米の世界市場レポート:タイプ別(穀物香り米、玄米、赤米、アルボリオ米、黒米、穀物パーボイルドライス、寿司米、ローズマッタライス、その他)、製品タイプ別(レギュラー、芳香族)、流通チャネル別(オフライン、オンライン)、用途別(飼料、食品、その他)、粒サイズ別(長粒種、中粒種、短粒種)、国別、企業分析、2024年~2032年
Global Rice Market Report by Type (Grain Fragrance Rice, Brown Rice, Red Rice, Arborio Rice, Black Rice, Grain Parboiled Rice, Sushi Rice, Rosematta Rice, and Others), Product Type (Regular, and Aromatic), Distribution Channel (Offline, and Online), Application (Feed, Food, and Others), Grain Size (Long Grain, Medium Grain, and Short Grain), Countries and Company Analysis, 2024-2032
世界のコメ市場分析
世界のコメ市場は、2023年の2,982億6,000万米ドルから2032年には3,699億4,000万米ドルに達し、2024年から2032年までの年平均成長率は2.42%に達する見込みである。
コメ市場の定義
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サマリー 世界のコメ市場分析
世界のコメ市場は、2023年の2,982億6,000万米ドルから2032年には3,699億4,000万米ドルに達し、2024年から2032年までの年平均成長率は2.42%に達する見込みである。
コメ市場の定義
コメは世界人口の半分以上にとって重要な主食であり、世界的に栽培されている重要な作物である。稲作には、種子の選択、土地の準備、水と害虫の管理、収穫など様々な慣行が含まれる。高品質の収量を達成するためには、継続的な監視と労力が必要である。コメは何十億もの人々に必要不可欠な栄養とカロリーを供給し、世界の糧と経済発展に貢献している。
コメはトウモロコシに次いで世界で2番目に重要な穀物であり、東アジアや東南アジアの多くの発展途上国の食糧安全保障を確保している。コメ市場は拡大が見込まれており、アジアは世界最大のコメ生産国で、世界総生産量の90%を占めている。中国がトップの生産国で、アジア全体の米の3分の1を生産している。その他のアジアの主要米生産国には、インド、インドネシア、バングラデシュ、ベトナム、タイ、ミャンマー、フィリピン、日本が含まれる。2022年、世界のコメ生産量は7億7,646万1,457トンだった。
コメ市場の主要動向
人口増加と食生活の変化:特にアジアやアフリカの人口密集地では、人口増加により米のような主食への需要が増加している。米は10億人の主な炭水化物と栄養源である。手早く簡単な食事を好むなど、食生活の変化が米市場の拡大を後押ししている。さらに、健康志向の消費者は全粒粉や特殊米を選ぶようになっている。アジアでは20億人以上がカロリー摂取のほとんどを米から摂っており、世界市場に与える影響は大きい。さらに、米はアフリカで急速に成長している食糧源であり、アジア、アフリカ、アメリカ大陸の10億近い世帯を主要な雇用と生計の源として支えている。
輸出の見通し拡大:グローバリゼーションと国際貿易協定によって、米の国境を越えた流れはより身近なものとなった。本文では、3つの主要な米の種類と、それらがいかに異なる料理や市場に対応しているかについて触れている。また、世界人口の拡大により、便利な食品への需要が高まっていることも強調されている。さらに、米の生産と輸出において、安全性と品質に関する国際基準を満たすことの重要性を強調している。最後に、インドの非バスマティ米の輸出が22年度から23年度にかけて増加していることを報告している。
農業に関する政府の政策と取り組み:政府のプログラムや農業関連法は世界の米市場に影響を与える。多くの米生産国は、米作を奨励し、価格の安定を維持し、国民の食糧安全保障を確保するために政策を実施している。このような政策には、米生産者への奨励金、価格支持制度、生産量増加を促す補助金などが含まれる。政府は、米の収量、耐病性、干ばつ耐性を高めるための研究開発プロジェクトに資金を提供している。さらに、最低輸出価格(MEP)や非バスマティ米の輸出に対する関税などの措置がインド市場を調整し、国内のニーズと国際貿易のバランスをとっている。
アジア太平洋のコメ市場
コメは世界の35億人以上の主食であり、そのほとんどがアジアで生産されている。アジア地域の人口は増加の一途をたどっており、米の需要も高まっている。これは、アジアではまだ多くの人々が貧困にあえいでいるため、特に重要である。米の生産面積は約1億4,300万ヘクタールで、前年より増加している。
中国は圧倒的なコメの生産国であり消費国でもある。人口14億人、一人当たりのコメ消費量は年間221ポンド。また、年間500万トン以上の米を輸入する第2位の米輸入国でもある。しかし、土壌の塩害や肥料の過剰使用といった課題が、米の生産と食料安全保障に影響を与えている。これに対処するため、研究者たちは、中国の食糧安全保障を強化できる可能性のある耐塩性イネ品種SR86を開発した。目標は、2031年10月までに670万ヘクタールで耐塩性イネを栽培し、同国のコメ生産を増加させることである。
