世界各国のリアルタイムなデータ・インテリジェンスで皆様をお手伝い

日本のフレグランス市場の概要、競合分析、2027年までの予測


Japan Fragrances Market Summary, Competitive Analysis and Forecast to 2027

日本のフレグランス市場の概要、競合分析、2027年までの予測 概要 日本のフレグランス産業プロファイルは、市場シェア、市場規模(2017~22年の金額と数量、2027年までの予測)など、トップラインの質的お... もっと見る

 

 

出版社 出版年月 電子版価格 ページ数 言語
MarketLine
マーケットライン
2023年8月14日 US$525
サイトライセンス
ライセンス・価格情報
注文方法はこちら
49 英語

 

サマリー

日本のフレグランス市場の概要、競合分析、2027年までの予測

概要

日本のフレグランス産業プロファイルは、市場シェア、市場規模(2017~22年の金額と数量、2027年までの予測)など、トップラインの質的および量的概要情報を提供します。また、主要な財務指標や市場内の競争圧力の分析を含む主要企業の説明も掲載しています。

主要ハイライト

- フレグランス市場は、男性用、女性用、ユニセックス用フレグランスの販売で構成される。市場は小売販売価格(RSP)に基づき評価され、適用される税金が含まれる。本レポートの作成に使用されたすべての通貨換算は、2022年の恒常年間平均為替レートを用いて計算されている。
- 日本のフレグランス市場の2022年の総売上高は5億5,480万ドルで、2017年から2022年の年間平均成長率(CAGR)は1.2%でした。
- 市場の消費量は2017年から2022年にかけてCAGR 0.5%で増加し、2022年には合計950万個に達した。
- 2022年から2027年までの5年間のCAGRは1.1%と予想され、市場の業績は同様のパターンをたどり、2027年末には5億8,470万ドルの市場に成長すると予測される。

範囲

- 日本のフレグランス市場の規模、成長、主要セグメント、主要プレイヤーを明らかにすることで、エントリーレベルの調査にかかる時間を節約できます。
- ファイブフォース分析により、日本のフレグランス市場の競争力、ひいては魅力度を把握
- 主要企業のプロフィールから、フレグランス市場の主要プレイヤーのグローバル事業と財務実績の詳細を明らかにする
- 日本のフレグランス市場の今後の成長見通しを、金額と数量の両方による5年間の予測で理解することで、プレゼンテーションや売り込みに重みを加えることができます。

購入の理由

- 2022年の日本のフレグランス市場規模(金額ベース)は?
- 2027年の日本フレグランス市場規模は?
- 日本のフレグランス市場の競争力に影響を与える要因は何か?
- 過去5年間の市場の推移は?
- 日本のフレグランス市場における上位競合企業はどこか?

ページTOPに戻る


目次

Table of Contents
1 Executive Summary
1.1. Market value
1.2. Market value forecast
1.3. Market volume
1.4. Market volume forecast
1.5. Category segmentation
1.6. Geography segmentation
1.7. Market share
1.8. Market rivalry
1.9. Competitive landscape
2 Market Overview
2.1. Market definition
2.2. Market analysis
3 Market Data
3.1. Market value
3.2. Market volume
4 Market Segmentation
4.1. Category segmentation
4.2. Geography segmentation
4.3. Market distribution
5 Market Outlook
5.1. Market value forecast
5.2. Market volume forecast
6 Five Forces Analysis
6.1. Summary
6.2. Buyer power
6.3. Supplier power
6.4. New entrants
6.5. Threat of substitutes
6.6. Degree of rivalry
7 Competitive Landscape
7.1. Market share
7.2. Who are the leading players in the Japanese fragrances market?
7.3. Which companies have been most successful in increasing their market shares in the last 5 years (2017-2022)?
7.4. Which companies market shares have suffered in the last 5 years (2017-2022)?
7.5. What are the most popular brands in the Japanese fragrances market?
8 Company Profiles
8.1. Chanel Inc
8.2. Kao Corporation
8.3. LVMH Moet Hennessy Louis Vuitton SA
8.4. Shiseido Company, Limited
9 Macroeconomic Indicators
9.1. Country data
10 Appendix
10.1. Methodology
10.2. Industry associations
10.3. Related MarketLine research
10.4. About MarketLine

