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天然着色料市場:成分別(β-カロテン、リコピン、クルクミン、アントシアニン、カルミン、銅クロロフィリン、パプリカ、ベタニン、リボフラビン、ブルースピルリナ、カラメル、アナトー、その他)、用途別(ベーカリー・菓子、飲料、乳製品・冷凍食品、肉製品、油脂、果物・野菜、代替肉・植物性肉、ペットフード)、地域別、企業分析 2024-2032


Natural Food Colors Market Report by Ingredient (Beta-carotene, Lycopene, Curcumin, Anthocyanin, Carmine, Copper Chlorophyllin, Paprika, Betanin, Riboflavin, Blue Spirulina, Caramel, Annatto, Others), Application (Bakery & Confectionery, Beverages, Dairy & Frozen Products, Meat Products, Oils & Fats, Fruits & Vegetables, Meat Alternatives/ Plant-based Meat, Pet Food), Regions and Company Analysis 2024-2032

世界の天然食品着色料市場は、2023年の18.3億米ドルから2032年には37.9億米ドルに達すると予測され、2024年から2032年までの年平均成長率は8.45%と有望である。 合成着色料には人工的なものはなく、単なるト... もっと見る

 

 

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Renub Research
Renubリサーチ
2024年6月1日 US$2,990
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サマリー

世界の天然食品着色料市場は、2023年の18.3億米ドルから2032年には37.9億米ドルに達すると予測され、2024年から2032年までの年平均成長率は8.45%と有望である。

合成着色料には人工的なものはなく、単なるトレンドであるが、今日の世界では、人々は果物、野菜、ミネラルから得られる天然の色を好む。彼らは、魅力的で鮮やかな色を持つ製品を食品とサービス部門に提供することで価値に貢献している。食品の見た目は意思決定に大きな役割を果たすが、人々の健康志向やより健康的な製品への意識が高まっているため、天然色素を使用する傾向にある。このため、天然着色料市場は、合成着色料よりも安全で魅力的だと考える愛好家の間で人気が高まっている。

天然色素の市場は主に、こうした食品の見た目や売れ行きに好影響を与える側面から影響を受けている。重要な理由は、天然着色料が重要視される食品調理・加工業界において、食品の美的品質に対する消費者の意識が高まっていることである。また、天然着色料は、消費者の価値を高めるために、食品や飲料の見た目を美しくする目的で使用されることもある。消費者は「目で食べる」ので、色鮮やかで魅力的な生鮮食品は、より良い/より悪いとみなされ、購入される可能性が高くなる。例えば、2022年9月、サンケミカルズは、ラスベガスで開催されたサプライサイド・ウェストで、野菜、藻類、果物から調合したSUNFOODS天然着色料を発表した。これらの天然着色料はどのような食品・飲料分野にも柔軟に対応できるものであり、業界が消費者の要望やニーズを重視していることからも明らかである。

天然着色料市場も、消費者の関心の高まりからクリーンラベル製品を選ぶようになり、成長している。天然着色料は増加傾向にあり、悪い副作用につながるとされる合成添加物よりも好まれるため、果物や野菜の抽出物、植物、その他の天然源を着色料に使用する傾向がある。世界中の食品と飲料、特に発展途上国の成長も天然着色料の需要を後押ししている。2022年11月、着色料サプライヤーであるGNTは、天然飲料着色料であるスピルリナ抽出物の天然食品着色料としての使用についてFDAの承認を取得した。

天然着色料市場の成長と人気は、ソーシャルメディアと食品写真の影響を大きく受けている。インスタグラムやフェイスブックなどのサイトは、果物や野菜などの農産物や植物由来の天然食品着色料が人工的な染料や添加物に取って代わり、より食欲をそそる、シェアしやすい、おいしそうな料理を提供するポーションに注目を集める役割を果たしてきた。

