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米国のエナジードリンク市場 - 成長、トレンド、COVID-19の影響、および予測(2021年~2026年


United States Energy Drink Market - Growth, Trends, COVID-19 Impact, and Forecasts (2021 - 2026)

米国のエナジードリンク市場は、予測期間中(2021-2026年)に7.63%のCAGRを記録すると予測されています。 COVID-19のパンデミック時には、消費者の需要が限られていたことに加え、モンスタービバレッジをはじ... もっと見る

 

 

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Mordor Intelligence
モードーインテリジェンス
2021年8月1日 US$3,250
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サマリー

米国のエナジードリンク市場は、予測期間中(2021-2026年)に7.63%のCAGRを記録すると予測されています。

COVID-19のパンデミック時には、消費者の需要が限られていたことに加え、モンスタービバレッジをはじめとする大手企業が在庫を減らしたため、エナジードリンクメーカーの純売上高が大幅に減少しました。さらに、多数の製品が発売されるのが遅れたため、中期的には市場の成長を妨げる要因となりました。

エナジードリンクは、米国のミレニアル世代の間で絶大な人気を博しています。この人気の主な理由は、主に若い消費者を対象とした積極的なマーケティングキャンペーンにあります。さらに、広告では、エナジードリンクが心に火をつけ、体をリフレッシュさせ、パフォーマンスとスタミナを向上させることを宣伝しています。

エナジードリンクのメーカーは、頻繁な消費を促すために、新しいフレーバーを導入して製品ラインを拡大することに注力しています。また、チョコレートやフルーツのような魅惑的なフレーバーを再導入することで、ブランドの機能性を向上させ、消費者をエナジードリンクに惹きつけています。

さらに、健康志向の消費者をターゲットとした新時代の飲料の機能性向上は、メーカーの間でトレンドとなっています。栄養、エネルギー、筋弛緩、塩分補給、抗酸化、血行促進、覚醒、男らしさ、効能などの機能性に着目し、多機能化を図るとともに、日常的な飲用を中心に消費者を惹きつけています。

主な市場動向

広告・宣伝活動への支出の増加

主要プレイヤーによる広告・宣伝活動への支出の急増は、市場の成長を広く強化しています。Monsterの広告・プロモーションへの支出は、2016-2018年に14%の成長率で増加しました。宣伝費とは別に、エンドースメントやスポンサーシップも市場の成長に影響を与える重要な要因の一つです。主要プレイヤーのプロモーション費用のかなりの部分は、エンドースメントやスポンサーシップ契約に基づく支払いによるものです。プロモーション戦略の一環として、レッドブルのような主要プレイヤーはサッカーチームを所有しており、オーストリア、ドイツ、アメリカ、ブラジルのクラブでは、クラブ名にレッドブルの商標を使用しています。これらの活動とレッドブルのイメージを結びつけることで、公共イメージの促進とブランド力の向上を図っています。米国では、ペプシやコカコーラなどの清涼飲料水事業の主要企業がエネルギードリンク市場に参入しており、これらの企業はレッドブル、ロックスター、モンスターエナジーなどのドリンクに対抗するため、意図的に広告費を増やしている。

エナジードリンク市場を支配する飲料セグメント

エナジードリンクは、社会的な集まりやパーティー、お祝いの席には欠かせないものです。Red BullやMonster Beveragesなどのメーカーは、複数のフレーバーのエナジードリンクを提供しており、パッケージもペットボトルと缶の2種類に分かれているため、消費者はパッケージとフレーバーの両面から適切なドリンクを選ぶことができます。さらに、国内ではソーダの消費量が大幅に減少しているため、コカ・コーラ社やペプシコ社などのメーカーにとっては大きなチャンスとなっています。彼らは、成長するエナジードリンクのカテゴリーに大きく食い込むことで、レガシーブランドの知名度を活用しようとしています。例えば、2019年、コカ・コーラは、自社ブランド初のエナジードリンクを、「コカ・コーラ エナジー」、「コカ・コーラ エナジー ゼロシュガー」、「コカ・コーラ エナジー チェリー」、「コカ・コーラ エナジー チェリー ゼロシュガー」の4種類で発売することを発表しました。

