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フランス自動車用エンジンオイル:市場シェア分析、産業動向・統計、2015年~2026年の成長予測


France Automotive Engine Oils - Market Share Analysis, Industry Trends & Statistics, Growth Forecasts 2015 - 2026

フランスの自動車用エンジンオイル市場規模は、2024年には2億817万リットルと推定され、2026年には2億1,325万リットルに達すると予測され、予測期間中(2024年~2026年)の年平均成長率は1.21%である。 主なハ... もっと見る

 

 

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Mordor Intelligence
モードーインテリジェンス
2024年2月17日 US$4,750
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90 英語

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サマリー

フランスの自動車用エンジンオイル市場規模は、2024年には2億817万リットルと推定され、2026年には2億1,325万リットルに達すると予測され、予測期間中(2024年~2026年)の年平均成長率は1.21%である。

主なハイライト

  • 車両タイプ別最大セグメント - 商用車 :商用車の平均エンジンオイル必要量が多いことが、フランスの商用車セクターでエンジンオイル消費量が最も多い要因となっている。
  • 自動車タイプ別最速セグメント - 二輪車 :フランスでは、2021年以降、二輪車の生産と販売の回復が見込まれており、予測期間中、二輪車のエンジンオイル消費量が増加するとみられる。

フランス自動車用エンジンオイル市場動向

車両タイプ別最大セグメント:商用車

  • 2015年から2017年にかけて着実な伸びを示したフランスの自動車エンジンオイル消費量は、2018年以降一貫して減少している。同国の厳しい排ガス規制により、ディーゼルベースの乗用車が減少していることが、この傾向を決定づける大きな要因となっている。
  • 2020年には、COVID-19の発生により、国内の既存車両の使用量が大幅に減少し、エンジンオイルの消費量が2019年比で17.61%減少する。
  • 乗用車の販売と生産の回復が予想されるにもかかわらず、電気自動車の普及が進むと、エンジンオイルの消費量にマイナスの影響を与えそうである。さらに、COVID-19危機の持続は、短期間、国内のエンジンオイル消費の成長を妨げると予想される。したがって、エンジンオイル消費量は2021~2026年の間にCAGR 1.99%を記録すると予想される。

フランス自動車用エンジンオイル産業概要

フランスの自動車用エンジンオイル市場はかなり統合されており、上位5社で80.15%を占めている。この市場の主要プレーヤーは、BP PLC(カストロール)、エクソンモービル・コーポレーション、モチュール、ロイヤル・ダッチ・シェル・ピーエルシー、トタルエナジーズである(アルファベット順)。

その他の特典

  • エクセル形式の市場推定(ME)シート
  • 3ヶ月のアナリスト・サポート


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目次

1 エグゼクティブ・サマリーと主な調査結果

2 はじめに
2.1 前提条件と市場定義
2.2 調査範囲
2.3 調査方法

3 主要産業動向
3.1 自動車業界の動向
3.2 規制の枠組み
3.3 バリューチェーンと流通チャネル分析

4 市場セグメンテーション
4.1 自動車タイプ別
4.1.1 商用車
4.1.2 二輪車
4.1.3 乗用車
4.2 製品グレード別

5 競争環境
5.1 主要な戦略的動き
5.2 市場シェア分析
5.3 企業プロフィール
5.3.1 BP PLC(カストロール)
5.3.2 シェブロンコーポレーション
5.3.3 エニ・スパ
5.3.4 エクソンモービル・コーポレーション
5.3.5 FUCHS
5.3.6 IGOL
5.3.7 LIQUI MOLY
5.3.8 モチュール
5.3.9 ロイヤル・ダッチ・シェル
5.3.10 トータルエナジー

6 付録
6.1 付録-1 参考文献
6.2 付録-2 図表一覧

7 ルブリカンツCEOへの重要な戦略的質問

 

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Summary

The France Automotive Engine Oils Market size is estimated at 208.17 Million Liters in 2024, and is expected to reach 213.25 Million Liters by 2026, growing at a CAGR of 1.21% during the forecast period (2024-2026).

Key Highlights

  • Largest Segment by Vehicle Type - Commercial Vehicles : The high average engine oil volume requirement of commercial vehicles, in turn, contributed to the highest engine oil consumption in the French commercial vehicles sector.
  • Fastest Segment by Vehicle Type - Motorcycles : In France, the expected recovery in the production and sales of motorcycles since 2021 is likely to boost their engine oil consumption during the forecast period.

France Automotive Engine Oils Market Trends

Largest Segment By Vehicle Type : Commercial Vehicles

  • After steady growth during 2015-2017, France's automotive engine oil consumption has been consistently decreasing since 2018. Due to the country's strict emission standards, the declining diesel-based passenger fleet has been the major factor dictating this trend.
  • In 2020, the COVID-19 outbreak resulted in a major decline in the usage of the existing vehicle fleet of the country, in turn causing 17.61% decline in engine oil consumption compared to 2019.
  • Despite the expected recovery in sales and production of passenger vehicles, an increase in the penetration of electric vehicles is likely to have a negative impact on engine oil consumption. Additionally, the persisting COVID-19 crisis is expected to hinder the growth of engine oil consumption in the country for a brief period. Hence, engine oil consumption is anticipated to record a CAGR of 1.99% during 2021-2026.

France Automotive Engine Oils Industry Overview

The France Automotive Engine Oils Market is fairly consolidated, with the top five companies occupying 80.15%. The major players in this market are BP PLC (Castrol), ExxonMobil Corporation, Motul, Royal Dutch Shell Plc and TotalEnergies (sorted alphabetically).

Additional Benefits:

  • The market estimate (ME) sheet in Excel format
  • 3 months of analyst support


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Table of Contents

1 Executive Summary & Key Findings

2 Introduction
2.1 Study Assumptions & Market Definition
2.2 Scope of the Study
2.3 Research Methodology

3 Key Industry Trends
3.1 Automotive Industry Trends
3.2 Regulatory Framework
3.3 Value Chain & Distribution Channel Analysis

4 Market Segmentation
4.1 By Vehicle Type
4.1.1 Commercial Vehicles
4.1.2 Motorcycles
4.1.3 Passenger Vehicles
4.2 By Product Grade

5 Competitive Landscape
5.1 Key Strategic Moves
5.2 Market Share Analysis
5.3 Company Profiles
5.3.1 BP PLC (Castrol)
5.3.2 CHEVRON CORPORATION
5.3.3 Eni SpA
5.3.4 ExxonMobil Corporation
5.3.5 FUCHS
5.3.6 IGOL
5.3.7 LIQUI MOLY
5.3.8 Motul
5.3.9 Royal Dutch Shell Plc
5.3.10 TotalEnergies

6 Appendix
6.1 Appendix-1 References
6.2 Appendix-2 List of Tables & Figures

7 Key Strategic Questions for Lubricants CEOs

 

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