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インドスパイス市場レポート:製品タイプ別(ピュアスパイス(唐辛子、ジンジャー、クミン、胡椒、ターメリック、コリアンダー、その他(カルダモンなど))、ブレンドスパイス)、用途別(肉・家禽製品、ベーカリー・菓子、冷凍食品、スナック・簡便食品、その他)、形態別(粉末、ホール、粉砕、刻み)、企業分析 2024-2032


India Spice Market Report by Product Types (Pure Spices (Chilies, Ginger, Cumin, Pepper, Turmeric, Coriander, and Others (Cardamom, etc.)), and Blended Spices), Application (Meat and Poultry Products, Bakery and Confectionery, Frozen Foods, Snacks and Convenience Foods, and Others), Form (Powder, Whole, Crushed, and Chopped), and Company Analysis 2024-2032

インドのスパイス市場は2023年に78億米ドル規模になった。2024年から2032年までの年平均成長率は8.11%で、2032年には157億4,000万米ドルになると予想されている。 インドのスパイスは世界的に絶大な人気を博し... もっと見る

 

 

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Renub Research
Renubリサーチ
2024年4月1日 US$2,490
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サマリー

インドのスパイス市場は2023年に78億米ドル規模になった。2024年から2032年までの年平均成長率は8.11%で、2032年には157億4,000万米ドルになると予想されている。

インドのスパイスは世界的に絶大な人気を博している。豊かな風味と香り高いプロフィールで世界中の味覚を魅了している。インドのスパイスは世界中の料理に深みと複雑さを加えている。また、多様な種類とユニークなブレンドでも有名だ。これらのスパイスは、チリパウダーの燃えるような辛さから、クミンの可愛らしく居心地の良い香り、カルダモンの芳香な魅力まで、料理の旅を提供してくれる。シェフにも家庭の料理人にも受け入れられ、インドのスパイスは欠かせない食材となっている。これは料理をより美味しくし、国際的な料理体験を高めてくれる。


インド・スパイス市場の動向

- ブレンドスパイスへの関心の高まり

ブレンドスパイスの需要急増がインドスパイス市場を後押ししている。ブレンドスパイスは、快適さ、一貫性、料理の効果を高める能力で消費者にアピールする。ブレンドスパイスはハーブ、スパイス、調味料を組み合わせてバランスの取れた味を作り出し、料理の創造性を高める。例えば、Tata Sampann社は2023年にカルナタカ州でPuliyogare、Malabar chicken、Sambar masala、Masala rice blendをカバーするBlended Spiceレンジを追加した。この傾向は、流行に敏感な購買層の多忙なライフスタイルに対応するもので、市場の活況を促進し、メーカー各社は進化する嗜好を満足させるために製品提供の革新を促している。


- 天然・有機スパイスの需要が拡大

フィットネスへの意識から、人工的なスパイスよりも天然スパイスを好む購買者の増加は、インド・スパイス市場の重要なブーム促進要因である。これは、フィットネスを意識した摂取に向けた広範な傾向を反映しており、人々は有機物質を優先している。ASSOCHAMの調査によると、都市部では有機農産物の購入が95%伸びており、大都市の62%が有機農産物を購入している。天然スパイスには人工的な成分が含まれていないため、より健康的であると認識され、生産者は製品の純度や信憑性を重視するようになっている。このことが、天然スパイス部門の増加に拍車をかけている。


- eコマースによる消費者製品販売の急増

インドにおける消費者製品のeコマース販売の急増は、スパイス市場の成長を大きく後押ししている。オンライン購入プラットフォームの快適さがこの成長を後押ししている。FMCG Gurus' recordは、オンラインFMCG売上が2023年までに1兆米ドルに達すると予測しており、市場のアクセシビリティを高めている。ニールセンは、2030年までに電子商取引がFMCG売上高の11%を占め、現段階の8倍になると予測しており、強固なシステムが必要となっている。PwCによると、顧客の約75%がFMCGをオンラインで購入しており、特にミレニアル世代とZ世代が多い。先進的なロジスティクスを活用することで、eコマースは鮮度を保証する。これにより、利用者の喜びと需要が高まり、インドのスパイス市場のダイナミクスに革命をもたらしている。


