アジア太平洋繊維:市場シェア分析、産業動向・統計、2020年~2029年の成長予測Asia-Pacific Textile - Market Share Analysis, Industry Trends & Statistics, Growth Forecasts 2020 - 2029 アジア太平洋地域のテキスタイル市場規模は、2024年に3,912億米ドルと推定され、2029年には4,437億2,000万米ドルに達すると予測され、予測期間中(2024-2029年)の年平均成長率は2.55%である。 アジア太平洋地... もっと見る
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サマリーアジア太平洋地域のテキスタイル市場規模は、2024年に3,912億米ドルと推定され、2029年には4,437億2,000万米ドルに達すると予測され、予測期間中(2024-2029年)の年平均成長率は2.55%である。 アジア太平洋地域における衣料品と家庭用家具の需要増加が主な成長要因である。 主なハイライト
アジア繊維市場動向アジアにおけるファッション・アクセサリーの消費拡大アジアにおける衣料品と履物への消費支出は、2021年には7,568億4,000万米ドルになると推定され、2020年の約6,472億6,000万米ドルに比べて18%増加する。労働市場の回復が続いていることも、消費者の信頼感、ひいては消費を後押しするだろう。アジア(主に中国)からの衣料品需要が伸びるにつれ、この分野での欧州と北米の重要性は低下している。北米と欧州以外の地域の衣料品売上高は、2021年にはこれらの地域の売上高に匹敵し、2025年には世界の衣料品売上高全体の55%に達すると予想される。 アジア太平洋地域(ベトナム、フィリピン、インドネシア、マレーシア、タイ、シンガポール)は、アパレル部門にとって非常に魅力的であり、特にデジタル・ソリューションが重要な役割を果たし、成長している若者の割合が多いからである。この地域の3大ECサイト(Lazada、Shopee、Tokopedia)の商品売上総額は、2018年から2021年の間に7倍に増加した。 輸出の増加がアジアの収益を押し上げる2021年、中国は約1,185億米ドルを輸出し、世界の繊維輸出国のトップとなった。繊維製品とは、衣料品の生産に使用される素材と、完成した衣料品を指す。中国に次いで2位はバングラデシュで、輸出額は約387億3,000万米ドルであった。中国の輸出額は、アジアの繊維輸出市場全体のほぼ52.2%に相当する。 手頃な価格で快適な衣服に対する消費者の認識が変化し、ビスコース、シルク、麻などの高価値繊維の需要が増加している。繊維の混紡品種もまた、人工糸と天然糸の大きな特徴により飛躍的に成長しており、その結果、今後数年間で新たな市場と成長機会が開かれる。 ポリエステルと綿は、この地域で広く使用されている繊維糸製品である。消費パターンの変化、人口の増加、可処分所得の増加、アジア太平洋地域における衣料品と家庭用家具の需要の増加が主な成長要因である。 また、APAC地域ではホームテキスタイルの需要が高まっている。ホームテキスタイルには、毛布、ベッドシーツ、テーブルクロス、掃除用・台所用クロス、ドレープ、ベッドカバー、シアー、壁掛けカーペット、寝袋、タオルケット、マットレス、掛け布団、枕、タペストリーなどの製品が含まれ、家庭、ホテル、オフィスなどのインテリアに利用されている。 アジア繊維産業概要アジア太平洋繊維市場は競争が激しく、断片化されている。アジア太平洋繊維業界の企業には、神州国際グループ、威喬繊維、Texhong繊維グループ、Arvind Ltd、Bombay Dyeing and Manufacturing Company Ltdなどがある。地域に限定された地場企業も数多く存在するが、技術の進歩に伴い、インターネットや電子商取引の浸透が、厳しい時代にも市場を牽引してきた。さらに、合併、提携、買収に続く市場の統合は、企業が市場で強固な足場を築くのに役立つだろう。 その他の特典
目次1 はじめに1.1 調査の前提 1.2 研究の範囲 2 調査方法 2.1 分析方法 2.2 調査フェーズ 3 要約 4 市場の洞察とダイナミクス 4.1 現在の市場シナリオ 4.2 市場のダイナミクス 4.2.1 推進要因 4.2.2 抑制要因 4.2.3 機会 4.3 バリューチェーン/サプライチェーン分析 4.4 ポーターのファイブフォース分析 4.4.1 新規参入者の脅威 4.4.2 買い手/消費者の交渉力 4.4.3 供給者の交渉力 4.4.4 代替製品の脅威 4.4.5 競争ライバルの激しさ 4.5 サプライチェーン/バリューチェーン分析 4.6 技術動向と自動化 4.7 政府の規制と取り組み 4.8 Eコマース市場への洞察 4.9 COVID-19の市場への影響 5 市場の区分 5.1 用途 5.1.1 衣料品 5.1.2 工業用および技術用 5.1.3 家庭用 5.1.4 その他の用途 5.2 素材 5.2.1 コットン 5.2.2 ジュート 5.2.3 シルク 5.2.4 合成繊維 5.2.5 ウール 5.3 地理 5.3.1 中国 5.3.2 インド 5.3.3 パキスタン 5.3.4 バングラデシュ 5.3.5 オーストラリア 5.3.6 その他のアジア太平洋地域 6 競争環境 6.1 市場集中の概要 6.2 企業プロフィール 6.2.1 神州国際集団 6.2.2 威霆繊維 6.2.3 テクホン繊維グループ 6.2.4 アルビンド社 6.2.5 ボンベイ染色製造会社 6.2.6 ボンベイ・レーヨン・ファッション社 6.2.7 ファビンディア・オーバーシーズ社 6.2.8 Raymond Ltd. 6.2.9 Vardhman Textiles Ltd. 6.2.10 Cotton Corporation Of India* (コットン・コーポレーション・オブ・インディア 6.3 その他の企業 7 市場の将来 8 付録
SummaryThe Asia-Pacific Textile Market size is estimated at USD 391.20 billion in 2024, and is expected to reach USD 443.72 billion by 2029, growing at a CAGR of 2.55% during the forecast period (2024-2029). Increasing demand for clothing and home furnishing products in the Asia-pacific region are the major growth factors. Key Highlights
