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アジア太平洋地域のエナジードリンク市場 - 成長、トレンド、COVID-19による影響、および予測(2021年~2026年


Asia-Pacific Energy Drink Market - Growth, Trends, COVID-19 Impact, and Forecasts (2021 - 2026)

アジア太平洋地域のエネルギードリンク市場は、2020年に137億9302万米ドルとなり、予測期間(2021年~2026年)には8.46%のCAGRを記録すると予測されています。 この地域の政府は、COVID-19の蔓延を抑制するた... もっと見る

 

 

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Mordor Intelligence
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2021年8月1日 US$3,750
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サマリー

アジア太平洋地域のエネルギードリンク市場は、2020年に137億9302万米ドルとなり、予測期間(2021年~2026年)には8.46%のCAGRを記録すると予測されています。

この地域の政府は、COVID-19の蔓延を抑制するために、適切な啓蒙活動を通じて積極的に対応しており、このような不穏な時代に社会のあらゆるセクションに主食を提供する努力がなされています。この要因により、エナジードリンク市場は大暴落から救われました。このように、市場では、免疫力を高める製品の需要が急増しました。Wunderman Thompson South Asia社の調査によると、15州32都市の回答者の94%が、家庭内の全員が免疫力の向上を必要としていると答えています。電子商取引のプラットフォームであるSnapdealは、ユーザーの3分の1が安全性と免疫力を重視した食品や製品を購入していると主張しました。

都市化の進展、可処分所得の増加、消費者の健康意識の高まりなどが、アジア太平洋市場における非炭酸飲料の需要拡大に寄与しています。エナジードリンクは、パフォーマンス、持久力、注意力を向上させるという謳い文句で、青少年に広く飲まれています。同時に、長時間の不規則な労働や、社会的な集まりの増加が、消費者をエネルギードリンクの消費に向かわせています。

さらに、健康志向の高まり、活動的なライフスタイルの必要性に対する意識の高まり、生活習慣病の増加などにより、健康志向の消費者は砂糖を含まない健康飲料を選ぶようになりました。また、エネルギー飲料市場では、様々なメーカーによるプロモーションや広告戦略が増加しているため、成長が見込まれています。しかし、この地域の様々な国の政府が定めた厳しい規制が、調査対象となる市場の成長を妨げる可能性があります。

主な市場動向

低糖質飲料への消費者の関心の高まり

国際糖尿病連合によると、2019年のインドの糖尿病患者数は7,700万人で、世界で2番目に多い。2030年には、その数は1億100万人に達すると予測されています。同じ情報源によると、中国では2019年に約1億1,400万人の成人が糖尿病を患っています。

この地域では糖尿病の罹患率が高いため、消費者は健康的な食事とアクティブなライフスタイルの重要性を意識するようになっています。

健康への関心が高まり、生活習慣病の発生を防ぐための対策が強化されていることから、消費者は食品や飲料において、低カロリー、低糖質、または無糖の食事パターンを選ぶようになっています。消費者は、飲料にステビアなどの天然甘味料を好んで使用しています。PepsiCo Inc.やCoca-Colaなどの企業は、人工的な成分を取り除き、製品に含まれる糖分を減らすことに取り組んでいます。

さらに、糖分を減らした製品や糖分を含まない製品に対する消費者の嗜好の変化により、飲料メーカーは製品の革新に向けて動き出しました。これらのメーカーは、糖分の過剰摂取による弊害を防ぐために、消費者が積極的に糖分の多い飲料の摂取を避けようとしていることから、加速する需要に対応するため、さまざまな斬新な製品を開発しています。同様のアプローチは、健康志向の消費者の需要に応えるために製品ポートフォリオを拡大したRed Bullのようなエネルギー飲料メーカーも行っています。2018年、Red Bullは、インドの消費者に砂糖を含まない代替品を拡大しました。また、2019年末には、Monster Energy社が、糖分ゼロでシトラス味の「Monster Ultra」を発売しました。

中国が最大の市場シェアを占める

中国では、機能性飲料の需要が徐々に高まっています。しかし、特に、すでに機能性飲料の大半を占めているエナジードリンクが急成長しています。これは、急速な都市化により、多くの人口が都市生活者に変わってきていることなどが要因です。所得や可処分所得の水準が上昇し、国内の人々の生活水準が絶えず向上していることで、ライフスタイルが近代化され、忙しくなっており、これが需要増加の主な要因の一つとなっています。缶やボトル入りのエナジードリンクは、スーパーマーケットやハイパーマーケット、コンビニエンスストア、オンラインショップなど、中国国内のあらゆる小売店で販売されており、中国国内での製品販売を後押ししています。

