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マウスウォッシュ市場:製品タイプ、エンドユーザー、地域別(北米、欧州、アジア太平洋地域、中南米、中東・アフリカ):世界の産業分析、規模、シェア、成長、動向、予測、2024-2032年


Mouthwash Market by Product Type, End-Users, and Geography (North America, Europe, Asia Pacific, Latin America, and the Middle East and Africa): Global Industry Analysis, Size, Share, Growth, Trends, and Forecast, 2024-2032

Persistence Market Research社はこのほど、世界のマウスウォッシュ市場に関する詳細なレポートを発表しました。当レポートでは、促進要因、動向、機会、課題などの主要な市場ダイナミクスを徹底的に評価し、市場... もっと見る

 

 

出版社 出版年月 電子版価格 ページ数 言語
Persistence Market Research
パーシスタンスマーケットリサーチ
2024年7月8日 US$4,900
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サマリー

Persistence Market Research社はこのほど、世界のマウスウォッシュ市場に関する詳細なレポートを発表しました。当レポートでは、促進要因、動向、機会、課題などの主要な市場ダイナミクスを徹底的に評価し、市場構造に関する深い洞察を提供しています。

主要な洞察

- マウスウォッシュの市場規模(2024E):100億米ドル
- 予測市場価値(2032年):100億米ドル157億米ドル
- 世界市場成長率(CAGR 2024年〜2032年): 5.7%

マウスウォッシュ市場 - レポートスコープ:

マウスウォッシュは、歯垢の減少、口臭対策、口腔全体の健康維持に役立つ重要な口腔衛生製品である。マウスウォッシュ市場は、個人、歯科医院、病院など多様な消費者に対応し、殺菌、フッ素、化粧用マウスウォッシュなど様々な処方を提供している。市場成長の原動力は、口腔衛生に対する意識の高まり、歯科疾患の増加、特定の口腔衛生ニーズに合わせた革新的なマウスウォッシュ製品の導入である。

市場成長の促進要因:

洗口液の世界市場は、口腔衛生に対する意識の高まりや、歯垢、歯肉炎、口臭などの歯科的問題の予防における洗口液の利点など、いくつかの重要な要因によって牽引されている。歯科疾患の罹患率の上昇と、市販の口腔ケア製品への嗜好の高まりが、市場拡大をさらに後押ししている。アルコールフリーや天然成分ベースのマウスウォッシュの開発など、技術の進歩は口腔ケアソリューションの向上をもたらし、市場の成長を促進している。さらに、毎日のオーラルケアの一環としてマウスウォッシュの採用が増加していることや、eコマース・プラットフォームの拡大が、市場プレーヤーがより幅広い消費者層にリーチするための新たな道を作り出している。

市場の阻害要因

有望な成長見通しにもかかわらず、マウスウォッシュ市場は規制遵守、潜在的な副作用、消費者の嗜好に関連する課題に直面している。マウスウォッシュ製品の処方と販売に関する厳しい規制は、メーカーにコンプライアンス上の負担を課し、市場参入の障壁と運営コストに影響を与える。さらに、特定のマウスウォッシュ製剤のアルコール含有量や潜在的な副作用に対する懸念は、特に健康志向の強い消費者の間で、市場浸透への課題となっている。このような規制や消費者の懸念に対処するには、安全で効果的な洗口液の開発と利用を促進するために、業界関係者と政策立案者が協力する必要がある。

市場機会:

洗口液市場は、技術革新、人口動向、消費者の嗜好の進化によって大きな成長機会がもたらされる。洗口剤に天然成分やオーガニック成分を配合することで、消費者への訴求力を高め、化学物質を含まない口腔ケア製品への需要の高まりに対応することができる。さらに、のどの痛みや口腔感染症の治療など、口腔衛生以外にもマウスウォッシュの用途が広がっていることが、市場の範囲を広げ、技術革新を刺激している。戦略的パートナーシップ、研究開発への投資、ユーザーフレンドリーで費用対効果の高い洗口液の導入は、新たな機会を活用し、ダイナミックなオーラルケアの状況において市場でのリーダーシップを維持するために不可欠である。

本レポートで扱う主な質問

- 洗口液市場の世界的な成長を促進する主な要因は何か?
- さまざまな消費者層でマウスウォッシュの採用を促進している処方と用途は何か?
- 技術の進歩は洗口液市場の競争環境をどのように変えているか?
- 洗口液市場に貢献している主要プレイヤーは誰で、市場の関連性を維持するためにどのような戦略を採用しているのか?
- 洗口液の世界市場における新たなトレンドと将来性は?

競合情報とビジネス戦略:

コルゲート・パルモリーブ・カンパニー、ジョンソン・エンド・ジョンソン、プロクター・アンド・ギャンブルなど、洗口液の世界市場における主要企業は、競争力を高めるために技術革新、製品の差別化、戦略的パートナーシップに注力しています。これらの企業は、多様な消費者のニーズや嗜好に対応するため、アルコールフリーや天然成分ベースの処方など、高度なマウスウォッシュ・ソリューションを開発するための研究開発に投資している。歯科専門家、小売チェーン、規制機関との協力関係は、市場へのアクセスを容易にし、製品の採用を促進する。さらに、消費者教育、マーケティング・キャンペーン、手頃な価格戦略を重視することで、急速に進化するオーラルケアの状況において市場の成長を促進し、消費者のロイヤルティを高めている。

主な企業

- ザ・プロクター・アンド・ギャンブル・カンパニー
- コルゲート・パルモリーブ
- グラクソ・スミスクライン plc
- ジョンソン・エンド・ジョンソン・サービス社
- ライオン株式会社
- トムズ・オブ・メイン
- チャテム社
- チャーチ・アンド・ドワイト
- アムウェイ
- スマートマウス口腔衛生研究所
- ヒマラヤ
- 3M
- ユニリーバ
- アンビエントヘルスケア
- 花王株式会社
- コールドウェル・コンシューマー・ヘルス
- ハロルド・カッツ博士
- サンスターグループ
- デンチルアクティブ
- ジェイソン・ナチュラルケア

マウスウォッシュ産業調査セグメンテーション

製品別
- 化粧品マウスウォッシュ
- 治療用マウスウォッシュ
- 消毒用マウスウォッシュ
- その他のマウスウォッシュ

ソースタイプ別
- 天然
- 合成

流通チャネル別
- eコマース
- 小売薬局/店舗
- ハイパーマーケット/スーパーマーケット

地域別
- 北米
- ラテンアメリカ
- ヨーロッパ
- 南アジア
- 東アジア
- オセアニア
- 中東・アフリカ(MEA)

