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殺菌剤市場:タイプ別(化学、生物)、作用様式別(接触、全身)、剤型別(液剤、乾燥剤)、適用様式別(葉面散布、種子処理、土壌処理)、作物タイプ別、地域別 - 2029年までの世界予測


Fungicides Market by Type (Chemical and Biological), Mode of Action (Contact and Systemic), Formulation (Liquid and Dry), Mode of Application (Foliar Spray, Seed Treatment, and Soil Treatment), Crop Type and Region - Global Forecast to 2029

世界の殺菌剤市場は、2024年には239億米ドルと推定され、予測期間中の年平均成長率は6.2%で、2029年には323億米ドルに達すると予測されている。作物に被害を与える植物病原性生物はいくつかあり、真菌は世界的に... もっと見る

 

 

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2024年8月22日 US$4,950
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サマリー

世界の殺菌剤市場は、2024年には239億米ドルと推定され、予測期間中の年平均成長率は6.2%で、2029年には323億米ドルに達すると予測されている。作物に被害を与える植物病原性生物はいくつかあり、真菌は世界的に作物損失の主な原因となっている。殺菌剤市場は今後数年間、有望な速度で成長すると予測されている。この成長の原動力は、気候条件の変化と、高価値作物、特に果物・野菜に対する需要の高まりである。食糧農業機関(Food and Agricultural Organization)は、人間の栄養補給に不可欠な168種類の作物を襲う数百種類の真菌病を特定しており、これらの病害による潜在的脅威は気候変動によって高まるばかりである。気温の上昇は真菌病原体の新たな変異を促進し、嵐や竜巻などの異常気象は胞子をより広い地域に拡散させる。例えば2022年には、気候変動によってアイルランドで茎さび病が大発生したが、この病原菌の空気中の胞子は他の地域から飛来したものであり、気象パターンの変化と気温上昇によって引き起こされる広範なリスクを浮き彫りにしている。殺菌剤市場は今後数年間、有望な速度で成長すると予測されている。殺菌剤市場の主なプレーヤーには、Syngenta Group(スイス)、BASF SE(ドイツ)、Bayer AG(ドイツ)、FMC Corporation(米国)、UPL Ltd.(インド)などがある。(インド)などである。BASFが提供する一般的な殺菌剤には、F 500、Xemium、Revysol、Pavectoなどがある。シンジェンタ・グループはアミスター、ブラボー、オロンディス、レバスを提供している。近年、大手企業は世界中で新しい殺菌剤製品を発売するための研究開発活動に大きく投資しており、これが市場の成長をさらに後押ししている。2024年5月、Syngenta Groupは、有効成分pydiflumetofenを特徴とする特許技術ADEPIDYNを世界的に発売し、殺菌剤ポートフォリオを大幅に強化することを発表した。この先進的な殺菌剤は、現在55カ国以上で農家に提供されている。



図1 世界の農薬使用量、カテゴリー別、2021年(百万トン)


出典FAO(2024年)

「農業生産の需要増加が世界の殺菌剤市場を牽引する
世界規模での食糧需要の増加から生じる農業生産の増加は、基本的に作物を保護し収量を向上させるための殺菌剤の散布を増加させる。FAOが発表した「世界の食料安全保障と栄養の現状」報告書によると、人口増加に対応するため、世界の食料生産は2050年に70%増加する必要がある。2022年にSpringer Nature誌に発表された研究では、米国中北部のダイズ収量に対する葉面殺菌剤の影響が調査された。この研究では、殺菌剤は高収量環境においてより有益であり、ダイズ価格が平均的かそれ以上 の場合には、そのコストを相殺するのに十分な収量増加をもたらすことが強調された。それでもなお、病害のスカウティングと抵抗性管理の継続的な重要性が強調された。
「2023年、殺菌剤市場のタイプ別セグメントでは、化学殺菌剤が主要セグメントとなっている。"
化学殺菌剤は、真菌とその病原性胞子を死滅させ、その増殖を防ぐことができる殺生物剤である。化学殺菌剤は、さび病、べと病、疫病などの植物真菌感染症の防除に使用される。殺菌剤には全身作用と接触作用がある。継続的な研究開発により、新たな標的薬剤が上市され、化学殺菌剤の市場シェア拡大に貢献している。例えば、2024年2月、カリフォルニア大学の科学者は、世界で最も壊滅的な作物の病害と闘うための大きな可能性を秘めた新しい化学殺菌剤、エブセレンを発見した。この新種の殺菌剤は、リンゴ、ブドウ、イチゴ、トマト、バラの真菌感染症の影響を食い止めただけでなく、すでに存在するイネの真菌感染症の症状も改善した。2024年6月、BASFは400g/Lのメフェントリフルコナゾールを含有する新しいイネ用殺菌剤をCevyaという商品名で中国で発売した。この新製品には有効成分Revysol、メフェントリフルコナゾールが配合されており、イネ偽スムットに対して優れた予防・防除効果を発揮する。
「製剤分野では、液体製剤が最も高いシェアを占めている。
液体製剤は、幅広い用途と汎用性により殺菌剤市場で最大のシェアを占めている。液剤は散布が容易で、広い面積をカバーしやすく、他の農薬との混用が可能であることから好まれている。ジフェノコナゾール、Fludioxonil、Pydiflumetofen、Hexaconazoleといった有効成分は水性であるため、殺菌剤では優勢である。液状殺菌剤は高い活性含量を実現するのに役立ち、散布時のドリフトを防ぐため、商業用製剤に求められる。BASF(ドイツ)、Bayer(ドイツ)、Syngenta(ベーサル)、FMC Corporation(米国)、UPL(インド)などの企業は、さまざまな病害や作物を対象としたさまざまな液体ベースの殺菌剤を提供している。有機農作物への需要の高まりから、バイオ殺菌剤の導入に力を入れている企業もある。2024年6月、ロベンザ・ネクストはブラジルで新しいバイオ殺菌剤「ミララム」を発売した。2023年8月には、農業科学の大手企業であるFMCインドが最新のバイオ殺菌剤「エンタジアTM」を発売した。いずれも液剤で、用途に多様性と価値をもたらす。
"2023年、世界の殺菌剤市場ではアジア太平洋地域が最も高い市場シェアを占める"

