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欧州商用車用潤滑油:市場シェア分析、産業動向・統計、2015~2026年の成長予測


Europe Commercial Vehicles Lubricants - Market Share Analysis, Industry Trends & Statistics, Growth Forecasts 2015 - 2026

欧州商用車用潤滑油市場規模は、2024年には13.7億リットルと推定され、2026年には14.0億リットルに達すると予測され、予測期間中(2024-2026年)の年平均成長率は1.09%である。 主なハイライト 製品タイプ別... もっと見る

 

 

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Mordor Intelligence
モードーインテリジェンス
2024年2月17日 US$4,750
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サマリー

欧州商用車用潤滑油市場規模は、2024年には13.7億リットルと推定され、2026年には14.0億リットルに達すると予測され、予測期間中(2024-2026年)の年平均成長率は1.09%である。

主なハイライト

  • 製品タイプ別最大セグメント - エンジンオイル :エンジンオイルは、他の製品タイプよりもドレンインターバルが短く、高温・高圧条件下での用途ニーズが高いため、主要製品タイプとなっている。
  • 製品タイプ別最速セグメント - トランスミッション・ギアオイル :2021年以降、欧州における商用車の使用量、生産量、販売量の増加が、トランスミッションオイルの需要を牽引すると予想される。
  • 最大の国市場-ロシア :ロシアはヨーロッパ最大の商用車用潤滑油市場であり、これは新旧の商用トラック人口が多く、平均エンジンオイル量が多いためである。
  • 急成長国市場-ブルガリア :ブルガリアでは、旅行率の上昇に支えられた乗用車の新車・中古車販売の伸びにより、潤滑油の需要が健全なペースで増加すると予測される。

欧州商用車用潤滑油市場動向

製品タイプ別最大セグメント:エンジンオイル

  • 欧州商用車セクターの潤滑油消費量は、2015年から2018年にかけて商用車人口の増加により大幅な伸びを示した。しかし2019年には、年間走行距離と商用車生産台数の減少により、潤滑油消費量は2018年比で1.92%減少した。
  • COVID-19の発生後、欧州の貨物輸送は、2020年上半期のパンデミックへの対応として課された社会的規制により悪影響を受けた。その結果、同地域の商用車の潤滑油消費量は2019年比で11.82%減少した。
  • 欧州における商用車販売の回復が、予測期間中の潤滑油消費を押し上げる可能性が高い。予想される電気自動車の普及拡大は、2021~2026年のエンジンオイル消費量に若干の影響を与えると予想される。

最大の国 : ロシア

  • 欧州では、商用車(CV)用潤滑油の消費量はロシアが最も多く、フランス、イタリアがこれに続く。2020年には、ロシアは欧州における商用車用潤滑油の総消費量の21.33%を占めた。エンジンオイル(23.23%)、グリース(14.63%)、トランスミッションオイル(21.84%)の消費量で最も高いシェアを記録した。
  • 2020年、フランスは油圧作動油で17.62%の最高シェアを記録した。しかし、COVID-19の発生により、同国での自動車生産と販売に大きな影響が出た。
  • 2021年上半期、欧州諸国はCOVID-19の第2波に見舞われ、販売回復のペースが低下した。生産も半導体不足の影響を受けた。しかし、自動車セクターの成長は2022年から改善し、2021~2026年のCAGRは1.68%を記録するとみられる。

欧州商用車用潤滑油産業概要

欧州商用車用潤滑油市場は、上位5社で45.27%を占め、緩やかに統合されている。この市場の主要プレーヤーは、BP PLC(Castrol)、エクソンモービル・コーポレーション、LUKOIL、ロイヤル・ダッチ・シェル・ピーエルシー、トタルエナジーズである(アルファベット順)。

その他の特典

  • エクセル形式の市場推定(ME)シート
  • 3ヶ月のアナリスト・サポート


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目次

1 エグゼクティブ・サマリーと主な調査結果

2 はじめに
2.1 前提条件と市場定義
2.2 調査範囲
2.3 調査方法

3 主要産業動向
3.1 自動車業界の動向
3.2 規制の枠組み
3.3 バリューチェーンと流通チャネル分析

4 市場セグメンテーション
4.1 製品タイプ別
4.1.1 エンジンオイル
4.1.2 グリース
4.1.3 油圧作動油
4.1.4 トランスミッション&ギアオイル
4.2 国別
4.2.1 ブルガリア
4.2.2 フランス
4.2.3 ドイツ
4.2.4 イタリア
4.2.5 ノルウェー
4.2.6 ポーランド
4.2.7 ロシア
4.2.8 スペイン
4.2.9 イギリス
4.2.10 その他のヨーロッパ

5 競争環境
5.1 主な戦略的動き
5.2 市場シェア分析
5.3 企業プロフィール
5.3.1 BP PLC(カストロール)
5.3.2 シェブロンコーポレーション
5.3.3 エニ・スパ
5.3.4 エクソンモービル・コーポレーション
5.3.5 FUCHS
5.3.6 ガスプロム
5.3.7 LUKOIL
5.3.8 レプソル
5.3.9 ロイヤル・ダッチ・シェル
5.3.10 トータルエナジー

6 付録
6.1 付録-1 参考文献
6.2 付録-2 図表一覧

7 ルブリカンツCEOへの重要な戦略的質問

 

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Summary

The Europe Commercial Vehicles Lubricants Market size is estimated at 1.37 Billion Liters in 2024, and is expected to reach 1.40 Billion Liters by 2026, growing at a CAGR of 1.09% during the forecast period (2024-2026).

