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バスシート市場 - 成長、トレンド、COVID-19インパクト、および予測(2022年~2027年)


Bus Seat Market - Growth, Trends, COVID-19 Impact, and Forecasts (2022 - 2027)

バスシート市場は、予測期間(2020年~2025年)において、約5%のCAGRが見込まれています。 主なハイライト 急速な都市化、国内外の観光産業の成長、都市部の交通渋滞、移動パターンの変化、政府による公共... もっと見る

 

 

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Mordor Intelligence
モードーインテリジェンス
2022年1月17日 US$4,750
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サマリー

バスシート市場は、予測期間(2020年~2025年)において、約5%のCAGRが見込まれています。

主なハイライト
急速な都市化、国内外の観光産業の成長、都市部の交通渋滞、移動パターンの変化、政府による公共交通機関の推進などが、予測期間中のバスシートの需要を促進すると考えられます。バスは、短距離および長距離の輸送において、最も安全で、便利で、環境に優しく、使い勝手が良く、価格も手頃な交通手段の一つです。2019年のバス生産台数は、世界的な経済危機や米中貿易戦争の影響を受けて、2018年の280,387台に比べて3.3%減の271,204台となりました。
バスのシートは、電気バスやハイブリッドバスが各国で続々と発売・採用されていることから、さまざまな技術的進歩が注目されています。また、バスの部品やシステムの軽量化が進んでいます。標準的なシートには、個別のアームレスト、シートポケット、コートハンガーなどの機能が付いています。しかし、USB充電ポイント、座席の水平移動、シートバックの垂直グラブハンドル、ランバーサポートなどの機能を備えた軽量シートの需要が高まっています。
公共交通機関を普及させるために、さまざまな地方自治体が、無料の交通機関を提供するなど、革新的な計画を立てています。例えば、ルクセンブルクは、すべての交通機関を無料化した最初の国となりました。政府は、2018年から2028年にかけて、バスネットワークの整備や、国境にパークアンドライドサイトを増やすために、約40億米ドルを投資する計画を立てています。この他にも、一定の条件の下でバスの無料運行を行っている主要国があります。
この市場では、複数のローカルプレーヤーが激しい競争を繰り広げ、マージン圧力をかけています。シートメーカーは、低い人件費を活用するために、インドや中国などの新興市場で積極的に提携関係を構築し、事業を拡大しています。この傾向は、予測期間中に業界のダイナミクスを変える可能性があります。さらに、シートメーカーは競争力を維持するために、これらの新興市場に注力する必要があります。


主な市場動向

Eバスがバスシート市場の成長を牽引

現在、電気バス市場で先行しているのは中国です。2018年、中国におけるバス購入の約23%がEバスでした。さらに、同国のバス購入全体は安定しており、2025年までに40万台以上の新規購入が見込まれています。電気バスの購入は、e-モビリティを促進するための政府の継続的な取り組みに支えられて増加し、2040年には、世界全体のバス新規購入台数のうち、e-バスの導入台数が40%に達すると予想されます。

2020年には、ロサンゼルス交通局(LADOT)が、米国内で155台の電気バスを発注する計画を発表しており、2年後には完了する可能性があります。この購入は、2028年までに100%電気バスに全面的に切り替えるというLADOTの野心的な計画の一環である。

2020年、欧州委員会はドイツで3億3200万米ドルの追加州資金を承認し、2021年末までに電気バスの発注を奨励するための総資金は7億1900万米ドルとなりました。

BYDは、中国に本社を置く大手電気バスメーカーで、南カリフォルニアで500台以上の電気バスを販売しています。その顧客は、空港、大学、民間事業者、交通機関などです。

アジア太平洋地域がバスシート市場をリードする見込み

アジア太平洋地域は、予測期間中、世界のバスシート市場をリードすると予想されています。この地域には、主要な市場参加者が存在します。安徽安凱汽車有限公司、Tata Motors、Ashok Leyland、Xiamen King Long United Automotive Industry、BYD Auto Co.Ltd.などのバスメーカーや、アイシン精機株式会社、株式会社ハリタ・シーティング、トヨタ紡織株式会社などのシートメーカーが存在します。

さらに、この地域では、地方自治体からの電気バスの発注が増加しています。例えば


2019年、インドでは、Tata Motors社が、政府に300台の電気バスを供給する契約を獲得したと発表しました。同社はこれまで、地方政府に200台の電気バスを納入していた。
中国の中通バスホールディングCo.Ltd.とマレーシアの自動車メーカーであるTerus Maju Services(TMS)は、東南アジア市場向けのエネルギーバスを開発する契約を締結しました。


