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世界のエンジニアリングサービスアウトソーシング - 市場シェア分析、産業動向・統計、2020年~2029年の成長予測


Global Engineering Services Outsourcing - Market Share Analysis, Industry Trends & Statistics, Growth Forecasts 2020 - 2029

世界のエンジニアリングサービスアウトソーシング市場規模は、2024年には2兆9,100億米ドルと推定され、2029年には5兆3,400億米ドルに達すると予測され、予測期間中(2024年〜2029年)の年平均成長率は12.89%で推... もっと見る

 

 

出版社 出版年月 電子版価格 ページ数 言語
Mordor Intelligence
モードーインテリジェンス
2024年2月17日 US$4,750
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サマリー

世界のエンジニアリングサービスアウトソーシング市場規模は、2024年には2兆9,100億米ドルと推定され、2029年には5兆3,400億米ドルに達すると予測され、予測期間中(2024年〜2029年)の年平均成長率は12.89%で推移すると予想される。

主なハイライト

  • 研究開発活動のグローバル化、製品提供における最新技術の統合に対する需要の高まり、製品ライフサイクルの短縮とコスト削減に対するニーズの高まりが、市場の成長に寄与すると予想される。
  • COVID-19パンデミックの発生と、それに続く世界各国での封鎖の影響は、最終用途産業や業種によって様々であった。工業施設、製造工場、公共交通機関は、感染拡大を食い止める努力の一環として一時的に閉鎖された。
  • 監禁規制の緩和、産業企業の再開、外国貿易の増加により、エンジニアリング・サービス・アウトソーシング部門は2021年第1四半期から徐々に回復し始めた。
  • エンジニアリング・サービス・アウトソーシング(ESO)人気の拡大の主な要因の1つは、相手先商標製品メーカー(OEM)とエンジニアリング・サービス・プロバイダー(ESP)の協力関係の拡大であると予想される。
  • 製品ライフサイクルの短縮とコスト削減の必要性の高まり、そして最も古い技術を取り入れた製品オプションへの要望の高まりは、すべて市場の拡大を支えるものと予想される。
  • コスト削減の一環として様々なサービスをアウトソーシングしたいという消費者の要望が高まっていることが、ESO市場の継続的な成長に繋がっている。
  • 自動化の進展、デジタル化への動き、インダストリー4.0の採用により、自動化されたエンジニアリング・サービス・プロバイダーのニーズは近年劇的に高まっている。現在、市場の60%以上を占めるCNC機械市場は、予測期間中に大きく成長すると予想される。
  • コンピュータ支援設計(CAD)と製図は、最もアウトソーシングされているエンジニアリング・サービスのひとつである。図面の組み立て、電子青写真の起草、ソフトウェアを使用した詳細なイラストの作成、3Dまたは2Dフォーマットへの変換などのタスクが、これらのサービスに含まれます。

エンジニアリング・サービス・アウトソーシングの世界市場動向

市場成長を牽引する統合ソリューションの採用増加

  • エンジニアリング・システムの分析と設計のための統合ソリューションの採用が増加していることと共に、産業オートメーションの増加は、市場の成長を促進する重要な要因の一つである。さらに、コンピュータ支援設計(CAD)、コンピュータ支援エンジニアリング(CAE)、コンピュータ支援製造(CAM)、電子設計自動化(EDA)ソフトウェアなどのエンジニアリング・システムの利用が広がっていることも、市場の成長を後押ししている。このソフトウェアは、生産プロセスの全体的な効率を高めるのに役立ち、スマートフォン、ノートパソコン、タブレット端末でユーザーが操作できる。
  • さまざまな技術の進歩やデジタル変革サービスの取り込みが、その他の成長促進要因として作用している。その他にも、自動車、海洋、オフショア分野での戦略的アウトソーシング・サービスの利用増加や、3Dプリンティング・ソリューションの開発などが、市場をさらに牽引すると予想される。
  • 中小のエンジニアリング・サービス・プロバイダーの間では、エンジニアリング・サービスのアウトソーシングを選好する傾向が高まっており、これらのサービスには、概念設計から最終製品開発・検証までの新製品導入、プロセス・エンジニアリング、自動化、企業資産管理、全体的なビジネス・プロセスの強化などが含まれる。これは、世界のエンジニアリング・サービス・アウトソーシング市場が有利な成長を遂げる要因となっている。
  • 数え切れないほどの種類の機械や設備を扱う工業企業は、それらを操作するためにかなりの労働力を雇用する負担がある。また、特にエンジニアリング・サービスのようにさまざまな機器を扱う企業では、すべての作業員との調整が非常に複雑になる。
  • そのような企業にとって、オートメーションは最善の解決策であり、デジタル化が進む世界で前進する方法である。オートメーションはコストを削減し、仕事の質を高める。人間の労働者は効率的ではあるが、ミスを犯しやすいため、プロセスやオペレーションを自動化することでミスを防ぐことができる。
  • オートメーションはまた、人間の安全性を向上させます。これらの利点により、産業用オートメーション・サービスをアウトソーシングする価値がある。産業用オートメーションと制御サービスは、企業により良いインフラを提供し、パフォーマンスを最適化し、より効率的に安全上の懸念に対処し、最終的に生産性を向上させる。

