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ラテンアメリカ・カリブ海地域の自動車タイヤ市場世界予測レポート:自動車タイプ(乗用車、商用車、電気自動車)リムサイズ(15インチ未満、15~20インチ、20インチ以上)販売チャネル(OEM(相手先ブランド製造)、アフターマーケット)国別、企業分析、2024~2032年


Latin America & Caribbean Automotive Tire Market Global Forecast Report by Vehicle Types (Passenger Vehicle, Commercial Vehicle, Electric Vehicle) Rim Size (Less Than 15 Inches, 15 To 20 Inch, More Than 20 Inches) Sales Channels (Oem (Original Equipment Manufacturer), Aftermarket) Countries and Company Analysis, 2024-2032

ラテンアメリカ・カリブ海地域の自動車タイヤ市場分析 ラテンアメリカ・カリブ海地域の自動車用タイヤ市場は、2023年に39億6,000万米ドルで、2024年から2032年までの年平均成長率は3.46%で、2032年までに53億8... もっと見る

 

 

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Renub Research
Renubリサーチ
2024年8月1日 US$2,790
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サマリー

ラテンアメリカ・カリブ海地域の自動車タイヤ市場分析

ラテンアメリカ・カリブ海地域の自動車用タイヤ市場は、2023年に39億6,000万米ドルで、2024年から2032年までの年平均成長率は3.46%で、2032年までに53億8,000万米ドルの成長が見込まれる。タイヤメーカーの競争激化、全車種セグメントにわたる自動車生産・販売の増加、製造プロセスにおける最先端技術の使用などの要因により、市場は拡大している。


ラテンアメリカ・カリブ海地域の自動車用タイヤ市場概要

自動車用タイヤは、ホイールのリムの外側に装着されるゴムで覆われた円形の部品である。タイヤの主な役割は、ホイールリムを保護し、車と路面の間に牽引力を与えることである。ゴムでできているため、柔軟なクッションの役割も果たし、車からのストレスを吸収し、振動の衝撃を緩和する。ゴムタイヤは、トレッドのほか、布、カーボンブラック、合成ゴム、ジョイントレスキャップヒープなど、さまざまな素材で構成されている。チューブレスタイヤ、バイアスプライタイヤ、ラジアルタイヤなど多くの種類のタイヤを製造し、車種や顧客の好みに応じて使い分けている。


中南米カリブ海地域の自動車タイヤ産業の成長要因

タイヤメーカーの競争激化

新興国は人件費が安いため、大手自動車メーカーは生産コストの削減と自動車需要の増加に対応するため、新興国への投資を続けている。過去10年間、タイヤ業界は飛躍的な成長を遂げてきたが、この成長の原動力となっているのは、自動車需要の増加と、タイヤ業界による協業・集約生産の導入の両方である。

その結果、自動車タイヤ産業の拡大が促進されている。例えば、ハンコックタイヤはオンロードでもオフロードでも使用されるSUV用の「Dynapro AT2」を発表した。静粛性、快適性、オフロードでの力強い走りがこのタイヤの特徴で、あらゆる路面状況で最適な性能を発揮する。また、タイヤ業界のリーダーであるブリヂストン株式会社は、エンデューロレース専用に設計された二輪車用タイヤ「BATTLECROSS E50」を発表した。米国とカナダでは、このタイヤはまずフロント1サイズ、リア2サイズで提供された。世界中で事業拡大のためのこうした新しい戦術の結果、より大きな市場シェアを獲得するために、タイヤ製造会社間で熾烈な競争が繰り広げられている。さらに、この側面はタイヤ市場の迅速な調整を担当し、そのダイナミックな性質を増加させる。その結果、タイヤメーカーは競争力を増し、市場の拡大を促進している。


タイヤ技術の革新が市場拡大を促進

タイヤ業界では、タイヤの寿命を延ばし、転がり抵抗を下げ、さまざまな場面でグリップ力を向上させる新しい素材やトレッド設計に重点を置き、多額の研究開発費を投じている。より安全で、より効果的で、環境への害が少ないタイヤを求める消費者の要望に応えるため、こうした開発は新製品の改良ラッシュをもたらしている。

