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デジタルエクスペリエンスプラットフォーム市場:製品タイプ、エンドユーザー、地域別(北米、欧州、アジア太平洋地域、中南米、中東・アフリカ):世界の産業分析、規模、シェア、成長、動向、予測、2024-2031年


Digital Experience Platform Market by Product Type, End-Users, and Geography (North America, Europe, Asia Pacific, Latin America, and the Middle East and Africa): Global Industry Analysis, Size, Share, Growth, Trends, and Forecast, 2024-2031

Persistence Market Research社はこのほど、世界のデジタルエクスペリエンスプラットフォーム(DXP)市場に関する広範なレポートを発行しました。この包括的な分析では、促進要因、動向、機会、課題など、重要な... もっと見る

 

 

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Persistence Market Research
パーシスタンスマーケットリサーチ
2024年6月27日 US$4,900
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サマリー

Persistence Market Research社はこのほど、世界のデジタルエクスペリエンスプラットフォーム(DXP)市場に関する広範なレポートを発行しました。この包括的な分析では、促進要因、動向、機会、課題など、重要な市場力学の詳細な評価を提供し、市場展望に関する詳細な洞察を提供します。

デジタルエクスペリエンスプラットフォーム市場 - 主要な洞察:

- 市場規模(2024E):102億米ドル
- 市場予測値(2031年)204億米ドル
- 世界市場成長率(CAGR 2024~2031): 10.4%

デジタルエクスペリエンスプラットフォーム市場 - レポートスコープ

デジタルエクスペリエンスプラットフォームは、様々なデジタル接点における顧客とのインタラクションを変革し、エンゲージメント、パーソナライゼーション、業務効率を高める上で極めて重要です。これらのプラットフォームは、コンテンツ管理、分析、オムニチャネル機能を統合し、ウェブ、モバイル、ソーシャルメディア、その他のデジタルチャネルにわたってシームレスなユーザー体験を提供します。小売、銀行、ヘルスケア、通信などの業界にサービスを提供するDXPは、カスタマーエクスペリエンス管理、eコマース最適化、デジタルマーケティング自動化のためのソリューションを提供しています。

市場成長の促進要因

世界のDXP市場は、業務の合理化と顧客エンゲージメントの向上を目的とした企業のデジタルトランスフォーメーション戦略の採用など、いくつかの要因によって牽引されている。AIや機械学習技術の進歩に支えられ、パーソナライズされた顧客体験に対する需要が高まっており、市場拡大を加速させている。さらに、モバイルデバイスの普及とクラウドベースのソリューションへのシフトが成長をさらに後押しし、企業は拡張性と俊敏性に優れたデジタルプラットフォームを活用できるようになっている。

市場の阻害要因

有望な成長が見込まれるものの、DXP市場は、データプライバシーに関する懸念、法規制の遵守、既存のITインフラとの統合の複雑さといった課題に直面している。特に規制の厳しい分野では、異種システム間のシームレスな相互運用性の確保とセキュリティの脆弱性への対応が、普及の重要な障壁となっている。

市場機会:

DXP市場は、消費者の嗜好の進化、急速な技術革新、新たなデジタルチャネルの出現によって、大きな成長機会をもたらしている。AI主導のアナリティクスとIoT対応デバイスの統合は、リアルタイムの顧客インサイトと業務効率を高め、顧客ロイヤルティの向上と収益成長を促進する。戦略的パートナーシップ、AI研究開発への投資、業界に特化したソリューションの開発は、新たな機会を活用し、ダイナミックなデジタル・エクスペリエンスの展望において市場でのリーダーシップを維持するために極めて重要である。

本レポートで扱う主な質問

- 世界のDXP市場の成長を促進する主な要因は何か?
- さまざまなビジネス分野でDXPの採用をリードしている業界とアプリケーションは何か?
- AI、機械学習、クラウド技術はDXP市場の競争環境をどのように変えているか?
- DXP市場の主要プレーヤーは誰で、市場の関連性を維持するためにどのような戦略を採用しているのか?
- 世界のDXP市場における新たなトレンドと将来性は?

競争情報とビジネス戦略:

Adobe Inc.、SAP SE、Oracle Corporationなど、世界のDXP市場における主要企業は、イノベーション、顧客中心主義、戦略的買収に注力し、競争力を高めています。これらの企業は、AIを活用したパーソナライゼーション、オムニチャネル・マーケティング、データ分析に投資し、多様な業種で優れたデジタル体験を提供している。テクノロジー・パートナー、デジタル・エージェンシー、業界アライアンスとの協業は、市場拡大を促進し、企業のデジタルトランスフォーメーション・イニシアチブを促進する。さらに、ユーザー中心の設計、プラットフォームの拡張性、法規制への準拠を重視することで、進化するデジタル・エクスペリエンス環境における持続的な成長と顧客満足を実現しています。

主な企業

- アドビ システムズ
- オラクル
- SAP
- IBM
- マイクロソフト
- セールスフォース
- サイトコア
- オープンテキスト
- スクイズ
- ケンティコ
- Liferay

デジタルエクスペリエンスプラットフォーム市場調査セグメンテーション

ソリューション別
- プラットフォーム
- サービス
- プロフェッショナルサービス
- マネージド・サービス

デプロイメント別
- オンプレミス
- クラウドベース

企業規模別
- 小規模オフィス(従業員1~9名)
- 小規模企業(従業員10~99人)
- 中規模企業(従業員100~499人)
- 大企業(従業員500~999人)
- 超大企業(従業員1,000人以上)

