GCC繊維:市場シェア分析、産業動向・統計、2020年~2029年の成長予測GCC Textile - Market Share Analysis, Industry Trends & Statistics, Growth Forecasts 2020 - 2029 2024年のGCC繊維市場規模は150億8,000万米ドルと推定され、2029年には209億3,000万米ドルに達すると予測され、予測期間中(2024-2029年)の年平均成長率は6.78%である。 主なハイライト GCCでは、アラブ首長... もっと見る
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サマリー2024年のGCC繊維市場規模は150億8,000万米ドルと推定され、2029年には209億3,000万米ドルに達すると予測され、予測期間中(2024-2029年)の年平均成長率は6.78%である。 主なハイライト
GCC繊維市場の動向UAEにおける繊維・アパレル需要の高まりUAEの繊維産業は、インフラ整備、免税措置、事務処理の透明性などに関する政府の支援策によって繁栄している。ファッションのフロンティアにおける最新の開発により、ドバイは2020年にファッションのハブになることが決定した。ドバイ・デザイン&ファッション協議会(Dubai Design & Fashion Council)は、ドバイにおける持続可能なデザイン産業を発展・育成させるとともに、UAEと中東・北アフリカ地域を拠点とするデザイナーの成長と認知を可能にするために設立された政府機関である。 UAEは、高級衣料を求める経済が常に活況を呈していることから、アパレル・繊維ビジネスの重要な拠点となっている。繊維、生地、衣料、アウターウェア、ホームテキスタイル、テクニカルテキスタイルなど、繊維の一大拠点となっている。人件費の増加は、繊維・アパレル産業の自動化につながっている。テクニカル・テキスタイルの開発と革新的なテキスタイル製品の提供は、UAEメーカーの注力分野である。これにより、生産性が向上し、製品の品質が改善され、注文のタイムリーな出荷が可能になる。 UAEは、利益に対する規制がなく、競争力のある人件費、極めて低い輸入関税、低い法人税により、繊維・アパレル産業への理想的な投資先となりつつある。熟練した生産性の高い労働者を確保できること、経済が安定していること、隠れたコストがないことも、同国の繊維環境に拍車をかけている。 GCC諸国における消費者の購買パターンの変化若い消費者の生活において、テクノロジーは極めて重要な役割を果たしている。フェイスブックからインスタグラムに至るまで、アラブのY世代は高級ブランドがオンラインで簡単に利用できることを期待している。GCC地域の消費者の30%以上が、アクセスのしやすさを主な理由として、1ヶ月にオンラインで買い物をする。ミレニアル世代がこの地域の接続と携帯電話の利用を牽引していることから、GCCはオンラインショッピングの拡大に適応するための強力な基盤を持っていると考えられている。ある調査によると、パンデミック以降、UAEでは89%、中東・北アフリカでは91%の顧客がデジタル化し、今後もあらゆるものをオンラインで購入する意向を示している。 2021年現在、UAEにおける電子商取引の総売上高は50億米ドル強に達し、2025年には80億米ドルを超えると予測されている。同レポートによると、UAEでは2020年と比較して、2021年にすべてのカテゴリーでオンライン購入を行った消費者が増加しており、回答者の平均75%が通常オンラインで購入している。同様に、KSAでは、Eコマース市場の売上は2022年に122億米ドルに達すると予測されている。 GCC繊維産業の概要GCC繊維市場は断片的で競争が激しく、地域の中小・大手企業がいくつか存在する。市場の主要プレーヤーには、Embee Group、Unirab Polvara、Misr、Amreya、Avgol、Kabaleなどがある。この地域のメーカーは、消費者を惹きつけるために、新技術を採用し、3Dコットンテキスタイルやナイロンや合成繊維のような他の素材のような新しい革新的な方法を使用している。また、費用対効果が高く、天然資源の使用量が少ないリサイクル素材や持続可能な素材の採用も進んでいる。 その他の特典
目次1 はじめに1.1 調査成果物 1.2 調査の前提 1.3 調査範囲 2 調査方法 2.1 分析方法 2.2 調査フェーズ 3 市場の洞察とダイナミクス 3.1 市場のダイナミクス 3.1.1 市場促進要因 3.1.1.1 ファッション意識の高まり 3.1.1.2 輸出機会 3.1.2 市場の抑制要因 3.1.2.1 激しい競争 3.1.2.2 原材料価格の変動 3.1.3 市場機会 3.1.3.1 技術の進歩 3.2 産業の魅力 - ポーターのファイブフォース分析 3.2.1 新規参入者の脅威 3.2.2 買い手/消費者の交渉力 3.2.3 供給者の交渉力 3.2.4 代替製品の脅威 3.2.5 競争ライバルの激しさ 3.3 バリューチェーン/サプライチェーン分析 3.4 政府の規制と取り組み 3.5 技術スナップショット 3.6 COVID-19の市場への影響 4 市場区分 4.1 用途別 4.1.1 衣料用 4.1.2 産業/技術用途 4.1.3 家庭用 4.2 素材タイプ別 4.2.1 コットン 4.2.2 ジュート 4.2.3 シルク 4.2.4 合成繊維 4.2.5 ウール 4.3 製法別 4.3.1 織物 4.3.2 不織布 5 競争環境 5.1 市場集中の概要 5.2 会社プロファイル 5.2.1 ユニラブ&ポルバラ紡織&シルク 5.2.2 ミスル・アムレヤ 5.2.3 アムコ 5.2.4 アヴゴル 5.2.5 ミレニアム・ファッション・インダストリーズ 5.2.6 エンビー・グループ 5.2.7 カバレ 5.2.8 FPCコーティング・テクニカル・テキスタイル 5.2.9 アリャフ・インダストリアル・カンパニー・リミテッド 5.2.10 アラテックス・グループ 5.2.11 ロマーセレクション 5.2.12 バレースター・ユニフォーム*社 6 市場機会と今後の動向 7 付録
SummaryThe GCC Textile Market size is estimated at USD 15.08 billion in 2024, and is expected to reach USD 20.93 billion by 2029, growing at a CAGR of 6.78% during the forecast period (2024-2029). Key Highlights