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目次

1.要旨
1.1.世界市場の展望
1.2.需要サイドの動向
1.3.供給サイドの動向
1.4.分析と提言
2.市場概要
2.1.市場カバレッジ/分類
2.2.市場の定義/範囲/限界
2.3.包含と除外
3.主な市場動向
3.1.市場に影響を与える主なトレンド
3.2.製品イノベーション/開発動向
4.主な成功要因
4.1.製品採用/使用分析
4.2.PESTEL分析
4.3.ポーター分析
4.4.メーカー別主要プロモーション戦略
4.5.規制シナリオ
5.市場背景
5.1.マクロ経済要因
5.1.1.世界のGDP成長見通し
5.1.2.世界の医療費
5.2.予測要因-関連性と影響
5.2.1.口腔衛生に関する意識の高まり
5.2.2.パーソナルケア製品を購入するための国民1人当たり所得の増加
5.2.3.歯科疾患の増加
5.2.4.低・中所得国における口腔疾患の有病率
5.2.5.口腔衛生の重要性の高まり
5.2.6.世界中で増加する口腔衛生プログラム
5.3.市場ダイナミクス
5.3.1.促進要因
5.3.2.阻害要因
5.3.3.機会分析
6.COVID-19 危機分析
6.1.COVID-19と影響分析
6.1.1.製品別売上高
6.1.2.供給元別売上高
6.1.3.流通チャネル別売上高
6.1.4.国別売上高
6.2.2024年市場シナリオ
7.世界市場-価格分析
7.1.製品別地域価格分析
7.2.価格内訳
7.2.1.メーカーレベル価格
7.2.2.ディストリビューター・レベルの価格
7.3.世界平均価格分析ベンチマーク
8.世界市場の需要(単位数量)分析2019-2023年および予測、2024-2032年
8.1.過去の市場数量(単位)分析、2019-2023年
8.2.現在と将来の市場数量(単位)予測、2024-2032年
8.2.1.前年比成長トレンド分析
9.世界市場の需要(金額または規模:億米ドル)分析2019-2023年および予測、2024-2032年
9.1.過去の市場価値(億米ドル)分析、2019-2023年
9.2.現在と将来の市場価値(億米ドル)予測、2024年~2032年
9.2.1.前年比成長トレンド分析
9.2.2.絶対額の機会分析
10.世界市場分析2019-2023年および予測2024-2032年、製品別
10.1.はじめに/主な調査結果
10.2.製品別の過去市場規模(10億米ドル)分析、2019年~2023年
10.3.製品別の現在および将来の市場規模(10億米ドル)分析と予測、2024年~2032年
10.3.1.化粧品マウスウォッシュ
10.3.2.治療用マウスウォッシュ
10.3.3.消毒用マウスウォッシュ
10.3.4.その他のマウスウォッシュ
10.4.製品別市場魅力度分析
11.ソース別世界市場分析2019-2023年および予測2024-2032年
11.1.はじめに/主な調査結果
11.2.過去の市場規模(10億米ドル)分析:供給源別、2019-2023年
11.3.2024年~2032年、供給源別の現在および将来の市場規模(10億米ドル)分析と予測
11.3.1.天然
11.3.2.合成
11.4.供給源別市場魅力度分析
12.世界市場分析2019-2023年および予測2024-2032年:流通チャネル別
12.1.はじめに/主な調査結果
12.2.流通チャネル別の過去市場規模(10億米ドル)分析、2019-2023年
12.3.流通チャネル別の現在および将来市場規模(10億米ドル)分析と予測、2024年~2032年
12.3.1.電子商取引
12.3.2.小売薬局/店舗
12.3.3.ハイパーマーケット/スーパーマーケット
12.4.流通チャネル別市場魅力度分析
13.マウスウォッシュの世界市場分析2019-2023年および予測2024-2032年(地域別
13.1.はじめに
13.2.過去の市場規模(10億米ドル)分析、地域別、2019-2023年
13.3.現在および将来の市場規模(10億米ドル)分析と地域別予測、2024-2032年
13.3.1.北米
13.3.2.ラテンアメリカ
13.3.3.ヨーロッパ
13.3.4.東アジア
13.3.5.南アジア
13.3.6.オセアニア
13.3.7.中東・アフリカ(MEA)
13.4.地域別市場魅力度分析
14.北米市場分析2019-2023年および予測2024-2032年
14.1.はじめに
14.2.市場分類別過去市場規模(10億米ドル)分析、2019-2023年
14.3.市場分類別現在および将来市場規模(10億米ドル)分析と予測、2024年~2032年
14.3.1.国別
14.3.1.1.米国
14.3.1.2.カナダ
14.3.2.製品別
14.3.3.生産地別
14.3.4.流通チャネル別
14.4.市場魅力度分析
14.4.1.国別
14.4.2.製品別
14.4.3.生産地別
14.4.4.流通チャネル別
14.5.主要市場参加者 - インテンシティ・マッピング
14.6.促進要因と阻害要因-影響分析
14.7.市場動向
14.8.国別分析と予測
14.8.1.米国のマウスウォッシュ市場
14.8.1.1.はじめに
14.8.1.2.市場分類別分析と予測
14.8.1.2.1.製品別
14.8.1.2.2.ソース別
14.8.1.2.3.流通チャネル別
14.8.2.カナダのマウスウォッシュ市場
14.8.2.1.序論
14.8.2.2.市場分類別分析と予測
14.8.2.2.1.製品別
14.8.2.2.2.ソース別
14.8.2.2.3.流通チャネル別
15.ラテンアメリカ市場分析2019-2023年および予測2024-2032年
15.1.はじめに
15.2.過去の市場規模(10億米ドル)の市場分類別動向分析(2019-2023年
15.3.市場分類別現在および将来市場規模(10億米ドル)分析と予測、2024年~2032年
15.3.1.国別
15.3.1.1.ブラジル
15.3.1.2.メキシコ
15.3.1.3.アルゼンチン
15.3.1.4.その他のラテンアメリカ
15.3.2.製品別
15.3.3.供給源別
15.3.4.流通チャネル別
15.4.市場魅力度分析
15.4.1.国別
15.4.2.製品別
15.4.3.生産地別
15.4.4.流通チャネル別
15.5.主要市場参加者 - インテンシティ・マッピング
15.6.促進要因と阻害要因-影響分析
15.7.市場動向
15.8.国別分析と予測
15.8.1.ブラジルのマウスウォッシュ市場
15.8.1.1.序論
15.8.1.2.市場分類別分析と予測
15.8.1.2.1.製品別
15.8.1.2.2.ソース別
15.8.1.2.3.流通チャネル別
15.8.2.アルゼンチンのマウスウォッシュ市場
15.8.2.1.序論
15.8.2.2.市場分類別分析と予測
15.8.2.2.1.製品別
15.8.2.2.2.ソース別
15.8.2.2.3.流通チャネル別
15.8.3.メキシコマウスウォッシュ市場
15.8.3.1.序論
15.8.3.2.市場分類別分析と予測
15.8.3.2.1.製品別
15.8.3.2.2.ソース別
15.8.3.2.3.流通チャネル別
16.欧州市場分析2019-2023年および予測2024-2032年
16.1.はじめに
16.2.過去の市場規模(10億米ドル)市場分類別分析、2019-2023年
16.3.市場分類別現在および将来市場規模(10億米ドル)分析と予測、2024年~2032年
16.3.1.国別
16.3.1.1.ドイツ
16.3.1.2.イタリア
16.3.1.3.フランス
16.3.1.4.イギリス
16.3.1.5.スペイン
16.3.1.6.ベネルクス
16.3.1.7.北欧諸国
16.3.1.8.ロシア
16.3.1.9.その他のヨーロッパ
16.3.2.製品別
16.3.3.供給源別
16.3.4.流通チャネル別
16.4.市場魅力度分析
16.4.1.国別
16.4.2.製品別
16.4.3.生産地別
16.4.4.流通チャネル別
16.5.主要市場参加者 - インテンシティ・マッピング
16.6.促進要因と阻害要因-影響分析
16.7.市場動向
16.8.国別分析と予測