消費者の嗜好がヘルシーな天然着色料にシフトするにつれ、天然着色料市場は、ヘルシーな天然素材に焦点を当てた発展途上国のメーカーの間で盛り上がりを見せている。原材料の安さや入手可能性など様々な要因から、インド、インドネシア、ベトナムなどの東南アジア諸国は、食品業界への天然着色料の供給において重要な役割を果たしている。インド市場は、天然着色料を奨励する政府の意欲と相まって、エキサイティングな可能性を秘めた待機地域となっている。合成着色料と天然着色料に関する法律は、天然着色料市場を奨励し、純粋な着色料メーカーがそれを生産することを熱望するようにFSSAIによって設定されている。


アジア太平洋地域の天然食品市場

アジア太平洋地域は、特に食品・飲料産業において、天然同質製品の採用率が高い。これらの製品は、均一な色、低コスト、アルコール飲料やノンアルコール飲料に適していることから支持されている。業界は積極的に技術革新を受け入れており、天然着色料は差別化のための貴重なツールであり、すでに定着している。

アジア太平洋地域、特に食品分野では、ネイチャー・アイデンティカル製品が高く受け入れられている。色の均一性、価格の安さ、アルコール飲料とノンアルコール飲料の両方に適していることなどから、こうした製品が使われている。業界は変化に対して受け身でいるわけではないため、天然着色料を単なる差別化のための武器と見なすことはできず、むしろすでに実践されていることなのである。

中国食品工業協会が発行した着色料に関するT/CNFIA 101-2017規格は、中国の天然着色料市場に大きな影響を与えた。この規格では、食品に使用される着色料は、天然かつ食用可能な原材料にのみ由来するものでなければならないと厳しく定めている。有機溶媒抽出による顔料の抽出は認められておらず、着色料は物理的プロセスのみによって得られるべきである。この規格は、クリーンラベルで透明性の高い原材料を求める中国の食品業界の要求の高まりに沿ったものである。消費者の健康志向が高まり、より安全で自然な食品を求めるようになるにつれ、天然着色料への需要が急増している。この規格に準拠することで、中国の食品メーカーは合成添加物や人工着色料を使用しない、よりクリーンなラベルの製品を提供することができ、より健康的で信頼できる選択肢を求める消費者の嗜好に応えることができる。


世界の天然着色料企業分析

天然着色料の大手企業には、アーチャー・ダニエルズ・ミッドランド、Symrise AG、Chr. Hansen Holding A/S、McCormick Company、Givaudan、International Flavors & Fragrances、Ingredion Inc.、BASF SE、FMC Corporationなどがある。


世界の天然着色料企業ニュース

GNTは2023年5月にエクスベリーコンパウンドレッドを発表した。この新しい植物由来の天然食品濃縮物は、焼いたり揚げたりすると、褐色がかった外観の赤身肉の代用品となる。ニンジンと植物油からなるクリーンラベルの原料である。
2023年1月、欧州企業GNT International B.V.のEXBERRYブランドは、ニンジンから作られた新しい天然色素を発表した。この製品の主なターゲット市場は、赤色を使用する植物性食品および代用肉である。この発売により、同社は顧客により多くの製品を提供することになる。
2022年11月、米国食品医薬品局(FDA)はGNT International B.V.のエクスベリーブランドに規制当局の承認を与えた。この承認により、同社は天然着色料市場における製品ラインを拡大し、スピルリナ抽出物を使用して青い色合いを作り出すことになる。
2022年3月、アーチャー・ダニエルズ・ミッドランド社は、トウモロコシデンプンを主原料とする白い色調の新製品「パールエッジ」を発売した。主に食品・飲料用として販売される。この発売により、同社の天然着色料と二酸化チタン代替品の選択肢はさらに増えた。


天然着色料市場:成分別(ベータカロチン、リコピン、クルクミン、アントシアニン、カルミン、銅クロロフィリン、パプリカ、ベタニン、リボフラビン、ブルースピルリナ、キャラメル、アナトー、その他)、用途別(ベーカリー&菓子、飲料、乳製品&冷凍製品、肉製品、油脂、果物&野菜、代替肉/植物性肉、ペットフード)、地域別、企業分析 2024-2030


