清掃ロボットの世界市場:市場シェア分析、産業動向・統計、2019年~2029年の成長予測
Global Cleaning Robot - Market Share Analysis, Industry Trends & Statistics, Growth Forecasts 2019 - 2029
清掃ロボットの世界市場規模は、2024年に450億米ドルと推定され、予測期間中(2024-2029年)の年平均成長率は0.28%で、2029年には456.4億米ドルに達すると予測されている。 多様な用途のロボットの拡大を促進す... もっと見る
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サマリー 清掃ロボットの世界市場規模は、2024年に450億米ドルと推定され、予測期間中(2024-2029年)の年平均成長率は0.28%で、2029年には456.4億米ドルに達すると予測されている。 多様な用途のロボットの拡大を促進する主な力は、エレクトロニクスの進歩、技術、人間のライフスタイルの変化である。家庭用および産業用の清掃ロボットは、スマート家電の普及により拡大している。 主なハイライト- 調査対象市場の発展を後押しする主な要因には、家庭用コンシューマー・ロボットに対する需要の高まりや、さまざまな家庭用アプリケーションでの支援を目的としたパーソナル・サービス・ロボットの研究開発への投資の増加などがある。
- さらに、人件費の上昇と安全性への懸念が市場拡大を加速させている。清掃ロボットには、窓や床、プールの清掃など、いくつかの用途がある。ロボットによる清掃は、人間が必要とする労働力を削減し、費用、時間、電力を節約する。
- パンデミックの影響で、病院では自律型洗浄・消毒ロボットが大活躍した。ロボットが使用する紫外線は細菌を根絶することができる。医療従事者が患者が感染力の強い病気にかかっているかどうかを評価する一方で、患者の体温測定などの簡単な診断は、ロボットアームを備えたAMRによって行われ、触ることを最小限に抑えている。
- しかし、多くの人にとって市場拡大の大きな障壁となっているのが、掃除ロボットの導入費用だ。掃除ロボットは人間の労働を自動化し、電力を節約するため、従来の掃除機に取って代わると予測されている。掃除ロボットの導入は、掃除機に比べて発生するコストが高いことが妨げになると予想される。
- COVID-19の第一段階では、世界中の多くの製造施設が閉鎖され、業界のサプライチェーンは研究の中断を経験した。しかし、COVID-19の間に市場は需要と生産が回復し始め、調査対象市場は半導体業界の方向性を反映した。操業停止による労働時間の減少に対応するため、自動車、防衛・航空宇宙、工業、電気などのエンドユーザー部門が自律型ロボットの使用を開始した。
清掃ロボットの市場動向プール清掃ロボットの商業・家庭部門での利用が大幅に拡大する見込み- 家庭や家庭内におけるプール清掃の自動化需要により、プール清掃ロボット市場は予測期間中に大きく拡大すると予測されている。人々の進化する都市型ライフスタイルは、市場拡大を後押しする重要な要因である。人々はより多くのお金を使うことができ、豪華さを維持するには住宅用プールが必要である。しかし、コレクションを清潔に保ち、維持することは手間がかかるため、人々はこれらの問題に対する自動化された解決策を模索している。
- プール用のロボット・クリーナーは、表面を磨いて汚れやゴミを取り除くことができる。自動化機能もある。手作業によるプール清掃は労力と時間がかかる。プール清掃ロボットの発明は、清掃手順をより簡単にした。
- プール清掃ロボットは、従来のプール清掃用具に代わる、より近代的で効果的、かつ手頃な価格の清掃用具です。人間の手をほとんど借りずに、プール内のゴミや沈泥を回収する。したがって、これらのロボットが提供する利点が、国内分野における清掃ロボット市場の拡大に拍車をかけると予想される。
