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アフリカの建設市場 - 成長、トレンド、COVID-19の影響、予測(2022年 - 2027年)


Africa Construction Market - Growth, Trends, COVID-19 Impact, and Forecasts (2022 - 2027)

アフリカの建設市場は、2020年には約54億米ドルとなり、予測期間(2021年〜2026年)には年平均成長率7.4%を記録すると予測されています。 2020年の市場は、Covid-19によってマイナスの影響を受けました。今後... もっと見る

 

 

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Mordor Intelligence
モードーインテリジェンス
2022年1月17日 US$4,750
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サマリー

アフリカの建設市場は、2020年には約54億米ドルとなり、予測期間(2021年〜2026年)には年平均成長率7.4%を記録すると予測されています。

2020年の市場は、Covid-19によってマイナスの影響を受けました。今後2年間は、アフリカの住宅、商業、工業、施設の各セクターで、コビド19の大流行による景気悪化のため、成長が引き続き影響されると予想されます。短期的な課題にもかかわらず、中長期的な展望は依然として明るい。短期的には、建設業界への投資は、インフラ部門における政府支出によって促進されるでしょう。

アフリカの建設産業は、ほとんどの大国がターゲットにしている。これは、巨大な天然資源の利用可能性、エネルギーやインフラへの巨大な投資機会、安価な労働力、急成長する消費市場といった利益や優位性が発生するためである。また、経済発展政策や商品価格の上昇、腐敗撲滅や民主主義的な政府の採用など、ビジネス環境も整っています。

インダストリー社の資料によると、2018年6月1日までに着工した各5000万米ドル以上のプロジェクトは482件。これらのプロジェクトの総額は4,710億米ドルに相当します。2017年のプロジェクト総額が2100億米ドルであったため、ほぼ倍増となった。

地域別では、東アフリカが139件と最も多くのプロジェクトを記録しています。金額ベースでは、北アフリカが31.5%(1,483億米ドル)と最大のプロジェクトシェアを占めている。このプロジェクトは、アフリカ 54 カ国のうち 43 カ国にまたがっている。プロジェクト数が最も多いのはエジプトで 46 件(アフリカ大陸の 9.5%)、金額では 792 億ドル(同 17%)で、それぞれ南アフリカとナイジェリアを抑えて最多となった。

セクター別では、運輸セクターが186プロジェクトで全体の22.7%を占め、次いで電力・エネルギープロジェクトが24.4%を占めている。

主な市場動向

中国からの投資とBRIイニシアティブ

この20年間、中国はほとんどのアフリカ諸国で経済的に大きな存在感を示してきた。その有利な経済投資パッケージ、柔軟な政治的アプローチ、一帯一路構想(BRI)の下での集中的な大口開発プロジェクトは、アフリカ諸国に表向きは大きな機会を提供している。

中国はアフリカの最大かつ最強の同盟国であり、近年はアフリカ大陸に何百万ドルもの資金を投入している。中国の投資は世界的に増加しており、アフリカはアジアとヨーロッパに次いで3番目に大きな投資先となっている。しかし、サハラ以南のアフリカに対する投資は、中国からの投資総額のわずかな減少に続いて、2017年にわずかに減少しました。

近年では、ナイジェリアが中国から比較的大きな資金を鉄道で受けています。中国は2つの主要な標準軌の鉄道プロジェクトを支援しています。1つはラゴスからカノまでの路線、もう1つはラゴスからカラバルまでの沿岸鉄道です。

また、ケニア、エチオピア、ザンビアなどでも鉄道の建設に携わっています。例えば、アディスアベバのライトレール(4億7500万米ドル)は、中国輸出入銀行が資金の85%を提供し、同市の住民400万人が利用している。エネルギー分野への投資は、石油・ガスへの投資が中心だが、水力発電などのクリーンエネルギーへの投資も含まれている。