競合他社の状況

米国のエナジードリンク市場は競争が激しい。Red Bull GmbH、Monster Beverage Corporation、Rockstar Inc.が最も高い市場シェアを持っています。また、Campbell Soup Co.やArizona Beverages、National Beverage Corp.などが業界をリードしており、非常に強固な市場となっています。米国のエナジードリンク市場は、ターゲットとなる消費者グループを惹きつけるために、製品のイノベーション、添加成分による製品の差別化政策、ソーシャルメディアを通じた製品のパッケージングとブランディングに大きく依存したいくつかのマーケティング戦略を展開していることから、予測期間中に大きな成長が見込まれています。

このレポートを購入する理由

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目次

1 はじめに
1.1 調査の前提条件と市場の定義
1.2 調査の範囲

2 調査方法

3 エグゼクティブサマリー

4 マーケット・ダイナミクス
4.1 市場ドライバー
4.2 市場の抑制要因
4.3 ポーターズ・ファイブフォース分析
4.3.1 新規参入者の脅威
4.3.2 バイヤー/消費者のバーゲニング・パワー
4.3.3 サプライヤーのバーゲニングパワー
4.3.4 競合製品の脅威
4.3.5 競合他社との競争の強さ

5 マーケット・セグメンテーション
5.1 製品タイプ別
5.1.1 ドリンク剤
5.1.2 ショット
5.1.3 ミキサー
5.2 パッケージタイプ別
5.2.1 ボトル(ペット/ガラス)
5.2.2 缶
5.2.3 その他の包装形態
5.3 流通チャネル別
5.3.1 スーパーマーケット/ハイパーマーケット
5.3.2 専門店
5.3.3 コンビニエンスストア
5.3.4 その他の流通チャネル

6 競争環境
6.1 最も採用されている戦略
6.2 市場シェア分析
6.3 企業プロフィール
6.3.1 PepsiCo Inc.
6.3.2 モンスター・ビバレッジ・コーポレーション
6.3.3 National Beverage Corp.
6.3.4 Campbell Soup Co.
6.3.5 レッドブル社
6.3.6 ロックスター社
6.3.7 アリゾナ・ビバレッジ
6.3.8 リビングエッセンシャルズマーケティングLLC
6.3.9 バイタル・ファーマシューティカルズ社(Vital Pharmaceuticals Inc.
6.3.10 Nor-Cal Beverage Co. Inc.

7 市場機会と将来のトレンド

8 COVID-19の市場への影響

 

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Summary

The US energy drink market is projected to witness a CAGR of 7.63% during the forecast period (2021-2026).

The net sales of energy drink manufacturers declined considerably during the COVID-19 pandemic due to limited demand from the consumers coupled with a reduction in inventory by the major companies, including Monster Beverage. Additionally, the slowdown of numerous product launches, thereby hindering the market growth over the medium term.

Energy drinks are gaining immense popularity among the millennial population of the country. The primary reason for this popularity is directly related to the aggressive marketing campaigns, which are mainly directed toward young consumers. Furthermore, advertisements are promoting that energy drinks ignite the mind, refresh the body, and enhance performance and stamina.

The manufacturers of energy drinks are focusing on expanding their product lines by introducing new flavors in order to encourage frequent consumption. The re-introduction of decadent flavors, such as chocolate and fruit flavors, helped brands in improving their functionality while attracting consumers toward energy drinks.

Moreover, increasing functionality of new age beverages to target health-conscious consumers is emerging as a trend among manufacturers. Companies are focusing on functionalities, such as nutrition, energy, muscle relaxation, replenishment of salt levels, anti-oxidation, blood circulation, alertness, virility, and potency, in order to make their products multifunctional, as well as to attract consumers, primarily for daily consumption.

