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データ管理プラットフォーム市場:製品タイプ、エンドユーザー、地域別(北米、欧州、アジア太平洋地域、中南米、中東・アフリカ):世界の産業分析、規模、シェア、成長、動向、予測、2024-2033年


Data Management Platforms Market by Product Type, End-Users, and Geography (North America, Europe, Asia Pacific, Latin America, and the Middle East and Africa): Global Industry Analysis, Size, Share, Growth, Trends, and Forecast, 2024-2033

Persistence Market Research社はこのほど、データ管理プラットフォーム市場に関する包括的なレポートを発表しました。当レポートでは、促進要因、動向、機会、課題などの主要な市場ダイナミクスを詳細に分析し、... もっと見る

 

 

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Persistence Market Research
パーシスタンスマーケットリサーチ
2024年8月1日 US$4,900
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サマリー

Persistence Market Research社はこのほど、データ管理プラットフォーム市場に関する包括的なレポートを発表しました。当レポートでは、促進要因、動向、機会、課題などの主要な市場ダイナミクスを詳細に分析し、市場構造に関する詳細な洞察を提供しています。

主要な洞察

- データ管理プラットフォームの市場規模(2024E):28億米ドル
- 予測市場規模(2033F):2.8 Billion USD92億米ドル
- 世界市場成長率 (CAGR 2024 to 2033): 14.1%

データ管理プラットフォーム市場 - レポートスコープ:

データ管理プラットフォーム(DMP)は、さまざまなソースから大量のデータを収集、整理、分析するために設計された統合ソリューションです。さまざまなチャネルからのデータを活用することで、実用的なインサイトの獲得、顧客ターゲティングの強化、マーケティング戦略の最適化を可能にする。同市場には、データ統合、データ保管、データ処理、分析のためのソリューションが含まれる。データ主導の意思決定に対するニーズの高まりと、業界全体で生成されるデータ量の増加が、DMPの需要を後押ししている。これらのプラットフォームは、小売、金融、ヘルスケア、通信などさまざまなセクターに対応しており、データを効果的に管理・活用するためのツールを提供している。

市場成長の促進要因

世界のデータ管理プラットフォーム市場は、データの急激な増加、パーソナライズされたマーケティングに対する需要の増加、高度な分析の必要性など、いくつかの重要な要因によって推進されている。ビッグデータの台頭とデータエコシステムの複雑化により、データ統合、管理、分析のための堅牢なソリューションが必要とされている。また、クラウド・コンピューティングの採用や人工知能・機械学習の進歩により、DMPの機能が強化され、市場の成長を後押ししている。企業は競争上の優位性を獲得し、業務を最適化し、顧客体験を向上させるためにデータを活用することにますます重点を置くようになっており、データ管理ソリューションの需要をさらに促進している。また、データ・プライバシーと法規制コンプライアンスを重視する傾向が強まっていることも、高度なデータ管理プラットフォームの採用に寄与している。

市場の阻害要因

見通しは明るいものの、データ管理プラットフォーム市場はいくつかの課題に直面している。特に中小企業にとっては、高い導入コストと既存システムとの統合の複雑さが障壁となる。また、機密データの管理・保護には厳格な対策と規制基準の遵守が求められるため、データ・セキュリティとプライバシーに関する懸念は重大な問題である。さらに、技術進歩のペースが速いと陳腐化する可能性があり、継続的な更新と投資が必要となる。また、DMPを効果的に管理・活用できる熟練したプロフェッショナルの不足も、市場の成長に影響を与えている。こうした課題に対処するには、継続的な技術革新、コスト効率の高いソリューション、データ・セキュリティと法規制の遵守に重点を置くことが必要です。

市場機会:

データ・マネジメント・プラットフォーム市場は、データ分析、クラウド・コンピューティング、人工知能の新たなトレンドによって、大きな成長機会がもたらされる。データ主導の意思決定や、パーソナライズされた顧客体験のニーズの高まりは、DMPプロバイダーが高度なソリューションを提供する機会を生み出している。AIや機械学習がDMPに統合されることで、より高度なデータ分析や予測分析が可能になり、市場拡大の新たな道が開かれる。また、クラウド型DMPの採用が進むことで、拡張性や柔軟性が向上し、成長機会が広がっている。このような機会を活かし、競争力を維持するためには、戦略的パートナーシップ、研究開発への投資、新たな地域市場の開拓が不可欠である。

本レポートで扱う主な質問

- 世界のデータ管理プラットフォーム市場の成長を促進する主な要因は何か?
- さまざまな業界で需要をリードしているデータ管理ソリューションとアプリケーションの種類は?
- 技術進歩はデータ管理プラットフォーム市場の競争環境にどのような影響を与えているか?
- データ管理プラットフォーム市場の主要プレイヤーは誰で、競争力を維持するためにどのような戦略を採用しているのか?
- データ管理プラットフォームの世界市場における新たな動向と将来性は?