アフリカ諸国のインフラ整備状況

ケニア

ケニア建設産業は、国の長期開発政策「THE KENYA VISION 2030」の下、予測期間中に高い成長率を実現する可能性を秘めています。この国家政策は、2030年までにケニアを、清潔で安全な環境の中で、すべての国民に質の高い生活を提供する新興工業国、中所得国にすることを目標としています。ケニア・ビジョン2030の建設部門の全体目標は、国内総生産(GDP)に対する貢献度を年率10%以上高め、ケニアをアフリカの産業ハブにすることです。

チュニジア

予測期間(2019-2024年)におけるチュニジアの建設活動は、公共インフラ、住宅、再生可能エネルギープロジェクトへの投資に支えられ、業界の成長が見込まれています。チュニジア2020、5ヵ年開発計画、再生可能エネルギー行動計画2030などの政府の旗艦プログラムは、予測期間中の業界の成長を促進すると予想されます。

チュニジア2020国家5ヵ年開発計画では、政府は2020年まで交通、観光、エネルギー・公共事業、教育、医療、通信、産業、住宅分野で複数の大規模プロジェクトを開発する計画です。この計画には総予算1,278億ドン(600億米ドル)が含まれ、そのうち533億ドン(250億米ドル)が政府から提供される予定です。



チュニジアの建設プロジェクトのパイプラインは、2500万米ドル以上のメガプロジェクトを含めると、1124億ドン(約464億円)となる。パイプラインの82.4%で、2018年4月現在、値は事前計画と計画段階にある。

南アフリカ共和国

政府によるインフラ投資の減少、景況感の低下、海外直接投資の減少の中、南アフリカの建設業界は厳しい状況が続いています。



競合の状況

アフリカの建設市場は、大きなシェアを持つ国際的な大手企業が存在し、競争は緩やかである。アフリカの建設市場は予測期間中に成長する機会を提供しており、市場競争をさらに促進することが予想されます。少数のプレーヤーが大きなシェアを占めているため、アフリカの建設市場は統合の度合いが顕著に見られます。

その他の特典

市場推定値(ME)シート(Excel形式
アナリストによる3ヶ月間のサポート

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目次

1 INTRODUCTION
1.1 Study Assumptions
1.2 Scope of the Study

2 RESEARCH METHODOLOGY

3 EXECUTIVE SUMMARY

4 MARKET INSIGHTS
4.1 Current Economic and Construction Market Scenario
4.2 Technological Innovations in the Construction Sector
4.3 Impact of Government Regulations and Initiatives on the Industry
4.4 Review and Commentary on the Impact of International Construction market and growth potential for the Industry in the major African Economies.
4.5 Review and Commentary on the Chinese infrastructure projects and BRI Initiative
4.6 Comparison of Key Industry Metrics of AFRICAN Countries (Analyst View)
4.7 Comparison of Construction Cost Metrics of AFRICAN Countries(Analyst View)
4.8 Impact of Covid-19 on the Market

5 MARKET DYNAMICS
5.1 Drivers
5.2 Restraints
5.3 Opportunities
5.4 Porter's Five Forces Analysis
5.5 Industry Value Chain Analysis

6 MARKET SEGMENTATION (Market Size by Value and Volume)
6.1 BY REGION
6.1.1 Eastern Africa
6.1.2 Western Africa
6.1.3 Southern Africa
6.1.4 Northern Africa
6.2 BY SECTOR (Selected Countries)
6.2.1 Commercial Construction
6.2.2 Residential Construction
6.2.3 Industrial Construction
6.2.4 Infrastructure (Transportation) Construction
6.2.5 Energy and Utilities Construction
6.3 BY CONSTRUCTION TYPE (Selected Countries)
6.3.1 Additions
6.3.2 Demolition and New Construction
6.3.3 New Constructions

7 COMPETITIVE LANDSCAPE
7.1 Market Concentration Overview
7.2 Strategies Adopted by Major Players
7.3 Company Profiles
7.3.1 CHINA COMMUNICATIONS CONSTRUCTION GROUP LTD.
7.3.2 CHINA RAILWAY CONSTRUCTION CORP. LTD.
7.3.3 Sikhumba Construction (Pty) Ltd
7.3.4 Sonatrach
7.3.5 Dumez Nigeria Plc
7.3.6 General Nile Company For Roads & Bridges
7.3.7 CHINA NATIONAL MACHINERY INDUSTRY CORP.
7.3.8 TECHNIPFMC
7.3.9 VINCI
7.3.10 BOUYGUES*