タイヤ製造における自動車用3Dプリンティングの活用により、タイヤ・ビジネスは革命を遂げつつある。この技術により、性能、寿命、安全性を向上させる複雑なトレッド設計や独自のタイヤ構造を作り出すことが可能になった。

このような絶え間ない技術革新のサイクルは、現在の市場の需要に応えるだけでなく、将来の需要も予測することで、この分野の回復力と適応力を保証している。タイヤ製造における新技術の活用は、製品規格を向上させるだけでなく、自動車タイヤセクターの成長を促進し、新たな業界標準を確立する競争環境を生み出している。


ブラジル自動車用タイヤ市場の概要

タイヤメーカーの競争力向上と、様々な自動車セグメントにおける自動車生産・販売の伸びが、ブラジルの自動車用タイヤ市場を牽引している。また、生産プロセスにおける最先端技術の利用も、自動車用タイヤ市場の拡大に拍車をかけると予想される。

しかし、原材料価格の変動やリトレッドタイヤ業界の変化などの要素が市場拡大の妨げになると予想される。加えて、技術の進歩、燃費と安全性に関する懸念、政府の支援は、この業界に多くの成長と拡大の見通しを生み出すと予想される。

急速な工業化により自動車産業は近年急成長を遂げ、トラック、トラクター、トレーラーなどの商用車の販売も増加している。また、可処分所得の増加や生活水準の向上が、高級二輪車や乗用車の販売急増の一因となっている。さらに、電気自動車の販売台数は予測期間中に増加すると予想される。電気自動車の販売は、バッテリー、トランスミッション、オルタネーターを含む電気自動車部品のコスト低下によってさらに後押しされている。その結果、自動車に対する顧客の需要がすべての市場カテゴリーで高まるにつれて、それに伴う自動車とタイヤの生産台数も増加する。さらに、自動車セクターの成長はブラジルの自動車タイヤ市場に影響を与える。自動車セクターの統合は、国内外の自動車メーカー間の合併や買収につながるからだ。その結果、自動車産業が成長するにつれて、タイヤのニーズが全体的に高まることが予想される。


ラテンアメリカ・カリブ海地域の自動車タイヤ市場 企業概要




ラテンアメリカ&カリブ海地域の自動車タイヤ市場ニュース

2023年3月、CNHインダストリアルとCEATタイヤの支店であるCEAT Specialtyが、アルゼンチンとブラジルで生産されるCNH製機器に農業用ラジアルタイヤを供給する契約を締結した。CNH IndustrialのCase IHとNew Hollandのトラクターには、CEATのFarmaxラジアルタイヤが装着される。ミシュラングループはまた、Moto GP アルゼンチンGPのために、新しいミディアムコンパウンドのフロントタイヤを発表した。
2022年4月、株式会社ブリヂストンの新しいランフラットタイヤ "DriveGuard Plus "は、ドライバーがパンクしても50マイルまで走行することを可能にする。これにより、先進タイヤ市場における同社のシェア拡大が期待される。


車種別 - 3つの視点からの市場構成:

1.乗用車
2.商用車
3.電気自動車


リムサイズ - 3つの視点からの市場細分化:

1.15インチ未満
2.15~20インチ
3.20インチ以上


販売チャネル - 2つの視点から市場を分析:

1.Oem(相手先ブランド製造)
2.アフターマーケット


国別 - 10の視点での市場内訳:

o ブラジル
o メキシコ
o アルゼンチン
o ハイチ
o キューバ
o ドミニカ共和国
o バハマ
o グアテマラ
o パナマ
o その他のラテンアメリカおよびカリブ海諸国


主要プレーヤーを5つの視点から網羅:

1.概要
2.キーパーソン
3.最近の動向と戦略
4.最近1年間の製品ポートフォリオと製品発売
5.売上高


企業分析

1.ハンコックタイヤ&テクノロジー株式会社
2.コンチネンタル株式会社
3.ミシュラン
4.ピレリタイヤC.S.p.A.(中国化工集団公司)
5.横浜ゴム
6.株式会社ブリヂストン