競争情報とビジネス戦略:

Oracle Corporation、IBM Corporation、SAP SEなどの企業を含むデータ管理プラットフォームの世界市場における主要企業は、競争力を高めるために技術革新、製品の差別化、戦略的パートナーシップに注力しています。これらの企業は、AI、機械学習、クラウドコンピューティングなどの先進技術を統合し、データ管理ソリューションを強化するための研究開発に投資している。テクノロジー・プロバイダー、コンサルティング会社、業界団体とのコラボレーションにより、市場へのアクセスを容易にし、データ管理プラットフォームの採用を促進している。データ・セキュリティ、拡張性、規制基準への準拠を重視することで、市場の成長が促進され、競争上のポジショニングが強化される。

主な企業

- オラクル・コーポレーション
- アドビシステムズ社
- ニュースター
- イノビット
- ロケットフューエル
- ターン・インク
- KBMグループLLC
- Cxense ASA
- ロタメ・ソリューションズ社
- クルックス・デジタル
- イーゼレート

データマネジメントプラットフォーム産業カテゴリ別調査

データソース別
- ファーストパーティデータ
- セカンドパーティデータ
- サードパーティデータ

デプロイメント別
- クラウドベース
- オンプレミス

エンドユーザー別
- メディアエージェンシー
- ブランド/小売業者
- パブリッシャー
- アドネットワーク

地域別
- 北米
- ラテンアメリカ
- ヨーロッパ
- 東アジア
- 南アジア太平洋
- 中東・アフリカ

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目次

1.要旨
1.1.世界市場の展望
1.2.需要サイドの動向
1.3.供給サイドの動向
1.4.分析と提言
2.市場概要
2.1.市場カバレッジ/分類
2.2.市場の定義/範囲/限界
3.主な市場動向
3.1.市場に影響を与える主なトレンド
3.2.製品イノベーション/開発動向
4.価格分析
4.1.価格分析(データ管理プラットフォーム別
4.1.1.サブスクリプション価格モデル
4.1.2.永久ライセンス
4.2.平均価格分析ベンチマーク
5.データ管理プラットフォームの世界市場需要(金額単位:百万米ドル)分析2019-2023年および予測、2024-2033年
5.1.過去の市場価値(US$ Mn)分析、2019-2023年
5.2.現在および将来の市場価値(US$ Mn)予測、2024年~2033年
5.2.1.前年比成長トレンド分析
5.2.2.絶対価格機会分析
6.市場背景
6.1.マクロ経済要因
6.2.予測要因-関連性と影響
6.3.バリューチェーン
6.4.COVID-19危機-影響評価
6.4.1.現在の統計
6.4.2.短期・中長期の見通し
6.4.3.予想されるリバウンド
6.5.市場ダイナミクス
6.5.1.促進要因
6.5.2.阻害要因
6.5.3.機会
7.データ管理プラットフォームの世界市場分析2019-2023年および予測2024-2033年:データソース別
7.1.はじめに/主な調査結果
7.2.データソース別の過去市場規模(US$ Mn)分析、2019年~2023年
7.3.データソース別の現在および将来市場規模(US$ Mn)分析と予測、2024-2033年
7.3.1.ファーストパーティデータ
7.3.2.セカンドパーティデータ
7.3.3.サードパーティデータ
7.4.データソース別市場魅力度分析
8.データ管理プラットフォームの世界市場分析2019-2023年および予測2024-2033年:デプロイメント別
8.1.はじめに / 主要な調査結果
8.2.デプロイメント別の過去市場規模(US$ Mn)分析、2019年~2023年
8.3.現在および将来の市場規模(US$ Mn)分析および予測:デプロイメント別、2024年~2033年
8.3.1.クラウドベース
8.3.2.オンプレミス
8.4.展開別市場魅力度分析
9.データ管理プラットフォームの世界市場分析2019-2023年および予測2024-2033年:エンドユーザー別
9.1.はじめに / 主要な調査結果
9.2.エンドユーザー別の過去市場規模(US$ Mn)分析、2019年~2023年
9.3.エンドユーザー別の現在および将来市場規模(US$ Mn)分析と予測、2024-2033年
9.3.1.メディアエージェンシー
9.3.2.ブランド/小売業者
9.3.3.出版社
9.3.4.アドネットワーク
9.4.エンドユーザー別市場魅力度分析
10.データ管理プラットフォームの世界市場分析2019-2023年および予測2024-2033年(地域別
10.1.はじめに/主な調査結果
10.2.地域別の過去市場規模(US$ Mn)分析、2019年~2023年
10.3.地域別の現在および将来の市場規模(US$ Mn)分析と予測、2024-2033年
10.3.1.北米
10.3.2.ラテンアメリカ
10.3.3.ヨーロッパ
10.3.4.東アジア
10.3.5.南アジア太平洋
10.3.6.中東・アフリカ
10.4.地域別市場魅力度分析
11.北米データ管理プラットフォーム市場分析2019-2023年および予測2024-2033年
11.1.はじめに
11.2.過去の市場規模(US$ Mn)推移分析:市場分類別、2019年~2023年
11.3.市場分類別現在および将来市場規模(US$ Mn)予測、2024-2033年
11.3.1.データソース別
11.3.2.展開別
11.3.3.エンドユーザー別
11.3.4.国別
11.3.4.1.米国