アジア太平洋地域は、大規模な農業生産、多様な作物の栽培、効果的な病害管理ソリューションに対する需要の増加により、殺菌剤市場で最大のシェアを占めている。そのため、大規模農業と多様な作物を特徴とするこの地域では、病害対策として、また収量最大化の手段として、より優れた殺菌剤に対する需要が高くなると考えられる。アジア太平洋地域では、多くの企業が新製品の開発に投資している。例えば、2024年6月、BASFは中国で新しい稲用殺菌剤Cevyaを発表した。これに先立つ2023年8月には、農業科学のリーダーであるFMCコーポレーション(米国)が、枯草菌を配合した画期的な生物学的作物保護製品であるENTAZIATMバイオ殺菌剤をインドで発売した。これらの技術革新は、殺菌剤市場におけるこの地域の役割の拡大を浮き彫りにしている。
プライマリーの内訳
企業タイプ別:タイヤ1- 35%、タイヤ2- 40%、タイヤ3- 25
役職別CXO:30%、マネージャー:50%、エグゼクティブ:20
地域別北米25%、欧州25%、アジア太平洋地域30%、南米10%、アジア太平洋地域10

(日本)、日本曹達株式会社(日本)、ゴワン株式会社(日本)、GOWAN Company, Inc.(日本)、Gowan Company(米国)、American Vanguard Corporation(米国)、Koppert(オランダ)、KUMIAI CHEMICAL INDUSTRY CO.(日本)、Albaugh LLC(米国)、Sipcam Oxon Spa(イタリア)。
調査範囲
本レポートでは、殺菌剤市場をタイプ、作物タイプ、適用モード、作用様式、製剤、地域に基づいて区分している。洞察の面では、本レポートは様々なレベルの分析-競争環境、最終用途分析、企業プロファイル-に焦点を当てており、これらは殺菌剤市場の新興&高成長セグメント、高成長地域、国、政府の取り組み、促進要因、阻害要因、機会、および課題に関する見解を構成し、議論しています。主要業界プレイヤーの詳細な分析により、事業概要、ソリューション、サービス、主要戦略、契約、パートナーシップ、協定に関する洞察を提供しています。殺菌剤市場に関連する新製品の発売、合併・買収、最近の動向。殺菌剤市場のエコシステムにおける今後の新興企業の競争分析もカバーしています。
本レポートを購入する理由
本レポートは、殺菌剤市場全体およびサブセグメントの収益数の最も近い近似値に関する情報を提供し、この市場の市場リーダー/新規参入者に役立ちます。本レポートは、利害関係者が競争状況を理解し、自社のビジネスをより良く位置づけ、適切な市場参入戦略を計画するためのより多くの洞察を得るのに役立ちます。また、本レポートは、利害関係者が市場の鼓動を理解するのに役立ち、主要な市場促進要因、阻害要因、課題、および機会に関する情報を提供します。本レポートは、以下のポイントに関する洞察を提供しています:
- 主な促進要因(気温の上昇と気候条件の変化による作物病害の発生、新規殺菌剤製品の発売増加、農業生産の増加)の分析、阻害要因(殺菌剤に対する抵抗性の増加、殺菌剤の残留問題)、機会(バイオ殺菌剤の適用による需要の増加、精密農業における殺菌剤の統合)、課題(特定の化学殺菌剤の使用に関する厳しい規制、農家におけるバイオ殺菌剤の認知度の低さ)。
- 製品開発/イノベーション:殺菌剤市場における研究開発活動や新製品の発売に関する詳細な洞察。
- 市場開発:有利な市場に関する包括的な情報 - 本レポートでは、さまざまな地域の殺菌剤市場を分析しています。
- 市場の多様化:殺菌剤市場における新製品、未開拓地域、最近の開発、投資に関する詳細な情報
- 競合評価:BASF SE(ドイツ)、Bayer AG(ドイツ)、Syngenta Group(スイス)、UPL(インド)、Corteva(米国)、FMC Corporation(米国)、Nufarm(オーストラリア)、住友化学株式会社(日本)、日産化学工業株式会社(日本)など、主要企業の市場シェア、成長戦略、製品ラインアップを詳細に評価。(日本)、日産化学工業株式会社(日本)、日本曹達株式会社(日本)、ゴワン株式会社(日本(日本)、Gowan Company (米国)、American Vanguard Corporation (米国)、Koppert (オランダ)、KUMIAI CHEMICAL INDUSTRY CO.(日本)、Albaugh LLC(米国)、Sipcam Oxon Spa(イタリア)、Certis USA L.L.C.(米国)、BioWorks, Inc.(米国)、STK Bio-AG(イスラエル)、Vers Verdesian Life Sciences(米国)、Vive Crop Protection(カナダ)、Crystal Crop Protection Ltd. (インド)、Atticus, Inc.(インド)、Atticus, LLC(米国)、Scimplify(インド)、Botano Health(イスラエル)が殺菌剤市場に参入している。

