.3.パラマウントエアサービス
30.2.3.1.概要
30.2.3.2.製品とサービス
30.2.3.3.戦略
30.2.3.4.財務パフォーマンス
30.2.4.スカイワーズ航空広告&スカイライティング
30.2.4.1.概要
30.2.4.2.製品とサービス
30.2.4.3.戦略
30.2.4.4.財務パフォーマンス
30.2.5.ヴァン・ワグナー・エアリアル・メディアLLC
30.2.5.1.概要
30.2.5.2.製品とサービス
30.2.5.3.戦略
30.2.5.4.財務パフォーマンス
31.航空広告市場 その他の主要企業と革新的企業
31.1.トラフィック・ディスプレイズLLC
31.2.エアリアル・プロモーション
31.3.エアリアル・スカイバータイジング社
31.4.有限会社スカイバータイジング
31.5.マイ・スカイライター
31.6.株式会社オーシャンエアリアルアド
31.7.NJエアアド
31.8.ハイエクスポージャー空中広告
31.9.ビーチバナー
31.10.アーノルド空中広告社
31.11.エアサイン航空広告
31.12.エアーズワールドワイド航空広告
31.13.エア・アメリカ航空広告 LLC
31.14.エアリアルプロモーションズ
31.15.エアリアルメッセージ
32.世界の空中広告市場の競合ベンチマーキング
33.世界の空中広告市場競合ダッシュボード
34.空中広告市場における主なM&A
35.空中広告市場の将来展望と可能性分析
35.1 2028年の空中広告市場-最も新たな機会を提供する国々
35.2 2028年の空中広告市場-最も新たな機会を提供するセグメント
35.3 2028年の空中広告市場-成長戦略
35.3.1 市場動向に基づく戦略
35.3.2 競合他社の戦略
36.付録
36.1.略語
36.2.通貨
36.3.過去のインフレ率と予想インフレ率
36.4.調査に関するお問い合わせ
36.5.ビジネスリサーチ会社
36.6.著作権と免責事項

 

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Summary

Aerial advertising is a form of advertising that utilizes aircraft, drones, or other flying objects to create, transport, or display advertising media. This method is effective in reaching a large audience, as the advertisements can be visible from a considerable distance.

The main product types of aerial advertising include billboards, letter banners, skywriting, and others. A billboard is a large outdoor advertising structure that is usually freestanding or attached to the side of a building. These applications span various contexts, including economy class and business class, and cater to diverse end-users such as those in private and commercial use.

The aerial advertising market research report is one of a series of new reports from The Business Research Company that provides aerial advertising market statistics, including the aerial advertising industry's global market size, regional shares, competitors with an aerial advertising market share, detailed aerial advertising market segments, market trends and opportunities, and any further data you may need to thrive in the aerial advertising industry. This aerial advertising market research report delivers a complete perspective of everything you need, with an in-depth analysis of the current and future scenarios of the industry.

The aerial advertising market size has grown strongly in recent years. It will grow from $6.5 billion in 2023 to $6.95 billion in 2024 at a compound annual growth rate (CAGR) of 7.0%. The observed growth during the historical period can be attributed to factors such as the introduction of airborne banners, an increase in demand for outdoor advertising, the growth of event marketing strategies, the expansion of the tourism industry, and the adoption of aerial billboards.

The aerial advertising market size is expected to see strong growth in the next few years. It will grow to $8.78 billion in 2028 at a compound annual growth rate (CAGR) of 6.0%. The anticipated growth in the forecast period can be attributed to the integration of drone technology, the expansion of aerial LED displays, the development of interactive aerial advertising, the provision of customized aerial advertising solutions, the growth of night-time aerial displays, and the inclusion of aerial advertising in virtual events. Major trends expected in the forecast period include innovation in aircraft banner technology, technological advancements in aircraft, collaborations with advertising agencies, progress in geo-targeted advertising, the use of 5G technology for real-time connectivity, and the adoption of biodegradable materials in aerial ads.