Key Market Trends

Increasing Expenditure on Advertisement and Promotional Activities

The surging expenditure on advertisement and promotion by the leading players is widely strengthening the market growth. Monster’s expenditure on advertisement and promotion increased with a 14% growth rate during 2016-2018. Apart from promotional expenditure, endorsements and sponsorship are also a few of those key factors influencing the market growth. A significant amount of the key player’s promotional expenses result from payments under endorsement and sponsorship contracts. As part of the promotional strategy, key players, like Red Bull, own football teams, with clubs in Austria, Germany, the United States, and Brazil featuring the Red Bull trademark in their names. By associating the drink's image with these activities, the company seeks to promote public image and raise brand power. To compete with market leaders in the United States, key players in the soft drinks business, such as Pepsi and Coca-Cola, entered the energy drinks market, and these companies are intentionally spending more on the advertisement to compete with Red Bull, Rockstar, and Monster Energy drinks.

Drinks Segment Dominates the Energy Drink Market

Energy drinks are an integral part of social gatherings, parties, and celebrations. Manufacturers, such as Red Bull, Monster Beverages, and others, are offering their energy drinks in multiple flavors and two major packaging types, which include PET bottles and cans, providing consumers a wide range to choose a suitable drink in terms of both packaging and flavor. Additionally, soda consumption is substantially declining in the country, which, in turn, has provided a great opportunity for manufacturers like Coca-Cola and PepsiCo, who are trying to leverage the name recognition of their legacy brands by making a bigger dent in the growing energy drink category. For instance, in 2019, Coca-Cola announced the launch of its first energy drink under its brand in four varies, which include Coca-Cola Energy, Coca-Cola Energy Zero Sugar, Coca-Cola Energy Cherry, and Coca-Cola Energy Cherry Zero Sugar.

Competitive Landscape

The US energy drink market is competitive. Red Bull GmbH, Monster Beverage Corporation, and Rockstar Inc. have the highest market share. The market is highly consolidated with other players, such as Campbell Soup Co., Arizona Beverages, National Beverage Corp., and others are the leaders in the industry. The US energy drinks market is expected to witness significant growth over the forecast period, owing to the development of several marketing strategies, which greatly rely on product innovation, product differentiation policies in terms of ingredients added, and packaging and branding of the products via social media, to attract the target group of consumers.

Reasons to Purchase this report:

- The market estimate (ME) sheet in Excel format
- 3 months of analyst support



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Table of Contents

1 INTRODUCTION
1.1 Study Assumptions and Market Definition
1.2 Scope of the Study

2 RESEARCH METHODOLOGY

3 EXECUTIVE SUMMARY

4 MARKET DYNAMICS
4.1 Market Drivers
4.2 Market Restraints
4.3 Porter's Five Forces Analysis
4.3.1 Threat of New Entrants
4.3.2 Bargaining Power of Buyers/Consumers
4.3.3 Bargaining Power of Suppliers
4.3.4 Threat of Substitute Products
4.3.5 Intensity of Competitive Rivalry

5 MARKET SEGMENTATION
5.1 By Product Type
5.1.1 Drinks
5.1.2 Shots
5.1.3 Mixers
5.2 By Packaging Type
5.2.1 Bottle (Pet/Glass)
5.2.2 Cans
5.2.3 Other Packaging Types
5.3 By Distribution Channel
5.3.1 Supermarkets/Hypermarkets
5.3.2 Specialty Stores
5.3.3 Convenience Stores
5.3.4 Other Distribution Channels

6 COMPETITIVE LANDSCAPE
6.1 Most Adopted Strategies
6.2 Market Share Analysis
6.3 Company Profiles
6.3.1 PepsiCo Inc.
6.3.2 Monster Beverage Corporation
6.3.3 National Beverage Corp.
6.3.4 Campbell Soup Co.
6.3.5 Red Bull GmbH
6.3.6 Rockstar Inc.
6.3.7 Arizona Beverages
6.3.8 Living Essentials Marketing LLC
6.3.9 Vital Pharmaceuticals Inc.
6.3.10 Nor-Cal Beverage Co. Inc.

7 MARKET OPPORTUNITIES AND FUTURE TRENDS

8 IMPACT OF COVID-19 ON THE MARKET

 

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