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欧州乗用車用潤滑油:市場シェア分析、産業動向・統計、2015~2026年の成長予測


Europe Passenger Vehicles Lubricants - Market Share Analysis, Industry Trends & Statistics, Growth Forecasts 2015 - 2026

欧州の乗用車用潤滑油市場規模は、2024年には18億1,000万リットルと推定され、2026年には18億9,000万リットルに達すると予測され、予測期間中(2024~2026年)の年平均成長率は2.19%である。 主なハイライト ... もっと見る

 

 

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Mordor Intelligence
モードーインテリジェンス
2024年2月17日 US$4,750
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サマリー

欧州の乗用車用潤滑油市場規模は、2024年には18億1,000万リットルと推定され、2026年には18億9,000万リットルに達すると予測され、予測期間中(2024~2026年)の年平均成長率は2.19%である。

主なハイライト

  • 製品タイプ別最大セグメント - エンジンオイル :エンジンオイルは、他の製品タイプよりもドレンインターバルが短く、高温・高圧条件下での用途ニーズが高いため、主要製品タイプとなっている。
  • 製品タイプ別最速セグメント - トランスミッション&ギアオイル :2020年以降、国内における乗用車の使用、生産、販売の増加が、予測期間中のトランスミッションオイル需要を牽引すると予想される。
  • 最大の国別市場-ドイツ:ドイツは欧州の乗用車用潤滑油市場で最大のシェアを占めている。
  • 急成長国市場 - ロシア :新車販売の回復と輸入車需要の増加が、今後数年間、ロシアの乗用車用潤滑油市場を牽引すると予測される。

欧州乗用車用潤滑油市場動向

製品タイプ別最大セグメント:エンジンオイル

  • 2015年から2019年にかけて、欧州の乗用車セクターにおける潤滑油消費量はCAGR 1.21%で増加した。この成長は、活発な乗用車保有台数とそのメンテナンス要件の増加によるものである。さらに、ロシアのような国では、車両の平均年齢が高いことが潤滑油消費の推進要因となっている。
  • 2020年、COVID-19の発生後、パンデミックへの対応として実施された規制により、乗用車の使用量は大幅に減少した。したがって、潤滑油の消費量は2019年と比較して18.6%減少した。
  • 半導体の供給不足とパンデミックの進行が、2021年と2022年の欧州における乗用車の潤滑油消費の伸びを制限する可能性が高い。今後数年間は、新車の販売と生産の回復が見込まれ、乗用車用潤滑油の需要を下支えするとみられる。

最大の国 : ドイツ

  • 欧州では、乗用車(PV)の潤滑油消費量はドイツが最も多く、次いでロシアである。2020年、ドイツは欧州におけるPVの潤滑油消費量全体の17.61%を占めた。同国はグリース、油圧作動油、トランスミッションオイルの消費でも最大のシェアを占め、2020年にはそれぞれ15.56%、16.06%、20.51%を占める。
  • 2020年の欧州PVエンジンオイル市場では、ロシアが18.63%と最大の数量シェアを記録した。しかし、2020年にはCOVID-19の発生とその後の社会的規制が自動車の生産と販売に大きな影響を与えた。
  • COVID-19の波による不確実性と半導体不足による生産問題が、売上回復のペースを下げると予想される。しかし、自動車セクターは2022年から成長するとみられ、欧州のPV用潤滑油市場の年平均成長率は3.14%と予測される。

欧州乗用車用潤滑油産業概要

欧州の乗用車用潤滑油市場は、上位5社で53.61%を占め、適度に統合されている。この市場の主要プレーヤーは、BP PLC(カストロール)、エクソンモービル・コーポレーション、ルクオイル、ロイヤル・ダッチ・シェル・ピーエルシー、トタルエナジーズである(アルファベット順)。

その他の特典

  • エクセル形式の市場推定(ME)シート
  • 3ヶ月のアナリスト・サポート


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目次

1 エグゼクティブ・サマリーと主な調査結果

2 はじめに
2.1 前提条件と市場定義
2.2 調査範囲
2.3 調査方法

3 主要産業動向
3.1 自動車業界の動向
3.2 規制の枠組み
3.3 バリューチェーンと流通チャネル分析

4 市場セグメンテーション
4.1 製品タイプ別
4.1.1 エンジンオイル
4.1.2 グリース
4.1.3 油圧作動油
4.1.4 トランスミッション&ギアオイル
4.2 国別
4.2.1 ブルガリア
4.2.2 フランス
4.2.3 ドイツ
4.2.4 イタリア
4.2.5 ノルウェー
4.2.6 ポーランド
4.2.7 ロシア
4.2.8 スペイン
4.2.9 イギリス
4.2.10 その他のヨーロッパ

5 競争環境
5.1 主な戦略的動き
5.2 市場シェア分析
5.3 企業プロフィール
5.3.1 BP PLC(カストロール)
5.3.2 シェブロンコーポレーション
5.3.3 エクソンモービル・コーポレーション
5.3.4 FUCHS
5.3.5 ガスプロム
5.3.6 LUKOIL
5.3.7 ペトロナス・ルブリカンツ・インターナショナル
5.3.8 ロスネフチ
5.3.9 ロイヤル・ダッチ・シェル
5.3.10 トータルエナジー

6 付録
6.1 付録-1 参考文献
6.2 付録-2 図表一覧

7 ルブリカンツCEOへの重要な戦略的質問

 

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Summary

The Europe Passenger Vehicles Lubricants Market size is estimated at 1.81 Billion Liters in 2024, and is expected to reach 1.89 Billion Liters by 2026, growing at a CAGR of 2.19% during the forecast period (2024-2026).