The anticipated rapid expansion of digital media is set to drive the growth of the aerial advertising market. Digital media, encompassing various platforms and electronic devices, offers air advertising companies extensive avenues for audience interaction, brand awareness elevation, consumer behavior influence, feedback gathering, service improvement, and sales augmentation. In 2022, the global social media user count increased by 190 million over the previous year, reaching 4.74 billion by October 2022, as reported by Hootsuite Inc. Furthermore, social media users now constitute 59.3% of the world's population, marking a 4.2% growth over the preceding 12 months on a global scale. This surge in digital media usage underscores its pivotal role in propelling the aerial advertising market.

The escalation of global tourism is expected to be a driving force for the growth of the aerial advertising market. Global tourism, denoting the movement of people across international borders for leisure, business, or other purposes, offers aerial advertising a substantial and diverse audience. Tourists from around the world present a unique opportunity for advertisers to target a broad demographic. The United Nations World Tourism Organization (UNWTO) reported that in 2022, over 900 million tourists traveled internationally, double the figure from 2021. The Middle East experienced a particularly notable growth in tourist arrivals, reaching 83% of pre-pandemic levels. This surge in global tourism contributes significantly to the expansion of the aerial advertising market.

Technological advancement stands out as a prominent trend gaining traction in the aerial advertising market. Leading companies in the market are directing their efforts toward developing innovative technologies to maintain their market positions. For instance, in August 2022, Drone Aerial Services LLC introduced SOOCS (Suspended Orientation Object Control System), an aerial advertising technology allowing drones to carry sizable billboard advertisements, showcasing the industry's commitment to technological innovation.

Collaborations between major companies in the aerial advertising market are contributing to the development of new products and strengthening market positions. These partnerships bring together complementary expertise, resources, and technologies, fostering innovation. In July 2023, Draganfly Inc. collaborated with Promo Drone to launch the Starling X.2 drone digital display messaging platform. This cutting-edge system combines Draganfly’s Commander 3 XL airframe with Promo Drone’s video display technology, featuring ultra-bright LED display panels. The Starling X.2 serves various sectors, including public safety, emergency response, outdoor events, advertising, marketing, and fan-centric experiences. The platform's integration enhances outdoor messaging capabilities and effectively communicates critical information during emergencies.

In December 2022, Western Michigan University Athletics entered into a partnership with Van Wagner, an advertising company specializing in aerial advertising solutions. This collaboration aims to represent WMU in the marketplace and enhance the in-venue experience for the athletic department's sponsors, business associates, and growing fan base.

Major companies operating in the aerial advertising market report are SkyVenture New Hampshire, Sky Advertising, Paramount Air Service Inc., Skywords Aerial Advertising & Skywriting, Van Wagner Aerial Media LLC, Traffic Displays LLC, Aerial Promotions Inc, Aerial Skyvertising Inc, Skyvertising Ltd, My SkyWriter, Ocean Aerial Ads Inc., NJ Air Ads, High Exposure Aerial Advertising, Beach Banners, Arnold Aerial Advertising Inc., AirSign Aerial Advertising, Airads Worldwide Aerial Advertising, Air America Aerial Ads LLC, Aerial Promotions.ca, Aerial Messages, Aerial Banners Inc., FlySkyAds, Ad-Air, Aerial Advertising Services, FlySigns Aerial Advertising, SignalHire

North America was the largest region in the aerial advertising market in 2023. The regions covered in the aerial advertising market report are Asia-Pacific, Western Europe, Eastern Europe, North America, South America, Middle East, Africa

The countries covered in the aerial advertising market report are Australia, Brazil, China, France, Germany, India, Indonesia, Japan, Russia, South Korea, UK, USA, Italy, Spain, Canada.

The aerial advertising market includes revenues earned by entities by providing drones advertising, LED screen advertising, aerial billboards, and dynamic displays. The market value includes the value of related goods sold by the service provider or included within the service offering. Only goods and services traded between entities or sold to end consumers are included.

The market value is defined as the revenues that enterprises gain from the sale of goods and/or services within the specified market and geography through sales, grants, or donations in terms of the currency (in USD, unless otherwise specified).

The revenues for a specified geography are consumption values that are revenues generated by organizations in the specified geography within the market, irrespective of where they are produced. It does not include revenues from resales along the supply chain, either further along the supply chain or as part of other products.