競合状況

アジア太平洋地域のエナジードリンクメーカーは、消費者の需要を維持するために、マーケティングや広告活動のレベルを上げ始めています。アジア太平洋地域のエナジードリンク市場は連結市場であり、大手企業であるRed Bull GmbH、Dali Foods Group、PepsiCo Inc.、Osotspa Public, Company Limited、LT Group Inc.、Carabao、Tawandang Co.Ltd.などがあります。エナジードリンクは、特にアジア諸国の若い人口の間で大きなシェアを占めています。エナジードリンクには天然成分が使用されており、新しい種類やタイプのエナジードリンクが増えていることが、市場成長の主な要因となっています。また、アルコール飲料のミキサーとしてエナジードリンクを使用するケースも増えています。この傾向は、18〜34歳の若年層に多く見られます。

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目次

1 はじめに
1.1 調査の前提条件と市場の定義
1.2 調査の範囲

2 調査方法

3 エグゼクティブサマリー

4 マーケット・ダイナミクス
4.1 市場ドライバー
4.2 市場の抑制要因
4.3 ポーターズ・ファイブフォース分析
4.3.1 新規参入者の脅威
4.3.2 バイヤー/消費者のバーゲニング・パワー
4.3.3 サプライヤーのバーゲニングパワー
4.3.4 競合製品の脅威
4.3.5 競合他社との競争の強さ

5 マーケット・セグメンテーション
5.1 製品タイプ別
5.1.1 ドリンク剤
5.1.2 ショット
5.1.3 ミキサー
5.2 流通チャネル別
5.2.1 スーパーマーケット/ハイパーマーケット
5.2.2 フードサービス
5.2.3 オンラインショップ
5.2.4 コンビニエンスストア/食料品店
5.2.5 その他の流通チャネル
5.3 地域別
5.3.1 インド
5.3.2 中国
5.3.3 日本
5.3.4 オーストラリア
5.3.5 その他のアジア太平洋地域

6 競争状況
6.1 最も活発な企業
6.2 最も採用されている戦略
6.3 市場シェア分析
6.4 会社概要
6.4.1 タン・ヒエップ・ファット・グループ
6.4.2 Dali Foods Group
6.4.3 Osotspa Public Company Limited
6.4.4 ペプシコ社(PepsiCo Inc.
6.4.5 モンスター・ビバレッジ・コーポレーション
6.4.6 レッドブル社
6.4.7 ザ・コカ・コーラカンパニー
6.4.8 Carabao Tawandang Co.Ltd.
6.4.9 LTグループ株式会社
6.4.10 大塚ホールディングス

7 市場機会と今後の動向

8 COVID-19の市場への影響

 

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Summary

The Asia-Pacific energy drinks market was valued at USD 13,793.02 million in 2020, and it is estimated to register a CAGR of 8.46% during the forecast period (2021-2026).

The governments in the region have proactively responded to the situation to control the spread of COVID-19 through proper awareness, and efforts have been made to provide staples to all sections of the society in these disturbing times. This factor has rescued the energy drinks market from a huge crash. Thus, the market witnessed a surge in demand for products that provide immunity. Wunderman Thompson South Asia found that 94% of respondents from 32 cities in 15 states claimed that everyone in their home needed an immunity boost. The e-commerce platform Snapdeal claimed that a third of its users were buying safety and immunity-focused food and products.

Increased urbanization, rising disposable income, and growing health consciousness among consumers contribute to the rising demand for non-carbonated drinks across the Asia-Pacific market. Energy drinks are widely consumed by adolescents due to their claims of improving performance, endurance, and alertness. At the same time, long and erratic working hours and the increasing occurrence of social gatherings are driving consumers toward the consumption of energy drinks.

Moreover, rising health consciousness, increasing awareness regarding the need for an active lifestyle, and the growing rates of lifestyle diseases inspired health-oriented consumers to opt for healthy and sugar-free drinks. The energy drinks market is also projected to grow due to an increase in the promotional and advertisement strategies by various manufacturers operating in the market. However, strict regulations set by governments in various countries in the region may hinder the growth of the market studied.

Key Market Trends

Growing Consumer Inclination Toward Low Sugar Beverages

According to the International Diabetes Federation, India was home to 77 million diabetes patients in 2019, the second-largest in the world. By 2030, the number is predicted to reach 101 million. According to the same source, around 114 million adults in China had diabetes in 2019.