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目次

1 はじめに 29
1.1 調査目的
1.1.1 市場の定義 29
1.2 市場範囲 29
1.2.1 市場セグメンテーション 29
1.2.2 対象と除外 31
1.3 考慮した年数 31
1.4 考慮した単位 32
1.4.1 通貨/価値単位 32
1.5 利害関係者 33
1.6 変更点のまとめ
2 調査方法 34
2.1 調査データ 34
2.1.1 二次データ 35
2.1.1.1 二次資料からの主要データ 35
2.1.2 一次データ
2.1.2.1 一次資料からの主要データ 36
2.1.2.2 主要な業界インサイト 37
2.1.2.3 一次データの内訳 38
2.2 市場規模の推定 38
2.2.1 ボトムアップアプローチ 39
2.2.2 トップダウンアプローチ 39
2.2.2.1 トップダウン分析による市場規模推定のアプローチ 40
2.3 データの三角測量 41
2.4 リサーチの前提 43
2.5 制限とリスク評価 43
3 エグゼクティブサマリー 44
4 プレミアムインサイト 49
4.1 殺菌剤市場におけるプレーヤーにとっての魅力的な市場機会 49
4.2 アジア太平洋地域:殺菌剤市場:種類別・国別 50
4.3 殺菌剤市場:主要地域サブマーケットのシェア 50
4.4 殺菌剤市場:タイプ別・地域別 51
4.5 殺菌剤市場:製剤別・地域別 52
4.6 殺菌剤市場:作用機序別・地域別 53
4.7 殺菌剤市場:適用形態別、地域別 54
4.8 殺菌剤市場:作物タイプ別・地域別 55
5 市場の概要 56
5.1 はじめに 56
5.2 マクロ指標 57
5.2.1 作付面積の減少 57
5.2.2 高付加価値作物および工業用作物に対する需要の高まり 58
5.3 市場のダイナミクス 59
5.3.1 推進要因 59
5.3.1.1 気温上昇と気候条件の変化による作物病害の発生 59
5.3.1.2 革新と技術の進歩 60
5.3.2 阻害要因 60
5.3.2.1 殺菌剤の残留問題 60
5.3.2.2 規制上のハードル 61
5.3.3 機会 61
5.3.3.1 殺菌剤と精密農業の統合 61
5.3.3.2 生物学的殺菌剤新製品の導入 62
5.3.4 課題 62
5.3.4.1 殺菌剤製品の長い承認期間 62
5.3.4.2 殺菌剤に対する抵抗性の増大 63
5.4 遺伝子組み換えAIの殺菌剤市場への影響 63
5.4.1 殺菌剤市場における遺伝子組換えAIの使用 64
5.4.2 ケーススタディ分析 65
5.4.2.1 革新的なAIを活用した研究開発プラットフォームにより、シンジェンタとエンコーは新製品の有効性を高め、グローバルな持続可能性目標をサポートした 65
5.4.2.2 FMC は Optibrium と連携し、AI を活用した発見で作物保護を加速 65
5.4.2.3 IktosとバイエルはAIを活用した分子設計で作物保護を促進するために協業した 66
5.4.3 遺伝子AI/AIが殺菌剤市場に与える影響 66
6 業界動向 67
6.1 はじめに 67
6.2 顧客のビジネスに影響を与えるトレンド/混乱 67
6.3 バリューチェーン分析 68
6.3.1 研究と製品開発 69
6.3.2 登録 69
6.3.3 製剤化と製造 70
6.3.4 流通 70
6.3.5 マーケティング&販売
6.3.6 販売後のサービス 71