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Table of Contents

1. Executive Summary
2. Aerial Advertising Market Characteristics
3. Aerial Advertising Market Trends And Strategies
4. Aerial Advertising Market - Macro Economic Scenario
4.1. Impact Of High Inflation On The Market
4.2. Ukraine-Russia War Impact On The Market
4.3. COVID-19 Impact On The Market
5. Global Aerial Advertising Market Size and Growth
5.1. Global Aerial Advertising Market Drivers and Restraints
5.1.1. Drivers Of The Market
5.1.2. Restraints Of The Market
5.2. Global Aerial Advertising Historic Market Size and Growth, 2018 - 2023, Value ($ Billion)
5.3. Global Aerial Advertising Forecast Market Size and Growth, 2023 - 2028, 2033F, Value ($ Billion)
6. Aerial Advertising Market Segmentation
6.1. Global Aerial Advertising Market, Segmentation By Product Type, Historic and Forecast, 2018-2023, 2023-2028F, 2033F, $ Billion
Billboards
Letter Banners
Skywriting
Other Product Types
6.2. Global Aerial Advertising Market, Segmentation By Application, Historic and Forecast, 2018-2023, 2023-2028F, 2033F, $ Billion
Economy Class
Business Class
6.3. Global Aerial Advertising Market, Segmentation By End User, Historic and Forecast, 2018-2023, 2023-2028F, 2033F, $ Billion
Private Use
Commercial Use
7. Aerial Advertising Market Regional And Country Analysis
7.1. Global Aerial Advertising Market, Split By Region, Historic and Forecast, 2018-2023, 2023-2028F, 2033F, $ Billion
7.2. Global Aerial Advertising Market, Split By Country, Historic and Forecast, 2018-2023, 2023-2028F, 2033F, $ Billion
8. Asia-Pacific Aerial Advertising Market
8.1. Asia-Pacific Aerial Advertising Market Overview
Region Information, Impact Of COVID-19, Market Information, Background Information, Government Initiatives, Regulations, Regulatory Bodies, Major Associations, Taxes Levied, Corporate Tax Structure, Investments, Major Companies
8.2. Asia-Pacific Aerial Advertising Market, Segmentation By Product Type, Historic and Forecast, 2018-2023, 2023-2028F, 2033F, $ Billion
8.3. Asia-Pacific Aerial Advertising Market, Segmentation By Application, Historic and Forecast, 2018-2023, 2023-2028F, 2033F, $ Billion
8.4. Asia-Pacific Aerial Advertising Market, Segmentation By End User, Historic and Forecast, 2018-2023, 2023-2028F, 2033F, $ Billion
9. China Aerial Advertising Market
9.1. China Aerial Advertising Market Overview
9.2. China Aerial Advertising Market, Segmentation By Product Type, Historic and Forecast, 2018-2023, 2023-2028F, 2033F,$ Billion
9.3. China Aerial Advertising Market, Segmentation By Application, Historic and Forecast, 2018-2023, 2023-2028F, 2033F,$ Billion
9.4. China Aerial Advertising Market, Segmentation By End User, Historic and Forecast, 2018-2023, 2023-2028F, 2033F,$ Billion
10. India Aerial Advertising Market
10.1. India Aerial Advertising Market, Segmentation By Product Type, Historic and Forecast, 2018-2023, 2023-2028F, 2033F, $ Billion
10.2. India Aerial Advertising Market, Segmentation By Application, Historic and Forecast, 2018-2023, 2023-2028F, 2033F, $ Billion
10.3. India Aerial Advertising Market, Segmentation By End User, Historic and Forecast, 2018-2023, 2023-2028F, 2033F, $ Billion
11. Japan Aerial Advertising Market
11.1. Japan Aerial Advertising Market Overview
11.2. Japan Aerial Advertising Market, Segmentation By Product Type, Historic and Forecast, 2018-2023, 2023-2028F, 2033F, $ Billion
11.3. Japan Aerial Advertising Market, Segmentation By Application, Historic and Forecast, 2018-2023, 2023-2028F, 2033F, $ Billion