用途別
- 小売・卸売
- BFSI
- 旅行&ホスピタリティ
- IT&テレコム
- ヘルスケア
- 製造業
- メディア & エンターテインメント

地域別
- 北米
- 欧州
- 東アジア
- 南アジア・オセアニア
- 中南米
- 中東・アフリカ

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目次

1.要旨
1.1.デジタル体験プラットフォームの世界市場スナップショット、2024年~2031年
1.2.市場機会評価、2024年~2031年、US$ Mn
1.3.主な市場動向
1.4.今後の市場予測
1.5.プレミアム市場の洞察
1.6.業界動向と主要市場イベント
1.7.PMR分析と提言
2.市場概要
2.1.市場の範囲と定義
2.2.市場ダイナミクス
2.2.1.促進要因
2.2.2.阻害要因
2.2.3.機会
2.2.4.課題
2.2.5.主要トレンド
2.3.ソリューション・ライフサイクル分析
2.4.デジタルエクスペリエンスプラットフォーム市場バリューチェーン
2.4.1.原材料サプライヤー一覧
2.4.2.メーカー一覧
2.4.3.販売業者リスト
2.4.4.用途一覧
2.4.5.収益性分析
2.5.ポーターファイブフォース分析
2.6.地政学的緊張市場への影響
2.7.マクロ経済要因
2.7.1.世界各セクターの見通し
2.7.2.世界のGDP成長率見通し
2.7.3.世界の親会社市場の概要
2.8.予測要因-関連性と影響
2.9.規制・技術情勢
3.世界のデジタルエクスペリエンスプラットフォーム市場展望:過去(2019年~2023年)と予測(2024年~2031年)
3.1.主なハイライト
3.1.1.市場規模(台数)予測
3.1.2.市場規模と前年比成長率
3.1.3.絶対額ビジネスチャンス
3.2.市場規模(10億米ドル)の分析と予測
3.2.1.過去の市場規模分析、2019年〜2023年
3.2.2.現在の市場規模予測、2024〜2031年
3.3.デジタルエクスペリエンスプラットフォームの世界市場展望ソリューション
3.3.1.はじめに/主な調査結果
3.3.2.ソリューション別の過去市場規模(億米ドル)および数量(ユニット)分析、2019年~2023年
3.3.3.ソリューション別の現在の市場規模(億米ドル)および数量(ユニット)予測、2024年~2031年
3.3.3.1.プラットフォーム
3.3.3.2.サービス
3.3.3.3.プロフェッショナル・サービス
3.3.3.4.マネージド・サービス
3.4.市場の魅力度分析ソリューション
3.5.デジタルエクスペリエンスプラットフォームの世界市場展望:展開
3.5.1.はじめに/主な調査結果
3.5.2.デプロイメント別の過去市場規模(億米ドル)および数量(ユニット)分析、2019年~2023年
3.5.3.現在の市場規模(億米ドル)および展開別数量(ユニット)予測、2024年~2031年
3.5.3.1.オンプレミス
3.5.3.2.クラウドベース
3.6.市場の魅力度分析展開
3.7.デジタルエクスペリエンスプラットフォームの世界市場展望:企業規模
3.7.1.はじめに/主な調査結果
3.7.2.企業規模別の過去市場規模(億米ドル)および数量(ユニット)分析、2019年~2023年
3.7.3.企業規模別の現在の市場規模(億米ドル)および数量(ユニット)予測、2024年~2031年
3.7.3.1.小規模オフィス(従業員1〜9人)
3.7.3.2.小規模企業(従業員10~99人)
3.7.3.3.中規模企業(従業員100~499人)
3.7.3.4.大企業(従業員500~999人)
3.7.3.5.超大企業(従業員1,000人以上)
3.8.市場魅力度分析:企業規模
3.9.デジタルエクスペリエンスプラットフォームの世界市場展望アプリケーション
3.9.1.はじめに/主な調査結果
3.9.2.過去の市場規模(億米ドル)および数量(ユニット)分析:用途別、2019年~2023年
3.9.3.現在の市場規模(億米ドル)および数量(台数)予測:用途別、2024年~2031年
3.9.3.1.小売・卸売
3.9.3.2.BFSI
3.9.3.3.旅行・ホスピタリティ
3.9.3.4.IT・通信
3.9.3.5.ヘルスケア
3.9.3.6.製造業
3.9.3.7.メディア・娯楽
3.9.3.8.その他
3.10.市場魅力度分析:アプリケーション
4.デジタル体験プラットフォームの世界市場展望地域
4.1.主なハイライト
4.2.2019年~2023年の地域別過去市場規模(億米ドル)および数量(ユニット)分析
4.3.地域別の現在の市場規模(億米ドル)および数量(ユニット)予測、2024~2031年
4.3.1.北米
4.3.2.欧州
4.3.3.東アジア
4.3.4.南アジア・オセアニア
4.3.5.ラテンアメリカ
4.3.6.中東・アフリカ(MEA)
4.4.市場の魅力度分析地域
5.北米デジタルエクスペリエンスプラットフォーム市場展望:過去(2019年~2023年)と予測(2024年~2031年)
5.1.主なハイライト
5.2.価格分析
5.3.市場別過去市場規模(億米ドル)および数量(台)分析、2019年~2023年
5.3.1.国別
5.3.2.ソリューション別
5.3.3.展開別
5.3.4.企業規模別
5.3.5.アプリケーション別
5.4.国別の現在の市場規模(億米ドル)および数量(台)予測、2024~2031年
5.4.1.米国
5.4.2.カナダ
5.5.ソリューション別市場規模(億米ドル)および数量(ユニット)予測、2024~2031年
5.5.1.プラットフォーム
5.5.2.サービス
5.5.3.プロフェッショナル・サービス
5.5.4.マネージド・サービス
5.6.デプロイメント別市場規模(億米ドル)および数量(ユニット)予測、2024~2031年
5.6.1.オンプレミス
5.6.2.クラウドベース
5.7.企業規模別市場規模(億米ドル)および数量(台数)予測、2024~2031年
5.7.1.小規模オフィス(従業員1~9人)
5.7.2.小規模企業(従業員10~99人)