6.4 エコシステム分析
6.4.1 需要サイド
6.4.2 供給サイド
6.5 技術分析 73
6.5.1 主要技術
6.5.1.1 ナノカプセル化技術 73
6.5.2 補完的技術
6.5.2.1 ドローンによる噴霧 73
6.5.3 隣接技術 74
6.5.3.1 可変レート技術 74
6.6 価格分析 74
6.6.1 主要企業の平均販売価格動向(タイプ別) 74
6.6.2 化学殺菌剤:平均販売価格動向(地域別) 76
6.7 特許分析 77
6.8 ケーススタディ分析 80
6.8.1 シーメンスオプセンターの統合による殺菌剤生産の合理化 80
6.8.2 デュアル殺菌剤の革新的な共配合:バテルによる安定したサスポエマルジョンの開発 81
6.8.3 天然植物保護剤の発売がアップルの生物由来農業ソリューションの研究、開発、製造の合理化と最適化に貢献 82
6.9 貿易分析 82
6.9.1 HSコード380892の輸出シナリオ 82
6.9.2 HSコード380892の輸入シナリオ 84
6.10 主要会議・イベント 85
6.11 規制情勢 86
6.11.1 規制機関、政府機関、その他の団体 86
6.11.2 北米 90
6.11.2.1 米国 90
6.11.2.1.1 米国における農薬の製品登録 90
6.11.2.2 カナダ
6.11.2.2.1 カナダにおける農薬規制 90
6.11.3 欧州 91
6.11.3.1 植物保護製品のデータ要件 92
6.11.3.2 英国 92
6.11.3.3 ドイツ 93
6.11.4 アジア太平洋地域 93
6.11.4.1 中国 93
6.11.4.2 オーストラリア 93
6.11.4.2.1 オーストラリアにおける有効成分の承認 93
6.11.4.3 インド 94
6.11.4.3.1 技術的成分に関するデータ要件 94
6.11.5 南米 94
6.11.5.1 ブラジル 94
6.11.5.2 アルゼンチン
6.11.6 ROW 95
6.11.6.1 南アフリカ 95
6.12 ポーターの5つの力分析 95
6.12.1 競争相手の強さ 97
6.12.2 供給者の交渉力 97
6.12.3 買い手の交渉力 97
6.12.4 代替品の脅威 97
6.12.5 新規参入企業の脅威 98
6.13 主要ステークホルダーと購買基準 98
6.13.1 購入プロセスにおける主要ステークホルダー 98
6.13.2 購入基準 99
6.14 投資と資金調達のシナリオ 100
7 殺菌剤市場、タイプ別 101
7.1 導入 102
7.2 生物学的殺菌剤 104
7.2.1 低コストと耐熱性が市場を牽引する生物学的殺菌剤 104
7.2.2 微生物 107
7.2.2.1 数多くの植物病害に対する優れた防除効果が市場を押し上げる 107
7.2.2.2 真菌ベースの微生物 107
7.2.2.3 細菌ベースの微生物 108
7.2.2.4 その他の微生物 108
7.2.3 バイオケミカル 108
7.2.3.1 in vitroおよびin vivoでの真菌病原体制御能力が市場成長を促進する 108
7.2.3.2 植物由来のバイオケミカル 109
7.2.3.3 エッセンシャルオイル 109
7.2.3.4 キトサン 109
7.2.3.5 アルギン酸塩 109
7.2.3.6 その他の生化学 110
7.2.4 マクロビアル 110
7.2.4.1 天然で持続可能な疾病対策へのアプローチが市場成長を促進する
市場成長を促進する 110

7.3 化学殺菌剤 110
7.3.1 産業農業における化学殺菌剤の使用が市場成長を促進する 110
7.3.2 トリアゾール 113
7.3.2.1 現代農業に堅牢で信頼性の高い病害管理ソリューショ ンを提供する役割が成長を促進する 113
7.3.3 ストロビルリン系殺菌剤 113
7.3.3.1 菌類病原体を防除する能力が市場を牽引 113
7.3.4 ジチオカルバメート剤 113
7.3.4.1 農業における殺菌と栄養の両方のニーズに対応する代替品開発ニーズの高まりが市場成長を加速 113
7.3.5 クロロニトリル 114
7.3.5.1 幅広い病害に対する広域防御が市場成長を促進 114
7.3.6 フェニルアミド 114
7.3.6.1 菌類病原体に対する有効性が市場を牽引 114
7.3.7 ベンズイミダゾール 114
7.3.7.1 高い毒性によるカルベンダジムの禁止が市場成長に影響 114
7.3.8 カルボキサミド 115
7.3.8.1 呼吸酵素を阻害することで、真菌が酸素を十分に利用し てエネルギーを生産するのを防ぐ 115
7.3.9 その他の化学殺菌剤 115
8 殺菌剤市場:製剤別 116
8.1 導入 117
8.2 液剤 118
8.2.1 高い安定性と加水分解溶解性が市場を牽引 118
8.2.2 懸濁濃縮剤 119
8.2.2.1 使いやすさと有効性が市場を押し上げる 119
8.2.3 乳化性濃縮物 120
8.2.3.1 妥協性がなく、目に見える残留物が少ないなどの利点が市場成長を促進 120
8.2.4 可溶性液体流動剤 120
8.2.4.1 真菌感染からの多部位保護が市場成長を加速する 120
8.3 ドライ 121
8.3.1 亀裂や隙間など手の届かない場所での使用が可能で市場成長を促進する 121
8.3.2 湿潤性粉末(WP) 122
8.3.2.1 非植物毒性と扱いやすさが市場成長を促進する 122
8.3.3 水分散性顆粒 123
8.3.3.1 塗布効率と効果の向上が水分散性顆粒の需要を押し上げる 123