- 食品加工部門の成長

食品加工業界の増加は、インド・スパイス市場の成長を大きく牽引している。香辛料は風味の強化、維持、製品の差別化のために需要が高まっているからだ。これらの重要な物質は、地域的・世界的に数多くの顧客の選択肢に対応している。高度な食品加工技術は、スナック菓子、調理済み食品、ソース、調味料などの多様な加工食品にスパイスを含ませ、スパイス需要を増幅させている。食品加工とスパイス市場のこのような共生関係は、進化する業界の要望を満たすための革新と拡大を促進し、市場の好況を後押ししている。


インドスパイス市場企業ニュース

インド・スパイス市場に進出している企業は、Aachi Spices & Foods Pvt Ltd、Badshah Masala、Eastern Condiments Private Limited、Mahashian Di Hatti Private Limited、MTR Foods Pvt Ltd、PatanjaliAyurved Limited、DS Group (Catch)、Ushodaya Enterprises Pvt.(Priya)である。


2024年3月-食用油メーカーでFMCG企業のアダニ・ウィルマーは、地域ブランドの買収により、200億米ドルと評価されるインドのスパイス市場に参入する意向。
2023年2月 - ダブールがバドシャーマサラの支配権51%を取得。
2023年3月 - インドの最高級の紅茶とスーパーフードを世界中の消費者に提供することで有名な国産のグローバル・ウェルネス・ブランドであるVAHDAM Indiaがスパイス部門に進出する。同社はこのほどVAHDAM Spicesを発表し、イノベーションを通じてスパイス業界に革命を起こすべく、新たな製品カテゴリーへの参入を表明した。
2023年4月、ウィプロ・コンシューマー・ケア・ライティングは、スパイスミックスと調理済み製品で知られるケララ州の伝統的ベジタリアンブランド、Brahminsの調達を宣言した。これにより、食品分野での足場を固める。
2023年6月 - Vasant Masala社は、料理に絶妙な香りと独特の風味を求める舌の肥えた料理愛好家向けにVasant Awadhi Garam Masalaを発売する。この革新的なスパイス・ブレンドは、ヴァサント・マサラ・ブランドにとって重要なマイルストーンであり、新たな市場セグメントを開拓し、ヴァサント・マサラの品質と革新性に対する評価を高めることが期待される。
2022年7月、Premier Foods社は、英国人インド人夫婦が10年前に設立した高名なインド・スパイス会社The Spice Tailor社を4380万ポンドで買収する。
2022年7月、エマミグループのブランド食品製造部門であるエマミ・アグロテック社は、エマミ・ヘルシー&テイスティーブランドの一部としてマントラ・スパイスを発売した。この新ラインは、消費者に様々なブレンドパウダースパイスとテーストメーカーを提供する。
2022年9月、ダブール・インディアはHommade Foodsの最新製品Dabur Hommade Tasty Masalaを発表し、スパイス市場にデビューした。この新商品は、風味豊かな原料を組み合わせ、消費者に料理の味を引き立てることを約束するもので、ダブールの品質と天然素材へのこだわりと一致している。


製品タイプ - インド・スパイス市場は2つの視点に分かれている:

1.純粋スパイス

1.1 唐辛子
1.2 ジンジャー
1.3 クミン
1.4 ペッパー
1.5 ターメリック
1.6 コリアンダー
1.7 その他(カルダモンなど)

2.ブレンドスパイス


アプリケーション - インドのスパイス市場5つの視点でのブレークアップ:

1.肉・鶏肉製品
2.ベーカリー・菓子
3.冷凍食品
4.スナック・コンビニエンス食品
5.その他


形態 - インド・スパイス市場の4つの視点による分類

1.パウダー
2.ホール
3.粉砕
4.みじん切り


主要プレーヤーを3つの視点から網羅:

- 概要
- 最近の開発
- 収益分析


企業分析

1.アーチ・スパイス&フーズ社
2.バドシャーマサラ
3.イースタン・コンディメンツ・プライベート・リミテッド
4.マハシアン・ディ・ハッティ・プライベート・リミテッド
5.MTRフーズ社
6.パタンジャリ・アーユルヴェーダ社
7.DSグループ(キャッチ)
8.ウショダヤ・エンタープライゼス(Ushodaya Enterprises Pvt.(プリヤ)