5.7.3.中規模企業(従業員100~499人)
5.7.4.大企業(従業員500~999人)
5.7.5.超大企業(従業員1,000人以上)
5.8.用途別市場規模(億米ドル)および数量(台)の現状予測、2024~2031年
5.8.1.小売・卸売
5.8.2.BFSI
5.8.3.旅行・ホスピタリティ
5.8.4.IT・通信
5.8.5.ヘルスケア
5.8.6.製造業
5.8.7.メディア・娯楽
5.8.8.その他
5.9.市場魅力度分析
6.欧州デジタルエクスペリエンスプラットフォーム市場展望:過去(2019年~2023年)と予測(2024年~2031年)
6.1.主要ハイライト
6.2.価格分析
6.3.市場別過去市場規模(億米ドル)および数量(台)分析、2019年~2023年
6.3.1.国別
6.3.2.ソリューション別
6.3.3.展開別
6.3.4.企業規模別
6.3.5.アプリケーション別
6.4.国別の現在の市場規模(億米ドル)および数量(台)予測、2024~2031年
6.4.1.ドイツ
6.4.2.フランス
6.4.3.イギリス
6.4.4.イタリア
6.4.5.スペイン
6.4.6.ロシア
6.4.7.トルコ
6.4.8.その他のヨーロッパ
6.5.ソリューション別市場規模(億米ドル)および数量(台)予測、2024~2031年
6.5.1.プラットフォーム
6.5.2.サービス
6.5.3.プロフェッショナル・サービス
6.5.4.マネージド・サービス
6.6.デプロイメント別市場規模(億米ドル)および数量(ユニット)予測、2024~2031年
6.6.1.オンプレミス
6.6.2.クラウドベース
6.7.企業規模別市場規模(億米ドル)および数量(台数)予測、2024~2031年
6.7.1.小規模オフィス(従業員1~9人)
6.7.2.小規模企業(従業員10~99人)
6.7.3.中規模企業(従業員100~499人)
6.7.4.大企業(従業員500~999人)
6.7.5.超大企業(従業員1,000人以上)
6.8.用途別市場規模(億米ドル)および数量(台)の現状予測、2024~2031年
6.8.1.小売・卸売
6.8.2.BFSI
6.8.3.旅行・ホスピタリティ
6.8.4.IT・通信
6.8.5.ヘルスケア
6.8.6.製造業
6.8.7.メディア・娯楽
6.8.8.その他
6.9.市場魅力度分析
7.東アジアのデジタルエクスペリエンスプラットフォーム市場展望:過去(2019年~2023年)と予測(2024年~2031年)
7.1.主要ハイライト
7.2.価格分析
7.3.市場別過去市場規模(億米ドル)および数量(台)分析、2019年~2023年
7.3.1.国別
7.3.2.ソリューション別
7.3.3.展開別
7.3.4.企業規模別
7.3.5.アプリケーション別
7.4.国別の現在の市場規模(億米ドル)および数量(台)予測、2024~2031年
7.4.1.中国
7.4.2.日本
7.4.3.韓国
7.5.ソリューション別市場規模(億米ドル)および数量(台)予測、2024~2031年
7.5.1.プラットフォーム
7.5.2.サービス
7.5.3.プロフェッショナル・サービス
7.5.4.マネージド・サービス
7.6.デプロイメント別市場規模(億米ドル)および数量(ユニット)予測、2024~2031年
7.6.1.オンプレミス
7.6.2.クラウドベース
7.7.企業規模別市場規模(億米ドル)および数量(台数)予測、2024~2031年
7.7.1.小規模オフィス(従業員1~9人)
7.7.2.小規模企業(従業員10~99人)
7.7.3.中規模企業(従業員100~499人)
7.7.4.大企業(従業員500~999人)
7.7.5.超大企業(従業員1,000人以上)
7.8.用途別市場規模(億米ドル)および数量(台)の現状予測、2024~2031年
7.8.1.小売・卸売
7.8.2.BFSI
7.8.3.旅行・ホスピタリティ
7.8.4.IT・通信
7.8.5.ヘルスケア
7.8.6.製造業
7.8.7.メディア・娯楽
7.8.8.その他
7.9.市場魅力度分析
8.南アジア・オセアニアのデジタルエクスペリエンスプラットフォーム市場展望:過去(2019年~2023年)と予測(2024年~2031年)
8.1.主要ハイライト
8.2.価格分析
8.3.市場別過去市場規模(億米ドル)および数量(台)分析、2019年~2023年
8.3.1.国別
8.3.2.ソリューション別
8.3.3.展開別
8.3.4.企業規模別
8.3.5.アプリケーション別
8.4.国別の現在の市場規模(億米ドル)および数量(台)予測、2024~2031年
8.4.1.インド
8.4.2.東南アジア
8.4.3.ニュージーランド
8.4.4.その他の南アジア・オセアニア
8.5.ソリューション別市場規模(億米ドル)および数量(台)の現状予測、2024~2031年
8.5.1.プラットフォーム
8.5.2.サービス
8.5.3.プロフェッショナル・サービス
8.5.4.マネージド・サービス
8.6.デプロイメント別市場規模(億米ドル)および数量(ユニット)予測、2024~2031年
8.6.1.オンプレミス
8.6.2.クラウドベース
8.7.企業規模別市場規模(億米ドル)および数量(台数)予測、2024~2031年
8.7.1.小規模オフィス(従業員1~9人)
8.7.2.小規模企業(従業員10~99人)
8.7.3.中規模企業(従業員100~499人)
8.7.4.大企業(従業員500~999人)
8.7.5.超大企業(従業員1,000人以上)
8.8.用途別市場規模(億米ドル)および数量(台)の現状予測、2024~2031年
8.8.1.小売・卸売
8.8.2.BFSI
8.8.3.旅行・ホスピタリティ
8.8.4.IT・通信
8.8.5.ヘルスケア
8.8.6.製造業
8.8.7.メディア・娯楽
8.8.8.その他
8.9.市場魅力度分析
9.ラテンアメリカのデジタルエクスペリエンスプラットフォーム市場展望:過去(2019年~2023年)と予測(2024年~2031年)
9.1.主要ハイライト