原材料-13の視点による市場細分化:

1.ベータカロチン
2.リコピン
3.クルクミン
4.アントシアニン
5.カルミン
6.銅クロロフィリン
7.パプリカ
8.ベタニン
9.リボフラビン
10.ブルースピルリナ
11.キャラメル
12.アナトー
13.その他


用途- 8つの視点による市場区分:

1.ベーカリー&製菓
2.飲料
3.乳製品・冷凍食品
4.肉製品
5.油脂
6.果物・野菜
7.代替肉/植物性肉
8.ペットフード


国別 - 25カ国の市場内訳:

1.北米

1.1 アメリカ合衆国
1.2 カナダ

2.ヨーロッパ

2.1 フランス
2.2 ドイツ
2.3 イタリア
2.4 スペイン
2.5 イギリス
2.6 ベルギー
2.7 オランダ
2.8 トルコ

3.アジア太平洋

3.1 中国
3.2 日本
3.3 インド
3.4 韓国
3.5 タイ
3.6 マレーシア
3.7 インドネシア
3.8 オーストラリア
3.9 ニュージーランド

4.ラテンアメリカ

4.1 ブラジル
4.2 メキシコ
4.3 アルゼンチン

5.中東・アフリカ

5.1 サウジアラビア
5.2 アラブ首長国連邦
5.3 南アフリカ


3つの視点から主要プレーヤーを網羅:

- 事業概要
- 販売分析
- 最近の展開と戦略


主要プレーヤーの分析

1.アーチャー・ダニエルズ・ミッドランド
2.シムライズAG
3.Chr.ハンセン・ホールディングA/S
4.マコーミック社
5.ジボダン
6.インターナショナル・フレーバー&フレグランス
7.イングレディオン
8.BASF SE
9.FMCコーポレーション

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目次

1.はじめに

2.研究と方法論

3.エグゼクティブ・サマリー

4.市場ダイナミクス

4.1 成長促進要因
4.2 課題


5.天然着色料の世界市場

6.天然着色料の世界市場-シェア分析

6.1 成分別
6.2 用途別
6.3 国別


7.成分別-天然着色料の世界市場

7.1 ベータカロチン
7.2 リコピン
7.3 クルクミン
7.4 アントシアニン
7.5 カルミン
7.6 銅クロロフィリン
7.7 パプリカ
7.8 ベタニン
7.9 リボフラビン
7.10 ブルースピルリナ
7.11 キャラメル
7.12 アナトー
7.13 その他


8.用途別-天然着色料の世界市場

8.1 製パン・製菓
8.2 飲料
8.3 乳製品および冷凍製品
8.4 肉製品
8.5 油脂
8.6 果物・野菜
8.7 代替肉/植物性肉
8.8 ペットフード


