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ポテトチップス市場 - 成長、トレンド、COVID-19の影響、予測(2022年 - 2027年)


Potato Chips Market - Growth, Trends, COVID-19 Impact, and Forecasts (2022 - 2027)

ポテトチップス市場は、予測期間(2021年~2026年)に年平均成長率4.40%を記録すると予測されます。 COVID-19の発生は、ジャガイモのサプライチェーンにかつてないストレスを与え、結果として市場のポテトチ... もっと見る

 

 

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Mordor Intelligence
モードーインテリジェンス
2022年1月17日 US$4,750
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サマリー

ポテトチップス市場は、予測期間(2021年~2026年)に年平均成長率4.40%を記録すると予測されます。

COVID-19の発生は、ジャガイモのサプライチェーンにかつてないストレスを与え、結果として市場のポテトチップ全体の成長にマイナスの影響を及ぼしました。例えば、米国では2019年度と比較して、2020年に脱水ポテトの輸出が16%、生鮮が13%減少しました。

ポテトのサプライチェーンに混乱が生じたものの、世界各地での強制ロックダウンや在宅勤務の拡大シナリオは、家庭での食品消費とスナック製品の成長を積極的に支え、その結果、ポテトチップスの需要を増大させたのです。COVID-19の大流行により、ポテトチップスの需要の高まりに対応するために、多くの民間プレーヤーが市場に参入する機会が生まれました。

さらに、パンデミックはデジタル社会への移行を加速させ、オンラインショッピングの行動変化を引き起こし、その効果は持続すると思われます。したがって、オンラインチャネルを通じたポテトチップスの売上は、より速い速度で成長すると予想されます。

世界におけるフライドポテトチップスの最大市場には、米国、カナダ、メキシコ、ロシア、中国などがあり、中でも米国は最も成熟した市場の一つとなっています。

ペプシコが人気ブランドであるレイズで大きなシェアを占めており、市場の統合が進んでいます。ケロッグもまた、多くの国でプレミアムセグメントとみなされているPringlesというブランドを持つ主要なプレーヤーです。

このほか、カルビー、Intersnack Group GmbH & Co.などの企業が高いシェアを誇っています。KG、The Campbell Soup Company、Orkla ASAなどです。

主な市場動向

セイボリースナックへの支出の増加

ライフスタイルの変化により、消費者は手軽な食品を選ぶだけでなく、健康やウェルネスに配慮した本格的なナチュラルスナックを求めるようになっており、これがポテトチップスを含むセイボリースナックの一人当たりの支出に影響を与えています。さらに、インドや中国などの発展途上国では、セイボリースナック製品に対する一人当たりの支出が増加しており、調査対象市場におけるポテトチップスの販売に支えられています。Defraによると、英国におけるクリップスやポテトスナックに対する一人当たりの週平均支出は、2009年から2016年の期間に2.55%の成長率で増加しており、これが欧州地域の市場成長を支えています。先進国では、消費者は高級で健康的な種類のセイボリースナックに支出を増やしていますが、ブラジル、中国、インドなどの新興国の消費者は、通常、製品の入手可能性と実験に基づいてスナックを選択します。

アジア太平洋地域は引き続き最速の成長地域

アジア太平洋地域は、スーパーマーケットやハイパーマーケットなどの近代的な流通チャネルが急成長していることから、最も成長率の高い地域となりました。アジア諸国ではスナック菓子の人気が高まっているため、この地域の企業はスナック菓子市場で競争力を高めるために戦略的な前進を余儀なくされています。例えば、Universal Robina Corporationは、市場での評価に加え、競争上の優位性を獲得するためにSnack Brands Australiaを買収しています。製品とパッケージの革新戦略は、アジア諸国におけるポテトチップス市場の成長をさらに促進すると予想されます。シンガポールの地元企業は、地元市場でのポテトチップスの需要に応えて、エキゾチックなフレーバーのポテトチップスを発売しています。このような要因が、アジア太平洋地域のポテトチップス市場を大きく動かしています。例えば、Flavors of the East社は、海南チキンライスとシンガポールラクサ味を仮設ブースから発売し、現在ハイパーマーケットで販売されているほか、日本にも輸出されています。

競合他社の状況

ペプシコ(PepsiCo.Inc.は、フライドポテトチップス市場の大半を占める、言わずと知れたマーケットリーダーの一人である。ポテトチップス市場における強力なブランドのポートフォリオを通じて、PepsiCoは参入するすべての市場で独立した消費者ベースを作り上げてきました。同社の主要ポテトチップスブランドは、Lay's、Miss Vickie's、Red Rock Deli、Ruffles、Munchosです。その他、世界の主要な市場参加者には、The Kellogg Company、Calbee、Intersnack Group、The Campbell Soup Company、Orklaが含まれます。これらの企業は、市場での地位を強化するために、フレーバーの革新、ターゲット市場の拡大、流通経路の強化に取り組んでいます。

