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小麦の世界市場レポート:エンドユーザー別-B2B(工業用、食品・飲料、飼料、その他)、自然(慣行、有機)、B2C(オンライン、オフライン)各国・企業分析,2024-2032年


Global Wheat Market Report by End User - B2B (Industrial Use, Food & Beverages, Animal Feed, Others), Nature (Conventional, Organic), B2C (Online, Offline) Countries and Company Analysis,2024-2032

世界の小麦市場規模 小麦市場は、2023年の456億米ドルから2032年には683.4億米ドルを超えると予想され、2024年から2032年までの年平均成長率は4.40%である。成長に寄与する世界的な要因は、人口の増加、食用お... もっと見る

 

 

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Renub Research
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2024年7月1日 US$3,490
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サマリー

世界の小麦市場規模

小麦市場は、2023年の456億米ドルから2032年には683.4億米ドルを超えると予想され、2024年から2032年までの年平均成長率は4.40%である。成長に寄与する世界的な要因は、人口の増加、食用および飼料原料としての小麦製品に対する数多くの需要、高品質の穀物生産の改善につながる農業の技術革新である。


小麦の世界市場分析

小麦はほぼ世界中で栽培されている穀物であり、その豊富な内容から主食とされている。小麦はTriticum属に属し、世界中の気候条件によって異なる種や品種が存在する。従って、小麦粒は本質的に炭水化物であり、タンパク質-グルテンおよび非グルテンタンパク質、食物繊維の豊富な食用であり、世界人口の大部分を占める主食穀物である。

この穀物の主な生産物は消費用であるため、小麦は石油生産には使われない。挽いて小麦粉に加工し、パン、パスタ、麺類、菓子パン、リーブン・ベーカリー製品などに使われる。小麦食品は、エネルギー、タンパク質、ビタミンB群、ミネラルなどの栄養価を提供し、これらの製品は人間の栄養需要を満たすのに役立っている。

小麦は人間の食料源であるだけでなく、家畜や家禽の飼料としても不可欠である。小麦ふすまやミドリングは、繊維質が豊富なため製粉の副産物であり、費用対効果の高い飼料原料である。


小麦市場の原動力

世界の人口増加と都市化:

世界人口の増加、特に発展途上国での人口増加に伴い、小麦のような基本的食品に対する需要は常に増加する。近代化と技術の進歩は、便利な食品、加工食品、小麦製品の需要を増大させ、消費を増加させる。このような人口動向は、小麦市場に対する一貫した需要を高め、世界の生産、輸出、価格に影響を与える。


食生活の嗜好と栄養意識の変化:

消費者をより良い栄養基準へと変化させる市場の力が、小麦製品の消費を押し上げる。全粒粉や高繊維質の製品が入手しやすくなっているのは、自分にとって良いことをしていると考える消費者のおかげである。この傾向は製品や広告の斬新さに影響し、その結果、消費者が出会える小麦ベースの食品のバリエーションを促進する。


産業用途:

小麦は食品産業、ビール、エタノール、医薬品の製造、エモリエント剤として化粧品産業で使用されている。デンプンやグルテンといった小麦の成分は、食品以外の分野でも利用可能であるため、生産者にとっては市場のバランスを取りやすく、大規模かつ多様な市場から収益を得ることができる。このように、工業的利用のオプションは、市場が食品の需要の変化やその他の経済的要因の変化に対応できるようにするのに役立っている。


農業における技術の進歩:

より良い種子、精密農業や持続可能な農業などの高度な農法は、小麦の生産量と品質を向上させる。単位投入量あたりの生産量を増やし、自然環境への影響を最小限に抑え、生産コストを引き下げる。技術の近代化から生じる好ましい変化は他にもあり、それは小麦市場における供給と経営の安定を保証する限りにおいて、気候変動の課題に対する(対抗)戦略を伴うものである。