Key Highlights

  • Largest Segment by Product Type - Engine Oils : Engine oil is the leading product type due to its shorter drain interval than other product types and application needs in high-temperature and pressure conditions.
  • Fastest Segment by Product Type - Transmission & Gear Oils : Post 2020, the increase in the usage, production, and sales of passenger vehicles in the country is expected to drive the transmission oil demand during the forecast period.
  • Largest Country Market - Germany : Germany holds the largest share in the passenger vehicle lubricants market in Europe, owing to the large number of active cars and huge production capacities in the country.
  • Fastest Growing Country Market - Russia : The sales recovery of new vehicles and the increasing demand for imported vehicles are projected to drive the Russian passenger vehicle lubricants market in the coming years.

Europe Passenger Vehicles Lubricants Market Trends

Largest Segment By Product Type : Engine Oils

  • During 2015-2019, lubricant consumption in the European passenger vehicle sector increased at a CAGR of 1.21%. This growth is due to the rise in active passenger vehicle fleets and their maintenance requirements. Additionally, the high average age of vehicles in countries like Russia has been a driving factor for lubricant consumption.
  • In 2020, post the COVID-19 outbreak, the usage of passenger cars significantly dropped due to the restrictions put in place as a response to the pandemic. Hence, lubricant consumption fell by 18.6% compared to 2019.
  • The supply shortage of semiconductors and the ongoing pandemic are likely to restrict the growth of lubricant consumption in passenger vehicles in Europe in 2021 and 2022. Expected recovery in sales and production of new vehicles are likely to support the demand for lubricants of passenger vehicles in the coming years.

Largest Country : Germany

  • In Europe, passenger vehicle (PV) lubricant consumption is the highest in Germany, followed by Russia. In 2020, Germany accounted for 17.61% of the total PVs' lubricant consumption in Europe. The country also accounted for the largest shares in grease, hydraulic fluid, and transmission oil consumption, occupying 15.56%, 16.06%, and 20.51%, respectively, in 2020.
  • Russia recorded the largest volume share of 18.63% in the European PV engine oils market in 2020. However, in 2020, the COVID-19 outbreak and subsequent social restrictions significantly impacted vehicle production and sales.
  • Uncertainties caused by consequent COVID-19 waves and production issues due to semiconductor shortages are expected to reduce the pace of sales recovery. However, the automotive sector is likely to grow from 2022, projecting a CAGR of 3.14% for the European PV lubricants market.

Europe Passenger Vehicles Lubricants Industry Overview

The Europe Passenger Vehicles Lubricants Market is moderately consolidated, with the top five companies occupying 53.61%. The major players in this market are BP PLC (Castrol), ExxonMobil Corporation, LUKOIL, Royal Dutch Shell Plc and TotalEnergies (sorted alphabetically).

Additional Benefits:

  • The market estimate (ME) sheet in Excel format
  • 3 months of analyst support


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Table of Contents

1 Executive Summary & Key Findings

2 Introduction
2.1 Study Assumptions & Market Definition
2.2 Scope of the Study
2.3 Research Methodology

3 Key Industry Trends
3.1 Automotive Industry Trends
3.2 Regulatory Framework
3.3 Value Chain & Distribution Channel Analysis

4 Market Segmentation
4.1 By Product Type
4.1.1 Engine Oils
4.1.2 Greases
4.1.3 Hydraulic Fluids
4.1.4 Transmission & Gear Oils
4.2 By Country
4.2.1 Bulgaria
4.2.2 France
4.2.3 Germany
4.2.4 Italy
4.2.5 Norway
4.2.6 Poland
4.2.7 Russia
4.2.8 Spain
4.2.9 United Kingdom
4.2.10 Rest of Europe

5 Competitive Landscape
5.1 Key Strategic Moves
5.2 Market Share Analysis
5.3 Company Profiles
5.3.1 BP PLC (Castrol)
5.3.2 CHEVRON CORPORATION
5.3.3 ExxonMobil Corporation
5.3.4 FUCHS
5.3.5 Gazprom
5.3.6 LUKOIL
5.3.7 PETRONAS Lubricants International
5.3.8 Rosneft
5.3.9 Royal Dutch Shell Plc
5.3.10 TotalEnergies

6 Appendix
6.1 Appendix-1 References
6.2 Appendix-2 List of Tables & Figures

7 Key Strategic Questions for Lubricants CEOs

 

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