- 国内住宅建設事業は、米国、欧州諸国、インド、中国など世界的に回復が続いている。可処分所得の増加や、住宅地・国内におけるプール付き大型施設志向により、プール清掃ロボットのニーズが世界的に高まっている。
- ロボット式プール清掃機の利用は、住宅および商業環境で増加すると予想される。プール清掃ロボットの市場利用は、高級ホテル部門の拡大や、トレーニングに使用されるプール数の増加により増加すると予想される。
アジア太平洋地域が最大限の普及を見込む- 清掃ロボットの導入は、予測期間中アジア太平洋地域で最も高くなると予想されている。顧客の可処分所得の増加とライフスタイルの急速な変化が、この地域における市場拡大の主な要因となっている。
- 中国の清掃ロボットの急速な拡大は、技術の進歩、持続可能性への懸念、魅力的な経済性によって促進された。加えて、顧客は清掃ロボットが向上させた特定の製品機能に対して、より高い対価を支払うことを望むようになっている。中国の急速な経済成長と生活水準の向上は、調査対象産業に対する需要を増大させている。
- さらに、トッププレーヤーは可能な限り大きな市場シェアを獲得するため、新たな国での足跡を増やしている。例えば、2021年12月、家庭用ロボット掃除機を製造・生産する中国の新興企業Uoniは、最新モデルであるV980 plus+を発表した。
- この地域の企業は、市場シェアとリーチを拡大するために、技術的に先進的な真新しい清掃ロボットを導入している。同地域における清掃ロボットの導入はまだ初期段階にあるため、ベンダーはいくつかの可能性にアクセスできるはずだ。
- 中国のロボット掃除機メーカーは、世界的な需要の高まりを受け、海外進出に力を入れている。例えば、Beijing Roborock Technology Co.Ltd.の輸出収入は、2021年上半期に前年比124%増の12.6億人民元となった。これは同社の総収入の約半分を占める。
- さらに2021年3月、シャオミが所有するロボット掃除機事業のロボロックは、「T7S」、「T7S Plus」、「T7S with Automatic Dust Collection and Charging Dock」の3つの掃除機からなる新ラインナップ「T7S」を発表した。ロボロックT7Sは、ジグザグ・アルゴリズムを改良し、繰り返しを減らして効率を高めたRRメイソン・アルゴリズムを採用している。このような製品設計の進歩は、清掃ロボット業界の需要を押し上げ、この分野での市場シェアを獲得することを可能にするだろう。
清掃ロボット産業概要業界には様々なベンダーが存在し、また新たな競合他社が新製品やソリューションで市場に参入しシェアを獲得しているため、清掃ロボット市場の競争環境は著しい。清掃ロボットはまだ開発途上にあるとはいえ、一部の既存企業や新興企業は研究を開始し、あらゆる主要技術を統合した効果的な清掃機器を提供するために、さまざまな電子部品のサプライヤーと提携している。 - 2022年8月 - スマートホームロボットメーカーであり、掃除機やモップなどの移動型ロボットDEEBOTを製造するECOVACSは、T8シリーズの最新モデルであるDEEBOT OZMO T8を発表しました。DEEBOT T8は、3月に発売されたT8 AIVIに続いてT8シリーズに加わり、ECOVACSの家庭用掃除ロボットの中で、物体検出のための高度な技術を活用した最新の製品です。I
- 2021年3月 - シャオミはインドネシアで「ロボット」掃除機を発表した。このデバイスには、MI Homeアプリに接続するスマート・コントロールが付属している。ユーザーはアプリを使ってスマートフォンから直接製品を操作することができる。