9 殺菌剤市場:作用様式別 124
9.1 導入 125
9.2 接触殺菌剤 126
9.2.1 低コスト、最小限の残留効果、マルチサイト作用様式が市場を牽引 126
9.3 浸透殺菌剤 127
9.3.1 治癒性病害防除、内部保護、植物の隠れた部分への移行が市場を牽引 127
10 殺菌剤市場:適用モード別 129
10.1 導入 130
10.2 種子処理 131
10.2.1 種子を媒介する病原菌に対する効果的で費用対効果の高い病害防除対策への需要の高まりが市場を牽引 131
10.3 土壌処理 132
10.3.1 殺菌剤による土壌処理により、作物の菌類感染に対する抵抗力が強化される 132
10.4 葉面散布 133
10.4.1 自然の病害抵抗性を高める葉面散布 133
10.5 その他の施用方法 134
11 殺菌剤市場、作物タイプ別 136
11.1 はじめに 137
11.2 穀物・穀類 138
11.2.1 主要輸出国における穀物の生産量増加が市場を牽引 138
11.2.2 トウモロコシ 140
11.2.2.1 トウモロコシを原料とするエタノール生産の需要が市場の成長を促進する 140
11.2.3 小麦 141
11.2.3.1 小麦作物の健全性向上、安定性向上、収量保護に役立つ殺菌剤 141
11.2.4 米 142
11.2.4.1 グルテンフリー製品に対する需要の高まりと米をベースとした新製品の投入が市場を牽引 142
11.2.5 その他の穀物・穀類 142
11.3 油糧種子・豆類 142
11.3.1 発展途上国における油糧種子・豆類の需要急増が市場成長を促進する 142
11.3.2 大豆 144
11.3.2.1 植物性タンパク質製品への食生活のシフトが市場成長を促進する 144
11.3.3 ヒマワリ 145
11.3.3.1 健康なヒマワリ作物を維持し、高い収量と品質を確保するために殺菌剤は不可欠 145
11.3.4 その他の油糧種子・豆類 145
11.4 果物・野菜 146
11.4.1 果物・野菜生産の大幅増加が市場成長を促進する 146
11.4.2 ポーム果実 148
11.4.2.1 多くのポーム果実病害の高度予防管理に対する需要の急増が市場成長を促進する 148
11.4.3 かんきつ類 149
11.4.3.1 生産量の増加が殺菌剤需要を牽引 149
11.4.4 葉菜類 149
11.4.4.1 葉菜類におけるべと病の効果的な殺菌剤防除の必要性の増加が市場成長を促進する 149
11.4.5 果実類 149
11.4.5.1 ベリーの生産量増加が市場成長を加速 149
11.4.6 根菜・塊茎野菜 150
11.4.6.1 根菜・塊茎野菜における真菌病の蔓延が殺菌剤の使用を促進する 150
11.4.7 その他の果物・野菜 150
11.5 その他の作物の種類 150
12 殺菌剤市場、地域別 152
12.1 はじめに 153
12.2 北米 159
12.2.1 米国 163
12.2.1.1 農業分野におけるイノベーションとプロセス改善が市場を押し上げる 163
12.2.2 カナダ 164
12.2.2.1 生物学的殺菌剤の新製品が市場を牽引 164
12.2.3 メキシコ 165
12.2.3.1 有機農産物の需要増加が市場成長を加速 165
12.3 欧州 166
12.3.1 ドイツ 171
12.3.1.1 市場成長を加速する製品革新と投資 171
12.3.2 イギリス 172
12.3.2.1 収量の増加と労働コストの削減が市場成長を促進する 172
12.3.3 フランス 173
12.3.3.1 生物学的殺菌剤製品の需要を促進する政府の取り組み 173
12.3.4 スペイン 174
12.3.4.1 スペインにおけるボトリティス病の蔓延が新規殺菌剤需要を牽引 174
12.3.5 イタリア 175
12.3.5.1 市場成長を促進する新製品の開発と上市 175
12.3.6 ロシア 176
12.3.6.1 中国からの有効成分の価格低下と制裁が市場成長に影響 176
12.3.7 その他の欧州 177
12.4 アジア太平洋地域 178
12.4.1 中国 184
12.4.1.1 政府規制が先進的殺菌剤ソリューションの需要を押し上げる 184
12.4.2 インド 185
12.4.2.1 広範囲の病害防除と作物の回復力強化に対する需要の急増が市場成長を促進する 185
12.4.3 日本 186
12.4.3.1 先進的農法の採用が市場成長を促進する 186
12.4.4 オーストラリア 187
12.4.4.1 殺菌剤消費の増加と穀物輸出の増加が市場を押し上げる 187
12.4.5 インドネシア 188
12.4.5.1 食料自給率向上を目指す政府の取り組みが市場成長を加速 188
12.4.6 その他のアジア太平洋地域 189
12.5 南アメリカ 190
12.5.1 ブラジル 195
12.5.1.1 殺菌性混合製品の開発に注力し市場を押し上げる 195
12.5.2 アルゼンチン 196
12.5.2.1 先進的な農業慣行が成長を牽引 196
12.5.3 その他の南米諸国 197
12.6 ROW 198
12.6.1 中東 202
12.6.1.1 有機農産物の輸出と消費の増加がバイオ殺菌剤の適用を促進する 202
12.6.2 アフリカ 203
12.6.2.1 革新的な殺菌剤の発売が市場を牽引する 203
13 競争環境 205
13.1 概要 205
13.2 主要企業の戦略/勝利への権利 205
13.3 セグメント別収益分析 208
13.4 市場シェア分析、2023年 208
13.4.1 市場ランキング分析 210
13.4.2 BASF SE(ドイツ) 210
13.4.3 バイエル(ドイツ) 210
13.4.4 シンジェンタ・グループ(スイス) 210
13.4.5 コーテバ(米国) 211
13.4.6 住友化学(日本(日本) 211

