世界各国のリアルタイムなデータ・インテリジェンスで皆様をお手伝い

インドのエナジードリンク市場 - 成長、トレンド、COVID-19の影響、予測(2022年~2027年)


India Energy Drink Market - Growth, Trends, COVID-19 Impact, and Forecasts (2022 - 2027)

インドのエナジードリンク市場は、予測期間である2020-2025年にCAGR9.22%で成長すると予測されています。 主なハイライト エナジードリンクはカフェイン入りの飲料で、1リットルあたり145mg以上のカフェイン... もっと見る

 

 

出版社 出版年月 電子版価格 ページ数 言語
Mordor Intelligence
モードーインテリジェンス
2022年1月17日 US$4,750
シングルユーザライセンス
ライセンス・価格情報・注文方法はこちら
80 英語

日本語のページは自動翻訳を利用し作成しています。
実際のレポートは英文のみでご納品いたします。


 

サマリー

インドのエナジードリンク市場は、予測期間である2020-2025年にCAGR9.22%で成長すると予測されています。

主なハイライト
エナジードリンクはカフェイン入りの飲料で、1リットルあたり145mg以上のカフェインが含まれています。この製品はノンアルコール飲料として販売され、エネルギーを高めるために飲まれる。インドでは、パーティーやクラブなどで若者の間でエネルギー補給の需要が高まっていることが、エナジードリンクの需要を加速しています。
また、消費者の健康志向が高まり、高カロリーな非炭酸飲料ではなく、機能性飲料への需要が高まっています。


主な市場動向

パッケージソフトドリンクの消費量増加

伝統的な飲料や自家製飲料の人気は依然として高いものの、無炭酸パッケージ飲料の市場は過去2年間から大きな人気を集めており、2015年から今後3年間は前年比35%増となる見通しです。したがって、可処分所得の増加や健康志向の高まりなど、さまざまな要因が無炭酸飲料の需要拡大につながっているのです。このような成長により、業界各社は健康飲料やエナジードリンクにより注力することが可能となり、エナジードリンク市場を牽引しているのです。近年、消費者は、栄養強化や機能性食品、有機食品、体に良い食品など、自然で健康的なパッケージ食品・飲料を選ぶ傾向が強まっており、これらは必要不可欠な自然の栄養を提供してくれると考えられているからです。

コンビニエンスストアが最大の市場であることに変わりはない

コンビニエンスストアは、スーパーマーケットやハイパーマーケットに比べ、必要資金が少なくて済む。そのため、インドではコンビニエンスストアの数が多くなっています。エナジードリンクは他のソフトドリンクや炭酸飲料に比べて高価格帯であり、消費者はエナジードリンクの効用を認識しているが、販売量は多くない。

競合他社の状況

インドのエナジードリンク市場は急成長しており、市場競争も激しくなっている。しかし、市場は少数の国際的なブランドによって支配されている。品質には妥協が許されないため、各社は製品の価格を低く設定しながらも品質を保証し、大きな市場シェアを獲得しています。レッドブルはこの市場を支配している巨人であり、リーダーとして走り続けている。エナジードリンクが登場したことで、アスリートやフィットネスフリークの消費者は、このカテゴリーのさまざまなフレーバーを楽しみにするようになりました。この分野の製品を持つ企業は恩恵を受け、このカテゴリーに新しいバリエーションを導入することで、その地位を維持し続ける戦略を展開しています。

その他の特典

市場推定値(ME)シート(Excel形式
アナリストによる3ヶ月間のサポート

ページTOPに戻る


目次

1 INTRODUCTION
1.1 Study Deliverables
1.2 Study Assumptions
1.3 Scope of the Study

2 RESEARCH METHODOLOGY

3 EXECUTIVE SUMMARY
3.1 Market Overview

4 MARKET DYNAMICS
4.1 Market Drivers
4.2 Market Restraints
4.3 Porters Five Forces Analysis
4.3.1 Threat of New Entrants
4.3.2 Bargaining Power of Buyers/Consumers
4.3.3 Bargaining Power of Suppliers
4.3.4 Threat of Substitute Products
4.3.5 Degree of Compettetion

5 MARKET SEGMENTATION
5.1 By Product Type
5.1.1 Drinks
5.1.2 Shots
5.1.3 Mixers
5.2 By Distribution Channel
5.2.1 Convenience Store
5.2.2 Supermarket/Hypermarket
5.2.3 Pharmacies/Health Stores
5.2.4 Online Retail
5.2.5 Others

6 COMPETITIVE LANDSCAPE
6.1 Market Share Analysis
6.2 Most Active Companies
6.3 Strategies Adopted by Leading Players
6.4 Company Profiles
6.4.1 Red Bill GMBH
6.4.2 PepsiCo Inc
6.4.3 Monster Beverage Corporation
6.4.4 Amway
6.4.5 Coca-Cola
6.4.6 Goldwin Healthcare
6.4.7 Extreme Drinks Company
6.4.8 Power Horse Energy Drinks GmbH
6.4.9 Suntory Holdings

7 MARKET OPPORTUNITIES AND FUTURE TRENDS

 

ページTOPに戻る


 

Summary

India Energy Drink market is projected to grow at a CAGR of 9.22% during the forecast period, 2020-2025.

Key Highlights
Energy drinks are caffeinated beverage products, which exceed 145 mg of caffeine per liter. The products are marketed as non-alcoholic beverages, which are consumed to boost energy. The increased demand for energy boosters from the young population in parties and clubs is accelerating the demand for energy drinks in India.
Consumers have become more health conscious which in turn has increased the demand for functional beverages instead of non-carbonated beverages, which provide high calories.


