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アジア太平洋繊維:市場シェア分析、産業動向・統計、2020年~2029年の成長予測


Asia-Pacific Textile - Market Share Analysis, Industry Trends & Statistics, Growth Forecasts 2020 - 2029

アジア太平洋地域のテキスタイル市場規模は、2024年に3,912億米ドルと推定され、2029年には4,437億2,000万米ドルに達すると予測され、予測期間中(2024-2029年)の年平均成長率は2.55%である。 アジア太平洋地... もっと見る

 

 

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Mordor Intelligence
モードーインテリジェンス
2024年2月17日 US$4,750
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サマリー

アジア太平洋地域のテキスタイル市場規模は、2024年に3,912億米ドルと推定され、2029年には4,437億2,000万米ドルに達すると予測され、予測期間中(2024-2029年)の年平均成長率は2.55%である。

アジア太平洋地域における衣料品と家庭用家具の需要増加が主な成長要因である。

主なハイライト

  • COVID-19危機は世界の衣料品産業全体に多大な損害と苦難をもたらし、ブランド、製造業者、労働者に様々な影響を与えた。パンデミックは、衣料品のサプライチェーンにおける深刻な脆弱性と、調達決定がサプライヤー工場とその労働者に与える影響を露呈した。世界の衣料品生産の大部分はアジアで行われているため、アジア地域はサプライチェーンに波及する悪影響の最前線であり続けている。
  • アジア太平洋地域は最大かつ最も急成長しているシルク市場です。生糸の入手が容易なため、中国がアジア太平洋地域のシルク市場をリードし、同地域のシルク需要の約80%を占めています。また、中国は世界最大の生糸・絹糸生産国であり、インド、タイ、ウズベキスタンに次いでいます。世界有数の繊維輸出国であり、世界の繊維・衣料品輸出の約40%を占める。2万社以上の企業がある。アジア太平洋地域の経済成長、養蚕技術の急速な進歩、繊維産業におけるシルク使用の増加の結果、アジア太平洋シルク市場はさらに拡大すると予想される。
  • タイは生地、スポーツウェア、子供服、婦人服、カジュアルウェアの世界最大級の生産国として世界中に知られています。さらに、精巧な仕上げ、染色、プリントサービスにより、世界で最も人気のある繊維アウトソーシング先のひとつとなっている。タイは現在、4,500社の繊維・アパレルメーカーを通じて100万人近くを雇用している。これらのメーカーのほとんどは、バンコクとタイ東部周辺に拠点を置き、人工繊維工場、紡績、織物から染色、プリントに至るまで、あらゆるものを生産している。
  • バングラデシュ輸出振興局(EPB)によると、同国の家庭用繊維製品の輸出バスケットには、ベッドリネン、ベッドシーツ、その他の寝室用繊維製品、バスリネン、カーペットとラグ、毛布、キッチンリネン、カーテン、クッションとクッションカバー、掛け布団カバーが含まれる。最近終了した2021-22会計年度の家庭用繊維製品の輸出額は16億2,000万米ドルで、前年比43.28%の伸びであった。前会計年度の輸出額は11.3億米ドルであった。
  • 世界の衣料品生産の大半を占めるアジアは、サプライチェーンに波及する悪影響の最前線にある。課題とともに、新たな提携や業界の将来についての新たな考え方、そしてより重要なこととして、より強靭で持続可能な、人間中心の未来に向けてどのように再構築できるかを考える機会の窓が訪れている。国内の消費者は企業にサプライチェーンの再考を促し、電子商取引とデジタル化はその恩恵を受けている。

アジア繊維市場動向

アジアにおけるファッション・アクセサリーの消費拡大

アジアにおける衣料品と履物への消費支出は、2021年には7,568億4,000万米ドルになると推定され、2020年の約6,472億6,000万米ドルに比べて18%増加する。労働市場の回復が続いていることも、消費者の信頼感、ひいては消費を後押しするだろう。アジア(主に中国)からの衣料品需要が伸びるにつれ、この分野での欧州と北米の重要性は低下している。北米と欧州以外の地域の衣料品売上高は、2021年にはこれらの地域の売上高に匹敵し、2025年には世界の衣料品売上高全体の55%に達すると予想される。