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目次

1.はじめに

2.研究方法

3.エグゼクティブサマリー

4.市場ダイナミクス

4.1 成長ドライバー
4.2 課題


5.ラテンアメリカ・カリブ海地域の自動車タイヤ市場

6.市場シェア分析

6.1 車種
6.2 リムサイズ
6.3 販売チャネル
6.4 生産国


7.車種

7.1 乗用車
7.2 商用車
7.3 電気自動車


8.リムサイズ

8.1 15インチ未満
8.2 15~20インチ
8.3 20インチ以上


9.販売チャンネル

9.1 OEM(相手先ブランド製造)
9.2 アフターマーケット


10.国名

10.1 ブラジル
10.2 メキシコ
10.3 アルゼンチン
10.4 ハイチ
10.5 キューバ
10.6 ドミニカ共和国
10.7 バハマ
10.8 グアテマラ
10.9 パナマ
10.10 その他のラテンアメリカおよびカリブ海諸国


11.ポーターの5つの力

11.1 買い手の交渉力
11.2 サプライヤーの交渉力
11.3 ライバルの度合い
11.4 新規参入の脅威
11.5 代替品の脅威


12.SWOT分析

12.1 強み
12.2 弱点
12.3 機会
12.4 脅威


13.主要プレーヤーの分析

13.1 Hankook Tire & Technology Co.

13.1.1 概要
13.1.2 キーパーソン
13.1.3 最近の動向と戦略
13.1.4 最近1年間の製品ポートフォリオと製品発売
13.1.5 収益

13.2 コンチネンタル・コーポレーション

13.2.1 概要
13.2.2 キーパーソン
13.2.3 最近の動向と戦略
13.2.4 最近1年間の製品ポートフォリオと製品発売
13.2.5 収益

13.3 ミシュラン

13.3.1 概要
13.3.2 キーパーソン
13.3.3 最近の動向と戦略
13.3.4 直近1年間の製品ポートフォリオと製品発表
13.3.5 収益

13.4 ピレリタイヤC.S.p.A.(中国化工集団公司)

13.4.1 概要
13.4.2 キーパーソン
13.4.3 最近の動向と戦略
13.4.4 直近1年間の製品ポートフォリオと発売製品
13.4.5 収益

13.5 横浜ゴム

13.5.1 概要
13.5.2 キーパーソン
13.5.3 最近の動向と戦略
13.5.4 過去1年間の製品ポートフォリオと製品発売
13.5.5 収益

13.6 ブリヂストン

13.6.1 概要
13.6.2 キーパーソン
13.6.3 最近の動向と戦略
13.6.4 直近1年間の製品ポートフォリオと発売製品
13.6.5 収益

 

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Summary

Latin America & Caribbean Automotive Tire Market Analysis

Latin America & Caribbean Automotive Tire Market was US$ 3.96 Billion in 2023 and will grow US$ 5.38 Billion by 2032, with a CAGR of 3.46% from 2024 to 2032. The market is expanding as a result of factors like rising tire manufacturer competition, increased automotive production and sales across all vehicle segments, and the use of cutting-edge technologies in the manufacturing process.


Latin America & Caribbean Automotive Tire Market Overview

Automotive tires are the rubber-covered, circular parts of vehicles that go around the outside of the wheel rim. The tire's primary jobs are to protect the wheel rim and provide tractive force between the car and the road. Because it is made of rubber, it also acts as a flexible cushion to absorb stress from the car and lessen the impact of vibrations. Rubber tires are made up of various materials such as cloth, carbon black, synthetic rubber, and jointless cap heaps in addition to tread. It includes the manufacturing of many tire kinds, including tubeless, bias-ply, and radial tires, to meet the needs of different car models and customer preferences.


Growth Factors in the Latin America & Caribbean Automotive Tire Industry

An increase in tire manufacturers' competition

Due to the low cost of labor in emerging nations, major automakers are still making investments there in order to reduce production costs and meet the growing demand for automobiles. Over the past ten years, the tire industry has grown at an exponential rate, and this expansion is being driven by both the increased demand for automobiles and the tire industry's adoption of collaborative and consolidation manufacturing.