9.国名

北米

アメリカ
カナダ

ヨーロッパ

フランス
ドイツ
イタリア
スペイン
イギリス
ベルギー
オランダ
トルコ

アジア太平洋

中国
日本
インド
韓国
タイ
マレーシア
インドネシア
オーストラリア
ニュージーランド

ラテンアメリカ

ブラジル
メキシコ
アルゼンチン

中東・アフリカ

サウジアラビア
アラブ首長国連邦
南アフリカ


10.ポーターの5つの力分析-世界の天然着色料市場

10.1 買い手の交渉力
10.2 サプライヤーの交渉力
10.3 新規参入の脅威
10.4 既存競争企業間のライバル関係
10.5 代替製品の脅威


11.SWOT分析-世界の天然着色料市場

11.1 強み
11.2 弱点
11.3 機会
11.4 脅威


12.主要プレーヤーの分析

12.1 アーチャー・ダニエルズ・ミッドランド

12.1.1 会社概要
12.1.2 販売分析
12.1.3 最近の開発と戦略

12.2 シムライズAG

12.2.1 会社概要
12.2.2 販売分析
12.2.3 最近の開発と戦略

12.3 Chr Hansen Holding A/S

12.3.1 会社概要
12.3.2 販売分析
12.3.3 最近の開発と戦略

12.4 マコーミック社

12.4.1 会社概要
12.4.2 販売分析
12.4.3 最近の開発と戦略

12.5 ジボダン

12.5.1 会社概要
12.5.2 販売分析
12.5.3 最近の開発と戦略

12.6 International Flavors & Fragrances Inc.

12.6.1 会社概要
12.6.2 販売分析
12.6.3 最近の開発と戦略

12.7 イングレディオン社

12.7.1 会社概要
12.7.2 販売分析
12.7.3 最近の開発と戦略

12.8 BASF SE

12.8.1 会社概要
12.8.2 販売分析
12.8.3 最近の開発と戦略

12.9 FMCコーポレーション

12.9.1 会社概要
12.9.2 販売分析
12.9.3 最近の開発と戦略

 

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Summary

Global Natural Food Colors Market is projected to reach US$ 3.79 billion by 2032, up from US$ 1.83 billion in 2023, with a promising CAGR of 8.45% from 2024 to 2032.

There are no artificial food colours that are synthetic just trending but in today’s world people prefer natural colours obtained from fruits, vegetables and minerals. They contribute value by providing the food and service sector with products that have attractive and vibrant colors. The appearance of food plays a major role in decision making, and there is a trend toward using natural colors since people are more aware of wellness and healthier products. This has seen the natural food colors market gain popularity since enthusiasts consider them safer and more appealing than synthetic food colors.

The market for natural food dyes is mainly influenced by the aspects that affect the looks and sales of these foods more favourably. An important reason is an increase in consumer awareness of the aesthetic quality of food in the food preparation and processing industry where natural food colorants are important. They can also be employed for aesthetic value with a view of enhancing the appearance of foods and beverages for consumer’s value. Since consumers ‘Eat with their eyes ‘: Perishable products that are brightly colored and appealing, are considered to be better/inferior and are more likely to be bought. For instance, on Sept 2022, Sun Chemicals introduced the SUNFOODS Natural Colorants formulated from vegetables, algae and fruits at the Supply Side West in Las Vegas. These natural colorants are flexible for any food and drinks sector, as evident by the industry’s regard to the consumer’s wants and needs.

The natural food colors market is also growing due to increased concerns from the consumers and thus they opt for clean label products. Natural colors are on the rise and much preferred compared to synthetic additives which have been linked to negative side effects and thus the trend towards using fruit and vegetable extracts, botanicals and other natural sources for colors. The growth of food and beverages around the world especially to the developing countries has also helped boost the demand for natural food colors because most customers want to enhance their variety of food choices. In the November 2022, color supplier GNT attain approval from the FDA on the use of spirulina extract as Natural Food Color – a natural beverage colorant- thus giving food manufacturers the chance to impart vivid blue shades into products while sticking to a clean label.

The growth and popularity of the natural food colors market has been greatly influenced by social media and food photography. Sites such as Instagram and Facebook have played a role in bringing attention to portion, where natural food coloring from produce like fruits and vegetables, as well as botanical sources, have replaced artificial dyes and additives for more appetizing, sharable, and yummy-looking dishes.

As consumers shift their preference to healthy natural food colors, the natural food colors market is receiving a boost amongst manufacturers in developing nations due to their healthy natural ingredients focus. Due to various factors including low cost and availability of raw materials, the South East Asian countries like India, Indonesia and Vietnam’s play an important role in supplying natural food colors to the food industry. Indian market has a standby area of exciting potential combined with the motivation of the government encouraging natural colors in the country. The laws concerning synthetic food colors and natural ones have been set up by FSSAI to encourage natural food colors market and make pure color manufacturers eager to produce it


Asia Pacific natural food market

The Asia Pacific region has highly adopted nature-identical products, particularly in the food and beverage industry. These products are favored for their uniform color, lower cost, and suitability for alcoholic and non-alcoholic beverages. The industry is actively embracing innovation, and natural food colors are a valuable tool for differentiation and are already well-established.