アジア太平洋地域(ベトナム、フィリピン、インドネシア、マレーシア、タイ、シンガポール)は、アパレル部門にとって非常に魅力的であり、特にデジタル・ソリューションが重要な役割を果たし、成長している若者の割合が多いからである。この地域の3大ECサイト(Lazada、Shopee、Tokopedia)の商品売上総額は、2018年から2021年の間に7倍に増加した。

輸出の増加がアジアの収益を押し上げる

2021年、中国は約1,185億米ドルを輸出し、世界の繊維輸出国のトップとなった。繊維製品とは、衣料品の生産に使用される素材と、完成した衣料品を指す。中国に次いで2位はバングラデシュで、輸出額は約387億3,000万米ドルであった。中国の輸出額は、アジアの繊維輸出市場全体のほぼ52.2%に相当する。

手頃な価格で快適な衣服に対する消費者の認識が変化し、ビスコース、シルク、麻などの高価値繊維の需要が増加している。繊維の混紡品種もまた、人工糸と天然糸の大きな特徴により飛躍的に成長しており、その結果、今後数年間で新たな市場と成長機会が開かれる。

ポリエステルと綿は、この地域で広く使用されている繊維糸製品である。消費パターンの変化、人口の増加、可処分所得の増加、アジア太平洋地域における衣料品と家庭用家具の需要の増加が主な成長要因である。

また、APAC地域ではホームテキスタイルの需要が高まっている。ホームテキスタイルには、毛布、ベッドシーツ、テーブルクロス、掃除用・台所用クロス、ドレープ、ベッドカバー、シアー、壁掛けカーペット、寝袋、タオルケット、マットレス、掛け布団、枕、タペストリーなどの製品が含まれ、家庭、ホテル、オフィスなどのインテリアに利用されている。

アジア繊維産業概要

アジア太平洋繊維市場は競争が激しく、断片化されている。アジア太平洋繊維業界の企業には、神州国際グループ、威喬繊維、Texhong繊維グループ、Arvind Ltd、Bombay Dyeing and Manufacturing Company Ltdなどがある。地域に限定された地場企業も数多く存在するが、技術の進歩に伴い、インターネットや電子商取引の浸透が、厳しい時代にも市場を牽引してきた。さらに、合併、提携、買収に続く市場の統合は、企業が市場で強固な足場を築くのに役立つだろう。

その他の特典

  • エクセル形式の市場推定(ME)シート
  • 3ヶ月のアナリスト・サポート


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目次

1 はじめに
1.1 調査の前提
1.2 研究の範囲

2 調査方法
2.1 分析方法
2.2 調査フェーズ

3 要約

4 市場の洞察とダイナミクス
4.1 現在の市場シナリオ
4.2 市場のダイナミクス
4.2.1 推進要因
4.2.2 抑制要因
4.2.3 機会
4.3 バリューチェーン/サプライチェーン分析
4.4 ポーターのファイブフォース分析
4.4.1 新規参入者の脅威
4.4.2 買い手/消費者の交渉力
4.4.3 供給者の交渉力
4.4.4 代替製品の脅威
4.4.5 競争ライバルの激しさ
4.5 サプライチェーン/バリューチェーン分析
4.6 技術動向と自動化
4.7 政府の規制と取り組み
4.8 Eコマース市場への洞察
4.9 COVID-19の市場への影響

5 市場の区分
5.1 用途
5.1.1 衣料品
5.1.2 工業用および技術用
5.1.3 家庭用
5.1.4 その他の用途
5.2 素材
5.2.1 コットン
5.2.2 ジュート
5.2.3 シルク
5.2.4 合成繊維
5.2.5 ウール
5.3 地理
5.3.1 中国
5.3.2 インド
5.3.3 パキスタン
5.3.4 バングラデシュ
5.3.5 オーストラリア
5.3.6 その他のアジア太平洋地域