デジタルトランスフォーメーション・サービスに伴う様々な技術開発

  • エンジニアリング・サービス・アウトソーシング市場を支えている主な要因は、モビリティやスマート製品といった破壊的技術の登場により、様々な業種間で技術的な融合が進んでいることである。業界セグメントにまたがる拠点を持つESPは、関連性のない業界のベストプラクティスや技術を採用するのに有利な立場にある。
  • AI、IoT、デジタル・ツインなどのデジタル技術は、過去10年間で急速に発展した。COVID-19の発症は、業界や地域を横断するデジタル化の波を引き起こした。パンデミックとその後の影響は、企業のデジタルトランスフォーメーションの旅を加速させるきっかけとなった。
  • 迅速な製品開発、全社的なコネクティビティ、顧客体験のリエンジニアリング、オペレーショナル・エクセレンスを通じて、自動車や航空宇宙などの産業部門全体のエンジニアリング・プロセスを最適化する可能性を秘めたデジタル・イネイブラーの採用が促進された。テクノロジー導入の遅れが急速なデジタル加速に取って代わられ、グローバル・プレーヤーは徐々に新しいエコシステムに適応しつつある。
  • デジタルエンジニアリング能力は、技術の民主化と5Gネットワークの出現によって加速している。例えば、航空宇宙産業では、デジタル化によって機体の継ぎ合わせ時間が95%短縮され、品質も向上している。大流行中のデジタル・コラボレーション・ツールの台頭は、エンジニアリング・サービスのアウトソーシングのもう一つの成長ベクトルとして分散化を導入した。エンジニアリング・サービス・プロバイダーとOEMのコラボレーションの増加や、研究開発活動のグローバル化により、アウトソーシング活動が活発化している。
  • エンジニアリング・サービス・プロバイダー(ESP)が中核的なエンジニアリング業務をサポートするようになったことで、技術を活用した遠隔製品開発などの活動に特に重点を置いたオフショアリングの取り組みが強化されている。アウトソーシングに関しては、OEM、サプライヤー、および純粋なソフトウェア・プレーヤーの役割と専門知識を組み合わせた業界全体の協力体制を確立することによって、中核的活動と非中核的活動の境界線が曖昧になっている。
  • 過去20年間におけるエンジニアリング・サービスの変容を考えるとき、技術的成長の役割は誇張しすぎることはない。ここ数年だけでも、エンジニアリング集約型分野では、IoT、クラウド、デジタル・ツイン、アナリティクス、拡張現実(AR/VR)、AIといった実現可能な技術の登場を目の当たりにしてきた。
  • 欧州では、オートメーション、アナリティクス、サイバーセキュリティ、サービタイゼーションが業界全体のトレンドとなっている。製造現場は制御システムを通じて膨大な量のデータを生成しており、この情報を活用して複雑で十分な情報に基づいた意思決定を行うことのメリットを実感する企業はますます増えている。IIoTは、マシン・ツー・マシン(M2M)システム、AI、エッジ分析、PLM/MESシステム全体をホスティングできるクラウド・ソリューションなどのテクノロジーによって、これを可能にしている。