13.5 企業評価マトリックス:主要企業、2023年 211
13.5.1 スター企業 211
13.5.2 新興リーダー 211
13.5.3 浸透型プレーヤー 211
13.5.4 参加企業 212
13.5.5 企業フットプリント:主要プレーヤー、2023年 213
13.5.5.1 企業フットプリント 213
13.5.5.2 タイプ別フットプリント 214
13.5.5.3 剤形別フットプリント 215
13.5.5.4 用途別フットプリント 216
13.5.5.5 地域別フットプリント 217
13.6 企業評価マトリックス:新興企業/SM(2023年) 218
13.6.1 進歩的企業 218
13.6.2 反応企業 218
13.6.3 ダイナミックな企業 218
13.6.4 スタートアップ・ブロック 218
13.6.5 競争ベンチマーキング:新興企業/SM、2023年 220
13.6.5.1 主要新興企業/中小企業の詳細リスト 220
13.6.5.2 主要新興企業/中小企業の競合ベンチマーキング 221
13.7 企業の評価と財務指標 222
13.8 ブランド/製品/サービス分析 223
13.9 競合のシナリオと動向 224
13.9.1 製品発表 224
13.9.2 取引 226
13.9.3 拡張 228
14 企業プロフィール 231
14.1 主要プレーヤー 231
14.1.1 BASF SE 231
14.1.1.1 事業概要 231
14.1.1.2 提供する製品/ソリューション/サービス 233
14.1.1.3 最近の動向 234
14.1.1.3.1 製品の発売 234
14.1.1.3.2 取引 236
14.1.1.3.3 事業拡大 236
14.1.1.4 MnMの見解 237
14.1.1.4.1 主要な強み 237
14.1.1.4.2 戦略的選択 237
14.1.1.4.3 弱点と競争上の脅威 237
14.1.2 バイエル薬品 238
14.1.2.1 事業概要 238
14.1.2.2 提供する製品/ソリューション/サービス 239
14.1.2.3 最近の動向 241
14.1.2.3.1 製品上市 241
14.1.2.3.2 取引 242
14.1.2.3.3 事業拡大 243
14.1.2.4 MnMの見解 243
14.1.2.4.1 主要な強み 243
14.1.2.4.2 戦略的選択 243
14.1.2.4.3 弱点と競争上の脅威 243
14.1.3 コーテバ 244
14.1.3.1 事業概要 244
14.1.3.2 提供する製品/ソリューション/サービス 245
14.1.3.3 最近の動向 246
14.1.3.3.1 製品の発売 246
14.1.3.3.2 取引 247
14.1.3.4 MnMの見解 248
14.1.3.4.1 主要な強み 248
14.1.3.4.2 戦略的選択 248
14.1.3.4.3 弱点と競争上の脅威 249
14.1.4 シンジェンタグループ 250
14.1.4.1 事業概要 250
14.1.4.2 提供する製品/ソリューション/サービス 251
14.1.4.3 最近の動向 252
14.1.4.3.1 製品上市 252
14.1.4.3.2 取引 253
14.1.4.4 MnMの見解 255
14.1.4.4.1 主要な強み 255
14.1.4.4.2 戦略的選択 255
14.1.4.4.3 弱点と競争上の脅威 255
14.1.5 FMCコーポレーション 256
14.1.5.1 事業概要 256
14.1.5.2 提供する製品/ソリューション/サービス 257
14.1.5.3 最近の動向 259
14.1.5.3.1 製品の発売 259
14.1.5.3.2 取引 260
14.1.5.4 MnMの見解 261
14.1.5.4.1 主要な強み 261
14.1.5.4.2 戦略的選択 261
14.1.5.4.3 弱点と競争上の脅威 261
14.1.6 UPL 262
14.1.6.1 事業概要 262
14.1.6.2 提供する製品/ソリューション/サービス 263
14.1.6.3 最近の動向 264
14.1.6.3.1 製品の発売 264
14.1.6.3.2 取引 264
14.1.6.4 MnMの見解 265
14.1.7 住友化学(株266
14.1.7.1 事業概要 266
14.1.7.2 提供する製品/ソリューション/サービス 267
14.1.7.3 最近の動向 268
14.1.7.3.1 製品上市 268
14.1.7.3.2 取引 269
14.1.7.3.3 事業拡大 269
14.1.7.4 MnMビュー 270
14.1.8 日本曹達(株271
14.1.8.1 事業概要 271
14.1.8.2 提供する製品/ソリューション/サービス 272
14.1.8.3 最近の動向 273
14.1.8.3.1 製品上市 273
14.1.8.4 MnMの見解 273