アジア太平洋地域の小麦市場

アジア太平洋地域の小麦市場は非常に活発であり、同地域の国々における生産と消費の動向を含め、変化に富んでいる。

小麦は世界中で広く利用されている作物のひとつであり、中国とインドが主要な生産国と消費国である。中国政府は、小麦生産のニーズを満たすために補助金や政策を奨励・提供している。インドの多様な人口動態も、特にチャパティやベーカリー製品などの小麦をベースとした食品の堅調な国内消費に寄与している。

輸出国の中で、オーストラリアはアジア太平洋地域の小麦供給への貢献という点でユニークである。高級小麦の主要生産国であり、先進的な農業技術を持つ同国は、この地域の他の国々や世界市場に小麦を輸出する上で重要な役割を担っている。

インドネシア、ベトナム、タイの国々は、主要な輸入国のひとつである。というのも、ほとんどの国々は、主に麺類、パン、その他のベーカリー製品として地域で消費されつつある小麦を大量に生産する能力やインフラを欠いているからである。

したがって、アジア太平洋地域の小麦市場の成長は、人口と食生活の変化、農業政策、生産と消費の両方とこの地域の食糧安全保障を引き出す貿易要因のバランスをとる行為である。


小麦企業分析

小麦市場の主要企業には、カーギル社、CHS社、ブンゲ社、グレンコア社、ルイ・ドレフュス社、アーデント・ミルズ社、ザ・スクーラー社、シンジェンタ社、スフレ・グループ社、アダニ・ウィルマー社などがある。


小麦企業ニュース

2023年10月、インドは生物学的硝化抑制(BNI)として知られる小麦技術を開拓した。インドのインド・ガンジティック地域では、BNI技術を使用することで、窒素効率の高い小麦生産システムを構築することができる。

2023年6月、ミネソタ大学は硬質赤色春小麦の品種名として "MN-Rothsay "を発表した。この新しい小麦品種は、強健な藁の強さ、耐病性、タンパク質含有量、収量の優れた組み合わせを持っている。

2023年5月、Gujarat Co-operative Milk Marketing Federation(GCMMF)はAmul organic attaを発売し、有機小麦全粒粉市場に参入した。GCMMFのオーガニック・アタ市場への参入戦略計画は、より健康的でオーガニックな食品を求める消費者の需要の高まりに応えるものである。

2023年2月、SEEDesignのイナリ社とオーストラリア有数の穀物育種会社であるインターグレイン社は、小麦の潜在的生産量を増やし、気候の変化が激しいオーストラリアで長期的に生き残る作物を強化するため、計算されたパートナーシップで手を組んだ。


ネイチャー - 2つの視点から見た世界の小麦市場

1.オーガニック
2.慣行


エンドユーザー - 2つの視点から見た世界の小麦市場

1.B2B

I.食品・飲料
II.動物飼料
III.工業用
IV.その他

2.B2C

I.オンライン
II.オフライン


地理-世界の小麦市場

北米

1.アメリカ合衆国
2.カナダ

ヨーロッパ

1.フランス
2.ドイツ
3.イタリア
4.スペイン
5.イギリス
6.ベルギー
7.オランダ
8.トルコ

アジア太平洋

1.中国
2.日本
3.インド
4.オーストラリア
5.韓国
6.タイ
7.マレーシア
8.インドネシア
9.ニュージーランド

ラテンアメリカ

1.ブラジル
2.メキシコ
3.アルゼンチン

中東・アフリカ

1.南アフリカ
2.サウジアラビア
3.アラブ首長国連邦


企業の洞察

- 概要
- 最近の動向と戦略
- 収益


企業分析

1.カーギル社
2.CHS Inc.
3.ブンジ
4.グレンコア
5.ルイ・ドレフュス・カンパニー
6.アーデント・ミルズ
7.ザ・スクーラー・カンパニー
8.シンジェンタ
9.スフレ・グループ
10.アダニ・ウィルマー