その他の特典

市場推定(ME)シート(Excel形式
アナリストによる3ヶ月間のサポート

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目次

1 INTRODUCTION
1.1 Study Assumptions and Market Definition
1.2 Scope of the Study

2 RESEARCH METHODOLOGY

3 EXECUTIVE SUMMARY

4 MARKET DYNAMICS
4.1 Market Drivers
4.2 Market Restraints
4.3 Porter's Five Forces Analysis
4.3.1 Threat of New Entrants
4.3.2 Bargaining Power of Buyers/Consumers
4.3.3 Bargaining Power of Suppliers
4.3.4 Threat of Substitute Products
4.3.5 Intensity of Competitive Rivalry

5 MARKET SEGMENTATION
5.1 By Product Type
5.1.1 Baked
5.1.2 Fried
5.2 By Flavor
5.2.1 Plain/Salted
5.2.2 Flavored
5.3 By Distribution Channel
5.3.1 Supermarkets/Hypermarkets
5.3.2 Convenience Stores
5.3.3 Online Retail Stores
5.3.4 Other Distribution Channels
5.4 By Geography
5.4.1 North America
5.4.1.1 United States
5.4.1.2 Canada
5.4.1.3 Mexico
5.4.1.4 Rest of North America
5.4.2 Europe
5.4.2.1 Germany
5.4.2.2 United Kingdom
5.4.2.3 Italy
5.4.2.4 Spain
5.4.2.5 France
5.4.2.6 Russia
5.4.2.7 Rest of Europe
5.4.3 Asia-Pacific
5.4.3.1 China
5.4.3.2 Japan
5.4.3.3 India
5.4.3.4 Australia
5.4.3.5 Rest of Asia-Pacific
5.4.4 South America
5.4.4.1 Brazil
5.4.4.2 Argentina
5.4.4.3 Rest of South America
5.4.5 Middle-East and Africa
5.4.5.1 Saudi Arabia
5.4.5.2 South Africa
5.4.5.3 Rest of Middle-East and Africa

6 COMPETITIVE LANDSCAPE
6.1 Most Active Companies
6.2 Most Adopted Strategies
6.3 Market Share Analysis
6.4 Company Profiles
6.4.1 Burts Potato Chips Ltd
6.4.2 Calbee Inc.
6.4.3 PepsiCo Inc.
6.4.4 The Campbell Soup Company
6.4.5 Intersnack Foods GmbH
6.4.6 Great Lakes Potato Chips
6.4.7 The Lorenz Bahlsen Snack-World GmbH & Co. KG
6.4.8 Intersnack Group GmbH & Co. KG
6.4.9 Herr Foods Inc.
6.4.10 The Kellogg Company

7 MARKET OPPORTUNITIES AND FUTURE TRENDS

8 IMPACT OF COVID-19 ON THE MARKET

 

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Summary

The potato chips market is projected to register a CAGR of 4.40% during the forecast period (2021 - 2026).

The outbreak of COVID-19 resulted in unprecedented stress on the supply chain of potatoes, resulting in a negative impact on the overall growth of the potato chip of the market. For instance, exports of dehydrated potatoes declined by 16% and fresh by 13% in 2020 as compared to the fiscal year 2019 in the United States.

Despite the disruptions in the supply chain of potatoes, the forced lockdown across the world and extended work from home scenario actively supported the at-home food consumption as well growth in snack products, which, in turn, augmented the demand for potato chips. The COVID-19 pandemic has resulted in the generation of opportunities for many private players to emerge in the markets to cater to the inflated demand for potato chips.

Furthermore, the pandemic has accelerated the shift toward a more digital world and triggered changes in online shopping behaviors that are likely to have lasting effects. Thus, the sales of potato chips through online channels are expected to grow at a faster rate.

Some of the largest markets for fried potato chips across the world include the United States, Canada, Mexico, Russia, and China, with the United States being one of the most mature markets.

The market is highly consolidated, with PepsiCo Inc. holding a major market share with its popular brand - Lays. The Kellogg Company is another major player with its brand Pringles, which is considered in the premium segment across many countries.

Some of the other companies holding prominent market share include Calbee Inc., Intersnack Group GmbH & Co. KG, The Campbell Soup Company, and Orkla ASA, among others.