11.3.4.2.カナダ
11.4.市場魅力度分析
11.4.1.データソース別
11.4.2.展開別
11.4.3.エンドユーザー別
11.4.4.国別
11.5.市場動向
11.6.主要市場参加者 - インテンシティ・マッピング
12.ラテンアメリカのデータ管理プラットフォーム市場分析2019-2023年および予測2024-2033年
12.1.はじめに
12.2.過去の市場規模(US$ Mn)推移分析:市場分類別、2019年~2023年
12.3.市場分類別現在および将来市場規模(US$ Mn)予測、2024-2033年
12.3.1.データソース別
12.3.2.展開別
12.3.3.エンドユーザー別
12.3.4.国別
12.3.4.1.ブラジル
12.3.4.2.メキシコ
12.3.4.3.その他のラテンアメリカ
12.4.市場魅力度分析
12.4.1.データソース別
12.4.2.展開別
12.4.3.エンドユーザー別
12.4.4.国別
13.欧州データ管理プラットフォーム市場分析2019-2023年および予測2024-2033年
13.1.はじめに
13.2.過去の市場規模(US$ Mn)推移分析:市場分類別、2019年~2023年
13.3.市場分類別現在および将来市場規模(US$ Mn)予測、2024-2033年
13.3.1.データソース別
13.3.2.展開別
13.3.3.エンドユーザー別
13.3.4.国別
13.3.4.1.ドイツ
13.3.4.2.イタリア
13.3.4.3.フランス
13.3.4.4.イギリス
13.3.4.5.スペイン
13.3.4.6.ベネルクス
13.3.4.7.ロシア
13.3.4.8.その他のヨーロッパ
13.4.市場魅力度分析
13.4.1.データソース別
13.4.2.展開別
13.4.3.エンドユーザー別
13.4.4.国別
14.南アジア・太平洋地域のデータ管理プラットフォーム市場分析2019-2023年および予測2024-2033年
14.1.はじめに
14.2.過去の市場規模(US$ Mn)推移分析:市場分類別、2019年~2023年
14.3.市場分類別現在および将来市場規模(US$ Mn)予測、2024-2033年
14.3.1.データソース別
14.3.2.展開別
14.3.3.エンドユーザー別
14.3.4.国別
14.3.4.1.インド
14.3.4.2.インドネシア
14.3.4.3.マレーシア
14.3.4.4.シンガポール
14.3.4.5.オーストラリア&ニュージーランド
14.3.4.6.その他の南アジア・太平洋地域
14.4.市場魅力度分析
14.4.1.データソース別
14.4.2.展開別
14.4.3.エンドユーザー別
14.4.4.国別
15.東アジアのデータ管理プラットフォーム市場分析 2019-2023年および予測 2024-2033年
15.1.はじめに
15.2.過去の市場規模(US$ Mn)推移分析:市場分類別、2019年~2023年
15.3.市場分類別現在および将来市場規模(US$ Mn)予測、2024-2033年
15.3.1.データソース別
15.3.2.展開別
15.3.3.エンドユーザー別
15.3.4.国別
15.3.4.1.中国
15.3.4.2.日本
15.3.4.3.韓国
15.4.市場魅力度分析
15.4.1.データソース別
15.4.2.展開別
15.4.3.エンドユーザー別
15.4.4.国別
16.中東・アフリカのデータ管理プラットフォーム市場分析 2019-2023年および予測 2024-2033年
16.1.はじめに
16.2.市場分類別過去市場規模(US$ Mn)動向分析、2019年~2023年
16.3.市場分類別現在および将来市場規模(US$ Mn)予測、2024-2033年
16.3.1.データソース別
16.3.2.展開別
16.3.3.エンドユーザー別
16.3.4.国別
16.3.4.1.GCC諸国
16.3.4.2.トルコ
16.3.4.3.南アフリカ
16.3.4.4.その他の中東・アフリカ
16.4.市場魅力度分析
16.4.1.データソース別
16.4.2.展開別
16.4.3.エンドユーザー別
16.4.4.国別
17.主要国分析-データ管理プラットフォーム市場
17.1.米国のデータ管理プラットフォーム市場分析
17.1.1.データソース別
17.1.2.デプロイメント別
17.1.3.エンドユーザー別
17.2.カナダのデータ管理プラットフォーム市場分析
17.2.1.データソース別
17.2.2.展開別
17.2.3.エンドユーザー別
17.3.メキシコのデータ管理プラットフォーム市場分析
17.3.1.データソース別
17.3.2.展開別
17.3.3.エンドユーザー別
17.4.ブラジルのデータ管理プラットフォーム市場分析
17.4.1.データソース別
17.4.2.デプロイメント別
17.4.3.エンドユーザー別
17.5.ドイツのデータ管理プラットフォーム市場分析
17.5.1.データソース別
17.5.2.展開別
17.5.3.エンドユーザー別
17.6.イタリアのデータ管理プラットフォーム市場分析
17.6.1.データソース別
17.6.2.展開別
17.6.3.エンドユーザー別
17.7.フランスのデータ管理プラットフォーム市場分析
17.7.1.データソース別
17.7.2.デプロイメント別
17.7.3.エンドユーザー別
17.8.英国のデータ管理プラットフォーム市場分析
17.8.1.データソース別
17.8.2.展開別
17.8.3.エンドユーザー別
17.9.スペインのデータ管理プラットフォーム市場分析
17.9.1.データソース別
17.9.2.展開別