16.8.1.ドイツのマウスウォッシュ市場
16.8.1.1.はじめに
16.8.1.2.市場分類別分析と予測
16.8.1.2.1.製品別
16.8.1.2.2.ソース別
16.8.1.2.3.流通チャネル別
16.8.2.フランスのマウスウォッシュ市場
16.8.2.1.序論
16.8.2.2.市場分類別分析と予測
16.8.2.2.1.製品別
16.8.2.2.2.ソース別
16.8.2.2.3.流通チャネル別
16.8.3.イタリアのマウスウォッシュ市場
16.8.3.1.序論
16.8.3.2.市場分類別分析と予測
16.8.3.2.1.製品別
16.8.3.2.2.ソース別
16.8.3.2.3.流通チャネル別
16.8.4.スペインのマウスウォッシュ市場
16.8.4.1.序論
16.8.4.2.市場分類別分析と予測
16.8.4.2.1.製品別
16.8.4.2.2.ソース別
16.8.4.2.3.流通チャネル別
16.8.5.英国のマウスウォッシュ市場
16.8.5.1.序論
16.8.5.2.市場分類別分析と予測
16.8.5.2.1.製品別
16.8.5.2.2.ソース別
16.8.5.2.3.流通チャネル別
16.8.6.ベネルクス連合マウスウォッシュ市場
16.8.6.1.序論
16.8.6.2.市場分類別分析と予測
16.8.6.2.1.製品別
16.8.6.2.2.ソース別
16.8.6.2.3.流通チャネル別
16.8.7.ロシアのマウスウォッシュ市場
16.8.7.1.序論
16.8.7.2.市場分類別分析と予測
16.8.7.2.1.製品別
16.8.7.2.2.ソース別
16.8.7.2.3.流通チャネル別
17.南アジア市場分析2019-2023年および予測2024-2032年
17.1.はじめに
17.2.市場分類別過去市場規模(10億米ドル)分析、2019-2023年
17.3.市場分類別現在および将来市場規模(10億米ドル)分析と予測、2024年~2032年
17.3.1.国別
17.3.1.1.インド
17.3.1.2.タイ
17.3.1.3.インドネシア
17.3.1.4.マレーシア
17.3.1.5.その他の南アジア
17.3.2.製品別
17.3.3.生産地別
17.3.4.流通チャネル別
17.4.市場魅力度分析
17.4.1.国別
17.4.2.製品別
17.4.3.生産地別
17.4.4.流通チャネル別
17.5.主要市場参加者 - インテンシティ・マッピング
17.6.促進要因と阻害要因-影響分析
17.7.市場動向
17.8.国別分析と予測
17.8.1.インドのマウスウォッシュ市場
17.8.1.1.序論
17.8.1.2.市場分類別分析と予測
17.8.1.2.1.製品別
17.8.1.2.2.ソース別
17.8.1.2.3.流通チャネル別
17.8.2.インドネシアのマウスウォッシュ市場
17.8.2.1.序論
17.8.2.2.市場分類別分析と予測
17.8.2.2.1.製品別
17.8.2.2.2.ソース別
17.8.2.2.3.流通チャネル別
17.8.3.マレーシアマウスウォッシュ市場
17.8.3.1.序論
17.8.3.2.市場分類別分析と予測
17.8.3.2.1.製品別
17.8.3.2.2.ソース別
17.8.3.2.3.流通チャネル別
17.8.4.タイのマウスウォッシュ市場
17.8.4.1.序論
17.8.4.2.市場分類別分析と予測
17.8.4.2.1.製品別
17.8.4.2.2.ソース別
17.8.4.2.3.流通チャネル別
18.東アジア市場分析2019-2023年および予測2024-2032年
18.1.はじめに
18.2.市場分類別過去市場規模(10億米ドル)分析、2019-2023年
18.3.市場分類別現在および将来市場規模(10億米ドル)分析と予測、2024年~2032年
18.3.1.国別
18.3.1.1.中国
18.3.1.2.日本
18.3.1.3.韓国
18.3.2.製品別
18.3.3.生産地別
18.3.4.流通チャネル別
18.4.市場魅力度分析
18.4.1.国別
18.4.2.製品別
18.4.3.生産地別
18.4.4.流通チャネル別
18.5.主要市場参加者 - インテンシティ・マッピング
18.6.促進要因と阻害要因-影響分析
18.7.市場動向
18.8.国別分析と予測
18.8.1.中国マウスウォッシュ市場
18.8.1.1.序論
18.8.1.2.市場分類別分析と予測
18.8.1.2.1.製品別
18.8.1.2.2.ソース別
18.8.1.2.3.流通チャネル別
18.8.2.日本のマウスウォッシュ市場
18.8.2.1.序論
18.8.2.2.市場分類別分析と予測
18.8.2.2.1.製品別
18.8.2.2.2.ソース別
18.8.2.2.3.流通チャネル別
18.8.3.韓国のマウスウォッシュ市場
18.8.3.1.序論
18.8.3.2.市場分類別分析と予測
18.8.3.2.1.製品別
18.8.3.2.2.ソース別
18.8.3.2.3.流通チャネル別
19.オセアニア市場分析 2019-2023年および予測 2024-2032年
19.1.はじめに
19.2.市場分類別過去市場規模(10億米ドル)分析、2019-2023年
19.3.市場分類別現在および将来市場規模(10億米ドル)分析と予測、2024年~2032年
19.3.1.国別
19.3.1.1.オーストラリア
19.3.1.2.ニュージーランド
19.3.2.製品別
19.3.3.産地別
19.3.4.流通チャネル別
19.4.市場魅力度分析
19.4.1.国別
19.4.2.製品別
19.4.3.生産地別
19.4.4.流通チャネル別
19.5.主要市場参加者 - インテンシティ・マッピング
19.6.促進要因と阻害要因-影響分析
19.7.市場動向
19.8.国別分析と予測
19.8.1.オーストラリアのマウスウォッシュ市場
19.8.1.1.はじめに
19.8.1.2.市場分類別分析と予測
19.8.1.2.1.製品別
19.8.1.2.2.ソース別
19.8.1.2.3.流通チャネル別
19.8.2.ニュージーランドのマウスウォッシュ市場
19.8.2.1.序論
19.8.2.2.市場分類別分析と予測
19.8.2.2.1.製品別
19.8.2.2.2.ソース別
19.8.2.2.3.流通チャネル別
20.中東・アフリカ(MEA)市場分析2019-2023年および予測2024-2032年
20.1.はじめに
20.2.市場分類別過去市場規模(10億米ドル)分析、2019-2023年
20.3.市場分類別現在および将来市場規模(10億米ドル)分析と予測、2024年~2032年
20.3.1.国別
20.3.1.1.GCC諸国
20.3.1.2.トルコ
20.3.1.3.南アフリカ
20.3.1.4.その他の中東・アフリカ
20.3.2.製品別
20.3.3.供給源別
20.3.4.流通チャネル別
20.4.市場魅力度分析
20.4.1.国別
20.4.2.製品別
20.4.3.生産地別
20.4.4.流通チャネル別
20.5.主要市場参加者 - インテンシティ・マッピング
20.6.促進要因と阻害要因-影響分析
20.7.市場動向
20.8.国別分析と予測
20.8.1.GCC諸国のマウスウォッシュ市場
20.8.1.1.はじめに
20.8.1.2.市場分類別分析と予測
20.8.1.2.1.製品別
20.8.1.2.2.ソース別
20.8.1.2.3.流通チャネル別
20.8.2.トルコのマウスウォッシュ市場
20.8.2.1.序論
20.8.2.2.市場分類別分析と予測
20.8.2.2.1.製品別
20.8.2.2.2.ソース別
20.8.2.2.3.流通チャネル別
20.8.3.南アフリカのマウスウォッシュ市場
20.8.3.1.序論
20.8.3.2.市場分類別分析と予測
20.8.3.2.1.製品別
20.8.3.2.2.ソース別
20.8.3.2.3.流通チャネル別
21.市場構造分析
21.1.企業階層別市場分析
21.2.上位企業の市場シェア分析
21.3.市場プレゼンス分析
21.3.1.プレーヤーの地域別フットプリント
21.3.2.プレーヤーによるプラットフォームタイプのフットプリント
21.3.3.プレーヤーによるチャネル別フットプリント