インドのコメ市場は大幅な成長を遂げており、世界第2位の生産国である。高収量品種は世界生産に大きく貢献している。インドの米生産量はここ数十年で顕著に増加している。市場の成長は、北米とヨーロッパからの高い需要と良好な気候条件によって支えられている。インドは中国に次ぐ第2位のコメ生産国で、IR 64、CR 2301、Kudrat 5などの高収量品種が貢献している。インドの米生産量は過去60年間で3.5倍に増加した。2021年、インドのコメ輸出量は2000万トンに達し、うち1600万トンは非バスマティ米である。インドは世界一の米輸出国で、国による輸入制限はない。同国の生産量は、非バスマティ米の約1,600万トンの輸出を支えるのに十分な量である。インドの米市場は、北米やヨーロッパ地域からの需要の高まりと、気候条件が適していることから拡大している。
世界のコメ企業分析
主要な米企業はKRBL Limited、LT Food Ltd、Kohinoor Foods、Thai Wah、Archer Daniels、Tate & Lyle、General Mills、MGP Limitedである。
世界のコメ企業ニュース
2022年11月:LT FoodsとSaudi Agricultural and Livestock Investment Company (SALIC)は戦略的に提携した。LTフーズとSALICは戦略的供給・協力協定を締結し、LTフーズの有機・無機的拡大とサウジアラビアと中東への特殊バスマティ米輸出の目標を促進する。
2022年5月:FMCGとバスマティライスのマーケットリーダーとしての地位を強化するため、アダニ・ウィルマー社はコヒノール・フーズ社の買収を発表した。その結果、利益率の高いブランド主食製品分野の事業戦略ポートフォリオがさらに拡大される。
2022年4月:LT Foodsは、家庭でのビリヤニ調理体験を刷新することを目的に、ハイデラバード、コルカタ、ラクナウの3地域で、すぐに作れるDaawatビリヤニ・キットを発売した。
2021年9月USAライスとアンハイザー・ブッシュ・カンパニーズLLC(ABインベブ)は、環境に優しい米作りを推進するために提携。この協定は、生産者がより効果的な灌漑、栄養、エネルギー技術に転換するための技術的、財政的支援を受けながら、作業田んぼを動物の生息地に変えるものである。
2021年4月:オーストラリアとアラブ首長国連邦で、LT Foods Ltd.が米をベースにした高級スナック・ブランド "Kari Kari "を発売。ドバイ、シドニー、パースでKari Kariが販売される。オーストラリアのスーパーマーケット、アルディもこのブランドを販売する。
製品タイプ - 2つの視点から市場を分析:
1.レギュラー
2.芳香族
タイプ別 - 9つの視点からの市場分析
1.赤米
2.アルボリオ米
3.黒米
4.香り米
5.玄米
6.ローズマッタ米
7.雑穀米
8.寿司飯
9.その他
粒の大きさ - 3つの視点からの市場細分化
1.長粒種
2.中粒
3.ショート・グレイン
ディストリビューション・チャネル - 2つの視点からの市場細分化:
1.オフライン
2.オンライン
アプリケーション - 3つの視点からの市場分析:
1.食品
2.飼料
3.その他
国別 - 25カ国の市場内訳:
1.北米
1.1 アメリカ合衆国
1.2 カナダ
2.ヨーロッパ
2.1 フランス
2.2 ドイツ
2.3 イタリア
2.4 スペイン
2.5 イギリス
2.6 ベルギー
2.7 オランダ
2.8 トルコ
3.アジア太平洋
3.1 中国
3.2 日本
3.3 インド
3.4 韓国
3.5 タイ
3.6 マレーシア
3.7 インドネシア
3.8 オーストラリア
3.9 ニュージーランド
4.ラテンアメリカ
4.1 ブラジル
4.2 メキシコ
4.3 アルゼンチン
5.中東・アフリカ
5.1 サウジアラビア
5.2 アラブ首長国連邦
5.3 南アフリカ
3つの視点から主要プレーヤーを網羅:
- 事業概要
- 販売分析
- 最近の展開と戦略
主要プレーヤーの分析
1.KRBLリミテッド
2.LTフード社
3.コヒノールフーズ
4.タイワ
5.アーチャー・ダニエルズ
6.テート&ライル
7.ゼネラル・ミルズ
8.MGPリミテッド
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目次 1.はじめに
2.研究方法
3.エグゼクティブサマリー
4.市場ダイナミクス
4.1 成長促進要因
4.2 課題
5.世界のコメ市場
6.世界のコメ市場-シェア分析
6.1 製品タイプ別
6.2 タイプ別
6.3 粒サイズ別
6.4 流通チャネル別
6.5 用途別
6.6 国別
7.製品タイプ
7.1 レギュラー
7.2 アロマティック
8.タイプ
8.1 赤米
8.2 アルボリオライス
8.3 黒米
8.4 香り米
8.5 玄米
8.6 ロゼマッタ米
8.7 パルボイルドライス
8.8 寿司米
8.9 その他
9.粒の大きさ
9.1 ロング・グレイン
9.2 ミディアム・グレイン
