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欧州の機内食市場 - 成長、トレンド、COVID-19の影響、予測(2022年 - 2027年)


Europe Inflight Catering Market - Growth, Trends, COVID-19 Impact, and Forecasts (2022 - 2027)

欧州の機内食市場は、予測期間中に3%以上のCAGRを記録すると予測されています。 主なハイライト ヨーロッパでは、食事の品質と提供物への注目が、長年にわたり標準以下の食事を提供してきたことで悪名高い... もっと見る

 

 

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Mordor Intelligence
モードーインテリジェンス
2022年1月17日 US$4,750
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サマリー

欧州の機内食市場は、予測期間中に3%以上のCAGRを記録すると予測されています。

主なハイライト
ヨーロッパでは、食事の品質と提供物への注目が、長年にわたり標準以下の食事を提供してきたことで悪名高い航空会社のエコノミークラスでより顕著になっています。エコノミークラスの乗客は航空会社の収益の大部分を占めており、航空会社にとって最も重要な乗客層であり続けている。
そのシェアを維持するために、ほとんどの航空会社は提供する食事の質を向上させている最中である。エコノミークラスの乗客に提供される食事の質は大幅に向上しており、予測期間中も同じ傾向が続くと予想されます。


主な市場動向

予測期間中、食事部門が市場を支配する見込み

予測期間中、欧州の機内食市場では、食事が主要な食品タイプになると予想されます。しかし、そのシェアはベーカリーや菓子類に遠く及ばない。この地域の乗客はほとんどの食事でパンやその他の焼き菓子を好むため、欧州の機内食市場におけるシェアは他の地域よりも特に高いものとなっている。ヨーロッパの航空会社の機内食は、肉類(主にチキンやビーフ)、サラダや野菜、小さなロールパン、パン、チーズ、デザートが主な内容となっています。朝のフライトでは、調理された朝食か、軽めのコンチネンタルスタイルの食事が提供されます。長距離路線(およびヨーロッパ内の短・中距離路線)では、パンケーキなどの菓子類、卵、ソーセージ、果物、焼きトマトなどの伝統的な朝食が提供されることが多いようです。航空会社は機内食に大きな投資をしており、多くの航空会社が事前予約可能な機内食の選択肢を用意し、乗客の早期予約による割引を提供している。ブリティッシュ・エアウェイズやエールフランスなどのヨーロッパの航空会社は、食事の品質に対する乗客の要求の高まりに応えるため、特に食事の製造、メニューのデザイン、料理の品質を監視する責任者として著名なシェフを採用しています。こうした動きは、予測期間中、ミール分野の見通しをさらに強化するものと思われます。

2019年、イギリスが最大の市場シェアを占めた

2019年の市場において最大のシェアを占めたのはイギリスです。英国を拠点とする航空会社は、2019年に1億5,370万人の旅客を輸送しました。ブリティッシュ・エアウェイズやイージージェットなど、現在、新たな就航地の導入で世界との接続性を高めている大手航空会社の存在により、機内メニューも新しくなると予想されます。国内の航空会社は、季節やフライト先に応じて提供する料理を改善しようとしているため、スターシェフと提携することで、あまり高いコストをかけずに料理に手を加えることができるようになっています。2019年7月、ブリティッシュ・エアウェイズはミシュランの星を獲得した英国人シェフ、トム・ケリッジと提携し、8月中に同航空を利用する顧客のためにグルメメニューをデザインしました。英国の素晴らしい味を取り入れた新メニューは、同航空の長距離便の全キャビンで提供され、お客様はコースごとにトム・ケリッジがデザインした料理を楽しむことができました。大手企業は英国でのプレゼンスを強化するため、大きな投資を行っています。例えば、2019年11月、ニューレストはブリティッシュ・エアウェイズ向けにガトウィックに新しい生産ユニットを開設しました。同社によると、このユニットでは、長・中距離便、VIP便、機内販売サービスに分けて、ハイシーズンで1日最大80便を供給しているとのことです。同様に2020年3月、アルファLSGはエミレーツ航空と、ロンドン・ヒースロー空港からドバイ空港へ1日6便をケータリングする契約を締結した。同社はすでに、ロンドンからガトウィック、スタンステッド、マンチェスター、バーミンガム、ニューカッスル、グラスゴーまでの英国における同航空の地域運航便にサービスを提供しています。こうした動きは、予測期間中の同国からの収益拡大に貢献すると期待されています。

