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インドネシアの建設市場:成長、動向、COVID-19の影響、予測(2022年~2027年)


Indonesia Construction Market - Growth, Trends, COVID-19 Impact, and Forecasts (2022 - 2027)

インドネシア建設市場は、予測期間中にCAGR4%で推移すると予想されています。2019年、インドネシアで活動する建設事業所は約169千件でした。インドネシアの建設業界は、インフラストラクチャの建設の増加により、... もっと見る

 

 

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Mordor Intelligence
モードーインテリジェンス
2022年1月17日 US$4,750
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サマリー

インドネシア建設市場は、予測期間中にCAGR4%で推移すると予想されています。2019年、インドネシアで活動する建設事業所は約169千件でした。インドネシアの建設業界は、インフラストラクチャの建設の増加により、成長率が高まっていました。

しかし、2020年にはCOVID-19の感染拡大を抑えるために政府が行った大規模な社会的規制(PSBB)や世界的な渡航制限により、人材や原材料の確保に影響が出ており、2020年前半のインドネシア建設産業の成長の重石となっていた。

プロジェクト実施の遅れや、政府予算の一部をCOVID-19対策に再充当したことも、業界に影響を与えています。政府は2020年予算の20.4%、17億米ドルをCOVID-19救済対策に再配分した。

インドネシアは、アジアで2番目に生産性と収益性の高い建設市場として知られており、住宅・非住宅の両分野で多くの建設プロジェクトが進行しています。住宅に対する莫大な需要と、国内の主要都市における不動産セクターの成長によるものです。公共事業投資は、長期的な発展のために水資源、道路、人里離れたインフラを提供するという政府の計画の中で重要なポイントとなっています。

中国の一帯一路構想(BRI)に対するインドネシアの受容的な姿勢は、今後10年間にわたりインドネシアの建設産業に恩恵をもたらし、現在の急速な開発ペースを維持するのに役立つだろう。インドネシアのインフラ格差の解消には、民間資本と外資が欠かせません。

主な市場動向

政府の野心的なインフラ開発計画

政府が経済活性化のために注力しているインフラ整備が、業界の成長を支えていると考えられます。

2020年9月末、インドネシア国会は2021年度予算案1853億米ドルを承認した。このうち、主に経済復興、基本的なサービスの提供、接続性の向上などを目的としたインフラ整備に290億米ドルを割り当てている。

政府は、2021年に330億米ドルの首都移転プロジェクト関連のインフラ工事を開始する計画だったが、2020年9月に国家開発計画庁(Bappenas)が、パンデミックの経済的影響を理由に同プロジェクトを正式に保留することを発表している。建設は中断されたものの、政府は引き続き計画を進め、2022年または2023年にインフラ工事を開始する予定です。

インドネシアの建設業界は、国家中期開発計画によるインフラ投資に支えられ、2021年から2024年にかけて安定した成長を記録すると予想されています。同計画では、今後4年間で交通、産業、エネルギー、住宅などのインフラ整備に6,000億ルピー(4,120億米ドル)を投資する予定である。

近年、建設活動はジャカルタとその周辺のバンテン州、西ジャワ州に集中していましたが、ジョコウィ政権はジャワ島から企業活動を分散させることを目指しています。

ミレニアル世代がインドネシアの住宅建設分野の需要を牽引する

インドネシア中央統計局(BPS)によると、2019年の総人口の約50%が20~54歳の労働年齢で、そのうち8400万人が購買力の大きなミレニアル世代であることが判明した。ミレニアル世代は消費市場全体の中で大きな割合を占めており、経済や不動産市場に与える影響は非常に大きい。

インドネシアでは住宅は重要な市場セグメントであり、ミレニアル世代は重要な需要源となっています。デベロッパーはこの層を狙って、特にCOVID-19をきっかけに販売プロセスを調整しつつあります。

2020年第2四半期にグレータージャカルタまたはJaBoDeTaBek(ジャカルタ、ボゴール、デポック、タンゲラン、ブカシ)だけで4,800棟以上の土地付き住宅の販売が開始されています。2019年4Qの新規発売と比較して約26.3%増であった。2020年2Qでは、販売戸数のほぼ半数が推定平均価格6億~13億IDR(約4万~8万8000米ドル)であり、一部のミレニアル世代にとって比較的手頃な価格であった。

競合の状況

インドネシアの建設市場は、国内外の大手企業が存在し、競争は緩やかである。インドネシアの建設市場は予測期間中に成長する機会があり、市場競争をさらに促進させると予想されます。また、新規参入組も多く、トッププレーヤーとのポジションを強化するためのプロジェクトに目を向けており、市場は細分化されています。