9.3 ショート・グレイン
10.流通経路
10.1 オンライン
10.2 オフライン
11.申込方法
11.1 食品
11.2 飼料
11.3 その他
12.国名
12.1 北米
12.1.1 アメリカ合衆国
12.1.2 カナダ
12.2 ヨーロッパ
12.2.1 フランス
12.2.2 ドイツ
12.2.3 イタリア
12.2.4 スペイン
12.2.5 イギリス
12.2.6 ベルギー
12.2.7 オランダ
12.2.8 トルコ
12.3 アジア太平洋
12.3.1 中国
12.3.2 日本
12.3.3 インド
12.3.4 オーストラリア
12.3.5 韓国
12.3.6 タイ
12.3.7 マレーシア
12.3.8 インドネシア
12.3.9 ニュージーランド
12.4 ラテンアメリカ
12.4.1 ブラジル
12.4.2 メキシコ
12.4.3 アルゼンチン
12.5 中東・アフリカ
12.5.1 南アフリカ
12.5.2 サウジアラビア
12.5.3 UAE
13.ポーターのファイブフォース分析
13.1 買い手の交渉力
13.2 サプライヤーの交渉力
13.3 新規参入の脅威
13.4 既存競争企業間のライバル関係
13.5 代替製品の脅威
14.SWOT分析
14.1 強み
14.2 弱点
14.3 機会
14.4 脅威
15.主要プレーヤーの分析
15.1 KRBL Limited
15.1.1 会社概要
15.1.2 販売分析
15.1.3 最近の開発と戦略
15.2 LTフード社
15.2.1 会社概要
15.2.2 販売分析
15.2.3 最近の開発と戦略
15.3 コヒノールフーズ
15.3.1 会社概要
15.3.2 販売分析
15.3.3 最近の開発と戦略
15.4 タイ・ワー
15.4.1 会社概要
15.4.2 販売分析
15.4.3 最近の開発と戦略
15.5 アーチャー・ダニエルズ
15.5.1 会社概要
15.5.2 販売分析
15.5.3 最近の開発と戦略
15.6 テート&ライル
15.6.1 会社概要
15.6.2 販売分析
15.6.3 最近の開発と戦略
15.7 ゼネラル・ミルズ
15.7.1 会社概要
15.7.2 販売分析
15.7.3 最近の開発と戦略
15.8 MGPリミテッド
15.8.1 会社概要
15.8.2 販売分析
15.8.3 最近の開発と戦略
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Summary Global Rice Market Analysis
Global Rice Market will reach US$ 369.94 billion by 2032, up from US$ 298.26 billion in 2023, with a promising CAGR of 2.42 % from 2024 to 2032.
Rice market definition
Rice is a crucial staple food for over half of the world's population and is a significant crop cultivated globally. Rice farming involves various practices such as, seed selection, land preparation, water and pest management, and harvesting. Continuous monitoring and labor are required to achieve high-quality yields. Rice provides essential nutrition and calories to billions of people, contributing to global sustenance and economic development.
Rice is the world's second-most important cereal crop after maize, ensuring food security in many developing countries of East Asia and Southeast Asia. The rice market is expected to increase, with Asia being the world's largest producer of rice, accounting for 90% of the total global production. China is the top producer, growing one-third of Asia's total rice. Other major Asian rice-producing countries include India, Indonesia, Bangladesh, Vietnam, Thailand, Myanmar, the Philippines, and Japan. In 2022, the world produced 776,461,457 metric tonnes of rice.
