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欧州のエナジードリンク市場 - 成長、トレンド、COVID-19の影響、および予測(2021年~2026年


Europe Energy Drink Market - Growth, Trends, COVID-19 Impact, and Forecasts (2021 - 2026)

欧州のエナジードリンク市場は、予測期間中(2021-2026年)に3.8%のCAGRを記録すると予測されています。 COVID -19パンデミックの発生により、外出先で飲むエナジードリンクではなく、持ち帰り用や大容量の製... もっと見る

 

 

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Mordor Intelligence
モードーインテリジェンス
2021年8月1日 US$3,750
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サマリー

欧州のエナジードリンク市場は、予測期間中(2021-2026年)に3.8%のCAGRを記録すると予測されています。

COVID -19パンデミックの発生により、外出先で飲むエナジードリンクではなく、持ち帰り用や大容量の製品フォーマットのニーズが高まりました。この要因は、職場環境の変化により、Monster GreenとMonster Ultra Whiteの持ち帰り用4本パックの成長率がそれぞれ65.5%と45.7%であったことからもわかります。この要因により、2020年の欧州におけるエナジードリンクの市場規模は拡大しました。

中期的には、欧州の消費者がより健康的な飲料を求めていることから、エナジードリンク市場は欧州で最も成長率の高い飲料市場の一つとなっています。また、若年層のエネルギードリンク消費への関心の高まりや、同地域の人々の生活水準の向上なども、エネルギードリンク市場を牽引する要因となっています。

さらに、エネルギードリンクの大手メーカーの多くは、高額な広告費を投じており、その結果、ブランドや製品の人気が高まっています。

主な市場動向

イギリスは依然として地域の中で突出した市場である

イギリスの消費者は健康志向が強く、エナジードリンクには天然素材を好むため、新製品の導入や素材の革新が進んでいます。Monster、Red Bull、PepsiCo、Coca-Colaなどの主要ブランドは、Lucozade Sports Mango and Passionfruit、Relentless Mango Ultraなどの新しいフレーバーの発売に力を入れています。さらに、イギリスでは、エネルギードリンクは主に若者が持久力やパフォーマンスを向上させるために飲んでいます。若者の間でエナジードリンクの消費が増えている理由は、長時間の不規則な労働時間と社会的な集まりにあります。また、製品のプロモーションを強化することで、同国の多くの顧客を魅了し、市場をさらに牽引すると考えられます。

若年層におけるエナジードリンクの需要増加

ヨーロッパの人口の65%は15歳から64歳までの年齢層で占められています。多忙な生活を送る消費者のライフスタイルの変化により、エネルギードリンクというカテゴリーがこの年齢層の間で人気を博しており、この地域で調査した市場の成長を促進しています。

若年層におけるパーティー文化の増加により、エナジードリンクの使用が非常に一般的になってきています。これらのエナジードリンクは、他のアルコール飲料とブレンドして使用されるため、予測期間における市場の成長を促進しています。また、若年層(20〜30歳)は依然としてフィットネストレンドの影響を大きく受けています。この地域の若者は、身体的なフィットネス活動を行っているため、エナジードリンクのような非アルコール飲料の売上が増加しています。

この地域の若い世代は、ソーシャル・マスメディア・プラットフォームを非常に活発に利用しているため、この製品カテゴリーは最も有名な飲料カテゴリーの一つとなり、エネルギードリンクの売上を牽引しています。

競合状況

欧州のエナジードリンク市場は、地域および世界の大小さまざまなプレーヤーが存在する競争の激しい市場です。この地域でエナジードリンクの製造・販売に携わる主要企業は、新しいフレーバーの処方で消費者を惹きつけるために戦略的な革新を行っています。同市場の主要プレーヤーは、Red Bull、Monster、The Coca-Cola Company、PepsiCoなどです。

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目次

1 はじめに
1.1 調査の前提条件と市場の定義
1.2 調査の範囲

2 調査方法

3 エグゼクティブサマリー

4 マーケット・ダイナミクス
4.1 市場ドライバー
4.2 市場の抑制要因
4.3 ポーターズ・ファイブフォース分析
4.3.1 新規参入者の脅威
4.3.2 バイヤー/消費者のバーゲニング・パワー
4.3.3 サプライヤーのバーゲニングパワー
4.3.4 競合製品の脅威
4.3.5 競合他社との競争の強さ

5 市場のセグメンテーション
5.1 パッケージングタイプ
5.1.1 瓶
5.1.2 缶
5.2 流通チャネル
5.2.1 スーパーマーケット/ハイパーマーケット
5.2.2 専門店
5.2.3 コンビニエンスストア
5.2.4 オンライン小売店
5.2.5 その他の流通チャネル
5.3 地理的条件
5.3.1 イギリス
5.3.2 ドイツ
5.3.3 フランス
5.3.4 スペイン
5.3.5 イタリア
5.3.6 ロシア
5.3.7 その他のヨーロッパ諸国

6 競争状況
6.1 最も活発な企業
6.2 最も採用されている戦略
6.3 市場シェア分析
6.4 会社概要
6.4.1 レッドブル社
6.4.2 モンスタービバレッジ株式会社
6.4.3 Emerge
6.4.4 PepsiCo Inc.
6.4.5 Britvic PLC
6.4.6 アトミックドリンクス bv
6.4.7 S. Spitz GmbH (パワーハウス)
6.4.8 サントリーグループ
6.4.9 The Coco-Cola Company
6.4.10 ブリット
6.4.11 National Beverage Corp.

