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ミリタリーシミュレーター市場 - 成長、トレンド、COVID-19の影響、および予測(2021年~2030年


Military Simulator Market - Growth, Trends, COVID-19 Impact, and Forecast (2021 - 2030)

ミリタリーシミュレーター市場は、予測期間(2021年~2030年)に3.5%以上のCAGRを記録すると予測されています。 世界のGDPは、COVID-19パンデミックの経済的影響により、2020年に4%以上の減少を記録しました... もっと見る

 

 

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Mordor Intelligence
モードーインテリジェンス
2021年8月1日 US$4,250
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サマリー

ミリタリーシミュレーター市場は、予測期間(2021年~2030年)に3.5%以上のCAGRを記録すると予測されています。

世界のGDPは、COVID-19パンデミックの経済的影響により、2020年に4%以上の減少を記録しました。しかし、ストックホルム国際平和研究所(SIPRI)によると、世界の軍事費は2.6%増加し、2020年には1981億米ドルに達しました。とはいえ、パンデミックに端を発した世界的な経済危機の影響で、近い将来、防衛費が減少する可能性もあります。この要因は、予測期間中のミリタリーシミュレーター市場の成長に影響を与えると考えられます。

陸・海・空のプラットフォームを問わず、軍用車両の需要が伸びていることが市場成長の主な要因です。いくつかの国では、新世代の車両プラットフォームを導入して軍の艦隊を近代化しており、これらのプラットフォームを使用する軍人のためのシミュレーションベースのトレーニングに対する需要も同時に発生しているため、関連する軍事シミュレータの市場展望が推進されています。

パイロットや軍人が実際の航空機、陸上車両、船舶で訓練を行うことは、多くのリスクを伴い、時には危険な状況や人命の損失につながる可能性があります。シミュレーターは、初心者にもリアルな体験と安全なトレーニングを提供します。このような安全で効率的なトレーニングへのニーズも、シミュレーター市場を牽引しています。

主な市場動向

予測期間中に最も高い成長が見込まれるのは航空機セグメント

2020年の市場調査では、航空機セグメントが最も高い市場シェアを占めました。また、このセグメントは予測期間中に最も高いCAGRを記録すると予想されています。主な理由は、他のエンドユーザーと比較して航空機には複雑でリスクが伴うためです。例えば、軍用機のパイロットが着陸時や離陸時にたった一つのミスを犯しただけで、搭乗している人々の命が失われ、精巧な軍用財産が失われ、任務が危うくなります。このような複雑さから、軍事当局はパイロットのためにシミュレーターを使ったトレーニングを取り入れざるを得なくなっています。さらに、軍では複雑な技術を取り入れた新型航空機の導入が進んでいるため、パイロットは最新の機器やシステムに慣れる必要があるかもしれません。このような状況では、高額な費用がかかるため、実際に体験してもらうことが難しい場合があります。そのような場合には、シミュレーターが最適な選択肢となります。例えば、アメリカ空軍のF-35Aの運用コストは、2020年時点で、1飛行時間あたり約44,000米ドルと推定されています。この点、F-35のパイロットは、まず実機ではなくシミュレーターで訓練を受けるため、コスト削減につながります。パイロットは通常、F-35のフルミッション・シミュレーターで約30時間の訓練を受けた後、F-35での初出撃に臨みます。また、ロッキード・マーチン社は、ソフトウェアのアップグレードにより、アメリカとイギリスのフルミッション・シミュレーターを接続し、これらの国の空軍パイロットが国境を越えて仮想的に相互に訓練できるようにすることを計画しています。さらに米空軍は、今後さらに多くのフルミッション・シミュレーターを配備し、接続することを目指しています。このような取り組みは、各軍が実機を使った合同軍事演習を行わずに相互運用性を高めることにもつながり、予測期間中の市場成長の原動力となると考えられます。