Key Highlights

  • Largest Segment by Product Type - Engine Oils : Engine oil is the leading product type due to its shorter drain interval than other product types and application needs in high-temperature and pressure conditions.
  • Fastest Segment by Product Type - Transmission & Gear Oils : The increasing usage, production, and sales of commercial vehicles in Europe from 2021 are expected to drive the demand for transmission oils in the coming years.
  • Largest Country Market - Russia : Russia is the largest commercial vehicle lubricants market in Europe due to the large population of old and new commercial trucks, along with high average engine oil volumes.
  • Fastest Growing Country Market - Bulgaria : In Bulgaria, sales growth of new and used passenger vehicles, supported by increasing travel rates, is projected to increase the demand for lubricants at a healthy rate.

Europe Commercial Vehicles Lubricants Market Trends

Largest Segment By Product Type : Engine Oils

  • Lubricant consumption in the European commercial vehicles sector witnessed a significant increase due to the growing commercial vehicle population during 2015-2018. However, in 2019, a decline in the annual vehicle mileage and commercial vehicle production caused a 1.92% drop in lubricant consumption over 2018.
  • Post the COVID-19 outbreak, freight transportation in Europe was negatively affected due to the social restrictions imposed as a response to the pandemic during the first half of 2020. As a result, lubricant consumption in commercial vehicles in the region decreased by 11.82%, compared to 2019.
  • The recovering commercial vehicle sales in Europe are likely to boost lubricant consumption during the forecast period. The expected growth in the penetration of electric vehicles is anticipated to have a slight impact on engine oil consumption during 2021-2026.

Largest Country : Russia

  • In Europe, the consumption volume of commercial vehicle (CV) lubricants is the highest in Russia, followed by France and Italy. In 2020, Russia accounted for 21.33% of the total consumption of CV lubricants in Europe. The country recorded the highest shares in the consumption of engine oils (23.23%), greases (14.63%), and transmission oils (21.84%).
  • In 2020, France recorded the highest share of 17.62% in hydraulic fluids. However, the COVID-19 outbreak significantly affected vehicle production and sales in the country due to the social restrictions imposed during the year.
  • During the first half of 2021, European countries experienced the second wave of COVID-19, which reduced the pace of the sales recovery. Production was also affected by the semiconductor shortage. However, growth in the automotive sector is likely to improve from 2022, registering a CAGR of 1.68% during 2021-2026.

Europe Commercial Vehicles Lubricants Industry Overview

The Europe Commercial Vehicles Lubricants Market is moderately consolidated, with the top five companies occupying 45.27%. The major players in this market are BP PLC (Castrol), ExxonMobil Corporation, LUKOIL, Royal Dutch Shell Plc and TotalEnergies (sorted alphabetically).

Additional Benefits:

  • The market estimate (ME) sheet in Excel format
  • 3 months of analyst support


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Table of Contents

1 Executive Summary & Key Findings

2 Introduction
2.1 Study Assumptions & Market Definition
2.2 Scope of the Study
2.3 Research Methodology

3 Key Industry Trends
3.1 Automotive Industry Trends
3.2 Regulatory Framework
3.3 Value Chain & Distribution Channel Analysis

4 Market Segmentation
4.1 By Product Type
4.1.1 Engine Oils
4.1.2 Greases
4.1.3 Hydraulic Fluids
4.1.4 Transmission & Gear Oils
4.2 By Country
4.2.1 Bulgaria
4.2.2 France
4.2.3 Germany
4.2.4 Italy
4.2.5 Norway
4.2.6 Poland
4.2.7 Russia
4.2.8 Spain
4.2.9 United Kingdom
4.2.10 Rest of Europe

5 Competitive Landscape
5.1 Key Strategic Moves
5.2 Market Share Analysis
5.3 Company Profiles
5.3.1 BP PLC (Castrol)
5.3.2 CHEVRON CORPORATION
5.3.3 Eni SpA
5.3.4 ExxonMobil Corporation
5.3.5 FUCHS
5.3.6 Gazprom
5.3.7 LUKOIL
5.3.8 Repsol
5.3.9 Royal Dutch Shell Plc
5.3.10 TotalEnergies

6 Appendix
6.1 Appendix-1 References
6.2 Appendix-2 List of Tables & Figures

7 Key Strategic Questions for Lubricants CEOs

 

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