世界のエンジニアリング・サービス・アウトソーシング業界の概要

世界のエンジニアリング・サービス・アウトソーシング市場は細分化され、競争が激しい。過去10年間、さまざまなグローバルエンジニアリング企業が合併や提携を行い、市場での足場を固めてきた。製造業の新興企業を含む新興企業やその他の業界エコシステム・プレーヤーとの提携は、エンジニアリング・サービス・アウトソーシング市場の成長に新たな機会を提供すると期待されている。企業は研究開発事業に幅広く投資し、顧客にカスタマイズされたサービスを提供することに注力している。

その他の特典

  • エクセル形式の市場推定(ME)シート
  • 3ヶ月のアナリスト・サポート


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目次

1 はじめに
1.1 調査の前提
1.2 研究の範囲

2 調査方法
2.1 分析方法
2.2 調査フェーズ

3 要約

4 市場の洞察
4.1 現在の市場シナリオ
4.2 技術動向
4.3 業界バリューチェーン分析
4.4 政府の規制と取り組み
4.5 原価計算に関する洞察
4.6 COVID-19の市場への影響

5 市場ダイナミクス
5.1 推進要因
5.2 阻害要因
5.3 機会
5.4 産業の魅力 - ポーターのファイブフォース分析
5.4.1 供給者の交渉力
5.4.2 消費者/バイヤーの交渉力
5.4.3 新規参入企業の脅威
5.4.4 代替製品の脅威
5.4.5 競争ライバルの激しさ

6 市場セグメント(金額ベース市場規模)
6.1 サービス別
6.1.1 デザイン
6.1.2 プロトタイピング
6.1.3 システム・インテグレーション
6.1.4 テスト
6.1.5 その他
6.2 エンドユーザー別
6.2.1 自動車
6.2.2 産業用
6.2.3 家電・半導体
6.2.4 テレコム
6.2.5 その他
6.3 地域別
6.3.1 北米
6.3.1.1 米国
6.3.1.2 カナダ
6.3.1.3 メキシコ
6.3.2 ヨーロッパ
6.3.2.1 イギリス
6.3.2.2 ドイツ
6.3.2.3 フランス
6.3.2.4 イタリア
6.3.2.5 スペイン
6.3.2.6 その他のヨーロッパ
6.3.3 アジア太平洋
6.3.3.1 中国
6.3.3.2 インド
6.3.3.3 日本
6.3.3.4 韓国
6.3.3.5 タイ
6.3.3.6 インドネシア
6.3.3.7 その他のアジア太平洋地域
6.3.4 その他の地域

7 競争環境
7.1 概要(市場集中度と主要プレーヤー)
7.2 企業プロフィール
7.2.1 テック・マヒンドラ・リミテッド
7.2.2 Tata Consultancy Services Limited
7.2.3 インフォシスリミテッド
7.2.4 HCLテクノロジーズ・リミテッド
7.2.5 ウィプロ・リミテッド
7.2.6 カプジェミニ・テクノロジー・サービス・インディア・リミテッド
7.2.7 Globallogic Inc.
7.2.8 アクセンチュア
7.2.9 RLE International Inc.
7.2.10 ASAPホールディングGmbH
7.2.11 タタ・テクノロジーズ

8 市場の将来

9 付録

 

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Summary

The Global Engineering Services Outsourcing Market size is estimated at USD 2.91 trillion in 2024, and is expected to reach USD 5.34 trillion by 2029, growing at a CAGR of 12.89% during the forecast period (2024-2029).