6 競争環境
6.1 市場集中の概要
6.2 企業プロフィール
6.2.1 神州国際集団
6.2.2 威霆繊維
6.2.3 テクホン繊維グループ
6.2.4 アルビンド社
6.2.5 ボンベイ染色製造会社
6.2.6 ボンベイ・レーヨン・ファッション社
6.2.7 ファビンディア・オーバーシーズ社
6.2.8 Raymond Ltd.
6.2.9 Vardhman Textiles Ltd.
6.2.10 Cotton Corporation Of India* (コットン・コーポレーション・オブ・インディア
6.3 その他の企業

7 市場の将来

8 付録

 

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Summary

The Asia-Pacific Textile Market size is estimated at USD 391.20 billion in 2024, and is expected to reach USD 443.72 billion by 2029, growing at a CAGR of 2.55% during the forecast period (2024-2029).

Increasing demand for clothing and home furnishing products in the Asia-pacific region are the major growth factors.

Key Highlights

  • The COVID-19 crisis has caused considerable damage and hardship across the global garment industry, affecting brands, manufacturers, and workers in various multitudes. The pandemic has exposed acute vulnerabilities in garment supply chains and the impact that sourcing decisions have on supplier factories and their workers. With the bulk of global garment production in Asia, the region remains the frontline of the adverse effects rippling through the supply chain.
  • Asia-Pacific is both the largest and fastest-growing silk market. Due to the easy availability of raw silk, China leads the Asia-Pacific silk market, accounting for approximately 80% of the region's demand for silk. China is also the world's largest producer of raw silk and silk yarns, trailing India, Thailand, and Uzbekistan. The country is the world's leading textile exporter, accounting for roughly 40% of global textile and clothing exports. With over 20,000 enterprises. The Asia-Pacific silk market is expected to expand further as a result of the region's growing economy, rapid advances in sericulture technology, and increased use of silk in the textile industry.
  • Thailand is well-known throughout the world as one of the world's largest producers of fabric, sportswear, children's wear, women's wear, and casualwear. Furthermore, the country's exquisite finishing, dyeing, and printing services make it one of the world's most popular textile outsourcing destinations. Thailand currently employs nearly one million people through its 4,500 textile and apparel manufacturers. Most of these manufacturers, based in and around Bangkok and eastern Thailand, produce everything from man-made fibre plants, spinning and weaving, to dyeing and printing.
  • According to Bangladesh's Export Promotion Bureau (EPB), the country's home textile export basket includes bed linen, bed sheet and other bedroom textiles, bath linen, carpets and rugs, blankets, kitchen linen, curtains, cushions and cushion cover, and quilt covers. Home textiles earned USD 1.62 billion from exports in the recently concluded fiscal year 2021-22, representing year-on-year growth of 43.28%. It is worth noting that home textiles earned USD 1.13 billion in exports in the previous fiscal year.
  • With Asia accounting for the majority of global garment production, the region remains at the forefront of the negative effects reverberating through the supply chain. With the challenges comes a window of opportunity for new alliances and new thinking about the industry's future and, more importantly, how it can be reshaped for a more resilient, sustainable, and human-centered future. Domestic consumers have prompted businesses to reconsider their supply chains, and e-commerce and digitalization have benefited.

Asia Textile Market Trends

Increase in Consumer Spending in Fashion Accessories in Asia

Consumer spending on clothing and footwear in Asia is estimated to be USD 756.84 billion in 2021, an increase of 18% compared to 2020, which was around USD 647.26 billion. The ongoing labor market recovery will also aid consumer confidence and, hence, spending. As demand for clothing from Asia (mainly China) grows, the importance of Europe and North America in this sector is declining. Sales of clothing products outside North America and Europe equaled sales in these regions in 2021, and they are expected to reach 55% of the total world sales of clothing products in 2025.

The Asia-Pacific region (Vietnam, the Philippines, Indonesia, Malaysia, Thailand, and Singapore) is highly attractive to the apparel sector, especially because it has a large proportion of young people for whom digital solutions play an important and growing role. The three largest e-commerce websites in this region (Lazada, Shopee, and Tokopedia) saw the gross value of their merchandise sales increase seven-fold between 2018 and 2021.