9.2.価格分析
9.3.市場別過去市場規模(億米ドル)および数量(台)分析、2019年~2023年
9.3.1.国別
9.3.2.ソリューション別
9.3.3.展開別
9.3.4.企業規模別
9.3.5.アプリケーション別
9.4.国別の現在の市場規模(億米ドル)および数量(台)予測、2024~2031年
9.4.1.ブラジル
9.4.2.メキシコ
9.4.3.その他のラテンアメリカ
9.5.ソリューション別市場規模(億米ドル)および数量(ユニット)予測、2024~2031年
9.5.1.プラットフォーム
9.5.2.サービス
9.5.3.プロフェッショナル・サービス
9.5.4.マネージド・サービス
9.6.デプロイメント別市場規模(億米ドル)および数量(ユニット)予測、2024~2031年
9.6.1.オンプレミス
9.6.2.クラウドベース
9.7.企業規模別市場規模(億米ドル)および数量(台数)予測、2024~2031年
9.7.1.小規模オフィス(従業員1~9人)
9.7.2.小規模企業(従業員10~99人)
9.7.3.中規模企業(従業員100~499人)
9.7.4.大企業(従業員500~999人)
9.7.5.超大企業(従業員1,000人以上)
9.8.用途別市場規模(億米ドル)および数量(台)の現状予測、2024~2031年
9.8.1.小売・卸売
9.8.2.BFSI
9.8.3.旅行・ホスピタリティ
9.8.4.IT・通信
9.8.5.ヘルスケア
9.8.6.製造業
9.8.7.メディア・娯楽
9.8.8.その他
9.9.市場魅力度分析
10.中東・アフリカのデジタルエクスペリエンスプラットフォーム市場展望:過去(2019年~2023年)と予測(2024年~2031年)
10.1.主要ハイライト
10.2.価格分析
10.3.市場別過去市場規模(億米ドル)および数量(台)分析、2019年~2023年
10.3.1.国別
10.3.2.ソリューション別
10.3.3.展開別
10.3.4.企業規模別
10.3.5.アプリケーション別
10.4.国別の現在の市場規模(億米ドル)および数量(台)予測、2024~2031年
10.4.1.GCC
10.4.2.エジプト
10.4.3.南アフリカ
10.4.4.北アフリカ
10.4.5.その他の中東・アフリカ
10.5.ソリューション別市場規模(億米ドル)および数量(台)予測、2024~2031年
10.5.1.プラットフォーム
10.5.2.サービス
10.5.3.プロフェッショナル・サービス
10.5.4.マネージド・サービス
10.6.デプロイメント別市場規模(億米ドル)および数量(台数)予測、2024~2031年
10.6.1.オンプレミス
10.6.2.クラウドベース
10.7.企業規模別市場規模(億米ドル)および数量(台数)予測、2024~2031年
10.7.1.小規模オフィス(従業員1~9人)
10.7.2.小規模企業(従業員10~99人)
10.7.3.中規模企業(従業員100~499人)
10.7.4.大企業(従業員500~999人)
10.7.5.超大企業(従業員1,000人以上)
10.8.用途別市場規模(億米ドル)および数量(台)の現状予測、2024~2031年
10.8.1.小売・卸売
10.8.2.BFSI
10.8.3.旅行・ホスピタリティ
10.8.4.IT・通信
10.8.5.ヘルスケア
10.8.6.製造業
10.8.7.メディア・娯楽
10.8.8.その他
10.9.市場魅力度分析
11.競争環境
11.1.市場シェア分析、2024年
11.2.市場構造
11.2.1.市場別競争激化度マッピング
11.2.2.競争ダッシュボード
11.2.3.見かけの生産能力
11.3.企業プロフィール(詳細-概要、財務、戦略、最近の動向)
11.3.1.アドビ システムズ
11.3.1.1.概要
11.3.1.2.セグメントと製品
11.3.1.3.主要財務データ
11.3.1.4.市場動向
11.3.1.5.市場戦略
11.3.2.オラクル
11.3.2.1.概要
11.3.2.2.セグメントと製品
11.3.2.3.主要財務データ
11.3.2.4.市場動向
11.3.2.5.市場戦略
11.3.3.SAP
11.3.3.1.概要
11.3.3.2.セグメントと製品
11.3.3.3.主要財務データ
11.3.3.4.市場動向
11.3.3.5.市場戦略
11.3.4.IBM
11.3.4.1.概要
11.3.4.2.セグメントと製品
11.3.4.3.主要財務データ
11.3.4.4.市場動向
11.3.4.5.市場戦略
11.3.5.マイクロソフト
11.3.5.1.概要
11.3.5.2.セグメントと製品
11.3.5.3.主要財務データ
11.3.5.4.市場動向
11.3.5.5.市場戦略
11.3.6.セールスフォース
11.3.6.1.概要
11.3.6.2.セグメントと製品
11.3.6.3.主要財務データ
11.3.6.4.市場動向
11.3.6.5.市場戦略
11.3.7.サイトコア
11.3.7.1.概要
11.3.7.2.セグメントと製品
11.3.7.3.主要財務データ
11.3.7.4.市場動向
11.3.7.5.市場戦略
11.3.8.オープンテキスト
11.3.8.1.概要
11.3.8.2.セグメントと製品
11.3.8.3.主要財務
11.3.8.4.市場動向
11.3.8.5.市場戦略
11.3.9.スクイズ
11.3.9.1.概要
11.3.9.2.セグメントと製品
11.3.9.3.主要財務データ
11.3.9.4.市場動向
11.3.9.5.市場戦略
11.3.10.ケンティコ
11.3.10.1.概要
11.3.10.2.セグメントと製品
11.3.10.3.主要財務データ
11.3.10.4.市場動向
11.3.10.5.市場戦略
11.3.11.ライフェレイ
11.3.11.1.概要
11.3.11.2.セグメントと製品
11.3.11.3.主要財務データ
11.3.11.4.市場動向
11.3.11.5.市場戦略
12.付録
12.1.調査方法
12.2.調査の前提
12.3.頭字語および略語