22.競争分析
22.1.競争ダッシュボード
22.2.競合ディープダイブ
22.2.1.ザ・プロクター・アンド・ギャンブル・カンパニー
22.2.1.1.概要と主要財務
22.2.1.2.研究開発費
22.2.1.3.販売拠点
22.2.1.4.戦略の概要
22.2.1.4.1.マーケティング戦略
22.2.1.4.2.医薬品戦略
22.2.1.4.3.チャネル戦略
22.2.2.コルゲート・パルモリーブ
22.2.2.1.概要と主要財務
22.2.2.2.研究開発費
22.2.2.3.販売拠点
22.2.2.4.戦略の概要
22.2.2.4.1.マーケティング戦略
22.2.2.4.2.医薬品戦略
22.2.2.4.3.チャネル戦略
22.2.3.グラクソ・スミスクライン
22.2.3.1.概要と主要財務
22.2.3.2.研究開発費
22.2.3.3.販売拠点
22.2.3.4.戦略の概要
22.2.3.4.1.マーケティング戦略
22.2.3.4.2.医薬品戦略
22.2.3.4.3.チャネル戦略
22.2.4.ジョンソン・エンド・ジョンソン
22.2.4.1.概要と主要財務
22.2.4.2.研究開発費
22.2.4.3.販売拠点
22.2.4.4.戦略の概要
22.2.4.4.1.マーケティング戦略
22.2.4.4.2.医薬品戦略
22.2.4.4.3.チャネル戦略
22.2.5.ライオン株式会社
22.2.5.1.概要と主要財務
22.2.5.2.研究開発費
22.2.5.3.販売拠点
22.2.5.4.戦略概要
22.2.5.4.1.マーケティング戦略
22.2.5.4.2.医薬品戦略
22.2.5.4.3.チャネル戦略
22.2.6.トムズ・オブ・メイン
22.2.6.1.概要と主要財務
22.2.6.2.研究開発費
22.2.6.3.販売拠点
22.2.6.4.戦略概要
22.2.6.4.1.マーケティング戦略
22.2.6.4.2.医薬品戦略
22.2.6.4.3.チャネル戦略
22.2.7.チャテム社
22.2.7.1.概要と主要財務
22.2.7.2.研究開発費
22.2.7.3.販売拠点
22.2.7.4.戦略概要
22.2.7.4.1.マーケティング戦略
22.2.7.4.2.医薬品戦略
22.2.7.4.3.チャネル戦略
22.2.8.チャーチ&ドワイト
22.2.8.1.概要と主要財務
22.2.8.2.研究開発費
22.2.8.3.販売拠点
22.2.8.4.戦略概要
22.2.8.4.1.マーケティング戦略
22.2.8.4.2.医薬品戦略
22.2.8.4.3.チャネル戦略
22.2.9.アムウェイ
22.2.9.1.概要と主要財務
22.2.9.2.研究開発費
22.2.9.3.販売拠点
22.2.9.4.戦略概要
22.2.9.4.1.マーケティング戦略
22.2.9.4.2.医薬品戦略
22.2.9.4.3.チャネル戦略
22.2.10.スマートマウス・オーラルヘルス社
22.2.10.1.概要と主要財務
22.2.10.2.研究開発費
22.2.10.3.販売拠点
22.2.10.4.戦略概要
22.2.10.4.1.マーケティング戦略
22.2.10.4.2.医薬品戦略
22.2.10.4.3.チャネル戦略
22.2.11.ヒマラヤ
22.2.11.1.概要と主要財務
22.2.11.2.研究開発費
22.2.11.3.販売拠点
22.2.11.4.戦略の概要
22.2.11.4.1.マーケティング戦略
22.2.11.4.2.医薬品戦略
22.2.11.4.3.チャネル戦略
22.2.12.3M
22.2.12.1.概要と主要財務
22.2.12.2.研究開発費
22.2.12.3.販売拠点
22.2.12.4.戦略の概要
22.2.12.4.1.マーケティング戦略
22.2.12.4.2.医薬品戦略
22.2.12.4.3.チャネル戦略
22.2.13.ユニリーバ
22.2.13.1.概要と主要財務
22.2.13.2.研究開発費
22.2.13.3.販売拠点
22.2.13.4.戦略の概要
22.2.13.4.1.マーケティング戦略
22.2.13.4.2.医薬品戦略
22.2.13.4.3.チャネル戦略
22.2.14.アンビエントヘルスケア社
22.2.14.1.概要と主要財務
22.2.14.2.研究開発費
22.2.14.3.販売拠点
22.2.14.4.戦略の概要
22.2.14.4.1.マーケティング戦略
22.2.14.4.2.医薬品戦略
22.2.14.4.3.チャネル戦略
22.2.15.花王株式会社
22.2.15.1.概要と主要財務
22.2.15.2.研究開発費
22.2.15.3.販売拠点
22.2.15.4.戦略の概要
22.2.15.4.1.マーケティング戦略
22.2.15.4.2.医薬品戦略
22.2.15.4.3.チャネル戦略
22.2.16.コールドウェル・コンシューマー・ヘルス
22.2.16.1.概要と主要財務
22.2.16.2.研究開発費
22.2.16.3.販売拠点
22.2.16.4.戦略の概要
22.2.16.4.1.マーケティング戦略
22.2.16.4.2.医薬品戦略
22.2.16.4.3.チャネル戦略
22.2.17.ハロルド・カッツ博士
22.2.17.1.概要と主要財務
22.2.17.2.研究開発費
22.2.17.3.販売拠点
22.2.17.4.戦略の概要
22.2.17.4.1.マーケティング戦略
22.2.17.4.2.医薬品戦略
22.2.17.4.3.チャネル戦略
22.2.18.サンスターグループ
22.2.18.1.概要と主要財務
22.2.18.2.研究開発費
22.2.18.3.販売拠点
22.2.18.4.戦略の概要
22.2.18.4.1.マーケティング戦略
22.2.18.4.2.医薬品戦略
22.2.18.4.3.チャネル戦略
22.2.19.デンチルアクティブ
22.2.19.1.概要と主要財務
22.2.19.2.研究開発費
22.2.19.3.販売拠点
22.2.19.4.戦略の概要
22.2.19.4.1.マーケティング戦略
22.2.19.4.2.医薬品戦略
22.2.19.4.3.チャネル戦略
22.2.20.ジェイソン・ナチュラルケア
22.2.20.1.概要と主要財務
22.2.20.2.研究開発費
22.2.20.3.販売拠点
22.2.20.4.戦略の概要
22.2.20.4.1.マーケティング戦略
22.2.20.4.2.医薬品戦略
22.2.20.4.3.チャネル戦略
22.2.21.ロータス・ブランズ
22.2.21.1.概要と主要財務
22.2.21.2.研究開発費
22.2.21.3.販売拠点
22.2.21.4.戦略の概要
22.2.21.4.1.マーケティング戦略
22.2.21.4.2.医薬品戦略
22.2.21.4.3.チャネル戦略
22.2.22.ロウパー・ファーマシューティカルズ
22.2.22.1.概要と主要財務
22.2.22.2.研究開発費
22.2.22.3.販売拠点
22.2.22.4.戦略の概要
22.2.22.4.1.マーケティング戦略
22.2.22.4.2.医薬品戦略
22.2.22.4.3.チャネル戦略
22.2.23.レキットベンキーザーグループ plc.
22.2.23.1.概要と主要財務
22.2.23.2.研究開発費
22.2.23.3.販売拠点
22.2.23.4.戦略の概要
22.2.23.4.1.マーケティング戦略
22.2.23.4.2.医薬品戦略
22.2.23.4.3.チャネル戦略
22.2.24.ロイヤル・フィリップスN.V.
22.2.24.1.概要と主要財務
22.2.24.2.研究開発費
22.2.24.3.販売拠点
22.2.24.4.戦略の概要
22.2.24.4.1.マーケティング戦略
22.2.24.4.2.医薬品戦略
22.2.24.4.3.チャネル戦略
22.2.25.ヘンケルAG & Co.KGaA
22.2.25.1.概要と主要財務
22.2.25.2.研究開発費
22.2.25.3.販売拠点
22.2.25.4.戦略の概要
22.2.25.4.1.マーケティング戦略
22.2.25.4.2.医薬品戦略
22.2.25.4.3.チャネル戦略
23.前提条件と略語
24.調査方法

