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北米自動車用エンジンオイル:市場シェア分析、産業動向・統計、2015年~2026年の成長予測


North America Automotive Engine Oils - Market Share Analysis, Industry Trends & Statistics, Growth Forecasts 2015 - 2026

北米の自動車用エンジンオイル市場規模は、2024年に36億5,000万リットルと推定され、2026年には37億1,000万リットルに達すると予測され、予測期間中(2024~2026年)の年平均成長率は0.82%である。 主なハイラ... もっと見る

 

 

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Mordor Intelligence
モードーインテリジェンス
2024年2月17日 US$4,750
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サマリー

北米の自動車用エンジンオイル市場規模は、2024年に36億5,000万リットルと推定され、2026年には37億1,000万リットルに達すると予測され、予測期間中(2024~2026年)の年平均成長率は0.82%である。

主なハイライト

  • 車両タイプ別最大セグメント - 乗用車 :北米では乗用車人口の割合が高いため、乗用車セクターのエンジンオイル消費量が最も多い。
  • 自動車タイプ別最速セグメント - 乗用車 :社会的距離を置く措置が徐々に緩和されつつあるため、自動車の利用は、その予防メンテナンスの必要性と共に、大きく伸びると思われる。
  • 最大の国別市場 - 米国 :米国は世界最大の自動車市場のひとつであり、自動車保有台数が最も多いことから、北米における自動車用エンジンオイルの主要消費国である。
  • 急成長する国別市場 - 米国 :大型車の利用が回復し、国内および輸出市場向けの生産量が増加していることから、潤滑油の消費量が増加すると予想される。

北米自動車エンジンオイル市場動向

車種別最大セグメント:乗用車

  • 2015年から2020年にかけて、北米のエンジンオイル消費量は変動傾向を記録し、CAGRは3.65%のマイナスとなった。
  • この地域で使用されているエンジンオイルの大半は、国際潤滑油規格諮問委員会(ILSAC)と米国石油協会(API)が定めた最新の規格に適合している。これらの化学合成グレードは、1ガロンあたりの利益率が高いが、ドレンインターバルも長くなる。したがって、化学合成エンジンオイルの普及率が高いことが、2015~2020年の同製品の数量成長を抑制した。
  • COVID-19の発生後、自動車のエンジンオイル交換の必要性はさらに低下した。既存の自動車車両の使用量が徐々に増加しているため、エンジンオイルの消費量は予測期間中に2.19%の割合で回復すると思われる。

最大の国 : アメリカ合衆国

  • 2015年から2020年にかけて、北米のエンジンオイル消費量は変動傾向を記録し、CAGRは3.65%のマイナスとなった。
  • この地域で使用されているエンジンオイルの大半は、国際潤滑油規格諮問委員会(ILSAC)と米国石油協会(API)が定めた最新の規格に適合している。これらの化学合成グレードは、1ガロンあたりの利益率が高いが、ドレンインターバルも長くなる。したがって、合成エンジンオイルの普及率が高いことが、2015~2020年のエンジンオイルの数量成長を抑制した。
  • COVID-19の発生後、自動車のエンジンオイル交換の必要性はさらに低下した。既存の自動車車両の使用量が徐々に増加しているため、エンジンオイルの消費量は予測期間中に2.19%の割合で回復すると思われる。

北米自動車用エンジンオイル産業概要

北米の自動車用エンジンオイル市場はかなり統合されており、上位5社で67.64%を占めている。この市場の主要プレーヤーは、BP PLC(Castrol)、Chevron Corporation、ExxonMobil Corporation、Royal Dutch Shell Plc、Valvoline Inc.である(アルファベット順)。

その他の特典

  • エクセル形式の市場推定(ME)シート
  • 3ヶ月のアナリスト・サポート


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目次

1 エグゼクティブ・サマリーと主な調査結果

2 はじめに
2.1 前提条件と市場定義
2.2 調査範囲
2.3 調査方法

3 主要産業動向
3.1 自動車業界の動向
3.2 規制の枠組み
3.3 バリューチェーンと流通チャネル分析

4 市場セグメンテーション
4.1 自動車タイプ別
4.1.1 商用車
4.1.2 二輪車
4.1.3 乗用車
4.2 製品グレード別
4.3 国別
4.3.1 カナダ
4.3.2 メキシコ
4.3.3 米国
4.3.4 その他の北米地域

5 競争環境
5.1 主な戦略的動き
5.2 市場シェア分析
5.3 企業プロフィール
5.3.1 AMSOIL Inc.
5.3.2 BP PLC(カストロール)
5.3.3 シェブロン・コーポレーション
5.3.4 エクソンモービル・コーポレーション
5.3.5 HollyFrontier(ペトロカナダ・ルブリカンツ)
5.3.6 モチュール
5.3.7 フィリップス66ルブリカンツ
5.3.8 ロイヤル・ダッチ・シェル
5.3.9 トータルエナジー
5.3.10 Valvoline Inc.