競争状況

調査対象となった市場の主要プレイヤーは、Franz Kiel GmbH、Lazzerini SRL、Grammer AG、Freedman Seating Companyなどです。これらの企業は、戦略的提携、地域プレーヤーの買収、先進的で快適なシートの導入などにより、その存在感を高めています。例えば


2019年、イタリアのシートメーカーであるLazzerini SRLは、オーストラリアのStyleride Seating Systemsを買収しました。この買収は、予測期間中にオーストラリア、ニュージーランド、アジアの市場の成長を促進する可能性があります。Lazzerini SRLは、Alexander Wright、Volvo、Scania、Caetano、Iveco、Sitcar、Mussa、IIAなどのバスメーカーを含む、豊富な顧客基盤を持っています。


その他の特典

Excel形式の市場推定値(ME)シート
3ヶ月間のアナリスト・サポート

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目次

1 INTRODUCTION
1.1 Study Assumptions
1.2 Scope of the Study

2 RESEARCH METHODOLOGY

3 EXECUTIVE SUMMARY

4 MARKET DYNAMICS
4.1 Market Drivers
4.2 Market Restraints
4.3 Industry Attractiveness - Porter's Five Forces Analysis
4.3.1 Threat of New Entrants
4.3.2 Bargaining Power of Buyers/Consumers
4.3.3 Bargaining Power of Suppliers
4.3.4 Threat of Substitute Products
4.3.5 Intensity of Competitive Rivalry

5 MARKET SEGMENTATION
5.1 By Seat Type
5.1.1 Standard
5.1.2 Recliner
5.2 By Component Type
5.2.1 Frame
5.2.2 Upholstery
5.3 By Geography
5.3.1 North America
5.3.1.1 United States
5.3.1.2 Canada
5.3.1.3 Rest of North America
5.3.2 Europe
5.3.2.1 Germany
5.3.2.2 United Kingdom
5.3.2.3 France
5.3.2.4 Rest of Europe
5.3.3 Asia-Pacific
5.3.3.1 India
5.3.3.2 China
5.3.3.3 Japan
5.3.3.4 South Korea
5.3.3.5 Rest of Asia-Pacific
5.3.4 Rest of the World
5.3.4.1 Brazil
5.3.4.2 Mexico
5.3.4.3 United Arab Emirates
5.3.4.4 Other Countries

6 COMPETITIVE LANDSCAPE
6.1 Vendor Market Share
6.2 Company Profiles
6.2.1 TACHI-S Co. Ltd
6.2.2 Commercial Vehicle Group Inc.
6.2.3 Franz Kiel GmbH
6.2.4 Grammer AG
6.2.5 Freedman seating company
6.2.6 Harita Seating Company
6.2.7 Magna International Inc.
6.2.8 Toyota Boshoku Corporation
6.2.9 Prakash Seating Private Ltd
6.2.10 Lazzerini SRL

7 MARKET OPPORTUNITIES AND FUTURE TRENDS

 

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Summary

The bus seat market is anticipated to register a CAGR of about 5% during the forecast period (2020 - 2025).

Key Highlights
The rapid urbanization, growth in the international and national tourism industry, urban traffic congestion, shifting mobility patterns, and government promoting public transport are anticipated to fuel the demand for bus seats during the forecast period. Buses are one of the safest, convenient, greenest, most user-friendly, and affordable mode of transport for short and long-distance transport. In 2019, bus production decreased by 3.3%, to 271,204 compared to 280,387 in 2018, owing to the global economic crisis and the US-China trade war.
Bus seats are noticing various technological advancements, as more and more electric and hybrid buses are being launched and adopted in different countries. Buses are shifting toward lightweight components and systems. Standard seats come with features, like the individual armrest, seat pockets, coat hanger. However, there is an increasing demand for light-weight seats with features, such as USB charging points, horizontal movement of seats, vertical grab handles on the seatback, and lumbar support.
Various local governments have different innovative plans to promote public transport, such as providing free transportation. For instance, Luxembourg became the first country to make all its transportation free. Governments have plans to invest around USD 4 billion from 2018 to 2028, for the up-gradation of the bus network and for adding more park-and-ride sites in their borders. There are other major countries where free bus transportation is provided under certain conditions.
The market is marked by several local players with intense competitive rivalry and margin pressure. Seat manufacturers are actively setting up alliances and expanding in the emerging markets, such as India and China, to take advantage of the low labor costs. This trend may change the dynamics of the industry during the forecast period. Furthermore, seat manufacturers must focus on these emerging markets to remain competitive.


