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ベトナムの建設市場 - 成長、トレンド、COVID-19の影響、予測(2022年 - 2027年)


Vietnam Construction Market - Growth, Trends, COVID-19 Impact, and Forecasts (2022 - 2027)

ベトナムの建設市場は、2020年に575.2億ドル、2026年には949.3億ドルに達すると予測され、予測期間中(2021年〜2026年)に8.71%以上の成長率を記録しています。 ベトナムの建設業界は、アジア太平洋地域(APA... もっと見る

 

 

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Mordor Intelligence
モードーインテリジェンス
2022年1月17日 US$4,750
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サマリー

ベトナムの建設市場は、2020年に575.2億ドル、2026年には949.3億ドルに達すると予測され、予測期間中(2021年〜2026年)に8.71%以上の成長率を記録しています。

ベトナムの建設業界は、アジア太平洋地域(APAC)の中で最も好調な産業の1つです。COVID-19により勢いを失ったものの、2020年には力強い成長を続けています。ベトナム統計局(GSO)によると、2020年第3四半期の建設付加価値は5.7%(前年同期比)の伸びを記録した。この結果、3四半期の累積成長率は5%となった。2021年2月、ベトナム建設省によると、2020年第4四半期に市場と経済全体が好転した結果、国内不動産市場はCOVID-19流行の最も困難な時期を克服した。

建設部門は、ベトナムの大きな経済成長を担っています。ベトナムの建設業(VCI)は過去10年間、平均8%の成長を続けています。

政府が全国各地のインフラ建設、観光インフラ、住宅プロジェクトに投資し、国全体のインフラの質を向上させようと努力しているため、今後も同じ成長率を維持すると予測されています。

国内消費の高まりとEU・ベトナム自由貿易協定(EVFTA)が小売業界を牽引し、特にEUからの進出が予想されていた外資系小売業者がオフィス需要を高めています。

住宅建設市場においては、都市部の高級コンドミニアムはパンデミックにもかかわらず需要があり、価格下落の兆候は見られませんでした。

住宅プロジェクトでは、ハノイ市人民委員会が、2021年から2030年までの首都圏住宅開発プログラム(2040年まで)を考案するための要綱を承認する決定を行いました。

倉庫需要の高まりは、外資系企業の登場とさらなる事業拡大に伴い、ベトナムの物流システムへの投資を促進します。Eコマースやフードデリバリーは、今や日常生活において非常に重要なものとなっています。

この新しいトレンド(E-commenceとフードデリバリー)は、ビンズン、ドンナイ、ロンアンテなど、ホーチミンの近隣の都市で拡大しています。e-commenceプラットフォームは、配送センターやフルフィルメントセンターを設置し、関心を持つ国内外の企業からの投資を募ることで、その拠点を拡大したいと考えています。

主な市場動向

政府によるインフラ整備計画が建設市場を牽引

ベトナムのインフラ改革は、主に交通・物流分野を中心に行われる予定です。業界専門家によると、予測期間中、物流コストを削減できるより効率的な輸送ネットワークへの需要が高まっています。

ベトナム運輸省は、南北高速道路プロジェクトの8区間の計画を進めている。8つの区間とは、ファンティエットからダウジャイ、ビンハオからファンティエット、カムラムからビンハオ、ニャチャンからカムラム、ディエンチャウからバイボット、ギソンからディエンチャウ、国道45号からギソン、マイソンから国道45号までである。工事は2022年までに完了する予定です。南北高速道路のこれら8つの区間の建設費用は約42億7000万米ドルである。

ベトナム政府は、「ベトナム鉄道開発戦略2020」において、鉄道による旅客・貨物輸送のシェアを、2015年の旅客輸送全体の0.5%、貨物輸送全体の1.0%から、2020年には旅客輸送で13.0%、貨物輸送で14.0%に引き上げる計画を掲げています。

同国の貿易量増加を目的とした政府の海港開発への注力は、予測期間中のインフラ建設市場の成長を促進すると予想されます。貿易量の増加を目的とした政府の港湾開発への注力は、予測期間中のインフラ建設市場の成長を促進すると予想される。

住宅分野への投資

国内における手頃な価格の住宅の需要と供給のギャップを埋めるための政府の取り組みが、予測期間中の市場の成長を支えるものと思われます。力強い経済成長により、一般的に所得水準が上昇しており、その結果、特にハノイやホーチミン市などの都市部の密集した地域において、高級住宅用不動産に対する需要が増加しています。