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目次

1.はじめに

2.研究方法

3.エグゼクティブサマリー

4.市場ダイナミクス

4.1 成長促進要因
4.2 課題


5.インド香辛料市場

6.インド香辛料市場シェア

6.1 商品別
6.2 用途別
6.3 形状別


7.製品タイプ別 - インド香辛料市場

7.1 ピュアスパイス

7.1.1 唐辛子
7.1.2 ジンジャー
7.1.3 クミン
7.1.4 ペッパー
7.1.5 ターメリック
7.1.6 コリアンダー
7.1.7 その他(カルダモンなど)

7.2 ブレンドスパイス


8.アプリケーション - インドスパイス市場

8.1 肉・鶏肉製品
8.2 ベーカリー・菓子
8.3 冷凍食品
8.4 スナック・コンビニエンス食品
8.5 その他


9.インドのスパイス市場

9.1 パウダー
9.2 ホール
9.3 粉砕
9.4 みじん切り


10.ポーターの5つの力 - インド香辛料市場

10.1 買い手の交渉力
10.2 サプライヤーの交渉力
10.3 新規参入の脅威
10.4 既存企業間のライバル関係
10.5 代替製品の脅威


11.SWOT分析-インド香辛料市場

11.1 強み
11.2 弱点
11.3 チャンス
11.4 脅威


12.主要プレーヤーの分析

12.1 Aachi Spices & Foods Pvt Ltd

12.1.1 概要
12.1.2 最近の動向

12.2 バドシャ・マサラ

12.2.1 概要
12.2.2 最近の動向

12.3 イースタン・コンディメンツ・プライベート・リミテッド

12.3.1 概要
12.3.2 最近の動向

12.4 イースタンコンディメンツプライベートリミテッド

12.4.1 概要
12.4.2 最近の動向

12.5 マハシアン・ディ・ハッティ・プライベート・リミテッド

12.5.1 概要
12.5.2 最近の動向

12.6 MTR Foods Pvt Ltd.

12.6.1 概要
12.6.2 最近の動向

12.7 パタンジャリ・アーユルヴェーダ・リミテッド

12.7.1 概要
12.7.2 最近の動向

12.8 DSグループ(キャッチ)

12.8.1 概要
12.8.2 最近の動向

12.9 Ushodaya Enterprises Pvt.(プリヤ)

12.9.1 概要
12.9.2 最近の動向

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図表リスト

表-01:インド スパイス市場 製品タイプ別シェア(%)、2019年~2023年
表-02:インド スパイス市場 製品タイプ別シェア(%)予測、2024年~2032年
表-03:インド-スパイス市場用途別シェア(%)、2019年~2023年
表-04:インド-スパイス市場用途別シェア(%)予測、2024年~2032年
表-05:インド-スパイス市場形態別シェア(パーセント)、2019年~2023年
表-06:インド スパイス市場形態別シェア(%)予測、2024年~2032年

 

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Summary

India Spice Market was worth US$ 7.80 Billion in 2023. It is expected to grow at a CAGR of 8.11% from 2024 to 2032 and be valued at US$ 15.74 Billion by 2032.

Indian spices have garnered enormous popularity on the global stage. They captivate flavor buds worldwide with their rich flavors and fragrant profiles. Indian spices add depth and complexity to cuisines across the globe. They are also famed for their diverse range and unique blends. These spices offer a culinary journey from the fiery heat of chili powder to the lovely and cozy notes of cumin and the aromatic appeal of cardamom. Embraced by chefs and domestic cooks alike, Indian spices have become vital ingredients. This enhances dishes and elevates culinary experiences internationally.