 

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Summary

Persistence Market Research has recently published an extensive report on the global digital experience platform (DXP) market. This comprehensive analysis offers a detailed assessment of critical market dynamics, including drivers, trends, opportunities, and challenges, providing in-depth insights into the market landscape.

Digital Experience Platform Market - Key Insights:

• Market Size (2024E): USD 10.2 Billion
• Projected Market Value (2031F): USD 20.4 Billion
• Global Market Growth Rate (CAGR 2024 to 2031): 10.4%

Digital Experience Platform Market - Report Scope:

Digital experience platforms are pivotal in transforming customer interactions across various digital touchpoints, enhancing engagement, personalization, and operational efficiency. These platforms integrate content management, analytics, and omnichannel capabilities to deliver seamless user experiences across web, mobile, social media, and other digital channels. Serving industries such as retail, banking, healthcare, and telecommunications, DXPs offer solutions for customer experience management, e-commerce optimization, and digital marketing automation.

Market Growth Drivers:

The global DXP market is driven by several factors, including the adoption of digital transformation strategies by enterprises to streamline operations and improve customer engagement. There is a growing demand for personalized customer experiences, supported by advancements in AI and machine learning technologies, which accelerate market expansion. Additionally, the proliferation of mobile devices and the shift towards cloud-based solutions further fuel growth, enabling businesses to leverage scalable and agile digital platforms.

Market Restraints:

Despite promising growth prospects, the DXP market faces challenges related to data privacy concerns, regulatory compliance, and integration complexities with existing IT infrastructure. Ensuring seamless interoperability across disparate systems and addressing security vulnerabilities remain critical barriers to widespread adoption, particularly in highly regulated sectors.

Market Opportunities:

The DXP market presents significant growth opportunities driven by evolving consumer preferences, rapid technological innovations, and the emergence of new digital channels. Integration of AI-driven analytics and IoT-enabled devices enhances real-time customer insights and operational efficiencies, fostering enhanced customer loyalty and revenue growth. Strategic partnerships, investment in AI R&D, and the development of industry-specific solutions are crucial to capitalize on emerging opportunities and sustain market leadership in the dynamic digital experience landscape.

Key Questions Answered in the Report:

• What are the primary factors driving the global DXP market's growth?
• Which industries and applications are leading the adoption of DXPs across different business sectors?
• How are AI, machine learning, and cloud technologies reshaping the competitive landscape of the DXP market?
• Who are the key players in the DXP market, and what strategies are they employing to maintain market relevance?
• What are the emerging trends and future prospects in the global DXP market?

Competitive Intelligence and Business Strategy:

Leading players in the global DXP market, such as Adobe Inc., SAP SE, and Oracle Corporation, focus on innovation, customer-centricity, and strategic acquisitions to gain a competitive edge. These companies invest in AI-driven personalization, omnichannel marketing, and data analytics to deliver superior digital experiences across diverse industry verticals. Collaborations with technology partners, digital agencies, and industry alliances facilitate market expansion and promote digital transformation initiatives among enterprises. Moreover, emphasis on user-centric design, platform scalability, and regulatory compliance ensures sustained growth and customer satisfaction in the evolving digital experience landscape.

Key Companies Profiled:

• ADOBE Systems
• Oracle
• SAP
• IBM
• Microsoft
• Salesforce
• Sitecore
• Open Text
• Squiz
• Kentico
• Liferay

Digital Experience Platform Market Research Segmentation

By Solution:
• Platform
• Services
• Professional Services
• Managed Services

By Deployment:
• On-Premises
• Cloud-Based

By Enterprise Size:
• Small Offices (1-9 employees)
• Small Enterprises (10-99 employees)
• Medium-sized Enterprise (100-499 employees)
• Large Enterprises (500-999 employees)
• Very Large Enterprises (1,000+ employees)

By Application:
• Retail & Wholesale
• BFSI
• Travel & Hospitality
• IT & Telecom
• Healthcare
• Manufacturing
• Media & Entertainment

By Region:
• North America
• Europe
• East Asia
• South Asia & Oceania
• Latin America
• Middle East & Africa