その他の特典 - エクセル形式の市場推定(ME)シート
- 3ヶ月のアナリスト・サポート
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目次 1 はじめに
1.1 調査の前提と市場定義
1.2 調査範囲
2 調査方法
3 エグゼクティブサマリー
4 市場インサイト
4.1 市場概要
4.2 産業の魅力 - ポーターのファイブフォース分析
4.2.1 サプライヤーの交渉力
4.2.2 消費者の交渉力
4.2.3 新規参入の脅威
4.2.4 競争ライバルの激しさ
4.2.5 代替製品の脅威
4.3 産業バリューチェーン分析
4.4 COVID-19の市場への影響
5 市場ダイナミクス
5.1 市場の促進要因
5.1.1 プロフェッショナル環境における高い衛生基準を維持するインセンティブの高まり
5.1.2 医療におけるプロフェッショナルサービスからの高い需要
5.2 市場の課題
5.2.1 高所有コストと従来の手動機器と比較した効率の低下
6 市場区分
6.1 アプリケーション別
6.1.1 家庭用/家庭用ロボット
6.1.1.1 床掃除機
6.1.1.2 プール清掃
6.1.1.3 その他の清掃
6.1.2 業務用ロボット
6.1.2.1 床清掃
6.1.2.2 タンク、チューブ、パイプ清掃
6.1.2.3 その他の用途
6.2 地域別
6.2.1 米州
6.2.2 ヨーロッパ、中東、アフリカ
6.2.3 アジア太平洋
7 競争環境
7.1 企業プロフィール
7.1.1 家庭用ロボットクリーナー
7.1.1.1 Ecovacs Robotics Co.Ltd.
7.1.1.2 Roborock Technology Co.Ltd.
7.1.1.3 LG Electronics Inc.
7.1.1.4 アイロボット株式会社
7.1.1.5 セコテック・イノバシオネスSL
7.1.1.6 Neato Robotics Inc.
7.1.1.7 エレクトロラックス AB
7.1.1.8 シャークニンジャ・オペレーティングLLC
7.1.1.9 パナソニック株式会社
7.1.1.10 ハイアール・グループ・コーポレーション
7.1.1.11 株式会社日立製作所
7.1.1.12 Samsung Electronics Co.Ltd.
7.1.1.13 シャオミグループ
7.1.2 業務用ロボットクリーナー
7.1.2.1 アジオボットBV
7.1.2.2 ソフトバンクロボティクス
7.1.2.3 Karcher
7.1.2.4 Avidbots Corp.
7.1.2.5 ミニットマンインターナショナル
7.1.2.6 ディバーシー・ホールディングス
7.1.2.7 テナント・カンパニー
7.1.2.8 Nilfisk A/S
7.1.2.9 ICEコボティクス
8 投資分析
9 今後の動向
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Summary The Global Cleaning Robot Market size is estimated at USD 45 billion in 2024, and is expected to reach USD 45.64 billion by 2029, growing at a CAGR of 0.28% during the forecast period (2024-2029).
The key forces driving the expansion of robots for diverse applications are electronic progress, technology, and changing human lifestyles. Cleaning robotics for household and industrial usage is expanding because of the increased adoption of smart home appliances.
Key Highlights
- Some key factors propelling the development of the market under study include the rising demand for domestic consumer robots and the increasing investment in R&D of personal service robots for assistance in various home applications.
- Additionally, rising labor costs and safety concerns have accelerated the market expansion. Cleaning robots have several uses, including cleaning windows, floors, and swimming pools. Robotic cleaning reduces the amount of labor required from humans and saves money, time, and electricity.
- Hospitals used autonomous cleaning and disinfection robots extensively due to the pandemic. The UV light they use can eradicate bacteria. While the medical personnel evaluates whether a patient has a highly infectious disease, simple diagnostics like taking a patient's temperature are carried out by AMRs with robotic arms to minimize touch.
- However, for most people, a big barrier to the market's expansion is the expense of deploying cleaning robots. Since cleaning robots automate human labor and save electricity, they are predicted to displace the conventional vacuum cleaner. The adoption of cleaning robots is anticipated to be hampered by the higher costs incurred compared to a vacuum cleaner.
- Due to lockdowns and the closing of numerous manufacturing facilities worldwide during the first phase of COVID-19, the supply chain in the industry experienced study interruption. However, during COVID-19, the market began to experience a recovery in demand and output; the market under study reflected the direction of the semiconductor industry. To address the reduced working hours brought on by the lockdowns, end-user sectors such as automotive, defense and aerospace, industrial, and electrical started using autonomous robots.
Cleaning Robot Market Trends
Use of Pool Cleaning Robot in Commercial and Domestic Sectors Expected to Grow Significantly
- Due to the demand for automation in pool cleaning across the home and domestic sectors, the pool cleaning robot market is anticipated to expand significantly during the forecast period. People's evolving urban lifestyles are a key factor fueling the market's expansion. People have more money to spend, and maintaining luxury requires residential pools. However, keeping a collection clean and maintained is laborious; thus, people are searching for an automated solution to these problems.
- Robotic cleaners for pools can scour the surface and remove dirt and debris. They also have automated features. Pool cleaning by hand is labor-intensive and time-consuming. The invention of pool cleaning robots has made the cleaning procedure simpler.
- Pool cleaning robots are a more modern, effective, and affordable alternative to conventional pool cleaning tools. They do so with little human assistance, collecting debris and silt from pools. Therefore, it is anticipated that the advantages provided by these robots would fuel the expansion of the cleaning robot market in domestic sectors.
- The Domestic residential construction business has continued to recover in the United States, European nations, India, China, and others worldwide. The need for pool cleaning robots is rising globally due to increasing disposable income and the desire for large facilities in residential and domestic areas with swimming pools.
- Robotic pool cleaner usage is anticipated to rise in residential and commercial settings. The market usage of pool cleaning robots is expected to increase due to the expansion of the upscale hotel sector and the rise in the number of swimming pools used for training.
Asia-Pacific Expected to Exhibit Maximum Adoption
- Cleaning robot adoption is anticipated to be highest in the Asia-Pacific region over the projected period. The progressive increase in customers' disposable income and the quick shift in their lifestyles are the main drivers of market expansion in the area.
- China's rapid expansion of cleaning robots was fueled by technological progress, concerns about sustainability, and alluring economics. Additionally, customers are increasingly willing to pay more for specific product features that cleaning robots have improved. China's rapid economic growth and rising standard of living have increased demand for the industry under study.
- Additionally, the top players are increasing their footprint in new nations to capture the largest possible market share. For example, in December 2021, Uoni, a Chinese start-up that creates and produces robotic vacuum cleaners for homes, unveiled its most recent model, the V980 plus+, which can sweep and mop for lengthy periods without requiring human intervention.