 

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Summary

Persistence Market Research has recently released a detailed report on the global mouthwash market. The report provides a thorough assessment of key market dynamics, including drivers, trends, opportunities, and challenges, offering deep insights into the market structure.

Key Insights:

• Mouthwash Market Size (2024E): USD 10 Billion
• Projected Market Value (2032): USD 15.7 Billion
• Global Market Growth Rate (CAGR 2024 to 2032): 5.7%

Mouthwash Market - Report Scope:

Mouthwash is a vital oral hygiene product that helps in reducing dental plaque, combating bad breath, and maintaining overall oral health. The mouthwash market caters to a diverse range of consumers, including individuals, dental clinics, and hospitals, offering various formulations such as antiseptic, fluoride, and cosmetic mouthwashes. Market growth is driven by increasing awareness about oral hygiene, rising dental problems, and the introduction of innovative mouthwash products tailored to specific oral health needs.

Market Growth Drivers:

The global mouthwash market is driven by several key factors, including growing awareness about oral hygiene and the benefits of mouthwash in preventing dental issues such as plaque, gingivitis, and bad breath. The rising incidence of dental problems and the increasing preference for over-the-counter oral care products further drive market expansion. Technological advancements, such as the development of alcohol-free and natural ingredient-based mouthwashes, offer improved oral care solutions, fostering market growth. Moreover, the increasing adoption of mouthwash as part of daily oral care routines and the expansion of e-commerce platforms create new avenues for market players to reach a wider consumer base.

Market Restraints:

Despite promising growth prospects, the mouthwash market faces challenges related to regulatory compliance, potential side effects, and consumer preferences. Stringent regulations governing the formulation and marketing of mouthwash products impose compliance burdens on manufacturers, affecting market entry barriers and operational costs. Furthermore, concerns about the alcohol content and potential side effects of certain mouthwash formulations pose challenges for market penetration, particularly among health-conscious consumers. Addressing these regulatory and consumer concerns requires collaboration between industry stakeholders and policymakers to promote the development and access to safe and effective mouthwash solutions.

Market Opportunities:

The mouthwash market presents significant growth opportunities driven by technological innovations, demographic trends, and evolving consumer preferences. The integration of natural and organic ingredients in mouthwash formulations enhances consumer appeal and addresses the growing demand for chemical-free oral care products. Furthermore, the expanding application of mouthwash beyond oral hygiene, including in the treatment of sore throat and oral infections, broadens the market scope and stimulates innovation. Strategic partnerships, investment in research and development, and the introduction of user-friendly, cost-effective mouthwash solutions are essential to capitalize on emerging opportunities and sustain market leadership in the dynamic oral care landscape.

Key Questions Answered in the Report:

• What are the primary factors driving the growth of the mouthwash market globally?
• Which formulations and applications are driving mouthwash adoption across different consumer segments?
• How are technological advancements reshaping the competitive landscape of the mouthwash market?
• Who are the key players contributing to the mouthwash market, and what strategies are they employing to maintain market relevance?
• What are the emerging trends and future prospects in the global mouthwash market?

Competitive Intelligence and Business Strategy:

Leading players in the global mouthwash market, including Colgate-Palmolive Company, Johnson & Johnson, and Procter & Gamble, focus on innovation, product differentiation, and strategic partnerships to gain a competitive edge. These companies invest in R&D to develop advanced mouthwash solutions, including alcohol-free and natural ingredient-based formulations, catering to diverse consumer needs and preferences. Collaborations with dental professionals, retail chains, and regulatory agencies facilitate market access and promote product adoption. Moreover, emphasis on consumer education, marketing campaigns, and affordable pricing strategies fosters market growth and enhances consumer loyalty in the rapidly evolving oral care landscape.

Key Companies Profiled:

• The Procter & Gamble Company
• Colgate-Palmolive
• GlaxoSmithKline plc
• Johnson & Johnson Services, Inc.
• Lion Corporation
• Tom’s of Maine
• Chattem Inc.
• Church & Dwight
• AMWAY
• SmartMouth Oral Health Laboratories
• Himalaya
• 3M
• Unilever
• Ambient Healthcare Pvt. Ltd.
• Kao Corporation
• Caldwell Consumer Health
• Dr. Harold Katz
• Sunstar Group
• Dentyl Active
• Jason Natural Care

Mouthwash Industry Research Segmentation

By Product:
• Cosmetic Mouthwashes
• Therapeutic Mouthwashes
• Antiseptic Mouthwashes
• Other Mouthwashes

By Source Type:
• Natural
• Synthetic

By Distribution Channel:
• e-Commerce
• Retail Pharmacies/Stores
• Hypermarkets/Supermarkets

By Region:
• North America
• Latin America
• Europe
• South Asia
• East Asia
• Oceania
• Middle East and Africa (MEA)