11.4. Japan Aerial Advertising Market, Segmentation By End User, Historic and Forecast, 2018-2023, 2023-2028F, 2033F, $ Billion
12. Australia Aerial Advertising Market
12.1. Australia Aerial Advertising Market, Segmentation By Product Type, Historic and Forecast, 2018-2023, 2023-2028F, 2033F, $ Billion
12.2. Australia Aerial Advertising Market, Segmentation By Application, Historic and Forecast, 2018-2023, 2023-2028F, 2033F, $ Billion
12.3. Australia Aerial Advertising Market, Segmentation By End User, Historic and Forecast, 2018-2023, 2023-2028F, 2033F, $ Billion
13. Indonesia Aerial Advertising Market
13.1. Indonesia Aerial Advertising Market, Segmentation By Product Type, Historic and Forecast, 2018-2023, 2023-2028F, 2033F, $ Billion
13.2. Indonesia Aerial Advertising Market, Segmentation By Application, Historic and Forecast, 2018-2023, 2023-2028F, 2033F, $ Billion
13.3. Indonesia Aerial Advertising Market, Segmentation By End User, Historic and Forecast, 2018-2023, 2023-2028F, 2033F, $ Billion
14. South Korea Aerial Advertising Market
14.1. South Korea Aerial Advertising Market Overview
14.2. South Korea Aerial Advertising Market, Segmentation By Product Type, Historic and Forecast, 2018-2023, 2023-2028F, 2033F, $ Billion
14.3. South Korea Aerial Advertising Market, Segmentation By Application, Historic and Forecast, 2018-2023, 2023-2028F, 2033F, $ Billion
14.4. South Korea Aerial Advertising Market, Segmentation By End User, Historic and Forecast, 2018-2023, 2023-2028F, 2033F, $ Billion
15. Western Europe Aerial Advertising Market
15.1. Western Europe Aerial Advertising Market Overview
15.2. Western Europe Aerial Advertising Market, Segmentation By Product Type, Historic and Forecast, 2018-2023, 2023-2028F, 2033F, $ Billion
15.3. Western Europe Aerial Advertising Market, Segmentation By Application, Historic and Forecast, 2018-2023, 2023-2028F, 2033F, $ Billion
15.4. Western Europe Aerial Advertising Market, Segmentation By End User, Historic and Forecast, 2018-2023, 2023-2028F, 2033F, $ Billion
16. UK Aerial Advertising Market
16.1. UK Aerial Advertising Market, Segmentation By Product Type, Historic and Forecast, 2018-2023, 2023-2028F, 2033F, $ Billion
16.2. UK Aerial Advertising Market, Segmentation By Application, Historic and Forecast, 2018-2023, 2023-2028F, 2033F, $ Billion
16.3. UK Aerial Advertising Market, Segmentation By End User, Historic and Forecast, 2018-2023, 2023-2028F, 2033F, $ Billion
17. Germany Aerial Advertising Market
17.1. Germany Aerial Advertising Market, Segmentation By Product Type, Historic and Forecast, 2018-2023, 2023-2028F, 2033F, $ Billion
17.2. Germany Aerial Advertising Market, Segmentation By Application, Historic and Forecast, 2018-2023, 2023-2028F, 2033F, $ Billion
17.3. Germany Aerial Advertising Market, Segmentation By End User, Historic and Forecast, 2018-2023, 2023-2028F, 2033F, $ Billion
18. France Aerial Advertising Market
18.1. France Aerial Advertising Market, Segmentation By Product Type, Historic and Forecast, 2018-2023, 2023-2028F, 2033F, $ Billion
18.2. France Aerial Advertising Market, Segmentation By Application, Historic and Forecast, 2018-2023, 2023-2028F, 2033F, $ Billion
18.3. France Aerial Advertising Market, Segmentation By End User, Historic and Forecast, 2018-2023, 2023-2028F, 2033F, $ Billion
19. Italy Aerial Advertising Market
19.1. Italy Aerial Advertising Market, Segmentation By Product Type, Historic and Forecast, 2018-2023, 2023-2028F, 2033F, $ Billion