Key Trends in the Rice Market
Growing populations and shifting dietary habits: The demand for staple foods like rice is increasing due to population growth, particularly in densely populated areas of Asia and Africa. Rice is a billion people's primary source of carbohydrates and nutrients. Changing dietary practices, including the preference for quick and simple meals, are driving the expansion of the rice market. Additionally, health-conscious consumers are opting for whole grain and specialty rice variants. With more than 2 billion people in Asia consuming most of their caloric intake from rice, its impact on the worldwide market is significant. Moreover, rice is a rapidly growing food source in Africa, supporting nearly a billion households across Asia, Africa, and the Americas as their primary source of employment and livelihood.
Expanding prospects for exports: Globalization and international trade agreements have made the transnational flow of rice more accessible. The text mentions the three main types of rice and how they cater to different cuisines and markets. It also highlights the increasing demand for convenient food products due to the expanding global population. Furthermore, the text emphasizes the importance of meeting international standards for safety and quality in rice production and export. Finally, it reports an increase in India's non-basmati rice exports from FY22 to FY23.
Government policies and initiatives for agriculture: Government programs and agricultural laws influence the world rice market. Many rice-producing nations put policies in place to encourage rice farming, maintain price stability, and ensure food security for their citizens. These policies include incentives for rice growers, price support systems, and subsidies to encourage higher output. Governments fund research and development projects to increase rice yields, disease resistance, and drought tolerance. Additionally, measures such as the Minimum Export Price (MEP) and duties on non-basmati rice exports regulate the Indian market and balance domestic needs with international trade.
Asia Pacific Rice Market
Rice is a staple food for over three and a half billion people worldwide, most of it being produced in Asia. The region's population continuously increases, leading to a rising demand for rice. This is particularly significant as a large number of people in Asia are still living in poverty. The rice area under production is about 143.0 million hectares, increasing from the previous year.
China is a dominant producer and consumer of rice, with a population of 1.4 billion people and a per capita rice consumption of 221 pounds per year. The country is also the second largest rice importer, bringing in over 5 million tons annually. However, challenges such as soil salinity and overuse of fertilizers have impacted rice production and food security. To address this, researchers have developed a salt-resistant rice strain, SR86, which can potentially strengthen food security in China. The goal is to cultivate salt-resistant rice across 6.7 million hectares by October 2031, increasing the country's rice production.
The Indian rice market is experiencing substantial growth and is the second-largest producer globally. High-yielding rice varieties contribute significantly to global production. India's rice production has notably increased in recent decades. The market's growth is bolstered by high demand from North America and Europe and favorable climatic conditions. India is the second-largest rice producer after China, with high-yielding rice varieties such as IR 64, CR 2301, and Kudrat 5 contributing to this. Rice production in India has increased by 3.5 times in the last 60 years. In 2021, Indian rice exports reached 20 million tons, including 16 million tons of non-Basmati rice. India is the world's top rice exporter, with no country-imposed restrictions on its import. The country's production is ample enough to support exports of around 16 million tons of non-Basmati rice. The Indian rice market is growing due to higher demand from North American and European regions and suitable climatic conditions.
Global Rice Company Analysis
Some leading rice companies are KRBL Limited, LT Food Ltd, Kohinoor Foods, Thai Wah, Archer Daniels, Tate & Lyle, General Mills, and MGP Limited.
Global Rice Company News
Nov 2022: LT Foods and Saudi Agricultural and Livestock Investment Company (SALIC) have partnered strategically. A strategic Supply & Cooperation agreement was signed by LT Foods and SALIC, which will expedite LT Foods' goals for organic and inorganic expansion and the export of specialized basmati rice to Saudi Arabia and the Middle East.
May 2022: To bolster its position as market leader in FMCG and basmati rice, Adani Wilmar announced the acquisition of Kohinoor Foods Ltd. As a result, its business strategy portfolio in the higher-margin branded staple product area will be further expanded.
April 2022: LT Foods introduced Ready-to-make Daawat Biryani Kits in three regional variants—Hyderabad, Kolkata, and Lucknow—with the goal of reinventing the at-home biryani cooking experience.
September 2021: USA Rice and Anheuser-Busch Companies LLC (AB InBev) teamed up to promote environmentally friendly rice growing. This agreement will transform working rice fields into animal habitats while growers receive technical and financial support to switch to more effective irrigation, nutrient, and energy techniques.
April 2021: In Australia and the United Arab Emirates, LT Foods Ltd. introduced its high-end rice-based snack brand, "Kari Kari." Dubai, Sydney, and Perth will all have Kari Kari available. The Australian supermarket retailer Aldi will also distribute the brand.