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Table of Contents

1. Executive Summary
1.1. Global Market Outlook
1.2. Demand Side Trends
1.3. Supply Side Trends
1.4. Analysis and Recommendations
2. Market Overview
2.1. Market Coverage / Taxonomy
2.2. Market Definition / Scope / Limitations
2.3. Inclusions & Exclusions
3. Key Market Trends
3.1. Key Trends Impacting the Market
3.2. Product Innovation / Development Trends
4. Key Success Factors
4.1. Product Adoption/Usage Analysis
4.2. PESTEL Analysis
4.3. Porter’s Analysis
4.4. Key Promotional Strategies, by Manufacturers
4.5. Regulatory Scenario
5. Market Background
5.1. Macro-Economic Factors
5.1.1. Global GDP Growth Outlook
5.1.2. Global Healthcare Expenditure
5.2. Forecast Factors - Relevance & Impact
5.2.1. Rising Awareness Regarding Oral Hygiene
5.2.2. Increasing Per-Capita Income of People to Afford Personal Care Products
5.2.3. Increasing Cases of Dental Disorders
5.2.4. Prevalence of Oral Diseases in Low and Middle-Income Countries
5.2.5. Increasing importance of Oral Hygiene
5.2.6. Rising oral Hygiene Programs Around the World
5.3. Market Dynamics
5.3.1. Drivers
5.3.2. Restraints
5.3.3. Opportunity Analysis
6. COVID-19 Crisis Analysis
6.1. COVID-19 and Impact Analysis
6.1.1. Revenue By Product
6.1.2. Revenue By Source
6.1.3. Revenue By Distribution Channel
6.1.4. Revenue By Country
6.2. 2024 Market Scenario
7. Global Market - Pricing Analysis
7.1. Regional Pricing Analysis By Product
7.2. Pricing Break-up
7.2.1. Manufacturer Level Pricing
7.2.2. Distributor Level Pricing
7.3. Global Average Pricing Analysis Benchmark
8. Global Market Demand (Volume in units) Analysis 2019-2023 and Forecast, 2024-2032
8.1. Historical Market Volume (in units) Analysis, 2019-2023
8.2. Current and Future Market Volume (in units) Projections, 2024-2032
8.2.1. Y-o-Y Growth Trend Analysis
9. Global Market Demand (in Value or Size in US$ Bn ) Analysis 2019-2023 and Forecast, 2024-2032
9.1. Historical Market Value (US$ Bn ) Analysis, 2019-2023
9.2. Current and Future Market Value (US$ Bn ) Projections, 2024-2032
9.2.1. Y-o-Y Growth Trend Analysis
9.2.2. Absolute $ Opportunity Analysis
10. Global Market Analysis 2019-2023 and Forecast 2024-2032, By Product
10.1. Introduction / Key Findings
10.2. Historical Market Size (US$ Bn ) Analysis By Product, 2019-2023
10.3. Current and Future Market Size (US$ Bn ) Analysis and Forecast By Product, 2024-2032
10.3.1. Cosmetic Mouthwash
10.3.2. Therapeutic Mouthwash
10.3.3. Antiseptic Mouthwash
10.3.4. Other Mouthwash
10.4. Market Attractiveness Analysis By Product
11. Global Market Analysis 2019-2023 and Forecast 2024-2032, By Source
11.1. Introduction / Key Findings
11.2. Historical Market Size (US$ Bn ) Analysis By Source, 2019-2023
11.3. Current and Future Market Size (US$ Bn ) Analysis and Forecast By Source, 2024-2032
11.3.1. Natural
11.3.2. Synthetic
11.4. Market Attractiveness Analysis By Source
12. Global Market Analysis 2019-2023 and Forecast 2024-2032, By Distribution Channel
12.1. Introduction / Key Findings
12.2. Historical Market Size (US$ Bn ) Analysis By Distribution Channel, 2019-2023
12.3. Current and Future Market Size (US$ Bn ) Analysis and Forecast By Distribution Channel, 2024-2032
12.3.1. E-Commerce
12.3.2. Retail Pharmacies/ Stores
12.3.3. Hypermarket/Supermarket
12.4. Market Attractiveness Analysis By Distribution Channel
13. Global Mouthwash Market Analysis 2019-2023 and Forecast 2024-2032, by Region
13.1. Introduction
13.2. Historical Market Size (US$ Bn ) Analysis, By Region, 2019-2023
13.3. Current and Future Market Size (US$ Bn ) Analysis and Forecast By Region, 2024-2032
13.3.1. North America
13.3.2. Latin America
13.3.3. Europe
13.3.4. East Asia
13.3.5. South Asia
13.3.6. Oceania
13.3.7. Middle East and Africa (MEA)
13.4. Market Attractiveness Analysis By Region
14. North America Market Analysis 2019-2023 and Forecast 2024-2032
14.1. Introduction
14.2. Historical Market Size (US$ Bn ) Analysis By Market Taxonomy, 2019-2023
14.3. Current and Future Market Size (US$ Bn ) Analysis and Forecast By Market Taxonomy, 2024-2032
14.3.1. By Country
14.3.1.1. U.S.
14.3.1.2. Canada
14.3.2. By Product
14.3.3. By Source
14.3.4. By Distribution Channel
14.4. Market Attractiveness Analysis
14.4.1. By Country
14.4.2. By Product
14.4.3. By Source
14.4.4. By Distribution Channel
14.5. Key Market Participants - Intensity Mapping
14.6. Drivers and Restraints - Impact Analysis
14.7. Market Trends
14.8. Country Level Analysis & Forecast
14.8.1. U.S. Mouthwash Market
14.8.1.1. Introduction
14.8.1.2. Market Analysis and Forecast by Market Taxonomy
14.8.1.2.1. By Product
14.8.1.2.2. By Source
14.8.1.2.3. By Distribution Channel
14.8.2. Canada Mouthwash Market
14.8.2.1. Introduction
14.8.2.2. Market Analysis and Forecast by Market Taxonomy
14.8.2.2.1. By Product
14.8.2.2.2. By Source
14.8.2.2.3. By Distribution Channel
15. Latin America Market Analysis 2019-2023 and Forecast 2024-2032
15.1. Introduction
15.2. Historical Market Size (US$ Bn ) Trend Analysis By Market Taxonomy, 2019-2023
15.3. Current and Future Market Size (US$ Bn ) Analysis and Forecast By Market Taxonomy, 2024-2032
15.3.1. By Country
15.3.1.1. Brazil
15.3.1.2. Mexico
15.3.1.3. Argentina
15.3.1.4. Rest of Latin America
15.3.2. By Product
15.3.3. By Source
15.3.4. By Distribution Channel
15.4. Market Attractiveness Analysis
15.4.1. By Country
15.4.2. By Product
15.4.3. By Source
15.4.4. By Distribution Channel
15.5. Key Market Participants - Intensity Mapping
15.6. Drivers and Restraints - Impact Analysis
15.7. Market Trends
15.8. Country Level Analysis & Forecast
15.8.1. Brazil Mouthwash Market
15.8.1.1. Introduction
15.8.1.2. Market Analysis and Forecast by Market Taxonomy
15.8.1.2.1. By Product
15.8.1.2.2. By Source
15.8.1.2.3. By Distribution Channel
15.8.2. Argentina Mouthwash Market
15.8.2.1. Introduction
15.8.2.2. Market Analysis and Forecast by Market Taxonomy
15.8.2.2.1. By Product
15.8.2.2.2. By Source
15.8.2.2.3. By Distribution Channel
15.8.3. Mexico Mouthwash Market
15.8.3.1. Introduction
15.8.3.2. Market Analysis and Forecast by Market Taxonomy
15.8.3.2.1. By Product
15.8.3.2.2. By Source
15.8.3.2.3. By Distribution Channel
16. Europe Market Analysis 2019-2023 and Forecast 2024-2032
16.1. Introduction
16.2. Historical Market Size (US$ Bn ) Analysis By Market Taxonomy, 2019-2023
16.3. Current and Future Market Size (US$ Bn ) Analysis and Forecast By Market Taxonomy, 2024-2032
16.3.1. By Country
16.3.1.1. Germany
16.3.1.2. Italy
16.3.1.3. France
16.3.1.4. U.K.
16.3.1.5. Spain
16.3.1.6. BENELUX
16.3.1.7. Nordic Countries
16.3.1.8. Russia
16.3.1.9. Rest of Europe