17.9.3.エンドユーザー別
17.10.ベネルクスデータ管理プラットフォーム市場分析
17.10.1.データソース別
17.10.2.展開別
17.10.3.エンドユーザー別
17.11.ロシアのデータ管理プラットフォーム市場分析
17.11.1.データソース別
17.11.2.展開別
17.11.3.エンドユーザー別
17.12.その他のヨーロッパのデータ管理プラットフォーム市場分析
17.12.1.データソース別
17.12.2.デプロイメント別
17.12.3.エンドユーザー別
17.13.中国データ管理プラットフォーム市場分析
17.13.1.データソース別
17.13.2.展開別
17.13.3.エンドユーザー別
17.13.4.コンポーネント別
17.14.日本のデータ管理プラットフォーム市場分析
17.14.1.データソース別
17.14.2.デプロイメント別
17.14.3.エンドユーザー別
17.15.韓国のデータ管理プラットフォーム市場分析
17.15.1.データソース別
17.15.2.デプロイメント別
17.15.3.エンドユーザー別
17.16.インドのデータ管理プラットフォーム市場分析
17.16.1.データソース別
17.16.2.デプロイメント別
17.16.3.エンドユーザー別
17.17.マレーシアのデータ管理プラットフォーム市場分析
17.17.1.データソース別
17.17.2.展開別
17.17.3.エンドユーザー別
17.18.インドネシアのデータ管理プラットフォーム市場分析
17.18.1.データソース別
17.18.2.展開別
17.18.3.エンドユーザー別
17.19.シンガポールのデータ管理プラットフォーム市場分析
17.19.1.データソース別
17.19.2.デプロイメント別
17.19.3.エンドユーザー別
17.20.オーストラリアとニュージーランドのデータ管理プラットフォーム市場分析
17.20.1.データソース別
17.20.2.展開別
17.20.3.エンドユーザー別
17.21.GCC諸国のデータ管理プラットフォーム市場分析
17.21.1.データソース別
17.21.2.展開別
17.21.3.エンドユーザー別
17.22.トルコのデータ管理プラットフォーム市場分析
17.22.1.データソース別
17.22.2.展開別
17.22.3.エンドユーザー別
17.23.南アフリカのデータ管理プラットフォーム市場分析
17.23.1.データソース別
17.23.2.展開別
17.23.3.エンドユーザー別
17.24.その他の中東およびアフリカのデータ管理プラットフォーム市場分析
17.24.1.データソース別
17.24.2.展開別
17.24.3.エンドユーザー別
18.市場構造分析
18.1.企業階層別市場分析
18.2.上位企業の市場シェア分析
18.3.市場プレゼンス分析
19.競争分析
19.1.競合ダッシュボード
19.2.競合ベンチマーキング
19.3.競合ディープダイブ
19.3.1.オラクル
19.3.1.1.事業概要
19.3.1.2.ソリューションポートフォリオ
19.3.1.3.市場セグメント別収益性(事業セグメント/地域)
19.3.1.4.主要戦略と展開
19.3.2.アドビシステムズ
19.3.2.1.事業概要
19.3.2.2.ソリューションポートフォリオ
19.3.2.3.市場セグメント別収益性(事業セグメント/地域)
19.3.2.4.主要戦略と展開
19.3.3.ニュースター
19.3.3.1.事業概要
19.3.3.2.ソリューションポートフォリオ
19.3.3.3.市場セグメント別収益性(事業セグメント/地域)
19.3.3.4.主要戦略と展開
19.3.4.インボイド
19.3.4.1.事業概要
19.3.4.2.ソリューションポートフォリオ
19.3.4.3.市場セグメント別収益性(事業セグメント/地域)
19.3.4.4.主要戦略と展開
19.3.5.ロケットフューエル社
19.3.5.1.事業概要
19.3.5.2.ソリューションポートフォリオ
19.3.5.3.市場セグメント別収益性(事業セグメント/地域)
19.3.5.4.主要戦略と展開
19.3.6.ターン・インク
19.3.6.1.事業概要
19.3.6.2.ソリューションポートフォリオ
19.3.6.3.市場セグメント別収益性(事業セグメント/地域)
19.3.6.4.主要戦略と展開
19.3.7.KBMグループ
19.3.7.1.事業概要
19.3.7.2.ソリューションポートフォリオ
19.3.7.3.市場セグメント別収益性(事業セグメント/地域)
19.3.7.4.主要戦略と展開
19.3.8.Cxense ASA
19.3.8.1.事業概要
19.3.8.2.ソリューションポートフォリオ
19.3.8.3.市場セグメント別収益性(事業セグメント/地域)
19.3.8.4.主要戦略と展開
19.3.9.ロタメソリューションズ
19.3.9.1.事業概要
19.3.9.2.ソリューションポートフォリオ
19.3.9.3.市場セグメント別収益性(事業セグメント/地域)
19.3.9.4.主要戦略と展開
19.3.10.クルックス・デジタル
19.3.10.1.事業概要
19.3.10.2.ソリューションポートフォリオ
19.3.10.3.市場セグメント別収益性(事業セグメント/地域)
19.3.10.4.主要戦略と展開
19.3.11.エクセレート社
19.3.11.1.事業概要
19.3.11.2.ソリューションポートフォリオ
19.3.11.3.市場セグメント別収益性(事業セグメント/地域)
19.3.11.4.主要戦略と展開
20.前提条件と略語
21.調査方法