政府は、国内の手頃な価格の住宅に対する需要と供給のギャップを埋めようと努力しており、予測期間中の市場の成長をサポートすると予想されます。政府は、「貧困農村世帯向け住宅プログラム」、「工業地帯従業員向け低家賃住宅」、「低所得者向け都市型社会住宅-地方政府」など、さまざまな社会住宅プログラムを立ち上げています。

2020年8月、カンジオマングローブ生物圏保護区の緩衝地帯内に93億米ドルの住宅・観光開発プロジェクトが承認されました。このプロジェクトは、国内最大の民間企業Vingroupの不動産部門であるVinhomesの子会社であるCan Gio Tourism Urban Area Joint Stock Companyによって提案されたものです。カンジオ観光都市は2,870ヘクタールに及び、その大部分は南シナ海沿岸の砂で埋められた土地に建設される予定です。

ヴィンホームズの完成予定は2031年で、その頃には23万人が長期滞在し、年間約900万人の観光客が行き交うと予想されています。現在、ホーチミン市24区の中で最大の面積を誇るカンジオ地区には、7万人強の人々が暮らしている。

競合の状況

ベトナムの建設市場は、国内外のプレーヤーが存在し、非常に競争が激しい。予測期間中、ベトナムの建設市場には成長機会が存在するため、市場競争はさらに激化することが予想されます。少数のプレイヤーが大きなシェアを占めているため、ベトナムの建設市場は統合の度合いが顕著に表れています。

その他の特典

市場推定値(ME)シート(Excel形式
アナリストによる3ヶ月間のサポート

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目次

1 INTRODUCTION
1.1 Study Assumptions
1.2 Scope of the Study

2 RESEARCH METHODOLOGY

3 EXECUTIVE SUMMARY

4 MARKET INSIGHTS
4.1 Current Economic and Construction Market Scenario in Vietnam
4.2 Market Overview of Construction Materials in Vietnam
4.3 Industry Attractiveness - Porter's Five Forces Analysis
4.3.1 Bargaining Power of Suppliers
4.3.2 Bargaining Power of Consumers
4.3.3 Threat of New Entrants
4.3.4 Threat of Substitute Products
4.3.5 Intensity of Competitive Rivalry
4.4 Technological Innovations in the Construction Sector
4.5 Impact of Government Regulations and Initiatives on the Industry
4.6 Comparison of Key Industry Metrics of Vietnam with Other ASEAN Member Countries (Analyst's View)
4.7 Insights into Industry Value Chain Analysis
4.8 Comparison of Construction Cost Metrics of Vietnam with Other ASEAN Member Countries (Analyst's View)
4.9 Impact of COVID-19 on the Market

5 MARKET DYNAMICS
5.1 Market Dynamics
5.2 Market Restraints
5.3 Market Opportunities

6 MARKET SEGMENTATION (Market Size By Value)
6.1 By Sector
6.1.1 Residential
6.1.2 Commercial
6.1.3 Industrial
6.1.4 Infrastructure
6.1.5 Energy and Utilities
6.2 By Geography
6.2.1 Northern Vietnam (Hanoi and Other Regions)
6.2.2 Southern Vietnam (Ho Chi Minh City and Other Regions
6.2.3 Central Vietnam (Da Nang and Other Regions)
6.3 Building Construction By Process
6.3.1 New Construction
6.3.2 Addition
6.3.3 Alteration

7 COMPETITIVE LANDSCAPE
7.1 Market Overview
7.2 Company Profiles
7.2.1 Song Da Corp JSC
7.2.2 Truong Xuan Investment And Construction JSC
7.2.3 COFICO
7.2.4 Hoa Binh Construction Group JSC
7.2.5 Coteccons Construction JSC
7.2.6 Visicons Construction and Investment JSC
7.2.7 Fecon Corp JSC
7.2.8 Economy Cooperation Corporation One Member Co Ltd
7.2.9 Ricons Construction Investment Group JSC
7.2.10 Phuc Hung Holdings JSC
7.2.11 Delta Corp
7.2.12 Vincons Vietnam Construction JSC
7.2.13 ECOBA Vietnam JSC
7.2.14 Construction Corporation No. 1 JSC
7.2.15 Newtecons Vietnam
7.2.16 Hung Thinh Incons JSC
7.2.17 Choyoda Corp
7.2.18 CTCI Corp
7.2.19 Danieli & C. Officine Meccaniche SpA
7.2.20 GS Engineering and Construction
7.2.21 Hyundai Engineering & Construction Co. Ltd
7.2.22 An Phong
7.2.23 Takco
7.2.24 Central Cons*