8 INVESTMENT ANALYSIS

9 MAJOR INFRASTRUCTURE DEVELOPMENT PROJECTS (PROJECT DESCRIPTION, VALUE, LOCATION, SECTOR, CONTRACTORS)
9.1 Existing Infrastructure
9.2 On-going Projects
9.3 Upcoming Projects

10 FUTURE OF CONSTTRUCTION SECTOR IN AFRICA

11 APPENDIX

12 DISCLAIMER

 

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Summary

The Africa construction market was valued at around USD 5.4 billion in 2020 and is expected to register a CAGR of 7.4% during the forecast period (2021 – 2026).

The market was negatively impacted by Covid-19 in 2020. Over the next two years, growth is expected to remain impacted due to the economic downturn caused by the COVID-19 pandemic, across the residential, commercial, industrial, and institutional sectors in Africa. Despite near term challenges, the medium to long term outlook remains positive. Over the short term, investment in the construction industry will be driven by government spending in the infrastructure sector.

The African construction industry is the target destination for most large economies. This is because of accruing benefits and/or advantages such as availability of huge natural resources, huge investment opportunities in energy and infrastructure, cheap labor, and a fast-growing consumer market. Also, there is a beneficial business environment that includes favorable economic development policies and rising commodity prices in addition to continued progress in the fight against corruption and the adoption of democratic governments.

According to the Industry sources 482 projects valued at USD 50m or above each that had broken ground by 1 June 2018. In total, these projects are worth USD 471 billion. It nearly doubled the total project value from 2017 as it was USD 210 billion.

As a region, East Africa has the largest number of recorded projects with 139 projects. North Africa accounts for the largest share of projects in terms of value at 31.5% (or USD148.3bn). The projects included are spread over 43 of Africa’s 54 countries. Egypt is the single country having the most projects with 46 projects (9.5% of projects on the continent) as well as the most projects by value at USD79.2bn (17% of the continent’s value), edging out South Africa and Nigeria respectively.

As a sector, the Transport sector has 186 projects 22.7% of total project value, followed by power and energy projects with a share of 24.4 of the total project value.

Key Market Trends

Chinese Investments and BRI Initiative

Over the last two decades, China has established a significant economic presence in most African countries. Its lucrative economic investment package, flexible political approach, and focused big-ticket development projects under the Belt and Road Initiative (BRI) provide an ostensibly massive opportunity to African countries.

China is Africa’s biggest and strongest ally and in recent years has pumped millions of dollars into the continent. Chinese investment has increased globally, and Africa is the third-largest destination for Chinese investment behind Asia and Europe. However, investment toward sub-Saharan Africa slightly declined in 2017, following the slight drop in aggregate Chinese investment.

In recent years, Nigeria has received relatively large funds from China for railways. China is backing two major standard-gauge rail projects: One is a line from Lagos to Kano, the other is a coastal railway from Lagos to Calabar.

The country is also involved in building railways in Kenya, Ethiopia, and Zambia, among others. For instance, the Chinese Export-Import Bank provided 85 percent of the funding for the USD 475 million Addis Ababa Light Rail, which serves 4 million of the city’s residents. The investments in energy though mainly made up of oil and gas investments also comprised investment in clean energy such as hydropower.

Infrastructural Developments in the several African Countries.

Kenya

The Kenya Construction industry has a high growth rate potential over the forecasted period under the national long-term development policy THE KENYA VISION 2030. The national policy aims to transform Kenya into a newly industrializing, middle-income country providing a high quality of life to all its citizens by 2030 in a clean and secure environment. Kenya Vision 2030 overall goal for the construction sector is to increase its contribution to Gross Domestic Product (GDP) by at least 10% per annum and propel Kenya towards becoming Africa’s industrial hub.