India Spice Market Trends

• Increasing Interest in Blended Spices

The surge in demand for blended spices propels the Indian Spice market. Blended spice mixes appeal to consumers with comfort, consistency, and the ability to enhance dish effects. These blends combine herbs, spices, and seasonings to create a balanced taste profile, elevating culinary creations. For instance, Tata Sampann added its Blended Spice range, which covered Puliyogare, Malabar chicken, Sambar masala, and Masala rice blend in Karnataka in 2023. This trend caters to trendy purchasers' busy lifestyles, driving market boom and prompting manufacturers to innovate product offerings to satisfy evolving preferences.


• Demand for Natural and Organic Spices is Growing

The growing preference of purchasers for natural spices over artificial ones because of fitness awareness is a crucial boom driver in the India spice market. This mirrors a broader trend towards fitness-conscious intake, with people prioritizing organic substances. According to a survey by ASSOCHAM, there is a ninety-five percent growth in organic produce purchases in cities, with 62% of metropolitans buying organic. Natural spices are perceived as healthier because they lack artificial components, prompting producers to emphasize product purity and authenticity. This is fueling an increase in the natural spice segment.


• Spike in Consumer Product Sales through e-commerce

The surge in e-commerce sales of consumer products in India substantially drives the spice market's growth. The comfort of online buying platforms fuels this growth. FMCG Gurus' record predicts online FMCG sales will hit US$ 1 Trillion by 2023, amplifying the market's accessibility. Nielsen forecasts e-trade to represent 11% of FMCG sales by 2030, eightfold from the present stages, mandating robust systems. PwC reveals that almost 75% of customers purchase FMCG online, especially millennials and Gen Z. E-commerce no longer broadens entry to Indian spices but satisfies global demand. Leveraging advanced logistics, e-trade guarantees freshness. This boosts patron delight and demand, thus revolutionizing the India spice market dynamics.


• Growth in the Food Processing Sector

The increasing food processing industry drives tremendous growth within the India spice market. This is because spices are increasingly demanded for flavor enhancement, upkeep, and product differentiation. These crucial substances cater to numerous patron choices regionally and globally. Advanced food processing technologies include spices in diverse processed foods, like snacks, ready-to-consume foods, sauces, and condiments, amplifying the spice demand. This symbiotic relationship among the food processing and spice markets fosters innovation and enlargement to satisfy evolving industry desires, propelling the market boom.


India Spice Market Company News

The enterprises present in the India spice market are Aachi Spices & Foods Pvt Ltd, Badshah Masala, Eastern Condiments Private Limited, Mahashian Di Hatti Private Limited, MTR Foods Pvt Ltd., PatanjaliAyurved Limited, DS Group (Catch), and Ushodaya Enterprises Pvt. Ltd. (Priya).


In March 2024 - Edible oil producer and FMCG company Adani Wilmar intends to enter the Indian spice market, valued at US$ 20 billion, by acquiring regional brands.
In February 2023 - Dabur purchased a 51% controlling interest in Badshah Masala.
In March 2023 - VAHDAM India, a domestically grown global wellness brand renowned for bringing India’s finest teas and superfoods to consumers worldwide, is venturing into the spices sector. The company recently unveiled VAHDAM Spices, marking its entry into a new product category to revolutionize the spices industry through innovation.
In April 2023 - Wipro Consumer Care and Lighting declared the procurement of Brahmins, a Kerala-based traditional vegetarian brand known for its spice mixes and ready-to-cook products. This will strengthen its foothold in the food segment.
In June 2023 - Vasant Masala introduces Vasant Awadhi Garam Masala, catering to discerning food enthusiasts seeking an exquisite aroma and distinctive flavor in their dishes. This innovative spice blend represents a significant milestone for the brand, promising to tap into a new market segment and enhance Vasant Masala's reputation for quality and innovation.
In July 2022 - Premier Foods will acquire The Spice Tailor, an acclaimed Indian spice company founded a decade ago by a British Indian couple, for an initial sum of GBP 43.8 Million.
In July 2022, EmamiAgrotech, the branded food manufacturing division of the diverse Emami Group, introduced Mantra Spices as part of the Emami Healthy & Tasty brand. This new line offers consumers a variety of blended powder spices and tastemakers.
In September 2022 - Dabur India unveiled its latest addition to the Hommade Foods range, Dabur Hommade Tasty Masala, signaling its debut in the spices market. This new offering combines flavorful ingredients, promising consumers an enhanced taste for their dishes, aligning with Dabur's commitment to quality and natural ingredients.