8 MAJOR INFRASTRUCTURE DEVELOPMENT PROJECTS (PROJECT DESCRIPTION, VALUE, LOCATION, SECTOR, AND CONTRACTORS)
8.1 Existing Infrastructure
8.2 On-going Projects
8.3 Upcoming Projects

9 INVESTMENT ANALYSIS

10 FUTURE OF THE MARKET

11 APPENDIX

 

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Summary

The Vietnam construction market was valued at USD 57.52 billion in 2020 and the market is projected to reach USD 94.93 billion by 2026 registering a growth rate of more than 8.71% during the forecast period (2021 -2026).

The Vietnam construction industry is one of the best performing in Asia-Pacific (APAC) region. Despite losing the momentum due to COVID-19, it has continued to grow strongly in 2020. According to the General Statistics Office (GSO) of Vietnam, construction value-add recorded a growth of 5.7% (year-on-year) in Q3 2020. As a result, the cumulative growth rate for the three quarters was at 5%. In Feb 2021, According to the Vietnam Construction Ministry, the domestic real estate market overcame the most difficult period of the COVID-19 pandemic as a result of positive developments in the market and the overall economy in the fourth quarter of 2020.

The construction sectors account for significant economic growth in Vietnam. The Vietnamese construction industry (VCI) has been growing at an average of 8% over the past 10 years.

It is projected to continue the same growth rate due to the government's efforts to improve the quality of the country's overall infrastructure with investments in infrastructure construction, tourism infrastructure, and housing projects across the country.

The rising domestic consumption and the EU-Vietnam Free Trade Agreement (EVFTA) are driving the retail industry and foreign retailers, especially those from the EU who were expected to enter the country, increasing demand for office space.

In the residential construction market, high-end condos in the city remained in demand despite the pandemic, and there were no signs of a fall in prices.

In housing projects, the Hanoi People's Committee issued a decision approving the outline for devising the capital's housing development program for 2021-2030, with a vision toward 2040.

The increasing demand for warehousing drives investment in Vietnam's logistics system with foreign enterprises' appearance and further business expansion. E-commence and food delivery have now become very crucial in everyday life.

This new trend (E-commence and food delivery) is growing in the neighboring cities of Ho Chi Minh City, such as Binh Duong, Dong Nai, and Long Anthe. The e-commence platform wants to extend its footprint by setting up distribution centers and fulfillment centers, inviting investments from interested domestic and international firms.

Key Market Trends

Government plans to develop Infrastructure driving the Construction Market

In Vietnam, the focus of its infrastructure reforms will mostly revolve around the transport and logistics sectors. According to industry experts, there is a growing demand during the forecasted period for more efficient transport networks that could reduce logistics costs.

Vietnam’s Ministry of Transport is working on plans on eight sections of the North-South Expressway project. The eight sections are from Phan Thiet to Dau Giay; Vinh Hao to Phan Thiet; Cam Lam to Vinh Hao; Nha Trang to Cam Lam; Dien Chau to Bai Vot; Nghi Son to Dien Chau; National Highway 45 to Nghi Son; Mai Son to National Highway 45. The work will be completed by 2022. These eight stretches of the North-South Expressway would cost about USD 4.27 billion to build.

Under Vietnam's Railway Development Strategy 2020, the government planned to increase the share of passenger and freight transport through railways from 0.5% of the total passenger transport market share and 1.0% of the total freight transport in 2015 to 13.0% in terms of passenger transport and 14.0% in terms of freight transport by 2020.

The government's focus on developing seaports with an aim to increase trade volume in the country is expected to drive growth in the infrastructure construction market over the forecast period. The government’s focus on developing seaports with an aim to increase trade volume in the country is expected to drive growth in the infrastructure construction market over the forecast period.

Investments in Residential Sector

The government's effort to bridge the gap between demand and supply for affordable housing in the country is expected to support the market's growth over the forecast period. Strong economic growth has generally led to rising income levels, which in turn has resulted in an increase in demand for higher-end residential real estate, especially in dense urban areas such as Hanoi and Ho Chi Minh City.

The government's effort to bridge the gap between demand and supply for affordable housing in the country is expected to support the market's growth over the forecast period. Accordingly, it launched various social housing programs such as the Housing for Poor Rural Families Program, low-rent housing for industrial zone employees, and low-income urban social housing-local government.