14.1.9 NUFARM 274
14.1.9.1 事業概要 274
14.1.9.2 提供する製品/ソリューション/サービス 275
14.1.9.3 最近の動向 276
14.1.9.3.1 製品上市 276
14.1.9.3.2 取引 277
14.1.9.4 MnMビュー 277
14.1.10 日産化学工業 278
14.1.10.1 事業概要 278
14.1.10.2 提供する製品/ソリューション/サービス 279
14.1.10.3 最近の動向 280
14.1.10.3.1 製品上市 280
14.1.10.3.2 取引 280
14.1.10.3.3 拡張 280
14.1.10.4 MnMの見解 281
14.1.11 アメリカン・バンガード・コーポレーション 282
14.1.11.1 事業概要 282
14.1.11.2 提供する製品/ソリューション/サービス 283
14.1.11.3 最近の動向 283
14.1.11.3.1 取引 283
14.1.11.4 MnMの見解 284
14.1.12 クミアイ化学工業株式会社 285
14.1.12.1 事業概要 285
14.1.12.2 提供する製品/ソリューション/サービス 286
14.1.12.3 最近の動向 286
14.1.12.3.1 製品上市 286
14.1.12.4 MnMの見解 286
14.1.13 ゴワン社 287
14.1.13.1 事業概要 287
14.1.13.2 提供する製品/ソリューション/サービス 287
14.1.13.3 最近の動向 288
14.1.13.3.1 製品上市 288
14.1.13.3.2 取引 288
14.1.13.3.3 事業拡大 289
14.1.13.4 MnMの見解 289
14.1.14 アルボーLLC 290
14.1.14.1 事業概要 290
14.1.14.2 提供する製品/ソリューション/サービス 290
14.1.14.3 最近の動向 291
14.1.14.3.1 製品の発売 291
14.1.14.3.2 取引 292
14.1.14.4 MnMの見解 293
14.1.15 コッパート 294
14.1.15.1 事業概要 294
14.1.15.2 提供する製品/ソリューション/サービス 294
14.1.15.3 最近の動向 295
14.1.15.3.1 取引 295
14.1.15.3.2 事業拡大 296
14.1.15.4 MnMの見解 296
14.2 その他のプレーヤー(中小企業/新興企業) 297
14.2.1 シプカム・オクソン・スパ 297
14.2.1.1 事業概要 297
14.2.1.2 提供する製品/ソリューション/サービス 297
14.2.1.3 最近の動向 298
14.2.1.3.1 拡張 298
14.2.2 CERTIS USA L.L.C. 299
14.2.2.1 事業概要 299
14.2.2.2 提供する製品/ソリューション/サービス 299
14.2.2.3 最近の動向 300
14.2.2.3.1 製品の発売 300
14.2.2.3.2 取引 301
14.2.2.3.3 その他の動向 301
14.2.3 バイオベストグループNV 302
14.2.3.1 事業概要 302
14.2.3.2 提供する製品/ソリューション/サービス 302
14.2.3.3 最近の動向 303
14.2.3.3.1 製品上市 303
14.2.3.3.2 取引 304
14.2.4 STKバイオAGテクノロジーズ 306
14.2.4.1 事業概要 306
14.2.4.2 提供する製品/ソリューション/サービス 306
14.2.4.3 最近の動向 307
14.2.4.3.1 製品上市 307
14.2.5 ベルデシアン・ライフサイエンス 308
14.2.5.1 事業概要 308
14.2.5.2 提供する製品/ソリューション/サービス 308
14.2.6 バイヴ・クロップ・プロテクション 309
14.2.7 クリスタル・クロップ・プロテクション社310
14.2.8 アティカス社 311
14.2.9 スキンプリファイ 312
14.2.10 ボタノヘルス 312
15 隣接市場と関連市場 313
15.1 はじめに 313
15.2 制限 313
15.3 作物保護化学品市場 313
15.3.1 市場の定義 313
15.3.2 市場の概要 314
15.4 生物農薬市場 315
15.4.1 市場の定義 315
15.4.2 市場概要 315
15.5 農薬市場 317
15.5.1 市場の定義 317
15.5.2 市場概要 317
16 付録 320
16.1 ディスカッションガイド 320
16.2 Knowledgestore:Marketsandmarketsの購読ポータル 325
16.3 カスタマイズオプション 327
16.4 関連レポート 327
16.5 著者の詳細 328