 

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Summary

Persistence Market Research has recently released a comprehensive report on the Data Management Platforms Market. The report provides an in-depth analysis of key market dynamics, including drivers, trends, opportunities, and challenges, offering detailed insights into the market structure.

Key Insights:

• Data Management Platforms Market Size (2024E): USD 2.8 Bn
• Projected Market Value (2033F): USD 9.2 Bn
• Global Market Growth Rate (CAGR 2024 to 2033): 14.1%

Data Management Platforms Market - Report Scope:

Data Management Platforms (DMPs) are integrated solutions designed to collect, organize, and analyze large volumes of data from various sources. They enable businesses to gain actionable insights, enhance customer targeting, and optimize marketing strategies by leveraging data from different channels. The market includes solutions for data integration, data storage, data processing, and analytics. The growing need for data-driven decision-making and the increasing volume of data generated across industries drive the demand for DMPs. These platforms serve a variety of sectors, including retail, finance, healthcare, and telecommunications, providing tools to manage and utilize data effectively.

Market Growth Drivers:

The global data management platforms market is propelled by several key factors, including the exponential growth of data, increasing demand for personalized marketing, and the need for advanced analytics. The rise of big data and the growing complexity of data ecosystems necessitate robust solutions for data integration, management, and analysis. Additionally, the adoption of cloud computing and advancements in artificial intelligence and machine learning enhance the capabilities of DMPs, driving their market growth. Businesses are increasingly focusing on leveraging data to gain competitive advantages, optimize operations, and improve customer experiences, further fueling demand for data management solutions. The increasing emphasis on data privacy and regulatory compliance also contributes to the adoption of sophisticated data management platforms.

Market Restraints:

Despite the positive outlook, the data management platforms market faces several challenges. High implementation costs and the complexity of integrating DMPs with existing systems can pose barriers, especially for small and medium-sized enterprises. Data security and privacy concerns are significant issues, as managing and protecting sensitive data requires stringent measures and compliance with regulatory standards. Additionally, the rapid pace of technological advancements can result in obsolescence, requiring continuous updates and investments. The shortage of skilled professionals to manage and utilize DMPs effectively also impacts market growth. Addressing these challenges requires ongoing innovation, cost-effective solutions, and a focus on data security and regulatory compliance.

Market Opportunities:

The data management platforms market presents substantial growth opportunities driven by emerging trends in data analytics, cloud computing, and artificial intelligence. The rise of data-driven decision-making and the growing need for personalized customer experiences create opportunities for DMP providers to offer advanced solutions. The integration of AI and machine learning into DMPs enables more sophisticated data analysis and predictive analytics, opening new avenues for market expansion. Additionally, the increasing adoption of cloud-based DMPs offers scalability and flexibility, providing opportunities for growth. Strategic partnerships, investments in research and development, and the exploration of new geographic markets are essential for capitalizing on these opportunities and maintaining a competitive edge.

Key Questions Answered in the Report:

• What are the primary factors driving the growth of the global data management platforms market?
• Which types of data management solutions and applications are leading the demand across various industries?
• How are technological advancements influencing the competitive landscape of the data management platforms market?
• Who are the key players in the data management platforms market, and what strategies are they employing to stay competitive?
• What are the emerging trends and future prospects in the global data management platforms market?

Competitive Intelligence and Business Strategy:

Leading players in the global data management platforms market, including companies like Oracle Corporation, IBM Corporation, and SAP SE, focus on innovation, product differentiation, and strategic partnerships to gain a competitive edge. These companies invest in research and development to enhance their data management solutions, integrating advanced technologies such as AI, machine learning, and cloud computing. Collaborations with technology providers, consulting firms, and industry organizations facilitate market access and promote the adoption of data management platforms. Emphasis on data security, scalability, and compliance with regulatory standards drives market growth and strengthens competitive positioning.