6 付録
6.1 付録-1 参考文献
6.2 付録-2 図表一覧

7 ルブリカンツCEOへの重要な戦略的質問

 

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Summary

The North America Automotive Engine Oils Market size is estimated at 3.65 Billion Liters in 2024, and is expected to reach 3.71 Billion Liters by 2026, growing at a CAGR of 0.82% during the forecast period (2024-2026).

Key Highlights

  • Largest Segment by Vehicle Type - Passenger Vehicles : The large proportion of the passenger vehicle population in North America is attributed to the highest engine oil consumption in the passenger vehicle sector in the region.
  • Fastest Segment by Vehicle Type - Passenger Vehicles : As the social distancing measures are slowly being relaxed, the usage of cars, along with their preventive maintenance requirements, is likely to grow significantly.
  • Largest Country Market - United States : The United States is one of the largest automotive markets in the world and a leading automotive engine oil consumer in North America, owing to the highest vehicle population.
  • Fastest Growing Country Market - United States : The recovering usage of large vehicle fleets and the growing production output for the domestic and export markets are anticipated to boost lubricant consumption.

North America Automotive Engine Oils Market Trends

Largest Segment By Vehicle Type : Passenger Vehicles

  • During 2015-2020, North America recorded a fluctuating trend in the consumption of engine oils, thus registering a negative CAGR of 3.65%.
  • A majority of engine oils used in the region meet the latest standards set by the International Lubricant Specification Advisory Committee (ILSAC) and the American Petroleum Institute (API). Although these synthetic grades have higher profit margins per gallon, they also support higher drain intervals. Hence, the higher penetration of synthetic engine oils restrained the product's volume growth during 2015-2020.
  • Post the COVID-19 outbreak, the engine oil change requirements of vehicles further declined. As the usage of the existing automotive fleet is gradually rising, the engine oil volume consumption is likely to recover at a rate of 2.19% during the forecast period.

Largest Country : United States

  • During 2015-2020, North America recorded a fluctuating trend in the consumption of engine oils, thus registering a negative CAGR of 3.65%.
  • A majority of engine oils used in the region meet the latest standards set by the International Lubricant Specification Advisory Committee (ILSAC) and the American Petroleum Institute (API). Although these synthetic grades have higher profit margins per gallon, they also support higher drain intervals. Hence, the higher penetration of synthetic engine oils restrained engine oils' volume growth during 2015-2020.
  • Post the COVID-19 outbreak, the engine oil change requirements of vehicles further declined. As the usage of the existing automotive fleet is gradually rising, engine oil consumption volume is likely to recover at a rate of 2.19% during the forecast period.

North America Automotive Engine Oils Industry Overview

The North America Automotive Engine Oils Market is fairly consolidated, with the top five companies occupying 67.64%. The major players in this market are BP PLC (Castrol), Chevron Corporation, ExxonMobil Corporation, Royal Dutch Shell Plc and Valvoline Inc. (sorted alphabetically).

Additional Benefits:

  • The market estimate (ME) sheet in Excel format
  • 3 months of analyst support


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Table of Contents

1 Executive Summary & Key Findings

2 Introduction
2.1 Study Assumptions & Market Definition
2.2 Scope of the Study
2.3 Research Methodology

3 Key Industry Trends
3.1 Automotive Industry Trends
3.2 Regulatory Framework
3.3 Value Chain & Distribution Channel Analysis

4 Market Segmentation
4.1 By Vehicle Type
4.1.1 Commercial Vehicles
4.1.2 Motorcycles
4.1.3 Passenger Vehicles
4.2 By Product Grade
4.3 By Country
4.3.1 Canada
4.3.2 Mexico
4.3.3 United States
4.3.4 Rest of North America

5 Competitive Landscape
5.1 Key Strategic Moves
5.2 Market Share Analysis
5.3 Company Profiles
5.3.1 AMSOIL Inc.
5.3.2 BP PLC (Castrol)
5.3.3 Chevron Corporation
5.3.4 ExxonMobil Corporation
5.3.5 HollyFrontier (PetroCanada lubricants)
5.3.6 Motul
5.3.7 Phillips 66 Lubricants
5.3.8 Royal Dutch Shell Plc
5.3.9 TotalEnergies
5.3.10 Valvoline Inc.

6 Appendix
6.1 Appendix-1 References
6.2 Appendix-2 List of Tables & Figures

7 Key Strategic Questions for Lubricants CEOs

 

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