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北米の機内食市場 - 成長、動向、COVID-19の影響、予測(2022年~2027年)


North America Inflight Catering Market - Growth, Trends, COVID-19 Impact, and Forecasts (2022 - 2027)

北米の機内食市場は、予測期間中に3%以上のCAGRで成長すると予測されています。 主なハイライト 航空業界における激しい競争は、航空会社による独自のブランド・アイデンティティの確立を促しています。機内... もっと見る

 

 

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Mordor Intelligence
モードーインテリジェンス
2022年1月17日 US$4,750
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サマリー

北米の機内食市場は、予測期間中に3%以上のCAGRで成長すると予測されています。

主なハイライト
航空業界における激しい競争は、航空会社による独自のブランド・アイデンティティの確立を促しています。機内食は、異なる航空会社が提供するサービスの質を差別化するための主要な基準として登場し、乗客が航空会社を認識するための見通しを立てるのに役立っています。この事実を認識したことで、北米の航空会社は、乗客の嗜好に合った収益性の高い機内食サービスを開発し、航空会社の市場シェアを守るために多大な資源を投入するようになりました。
機内食ビジネスは、過去10年間に急激な変化を遂げました。北米の航空会社は国際線でのBYOF(Bring-Your-Own-Food)を完全に奨励しているわけではありませんが、この地域のいくつかの国内路線、特に米国では、乗客は食べ物の持ち込みを許可されています。今後、BYOFの浸透が注目される市場にとって脅威となる可能性がある。
機内食ビジネスは儲かるため、航空業界の高い品質と安全規制に適合する設備を備えたグローバルブランド数社の参入を促しています。新規参入とe-orderingサービスの登場は、航空会社とケータリングパートナーの長期的な提携という一般的な慣行を根本的に変え、航空会社と乗客の双方に豊富な選択肢を提供することが期待されます。


主な市場動向

競争の激化が機内食体験の改善を促す

航空会社間の競争激化により、機内食に対する顧客の認識を高めることを目的とした特定の戦略を採用することが奨励されています。顧客にサービスを提供しながらハイブリッドな運用シナリオを遵守するために、航空会社は同じフライトの異なるクラスで異なるサービス戦略を使用しています。例えば、ビジネスクラスやファーストクラスなどの高価格帯のお客様には高品質のサービスをプレミアム価格で提供する一方で、エコノミークラスのお客様には低価格のサービスを提供するなど、階層に応じた無料の機内サービスも確立しています。北米の航空会社では、機内で提供する食事の質を向上させるためのオプションを検討しており、市場は目覚ましい成長を遂げると予想されます。乗客の料理や食事の選択肢が多様化したことで、航空会社は特別路線で異なる食事を提供するようになりました。例えば、デルタ航空では、国内線と国際線の一部の路線で、さまざまなパートナー企業が本格的な郷土料理を提供している。アトランタ発のアムステルダム、デュッセルドルフ、フランクフルト、ロンドン、マドリッド、ミュンヘン、パリ、ローマ、シュトゥットガルト行きの便では、アトランタを拠点とするリントン・ホプキンスがアメリカ南部の職人技を活かしたメニューを、中国と日本発着の便ではジェリーム・レオンシェフ(中国)と上野憲夫シェフ(日本)によるメニューをお楽しみいただいています。

今後、米国が市場を支配すると予測

北米の食生活は州によって大きく異なる。北米の二大国家であるアメリカとカナダでは、それぞれ食生活がかなり異なっています。カナダでは、ケベック州とそれ以外の州では食事内容が異なります。大陸の小さな国々はさらに異なる。そのため、航空会社は路線や地域に合わせて食料を手配し、ストックしておかなければならないのです。しかし、傾向としては、健康的な食べ物を食べるようになってきており、これは大陸全体、特に米国で観察されることである。アメリカ国民の1/4以上が毎日ファストフードを食べているが、その割合は徐々に減少している。このような食生活の変化の背景には、高い肥満率があります。健康的な食品は大きな支持を得ています。ヨーグルト、鶏肉、サンドイッチ、新鮮な果物などの食品は、機内食の分野で需要の急増を目撃しています。その上、この国はチョコレート、ベーカリー、その他の菓子の大きな市場でもある。低カロリーの食事に対する需要は、機内で提供される食事に大きな変化をもたらしています。