2020年、北米が最大の市場シェアを獲得

2020年の市場シェアは北米が最大で、予測期間中の成長率も北米が最も高いと予想されています。米国は、長年にわたり世界最大の軍事費を費やしてきました。SIPRIによると、2020年の米国の軍事費は4.4%増の7780億米ドルに達し、世界の軍事費の39%を占めるといいます。同国の軍隊は、技術的優位性を求める競争が続く中で、陸・空・海のプラットフォームで新世代の軍用車両を複数調達しています。同時に、関連するシミュレータ・ソリューションの開発と調達にも投資しており、これがこの地域の市場成長を促進すると予想されています。米国空軍は数年前から大規模にシミュレータを調達していますが、米国海軍は航海訓練を改善するためにシミュレーションに多額の投資を行っており、キャパシティギャップを埋めるために新たな統合ブリッジシミュレータを予算化しました。艦船シミュレーターの容量を増やす努力は、サンディエゴとノーフォークに複数のシミュレーション施設を収容するための新しい建物を建設することで、さらに裏付けられています。カナダ空軍は、2つの訓練プログラムを数十億ドル規模の単一プロジェクトであるFAcT(Future Aircrew Training program)に統合することを計画しており、これにより年間のパイロット訓練数が増加します。このような動きは、予測期間中の北米地域における市場の成長を促進すると考えられます。

競争状況

2020年のミリタリーシミュレーター市場における有力プレイヤーは、Collins Aerospace(Raytheon Technologies Company)、CAE Inc.、L3Harris Technologies Inc.、FlightSafety International(Berkshire Hathaway Inc.)、Thales Groupなどです。シミュレータメーカーは、ブランドを構築し、顧客を獲得するために地理的に遠いところまで手を伸ばす必要がある。シミュレータは、新しい車種に対応するために再構成やアップグレードされる傾向があるため、メーカーは、新しい車種用のシミュレータの顧客を獲得できれば、先行者利益を得ることができます。M&Aは、市場規模の拡大に寄与すると考えられます。例えば、2020年にCAEは、TRU Simulation + Training Canada Inc.を買収したことを発表しました。また、2021年には、L3Harris Technologies社の軍事訓練事業を買収する計画を発表しました。このような買収により、予測期間中、各社は市場での存在感と収益シェアを拡大することが期待されます。

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目次

1 はじめに
1.1 調査の前提条件
1.2 調査の範囲

2 調査方法

3 エグゼクティブサマリー

4 市場力学
4.1 市場の概要
4.2 市場のドライバー
4.3 市場の抑制要因
4.4 ポーターズ・ファイブフォース分析
4.4.1 バイヤー/消費者のバーゲニング・パワー
4.4.2 サプライヤーのバーゲニング・パワー
4.4.3 新規参入者の脅威
4.4.4 代替製品の脅威
4.4.5 競合他社との競争の強さ

5 市場区分(金額ベースの市場規模-10億米ドル
5.1 プラットフォーム
5.1.1 航空
5.1.2 陸上
5.1.3 海
5.2 地域別
5.2.1 北アメリカ
5.2.1.1 アメリカ合衆国
5.2.1.2 カナダ
5.2.2 ヨーロッパ
5.2.2.1 イギリス
5.2.2.2 フランス
5.2.2.3 ドイツ
5.2.2.4 その他のヨーロッパ諸国
5.2.3 アジア太平洋地域
5.2.3.1 中国
5.2.3.2 インド
5.2.3.3 日本
5.2.3.4 韓国
5.2.3.5 その他のアジア太平洋地域
5.2.4 ラテンアメリカ
5.2.4.1 ブラジル
5.2.4.2 その他のラテンアメリカ諸国
5.2.5 中東・アフリカ
5.2.5.1 サウジアラビア
5.2.5.2 アラブ首長国連邦
5.2.5.3 トルコ
5.2.5.4 その他の中東・アフリカ地域