Key Market Trends

Increased Consumption of Packaged Soft Drinks

Although traditional and home-made drinks remain popular, the market for non-carbonated packaged drinks is gaining huge popularity from the past two years, with a year-on-year growth of 35% from 2015 to the next three years. Hence, various factors, like increasing disposable incomes and rising health consciousness, are leading to the growth in the demand for non-carbonated drinks. This growth enables industry players to concentrate more on health and energy drinks, thereby driving the energy drink market. In the recent years, consumers have increasingly opted for naturally healthy, packaged foods and beverages, associated with fortified/functional, organic, or better-for-you products, as these are perceived to offer the essential natural nourishment.

Convenience Stores Remains the Largest Market

Convenience stores have low capital requirements when compared to the supermarket/hypermarkets. Owing to the low capital required, the number of convenience stores in India is higher. Since Energy drinks are priced on a higher end compared to other soft drinks and carbonated drinks, and though consumers are aware of the benefits associated with the consumption, the sales by volume are not huge.

Competitive Landscape

Indian energy drink market is witnessing a fast growth which has led to a fiery competition in the market. Yet, the market is dominated by a few international brands. Quality is not to be compromised; which is the reason why companies are pricing the products low but promising quality to gain a significant market share. Red Bull is the giant dominating this market and continues its run as the leader. With energy drinks on the corner, athletes and fitness-freak consumers look forward to different flavors in the category. Companies with products in this segment are benefitting and developing strategies to continue holding their position by introducing new variants in the category.

Additional Benefits:

The market estimate (ME) sheet in Excel format
3 months of analyst support



ページTOPに戻る


Table of Contents

1 INTRODUCTION
1.1 Study Deliverables
1.2 Study Assumptions
1.3 Scope of the Study

2 RESEARCH METHODOLOGY

3 EXECUTIVE SUMMARY
3.1 Market Overview

4 MARKET DYNAMICS
4.1 Market Drivers
4.2 Market Restraints
4.3 Porters Five Forces Analysis
4.3.1 Threat of New Entrants
4.3.2 Bargaining Power of Buyers/Consumers
4.3.3 Bargaining Power of Suppliers
4.3.4 Threat of Substitute Products
4.3.5 Degree of Compettetion

5 MARKET SEGMENTATION
5.1 By Product Type
5.1.1 Drinks
5.1.2 Shots
5.1.3 Mixers
5.2 By Distribution Channel
5.2.1 Convenience Store
5.2.2 Supermarket/Hypermarket
5.2.3 Pharmacies/Health Stores
5.2.4 Online Retail
5.2.5 Others

6 COMPETITIVE LANDSCAPE
6.1 Market Share Analysis
6.2 Most Active Companies
6.3 Strategies Adopted by Leading Players
6.4 Company Profiles
6.4.1 Red Bill GMBH
6.4.2 PepsiCo Inc
6.4.3 Monster Beverage Corporation
6.4.4 Amway
6.4.5 Coca-Cola
6.4.6 Goldwin Healthcare
6.4.7 Extreme Drinks Company
6.4.8 Power Horse Energy Drinks GmbH
6.4.9 Suntory Holdings

7 MARKET OPPORTUNITIES AND FUTURE TRENDS

 

ページTOPに戻る

ご注文は、お電話またはWEBから承ります。お見積もりの作成もお気軽にご相談ください。

webからのご注文・お問合せはこちらのフォームから承ります

本レポートと同じKEY WORD(covid19)の最新刊レポート


よくあるご質問


Mordor Intelligence社はどのような調査会社ですか?


Mordor Intelligenceは世界の多様な市場に関する重要動向、技術、競争、機会について調査しています。 もっと見る


調査レポートの納品までの日数はどの程度ですか?


在庫のあるものは速納となりますが、平均的には 3-4日と見て下さい。
但し、一部の調査レポートでは、発注を受けた段階で内容更新をして納品をする場合もあります。
発注をする前のお問合せをお願いします。


注文の手続きはどのようになっていますか?


1)お客様からの御問い合わせをいただきます。
2)見積書やサンプルの提示をいたします。
3)お客様指定、もしくは弊社の発注書をメール添付にて発送してください。
4)データリソース社からレポート発行元の調査会社へ納品手配します。
5) 調査会社からお客様へ納品されます。最近は、pdfにてのメール納品が大半です。


お支払方法の方法はどのようになっていますか?


納品と同時にデータリソース社よりお客様へ請求書(必要に応じて納品書も)を発送いたします。
お客様よりデータリソース社へ(通常は円払い)の御振り込みをお願いします。
請求書は、納品日の日付で発行しますので、翌月最終営業日までの当社指定口座への振込みをお願いします。振込み手数料は御社負担にてお願いします。
お客様の御支払い条件が60日以上の場合は御相談ください。
尚、初めてのお取引先や個人の場合、前払いをお願いすることもあります。ご了承のほど、お願いします。


データリソース社はどのような会社ですか?


当社は、世界各国の主要調査会社・レポート出版社と提携し、世界各国の市場調査レポートや技術動向レポートなどを日本国内の企業・公官庁及び教育研究機関に提供しております。
世界各国の「市場・技術・法規制などの」実情を調査・収集される時には、データリソース社にご相談ください。
お客様の御要望にあったデータや情報を抽出する為のレポート紹介や調査のアドバイスも致します。



詳細検索

このレポートへのお問合せ

03-3582-2531

電話お問合せもお気軽に

 

2024/09/09 10:27

143.78 円

159.73 円

191.51 円

ページTOPに戻る