- To increase their market share and reach, businesses in the area are introducing brand-new, technologically advanced cleaning robots. The adoption of cleaning robots in the region is still in its early stages, so vendors should have access to several possible chances.
- Chinese producers of robotic vacuum cleaners are making an effort to go abroad in response to rising worldwide demand. For instance, Beijing Roborock Technology Co. Ltd.'s export revenue climbed by 124% yearly to CNY 1.26 billion in the first half of 2021. This source accounts for around half of the company's total revenue.
- Additionally, in March 2021, the robotic vacuum cleaner business Roborock, which Xiaomi owns, announced its new T7S lineup, which consists of three vacuum cleaners: the T7S, T7S Plus, and T7S with Automatic Dust Collection and Charging Dock. The Roborock T7S uses the RR Mason algorithm, which improves the zigzag algorithm by cutting down on repetition and increasing efficiency. Such advancements in product design will boost demand for the cleaning robots industry and allow them to gain market share in the area.
Cleaning Robot Industry Overview
Due to the existence of various vendors in the industry, as well as new competitors entering the market with new products and solutions and gaining market share, the competitive environment of the cleaning robot market is significant. Even though the cleaning robot is still in development, some established businesses and start-ups have started doing research and teaming up with different suppliers of electronic components to offer effective cleaning equipment that is integrated with all the key technologies.
- August 2022 - Smart home robotics company and makers of the DEEBOT vacuuming and mopping in-one-go robots, ECOVACS, has launched the newest member of their T8 series of robots - the DEEBOT OZMO T8. The DEEBOT T8 joins the T8 family following the launch of the T8 AIVI in March and is the latest in ECOVACS home cleaning robotics to leverage advanced technology for object detection. I
- March 2021 - Xiaomi introduced the 'Robot' Vacuum Cleaner in Indonesia. The device comes with a smart control that connects to the MI Home app. Users might control the product directly from their smartphones using the app.
Additional Benefits:
- The market estimate (ME) sheet in Excel format
- 3 months of analyst support
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Table of Contents 1 INTRODUCTION 1.1 Study Assumptions and Market Definition 1.2 Scope of the Study
2 RESEARCH METHODOLOGY
3 EXECUTIVE SUMMARY
4 MARKET INSIGHTS 4.1 Market Overview 4.2 Industry Attractiveness - Porter's Five Forces Analysis 4.2.1 Bargaining Power of Suppliers 4.2.2 Bargaining Power of Consumers 4.2.3 Threat of New Entrants 4.2.4 Intensity of Competitive Rivalry 4.2.5 Threat of Substitute Products 4.3 Industry Value Chain Analysis 4.4 Impact of COVID-19 on the Market
5 MARKET DYNAMICS 5.1 Market Drivers 5.1.1 Increased Incentive to Maintain High Hygiene Standards in Professional Environments 5.1.2 High Demand from Professional Services in Healthcare 5.2 Market Challenges 5.2.1 High Cost of Ownership Paired with a Lower Efficiency Compared to Traditional Manual Equipment
6 MARKET SEGMENTATION 6.1 By Application 6.1.1 Domestic/Household Robots 6.1.1.1 Vacuum Floor Cleaner 6.1.1.2 Pool Cleaning 6.1.1.3 Other Cleaning 6.1.2 Professional Robots 6.1.2.1 Floor Cleaning 6.1.2.2 Tank, Tube, and Pipe Cleaning 6.1.2.3 Other Applications 6.2 By Geography 6.2.1 Americas 6.2.2 Europe, Middle East & Africa 6.2.3 Asia-Pacific
7 COMPETITIVE LANDSCAPE 7.1 Company Profiles 7.1.1 Domestic Robot Cleaners 7.1.1.1 Ecovacs Robotics Co. Ltd 7.1.1.2 Roborock Technology Co. Ltd 7.1.1.3 LG Electronics Inc. 7.1.1.4 iRobot Corporation 7.1.1.5 Cecotec Innovaciones SL 7.1.1.6 Neato Robotics Inc. 7.1.1.7 Electrolux AB 7.1.1.8 SharkNinja Operating LLC 7.1.1.9 Panasonic Corporation 7.1.1.10 Haier Group Corporation 7.1.1.11 Hitachi Ltd 7.1.1.12 Samsung Electronics Co. Ltd 7.1.1.13 Xiaomi Group 7.1.2 Professional Robot Cleaners 7.1.2.1 AzioBot BV 7.1.2.2 Softbank Robotics 7.1.2.3 Karcher 7.1.2.4 Avidbots Corp. 7.1.2.5 Minuteman International 7.1.2.6 Diversey Holdings 7.1.2.7 Tennant Company 7.1.2.8 Nilfisk A/S 7.1.2.9 ICE Cobotics
8 INVESTMENT ANALYSIS
9 FUTURE TRENDS
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