Key Companies Profiled:

• Oracle Corporation
• Adobe Systems Incorporated
• Neustar, Inc.
• Innovid
• Rocket Fuel, Inc.
• Turn Inc.
• KBM Group LLC
• Cxense ASA
• Lotame Solutions, Inc.
• Krux Digital, LLC
• eXelate, Inc.

Data Management Platforms Industry Research by Category

By Data Source:
• First Party Data
• Second Party Data
• Third Party Data

By Deployment:
• Cloud-based
• On-premise

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• Media Agency
• Brand/Retailer
• Publisher
• Ad Network

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• North America
• Latin America
• Europe
• East Asia
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Table of Contents

1. Executive Summary
1.1. Global Market Outlook
1.2. Demand Side Trends
1.3. Supply Side Trends
1.4. Analysis and Recommendations
2. Market Overview
2.1. Market Coverage / Taxonomy
2.2. Market Definition / Scope / Limitations
3. Key Market Trends
3.1. Key Trends Impacting the Market
3.2. Product Innovation / Development Trends
4. Pricing Analysis
4.1. Pricing Analysis, By Data Management Platform
4.1.1. Subscription Pricing Model
4.1.2. Perpetual Licensing
4.2. Average Pricing Analysis Benchmark
5. Global Data Management Platforms Market Demand (Value in US$ Mn) Analysis 2019-2023 and Forecast, 2024-2033
5.1. Historical Market Value (US$ Mn) Analysis, 2019-2023
5.2. Current and Future Market Value (US$ Mn) Projections, 2024-2033
5.2.1. Y-o-Y Growth Trend Analysis
5.2.2. Absolute $ Opportunity Analysis
6. Market Background
6.1. Macro-Economic Factors
6.2. Forecast Factors - Relevance & Impact
6.3. Value Chain
6.4. COVID-19 Crisis – Impact Assessment
6.4.1. Current Statistics
6.4.2. Short-Mid-Long Term Outlook
6.4.3. Likely Rebound
6.5. Market Dynamics
6.5.1. Drivers
6.5.2. Restraints
6.5.3. Opportunities
7. Global Data Management Platforms Market Analysis 2019-2023 and Forecast 2024-2033, By Data Source
7.1. Introduction / Key Findings
7.2. Historical Market Size (US$ Mn) Analysis By Data Source, 2019-2023
7.3. Current and Future Market Size (US$ Mn) Analysis and Forecast By Data Source, 2024-2033
7.3.1. First Party Data
7.3.2. Second Party Data
7.3.3. Third Party Data
7.4. Market Attractiveness Analysis By Data Source
8. Global Data Management Platforms Market Analysis 2019-2023 and Forecast 2024-2033, By Deployment
8.1. Introduction / Key Findings
8.2. Historical Market Size (US$ Mn) Analysis By Deployment, 2019-2023
8.3. Current and Future Market Size (US$ Mn) Analysis and Forecast By Deployment, 2024-2033
8.3.1. Cloud based
8.3.2. On-premise
8.4. Market Attractiveness Analysis By Deployment
9. Global Data Management Platforms Market Analysis 2019-2023 and Forecast 2024-2033, By End User
9.1. Introduction / Key Findings
9.2. Historical Market Size (US$ Mn) Analysis By End User, 2019-2023
9.3. Current and Future Market Size (US$ Mn) Analysis and Forecast By End User, 2024-2033
9.3.1. Media Agency
9.3.2. Brand/Retailer
9.3.3. Publisher
9.3.4. Ad Network
9.4. Market Attractiveness Analysis By End User
10. Global Data Management Platforms Market Analysis 2019-2023 and Forecast 2024-2033, by Region
10.1. Introduction / Key Findings
10.2. Historical Market Size (US$ Mn) Analysis By Region, 2019-2023
10.3. Current and Future Market Size (US$ Mn) Analysis and Forecast By Region, 2024-2033
10.3.1. North America
10.3.2. Latin America
10.3.3. Europe
10.3.4. East Asia
10.3.5. South Asia Pacific
10.3.6. Middle East and Africa
10.4. Market Attractiveness Analysis By Region
11. North America Data Management Platforms Market Analysis 2019-2023 and Forecast 2024-2033
11.1. Introduction
11.2. Historical Market Size (US$ Mn) Trend Analysis By Market Taxonomy, 2019-2023
11.3. Current and Future Market Size (US$ Mn) Forecast By Market Taxonomy, 2024-2033
11.3.1. By Data Source
11.3.2. By Deployment
11.3.3. By End User
11.3.4. By Country
11.3.4.1. U.S.
11.3.4.2. Canada
11.4. Market Attractiveness Analysis
11.4.1. By Data Source
11.4.2. By Deployment
11.4.3. By End User
11.4.4. By Country
11.5. Market Trends
11.6. Key Market Participants - Intensity Mapping
12. Latin America Data Management Platforms Market Analysis 2019-2023 and Forecast 2024-2033
12.1. Introduction