19.2. Italy Aerial Advertising Market, Segmentation By Application, Historic and Forecast, 2018-2023, 2023-2028F, 2033F, $ Billion
19.3. Italy Aerial Advertising Market, Segmentation By End User, Historic and Forecast, 2018-2023, 2023-2028F, 2033F, $ Billion
20. Spain Aerial Advertising Market
20.1. Spain Aerial Advertising Market, Segmentation By Product Type, Historic and Forecast, 2018-2023, 2023-2028F, 2033F, $ Billion
20.2. Spain Aerial Advertising Market, Segmentation By Application, Historic and Forecast, 2018-2023, 2023-2028F, 2033F, $ Billion
20.3. Spain Aerial Advertising Market, Segmentation By End User, Historic and Forecast, 2018-2023, 2023-2028F, 2033F, $ Billion
21. Eastern Europe Aerial Advertising Market
21.1. Eastern Europe Aerial Advertising Market Overview
21.2. Eastern Europe Aerial Advertising Market, Segmentation By Product Type, Historic and Forecast, 2018-2023, 2023-2028F, 2033F, $ Billion
21.3. Eastern Europe Aerial Advertising Market, Segmentation By Application, Historic and Forecast, 2018-2023, 2023-2028F, 2033F, $ Billion
21.4. Eastern Europe Aerial Advertising Market, Segmentation By End User, Historic and Forecast, 2018-2023, 2023-2028F, 2033F, $ Billion
22. Russia Aerial Advertising Market
22.1. Russia Aerial Advertising Market, Segmentation By Product Type, Historic and Forecast, 2018-2023, 2023-2028F, 2033F, $ Billion
22.2. Russia Aerial Advertising Market, Segmentation By Application, Historic and Forecast, 2018-2023, 2023-2028F, 2033F, $ Billion
22.3. Russia Aerial Advertising Market, Segmentation By End User, Historic and Forecast, 2018-2023, 2023-2028F, 2033F, $ Billion
23. North America Aerial Advertising Market
23.1. North America Aerial Advertising Market Overview
23.2. North America Aerial Advertising Market, Segmentation By Product Type, Historic and Forecast, 2018-2023, 2023-2028F, 2033F, $ Billion
23.3. North America Aerial Advertising Market, Segmentation By Application, Historic and Forecast, 2018-2023, 2023-2028F, 2033F, $ Billion
23.4. North America Aerial Advertising Market, Segmentation By End User, Historic and Forecast, 2018-2023, 2023-2028F, 2033F, $ Billion
24. USA Aerial Advertising Market
24.1. USA Aerial Advertising Market Overview
24.2. USA Aerial Advertising Market, Segmentation By Product Type, Historic and Forecast, 2018-2023, 2023-2028F, 2033F, $ Billion
24.3. USA Aerial Advertising Market, Segmentation By Application, Historic and Forecast, 2018-2023, 2023-2028F, 2033F, $ Billion
24.4. USA Aerial Advertising Market, Segmentation By End User, Historic and Forecast, 2018-2023, 2023-2028F, 2033F, $ Billion
25. Canada Aerial Advertising Market
25.1. Canada Aerial Advertising Market Overview
25.2. Canada Aerial Advertising Market, Segmentation By Product Type, Historic and Forecast, 2018-2023, 2023-2028F, 2033F, $ Billion
25.3. Canada Aerial Advertising Market, Segmentation By Application, Historic and Forecast, 2018-2023, 2023-2028F, 2033F, $ Billion
25.4. Canada Aerial Advertising Market, Segmentation By End User, Historic and Forecast, 2018-2023, 2023-2028F, 2033F, $ Billion
26. South America Aerial Advertising Market
26.1. South America Aerial Advertising Market Overview
26.2. South America Aerial Advertising Market, Segmentation By Product Type, Historic and Forecast, 2018-2023, 2023-2028F, 2033F, $ Billion
26.3. South America Aerial Advertising Market, Segmentation By Application, Historic and Forecast, 2018-2023, 2023-2028F, 2033F, $ Billion
26.4. South America Aerial Advertising Market, Segmentation By End User, Historic and Forecast, 2018-2023, 2023-2028F, 2033F, $ Billion