しかし、COVID-19の大流行により、北米の機内食市場は大きな影響を受けています。機内食を介した感染のゼロ化を確実にするため、厨房では追加の品質対策が実施されています。しかし、サウスウエスト航空やアメリカン航空など一部の航空会社は、ほとんどのフライトで提供する飲食サービスを廃止または縮小しています。また、ウイルスの拡散を防ぐため、航空会社は空港ラウンジの閉鎖、機内の清掃手順の強化、ファーストクラスの乗客へのホットタオルサービスの停止などの変更を行っています。2020年3月以降、サウスウエスト航空は全便で軽食と飲料のサービスを停止、アメリカン航空は短時間(4.5時間未満)のフライトでの食事提供を停止、機内食は長距離の国際線のみ提供されています。デルタ航空はアルコール飲料を廃止し、ボトル飲料のみ提供するなど機内サービスを縮小、アラスカ航空はファーストクラスを含め、250マイル未満のフライトでは食事や飲み物の提供を行わないとしている。ただし、それ以上のフライトでは、アラスカ航空はボトル飲料とパック入りのスナックのみ提供するという。

競合他社の状況

北米の機内食市場は、大手企業が他の地域の有力企業を買収するなど、緩やかながらも着実に統合が進んでいます。小さな機内食業者としてスタートしたゲートグルメは、長年にわたって競合他社のほとんどを買収し、現在では収益ベースで世界の機内食市場シェアのトップに立っています。また、過去10年の間に地理的な存在感も大きく拡大し、国際的な地域での存在感と顧客を確固たるものにしています。市場の統合により、地域の小規模なプレーヤーは、市場で生き残るために競合他社を1社に絞ることができ、また、新規参入者は、安価なサービスにより抵抗なく市場に参入することができるようになったのです。LSG Sky Chef、gategroup、Journey Group PLC、Flying Food Groupなどが、北米の機内食市場における有力企業として挙げられます。

その他の特典

市場推定値(ME)シート(Excel形式
アナリストによる3ヶ月間のサポート

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目次

1 INTRODUCTION
1.1 Study Assumptions
1.2 Scope of the Study

2 RESEARCH METHODOLOGY

3 EXECUTIVE SUMMARY

4 MARKET DYNAMICS
4.1 Market Overview
4.2 Market Drivers
4.3 Market Restraints
4.4 Porter's Five Forces Analysis
4.4.1 Threat of New Entrants
4.4.2 Bargaining Power of Buyers/Consumers
4.4.3 Bargaining Power of Suppliers
4.4.4 Threat of Substitute Products
4.4.5 Intensity of Competitive Rivalry

5 MARKET SEGMENTATION
5.1 Aircraft Seating Class
5.1.1 Economy Class
5.1.2 Business Class
5.1.3 First-Class
5.2 Flight Service Type
5.2.1 Full-Service Carrier
5.2.2 Low-Cost Carrier
5.3 Country
5.3.1 United States
5.3.2 Canada

6 COMPETITIVE LANDSCAPE
6.1 Company Profiles
6.1.1 Flying Food Group LLC
6.1.2 gategroup
6.1.3 Lufthansa Service Holding AG
6.1.4 Journey Group PLC
6.1.5 Fleury Michon America
6.1.6 Cathay Pacific Catering Services (CLS Catering)
6.1.7 JetFinity
6.1.8 Newrest International Group SaS
6.1.9 DNATA
6.1.10 SATS Ltd

7 MARKET OPPORTUNITIES AND FUTURE TRENDS

 

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Summary

The North America Inflight Catering Market is anticipated to grow at a CAGR of over 3% during the forecast period.

Key Highlights
The intense competitive scenario in the aviation sector has encouraged the airline operators to create their unique brand identity. Inflight catering has emerged as a prime criterion for differentiating the quality of services provided by different airlines and helps to create an outlook of the passengers towards perceiving an airline. The realization of this fact has encouraged the North American airlines to invest significant resources to develop a profitable inflight catering service, that serves the tastes of the passengers, and safeguards the market share of the airlines.
The inflight catering business has witnessed a radical transformation during the past decade. Though North American airlines are not completely encouraging the BYOF (Bring-Your-Own-Food) on international flights, passengers are permitted to carry their eatables on several domestic routes in the region, especially in the US. The penetration of BYOF may pose a threat to the market in focus in the future.
The lucrative nature of the inflight catering business has encouraged the entry of several global brands that are well-equipped to conform to the high quality and safety regulations of the aviation industry. The entry of new market players and the advent of e-ordering services is expected to radically transform the prevalent practice of long-term association of airlines with their catering partners and is expected to provide both the airlines and the passengers with a plethora of choices.