Product Types – India Spice Market breakup in 2 viewpoints:

1. Pure Spices

1.1 Chilies
1.2 Ginger
1.3 Cumin
1.4 Pepper
1.5 Turmeric
1.6 Coriander
1.7 Others (Cardamom, etc.)

2. Blended Spices


Application – India SpiceMarket breakup in 5 viewpoints:

1. Meat and Poultry Products
2. Bakery and Confectionery
3. Frozen Foods
4. Snacks and Convenience Foods
5. Others


Forms – India SpiceMarket breakup in 4 viewpoints:

1. Powder
2. Whole
3. Crushed
4. Chopped


All the Key players have been covered from 3 Viewpoints:

• Overview
• Recent Development
• Revenue Analysis


Company Analysis:

1. Aachi Spices & Foods Pvt Ltd
2. Badshah Masala
3. Eastern Condiments Private Limited
4. Mahashian Di Hatti Private Limited
5. MTR Foods Pvt Ltd.
6. PatanjaliAyurved Limited
7. DS Group (Catch)
8. Ushodaya Enterprises Pvt. Ltd. (Priya)



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Table of Contents

1. Introduction

2. Research Methodology

3. Executive Summary

4. Market Dynamics

4.1 Growth Drivers
4.2 Challenges


5. India Spices Market

6. Market Share – India Spices Market

6.1 By Products
6.2 By Application
6.3 By Form


7. Products Types – India Spices Market

7.1 Pure Spices

7.1.1 Chilies
7.1.2 Ginger
7.1.3 Cumin
7.1.4 Pepper
7.1.5 Turmeric
7.1.6 Coriander
7.1.7 Others (Cardamom, etc.)

7.2 Blended Spices


8. Application – India SpicesMarket

8.1 Meat and Poultry Products
8.2 Bakery and Confectionery
8.3 Frozen Foods
8.4 Snacks and Convenience Foods
8.5 Others


9. Form – India Spices Market

9.1 Powder
9.2 Whole
9.3 Crushed
9.4 Chopped


10. Porter’s Five Forces – India Spices Market

10.1 Bargaining Power of Buyer
10.2 Bargaining Power of Supplier
10.3 Threat of New Entrants
10.4 Rivalry among Existing Competitors
10.5 Threat of Substitute Products


11. SWOT Analysis – India Spices Market

11.1 Strengths
11.2 Weaknesses
11.3 Opportunities
11.4 Threats


12. Key Players Analysis

12.1 Aachi Spices & Foods Pvt Ltd

12.1.1 Overviews
12.1.2 Recent Developments

12.2 Badshah Masala

12.2.1 Overviews
12.2.2 Recent Developments

12.3 Eastern Condiments Private Limited

12.3.1 Overviews
12.3.2 Recent Developments

12.4 Eastern Condiments Private Limited

12.4.1 Overviews
12.4.2 Recent Developments

12.5 Mahashian Di Hatti Private Limited

12.5.1 Overviews
12.5.2 Recent Developments

12.6 MTR Foods Pvt Ltd.

12.6.1 Overviews
12.6.2 Recent Developments

12.7 PatanjaliAyurved Limited

12.7.1 Overviews
12.7.2 Recent Developments

12.8 DS Group (Catch)

12.8.1 Overviews
12.8.2 Recent Developments

12.9 Ushodaya Enterprises Pvt. Ltd. (Priya)

12.9.1 Overviews
12.9.2 Recent Developments

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List of Tables/Graphs

Table-01: India – Spice Market Share by Products Type (Percent), 2019 – 2023
Table-02: India – Forecast for Spice Market Share by Products Type (Percent), 2024 – 2032
Table-03: India – Spice Market Share by Application (Percent), 2019 – 2023
Table-04: India – Forecast for Spice Market Share by Application (Percent), 2024 – 2032
Table-05: India – Spice Market Share by Form (Percent), 2019 – 2023
Table-06: India – Forecast for Spice Market Share by Form (Percent), 2024 – 2032

 

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2024/07/05 10:26

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