ページTOPに戻る



図表リスト

List of Tables
Table 1: Japan fragrances market value: $ million, 2017-22
Table 2: Japan fragrances market volume: million units, 2017-22
Table 3: Japan fragrances market category segmentation: % share, by value, 2017-2022
Table 4: Japan fragrances market category segmentation: $ million, 2017-2022
Table 5: Japan fragrances market geography segmentation: $ million, 2022
Table 6: Japan fragrances market distribution: % share, by value, 2022
Table 7: Japan fragrances market value forecast: $ million, 2022-27
Table 8: Japan fragrances market volume forecast: million units, 2022-27
Table 9: Japan fragrances market share: % share, by value, 2022
Table 10: Chanel Inc: key facts
Table 11: Chanel Inc: Key Employees
Table 12: Kao Corporation: key facts
Table 13: Kao Corporation: Annual Financial Ratios
Table 14: Kao Corporation: Key Employees
Table 15: Kao Corporation: Key Employees Continued
Table 16: Kao Corporation: Key Employees Continued
Table 17: LVMH Moet Hennessy Louis Vuitton SA: key facts
Table 18: LVMH Moet Hennessy Louis Vuitton SA: Annual Financial Ratios
Table 19: LVMH Moet Hennessy Louis Vuitton SA: Key Employees
Table 20: LVMH Moet Hennessy Louis Vuitton SA: Key Employees Continued
Table 21: Shiseido Company, Limited: key facts
Table 22: Shiseido Company, Limited: Annual Financial Ratios
Table 23: Shiseido Company, Limited: Key Employees
Table 24: Shiseido Company, Limited: Key Employees Continued
Table 25: Shiseido Company, Limited: Key Employees Continued
Table 26: Japan size of population (million), 2018-22
Table 27: Japan gdp (constant 2005 prices, $ billion), 2018-22
Table 28: Japan gdp (current prices, $ billion), 2018-22
Table 29: Japan inflation, 2018-22
Table 30: Japan consumer price index (absolute), 2018-22
Table 31: Japan exchange rate, 2018-22

 

ページTOPに戻る


 

Summary

Japan Fragrances Market Summary, Competitive Analysis and Forecast to 2027

Summary

Fragrances in Japan industry profile provides top-line qualitative and quantitative summary information including: market share, market size (value and volume 2017-22, and forecast to 2027). The profile also contains descriptions of the leading players including key financial metrics and analysis of competitive pressures within the market.

Key Highlights

- The fragrances market consists of the sale of male, female and unisex fragrances. The market is valued according to retail selling price (RSP) and includes any applicable taxes. All currency conversions used in the creation of this report have been calculated using constant annual average 2022 exchange rates.
- The Japanese Fragrances market had total revenues of $554.8 million in 2022, representing a compound annual growth rate (CAGR) of 1.2% between 2017 and 2022.
- Market consumption volume increased with a CAGR of 0.5% between 2017 and 2022, to reach a total of 9.5 million units in 2022.
- The performance of the market is forecast to follow a similar pattern with an anticipated CAGR of 1.1% for the five-year period 2022 - 2027, which is expected to drive the market to a value of $584.7 million by the end of 2027.

Scope

- Save time carrying out entry-level research by identifying the size, growth, major segments, and leading players in the fragrances market in Japan
- Use the Five Forces analysis to determine the competitive intensity and therefore attractiveness of the fragrances market in Japan
- Leading company profiles reveal details of key fragrances market players’ global operations and financial performance
- Add weight to presentations and pitches by understanding the future growth prospects of the Japan fragrances market with five year forecasts by both value and volume

Reasons to Buy

- What was the size of the Japan fragrances market by value in 2022?
- What will be the size of the Japan fragrances market in 2027?
- What factors are affecting the strength of competition in the Japan fragrances market?
- How has the market performed over the last five years?
- Who are the top competitors in Japan's fragrances market?



ページTOPに戻る


Table of Contents

Table of Contents
1 Executive Summary
1.1. Market value
1.2. Market value forecast
1.3. Market volume
1.4. Market volume forecast
1.5. Category segmentation
1.6. Geography segmentation
1.7. Market share
1.8. Market rivalry
1.9. Competitive landscape
2 Market Overview
2.1. Market definition
2.2. Market analysis
3 Market Data
3.1. Market value
3.2. Market volume
4 Market Segmentation
4.1. Category segmentation
4.2. Geography segmentation
4.3. Market distribution
5 Market Outlook
5.1. Market value forecast
5.2. Market volume forecast
6 Five Forces Analysis
6.1. Summary
6.2. Buyer power
6.3. Supplier power
6.4. New entrants
6.5. Threat of substitutes
6.6. Degree of rivalry
7 Competitive Landscape
7.1. Market share
7.2. Who are the leading players in the Japanese fragrances market?
7.3. Which companies have been most successful in increasing their market shares in the last 5 years (2017-2022)?
7.4. Which companies market shares have suffered in the last 5 years (2017-2022)?
7.5. What are the most popular brands in the Japanese fragrances market?
8 Company Profiles
8.1. Chanel Inc
8.2. Kao Corporation
8.3. LVMH Moet Hennessy Louis Vuitton SA
8.4. Shiseido Company, Limited
9 Macroeconomic Indicators
9.1. Country data
10 Appendix
10.1. Methodology
10.2. Industry associations
10.3. Related MarketLine research
10.4. About MarketLine