In Aug 2020, a USD 9.3 billion residential and tourism development project has been approved within the buffer zone of the Can Gio Mangrove Biosphere Reserve. The project was proposed by the Can Gio Tourism Urban Area Joint Stock Company, a subsidiary of Vinhomes, the real estate arm of Vingroup, the country’s largest private company. The Can Gio Tourist City would span 2,870 hectares (7,100 acres), largely on land that would be filled in along the South China Sea coast using sand.

The projected completion date for the Vinhomes development is 2031, when planners expect 230,000 people will live there long-term, and about 9 million tourists will come and go annually. In comparison, just over 70,000 people currently live in Can Gio , the largest of Ho Chi Minh City’s 24 districts by area.

Competitive Landscape

The Vietnam construction market is highly competitive, with the presence of local and international players. The Vietnam construction market presents opportunities for growth during the forecast period, which is expected to further drive market competition. With a few players holding a significant share, the Vietnami construction market has observable level of consolidation.

Additional Benefits:

The market estimate (ME) sheet in Excel format
3 months of analyst support



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Table of Contents

1 INTRODUCTION
1.1 Study Assumptions
1.2 Scope of the Study

2 RESEARCH METHODOLOGY

3 EXECUTIVE SUMMARY

4 MARKET INSIGHTS
4.1 Current Economic and Construction Market Scenario in Vietnam
4.2 Market Overview of Construction Materials in Vietnam
4.3 Industry Attractiveness - Porter's Five Forces Analysis
4.3.1 Bargaining Power of Suppliers
4.3.2 Bargaining Power of Consumers
4.3.3 Threat of New Entrants
4.3.4 Threat of Substitute Products
4.3.5 Intensity of Competitive Rivalry
4.4 Technological Innovations in the Construction Sector
4.5 Impact of Government Regulations and Initiatives on the Industry
4.6 Comparison of Key Industry Metrics of Vietnam with Other ASEAN Member Countries (Analyst's View)
4.7 Insights into Industry Value Chain Analysis
4.8 Comparison of Construction Cost Metrics of Vietnam with Other ASEAN Member Countries (Analyst's View)
4.9 Impact of COVID-19 on the Market

5 MARKET DYNAMICS
5.1 Market Dynamics
5.2 Market Restraints
5.3 Market Opportunities

6 MARKET SEGMENTATION (Market Size By Value)
6.1 By Sector
6.1.1 Residential
6.1.2 Commercial
6.1.3 Industrial
6.1.4 Infrastructure
6.1.5 Energy and Utilities
6.2 By Geography
6.2.1 Northern Vietnam (Hanoi and Other Regions)
6.2.2 Southern Vietnam (Ho Chi Minh City and Other Regions
6.2.3 Central Vietnam (Da Nang and Other Regions)
6.3 Building Construction By Process
6.3.1 New Construction
6.3.2 Addition
6.3.3 Alteration

7 COMPETITIVE LANDSCAPE
7.1 Market Overview
7.2 Company Profiles
7.2.1 Song Da Corp JSC
7.2.2 Truong Xuan Investment And Construction JSC
7.2.3 COFICO
7.2.4 Hoa Binh Construction Group JSC
7.2.5 Coteccons Construction JSC
7.2.6 Visicons Construction and Investment JSC
7.2.7 Fecon Corp JSC
7.2.8 Economy Cooperation Corporation One Member Co Ltd
7.2.9 Ricons Construction Investment Group JSC
7.2.10 Phuc Hung Holdings JSC
7.2.11 Delta Corp
7.2.12 Vincons Vietnam Construction JSC
7.2.13 ECOBA Vietnam JSC
7.2.14 Construction Corporation No. 1 JSC
7.2.15 Newtecons Vietnam
7.2.16 Hung Thinh Incons JSC
7.2.17 Choyoda Corp
7.2.18 CTCI Corp
7.2.19 Danieli & C. Officine Meccaniche SpA
7.2.20 GS Engineering and Construction
7.2.21 Hyundai Engineering & Construction Co. Ltd
7.2.22 An Phong
7.2.23 Takco
7.2.24 Central Cons*

8 MAJOR INFRASTRUCTURE DEVELOPMENT PROJECTS (PROJECT DESCRIPTION, VALUE, LOCATION, SECTOR, AND CONTRACTORS)
8.1 Existing Infrastructure
8.2 On-going Projects
8.3 Upcoming Projects

9 INVESTMENT ANALYSIS

10 FUTURE OF THE MARKET

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