競合他社の状況

ヨーロッパの機内食市場は成熟しており、主にLSG Sky Chefs、Gategroup、dnata、Do & Co、Newrest Group Services SASなど、少数の大手企業によって支配されています。これらの企業は、過去に地元のレストランやその他の小規模なケータリング会社を買収することで、市場での存在感を高めてきました。今回、ガテグループがLSGの欧州事業を買収したことで、ガテグループは欧州の機内食市場で大きなシェアを獲得する可能性があります。買収後、ルフトハンザとGategroupは、フランクフルトとミュンヘンの中核ハブ空港にサービスを提供する合弁会社を設立する予定です。Gategroupは、ルフトハンザ専用の新しいスタジオ50/8、料理のシンクタンク、インスピレーションと共創の専用ハウスを導入し、業界に新しい標準を築くことが期待されます。

その他の特典

市場推定(ME)シート(Excel形式
アナリストによる3ヶ月間のサポート

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目次

1 INTRODUCTION
1.1 Study Assumptions
1.2 Scope of the Study

2 RESEARCH METHODOLOGY

3 EXECUTIVE SUMMARY

4 MARKET DYNAMICS
4.1 Market Overview
4.2 Market Drivers
4.3 Market Restraints
4.4 Porter's Five Forces Analysis
4.4.1 Threat of New Entrants
4.4.2 Bargaining Power of Buyers/Consumers
4.4.3 Bargaining Power of Suppliers
4.4.4 Threat of Substitute Products
4.4.5 Intensity of Competitive Rivalry

5 MARKET SEGMENTATION
5.1 Food Type
5.1.1 Meals
5.1.2 Bakery and Confectionary
5.1.3 Beverages
5.1.4 Other Food Types
5.2 Flight Type
5.2.1 Full-service Carriers
5.2.2 Low-cost Carriers
5.2.3 Hybrid and Other Flight Types
5.3 Aircraft Seating Class
5.3.1 Economy Class
5.3.2 Business Class
5.3.3 First Class
5.4 Geography
5.4.1 Countries
5.4.1.1 United Kingdon
5.4.1.2 Germany
5.4.1.3 France
5.4.1.4 Russia
5.4.1.5 Italy
5.4.1.6 Spain
5.4.1.7 Rest of Europe

6 COMPETITIVE LANDSCAPE
6.1 Company Profiles
6.1.1 Flying Food Group
6.1.2 Do & Co
6.1.3 Gategroup
6.1.4 LSG Sky Chefs
6.1.5 Journey Group PLC
6.1.6 Emirates Flight Catering
6.1.7 Newrest Group Services SAS
6.1.8 dnata
6.1.9 SATS Ltd
6.1.10 IGS Ground Services

7 MARKET OPPORTUNITIES AND FUTURE TRENDS

 

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Summary

The European inflight catering market is projected to record a CAGR of more than 3% during the forecast period.

Key Highlights
In Europe, the focus on food quality and offerings is more prominent in the economy class of airlines, which has become notorious for serving sub-standard food over the years. Economy-class passengers contribute to a majority of airlines' revenues, and they continue to be the most important class of passengers for carriers.
To maintain their shares, most carriers are in the process of improving the quality of food served. The quality of food served to economy-class passengers has improved substantially, and it is expected to continue witnessing the same trend during the forecast period.


Key Market Trends

The Meals Segment is Expected to Dominate the Market During the Forecast Period

Meals are expected to be the dominant food type in the European inflight catering market during the forecast period. However, their share is not far from the bakery and confectionery segment, whose share in the European inflight catering market is particularly more than that of the other regions, as the passengers from the region prefer bread and other baked items in most of their dining. The inflight dinners for most of the European airlines include meat (most commonly chicken or beef), a salad or vegetable, a small roll, bread, cheese, and a dessert. During morning flights, cooked breakfast or a lighter continental-style meal is provided. On certain long-haul flights (and short-/medium-haul flights within Europe), breakfast usually includes confectionaries, like pancakes, along with eggs and other traditional breakfast foods, such as sausages, fruits, and grilled tomatoes. Airlines are investing significantly in inflight meals and many airlines are offering a choice of pre-bookable inflight meals and discounts for early booking by passengers. European airlines, such as British Airways and Air France, hire high-profile chefs specifically responsible for overlooking the meal production, designing of menus, and quality of the dishes prepared, in order to meet the increase in passengers’ demands over the quality of the meals. Such developments are expected to further bolster the prospects of the meals segment during the forecast period.