16.3.2. By Product
16.3.3. By Source
16.3.4. By Distribution Channel
16.4. Market Attractiveness Analysis
16.4.1. By Country
16.4.2. By Product
16.4.3. By Source
16.4.4. By Distribution Channel
16.5. Key Market Participants - Intensity Mapping
16.6. Drivers and Restraints - Impact Analysis
16.7. Market Trends
16.8. Country Level Analysis & Forecast
16.8.1. Germany Mouthwash Market
16.8.1.1. Introduction
16.8.1.2. Market Analysis and Forecast by Market Taxonomy
16.8.1.2.1. By Product
16.8.1.2.2. By Source
16.8.1.2.3. By Distribution Channel
16.8.2. France Mouthwash Market
16.8.2.1. Introduction
16.8.2.2. Market Analysis and Forecast by Market Taxonomy
16.8.2.2.1. By Product
16.8.2.2.2. By Source
16.8.2.2.3. By Distribution Channel
16.8.3. Italy Mouthwash Market
16.8.3.1. Introduction
16.8.3.2. Market Analysis and Forecast by Market Taxonomy
16.8.3.2.1. By Product
16.8.3.2.2. By Source
16.8.3.2.3. By Distribution Channel
16.8.4. Spain Mouthwash Market
16.8.4.1. Introduction
16.8.4.2. Market Analysis and Forecast by Market Taxonomy
16.8.4.2.1. By Product
16.8.4.2.2. By Source
16.8.4.2.3. By Distribution Channel
16.8.5. U.K. Mouthwash Market
16.8.5.1. Introduction
16.8.5.2. Market Analysis and Forecast by Market Taxonomy
16.8.5.2.1. By Product
16.8.5.2.2. By Source
16.8.5.2.3. By Distribution Channel
16.8.6. Benelux Union Mouthwash Market
16.8.6.1. Introduction
16.8.6.2. Market Analysis and Forecast by Market Taxonomy
16.8.6.2.1. By Product
16.8.6.2.2. By Source
16.8.6.2.3. By Distribution Channel
16.8.7. Russia Mouthwash Market
16.8.7.1. Introduction
16.8.7.2. Market Analysis and Forecast by Market Taxonomy
16.8.7.2.1. By Product
16.8.7.2.2. By Source
16.8.7.2.3. By Distribution Channel
17. South Asia Market Analysis 2019-2023 and Forecast 2024-2032
17.1. Introduction
17.2. Historical Market Size (US$ Bn ) Analysis By Market Taxonomy, 2019-2023
17.3. Current and Future Market Size (US$ Bn ) Analysis and Forecast By Market Taxonomy, 2024-2032
17.3.1. By Country
17.3.1.1. India
17.3.1.2. Thailand
17.3.1.3. Indonesia
17.3.1.4. Malaysia
17.3.1.5. Rest of South Asia
17.3.2. By Product
17.3.3. By Source
17.3.4. By Distribution Channel
17.4. Market Attractiveness Analysis
17.4.1. By Country
17.4.2. By Product
17.4.3. By Source
17.4.4. By Distribution Channel
17.5. Key Market Participants - Intensity Mapping
17.6. Drivers and Restraints - Impact Analysis
17.7. Market Trends
17.8. Country Level Analysis & Forecast
17.8.1. India Mouthwash Market
17.8.1.1. Introduction
17.8.1.2. Market Analysis and Forecast by Market Taxonomy
17.8.1.2.1. By Product
17.8.1.2.2. By Source
17.8.1.2.3. By Distribution Channel
17.8.2. Indonesia Mouthwash Market
17.8.2.1. Introduction
17.8.2.2. Market Analysis and Forecast by Market Taxonomy
17.8.2.2.1. By Product
17.8.2.2.2. By Source
17.8.2.2.3. By Distribution Channel
17.8.3. Malaysia Mouthwash Market
17.8.3.1. Introduction
17.8.3.2. Market Analysis and Forecast by Market Taxonomy
17.8.3.2.1. By Product
17.8.3.2.2. By Source
17.8.3.2.3. By Distribution Channel
17.8.4. Thailand Mouthwash Market
17.8.4.1. Introduction
17.8.4.2. Market Analysis and Forecast by Market Taxonomy
17.8.4.2.1. By Product
17.8.4.2.2. By Source
17.8.4.2.3. By Distribution Channel
18. East Asia Market Analysis 2019-2023 and Forecast 2024-2032
18.1. Introduction
18.2. Historical Market Size (US$ Bn ) Analysis By Market Taxonomy, 2019-2023
18.3. Current and Future Market Size (US$ Bn ) Analysis and Forecast By Market Taxonomy, 2024-2032
18.3.1. By Country
18.3.1.1. China
18.3.1.2. Japan
18.3.1.3. South Korea
18.3.2. By Product
18.3.3. By Source
18.3.4. By Distribution Channel
18.4. Market Attractiveness Analysis
18.4.1. By Country
18.4.2. By Product
18.4.3. By Source
18.4.4. By Distribution Channel
18.5. Key Market Participants - Intensity Mapping
18.6. Drivers and Restraints - Impact Analysis
18.7. Market Trends
18.8. Country Level Analysis & Forecast
18.8.1. China Mouthwash Market
18.8.1.1. Introduction
18.8.1.2. Market Analysis and Forecast by Market Taxonomy
18.8.1.2.1. By Product
18.8.1.2.2. By Source
18.8.1.2.3. By Distribution Channel
18.8.2. Japan Mouthwash Market
18.8.2.1. Introduction
18.8.2.2. Market Analysis and Forecast by Market Taxonomy
18.8.2.2.1. By Product
18.8.2.2.2. By Source
18.8.2.2.3. By Distribution Channel
18.8.3. South Korea Mouthwash Market
18.8.3.1. Introduction
18.8.3.2. Market Analysis and Forecast by Market Taxonomy
18.8.3.2.1. By Product
18.8.3.2.2. By Source
18.8.3.2.3. By Distribution Channel
19. Oceania Market Analysis 2019-2023 and Forecast 2024-2032
19.1. Introduction
19.2. Historical Market Size (US$ Bn ) Analysis By Market Taxonomy, 2019-2023
19.3. Current and Future Market Size (US$ Bn ) Analysis and Forecast By Market Taxonomy, 2024-2032
19.3.1. By Country
19.3.1.1. Australia
19.3.1.2. New Zealand
19.3.2. By Product
19.3.3. By Source
19.3.4. By Distribution Channel
19.4. Market Attractiveness Analysis
19.4.1. By Country
19.4.2. By Product
19.4.3. By Source
19.4.4. By Distribution Channel
19.5. Key Market Participants - Intensity Mapping
19.6. Drivers and Restraints - Impact Analysis
19.7. Market Trends
19.8. Country Level Analysis & Forecast
19.8.1. Australia Mouthwash Market
19.8.1.1. Introduction
19.8.1.2. Market Analysis and Forecast by Market Taxonomy
19.8.1.2.1. By Product
19.8.1.2.2. By Source
19.8.1.2.3. By Distribution Channel
19.8.2. New Zealand Mouthwash Market
19.8.2.1. Introduction
19.8.2.2. Market Analysis and Forecast by Market Taxonomy
19.8.2.2.1. By Product
19.8.2.2.2. By Source
19.8.2.2.3. By Distribution Channel
20. Middle East and Africa (MEA) Market Analysis 2019-2023 and Forecast 2024-2032
20.1. Introduction
20.2. Historical Market Size (US$ Bn ) Analysis By Market Taxonomy, 2019-2023
20.3. Current and Future Market Size (US$ Bn ) Analysis and Forecast By Market Taxonomy, 2024-2032
20.3.1. By Country
20.3.1.1. GCC Countries
20.3.1.2. Türkiye
20.3.1.3. South Africa
20.3.1.4. Rest of Middle East and Africa
20.3.2. By Product
20.3.3. By Source
20.3.4. By Distribution Channel
20.4. Market Attractiveness Analysis
20.4.1. By Country
20.4.2. By Product
20.4.3. By Source
20.4.4. By Distribution Channel
20.5. Key Market Participants - Intensity Mapping
20.6. Drivers and Restraints - Impact Analysis
20.7. Market Trends
20.8. Country Level Analysis & Forecast
20.8.1. GCC Countries Mouthwash Market
20.8.1.1. Introduction
20.8.1.2. Market Analysis and Forecast by Market Taxonomy
20.8.1.2.1. By Product
20.8.1.2.2. By Source
20.8.1.2.3. By Distribution Channel
20.8.2. Türkiye Mouthwash Market
20.8.2.1. Introduction
20.8.2.2. Market Analysis and Forecast by Market Taxonomy
20.8.2.2.1. By Product