Tunisia

Construction activity in Tunisia over the forecast period (2019–2024), the industry is expected to grow supported by investments in public infrastructure, residential and renewable energy projects. Government flagship programs such as Tunisia 2020, the five-year development plan, and Renewable Energy Action Plan 2030 is expected to drive the industry’s growth over the forecasted period.

Under the Tunisia 2020 national five-year development plan, the government plans to develop several large scale projects in the transport, tourism, energy and utilities, education, healthcare, communication, industrial and housing sectors until 2020. The program involves a total budget of TND127.8 billion (USD60.0 billion), of which TND53.3 billion (USD25.0 billion) will be provided by the government.



The total construction project pipeline in Tunisia are including all mega projects with a value above USD 25 million each, stands at TND 112.4 billion (USD46.4 billion). With 82.4% of the pipeline, value is being in the pre-planning and planning stages as of April 2018.

South Africa

South Africa’s construction industry continues to face tough times amid lower investment in infrastructure by government, low business confidence and lower foreign direct investment.



Competitive Landscape

The Africa construction market is less competitive, with the presence of major international players with large market share. The Africa construction market presents opportunities for growth during the forecast period, which is expected to further drive market competition. With a few players holding a significant share, the Africa construction market has an observable level of consolidation.

Additional Benefits:

The market estimate (ME) sheet in Excel format
3 months of analyst support



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Table of Contents

1 INTRODUCTION
1.1 Study Assumptions
1.2 Scope of the Study

2 RESEARCH METHODOLOGY

3 EXECUTIVE SUMMARY

4 MARKET INSIGHTS
4.1 Current Economic and Construction Market Scenario
4.2 Technological Innovations in the Construction Sector
4.3 Impact of Government Regulations and Initiatives on the Industry
4.4 Review and Commentary on the Impact of International Construction market and growth potential for the Industry in the major African Economies.
4.5 Review and Commentary on the Chinese infrastructure projects and BRI Initiative
4.6 Comparison of Key Industry Metrics of AFRICAN Countries (Analyst View)
4.7 Comparison of Construction Cost Metrics of AFRICAN Countries(Analyst View)
4.8 Impact of Covid-19 on the Market

5 MARKET DYNAMICS
5.1 Drivers
5.2 Restraints
5.3 Opportunities
5.4 Porter's Five Forces Analysis
5.5 Industry Value Chain Analysis

6 MARKET SEGMENTATION (Market Size by Value and Volume)
6.1 BY REGION
6.1.1 Eastern Africa
6.1.2 Western Africa
6.1.3 Southern Africa
6.1.4 Northern Africa
6.2 BY SECTOR (Selected Countries)
6.2.1 Commercial Construction
6.2.2 Residential Construction
6.2.3 Industrial Construction
6.2.4 Infrastructure (Transportation) Construction
6.2.5 Energy and Utilities Construction
6.3 BY CONSTRUCTION TYPE (Selected Countries)
6.3.1 Additions
6.3.2 Demolition and New Construction
6.3.3 New Constructions

7 COMPETITIVE LANDSCAPE
7.1 Market Concentration Overview
7.2 Strategies Adopted by Major Players
7.3 Company Profiles
7.3.1 CHINA COMMUNICATIONS CONSTRUCTION GROUP LTD.
7.3.2 CHINA RAILWAY CONSTRUCTION CORP. LTD.
7.3.3 Sikhumba Construction (Pty) Ltd
7.3.4 Sonatrach
7.3.5 Dumez Nigeria Plc
7.3.6 General Nile Company For Roads & Bridges
7.3.7 CHINA NATIONAL MACHINERY INDUSTRY CORP.
7.3.8 TECHNIPFMC
7.3.9 VINCI
7.3.10 BOUYGUES*

8 INVESTMENT ANALYSIS

9 MAJOR INFRASTRUCTURE DEVELOPMENT PROJECTS (PROJECT DESCRIPTION, VALUE, LOCATION, SECTOR, CONTRACTORS)
9.1 Existing Infrastructure
9.2 On-going Projects
9.3 Upcoming Projects

10 FUTURE OF CONSTTRUCTION SECTOR IN AFRICA

11 APPENDIX

12 DISCLAIMER

 

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