Key Market Trends

Increasing Expenditure on Savory Snacks

Due to changing lifestyles, consumers are not only opting for easy food options but also looking for authentic and natural snack options with health and wellness attributes, which is influencing per capita expenditure in savory snacks products, including potato chips. Additionally, the per capita expenditure on savory snacks products is growing in developing economies such as India and China and is supported by the sales of potato chips in the market studied. According to Defra, the average expenditure per person per week on crips and potato snacks in the United Kingdom increased by a growth rate of 2.55% during the time period 2009 to 2016, which is supporting the market growth in the European region. In developed economies, consumers are trading up and spending more on premium and healthy varieties of savory snacks, while consumers in emerging countries, including Brazil, China, and India, typically base their snack choices on product availability and experimentation.

Asia-Pacific Remains the Fastest Growing Region

Asia-Pacific was the fastest-growing region due to the rapid growth of modern distribution channels, such as supermarkets and hypermarkets. The growing popularity of snack foods in Asian countries has compelled the regional players to adapt strategic advancements to gain a competitive edge in the snack food market. For instance, Universal Robina Corporation acquired Snack Brands Australia in order to gain a competitive advantage, in addition to its reputation in the market. The product and packaging innovation strategies are further expected to drive the growth of the potato chips market in Asian countries. The local players from Singapore are launching exotic flavors of potato chips, owing to the demand for the same in the local market. This factor is majorly driving the potato chips market in the Asia-Pacific region. For example, Flavors of the East launched Hainanese Chicken Rice and Singapore Laksa flavors from a temporary booth, which are now being sold in hypermarkets and exported to Japan.

Competitive Landscape

PepsiCo. Inc. is one of the undisputed market leaders, with a stronghold over the majority of the fried potato chips market. Through its portfolio of strong brands in the potato chips market, PepsiCo has been creating a separate consumer base in every market it enters. The leading potato chips brands for the company are Lay’s, Miss Vickie’s, Red Rock Deli, Ruffles, and Munchos. The other leading market players across the world include The Kellogg Company, Calbee, Intersnack Group, The Campbell Soup Company, and Orkla. In order to strengthen their hold in the market, these companies are innovating their flavors, expanding their target markets, and strengthening their distribution channels.

Additional Benefits:

The market estimate (ME) sheet in Excel format
3 months of analyst support



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Table of Contents

1 INTRODUCTION
1.1 Study Assumptions and Market Definition
1.2 Scope of the Study

2 RESEARCH METHODOLOGY

3 EXECUTIVE SUMMARY

4 MARKET DYNAMICS
4.1 Market Drivers
4.2 Market Restraints
4.3 Porter's Five Forces Analysis
4.3.1 Threat of New Entrants
4.3.2 Bargaining Power of Buyers/Consumers
4.3.3 Bargaining Power of Suppliers
4.3.4 Threat of Substitute Products
4.3.5 Intensity of Competitive Rivalry

5 MARKET SEGMENTATION
5.1 By Product Type
5.1.1 Baked
5.1.2 Fried
5.2 By Flavor
5.2.1 Plain/Salted
5.2.2 Flavored
5.3 By Distribution Channel
5.3.1 Supermarkets/Hypermarkets
5.3.2 Convenience Stores
5.3.3 Online Retail Stores
5.3.4 Other Distribution Channels
5.4 By Geography
5.4.1 North America
5.4.1.1 United States
5.4.1.2 Canada
5.4.1.3 Mexico
5.4.1.4 Rest of North America
5.4.2 Europe
5.4.2.1 Germany
5.4.2.2 United Kingdom
5.4.2.3 Italy
5.4.2.4 Spain
5.4.2.5 France
5.4.2.6 Russia
5.4.2.7 Rest of Europe
5.4.3 Asia-Pacific
5.4.3.1 China
5.4.3.2 Japan
5.4.3.3 India
5.4.3.4 Australia
5.4.3.5 Rest of Asia-Pacific
5.4.4 South America
5.4.4.1 Brazil
5.4.4.2 Argentina
5.4.4.3 Rest of South America
5.4.5 Middle-East and Africa
5.4.5.1 Saudi Arabia
5.4.5.2 South Africa
5.4.5.3 Rest of Middle-East and Africa

6 COMPETITIVE LANDSCAPE
6.1 Most Active Companies
6.2 Most Adopted Strategies
6.3 Market Share Analysis
6.4 Company Profiles
6.4.1 Burts Potato Chips Ltd
6.4.2 Calbee Inc.
6.4.3 PepsiCo Inc.
6.4.4 The Campbell Soup Company
6.4.5 Intersnack Foods GmbH
6.4.6 Great Lakes Potato Chips
6.4.7 The Lorenz Bahlsen Snack-World GmbH & Co. KG
6.4.8 Intersnack Group GmbH & Co. KG
6.4.9 Herr Foods Inc.
6.4.10 The Kellogg Company

7 MARKET OPPORTUNITIES AND FUTURE TRENDS

8 IMPACT OF COVID-19 ON THE MARKET

 

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