Key Market Trends

Increasing Competition Driving Improvements in the Inflight Dining Experience

The enhanced competition amongst the airlines has encouraged them to adopt certain strategies aimed at elevating the customer perception of the inflight dining experience. To comply with hybrid operational scenarios while providing service to the customers, airlines are using different service strategies on different classes on the same flight. For instance, while providing quality services at a premium price to high-value customers (in business and first-class), airlines are also offering lower price alternatives to passengers in economy class, thereby, establishing tier-based complimentary onboard services. The market is expected to witness impressive levels of growth, as North American carriers consider options to improve the quality of food served on their fleet. The diversified cuisine and dietary choices of the passengers have encouraged airlines to serve different meals on special routes. For instance, Delta Airlines has different partners providing authentic regional dishes on select routes, both domestic and international. While Atlanta-based Linton Hopkins dishes up menus inspired by artisan foods of the American South on flights from Atlanta to Amsterdam, Dusseldorf, Frankfurt, London, Madrid, Munich, Paris, Rome or Stuttgart, passengers on the flights to and from China and Japan, enjoy menus created by Chef Jereme Leung (China) and Chef Norio Ueno (Japan).

US to Dominate the Market During the Upcoming Period

The North American diet varies considerably with each state. Eating habits of the two major North American countries, the US and Canada, differ considerably from each other. In Canada, food intake in the Quebec region differs from the rest of the provinces. Smaller countries in the continent vary even more. So carriers have to arrange and stock up food accordingly, sufficing to their routes and the region they are operating in. The trend is, however, more toward eating healthy food, which is observed throughout the continent, particularly in the United States. More than 1/4th of the US citizens, still consume fast food every day, but the percentage is dropping gradually. The high obesity rate is a critical concern behind the changing food pattern. Healthy food has achieved significant traction. Food, like yogurt, poultry, sandwiches, and fresh fruits, has witnessed a spike in demand, in the field of inflight catering. Besides, the country is also a large market for chocolates, bakeries, and other confectionaries. The demand for low-calorie meals has resulted in a significant change in the food offerings during flights.

However, the COVID-19 pandemic has drastically affected the North American inflight catering market. Additional quality measures have been implemented in the kitchens to ensure zero transmission of infection via onboard food. However, some airlines, such as Southwest and American Airlines, have eliminated or reduced the food and drink services offered on most flights. To help prevent the spread of the virus, airlines have also closed airport lounges, stepped up cleaning procedures in the cabins, and suspended hot towel service for first-class passengers, among other changes. Since March 2020, Southwest Airlines has suspended snack and beverage service on all flights, while American Airlines has stopped serving food on short-duration flights (less than 4.5 hrs) and an onboard meal is served only for long-haul international flights. Delta Air Lines has reduced onboard services by eliminating alcoholic drinks and offering only bottled beverages, while Alaska Airlines will not offer food or drinks on flights shorter than 250 miles, including in first-class. However, on longer flights, Alaska Airlines would serve only bottled beverages and packaged snacks.

Competitive Landscape

The North America inflight catering market is undergoing a slow but steady consolidation, with major players procuring other significant regional players. Gate Gourmet, which started as a small inflight caterer has, over the years, procured most of its competitors, and it now stands at the top of the global inflight catering market share, by revenue. Its geographical presence has also expanded significantly during the past decade, solidifying its presence and customers across international regions. Market consolidation has allowed smaller regional players to target just one competitor to survive in the market, while it also allowed new entrants to enter the market, with lesser resistance due to cheaper services. LSG Sky Chef, gategroup, Journey Group PLC, and Flying Food Group are some of the prominent players in the North America inflight catering market.

Additional Benefits:

The market estimate (ME) sheet in Excel format
3 months of analyst support



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Table of Contents

1 INTRODUCTION
1.1 Study Assumptions
1.2 Scope of the Study

2 RESEARCH METHODOLOGY

3 EXECUTIVE SUMMARY

4 MARKET DYNAMICS
4.1 Market Overview
4.2 Market Drivers
4.3 Market Restraints
4.4 Porter's Five Forces Analysis
4.4.1 Threat of New Entrants
4.4.2 Bargaining Power of Buyers/Consumers
4.4.3 Bargaining Power of Suppliers
4.4.4 Threat of Substitute Products
4.4.5 Intensity of Competitive Rivalry

5 MARKET SEGMENTATION
5.1 Aircraft Seating Class
5.1.1 Economy Class
5.1.2 Business Class
5.1.3 First-Class
5.2 Flight Service Type
5.2.1 Full-Service Carrier
5.2.2 Low-Cost Carrier
5.3 Country
5.3.1 United States
5.3.2 Canada

6 COMPETITIVE LANDSCAPE
6.1 Company Profiles
6.1.1 Flying Food Group LLC
6.1.2 gategroup
6.1.3 Lufthansa Service Holding AG
6.1.4 Journey Group PLC
6.1.5 Fleury Michon America
6.1.6 Cathay Pacific Catering Services (CLS Catering)
6.1.7 JetFinity
6.1.8 Newrest International Group SaS
6.1.9 DNATA
6.1.10 SATS Ltd

7 MARKET OPPORTUNITIES AND FUTURE TRENDS

 

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