Asia Textile Market TrendsIncrease in Consumer Spending in Fashion Accessories in AsiaConsumer spending on clothing and footwear in Asia is estimated to be USD 756.84 billion in 2021, an increase of 18% compared to 2020, which was around USD 647.26 billion. The ongoing labor market recovery will also aid consumer confidence and, hence, spending. As demand for clothing from Asia (mainly China) grows, the importance of Europe and North America in this sector is declining. Sales of clothing products outside North America and Europe equaled sales in these regions in 2021, and they are expected to reach 55% of the total world sales of clothing products in 2025. The Asia-Pacific region (Vietnam, the Philippines, Indonesia, Malaysia, Thailand, and Singapore) is highly attractive to the apparel sector, especially because it has a large proportion of young people for whom digital solutions play an important and growing role. The three largest e-commerce websites in this region (Lazada, Shopee, and Tokopedia) saw the gross value of their merchandise sales increase seven-fold between 2018 and 2021. Increase in Exports Boosting Revenue in AsiaIn 2021, China was the top-ranked global textile exporter with a value of approximately USD 118.5 billion. Textiles can refer to the materials used in clothing production, as well as the finished garments. After China, Bangladesh ranked in second place, with an export value of around USD 38.73 billion. China's export figures translate to almost 52.2% of the total textile export market in Asia. The shift in consumer perception of affordable and comfortable clothing increases the demand for high-value fabrics, such as viscose, silk, and hemp. Blended varieties of fibers are also growing exponentially due to significant features of artificial and natural yarn, thus opening up new markets and growth opportunities in the coming years. Polyester and cotton are widely used textile yarn products in the region. Changing consumption patterns, increasing population, disposable incomes, and the increasing demand for clothing and home furnishing products in the Asia-Pacific region are the major growth factors. Also, the demand for home textiles is rising in the APAC region. Home textile includes products such as blankets, bedsheets, table cloths, cleaning and kitchen cloths, drapes, bed covers, sheers, wall carpets, sleeping bags, terry towels, mattresses, quilts, pillows, tapestry, etc., which are utilized in the interiors of homes, hotels, offices, etc. Asia Textile Industry OverviewThe Asia-Pacific textile market is highly competitive and fragmented. Some of the companies in the Asia-Pacific Textile industry are Shenzhou International Group, Weiqiao Textile, Texhong Textile Group, Arvind Ltd, and Bombay Dyeing and Manufacturing Company Ltd. There are numerous local companies which are restricted to their locations but with technological advancement, internet and e-commerce penetration has driven the market even in the hard times. Further, integration of the market followed by mergers, partnerships and acquisitions will help the companies to create a strong foothold in the market. Additional Benefits:
Table of Contents1 INTRODUCTION
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