6 競争状況
6.1 ベンダーの市場シェア
6.2 企業の概要
6.2.1 Collins Aerospace (Raytheon Technologies Corporation)
6.2.2 CAE Inc.
6.2.3 L3Harris Technologies Inc.
6.2.4 FlightSafety International (Berkshire Hathaway Inc.)
6.2.5 FRASCA International Inc.
6.2.6 タレスグループ
6.2.7 VSTEP BV
6.2.8 ラインメタルAG
6.2.9 ゼン・テクノロジーズ・リミテッド
6.2.10 ルアッグAG
6.2.11 Krauss-Maffei Wegmann GmbH & Co.KG
6.2.12 FAAC Incorporated
6.2.13 ECAグループ
6.2.14 ゼネラル・ダイナミクス・インフォメーション・テクノロジー社
6.2.15 Kongsberg Digital

7 市場機会と将来のトレンド

 

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Summary

The military simulator market is estimated to register a CAGR of more than 3.5% during the forecast period (2021-2030).

The global GDP witnessed a decline by more than 4% in 2020 due to the economic impacts of the COVID-19 pandemic. However, according to the Stockholm International Peace Research Institute (SIPRI), global military spending increased by 2.6% to reach USD 1981 billion in 2020. Nevertheless, defense spending might come down in the near future due to the global economic crisis triggered by the pandemic. This factor is expected to challenge the growth of the military simulators market during the forecast period.

The growth in demand for military vehicles across the land, sea, and aerial platforms is the main driver for the market growth. Several countries are modernizing their military fleets by inducting newer generation vehicle platforms, generating a simultaneous demand for simulation-based training for the military personnel on these platforms, thereby propelling the market prospects of the related military simulators.

The training of pilots and military personnel in real aircraft, land vehicles, and ships involves many risks and sometimes may lead to hazardous situations and loss of lives. Simulators provide a realistic experience and safety training for beginners. This need for safe and efficient training is also driving the simulator market.

Key Market Trends

The Air Segment is Expected to Experience the Highest Growth During the Forecast Period

The air segment of the market studied held the highest market share in 2020. The segment is also expected to register the highest CAGR during the forecast period, majorly due to the complexity and risk involved in aircraft compared to the other end users. For example, a single mistake by pilots on board a military aircraft while landing or take-off will cost the lives of people on board and result in the loss of sophisticated military property and compromise the mission. Such complexity has forced the military authorities to incorporate simulator-based training for pilots. Moreover, the increasing adoption of newer aircraft that incorporate complex technologies in the military may require pilots to familiarize themselves with the latest equipment and systems. In such situations, providing hands-on experience may be difficult due to high-cost involvement. In such cases, the simulators act as the preferred option. For instance, as of 2020, the operating cost of the USAF’s F-35A is estimated to be about USD 44,000 per flight hour. In this regard, the F-35 pilots are first trained on simulators instead of the actual aircraft, which helps in cost-cutting. Pilots are typically trained for about 30 hours on the F-35 full-mission simulators before getting airborne on their first sortie in the F-35. Lockheed Martin is also planning to connect full-mission simulators in the United States and the United Kingdom through a software upgrade, allowing the Air Force pilots in these countries to virtually train with one another across international borders. Furthermore, the USAF aims to deploy and connect more full-mission simulators in the years to come. Such initiatives also help the militaries increase interoperability without conducting joint military exercises on actual aircraft, which is expected to drive the market growth during the forecast period.