Consequently, this fosters the expansion of the vehicle tyre industry. For example, Hankook Tire introduced the "Dynapro AT2" for SUVs that are used both on and off-road. Quietness, comfort, and a strong drive on the off-road are characteristics of these tires, which offer post-optimal performance in all road situations. In addition, the industry leader in tire production, Bridgestone Corporation, introduced BATTLECROSS E50 motorcycle tires specifically designed for enduro racing. In the United States and Canada, these tires were first offered in one front tire size and two rear tire sizes. There is fierce competition among tire manufacturing companies to gain a larger market share as a result of these new tactics for business expansion across the globe. Additionally, this aspect is in charge of the tire market's quick adjustments, which increase its dynamic nature. As a result, tire producers are becoming more competitive, which promotes market expansion.


Innovation in Tire Technology Drives Market Expansion

Significant research and development expenditures are being made by the tire industry, with an emphasis on novel materials and tread designs that will increase tire longevity, lower rolling resistance, and improve grip in a variety of scenarios. In response to consumer demand for tires that are safer, more effective, and less harmful to the environment, these developments are bringing about a rush of new product improvements.

The tire business is undergoing a revolution thanks to the use of automotive 3D printing in tire manufacturing. This technology makes it possible to create complex tread designs and unique tire structures that improve performance, longevity, and safety.

This cycle of continual innovation ensures the sector's resilience and adaptability by not only meeting present market demands but also anticipating those of the future. In addition to raising product standards, the use of new technologies in tire manufacturing is creating a competitive climate that propels growth and establishes new industry standards in the automobile tire sector.


Brazil Automotive Tire Market Overview:

The rise in tire manufacturer competitiveness and the growth in automotive production and sales across various vehicle segments are the main drivers of the Brazilian automotive tire market. The use of cutting-edge technologies in the production process is also expected to fuel the market's expansion for car tires.

However, elements including shifting raw material prices and changes in the retread tire industry are anticipated to impede market expansion. In addition, technological advancements, worries about fuel efficiency and safety, and government assistance are anticipated to generate a number of growth and expansion prospects for the industry.

Fast industrialization has caused the automobile industry to grow rapidly recently, which has increased sales of commercial vehicles like trucks, tractors, and trailers. Additionally, rising disposable income and rising living standards are contributing causes to the surge in sales of high-end motorcycles and passenger automobiles. Additionally, it is anticipated that sales of electric vehicles will rise during the projected time. The sales of electric vehicles are further boosted by the declining costs of electric vehicle components including batteries, transmissions, and alternators. As a result, as customer demand for vehicles rises across all market categories, so does the number of cars and tires produced to go along with them. Additionally, the growth of the automotive sector influences the automobile tire market in Brazil. This is because the consolidation of the automotive sector leads to mergers and acquisitions among domestic and foreign car manufacturers. As a result, it is anticipated that the need for tires would rise overall as the automotive industry grows.


Latin America & Caribbean Automotive Tire Market Company Overview

Some of the industry leaders seen in the Latin America & Caribbean Automotive Tire Market Includes Hankook Tire & Technology Co.Ltd., Continental corporation, Michelin, Pirelli Tyre C. S.p.A. (China National Chemical Corporation), The Yokohama Rubber Co.Ltd., Bridgestone Corporation.


Latin America & Caribbean Automotive Tire Market News

In March 2023, A contract was inked by CNH Industrial and CEAT Specialty, a branch of CEAT Tyres, to supply agricultural radial tires for CNH equipment made in Argentina and Brazil. CNH Industrial's Case IH and New Holland tractors will be equipped with CEAT's Farmax radial tires. For the Moto GP Argentina, the Michelin Group also unveiled new medium compound front tires.
In April 2022, the new "DriveGuard Plus" run-flat tires from Bridgestone Corporation enable drivers to travel up to 50 miles after a puncture. It is anticipated that this would increase the company's market share in the market for advanced tires.