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目次

1.はじめに

2.研究方法

3.エグゼクティブサマリー

4.市場の動き

4.1 成長ドライバー
4.2 課題


5.世界の小麦市場

6.世界の小麦市場シェア分析

6.1 性質別
6.2 エンドユーザー別
6.3 国別


7.自然 - 世界の小麦市場

7.1 オーガニック
7.2 コンベンショナル


8.エンドユーザー - 世界の小麦市場

8.1 B2B

8.1.1 食品・飲料
8.1.2 飼料
8.1.3 工業用
8.1.4 その他

8.2 B2C

8.2.1 オンライン
8.2.2 オフライン


9.国別 - 世界の小麦市場

9.1 北米

9.1.1 アメリカ合衆国
9.1.2 カナダ

9.2 ヨーロッパ

9.2.1 フランス
9.2.2 ドイツ
9.2.3 イタリア
9.2.4 スペイン
9.2.5 イギリス
9.2.6 ベルギー
9.2.7 オランダ
9.2.8 トルコ

9.3 アジア太平洋

9.3.1 中国
9.3.2 日本
9.3.3 インド
9.3.4 オーストラリア
9.3.5 韓国
9.3.6 タイ
9.3.7 マレーシア
9.3.8 インドネシア
9.3.9 ニュージーランド

9.4 ラテンアメリカ

9.4.1 ブラジル
9.4.2 メキシコ
9.4.3 アルゼンチン

9.5 中東・アフリカ

9.5.1 南アフリカ
9.5.2 サウジアラビア
9.5.3 アラブ首長国連邦


10.ポーターのファイブフォース分析

10.1 買い手の交渉力
10.2 サプライヤーの交渉力
10.3 競争の程度
10.4 新規参入の脅威
10.5 代替品の脅威


11.SWOT分析

11.1 強み
11.2 弱点
11.3 チャンス
11.4 脅威


12.主要プレーヤーの分析

12.1 カーギル社

12.1.1 概要
12.1.2 最近の動向と戦略
12.1.3 収益

12.2 CHS Inc.

12.2.1 概要
12.2.2 最近の動向と戦略
12.2.3 収益

12.3 ブンゲ

12.3.1 概要
12.3.2 最近の動向と戦略
12.3.3 収益

12.4 グレンコア

12.4.1 概要
12.4.2 最近の動向と戦略
12.4.3 収益

12.5 ルイ・ドレフュス社

12.5.1 概要
12.5.2 最近の動向と戦略
12.5.3 収益

12.6 アーデント・ミルズ

12.6.1 概要
12.6.2 最近の動向と戦略
12.6.3 収益

12.7 ザ・スクーラー・カンパニー

12.7.1 概要
12.7.2 最近の動向と戦略
12.7.3 収益

12.8 シンジェンタ

12.8.1 概要
12.8.2 最近の動向と戦略
12.8.3 収益

12.9 スフレ・グループ

12.9.1 概要
12.9.2 最近の動向と戦略
12.9.3 収益

12.10 アダニ・ウィルマー

12.10.1 概要
12.10.2 最近の動向と戦略
12.10.3 収益

 

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Summary

Global Wheat Market Size

Wheat market is expected to go beyond US$ 68.34 billion by 2032 from US$ 45.60 billion in 2023, with a CAGR of 4.40% from 2024 to 2032. The global factors contributing to the growth consist of; growing population, the bead demand for wheat products for food and as a feed ingredient, and technological and innovation in farming, which leads to improved production of quality grain.


Global Wheat Market Analysis

Wheat is a cereal grain that can be grown almost all over the world; it is considered as a staple food due to its rich contents. It is part of the Triticum genus and different species and varieties exist depending on climatic conditions for growth all over the world. Hence, wheat grains are essentially a carbohydrate, proteins – gluten and non-gluten proteins, dietary fiber’s rich edible, and staple grain for a large section of the global population.

Wheat is not used for oil production as the major product of this cereal grain is for consumption. It is ground and processed into flour that is incorporated in the preparation of breads, pasta, noodles, pastry goods, and leavened bakery products. Wheat foods offer nutrition value such as energy, protein, B vitamins, and minerals and these product help to cater for the human nutritional needs.

Aside from being a food source for people, wheat is essential in livestock and poultry feeds to sustain animals. Wheat bran and middlings are cost effective animal feed ingredients which are by-products of milling due to their richness in fibers.