Due to the high prevalence of diabetes in the region, consumers are becoming more aware of the importance of a healthy diet and an active lifestyle.

Owing to the rising health concerns and the increasing measures to prevent the occurrence of lifestyle diseases, consumers are opting for low-calorie, low sugar, or sugar-free dietary patterns in foods and beverages. Consumers prefer natural sweeteners, such as stevia, in their beverages. Companies like PepsiCo Inc. and Coca-Cola are committed to remove artificial ingredients and reduce the sugar content in their products.

Moreover, changes in consumer preferences for reduced or no-sugar products directed the beverage manufacturers toward product innovation. These manufacturers are developing a range of novel products to meet the accelerating demand for such products, as consumers are actively trying to avoid consuming sugary drinks to prevent the harmful effects of excessive sugar intake. A similar approach was followed by energy drinks companies, like Red Bull, which expanded its product portfolio to cater to the demands of health-conscious consumers. In 2018, Red Bull extended its sugar-free alternative to consumers in India. In addition, at the end of 2019, Monster Energy launched Monster Ultra, a zero-sugar, citrus-flavored offering.

China Holds the Largest Market Share

The demand for functional beverages is gradually increasing in China. However, especially energy drinks, which already make up most of the functional beverages, are growing rapidly. This is due to factors such as rapid urbanization that have been in the process of converting a large population to urban dwellers. The rising income and disposable income levels and constant improvement of living standards of people in the country have resulted in modernized, busier lifestyles which is one of the primary drivers of the increase in demand. Canned and bottled energy drinks are now sold in all retail outlets in China, from supermarkets and hypermarkets to convenience stores and online, thereby boosting the sales of the products in the country.

Competitive Landscape

Energy drinks players in the Asia-Pacific region have started to increase their levels of marketing and advertising activities to maintain consumer demand for the beverages. The Asia-Pacific energy drink market is a consolidated market with a significant share held by the leading player Red Bull GmbH, Dali Foods Group, PepsiCo Inc., Osotspa Public, Company Limited, LT Group Inc., Carabao, and Tawandang Co. Ltd, among others. Energy drinks claim a major market share, especially among the young population in Asian countries. The use of natural ingredients in energy drinks and growth in new varieties and types of energy drinks are the primary drivers of growth in the market. In addition, energy drinks are increasingly being used as mixers for alcoholic beverages. This trend is more commonly observed among the younger population in the age group of 18-34 years.​

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Table of Contents

1 INTRODUCTION
1.1 Study Assumptions and Market Definition
1.2 Scope of the Study

2 RESEARCH METHODOLOGY

3 EXECUTIVE SUMMARY

4 MARKET DYNAMICS
4.1 Market Drivers
4.2 Market Restraints
4.3 Porter's Five Forces Analysis
4.3.1 Threat of New Entrants
4.3.2 Bargaining Power of Buyers/Consumers
4.3.3 Bargaining Power of Suppliers
4.3.4 Threat of Substitute Products
4.3.5 Intensity of Competitive Rivalry

5 MARKET SEGMENTATION
5.1 By Product Type
5.1.1 Drinks
5.1.2 Shots
5.1.3 Mixers
5.2 By Distribution Channel
5.2.1 Supermarkets/Hypermarkets
5.2.2 Food Services
5.2.3 Online Retail
5.2.4 Convenience/Grocery Stores
5.2.5 Other Distribution Channels
5.3 By Geography
5.3.1 India
5.3.2 China
5.3.3 Japan
5.3.4 Australia
5.3.5 Rest of Asia-Pacific

6 COMPETITIVE LANDSCAPE
6.1 Most Active Companies
6.2 Most Adopted Strategies
6.3 Market Share Analysis
6.4 Company Profiles
6.4.1 Tan Hiep Phat Group
6.4.2 Dali Foods Group
6.4.3 Osotspa Public Company Limited
6.4.4 PepsiCo Inc.
6.4.5 Monster Beverage Corporation
6.4.6 Red Bull GmbH
6.4.7 The Coca-Cola Company
6.4.8 Carabao Tawandang Co. Ltd
6.4.9 LT Group Inc.
6.4.10 Otsuka Holdings

7 MARKET OPPORTUNITIES AND FUTURE TRENDS

8 IMPACT OF COVID-19 ON THE MARKET

 

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