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Table of Contents

1. Executive Summary
1.1. Global Digital Experience Platform Market Snapshot, 2024-2031
1.2. Market Opportunity Assessment, 2024-2031, US$ Mn
1.3. Key Market Trends
1.4. Future Market Projections
1.5. Premium Market Insights
1.6. Industry Developments and Key Market Events
1.7. PMR Analysis and Recommendations
2. Market Overview
2.1. Market Scope and Definition
2.2. Market Dynamics
2.2.1. Drivers
2.2.2. Restraints
2.2.3. Opportunity
2.2.4. Challenges
2.2.5. Key Trends
2.3. Solution Lifecycle Analysis
2.4. Digital Experience Platform Market: Value Chain
2.4.1. List of Raw Material Supplier
2.4.2. List of Manufacturers
2.4.3. List of Distributors
2.4.4. List of Applications
2.4.5. Profitability Analysis
2.5. Porter Five Force's Analysis
2.6. Geopolitical Tensions: Market Impact
2.7. Macro-Economic Factors
2.7.1. Global Sectorial Outlook
2.7.2. Global GDP Growth Outlook
2.7.3. Global Parent Market Overview
2.8. Forecast Factors - Relevance and Impact
2.9. Regulatory and Technology Landscape
3. Global Digital Experience Platform Market Outlook: Historical (2019-2023) and Forecast (2024-2031)
3.1. Key Highlights
3.1.1. Market Volume (Units) Projections
3.1.2. Market Size and Y-o-Y Growth
3.1.3. Absolute $ Opportunity
3.2. Market Size (US$ Bn) Analysis and Forecast
3.2.1. Historical Market Size Analysis, 2019-2023
3.2.2. Current Market Size Forecast, 2024-2031
3.3. Global Digital Experience Platform Market Outlook: Solution
3.3.1. Introduction / Key Findings
3.3.2. Historical Market Size (US$ Bn) and Volume (Units) Analysis By Solution, 2019-2023
3.3.3. Current Market Size (US$ Bn) and Volume (Units) Forecast By Solution, 2024-2031
3.3.3.1. Platform
3.3.3.2. Services
3.3.3.3. Professional Services
3.3.3.4. Managed Services
3.4. Market Attractiveness Analysis: Solution
3.5. Global Digital Experience Platform Market Outlook: Deployment
3.5.1. Introduction / Key Findings
3.5.2. Historical Market Size (US$ Bn) and Volume (Units) Analysis By Deployment, 2019-2023
3.5.3. Current Market Size (US$ Bn) and Volume (Units) Forecast By Deployment, 2024-2031
3.5.3.1. On-Premise
3.5.3.2. Cloud-Based
3.6. Market Attractiveness Analysis: Deployment
3.7. Global Digital Experience Platform Market Outlook: Enterprise Size
3.7.1. Introduction / Key Findings
3.7.2. Historical Market Size (US$ Bn) and Volume (Units) Analysis By Enterprise Size, 2019-2023
3.7.3. Current Market Size (US$ Bn) and Volume (Units) Forecast By Enterprise Size, 2024-2031
3.7.3.1. Small Offices (1-9 employees)
3.7.3.2. Small Enterprises (10-99 employees)
3.7.3.3. Medium-sized Enterprise (100-499 employees)
3.7.3.4. Large Enterprises (500-999 employees)
3.7.3.5. Very Large Enterprises (1,000+ employees)
3.8. Market Attractiveness Analysis: Enterprise Size
3.9. Global Digital Experience Platform Market Outlook: Application
3.9.1. Introduction / Key Findings
3.9.2. Historical Market Size (US$ Bn) and Volume (Units) Analysis By Application, 2019-2023
3.9.3. Current Market Size (US$ Bn) and Volume (Units) Forecast By Application, 2024-2031
3.9.3.1. Retail & Wholesale
3.9.3.2. BFSI
3.9.3.3. Travel & Hospitality
3.9.3.4. IT & Telecom
3.9.3.5. Healthcare
3.9.3.6. Manufacturing
3.9.3.7. Media & Entertainment
3.9.3.8. Others
3.10. Market Attractiveness Analysis: Application
4. Global Digital Experience Platform Market Outlook: Region
4.1. Key Highlights
4.2. Historical Market Size (US$ Bn) and Volume (Units) Analysis By Region, 2019-2023
4.3. Current Market Size (US$ Bn) and Volume (Units) Forecast By Region, 2024-2031
4.3.1. North America
4.3.2. Europe
4.3.3. East Asia
4.3.4. South Asia and Oceania
4.3.5. Latin America
4.3.6. Middle East & Africa (MEA)
4.4. Market Attractiveness Analysis: Region
5. North America Digital Experience Platform Market Outlook: Historical (2019-2023) and Forecast (2024-2031)
5.1. Key Highlights
5.2. Pricing Analysis
5.3. Historical Market Size (US$ Bn) and Volume (Units) Analysis By Market, 2019-2023
5.3.1. By Country
5.3.2. By Solution
5.3.3. By Deployment
5.3.4. By Enterprise Size
5.3.5. By Application
5.4. Current Market Size (US$ Bn) and Volume (Units) Forecast By Country, 2024-2031
5.4.1. U.S.
5.4.2. Canada
5.5. Current Market Size (US$ Bn) and Volume (Units) Forecast By Solution, 2024-2031
5.5.1. Platform
5.5.2. Services
5.5.3. Professional Services
5.5.4. Managed Services
5.6. Current Market Size (US$ Bn) and Volume (Units) Forecast By Deployment, 2024-2031
5.6.1. On-Premise
5.6.2. Cloud-Based
5.7. Current Market Size (US$ Bn) and Volume (Units) Forecast By Enterprise Size, 2024-2031
5.7.1. Small Offices (1-9 employees)
5.7.2. Small Enterprises (10-99 employees)
5.7.3. Medium-sized Enterprise (100-499 employees)
5.7.4. Large Enterprises (500-999 employees)