12.2. Historical Market Size (US$ Mn) Trend Analysis By Market Taxonomy, 2019-2023
12.3. Current and Future Market Size (US$ Mn) Forecast By Market Taxonomy, 2024-2033
12.3.1. By Data Source
12.3.2. By Deployment
12.3.3. By End User
12.3.4. By Country
12.3.4.1. Brazil
12.3.4.2. Mexico
12.3.4.3. Rest of Latin America
12.4. Market Attractiveness Analysis
12.4.1. By Data Source
12.4.2. By Deployment
12.4.3. By End User
12.4.4. By Country
13. Europe Data Management Platforms Market Analysis 2019-2023 and Forecast 2024-2033
13.1. Introduction
13.2. Historical Market Size (US$ Mn) Trend Analysis By Market Taxonomy, 2019-2023
13.3. Current and Future Market Size (US$ Mn) Forecast By Market Taxonomy, 2024-2033
13.3.1. By Data Source
13.3.2. By Deployment
13.3.3. By End User
13.3.4. By Country
13.3.4.1. Germany
13.3.4.2. Italy
13.3.4.3. France
13.3.4.4. U.K.
13.3.4.5. Spain
13.3.4.6. BENELUX
13.3.4.7. Russia
13.3.4.8. Rest of Europe
13.4. Market Attractiveness Analysis
13.4.1. By Data Source
13.4.2. By Deployment
13.4.3. By End User
13.4.4. By Country
14. South Asia & Pacific Data Management Platforms Market Analysis 2019-2023 and Forecast 2024-2033
14.1. Introduction
14.2. Historical Market Size (US$ Mn) Trend Analysis By Market Taxonomy, 2019-2023
14.3. Current and Future Market Size (US$ Mn) Forecast By Market Taxonomy, 2024-2033
14.3.1. By Data Source
14.3.2. By Deployment
14.3.3. By End User
14.3.4. By Country
14.3.4.1. India
14.3.4.2. Indonesia
14.3.4.3. Malaysia
14.3.4.4. Singapore
14.3.4.5. Australia & New Zealand
14.3.4.6. Rest of South Asia and Pacific
14.4. Market Attractiveness Analysis
14.4.1. By Data Source
14.4.2. By Deployment
14.4.3. By End User
14.4.4. By Country
15. East Asia Data Management Platforms Market Analysis 2019-2023 and Forecast 2024-2033
15.1. Introduction
15.2. Historical Market Size (US$ Mn) Trend Analysis By Market Taxonomy, 2019-2023
15.3. Current and Future Market Size (US$ Mn) Forecast By Market Taxonomy, 2024-2033
15.3.1. By Data Source
15.3.2. By Deployment
15.3.3. By End User
15.3.4. By Country
15.3.4.1. China
15.3.4.2. Japan
15.3.4.3. South Korea
15.4. Market Attractiveness Analysis
15.4.1. By Data Source
15.4.2. By Deployment
15.4.3. By End User
15.4.4. By Country
16. Middle East and Africa Data Management Platforms Market Analysis 2019-2023 and Forecast 2024-2033
16.1. Introduction
16.2. Historical Market Size (US$ Mn) Trend Analysis By Market Taxonomy, 2019-2023
16.3. Current and Future Market Size (US$ Mn) Forecast By Market Taxonomy, 2024-2033
16.3.1. By Data Source
16.3.2. By Deployment
16.3.3. By End User
16.3.4. By Country
16.3.4.1. GCC Countries
16.3.4.2. Turkey
16.3.4.3. South Africa
16.3.4.4. Rest of Middle East and Africa
16.4. Market Attractiveness Analysis
16.4.1. By Data Source
16.4.2. By Deployment
16.4.3. By End User
16.4.4. By Country
17. Key Countries Analysis- Data Management Platforms Market
17.1. U.S. Data Management Platforms Market Analysis
17.1.1. By Data Source
17.1.2. By Deployment
17.1.3. By End User
17.2. Canada Data Management Platforms Market Analysis
17.2.1. By Data Source
17.2.2. By Deployment
17.2.3. By End User
17.3. Mexico Data Management Platforms Market Analysis
17.3.1. By Data Source
17.3.2. By Deployment
17.3.3. By End User
17.4. Brazil Data Management Platforms Market Analysis
17.4.1. By Data Source
17.4.2. By Deployment
17.4.3. By End User
17.5. Germany Data Management Platforms Market Analysis
17.5.1. By Data Source
17.5.2. By Deployment
17.5.3. By End User
17.6. Italy Data Management Platforms Market Analysis
17.6.1. By Data Source
17.6.2. By Deployment
17.6.3. By End User
17.7. France Data Management Platforms Market Analysis
17.7.1. By Data Source
17.7.2. By Deployment
17.7.3. By End User
17.8. U.K. Data Management Platforms Market Analysis
17.8.1. By Data Source
17.8.2. By Deployment
17.8.3. By End User
17.9. Spain Data Management Platforms Market Analysis
17.9.1. By Data Source
17.9.2. By Deployment
17.9.3. By End User
17.10. BENELUX Data Management Platforms Market Analysis
17.10.1. By Data Source
17.10.2. By Deployment
17.10.3. By End User
17.11. Russia Data Management Platforms Market Analysis
17.11.1. By Data Source
17.11.2. By Deployment
