ゲーミングGPU - 市場シェア分析、産業動向・統計、2019~2029年の成長予測Gaming GPU - Market Share Analysis, Industry Trends & Statistics, Growth Forecasts 2019 - 2029 ゲーミングGPU市場規模は、2024年に36.5億米ドルと推定され、2029年には157.0億米ドルに達すると予測され、予測期間中(2024-2029年)のCAGRは33.84%で成長する。 ミレニアル世代の間で高まるゲーミフィケーシ... もっと見る
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サマリーゲーミングGPU市場規模は、2024年に36.5億米ドルと推定され、2029年には157.0億米ドルに達すると予測され、予測期間中(2024-2029年)のCAGRは33.84%で成長する。 ミレニアル世代の間で高まるゲーミフィケーションのトレンドは、ビデオゲーマーのバーチャル世界の普及につながった。ゲーム機もまた、レストラン、ゲームセンター、バーで見られる強力な位置情報機器から、ゲーム機、そしてPCという形の家庭用機器へと進化してきた。ムーアの法則によってチップの価格が下がり、性能が向上するにつれて、人々は家庭用のゲーム機を買い増し、これはロケーションベースのゲーム機を犠牲にする正の価格弾力性効果をもたらした。ここ数年、ゲーム機の売上が増加するにつれて、ゲーム用GPUの需要も大きく伸びた。 主なハイライト
ゲーミングGPU市場動向ゲーム機、拡張現実(AR)、仮想現実(VR)への需要の高まりが市場を牽引esportsやその他のオンラインゲームの普及に伴い、コンソールでのビデオゲームは増加傾向にあり、今後数年でさらなる成長機会が見込まれる。このトレンドの結果、接続プロバイダーやエンターテインメントプロバイダーは、高速ブロードバンドやライブスポーツなどのコンソール関連のビデオサービスを提供し、OTTサービスを通じて視聴者を最適に収益化することで、コンソールゲーマーをターゲットにすることができる。ビデオゲーム開発会社は、esportsイベントやオリジナルコンテンツへのアクセスなど、ゲーム配信サービスのプレミアム価格を提供できるだろう。
北米が大きなシェアを占める見込み北米地域のミレニアル世代におけるゲームの増加は、ここ数年で劇的かつ急速に進んでいる。ライムライト・ネットワークス社によると、米国ではビデオゲーマーの30%以上がゲーム配信サービスに課金しており、35%以上が週に1回以上オンラインゲームをプレイしている。
同地域のゲーミングGPUプレーヤーは、GPU製品の開発にも注力しており、同地域の成長をさらに後押ししている。例えば、AMDは昨年7月にAMD Radeon RX 6600XTシリーズのグラフィックス製品を発表し、AMD RDNAアーキテクチャーのパワーを活用しながら、9.6テラフロップスのRDNA 2テクノロジーと8GBのGDDR6 RAMにより優れたパフォーマンスを提供しました。 ゲーミングGPU産業の概要ゲーミングGPU市場は著しく統合されており、少数のグローバルプレーヤーと地域プレーヤーで構成されている。これらのプレーヤーは大きな市場シェアを占めており、世界的な顧客基盤の拡大に注力している。これらのベンダーは、新ソリューション導入のための研究開発投資、戦略的提携、その他の有機的・無機的成長戦略に注力し、予測期間における競争力を獲得している。 2022年11月、ASUSはTUF Gaming GeForce RTX 3060 TiおよびDual GeForce RTX 3060 Tiグラフィックスカードを更新し、より優れたパフォーマンスを実現するGDDR6Xメモリを搭載した。GDDR6X RAMの追加により3060 Tiの能力が向上し、目の肥えたPC DIYビルダーが利用できる選択肢が広がった。ASUSは、8GBのGDDR6 VRAMを搭載した新しいGeForce RTX 3060を製造し、カスタマイズと組み立てのためにGPUの容量を増やしました。 その他の特典
目次1 はじめに1.1 調査の前提条件と市場定義 1.2 調査範囲 2 調査方法 3 エグゼクティブサマリー 4 市場インサイト 4.1 市場概要 4.2 産業の魅力 - ポーターのファイブフォース分析 4.2.1 新規参入者の脅威 4.2.2 買い手の交渉力 4.2.3 供給者の交渉力 4.2.4 代替品の脅威 4.2.5 競争ライバルの激しさ 4.3 産業バリューチェーン分析 4.4 COVID-19の業界への影響評価 4.5 市場促進要因 4.5.1 業界におけるゲーム機、拡張現実(AR)、仮想現実(VR)の需要増加 4.5.2 高リフレッシュレート先進ディスプレイの需要増加 4.6 市場の阻害要因 4.6.1 高い初期投資 5 市場区分 5.1 種類 5.1.1 専用グラフィックカード 5.1.2 統合グラフィックス・ソリューション 5.1.3 その他の市場タイプ 5.2 デバイス 5.2.1 モバイル機器 5.2.2 PCおよびワークステーション 5.2.3 ゲーム機 5.2.4 自動車 5.2.5 その他のデバイス 5.3 地域 5.3.1 北米 5.3.2 欧州 5.3.3 アジア太平洋 5.3.4 中南米 5.3.5 中東・アフリカ 6 競争環境 6.1 企業プロフィール 6.1.1 インテル 6.1.2 アドバンスト・マイクロ・デバイス 6.1.3 エヌビディア・コーポレーション 6.1.4 ASUSTEK Computer Inc. 6.1.5 ギガバイト株式会社 6.1.6 アーム・リミテッド 6.1.7 Qualcomm Technologies Inc. 6.1.8 イマジネーションテクノロジーズグループ 6.1.9 EVGA Corporation 6.1.10 SAPPHIREテクノロジー・リミテッド 7 投資分析 8 市場の将来性