ページTOPに戻る



List of Tables/Graphs

List of Tables
Table 1: Japan fragrances market value: $ million, 2017-22
Table 2: Japan fragrances market volume: million units, 2017-22
Table 3: Japan fragrances market category segmentation: % share, by value, 2017-2022
Table 4: Japan fragrances market category segmentation: $ million, 2017-2022
Table 5: Japan fragrances market geography segmentation: $ million, 2022
Table 6: Japan fragrances market distribution: % share, by value, 2022
Table 7: Japan fragrances market value forecast: $ million, 2022-27
Table 8: Japan fragrances market volume forecast: million units, 2022-27
Table 9: Japan fragrances market share: % share, by value, 2022
Table 10: Chanel Inc: key facts
Table 11: Chanel Inc: Key Employees
Table 12: Kao Corporation: key facts
Table 13: Kao Corporation: Annual Financial Ratios
Table 14: Kao Corporation: Key Employees
Table 15: Kao Corporation: Key Employees Continued
Table 16: Kao Corporation: Key Employees Continued
Table 17: LVMH Moet Hennessy Louis Vuitton SA: key facts
Table 18: LVMH Moet Hennessy Louis Vuitton SA: Annual Financial Ratios
Table 19: LVMH Moet Hennessy Louis Vuitton SA: Key Employees
Table 20: LVMH Moet Hennessy Louis Vuitton SA: Key Employees Continued
Table 21: Shiseido Company, Limited: key facts
Table 22: Shiseido Company, Limited: Annual Financial Ratios
Table 23: Shiseido Company, Limited: Key Employees
Table 24: Shiseido Company, Limited: Key Employees Continued
Table 25: Shiseido Company, Limited: Key Employees Continued
Table 26: Japan size of population (million), 2018-22
Table 27: Japan gdp (constant 2005 prices, $ billion), 2018-22
Table 28: Japan gdp (current prices, $ billion), 2018-22
Table 29: Japan inflation, 2018-22
Table 30: Japan consumer price index (absolute), 2018-22
Table 31: Japan exchange rate, 2018-22

 

ページTOPに戻る

ご注文は、お電話またはWEBから承ります。お見積もりの作成もお気軽にご相談ください。

webからのご注文・お問合せはこちらのフォームから承ります

本レポートと同分野(消費財)の最新刊レポート


よくあるご質問


MarketLine社はどのような調査会社ですか?


マーケットライン(MarketLine)は、世界の産業および企業を国別や業種別に詳細に調査し、調査レポートを積極的に出版しています。また世界の企業を幅広く対象に様々な角度から調査した企業レポートも出版... もっと見る


調査レポートの納品までの日数はどの程度ですか?


在庫のあるものは速納となりますが、平均的には 3-4日と見て下さい。
但し、一部の調査レポートでは、発注を受けた段階で内容更新をして納品をする場合もあります。
発注をする前のお問合せをお願いします。


注文の手続きはどのようになっていますか?


1)お客様からの御問い合わせをいただきます。
2)見積書やサンプルの提示をいたします。
3)お客様指定、もしくは弊社の発注書をメール添付にて発送してください。
4)データリソース社からレポート発行元の調査会社へ納品手配します。
5) 調査会社からお客様へ納品されます。最近は、pdfにてのメール納品が大半です。


お支払方法の方法はどのようになっていますか?


納品と同時にデータリソース社よりお客様へ請求書(必要に応じて納品書も)を発送いたします。
お客様よりデータリソース社へ(通常は円払い)の御振り込みをお願いします。
請求書は、納品日の日付で発行しますので、翌月最終営業日までの当社指定口座への振込みをお願いします。振込み手数料は御社負担にてお願いします。
お客様の御支払い条件が60日以上の場合は御相談ください。
尚、初めてのお取引先や個人の場合、前払いをお願いすることもあります。ご了承のほど、お願いします。


データリソース社はどのような会社ですか?


当社は、世界各国の主要調査会社・レポート出版社と提携し、世界各国の市場調査レポートや技術動向レポートなどを日本国内の企業・公官庁及び教育研究機関に提供しております。
世界各国の「市場・技術・法規制などの」実情を調査・収集される時には、データリソース社にご相談ください。
お客様の御要望にあったデータや情報を抽出する為のレポート紹介や調査のアドバイスも致します。



詳細検索

このレポートへのお問合せ

03-3582-2531

電話お問合せもお気軽に

 

2024/12/19 10:26

155.94 円

162.31 円

199.02 円

ページTOPに戻る