Key Highlights

  • The globalization of R&D activities, the rising demand for integrating the latest technologies in product offerings, and the growing need to shorten the product lifecycles and cut costs are expected to contribute to the growth of the market.
  • The impact of the outbreak of the COVID-19 pandemic and the subsequent lockdowns in various countries across the world varied depending on the end-use industries and industry verticals. Industrial facilities, manufacturing plants, and public transport were shut down temporarily as part of the efforts to arrest the spread of the disease.
  • Due to the ease of lockdown restrictions, the reopening of industrial firms, and increased foreign trade, the Engineering Services Outsourcing sector began progressively recovering from the first quarter of 2021.
  • One of the primary drivers of the expanding popularity of engineering services outsourcing (ESO) is expected to be the growing cooperation between Original Equipment Manufacturers (OEM) and Engineering Service Providers (ESP).
  • The increasing need to shorten product lifecycles and cost-cutting and the rising desire for product options that incorporate the most outdated technology are all expected to support market expansion.
  • The increasing desire among consumers to outsource various services as a part of cost-cutting initiatives has led to continuous growth in the ESO market.
  • Due to increased automation, a move toward digitalization, and the adoption of Industry 4.0, the need for automated Engineering Service Providers has risen dramatically in recent years. The market for CNC machines, which currently accounts for more than 60% of the market, is expected to grow significantly over the forecast period.
  • Computer-aided design (CAD) and drafting are among the most outsourced engineering services. Tasks such as assembling drawings, drafting electronic blueprints, and creating detailed illustrations using software and converting to 3D or 2D formats, are included in these services.

Global Engineering Services Outsourcing Market Trends

Rising Adoption of Integrated Solutions Driving the Growth of the Market

  • Increasing industrial automation, along with the rising adoption of integrated solutions for analyzing and designing engineering systems, represents one of the key factors driving the growth of the market. Furthermore, the widespread utilization of engineering systems, such as computer-aided design (CAD), computer-aided engineering (CAE), computer-aided manufacturing (CAM), and electronic design automation (EDA) software, is also driving market growth. This software aid in enhancing the overall efficiencies of the production processes and can be operated by the user over smartphones, laptops, and tablets.
  • Various technological advancements and the incorporation of digital transformational services are acting as other growth-inducing factors. Other factors, including the increasing utilization of strategic outsourcing services by the automotive, marine, and offshore sectors, along with the development of 3D printing solutions, are expected to drive the market further.
  • There is a rise in preference for the outsourcing of engineering services among small and medium-sized engineering service providers, these services include, new product induction from conceptual design to final product development and validation, process engineering, automation, enterprise asset management, and overall business process enhancement. This attributes to witness lucrative growth of the global engineering services outsourcing market.
  • Industrial firms that handle countless types of machinery and equipment have the burden of hiring a considerable workforce to operate them. It also gets very complicated to coordinate with all the workers, especially for companies that work with different equipment like engineering services.
  • For such companies, automation is the best solution and way to advance in an increasingly digitized world.Automation reduces costs and enhances the quality of work. While human workers are efficient, they're prone to making errors that can be avoided when one automates the processes and operations.
  • Automation also offers increased human safety. All these benefits make it worthwhile to outsource industrial automation services.Industrial automation and control services that empower companies to have better infrastructure and optimize their performance, address safety concerns more efficiently, and ultimately increase productivity.

Various Technical Developments Along With Digital Transformational Services

  • A key factor behind the engineering services outsourcing market is the quantum of technological convergence across varied verticals due to the advent of disruptive technologies like Mobility and Smart Products, which are driving customers to a more connected world. ESPs with a footprint across industry segments are better positioned to adopt best practices and technologies from unrelated industries.
  • Digital technologies such as AI, IoT, and digital twins have rapidly grown over the last decade. The onset of COVID-19 gave rise to waves of digitalization that swept across industries and geographies. The pandemic and its subsequent impact have catalyzed enterprises accelerating their digital transformation journeys.
  • It boosted the adoption of digital enablers that have the potential to optimize engineering processes across industrial sectors like automotive and aerospace through rapid product development, enterprise-wide connectivity, re-engineering of customer experiences, and operational excellence. With the slow uptake of technology being replaced by rapid digital acceleration, global players are gradually adapting to the new ecosystem.
  • Digital engineering capabilities are being accelerated by the democratization of technology and the advent of 5G networks. For example, in the aerospace industry, digitalization reduces fuselage splice times by 95% at a higher quality. The rise of digital collaboration tools during the pandemic has introduced decentralization as another growth vector for outsourcing engineering services. Increasing collaboration between engineering service providers and OEMs and the globalization of R&D activities have increased outsourcing activities.
  • The growing involvement of engineering services providers (ESPs) in supporting core engineering practices has reinforced offshoring efforts with a particular focus on activities like remote product development using technologies. When it comes to outsourcing, the blurring of the line between core and non-core activities has been marked by establishing industry-wide collaboration frameworks that combine the role and expertise of OEMs, suppliers, and pure software players.
  • When considering the transformation of engineering services during the last twenty years, the role of technological growth cannot be overstated. In the past few years alone, engineering-intensive sectors have witnessed the advent of enablers like IoT, cloud, digital twins, analytics, extended realities (AR/VR), and AI.
  • In Europe, automation, analytics, cybersecurity, and servitization are some trends observed across industries. With the manufacturing shop floor generating incredible volumes of data through control systems, more and more organizations realize the benefit of harnessing this information to make complex and informed decisions. IIoT has enabled this with technologies like machine-to-machine (M2M) systems, AI, edge analytics, and cloud solutions capable of hosting entire PLM/MESsystems.