27. Brazil Aerial Advertising Market
27.1. Brazil Aerial Advertising Market, Segmentation By Product Type, Historic and Forecast, 2018-2023, 2023-2028F, 2033F, $ Billion
27.2. Brazil Aerial Advertising Market, Segmentation By Application, Historic and Forecast, 2018-2023, 2023-2028F, 2033F, $ Billion
27.3. Brazil Aerial Advertising Market, Segmentation By End User, Historic and Forecast, 2018-2023, 2023-2028F, 2033F, $ Billion
28. Middle East Aerial Advertising Market
28.1. Middle East Aerial Advertising Market Overview
28.2. Middle East Aerial Advertising Market, Segmentation By Product Type, Historic and Forecast, 2018-2023, 2023-2028F, 2033F, $ Billion
28.3. Middle East Aerial Advertising Market, Segmentation By Application, Historic and Forecast, 2018-2023, 2023-2028F, 2033F, $ Billion
28.4. Middle East Aerial Advertising Market, Segmentation By End User, Historic and Forecast, 2018-2023, 2023-2028F, 2033F, $ Billion
29. Africa Aerial Advertising Market
29.1. Africa Aerial Advertising Market Overview
29.2. Africa Aerial Advertising Market, Segmentation By Product Type, Historic and Forecast, 2018-2023, 2023-2028F, 2033F, $ Billion
29.3. Africa Aerial Advertising Market, Segmentation By Application, Historic and Forecast, 2018-2023, 2023-2028F, 2033F, $ Billion
29.4. Africa Aerial Advertising Market, Segmentation By End User, Historic and Forecast, 2018-2023, 2023-2028F, 2033F, $ Billion
30. Aerial Advertising Market Competitive Landscape And Company Profiles
30.1. Aerial Advertising Market Competitive Landscape
30.2. Aerial Advertising Market Company Profiles
30.2.1. SkyVenture New Hampshire
30.2.1.1. Overview
30.2.1.2. Products and Services
30.2.1.3. Strategy
30.2.1.4. Financial Performance
30.2.2. Sky Advertising
30.2.2.1. Overview
30.2.2.2. Products and Services
30.2.2.3. Strategy
30.2.2.4. Financial Performance
30.2.3. Paramount Air Service Inc.
30.2.3.1. Overview
30.2.3.2. Products and Services
30.2.3.3. Strategy
30.2.3.4. Financial Performance
30.2.4. Skywords Aerial Advertising & Skywriting
30.2.4.1. Overview
30.2.4.2. Products and Services
30.2.4.3. Strategy
30.2.4.4. Financial Performance
30.2.5. Van Wagner Aerial Media LLC
30.2.5.1. Overview
30.2.5.2. Products and Services
30.2.5.3. Strategy
30.2.5.4. Financial Performance
31. Aerial Advertising Market Other Major And Innovative Companies
31.1. Traffic Displays LLC
31.2. Aerial Promotions Inc
31.3. Aerial Skyvertising Inc
31.4. Skyvertising Ltd
31.5. My SkyWriter
31.6. Ocean Aerial Ads Inc.
31.7. NJ Air Ads
31.8. High Exposure Aerial Advertising
31.9. Beach Banners
31.10. Arnold Aerial Advertising Inc.
31.11. AirSign Aerial Advertising
31.12. Airads Worldwide Aerial Advertising
31.13. Air America Aerial Ads LLC
31.14. Aerial Promotions.ca
31.15. Aerial Messages
32. Global Aerial Advertising Market Competitive Benchmarking
33. Global Aerial Advertising Market Competitive Dashboard
34. Key Mergers And Acquisitions In The Aerial Advertising Market
35. Aerial Advertising Market Future Outlook and Potential Analysis
35.1 Aerial Advertising Market In 2028 - Countries Offering Most New Opportunities
35.2 Aerial Advertising Market In 2028 - Segments Offering Most New Opportunities
35.3 Aerial Advertising Market In 2028 - Growth Strategies
35.3.1 Market Trend Based Strategies
35.3.2 Competitor Strategies
36. Appendix
36.1. Abbreviations
36.2. Currencies
36.3. Historic And Forecast Inflation Rates
36.4. Research Inquiries
36.5. The Business Research Company
36.6. Copyright And Disclaimer

 

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