その他の特典

市場推定(ME)シート(Excel形式
アナリストによる3ヶ月間のサポート

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目次

1 INTRODUCTION
1.1 Scope of the Market
1.2 Market Definition
1.3 Executive Summary

2 RESEARCH METHODOLOGY
2.1 Study Deliverables
2.2 Study Assumptions
2.3 Analysis Methodology
2.4 Research Phases

3 MARKET INSIGHTS
3.1 Current Economic and Construction Market Scenario
3.2 Technological Innovations in the Construction Sector
3.3 Impact of Government Regulations and Initiatives on the Industry
3.4 Review and Commentary on the Extent of "The Chinese Belt and Road Initiative"
3.5 Comparison of Key Industry Metrics of Indonesia with Other ASEAN Member Countries (Analyst View)
3.6 Comparison of Construction Cost Metrics of Indonesia with Other ASEAN Member Countries (Analyst View)

4 MARKET DYNAMICS
4.1 Drivers
4.2 Restraints
4.3 Opportunities
4.4 Porter's Five Forces Analysis
4.5 Industry Value Chain Analysis

5 MARKET SEGMENTATION
5.1 BY SECTOR
5.1.1 Commercial Construction
5.1.2 Residential Construction
5.1.3 Industrial Construction
5.1.4 Infrastructure (Transportation) Construction
5.1.5 Energy and Utilities Construction
5.2 BY CONSTRUCTION TYPE
5.2.1 Additions
5.2.2 Demolition and New Construction
5.2.3 New Constructions

6 COMPETITIVE LANDSCAPE
6.1 Market Concentration Overview
6.2 Strategies Adopted by Major Players

7 COMPANY PROFILES
7.1 Chiyoda Corp.
7.2 Toyo Construction Co. Ltd
7.3 TBEA Co. Ltd
7.4 Hyundai Engineering & Construction Co. Ltd
7.5 Samsung C&T and Corporation
7.6 McConnell Dowell
7.7 Adhi Karya
7.8 PT PP (Persero)
7.9 Wijaya Karya
7.10 Waskita Karya
7.11 PT Jaya Konstruksi Manggala Pratama*

8 INVESTMENT ANALYSIS

9 MAJOR INFRASTRUCTURE DEVELOPMENT PROJECTS (PROJECT DESCRIPTION, VALUE, LOCATION, SECTOR, AND CONTRACTORS)
9.1 Existing Infrastructure
9.2 On-going Projects
9.3 Upcoming Projects

10 FUTURE OF THE CONSTRUCTION SECTOR IN INDONESIA

11 APPENDIX

12 DISCLAIMER

 

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Summary

The Indonesia Construction market is expected to witness a CAGR of 4% during the forecasted period. In 2019, there were approximately 169 thousand construction establishments active in Indonesia. Indonesia's construction industry was experiencing increased growth due to increases in infrastructure construction.

In 2020, however, large-scale social restrictions (PSBB) imposed by the government to contain the spread of COVID-19 and the global travel restrictions had affected the availability of manpower and raw materials, thereby weighing on the Indonesian construction industry's growth in the first half of 2020.

The industry has been impacted by the delays in project implementation and the re-allocation of part of the government's budget towards its fight against COVID-19. The government re-allocated 20.4% of its 2020 budget - USD 1.7 billion - to COVID-19 relief measures.

Indonesia is known as the second most productive and profitable construction market in Asia, where many construction projects are undergoing in both residential and non-residential sectors. Due to the huge demand for residential properties and the property sector's growth in major cities around the country. The public works investment is a key point in the government’s plan to provide water resources, roads, and human settlement infrastructure for long-term development.

Indonesia's receptive stance towards China's Belt and Road Initiative (BRI) will be a boon to its construction industry over the next decade and help sustain the current rapid pace of development. Private and foreign capital is crucial in bridging the country's widening infrastructure gap.

Key Market Trends

Government's Ambitious Infrastructural Development Plans

The industry's growth is expected to be supported by the government's focus on infrastructure development to revive the country's economy.

In late September 2020, the Indonesian Parliament approved the USD 185.3 billion draft budget for 2021. Of the total, it allocated USD 29 billion towards infrastructure development, which will mainly focus on reviving the economy, providing basic services, and improving connectivity.