North America Held the Largest Market Share in 2020

North America held the largest market share in 2020, and the region is also expected to exhibit the highest growth rate during the forecast period. The US has been the largest military spender in the world over the years. According to SIPRI, in 2020, the military expenditure of the country grew by 4.4% to reach USD 778 billion, accounting for 39% of the global military expenditure in 2020. The Armed Forces of the country are procuring several newer generation military vehicles across the land, air, and sea-based platforms, amidst the ongoing race for technological superiority. Simultaneously, the country is investing in the development and procurement of related simulator solutions, which is expected to drive market growth in the region. Although the US Air Force has been procuring simulators on a large scale for several years, the US Navy is investing heavily in simulation to improve its navigation training, and it budgeted for new integrated bridge simulators to fill the capacity gaps. The efforts to increase ship simulator capacity are further supported with the construction of new buildings in San Diego and Norfolk to house multiple simulation facilities. The Royal Canadian Air Force plans to combine two training programs under a single, multibillion-dollar project, the Future Aircrew Training program, or FAcT, under which the number of pilots trained annually will increase. Such developments are expected to drive the growth of the market in the North American region during the forecast period.

Competitive Landscape

Some of the prominent players in the military simulator market in 2020 were Collins Aerospace (Raytheon Technologies Company), CAE Inc., L3Harris Technologies Inc., FlightSafety International (Berkshire Hathaway Inc.), and Thales Group. Simulator manufacturers are required to build a brand and reach out to geographical extremes to get customers. Manufacturers may have the first-mover advantage if they can attract customers for the simulators for new vehicle platforms, as simulators tend to be reconfigured or upgraded to support newer variants, providing the players to enjoy continuous revenue inflow. Mergers and acquisitions are expected to help the players by increasing their addressable market. For instance, in 2020, CAE announced that it acquired TRU Simulation + Training Canada Inc. In 2021, the company also announced plans to acquire L3Harris Technologies' Military Training business. Such acquisitions are expected to help the companies expand their market presence and their revenue share in the market during the forecast period.

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Table of Contents

1 INTRODUCTION
1.1 Study Assumptions
1.2 Scope of the Study

2 RESEARCH METHODOLOGY

3 EXECUTIVE SUMMARY

4 MARKET DYNAMICS
4.1 Market Overview
4.2 Market Drivers
4.3 Market Restraints
4.4 Porter's Five Forces Analysis
4.4.1 Bargaining Power of Buyers/Consumers
4.4.2 Bargaining Power of Suppliers
4.4.3 Threat of New Entrants
4.4.4 Threat of Substitute Products
4.4.5 Intensity of Competitive Rivalry

5 MARKET SEGMENTATION (Market Size by Value - USD billion)
5.1 Platform
5.1.1 Air
5.1.2 Land
5.1.3 Sea
5.2 Geography
5.2.1 North America
5.2.1.1 United States
5.2.1.2 Canada
5.2.2 Europe
5.2.2.1 United Kingdom
5.2.2.2 France
5.2.2.3 Germany
5.2.2.4 Rest of Europe
5.2.3 Asia-Pacific
5.2.3.1 China
5.2.3.2 India
5.2.3.3 Japan
5.2.3.4 South Korea
5.2.3.5 Rest of Asia-Pacific
5.2.4 Latin America
5.2.4.1 Brazil
5.2.4.2 Rest of Latin America
5.2.5 Middle-East and Africa
5.2.5.1 Saudi Arabia
5.2.5.2 United Arab Emirates
5.2.5.3 Turkey
5.2.5.4 Rest of Middle-East and Africa

6 COMPETITIVE LANDSCAPE
6.1 Vendor Market Share
6.2 Company Profiles
6.2.1 Collins Aerospace (Raytheon Technologies Corporation)
6.2.2 CAE Inc.
6.2.3 L3Harris Technologies Inc.
6.2.4 FlightSafety International (Berkshire Hathaway Inc.)
6.2.5 FRASCA International Inc.
6.2.6 Thales Group
6.2.7 VSTEP BV
6.2.8 Rheinmetall AG
6.2.9 Zen Technologies Limited
6.2.10 Ruag AG
6.2.11 Krauss-Maffei Wegmann GmbH & Co. KG
6.2.12 FAAC Incorporated
6.2.13 ECA Group
6.2.14 General Dynamics Information Technology Inc.
6.2.15 Kongsberg Digital

7 MARKET OPPORTUNITIES AND FUTURE TRENDS

 

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