17.11.3. By End User
17.12. Rest of Europe Data Management Platforms Market Analysis
17.12.1. By Data Source
17.12.2. By Deployment
17.12.3. By End User
17.13. China Data Management Platforms Market Analysis
17.13.1. By Data Source
17.13.2. By Deployment
17.13.3. By End User
17.13.4. By Components
17.14. Japan Data Management Platforms Market Analysis
17.14.1. By Data Source
17.14.2. By Deployment
17.14.3. By End User
17.15. South Korea Data Management Platforms Market Analysis
17.15.1. By Data Source
17.15.2. By Deployment
17.15.3. By End User
17.16. India Data Management Platforms Market Analysis
17.16.1. By Data Source
17.16.2. By Deployment
17.16.3. By End User
17.17. Malaysia Data Management Platforms Market Analysis
17.17.1. By Data Source
17.17.2. By Deployment
17.17.3. By End User
17.18. Indonesia Data Management Platforms Market Analysis
17.18.1. By Data Source
17.18.2. By Deployment
17.18.3. By End User
17.19. Singapore Data Management Platforms Market Analysis
17.19.1. By Data Source
17.19.2. By Deployment
17.19.3. By End User
17.20. Australia and New Zealand Data Management Platforms Market Analysis
17.20.1. By Data Source
17.20.2. By Deployment
17.20.3. By End User
17.21. GCC Countries Data Management Platforms Market Analysis
17.21.1. By Data Source
17.21.2. By Deployment
17.21.3. By End User
17.22. Turkey Data Management Platforms Market Analysis
17.22.1. By Data Source
17.22.2. By Deployment
17.22.3. By End User
17.23. South Africa Data Management Platforms Market Analysis
17.23.1. By Data Source
17.23.2. By Deployment
17.23.3. By End User
17.24. Rest of Middle East and Africa Data Management Platforms Market Analysis
17.24.1. By Data Source
17.24.2. By Deployment
17.24.3. By End User
18. Market Structure Analysis
18.1. Market Analysis by Tier of Companies
18.2. Market Share Analysis of Top Players
18.3. Market Presence Analysis
19. Competition Analysis
19.1. Competition Dashboard
19.2. Competition Benchmarking
19.3. Competition Deep Dive
19.3.1. Oracle Corporation
19.3.1.1. Business Overview
19.3.1.2. Solution Portfolio
19.3.1.3. Profitability by Market Segments (Business Segments/Region)
19.3.1.4. Key Strategy & Developments
19.3.2. Adobe systems incorporated
19.3.2.1. Business Overview
19.3.2.2. Solution Portfolio
19.3.2.3. Profitability by Market Segments (Business Segments/Region)
19.3.2.4. Key Strategy & Developments
19.3.3. Neustar, Inc
19.3.3.1. Business Overview
19.3.3.2. Solution Portfolio
19.3.3.3. Profitability by Market Segments (Business Segments/Region)
19.3.3.4. Key Strategy & Developments
19.3.4. Innvoid
19.3.4.1. Business Overview
19.3.4.2. Solution Portfolio
19.3.4.3. Profitability by Market Segments (Business Segments/Region)
19.3.4.4. Key Strategy & Developments
19.3.5. Rocket Fuel, Inc
19.3.5.1. Business Overview
19.3.5.2. Solution Portfolio
19.3.5.3. Profitability by Market Segments (Business Segments/Region)
19.3.5.4. Key Strategy & Developments
19.3.6. Turn Inc.
19.3.6.1. Business Overview
19.3.6.2. Solution Portfolio
19.3.6.3. Profitability by Market Segments (Business Segments/Region)
19.3.6.4. Key Strategy & Developments
19.3.7. KBM Group LLC
19.3.7.1. Business Overview
19.3.7.2. Solution Portfolio
19.3.7.3. Profitability by Market Segments (Business Segments/Region)
19.3.7.4. Key Strategy & Developments
19.3.8. Cxense ASA
19.3.8.1. Business Overview
19.3.8.2. Solution Portfolio
19.3.8.3. Profitability by Market Segments (Business Segments/Region)
19.3.8.4. Key Strategy & Developments
19.3.9. Lotame Solutions, Inc.
19.3.9.1. Business Overview
19.3.9.2. Solution Portfolio
19.3.9.3. Profitability by Market Segments (Business Segments/Region)
19.3.9.4. Key Strategy & Developments
19.3.10. Krux Digital, LLC
19.3.10.1. Business Overview
19.3.10.2. Solution Portfolio
19.3.10.3. Profitability by Market Segments (Business Segments/Region)
19.3.10.4. Key Strategy & Developments
19.3.11. Exelate, Inc.
19.3.11.1. Business Overview
19.3.11.2. Solution Portfolio
19.3.11.3. Profitability by Market Segments (Business Segments/Region)
19.3.11.4. Key Strategy & Developments
20. Assumptions and Acronyms Used
21. Research Methodology

 

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