Global Engineering Services Outsourcing Industry Overview

Global Engineering Services Outsourcing Market is fragmented and competitive. A significant trend of mergers and alliances of various global engineering firms has been seen over the past decade to increase foothold in the market. Partnerships with start-up companies including manufacturing start-ups and other industry ecosystem players are expected to provide new opportunities for the growth of the Engineering Services Outsourcing Market. Companies are extensively investing in R&D operations and are focusing on providing customized services to their customers.

Additional Benefits:

  • The market estimate (ME) sheet in Excel format
  • 3 months of analyst support


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Table of Contents

1 INTRODUCTION
1.1 Study Assumptions
1.2 Scope of the Study

2 RESEARCH METHODOLOGY
2.1 Analysis Methodology
2.2 Research Phases

3 EXECUTIVE SUMMARY

4 MARKET INSIGHTS
4.1 Current Market Scenario
4.2 Technological Trends
4.3 Industry Value Chain Analysis
4.4 Government Regulations and Initiatives
4.5 Insights on Costing
4.6 Impact of COVID-19 on the Market

5 MARKET DYNAMICS
5.1 Drivers
5.2 Restraints
5.3 Opportunities
5.4 Industry Attractiveness - Porter's Five Forces Analysis
5.4.1 Bargaining Power of Suppliers
5.4.2 Bargaining Power of Consumers / Buyers
5.4.3 Threat of New Entrants
5.4.4 Threat of Substitute Products
5.4.5 Intensity of Competitive Rivalry

6 MARKET SEGMENTATION (Market Size by value)
6.1 By Services
6.1.1 Designing
6.1.2 Prototyping
6.1.3 System Integration
6.1.4 Testing
6.1.5 Others
6.2 By End User
6.2.1 Automotive
6.2.2 Industrial
6.2.3 Consumer Electronics And Semiconductors
6.2.4 Telecom
6.2.5 Others
6.3 By Geography
6.3.1 North America
6.3.1.1 United States
6.3.1.2 Canada
6.3.1.3 Mexico
6.3.2 Europe
6.3.2.1 United Kingdom
6.3.2.2 Germany
6.3.2.3 France
6.3.2.4 Italy
6.3.2.5 Spain
6.3.2.6 Rest of Europe
6.3.3 Asia-Pacific
6.3.3.1 China
6.3.3.2 India
6.3.3.3 Japan
6.3.3.4 South Korea
6.3.3.5 Thailand
6.3.3.6 Indonesia
6.3.3.7 Rest of Asia-pacific
6.3.4 Rest of the World

7 COMPETITIVE LANDSCAPE
7.1 Overview (Market Concentration and Major Players)
7.2 Company Profiles
7.2.1 Tech Mahindra Limited
7.2.2 Tata Consultancy Services Limited
7.2.3 Infosys Limited
7.2.4 HCL Technologies Limited
7.2.5 Wipro Ltd.
7.2.6 Capgemini Technology Services India Limited
7.2.7 Globallogic Inc.
7.2.8 Accenture
7.2.9 RLE International Inc.
7.2.10 ASAP Holding GmbH
7.2.11 Tata Technologies*

8 FUTURE OF THE MARKET

9 APPENDIX

 

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2024/10/03 10:28

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