SummaryThe Gaming GPU Market size is estimated at USD 3.65 billion in 2024, and is expected to reach USD 15.70 billion by 2029, growing at a CAGR of 33.84% during the forecast period (2024-2029). The rising gamification trend among millennials has led to the increasing adoption of a virtual world for video gamers. Gaming machines have also evolved from powerful location-based devices found in restaurants, arcades, and bars to in-home machines in the form of gaming consoles and then PCs. As Moore's Law drove down chip prices and increased performance, people bought more gaming machines for the home, which has a positive price elasticity effect at the expense of location-based gaming machines. As gaming machine sales have increased in the last few years, the demand for gaming GPUs has grown significantly. Key Highlights
Gaming GPU Market TrendsRising Demand for Gaming Consoles, Augmented Reality (AR), and Virtual Reality (VR) in the industry are Driving the MarketWith the increasing adoption of esports and other types of online gaming, video games on consoles are rising and will show more growth opportunities in the coming years. As a result of this trend, connectivity and entertainment providers could target console gamers by offering console-related video services offerings, like fast broadband and live sports, and optimally monetizing the audience through OTT services. Video game developers could provide premium pricing for gaming subscription services, including access to esports events and original content.
North America is Expected to Hold a Significant ShareThe rise in gaming among millennials in the North American region has been dramatic and swift in the past few years. In the United States, over 30% of video gamers pay for gaming subscription services, and more than 35% play online video games at least once a week, according to Limelight Networks.
Gaming GPU players in the region also focus on developing GPU products, further driving the region's growth. For instance, in July last year, AMD introduced the AMD Radeon RX 6600XT series graphics products, harnessing the power of the AMD RDNA architecture while providing better performance with its 9.6 teraflops of RDNA 2 technology and 8 GB of GDDR6 RAM. Gaming GPU Industry OverviewThe gaming GPU market is significantly consolidated and consists of fewer global and regional players. These players account for a significant market share and focus on expanding their customer base globally. These vendors focus on research and development investment in introducing new solutions, strategic alliances, and other organic & inorganic growth strategies to earn a competitive edge over the forecast period. In November 2022, ASUS updated its TUF Gaming GeForce RTX 3060 Ti and Dual GeForce RTX 3060 Ti graphics cards to include GDDR6X memory for better performance. The 3060 Ti's capabilities have been improved by the addition of GDDR6X RAM, which expands the options available to discerning PC DIY builders. ASUS has produced a new GeForce RTX 3060 with 8 GB of GDDR6 VRAM to increase the GPU's capacity for customization and assembly. Additional Benefits:
Table of Contents1 INTRODUCTION
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2024/11/15 10:26 157.84 円 166.62 円 202.61 円 |