Key Market Trends

E-bus is Driving the Bus Seat Market's Growth

Currently, China is the forerunner in the electric bus market. In 2018, nearly 23% of bus purchases in China were e-buses. Moreover, the overall bus purchases in the country are expected to remain stable, with more than 400,000 new purchases by 2025. Electric bus purchases are expected to increase, supported by continuous government initiatives to promote e-mobility, and the overall e-bus adoption is likely to reach 40% of new bus purchases globally, by 2040.

In 2020, the Los Angeles Department of Transportation (LADOT) announced its plans to place an order for 155 electric buses in the United States, which may be completed in two years. This purchase is a part of LADOT's ambitious plan of switching entirely to 100% electric buses by 2028.

In 2020, the European Commission approved USD 332 million of additional state funding in Germany, with a total funding of USD 719 million for incentivizing electric bus orders by the end of 2021.

BYD, one of the leading electric bus manufacturers headquartered in China, has sold more than 500 electric buses in Southern California. Its customers include airports, universities, private operators, and transit agencies.

Asia-Pacific is Expected to Lead the Bus Seat Market

Asia-Pacific is anticipated to lead the global bus seat market over the forecast period. This region has the presence of major market participants. Bus manufacturers, such as Anhui Ankai Automobile Company, Tata Motors, Ashok Leyland, Xiamen King Long United Automotive Industry, BYD Auto Co. Ltd, along with seat manufacturers, such as Aisin Seiki Co., Harita Seating Company, and Toyota Boshoku Corp., are present in the region.

Additionally, this region is witnessing an increase in the orders for electric buses placed by the local governments. For instance,


In 2019, in India, Tata Motors announced that it won the contract to supply 300 electric buses to the government. The company had previously delivered 200 electric buses to the local government.
China''s Zhongtong Bus Holding Co. Ltd and the Malaysian automotive manufacturer, Terus Maju Services (TMS), signed an agreement to develop energy buses for the Southeast Asian market.


Competitive Landscape

The major players in the market studied include Franz Kiel GmbH, Lazzerini SRL, Grammer AG, and Freedman Seating Company. The companies are expanding their presence through strategic alliances, the acquisition of regional players, and the introduction of advance and comfortable seats. For instance,


In 2019, Lazzerini SRL, an Italian seat manufacturer, acquired Australia-based Styleride Seating Systems. This acquisition may drive the growth of the markets in Australia, New Zealand, and Asia during the forecast period. Lazzerini SRL has a rich customer base, which includes bus manufacturers, such as Alexander Wright, Volvo, Scania, Caetano, Iveco, Sitcar, Mussa, and IIA.


Additional Benefits:

The market estimate (ME) sheet in Excel format
3 months of analyst support



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Table of Contents

1 INTRODUCTION
1.1 Study Assumptions
1.2 Scope of the Study

2 RESEARCH METHODOLOGY

3 EXECUTIVE SUMMARY

4 MARKET DYNAMICS
4.1 Market Drivers
4.2 Market Restraints
4.3 Industry Attractiveness - Porter's Five Forces Analysis
4.3.1 Threat of New Entrants
4.3.2 Bargaining Power of Buyers/Consumers
4.3.3 Bargaining Power of Suppliers
4.3.4 Threat of Substitute Products
4.3.5 Intensity of Competitive Rivalry

5 MARKET SEGMENTATION
5.1 By Seat Type
5.1.1 Standard
5.1.2 Recliner
5.2 By Component Type
5.2.1 Frame
5.2.2 Upholstery
5.3 By Geography
5.3.1 North America
5.3.1.1 United States
5.3.1.2 Canada
5.3.1.3 Rest of North America
5.3.2 Europe
5.3.2.1 Germany
5.3.2.2 United Kingdom
5.3.2.3 France
5.3.2.4 Rest of Europe
5.3.3 Asia-Pacific
5.3.3.1 India
5.3.3.2 China
5.3.3.3 Japan
5.3.3.4 South Korea
5.3.3.5 Rest of Asia-Pacific
5.3.4 Rest of the World
5.3.4.1 Brazil
5.3.4.2 Mexico
5.3.4.3 United Arab Emirates
5.3.4.4 Other Countries

6 COMPETITIVE LANDSCAPE
6.1 Vendor Market Share
6.2 Company Profiles
6.2.1 TACHI-S Co. Ltd
6.2.2 Commercial Vehicle Group Inc.
6.2.3 Franz Kiel GmbH
6.2.4 Grammer AG
6.2.5 Freedman seating company
6.2.6 Harita Seating Company
6.2.7 Magna International Inc.
6.2.8 Toyota Boshoku Corporation
6.2.9 Prakash Seating Private Ltd
6.2.10 Lazzerini SRL

7 MARKET OPPORTUNITIES AND FUTURE TRENDS

 

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