The government had a plan to begin infrastructure work related to the USD 33 billion capital city relocation project in 2021, but in September 2020, the National Development Planning Agency (Bappenas) announced that the project had been formally put on hold due to the economic impact of the pandemic. Although construction has been suspended, the government will continue to move ahead with its planning, with infrastructure work expected to commence in 2022 or 2023.

The Indonesian construction industry is expected to stabilize and record growth between 2021-2024, supported by infrastructure investments under the National Medium-Term Development Plan. The plan is to invest IDR6 quadrillion (USD 412 billion) in the development of transport, industrial, energy, and housing infrastructure projects over the next four years.

Although construction activity in recent years has been concentrated in Jakarta and the surrounding provinces of Banten and West Java, the Jokowi administration is aiming to decentralize business activity away from Java.

Millennials will Drive Demand for Indonesia’s Residential Construction Sector

According to Indonesia’s Central Bureau of Statistics (BPS), about 50% of the total population in 2019 was at the working age of between 20 and 54 years old, of which 84 million were millennials with significant purchasing power. Millennials represent a large proportion of the overall consumer market, and their impact on the economy and the property market is huge.

Residential housing is an important market segment in Indonesia and millennials are a vital demand source. Developers are targeting this demographic segment and adjusting their sales processes, especially in the wake of COVID-19.

More than 4,800 landed houses were launched for sale alone in Greater Jakarta or JaBoDeTaBek (Jakarta, Bogor, Depok, Tangerang, and Bekasi) in 2Q 2020. It was around 26.3% more than new launches in 4Q 2019. In 2Q 2020, almost half of the units sold had an estimated average price between IDR 600 million and 1.3 billion (approximately USD 40,000 to 88,000), which is relatively affordable for some millennials.

Competitive Landscape

The Indonesian construction market is less competitive, with the presence of major local and international players. The Indonesian construction market presents opportunities for growth during the forecast period, which is expected to further drive market competition. The market is fragmented, as many new entrants are eyeing to bag projects to strengthening their positions among the top players.

Additional Benefits:

The market estimate (ME) sheet in Excel format
3 months of analyst support



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Table of Contents

1 INTRODUCTION
1.1 Scope of the Market
1.2 Market Definition
1.3 Executive Summary

2 RESEARCH METHODOLOGY
2.1 Study Deliverables
2.2 Study Assumptions
2.3 Analysis Methodology
2.4 Research Phases

3 MARKET INSIGHTS
3.1 Current Economic and Construction Market Scenario
3.2 Technological Innovations in the Construction Sector
3.3 Impact of Government Regulations and Initiatives on the Industry
3.4 Review and Commentary on the Extent of "The Chinese Belt and Road Initiative"
3.5 Comparison of Key Industry Metrics of Indonesia with Other ASEAN Member Countries (Analyst View)
3.6 Comparison of Construction Cost Metrics of Indonesia with Other ASEAN Member Countries (Analyst View)

4 MARKET DYNAMICS
4.1 Drivers
4.2 Restraints
4.3 Opportunities
4.4 Porter's Five Forces Analysis
4.5 Industry Value Chain Analysis

5 MARKET SEGMENTATION
5.1 BY SECTOR
5.1.1 Commercial Construction
5.1.2 Residential Construction
5.1.3 Industrial Construction
5.1.4 Infrastructure (Transportation) Construction
5.1.5 Energy and Utilities Construction
5.2 BY CONSTRUCTION TYPE
5.2.1 Additions
5.2.2 Demolition and New Construction
5.2.3 New Constructions

6 COMPETITIVE LANDSCAPE
6.1 Market Concentration Overview
6.2 Strategies Adopted by Major Players

7 COMPANY PROFILES
7.1 Chiyoda Corp.
7.2 Toyo Construction Co. Ltd
7.3 TBEA Co. Ltd
7.4 Hyundai Engineering & Construction Co. Ltd
7.5 Samsung C&T and Corporation
7.6 McConnell Dowell
7.7 Adhi Karya
7.8 PT PP (Persero)
7.9 Wijaya Karya
7.10 Waskita Karya
7.11 PT Jaya Konstruksi Manggala Pratama*

8 INVESTMENT ANALYSIS

9 MAJOR INFRASTRUCTURE DEVELOPMENT PROJECTS (PROJECT DESCRIPTION, VALUE, LOCATION, SECTOR, AND CONTRACTORS)
9.1 Existing Infrastructure
9.2 On-going Projects
9.3 Upcoming Projects

10 FUTURE OF THE CONSTRUCTION SECTOR IN INDONESIA

11 APPENDIX

12 DISCLAIMER

 

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