Product Type – Market breakup in 2 viewpoints:
1. Regular 2. Aromatic
Type – Market breakup in 9 viewpoints:
1. Red Rice 2. Arborio Rice 3. Black Rice 4. Grain Fragrance Rice 5. Brown Rice 6. Rosematta Rice 7. Grain Parboiled Rice 8. Sushi Rice 9. Others
Grain Size – Market breakup in 3 viewpoints:
1. Long Grain 2. Medium Grain 3. Short Grain
Distribution Channel – Market breakup in 2 viewpoints:
1. Offline 2. Online
Application – Market breakup in 3 viewpoints:
1. Food 2. Feed 3. Others
Country – Market breakup of 25 Countries:
1. North America
1.1 United States 1.2 Canada
2. Europe
2.1 France 2.2 Germany 2.3 Italy 2.4 Spain 2.5 United Kingdom 2.6 Belgium 2.7 Netherland 2.8 Turkey
3. Asia Pacific
3.1 China 3.2 Japan 3.3 India 3.4 South Korea 3.5 Thailand 3.6 Malaysia 3.7 Indonesia 3.8 Australia 3.9 New Zealand
4. Latin America
4.1 Brazil 4.2 Mexico 4.3 Argentina
5. Middle East & Africa
5.1 Saudi Arabia 5.2 UAE 5.3 South Africa
All the key players have been covered from 3 Viewpoints:
• Business Overview • Sales Analysis • Recent Development & Strategies
Key Players Analysis:
1. KRBL Limited 2. LT Food Ltd 3. Kohinoor Foods 4. Thai Wah 5. Archer Daniels 6. Tate & Lyle 7. General Mills 8. MGP limited
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Table of Contents 1. Introduction
2. Research Methodology
3. Executive Summary
4. Market Dynamics
4.1 Growth Drivers 4.2 Challenges
5. Global Rice Market
6. Global Rice Market-Share Analysis
6.1 By Product Type 6.2 By Type 6.3 By Grain Size 6.4 By Distribution Channel 6.5 By Application 6.6 By Countries
7. Product Type
7.1 Regular 7.2 Aromatic
8. Type
8.1 Red Rice 8.2 Arborio Rice 8.3 Black Rice 8.4 Grain Fragrance Rice 8.5 Brown Rice 8.6 Rosematta Rice 8.7 Grain Parboiled Rice 8.8 Sushi Rice 8.9 Others
9. Grain Size
9.1 Long Grain 9.2 Medium Grain 9.3 Short Grain
10. Distribution Channel
10.1 Online 10.2 Offline
11. Application
11.1 Food 11.2 Feed 11.3 Others
12. Countries
12.1 North America
12.1.1 United States 12.1.2 Canada
12.2 Europe
12.2.1 France 12.2.2 Germany 12.2.3 Italy 12.2.4 Spain 12.2.5 United Kingdom 12.2.6 Belgium 12.2.7 Netherlands 12.2.8 Turkey
12.3 Asia Pacific
12.3.1 China 12.3.2 Japan 12.3.3 India 12.3.4 Australia 12.3.5 South Korea 12.3.6 Thailand 12.3.7 Malaysia 12.3.8 Indonesia 12.3.9 New Zealand
12.4 Latin America
12.4.1 Brazil 12.4.2 Mexico 12.4.3 Argentina
12.5 Middle East & Africa
12.5.1 South Africa 12.5.2 Saudi Arabia 12.5.3 UAE
13. Porter’s Five Forces Analysis
13.1 Bargaining Power of Buyer 13.2 Bargaining Power of Supplier 13.3 Threat of New Entrants 13.4 Rivalry among Existing Competitors 13.5 Threat of Substitute Products
14. SWOT Analysis
14.1 Strength 14.2 Weakness 14.3 Opportunity 14.4 Threat
15. Key Players Analysis
15.1 KRBL Limited
15.1.1 Company overview 15.1.2 Sales Analysis 15.1.3 Recent Development & Strategies
15.2 LT Food Ltd
15.2.1 Company overview 15.2.2 Sales Analysis 15.2.3 Recent Development & Strategies
15.3 Kohinoor Foods
15.3.1 Company overview 15.3.2 Sales Analysis 15.3.3 Recent Development & Strategies
15.4 Thai Wah
15.4.1 Company overview 15.4.2 Sales Analysis 15.4.3 Recent Development & Strategies
15.5 Archer Daniels
15.5.1 Company overview 15.5.2 Sales Analysis 15.5.3 Recent Development & Strategies
15.6 Tate & Lyle
15.6.1 Company overview 15.6.2 Sales Analysis 15.6.3 Recent Development & Strategies
15.7 General Mills
15.7.1 Company overview 15.7.2 Sales Analysis 15.7.3 Recent Development & Strategies
15.8 MGP limited
15.8.1 Company overview 15.8.2 Sales Analysis 15.8.3 Recent Development & Strategies
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