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北米のエナジードリンク市場 - 成長、トレンド、COVID-19の影響、および予測(2021年~2026年


North America Energy Drink Market - Growth, Trends, COVID-19 Impact, and Forecasts (2021 - 2026)

北米のエナジードリンク市場は、2020年に187億7,879万米ドルとなり、予測期間である2021年から2026年にかけて、CAGR 3.80%で成長すると予測されています。 COVID-19のパンデミックは、あらゆる産業に予期せぬ... もっと見る

 

 

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Mordor Intelligence
モードーインテリジェンス
2021年8月1日 US$3,750
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サマリー

北米のエナジードリンク市場は、2020年に187億7,879万米ドルとなり、予測期間である2021年から2026年にかけて、CAGR 3.80%で成長すると予測されています。

COVID-19のパンデミックは、あらゆる産業に予期せぬ影響を与えています。しかし、北米のエナジードリンク市場は、COVID-19の影響に対して耐性を保っています。例えば、2020年、米国におけるMonster Beverageの販売台数は、2019年度のそれと比較して、約5%~7%の微増を記録しました。

さらに、ジムやフィットネスクラブの閉鎖に伴う消費者の家庭内ワークアウトへの参加の増加と、それに続く在宅勤務のシナリオも、北米地域におけるエナジードリンクのオフトレード販売を支えています。

エナジードリンクは、北米では当初、栄養補助食品として発売されました。時が経つにつれ、このカテゴリーは、消費者に肉体的・精神的疲労を軽減して持続的なエネルギーを提供するという特徴を持つようになりました。規制や健康面での課題はありますが、この分野は有望です。

北米のエナジードリンク市場は、絶対的な売上成長率という点ではかなり成熟しています。実際、北米はエネルギードリンク市場のシナリオをリードしており、主に米国がリードしています。

缶入りのエナジードリンクは、外出先での消費に適していると考えられており、キオスク、コンビニエンスストア、スーパーマーケット/ハイパーマーケットなどの様々な販売店で入手できることから、この地域では缶入りエナジードリンクの購入が促進されています。

主な市場動向

広告・販促活動への支出の増加

エナジードリンクは、ミレニアル世代の間で絶大な人気を博しています。この人気の主な理由は、主に若い消費者を対象とした積極的なマーケティングキャンペーンに直結しています。さらに、広告では、エナジードリンクが心に火をつけ、体をリフレッシュさせ、パフォーマンスやスタミナを向上させることを宣伝しており、消費者の関心をさらに集めています。例えば、2016年から2018年にかけて、Monster社の広告・宣伝への支出は14%の成長率で増加しました。

宣伝費とは別に、エンドースメントやスポンサーシップは、市場成長に影響を与える重要な要因のいくつかです。主要プレイヤーのプロモーション費用のかなりの部分は、エンドースメントやスポンサーシップ契約に基づく支払いによるものです。

エネルギードリンク市場を支配する米国

エナジードリンクの消費は、特に都市部に住む若者にとってステータスシンボルとなっています。その結果、エナジードリンクへの依存度が高まっています。

エナジードリンク市場は、水に液体エンハンサーを加えることで健康的な水分補給を求める消費者が主な要因となっています。さらに、グルテンフリー、シュガーフリー、オーガニックなどのクリーンラベルの訴求が、スポーツを楽しむティーンエイジャーやヤングアダルト(主なターゲット)に影響を与えています。

米国のエナジードリンク市場では、各社が消費者を意識した広告を展開し、エナジードリンクの種類も豊富になっています。また、スポーツイベントを利用したプロモーションや、人気スポーツ選手を起用した広告など、クロスプロモーションを展開しています。

競合状況

北米のエナジードリンク市場は、世界的なプレーヤーが支配しており、世界市場の半分以上のシェアを占めています。Red Bull GmbH、Monster Beverage Corporation、PepsiCo Inc、Vital Pharmaceuticals Inc.(VPX)が高い市場シェアを持っています。エナジードリンクは、この地域の若者の間で主に好まれているため、市場シェアを拡大するために、企業はこのカテゴリーで、特にフレーバーの面で革新を進めています。そのため、新しい味を追求することは、新しい顧客を獲得するための大きな要因となるでしょう。

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目次

1 はじめに
1.1 調査の前提条件と市場の定義
1.2 調査の範囲

2 調査方法

3 エグゼクティブサマリー

4 マーケット・ダイナミクス
4.1 市場ドライバー
4.2 市場の抑制要因
4.3 ポーターズ・ファイブフォース分析
4.3.1 新規参入者の脅威
4.3.2 バイヤー/消費者のバーゲニング・パワー
4.3.3 サプライヤーのバーゲニングパワー
4.3.4 競合製品の脅威
4.3.5 競合他社との競争の強さ

5 マーケット・セグメンテーション
5.1 製品タイプ別
5.1.1 ドリンク剤
5.1.2 ショット
5.1.3 ミキサー
5.2 パッケージタイプ別
5.2.1 ボトル(PET/ガラス)
5.2.2 缶
5.2.3 その他の包装形態
5.3 流通チャネル別
5.3.1 オントレード
5.3.2 オフ・トレード
5.3.2.1 スーパーマーケット/ハイパーマーケット
5.3.2.2 オンライン小売店
5.3.2.3 コンビニエンスストア
5.3.2.4 その他の流通チャネル
5.4 地理的条件
5.4.1 米国
5.4.2 カナダ
5.4.3 メキシコ
5.4.4 その他の北アメリカ地域

6 競争状況
6.1 最も活発な企業
6.2 最も採用されている戦略
6.3 市場シェア分析
6.4 企業の概要
6.4.1 Monster Beverage Corp.
6.4.2 レッドブル社
6.4.3 PepsiCo Inc.
6.4.4 Vital Pharmaceuticals Inc.(VPX)
6.4.5 アスパイア・ブランズ社(Aspire Brands Inc.
6.4.6 リビング エッセンシャルズ マーケティング LLC (5-Hour Energy)
6.4.7 ザ・コカ・コーラ・カンパニー
6.4.8 ブカ・ブランズ
6.4.9 アリゾナ・ビバレッジズ

7 市場機会と将来のトレンド

8 COVID-19の市場への影響

 

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Summary

The North American energy drinks market was valued at USD 18,778.79 million in 2020, and it is projected to grow at a CAGR of 3.80% during the forecast period, 2021-2026.