20.8.2.2.2. By Source
20.8.2.2.3. By Distribution Channel
20.8.3. South Africa Mouthwash Market
20.8.3.1. Introduction
20.8.3.2. Market Analysis and Forecast by Market Taxonomy
20.8.3.2.1. By Product
20.8.3.2.2. By Source
20.8.3.2.3. By Distribution Channel
21. Market Structure Analysis
21.1. Market Analysis by Tier of Companies
21.2. Market Share Analysis of Top Players
21.3. Market Presence Analysis
21.3.1. Regional footprint of Players
21.3.2. Platform Type foot print by Players
21.3.3. Channel Foot Print by Players
22. Competition Analysis
22.1. Competition Dashboard
22.2. Competition Deep Dive
22.2.1. The Procter & Gamble Company
22.2.1.1. Overview & Key financials
22.2.1.2. R& D Expenditure
22.2.1.3. Sales Footprint
22.2.1.4. Strategy Overview
22.2.1.4.1. Marketing Strategy
22.2.1.4.2. Drug Strategy
22.2.1.4.3. Channel Strategy
22.2.2. Colgate-Palmolive
22.2.2.1. Overview & Key financials
22.2.2.2. R& D Expenditure
22.2.2.3. Sales Footprint
22.2.2.4. Strategy Overview
22.2.2.4.1. Marketing Strategy
22.2.2.4.2. Drug Strategy
22.2.2.4.3. Channel Strategy
22.2.3. GlaxoSmithKline
22.2.3.1. Overview & Key financials
22.2.3.2. R& D Expenditure
22.2.3.3. Sales Footprint
22.2.3.4. Strategy Overview
22.2.3.4.1. Marketing Strategy
22.2.3.4.2. Drug Strategy
22.2.3.4.3. Channel Strategy
22.2.4. Johnson & Johnson
22.2.4.1. Overview & Key financials
22.2.4.2. R& D Expenditure
22.2.4.3. Sales Footprint
22.2.4.4. Strategy Overview
22.2.4.4.1. Marketing Strategy
22.2.4.4.2. Drug Strategy
22.2.4.4.3. Channel Strategy
22.2.5. Lion Corporation
22.2.5.1. Overview & Key financials
22.2.5.2. R& D Expenditure
22.2.5.3. Sales Footprint
22.2.5.4. Strategy Overview
22.2.5.4.1. Marketing Strategy
22.2.5.4.2. Drug Strategy
22.2.5.4.3. Channel Strategy
22.2.6. Tom’s of Maine
22.2.6.1. Overview & Key financials
22.2.6.2. R& D Expenditure
22.2.6.3. Sales Footprint
22.2.6.4. Strategy Overview
22.2.6.4.1. Marketing Strategy
22.2.6.4.2. Drug Strategy
22.2.6.4.3. Channel Strategy
22.2.7. Chattem Inc.
22.2.7.1. Overview & Key financials
22.2.7.2. R& D Expenditure
22.2.7.3. Sales Footprint
22.2.7.4. Strategy Overview
22.2.7.4.1. Marketing Strategy
22.2.7.4.2. Drug Strategy
22.2.7.4.3. Channel Strategy
22.2.8. Church & Dwight
22.2.8.1. Overview & Key financials
22.2.8.2. R& D Expenditure
22.2.8.3. Sales Footprint
22.2.8.4. Strategy Overview
22.2.8.4.1. Marketing Strategy
22.2.8.4.2. Drug Strategy
22.2.8.4.3. Channel Strategy
22.2.9. AMWAY
22.2.9.1. Overview & Key financials
22.2.9.2. R& D Expenditure
22.2.9.3. Sales Footprint
22.2.9.4. Strategy Overview
22.2.9.4.1. Marketing Strategy
22.2.9.4.2. Drug Strategy
22.2.9.4.3. Channel Strategy
22.2.10. SmartMouth Oral Health Pvt. Ltd.
22.2.10.1. Overview & Key financials
22.2.10.2. R& D Expenditure
22.2.10.3. Sales Footprint
22.2.10.4. Strategy Overview
22.2.10.4.1. Marketing Strategy
22.2.10.4.2. Drug Strategy
22.2.10.4.3. Channel Strategy
22.2.11. Himalaya
22.2.11.1. Overview & Key financials
22.2.11.2. R& D Expenditure
22.2.11.3. Sales Footprint
22.2.11.4. Strategy Overview
22.2.11.4.1. Marketing Strategy
22.2.11.4.2. Drug Strategy
22.2.11.4.3. Channel Strategy
22.2.12. 3M
22.2.12.1. Overview & Key financials
22.2.12.2. R& D Expenditure
22.2.12.3. Sales Footprint
22.2.12.4. Strategy Overview
22.2.12.4.1. Marketing Strategy
22.2.12.4.2. Drug Strategy
22.2.12.4.3. Channel Strategy
22.2.13. Unilever
22.2.13.1. Overview & Key financials
22.2.13.2. R& D Expenditure
22.2.13.3. Sales Footprint
22.2.13.4. Strategy Overview
22.2.13.4.1. Marketing Strategy
22.2.13.4.2. Drug Strategy
22.2.13.4.3. Channel Strategy
22.2.14. Ambient Healthcare Pvt. Ltd.
22.2.14.1. Overview & Key financials
22.2.14.2. R& D Expenditure
22.2.14.3. Sales Footprint
22.2.14.4. Strategy Overview
22.2.14.4.1. Marketing Strategy
22.2.14.4.2. Drug Strategy
22.2.14.4.3. Channel Strategy
22.2.15. Kao Corporation
22.2.15.1. Overview & Key financials
22.2.15.2. R& D Expenditure
22.2.15.3. Sales Footprint
22.2.15.4. Strategy Overview
22.2.15.4.1. Marketing Strategy
22.2.15.4.2. Drug Strategy
22.2.15.4.3. Channel Strategy
22.2.16. Caldwell Consumer Health
22.2.16.1. Overview & Key financials
22.2.16.2. R& D Expenditure
22.2.16.3. Sales Footprint
22.2.16.4. Strategy Overview
22.2.16.4.1. Marketing Strategy
22.2.16.4.2. Drug Strategy
22.2.16.4.3. Channel Strategy
22.2.17. Dr. Harold Katz
22.2.17.1. Overview & Key financials
22.2.17.2. R& D Expenditure
22.2.17.3. Sales Footprint
22.2.17.4. Strategy Overview
22.2.17.4.1. Marketing Strategy
22.2.17.4.2. Drug Strategy
22.2.17.4.3. Channel Strategy
22.2.18. Sunstar Group
22.2.18.1. Overview & Key financials
22.2.18.2. R& D Expenditure
22.2.18.3. Sales Footprint
22.2.18.4. Strategy Overview
22.2.18.4.1. Marketing Strategy
22.2.18.4.2. Drug Strategy
22.2.18.4.3. Channel Strategy
22.2.19. Dentyl Active
22.2.19.1. Overview & Key financials
22.2.19.2. R& D Expenditure
22.2.19.3. Sales Footprint
22.2.19.4. Strategy Overview
22.2.19.4.1. Marketing Strategy
22.2.19.4.2. Drug Strategy
22.2.19.4.3. Channel Strategy
22.2.20. Jason Natural Care
22.2.20.1. Overview & Key financials
22.2.20.2. R& D Expenditure
22.2.20.3. Sales Footprint
22.2.20.4. Strategy Overview
22.2.20.4.1. Marketing Strategy
22.2.20.4.2. Drug Strategy
22.2.20.4.3. Channel Strategy
22.2.21. Lotus Brands Inc.
22.2.21.1. Overview & Key financials
22.2.21.2. R& D Expenditure
22.2.21.3. Sales Footprint
22.2.21.4. Strategy Overview
22.2.21.4.1. Marketing Strategy
22.2.21.4.2. Drug Strategy
22.2.21.4.3. Channel Strategy
22.2.22. Rowpar Pharmaceuticals
22.2.22.1. Overview & Key financials
22.2.22.2. R& D Expenditure
22.2.22.3. Sales Footprint
22.2.22.4. Strategy Overview
22.2.22.4.1. Marketing Strategy
22.2.22.4.2. Drug Strategy
22.2.22.4.3. Channel Strategy
22.2.23. Reckitt Benckiser Group plc.
22.2.23.1. Overview & Key financials
22.2.23.2. R& D Expenditure
22.2.23.3. Sales Footprint
22.2.23.4. Strategy Overview
22.2.23.4.1. Marketing Strategy
22.2.23.4.2. Drug Strategy
22.2.23.4.3. Channel Strategy
22.2.24. Royal Philips N.V.
22.2.24.1. Overview & Key financials
22.2.24.2. R& D Expenditure
22.2.24.3. Sales Footprint
22.2.24.4. Strategy Overview
22.2.24.4.1. Marketing Strategy
22.2.24.4.2. Drug Strategy
22.2.24.4.3. Channel Strategy
22.2.25. Henkel AG & Co. KGaA
22.2.25.1. Overview & Key financials
22.2.25.2. R& D Expenditure
22.2.25.3. Sales Footprint
22.2.25.4. Strategy Overview
22.2.25.4.1. Marketing Strategy
22.2.25.4.2. Drug Strategy
22.2.25.4.3. Channel Strategy
23. Assumptions and Acronyms Used
24. Research Methodology

 

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2024/09/06 10:26

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