Nature-identical products have been highly accepted in the Asia Pacific region especially in the food sector. They use these types of products due to their uniformity in color, cheaper price and the fact that they are appropriate for use in both alcoholic and non-alcoholic drinks. The industry is not staying passive when it comes to changes and hence natural food colors cannot be seen as a mere weapon for differentiation but rather as something that is already in practice.

The T/CNFIA 101-2017 standard on Coloring Foods issued by China National Food Industry Association has significantly impacted the market for natural food colors in China. The standard strictly requires that colorants used in food products must be derived only from natural and edible raw materials. The extraction of pigments through organic solvent extraction is not permitted, and the colorants should be obtained solely through physical processes. This standard aligns with China's food industry's increasing demand for clean-label and transparent ingredients. As consumers become more health-conscious and seek safer and more natural food options, the demand for natural colors has surged. Adhering to this standard allows food manufacturers in China to offer products with cleaner labels, free from synthetic additives and artificial colorants, meeting consumers' preference for healthier and more trustworthy options.


Global Natural Food Colors Company Analysis

Some leading natural food color companies are Archer Daniels Midland, Symrise AG, Chr. Hansen Holding A/S, McCormick Company, Givaudan, International Flavors & Fragrances, Ingredion Inc., BASF SE, and FMC Corporation.


Global Natural Food Colors Company News

GNT introduced Exberry Compound Red in May 2023. When grilled or fried, this novel plant-based natural food concentrate provides red meat substitutes with a brownish appearance. It is a clean-label ingredient made of carrots and vegetable oil.
In January 2023, the European company GNT International B.V.'s EXBERRY brand unveiled a new natural color made from carrots. The product's primary target market is plant-based and meat substitutes that use red. With this launch, the company is now offering more products to its clients.
In November 2022, The U.S. Food and Drug Administration (FDA) granted regulatory approval to GNT International B.V.'s EXBERRY brand. With this approval, it will expand its product line in the natural colors market and use spirulina extract to create blue hues.
In March 2022, Archer-Daniels-Midland Company launched PearlEdge, a new product line offering white shades predominantly made of maize starch. It is marketed primarily for use in food and beverage applications. With this launch, the company's selection of natural food colors and titanium dioxide substitutes has grown even more.


Natural Food Colors Market Report by Ingredient (Beta-carotene, Lycopene, Curcumin, Anthocyanin, Carmine, Copper Chlorophyllin, Paprika, Betanin, Riboflavin, Blue Spirulina, Caramel, Annatto, Others), Application (Bakery & Confectionery, Beverages, Dairy & Frozen Products, Meat Products, Oils & Fats, Fruits & Vegetables, Meat Alternatives/ Plant-based Meat, Pet Food), Regions and Company Analysis 2024-2030


Ingredient– Market breakup in 13 viewpoints:

1. Beta-carotene
2. Lycopene
3. Curcumin
4. Anthocyanin
5. Carmine
6. Copper Chlorophyllin
7. Paprika
8. Betanin
9. Riboflavin
10. Blue Spirulina
11. Caramel
12. Annatto
13. Others


Application- Market breakup in 8 viewpoints:

1. Bakery & Confectionery
2. Beverages
3. Dairy & Frozen Products
4. Meat Products
5. Oils & Fats
6. Fruits & Vegetables
7. Meat Alternatives/ Plant-based Meat
8. Pet Food


Country – Market breakup of 25 Countries:

1. North America

1.1 United States
1.2 Canada

2. Europe

2.1 France
2.2 Germany
2.3 Italy
2.4 Spain
2.5 United Kingdom
2.6 Belgium
2.7 Netherland
2.8 Turkey

3. Asia Pacific

3.1 China
3.2 Japan
3.3 India
3.4 South Korea
3.5 Thailand
3.6 Malaysia
3.7 Indonesia
3.8 Australia
3.9 New Zealand

4. Latin America

4.1 Brazil
4.2 Mexico
4.3 Argentina

5. Middle East & Africa

5.1 Saudi Arabia
5.2 UAE
5.3 South Africa


All the key players have been covered from 3 Viewpoints:

• Business Overview
• Sales Analysis
• Recent Development & Strategies


Key Players Analysis:

1. Archer Daniels Midland
2. Symrise AG
3. Chr. Hansen Holding A/S
4. McCormick Company
5. Givaudan
6. International Flavors & Fragrances
7. Ingredion Inc.
8. BASF SE
9. FMC Corporation



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Table of Contents

1. Introduction

2. Research & Methodology

3. Executive Summary

4. Market Dynamics

4.1 Growth Drivers
4.2 Challenges


5. Global Natural Food Colors Market

6. Global Natural Food Colors Market-Share Analysis

6.1 By Ingredient
6.2 By Application
6.3 By Country


7. Ingredient-Global Natural Food Colors Market

7.1 Beta-carotene
7.2 Lycopene
7.3 Curcumin
7.4 Anthocyanin
7.5 Carmine
7.6 Copper Chlorophyllin
7.7 Paprika
7.8 Betanin
7.9 Riboflavin
7.10 Blue Spirulina
7.11 Caramel
7.12 Annatto
7.13 Others


8. Application-Global Natural Food Colors Market

8.1 Bakery & Confectionery
8.2 Beverages
8.3 Dairy & Frozen Products
8.4 Meat Products
8.5 Oils & Fats
8.6 Fruits & Vegetables
8.7 Meat Alternatives/ Plant-based Meat
8.8 Pet Food


9. Countries

North America

United States
Canada

Europe

France
Germany
Italy
Spain
United Kingdom
Belgium
Netherland
Turkey

Asia Pacific

China
Japan
India
South Korea
Thailand
Malaysia
Indonesia
Australia
New Zealand

Latin America

Brazil
Mexico
Argentina

Middle East & Africa

Saudi Arabia
UAE
South Africa


10. Porter’s Five Forces Analysis- Global Natural Food Colors Market

10.1 Bargaining Power of Buyer
10.2 Bargaining Power of Supplier
10.3 Threat of New Entrants
10.4 Rivalry among Existing Competitors
10.5 Threat of Substitute Products


11. SWOT Analysis- Global Natural Food Colors Market

11.1 Strength
11.2 Weakness
11.3 Opportunity
11.4 Threat


12. Key Players Analysis

12.1 Archer Daniels Midland

12.1.1 Company overview
12.1.2 Sales Analysis
12.1.3 Recent Development & Strategies

12.2 Symrise AG

12.2.1 Company overview
12.2.2 Sales Analysis
12.2.3 Recent Development & Strategies

12.3 Chr Hansen Holding A/S

12.3.1 Company overview
12.3.2 Sales Analysis
12.3.3 Recent Development & Strategies

12.4 McCormick Company

12.4.1 Company overview
12.4.2 Sales Analysis
12.4.3 Recent Development & Strategies

12.5 Givaudan

12.5.1 Company overview
12.5.2 Sales Analysis
12.5.3 Recent Development & Strategies

12.6 International Flavors & Fragrances Inc.

12.6.1 Company overview
12.6.2 Sales Analysis
12.6.3 Recent Development & Strategies

12.7 Ingredion Inc.

12.7.1 Company overview
12.7.2 Sales Analysis
12.7.3 Recent Development & Strategies

12.8 BASF SE

12.8.1 Company overview
12.8.2 Sales Analysis
12.8.3 Recent Development & Strategies

12.9 FMC Corporation

12.9.1 Company overview
12.9.2 Sales Analysis
12.9.3 Recent Development & Strategies

 

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