The COVID-19 pandemic has had unexpected effects on every industry. However, the energy drinks market in North America remains resistant to the impact of COVID-19. For instance, In 2020, Monster Beverage’s unit sales volume in the United States registered a slight increase of about 5%-7%, as compared to that of the fiscal year of 2019.

Furthermore, the increasing consumer participation in-home workout sessions due to the closure of gyms and fitness clubs, followed by the work from home scenario, also supported the off-trade sales of energy drinks in the North American region.

Energy drinks were initially launched as dietary supplements in North America. With time, the category re-positioned itself with enhanced features, providing consumers with sustained energy by reducing physical and mental fatigue. The sector looks promising despite regulatory and health challenges.

The energy drink market of North America is quite mature in terms of absolute sales growth. In fact, North America is leading the energy drinks market scenario primarily lead by the United States.

The energy drinks in cans are perceived to be more portable for their on-the-go consumption, and their availability in various distribution outlets, such as kiosks, convenience stores, and supermarkets/hypermarkets has strongly fueled the purchase of canned energy drinks in the region.

Key Market Trends

Increasing Expenditure on Advertisement and Promotional Activities

Energy drinks are gaining immense popularity among millennials. The primary reason for this popularity is directly related to the aggressive marketing campaigns, which are mainly directed toward young consumers. Furthermore, advertisements are promoting that energy drinks ignite the mind, refresh the body, and enhance performance and stamina, which is further capturing consumer attention. For instance, during 2016-2018, Monster’s expenditure on advertisement and promotion increased with a 14% growth rate.

Apart from promotional expenditure, endorsements and sponsorships are a few of the key factors influencing the market growth. A significant number of key players’ promotional expenses result from payments under endorsement and sponsorship contracts.

United States Dominating the Energy Drinks Market

The consumption of energy drinks has turned into a status symbol, especially for the youth residing in urban areas. This has resulted in an increased dependence on energy drinks.

The energy drinks market is majorly driven by consumers seeking healthy hydration options by adding liquid enhancers to water. Additionally, certain clean-label claims, like gluten-free, sugar-free, and organic, among others, are influencing consumers, primarily teenagers and young adults (major target consumers), who indulge in sports activities.

Companies in the US energy drinks market are coming up withconsumer-oriented advertisements, coupled with wide varieties of energy drinks. They are also engaged in cross-promotional tactics, such as promoting their products through sports-related events or hiring popular sports icons to advertise their products.

Competitive Landscape

The North American energy drink market is dominated by global players and holds more than half of the global market share. Red Bull GmbH, Monster Beverage Corporation, PepsiCo Inc, and Vital Pharmaceuticals Inc. (VPX) have the highest market share. In order to increase their market share, companies are increasingly innovating in the category, especially in terms of flavors, as energy drinks are majorly preferred among the youth population of the region. Therefore, exploring new flavors would be the major factor in attracting new customers.

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Table of Contents

1 INTRODUCTION
1.1 Study Assumptions and Market Definition
1.2 Scope of the Study

2 RESEARCH METHODOLOGY

3 EXECUTIVE SUMMARY

4 MARKET DYNAMICS
4.1 Market Drivers
4.2 Market Restraints
4.3 Porter's Five Forces Analysis
4.3.1 Threat of New Entrants
4.3.2 Bargaining Power of Buyers/Consumers
4.3.3 Bargaining Power of Suppliers
4.3.4 Threat of Substitute Products
4.3.5 Intensity of Competitive Rivalry

5 MARKET SEGMENTATION
5.1 By Product Type
5.1.1 Drinks
5.1.2 Shots
5.1.3 Mixers
5.2 By Packaging Type
5.2.1 Bottle (PET/Glass)
5.2.2 Cans
5.2.3 Other Packaging Types
5.3 By Distribution Channel
5.3.1 On-trade
5.3.2 Off-trade
5.3.2.1 Supermarkets/ Hypermarkets
5.3.2.2 Online Retail Stores
5.3.2.3 Convenience Stores
5.3.2.4 Other Distribution Channels
5.4 Geography
5.4.1 United States
5.4.2 Canada
5.4.3 Mexico
5.4.4 Rest of North America

6 COMPETITIVE LANDSCAPE
6.1 Most Active Companies
6.2 Most Adopted Strategies
6.3 Market Share Analysis
6.4 Company Profiles
6.4.1 Monster Beverage Corp.
6.4.2 Red Bull GmbH
6.4.3 PepsiCo Inc.
6.4.4 Vital Pharmaceuticals Inc. (VPX)
6.4.5 Aspire Brands Inc.
6.4.6 Living Essentials Marketing LLC (5-Hour Energy)
6.4.7 The Coca-Cola Company
6.4.8 Vuka Brands
6.4.9 Arizona Beverages

7 MARKET OPPORTUNITIES AND FUTURE TRENDS

8 IMPACT OF COVID-19 ON THE MARKET

 

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