5.7.5. Very Large Enterprises (1,000+ employees)
5.8. Current Market Size (US$ Bn) and Volume (Units) Forecast By Application, 2024-2031
5.8.1. Retail & Wholesale
5.8.2. BFSI
5.8.3. Travel & Hospitality
5.8.4. IT & Telecom
5.8.5. Healthcare
5.8.6. Manufacturing
5.8.7. Media & Entertainment
5.8.8. Others
5.9. Market Attractiveness Analysis
6. Europe Digital Experience Platform Market Outlook: Historical (2019-2023) and Forecast (2024-2031)
6.1. Key Highlights
6.2. Pricing Analysis
6.3. Historical Market Size (US$ Bn) and Volume (Units) Analysis By Market, 2019-2023
6.3.1. By Country
6.3.2. By Solution
6.3.3. By Deployment
6.3.4. By Enterprise Size
6.3.5. By Application
6.4. Current Market Size (US$ Bn) and Volume (Units) Forecast By Country, 2024-2031
6.4.1. Germany
6.4.2. France
6.4.3. U.K.
6.4.4. Italy
6.4.5. Spain
6.4.6. Russia
6.4.7. Turkey
6.4.8. Rest of Europe
6.5. Current Market Size (US$ Bn) and Volume (Units) Forecast By Solution, 2024-2031
6.5.1. Platform
6.5.2. Services
6.5.3. Professional Services
6.5.4. Managed Services
6.6. Current Market Size (US$ Bn) and Volume (Units) Forecast By Deployment, 2024-2031
6.6.1. On-Premise
6.6.2. Cloud-Based
6.7. Current Market Size (US$ Bn) and Volume (Units) Forecast By Enterprise Size, 2024-2031
6.7.1. Small Offices (1-9 employees)
6.7.2. Small Enterprises (10-99 employees)
6.7.3. Medium-sized Enterprise (100-499 employees)
6.7.4. Large Enterprises (500-999 employees)
6.7.5. Very Large Enterprises (1,000+ employees)
6.8. Current Market Size (US$ Bn) and Volume (Units) Forecast By Application, 2024-2031
6.8.1. Retail & Wholesale
6.8.2. BFSI
6.8.3. Travel & Hospitality
6.8.4. IT & Telecom
6.8.5. Healthcare
6.8.6. Manufacturing
6.8.7. Media & Entertainment
6.8.8. Others
6.9. Market Attractiveness Analysis
7. East Asia Digital Experience Platform Market Outlook: Historical (2019-2023) and Forecast (2024-2031)
7.1. Key Highlights
7.2. Pricing Analysis
7.3. Historical Market Size (US$ Bn) and Volume (Units) Analysis By Market, 2019-2023
7.3.1. By Country
7.3.2. By Solution
7.3.3. By Deployment
7.3.4. By Enterprise Size
7.3.5. By Application
7.4. Current Market Size (US$ Bn) and Volume (Units) Forecast By Country, 2024-2031
7.4.1. China
7.4.2. Japan
7.4.3. South Korea
7.5. Current Market Size (US$ Bn) and Volume (Units) Forecast By Solution, 2024-2031
7.5.1. Platform
7.5.2. Services
7.5.3. Professional Services
7.5.4. Managed Services
7.6. Current Market Size (US$ Bn) and Volume (Units) Forecast By Deployment, 2024-2031
7.6.1. On-Premise
7.6.2. Cloud-Based
7.7. Current Market Size (US$ Bn) and Volume (Units) Forecast By Enterprise Size, 2024-2031
7.7.1. Small Offices (1-9 employees)
7.7.2. Small Enterprises (10-99 employees)
7.7.3. Medium-sized Enterprise (100-499 employees)
7.7.4. Large Enterprises (500-999 employees)
7.7.5. Very Large Enterprises (1,000+ employees)
7.8. Current Market Size (US$ Bn) and Volume (Units) Forecast By Application, 2024-2031
7.8.1. Retail & Wholesale
7.8.2. BFSI
7.8.3. Travel & Hospitality
7.8.4. IT & Telecom
7.8.5. Healthcare
7.8.6. Manufacturing
7.8.7. Media & Entertainment
7.8.8. Others
7.9. Market Attractiveness Analysis
8. South Asia & Oceania Digital Experience Platform Market Outlook: Historical (2019-2023) and Forecast (2024-2031)
8.1. Key Highlights
8.2. Pricing Analysis
8.3. Historical Market Size (US$ Bn) and Volume (Units) Analysis By Market, 2019-2023
8.3.1. By Country
8.3.2. By Solution
8.3.3. By Deployment
8.3.4. By Enterprise Size
8.3.5. By Application
8.4. Current Market Size (US$ Bn) and Volume (Units) Forecast By Country, 2024-2031
8.4.1. India
8.4.2. Southeast Asia
8.4.3. ANZ
8.4.4. Rest of South Asia & Oceania
8.5. Current Market Size (US$ Bn) and Volume (Units) Forecast By Solution, 2024-2031
8.5.1. Platform
8.5.2. Services
8.5.3. Professional Services
8.5.4. Managed Services
8.6. Current Market Size (US$ Bn) and Volume (Units) Forecast By Deployment, 2024-2031
8.6.1. On-Premise
8.6.2. Cloud-Based
8.7. Current Market Size (US$ Bn) and Volume (Units) Forecast By Enterprise Size, 2024-2031
8.7.1. Small Offices (1-9 employees)
8.7.2. Small Enterprises (10-99 employees)
8.7.3. Medium-sized Enterprise (100-499 employees)
8.7.4. Large Enterprises (500-999 employees)
8.7.5. Very Large Enterprises (1,000+ employees)
8.8. Current Market Size (US$ Bn) and Volume (Units) Forecast By Application, 2024-2031
8.8.1. Retail & Wholesale
8.8.2. BFSI
8.8.3. Travel & Hospitality
8.8.4. IT & Telecom
8.8.5. Healthcare
8.8.6. Manufacturing
8.8.7. Media & Entertainment
8.8.8. Others
8.9. Market Attractiveness Analysis
9. Latin America Digital Experience Platform Market Outlook: Historical (2019-2023) and Forecast (2024-2031)
9.1. Key Highlights
9.2. Pricing Analysis
9.3. Historical Market Size (US$ Bn) and Volume (Units) Analysis By Market, 2019-2023