7 市場機会と将来のトレンド

8 COVID-19の市場への影響

 

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Summary

The European energy drink market is projected to register a CAGR of 3.8% during the forecast period (2021-2026).

The onset of the COVID -19 pandemic drifted the need for take-home and larger quantity product formats instead of on-the-go energy drink formats. This factor was witnessed by 65.5% and 45.7% growth rates of the Monster Green and Monster Ultra White take-home four-packs, respectively, due to alteration in working environments. Therefore, this factor increased the market size of energy drinks in Europe during the year 2020.

Over the medium term, the energy drink market is one of the fastest-growing beverage markets in Europe, as consumers in the market are looking for healthier beverage options. The larger inclination of the younger population toward the consumption of energy drinks and the improving living standards of the people in the region are some factors driving the energy drinks market.

Additionally, many major manufacturers of energy drinks are spending high capital on advertising, thus, making their brands and products more popular.

Key Market Trends

United Kingdom Remains a Prominent Market in the Region

Consumers in the United Kingdom are health conscious and prefer natural ingredients in their energy drinks, thus, leading to the introduction of new products and innovations in ingredients. Major brands like Monster, Red Bull, PepsiCo, and Coca-Cola are inclined toward launching new flavors, such as Lucozade Sports Mango and Passionfruit, Relentless Mango Ultra, etc. Moreover, in the United Kingdom, energy drinks are mainly consumed by adolescents to improve their endurance and performance. Long and erratic working hours and social gatherings are the reason for the increased consumption of energy drinks among youth. Increased product promotions are also supposed to attract many customers in the country, thus, driving the market further.

Rising Demand for Energy Drinks from the Younger Population​

The major share of 65% of the population in Europe ranges between 15 to 64 years of age. This changing lifestyle of consumers with hectic lifestyles is making the category of energy drink more popular among this age group and is driving the growth of the market studied in the region.​

There has been an increase in the party culture in the younger population, which has made the usage of energy drinks very common. These energy drinks are used to blend with other alcoholic beverages, thereby driving the growth of the market over the forecast period. ​Also, the younger generation of the population (20-30 years of age) remains largely affected by the fitness trend. The youth in the region is engaging in physical fitness activities, thus, augmenting the sales of non-alcoholic beverages like energy drinks.​

The younger generation in the region is very active on social and mass media platforms, which made the product category one of the most renowned beverage categories, hence, driving the sales of energy drinks in the region.

Competitive Landscape

The European energy drinks market is a highly competitive market with the presence of various small and large regional and global players. Major players involved in the production and distribution of energy drinks in the region are making strategic innovations to attract consumers with new flavor formulations. Major players in the market are Red Bull, Monster, The Coca-Cola Company, PepsiCo, etc.

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Table of Contents

1 INTRODUCTION
1.1 Study Assumptions and Market Definition
1.2 Scope of the Study

2 RESEARCH METHODOLOGY

3 EXECUTIVE SUMMARY

4 MARKET DYNAMICS
4.1 Market Drivers
4.2 Market Restraints
4.3 Porter's Five Forces Analysis
4.3.1 Threat of New Entrants
4.3.2 Bargaining Power of Buyers/Consumers
4.3.3 Bargaining Power of Suppliers
4.3.4 Threat of Substitute Products
4.3.5 Intensity of Competitive Rivalry

5 MARKET SEGMENTATION
5.1 Packaging Type
5.1.1 Bottles
5.1.2 Cans
5.2 Distribution Channel
5.2.1 Supermarkets/Hypermarkets
5.2.2 Specialist Stores
5.2.3 Convenience Stores
5.2.4 Online Retail Stores
5.2.5 Other Distribution Channels
5.3 Geography
5.3.1 United Kingdom
5.3.2 Germany
5.3.3 France
5.3.4 Spain
5.3.5 Italy
5.3.6 Russia
5.3.7 Rest of Europe

6 COMPETITIVE LANDSCAPE
6.1 Most Active Companies
6.2 Most Adopted Strategies
6.3 Market Share Analysis
6.4 Company Profiles
6.4.1 Red Bull GmbH
6.4.2 Monster Beverage Corporation
6.4.3 Emerge
6.4.4 PepsiCo Inc.
6.4.5 Britvic PLC
6.4.6 AtomicDrinks bv
6.4.7 S. Spitz GmbH (Power House)
6.4.8 Suntory Group
6.4.9 The Coco-Cola Company
6.4.10 Bullit
6.4.11 National Beverage Corp.

7 MARKET OPPORTUNITIES AND FUTURE TRENDS

8 IMPACT OF COVID-19 ON THE MARKET

 

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