Driving forces for the Wheat Market

Global Population Growth and Urbanization:

As the global population increases especially in developing countries, there will always be increased demand for the basic foods such as the wheat. Modernization and advancement in technology increase the demand of convenience foods, processed foods, wheat products and therefore increases consumption. This demographic trend makes consistently demanding the market for wheat, which affects the world production, exports, and prices.


Changing Dietary Preferences and Nutrition Awareness:

Market forces that make consumers change towards better nutrition standards boost consumption of wheat products. The availability of whole wheat and high-fiber products is on the rise owing to the customer who thinks he is doing something good for himself. This trend affects novelty in products and advertisements, thus encouraging variations in wheat-based foods consumers can meet.


Industrial Applications:

Wheat is used in food industries, in the production of beer, ethanol and pharmaceuticals and in cosmetic industries as emollients. The applicability of wheat components such as starch and gluten in other sectors other than food makes it able to generate its revenue from a large and varying market which help to balance the market for the producers. Thus, the option for industrial usage helps the market to be able to cope with changes in demand of foods and or other changing economic factors.


Technological Advancements in Agriculture:

Advanced farming methods including better seeds, advanced methods of farming like precision farming and sustainable farming increase production and quality of the wheat. They increase output per unit of input, minimize effects on the natural environment, and bring down the cost of production; thus, improving the position of wheat producers in the global economy. There are other favorable changes that stem from technological modernization which entail a (counter)strategy to climate changes’ challenges insofar as they guarantee the stability of supplies and operations in the wheat market.


Asia Pacific Wheat Market

The Asia Pacific wheat market is quite active and varied including production and consumption trends across the countries of the region.

Wheat is among the widely used crops across the world, and China and India act as leading producers and consumers. Chinese government encourage and provide subsidies and policies to meet its need for wheat production. India’s diverse demographics also play into a robust internal consumption, especially for wheat-based foods such as chapati and bakery products etc.

Among the exporting countries, Australia is unique in terms of its contribution to the supply of wheat in the Asia Pacific region. As a leading producer of premium wheat producers and with progressive agriculture techniques, the country has a significant role in exporting wheat to the other countries of the region and the global market.

Indonesian, Vietnamese, and Thai countries are among the leading importers as most of the countries lack the ability or infrastructure to produce large amounts of wheat which is increasingly being consumed in the regions mainly in the form of noodles, bread, and other bakery items.

Therefore, growth in the Asia Pacific wheat market is a balancing act of population and dietary changes, agricultural policies, and trade factors that elicit production and consumption both and food security in the region.


Wheat Company Analysis

The key players in the wheat market include Cargill, Inc., CHS Inc., Bunge, Glencore, Louis Dreyfus Company, Ardent Mills, The Scoular Company, Syngenta, The Soufflet Group, and Adani Wilmar.


Wheat Company News

In October 2023, India pioneered the wheat technique known as biological nitrification inhibition or BNI. In India's Indo-Gangetic area, using BNI technology will help create nitrogen-efficient wheat production systems.

In June 2023, the University of Minnesota introduced " MN-Rothsay " as the name of a hard red spring wheat cultivar. The novel wheat cultivar possesses a superior combination of robust straw strength, disease resistance, protein content, and yield.

In May 2023, the Gujarat Co-operative Milk Marketing Federation (GCMMF) entered the organic whole wheat flour market by launching the Amul organic atta. GCMMF's strategic plan to enter the organic atta market is in response to the increased demand from consumers for healthier and more organic food options.

In February 2023, Inari, the SEEDesign firm, and InterGrain, one of Australia's top grain breeding companies, joined forces in a calculated partnership to increase wheat's potential output and strengthen the crop's long-term survival in the country's fast-changing climate.