Vehicle Type – Market breakup in 3 viewpoints:

1. Passenger Vehicle
2. Commercial Vehicle
3. Electric Vehicle


Rim Size – Market breakup in 3 viewpoints:

1. Less Than 15 Inches
2. 15 To 20 Inch
3. More Than 20 Inches


Sales Channel – Market breakup in 2 viewpoints:

1. Oem (Original Equipment Manufacturer)
2. Aftermarket


Country – Market breakup in 10 viewpoints:

o Brazil
o Mexico
o Argentina
o Haiti
o Cuba
o Dominican Republic
o Bahamas
o Guatemala
o Panama
o Rest of Latin America and Caribbean


All the Key players have been covered from 5 Viewpoints:

1. Overviews
2. Key Person
3. Recent Developments & Strategies
4. Product Portfolio & Product Launch in Last 1 Year
5. Revenue


Company Analysis:

1. Hankook Tire & Technology Co., Ltd.
2. Continental corporation
3. Michelin
4. Pirelli Tyre C. S.p.A. (China National Chemical Corporation)
5. The Yokohama Rubber Co., Ltd.
6. Bridgestone Corporation



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Table of Contents

1. Introduction

2. Research Methodology

3. Executive Summary

4. Market Dynamics

4.1 Growth Driver
4.2 Challenges


5. Latin America & Caribbean Automotive Tire Market

6. Market Share Analysis

6.1 Vehicle Type
6.2 Rim Size
6.3 Sales Channel
6.4 Country


7. Vehicle Types

7.1 Passenger Vehicle
7.2 Commercial Vehicle
7.3 Electric Vehicle


8. Rim Size

8.1 Less Than 15 Inches
8.2 15 To 20 Inch
8.3 More Than 20 Inches


9. Sales Channels

9.1 Oem (Original Equipment Manufacturer)
9.2 Aftermarket


10. Country

10.1 Brazil
10.2 Mexico
10.3 Argentina
10.4 Haiti
10.5 Cuba
10.6 Dominican Republic
10.7 Bahamas
10.8 Guatemala
10.9 Panama
10.10 Rest of Latin America and Caribbean


11. Porter’s Five Forces

11.1 Bargaining Power of Buyers
11.2 Bargaining Power of Suppliers
11.3 Degree of Rivalry
11.4 Threat of New Entrants
11.5 Threat of Substitutes


12. SWOT Analysis

12.1 Strength
12.2 Weakness
12.3 Opportunity
12.4 Threat


13. Key Players Analysis

13.1 Hankook Tire & Technology Co., Ltd.

13.1.1 Overviews
13.1.2 Key Person
13.1.3 Recent Developments & Strategies
13.1.4 Product Portfolio & Product Launch in Last 1 Year
13.1.5 Revenue

13.2 Continental Corporation

13.2.1 Overviews
13.2.2 Key Person
13.2.3 Recent Developments & Strategies
13.2.4 Product Portfolio & Product Launch in Last 1 Year
13.2.5 Revenue

13.3 Michelin

13.3.1 Overviews
13.3.2 Key Person
13.3.3 Recent Developments & Strategies
13.3.4 Product Portfolio & Product Launch in Last 1 Year
13.3.5 Revenue

13.4 Pirelli Tyre C. S.p.A. (China National Chemical Corporation)

13.4.1 Overviews
13.4.2 Key Person
13.4.3 Recent Developments & Strategies
13.4.4 Product Portfolio & Product Launch in Last 1 Year
13.4.5 Revenue

13.5 The Yokohama Rubber Co., Ltd.

13.5.1 Overviews
13.5.2 Key Person
13.5.3 Recent Developments & Strategies
13.5.4 Product Portfolio & Product Launch in Last 1 Year
13.5.5 Revenue

13.6 Bridgestone Corporation

13.6.1 Overviews
13.6.2 Key Person
13.6.3 Recent Developments & Strategies
13.6.4 Product Portfolio & Product Launch in Last 1 Year
13.6.5 Revenue

 

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