9.3.1. By Country
9.3.2. By Solution
9.3.3. By Deployment
9.3.4. By Enterprise Size
9.3.5. By Application
9.4. Current Market Size (US$ Bn) and Volume (Units) Forecast By Country, 2024-2031
9.4.1. Brazil
9.4.2. Mexico
9.4.3. Rest of Latin America
9.5. Current Market Size (US$ Bn) and Volume (Units) Forecast By Solution, 2024-2031
9.5.1. Platform
9.5.2. Services
9.5.3. Professional Services
9.5.4. Managed Services
9.6. Current Market Size (US$ Bn) and Volume (Units) Forecast By Deployment, 2024-2031
9.6.1. On-Premise
9.6.2. Cloud-Based
9.7. Current Market Size (US$ Bn) and Volume (Units) Forecast By Enterprise Size, 2024-2031
9.7.1. Small Offices (1-9 employees)
9.7.2. Small Enterprises (10-99 employees)
9.7.3. Medium-sized Enterprise (100-499 employees)
9.7.4. Large Enterprises (500-999 employees)
9.7.5. Very Large Enterprises (1,000+ employees)
9.8. Current Market Size (US$ Bn) and Volume (Units) Forecast By Application, 2024-2031
9.8.1. Retail & Wholesale
9.8.2. BFSI
9.8.3. Travel & Hospitality
9.8.4. IT & Telecom
9.8.5. Healthcare
9.8.6. Manufacturing
9.8.7. Media & Entertainment
9.8.8. Others
9.9. Market Attractiveness Analysis
10. Middle East & Africa Digital Experience Platform Market Outlook: Historical (2019-2023) and Forecast (2024-2031)
10.1. Key Highlights
10.2. Pricing Analysis
10.3. Historical Market Size (US$ Bn) and Volume (Units) Analysis By Market, 2019-2023
10.3.1. By Country
10.3.2. By Solution
10.3.3. By Deployment
10.3.4. By Enterprise Size
10.3.5. By Application
10.4. Current Market Size (US$ Bn) and Volume (Units) Forecast By Country, 2024-2031
10.4.1. GCC
10.4.2. Egypt
10.4.3. South Africa
10.4.4. Northern Africa
10.4.5. Rest of Middle East & Africa
10.5. Current Market Size (US$ Bn) and Volume (Units) Forecast By Solution, 2024-2031
10.5.1. Platform
10.5.2. Services
10.5.3. Professional Services
10.5.4. Managed Services
10.6. Current Market Size (US$ Bn) and Volume (Units) Forecast By Deployment, 2024-2031
10.6.1. On-Premise
10.6.2. Cloud-Based
10.7. Current Market Size (US$ Bn) and Volume (Units) Forecast By Enterprise Size, 2024-2031
10.7.1. Small Offices (1-9 employees)
10.7.2. Small Enterprises (10-99 employees)
10.7.3. Medium-sized Enterprise (100-499 employees)
10.7.4. Large Enterprises (500-999 employees)
10.7.5. Very Large Enterprises (1,000+ employees)
10.8. Current Market Size (US$ Bn) and Volume (Units) Forecast By Application, 2024-2031
10.8.1. Retail & Wholesale
10.8.2. BFSI
10.8.3. Travel & Hospitality
10.8.4. IT & Telecom
10.8.5. Healthcare
10.8.6. Manufacturing
10.8.7. Media & Entertainment
10.8.8. Others
10.9. Market Attractiveness Analysis
11. Competition Landscape
11.1. Market Share Analysis, 2024
11.2. Market Structure
11.2.1. Competition Intensity Mapping By Market
11.2.2. Competition Dashboard
11.2.3. Apparent Product Capacity
11.3. Company Profiles (Details - Overview, Financials, Strategy, Recent Developments)
11.3.1. ADOBE Systems
11.3.1.1. Overview
11.3.1.2. Segments and Product
11.3.1.3. Key Financials
11.3.1.4. Market Developments
11.3.1.5. Market Strategy
11.3.2. Oracle
11.3.2.1. Overview
11.3.2.2. Segments and Product
11.3.2.3. Key Financials
11.3.2.4. Market Developments
11.3.2.5. Market Strategy
11.3.3. SAP
11.3.3.1. Overview
11.3.3.2. Segments and Product
11.3.3.3. Key Financials
11.3.3.4. Market Developments
11.3.3.5. Market Strategy
11.3.4. IBM
11.3.4.1. Overview
11.3.4.2. Segments and Product
11.3.4.3. Key Financials
11.3.4.4. Market Developments
11.3.4.5. Market Strategy
11.3.5. Microsoft
11.3.5.1. Overview
11.3.5.2. Segments and Product
11.3.5.3. Key Financials
11.3.5.4. Market Developments
11.3.5.5. Market Strategy
11.3.6. Salesforce
11.3.6.1. Overview
11.3.6.2. Segments and Product
11.3.6.3. Key Financials
11.3.6.4. Market Developments
11.3.6.5. Market Strategy
11.3.7. Sitecore
11.3.7.1. Overview
11.3.7.2. Segments and Product
11.3.7.3. Key Financials
11.3.7.4. Market Developments
11.3.7.5. Market Strategy
11.3.8. Open Text
11.3.8.1. Overview
11.3.8.2. Segments and Product
11.3.8.3. Key Financials
11.3.8.4. Market Developments
11.3.8.5. Market Strategy
11.3.9. Squiz
11.3.9.1. Overview
11.3.9.2. Segments and Product
11.3.9.3. Key Financials
11.3.9.4. Market Developments
11.3.9.5. Market Strategy
11.3.10. Kentico
11.3.10.1. Overview
11.3.10.2. Segments and Product
11.3.10.3. Key Financials
11.3.10.4. Market Developments
11.3.10.5. Market Strategy
11.3.11. Liferay
11.3.11.1. Overview
11.3.11.2. Segments and Product
11.3.11.3. Key Financials
11.3.11.4. Market Developments
11.3.11.5. Market Strategy
12. Appendix
12.1. Research Methodology
12.2. Research Assumptions
12.3. Acronyms and Abbreviations

 

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2024/11/22 10:26

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