United Kingdom Held the Largest Market Share in 2019

The United Kingdom held the largest share in the market in 2019. UK-based airlines transported 153.7 million passengers in 2019. The presence of major airlines, like British Airways and EasyJet, which are currently increasing their global connectivity with the introduction of new destinations, is expected to bring new menus onboard aircraft. As the airlines in the country look to improve their food offerings based on season and flight destination, partnering with star chefs is helping them to modify their dishes without incurring too high costs. In July 2019, British Airways partnered with Michelin-starred British chef, Tom Kerridge, to design gourmet menus for customers traveling with the airline throughout August. The new menus, which featured great British flavors, were available in every cabin on all of the airline’s long-haul flights, providing customers with the option to enjoy a dish designed by Tom Kerridge for each course. Major companies are investing significantly to strengthen their presence in the United Kingdom. For instance, in November 2019, Newrest opened a new production unit in Gatwick for British Airways. According to the company, the unit supplies up to 80 flights per day in a high season divided into long- and medium-haul flights, VIP flights, and sales services on board. Similarly, in March 2020, Alpha LSG signed an agreement with Emirates to cater six daily flights out of London-Heathrow Airport to Dubai Airport. The company already services the airline's regional operation in the UK from London to Gatwick, Stansted, Manchester, Birmingham, Newcastle, and Glasgow. Such developments are expected to help the growth of revenues from the country during the forecast period.

Competitive Landscape

The inflight catering market in Europe is mature, and it is primarily dominated by a few major players, such as LSG Sky Chefs, Gategroup, dnata, Do & Co, and Newrest Group Services SAS. These companies increased their market presence in the past through the acquisition of local restaurants and other smaller catering companies. The acquisition of LSG’s European operations by Gategroup may result in Gategroup holding a major share in the Europe inflight catering market. Post the acquisition, Lufthansa and Gategroup are expected to establish a joint venture to service the core hubs in Frankfurt and Munich, wherein Gategroup is expected to introduce a new Lufthansa-dedicated Studio 50/8, a culinary think tank, and an exclusive house of inspiration and co-creation, which is expected to set a new standard in the industry.

Additional Benefits:

The market estimate (ME) sheet in Excel format
3 months of analyst support



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Table of Contents

1 INTRODUCTION
1.1 Study Assumptions
1.2 Scope of the Study

2 RESEARCH METHODOLOGY

3 EXECUTIVE SUMMARY

4 MARKET DYNAMICS
4.1 Market Overview
4.2 Market Drivers
4.3 Market Restraints
4.4 Porter's Five Forces Analysis
4.4.1 Threat of New Entrants
4.4.2 Bargaining Power of Buyers/Consumers
4.4.3 Bargaining Power of Suppliers
4.4.4 Threat of Substitute Products
4.4.5 Intensity of Competitive Rivalry

5 MARKET SEGMENTATION
5.1 Food Type
5.1.1 Meals
5.1.2 Bakery and Confectionary
5.1.3 Beverages
5.1.4 Other Food Types
5.2 Flight Type
5.2.1 Full-service Carriers
5.2.2 Low-cost Carriers
5.2.3 Hybrid and Other Flight Types
5.3 Aircraft Seating Class
5.3.1 Economy Class
5.3.2 Business Class
5.3.3 First Class
5.4 Geography
5.4.1 Countries
5.4.1.1 United Kingdon
5.4.1.2 Germany
5.4.1.3 France
5.4.1.4 Russia
5.4.1.5 Italy
5.4.1.6 Spain
5.4.1.7 Rest of Europe

6 COMPETITIVE LANDSCAPE
6.1 Company Profiles
6.1.1 Flying Food Group
6.1.2 Do & Co
6.1.3 Gategroup
6.1.4 LSG Sky Chefs
6.1.5 Journey Group PLC
6.1.6 Emirates Flight Catering
6.1.7 Newrest Group Services SAS
6.1.8 dnata
6.1.9 SATS Ltd
6.1.10 IGS Ground Services

7 MARKET OPPORTUNITIES AND FUTURE TRENDS

 

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