Increase in Exports Boosting Revenue in Asia

In 2021, China was the top-ranked global textile exporter with a value of approximately USD 118.5 billion. Textiles can refer to the materials used in clothing production, as well as the finished garments. After China, Bangladesh ranked in second place, with an export value of around USD 38.73 billion. China's export figures translate to almost 52.2% of the total textile export market in Asia.

The shift in consumer perception of affordable and comfortable clothing increases the demand for high-value fabrics, such as viscose, silk, and hemp. Blended varieties of fibers are also growing exponentially due to significant features of artificial and natural yarn, thus opening up new markets and growth opportunities in the coming years.

Polyester and cotton are widely used textile yarn products in the region. Changing consumption patterns, increasing population, disposable incomes, and the increasing demand for clothing and home furnishing products in the Asia-Pacific region are the major growth factors.

Also, the demand for home textiles is rising in the APAC region. Home textile includes products such as blankets, bedsheets, table cloths, cleaning and kitchen cloths, drapes, bed covers, sheers, wall carpets, sleeping bags, terry towels, mattresses, quilts, pillows, tapestry, etc., which are utilized in the interiors of homes, hotels, offices, etc.

Asia Textile Industry Overview

The Asia-Pacific textile market is highly competitive and fragmented. Some of the companies in the Asia-Pacific Textile industry are Shenzhou International Group, Weiqiao Textile, Texhong Textile Group, Arvind Ltd, and Bombay Dyeing and Manufacturing Company Ltd. There are numerous local companies which are restricted to their locations but with technological advancement, internet and e-commerce penetration has driven the market even in the hard times. Further, integration of the market followed by mergers, partnerships and acquisitions will help the companies to create a strong foothold in the market.

Additional Benefits:

  • The market estimate (ME) sheet in Excel format
  • 3 months of analyst support


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Table of Contents

1 INTRODUCTION
1.1 Study Assumptions
1.2 Scope of the Study

2 RESEARCH METHODOLOGY
2.1 Analysis Method
2.2 Research Phases

3 EXECUTIVE SUMMARY

4 MARKET INSIGHTS AND DYNAMICS
4.1 Current Market Scenario
4.2 Market Dynamics
4.2.1 Drivers
4.2.2 Restraints
4.2.3 Opportunities
4.3 Value Chain / Supply Chain Analysis
4.4 Porter's Five Forces Analysis
4.4.1 Threat of New Entrants
4.4.2 Bargaining Power of Buyers/Consumers
4.4.3 Bargaining Power of Suppliers
4.4.4 Threat of Substitute Products
4.4.5 Intensity of Competitive Rivalry
4.5 Supply Chain/Value Chain Analysis
4.6 Technological Trends and Automation
4.7 Government Regulations and Initiatives
4.8 Insights into the E-commerce Market
4.9 Impact of COVID-19 on the Market

5 MARKET SEGMENTATION
5.1 Application
5.1.1 Clothing
5.1.2 Industrial and Technical
5.1.3 Household
5.1.4 Other Applications
5.2 Material
5.2.1 Cotton
5.2.2 Jute
5.2.3 Silk
5.2.4 Synthetics
5.2.5 Wool
5.3 Geography
5.3.1 China
5.3.2 India
5.3.3 Pakistan
5.3.4 Bangladesh
5.3.5 Australia
5.3.6 Rest of Asia-Pacific

6 COMPETITIVE LANDSCAPE
6.1 Market Concentration Overview
6.2 Company Profiles
6.2.1 Shenzhou International Group
6.2.2 Weiqiao Textile
6.2.3 Texhong Textile Group
6.2.4 Arvind Ltd
6.2.5 Bombay Dyeing and Manufacturing Company Ltd
6.2.6 Bombay Rayon Fashions Ltd
6.2.7 Fabindia Overseas Pvt Ltd
6.2.8 Raymond Ltd
6.2.9 Vardhman Textiles Ltd
6.2.10 Cotton Corporation Of India*
6.3 Other Companies

7 FUTURE OF THE MARKET

8 APPENDIX

 

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