GCC Textile Market TrendsRising Textile and Apparels Demand in UAEThe UAE textile industry is thriving on supportive government initiatives regarding infrastructure development, tax exemptions, and transparency in paperwork. The most recent development in the fashion frontier has set Dubai as a fashion hub in 2020. The Dubai Design & Fashion Council is a governmental entity established to develop and nurture a sustainable design industry in Dubai while enabling the growth and recognition of designers based in the UAE and MENA region. The existence of an ever-booming economy for luxury clothing has made UAE an important center for the apparel and textile businesses. The country has become a major textile hub that includes fibers, fabrics, clothes, outerwear, home textiles, and technical textiles. An increase in labor costs has led to automation in the textile and apparel industries. Development of technical textiles and providing innovative textile products are the focus areas of UAE manufacturers. This will increase productivity, improve the quality of products, and aid in delivering timely shipments of orders. The UAE is becoming an ideal destination for investment in the textile and apparel industries due to its lack of restrictions on profit, competitive labor costs, extremely low import duty, and low corporate taxes. The availability of highly skilled and productive workers, a stable economy, and the absence of hidden costs add to the country's textile environment. Changing Consumer Buying Patterns in GCC CountriesTechnology plays a pivotal role in the lives of youthful consumers. From Facebook to Instagram, the Arab Gen Y population expects luxury brands to be online and easily available. More than 30% of the consumers in the GCC region shop online in a month primarily due to ease of access. With millennials driving the region's connectivity and mobile phone usage, the GCC is considered to have a strong foundation to adapt to the expansion of online shopping. According to a survey, since the pandemic, 89% of customers in the UAE and 91% of customers in the Middle East and North Africa became digital converts and intend to continue buying everything online. As of 2021, the total e-commerce sales in the UAE reached just over USD 5 billion in 2021, and it is projected to cross USD 8 billion by 2025. The report found that more consumers in the UAE made online purchases across all categories during 2021 compared to 2020, with an average of 75% of respondents typically purchasing online. Similarly, in KSA, revenue in the e-commerce market is projected to reach USD 12.2 billion in 2022. GCC Textile Industry OverviewThe GCC Textile Market is fragmented and competitive, with several small, medium, and large regional players. Some of the key players in the market include Embee Group, Unirab Polvara, Misr, Amreya, Avgol, and Kabale. Manufacturers in the region are adopting new technologies and using new innovative methods, such as 3D cotton textiles and other materials like nylon and synthetic fibers, to attract consumers. Players are also adopting using recycled and sustainable materials that are cost-effective and use fewer natural resources. Additional Benefits:
Table of Contents1 INTRODUCTION
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2024/11/20 10:26 155.91 円 165.77 円 200.60 円 |