Nature – Global Wheat Market in 2 Viewpoints –

1. Organic
2. Conventional


End User - Global Wheat Market in 2 Viewpoints –

1. B2B

I. Food & Beverages
II. Animal Feed
III. Industrial Use
IV. Others

2. B2C

I. Online
II. Offline


Geography – Global Wheat Market

North America

1. United States
2. Canada

Europe

1. France
2. Germany
3. Italy
4. Spain
5. United Kingdom
6. Belgium
7. Netherlands
8. Turkey

Asia Pacific

1. China
2. Japan
3. India
4. Australia
5. South Korea
6. Thailand
7. Malaysia
8. Indonesia
9. New Zealand

Latin America

1. Brazil
2. Mexico
3. Argentina

Middle East & Africa

1. South Africa
2. Saudi Arabia
3. United Arab Emirates


Company Insights:

• Overviews
• Recent Developments & Strategies
• Revenue


Company Analysis:

1. Cargill, Inc.
2. CHS Inc.
3. Bunge
4. Glencore
5. Louis Dreyfus Company
6. Ardent Mills
7. The Scoular Company
8. Syngenta
9. The Soufflet Group
10. Adani Wilmar



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Table of Contents

1. Introduction

2. Research Methodology

3. Executive Summary

4. Market Dynamic

4.1 Growth Drivers
4.2 Challenges


5. Global Wheat Market

6. Global Wheat Market Share Analysis

6.1 By Nature
6.2 By End User
6.3 By Country


7. Nature – Global Wheat Market

7.1 Organic
7.2 Conventional


8. End User – Global Wheat Market

8.1 B2B

8.1.1 Food & Beverages
8.1.2 Animal Feed
8.1.3 Industrial Use
8.1.4 Others

8.2 B2C

8.2.1 Online
8.2.2 Offline


9. Country – Global Wheat Market

9.1 North America

9.1.1 United States
9.1.2 Canada

9.2 Europe

9.2.1 France
9.2.2 Germany
9.2.3 Italy
9.2.4 Spain
9.2.5 United Kingdom
9.2.6 Belgium
9.2.7 Netherlands
9.2.8 Turkey

9.3 Asia Pacific

9.3.1 China
9.3.2 Japan
9.3.3 India
9.3.4 Australia
9.3.5 South Korea
9.3.6 Thailand
9.3.7 Malaysia
9.3.8 Indonesia
9.3.9 New Zealand

9.4 Latin America

9.4.1 Brazil
9.4.2 Mexico
9.4.3 Argentina

9.5 Middle East & Africa

9.5.1 South Africa
9.5.2 Saudi Arabia
9.5.3 United Arab Emirates


10. Porter's Five Forces Analysis

10.1 Bargaining Power of Buyers
10.2 Bargaining Power of Suppliers
10.3 Degree of Competition
10.4 Threat of New Entrants
10.5 Threat of Substitutes


11. SWOT Analysis

11.1 Strength
11.2 Weakness
11.3 Opportunity
11.4 Threats


12. Key Players Analysis

12.1 Cargill, Inc.

12.1.1 Overviews
12.1.2 Recent Developments & Strategies
12.1.3 Revenue

12.2 CHS Inc.

12.2.1 Overviews
12.2.2 Recent Developments & Strategies
12.2.3 Revenue

12.3 Bunge

12.3.1 Overviews
12.3.2 Recent Developments & Strategies
12.3.3 Revenue

12.4 Glencore

12.4.1 Overviews
12.4.2 Recent Developments & Strategies
12.4.3 Revenue

12.5 Louis Dreyfus Company

12.5.1 Overviews
12.5.2 Recent Developments & Strategies
12.5.3 Revenue

12.6 Ardent Mills

12.6.1 Overviews
12.6.2 Recent Developments & Strategies
12.6.3 Revenue

12.7 The Scoular Company

12.7.1 Overviews
12.7.2 Recent Developments & Strategies
12.7.3 Revenue

12.8 Syngenta

12.8.1 Overviews
12.8.2 Recent Developments & Strategies
12.8.3 Revenue

12.9 The Soufflet Group

12.9.1 Overviews
12.9.2 Recent Developments & Strategies
12.9.3 Revenue

12.10 Adani Wilmar

12.10.1 Overviews
12.10.2 Recent Developments & Strategies
12.10.3 Revenue

 

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