 

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Summary

The global fungicides market is estimated at USD 23.9 billion in 2024 and is projected to reach USD 32.3 billion by 2029, at a CAGR of 6.2% during the forecast period. There are several plant pathogenic organisms that cause crop damage; fungi are a primary cause of crop loss globally. The fungicides market is projected to grow at a promising rate in the coming years. This growth is driven by the changing climate conditions and the rising demand for high-value crops, particularly for fruits & vegetables. The Food and Agricultural Organization has identified hundreds of fungal diseases that strike 168 crops integral to human nutrition, with the potential threat from these diseases only rising with climate change. Higher temperatures favor the new variation of fungal pathogens, and extreme weather events such as storms and tornadoes can spread spores over larger geographic areas. For example in 2022, climatic change caused a severe outbreak of stem rust in Ireland, whose airborne spores of the pathogen have come from other regions, underscoring broader risks induced by shifting weather patterns and rising temperatures. The fungicides market is projected to grow at a promising rate in the coming years. Major players in the fungicides market include Syngenta Group (Switzerland), BASF SE (Germany), Bayer AG (Germany), FMC Corporation (US), and UPL Ltd. (India). Some popular fungicides offered by BASF include F 500, Xemium, Revysol, and Pavecto. Syngenta Group offers Amistar, Bravo, Orondis, and Revus. In the recent years, major players largely invested in the research and development activities for the launch of novel fungicide products across the globe, which further boosts the market growth. In May 2024, Syngenta Group announced a major boost in its fungicides portfolio with the launch of its patented ADEPIDYN technology globally featuring the active ingredient pydiflumetofen. The advanced fungicide is available to farmers in more than 55 countries currently.



FIGURE 1 GLOBAL PESTICIDE USE, BY CATEGORY, 2021 (MILLION TONS)


Source: FAO (2024)

“Rising demand for agricultural production to drive the fungicides market globally”
An increase in agricultural production, arising from the increased demand for food on a global scale, essentially increases the application of fungicides to protect crops and enhance yields. According to the State of Food Security and Nutrition in the World report published by FAO, global food production will need to grow by 70% in 2050 to cater to the increasing population. A 2022 study published in Springer Nature examined the impact of foliar fungicides on soybean yields in the north-central United States. The study highlighted that fungicides are more beneficial in high-yield environments, offering sufficient yield increases to offset their costs when soybean prices are average or higher. Nonetheless, it emphasized the ongoing importance of disease scouting and resistance management.
“In 2023, chemical fungicides stood as the major segment within the type segment of the fungicides market. “
Chemical fungicides are biocidal materials that can kill or prevent fungi and their pathogenic spores from growing. Chemical fungicides can be used to control plant fungal infections such as rusts, mildews, and blights. Fungicide activity can be both systemic and contact. Continuous research and development have led to the launch of new targeted chemicals which help to increase the market share of chemical fungicides. For instance, in February 2024, Scientists at the University of California discovered a new chemical fungicide, ebselen, that holds huge potential for fighting some of the most devastating crop diseases in the world. Not only did this new breed of fungicide stop the effects of fungal infections in apples, grapes, strawberries, tomatoes, and roses, but it also enhanced symptoms of already existing fungal infections in rice. In June 2024, BASF launched its new rice fungicide in China under the trade name Cevya, containing 400g/L mefentrifluconazole. This new product incorporates the active ingredient Revysol, mefentrifluconazole, which has good preventive and controlling effects on rice false smut.
“Within the formulation segment, liquid formulation holds the highest share.”
Liquid formulations holds maximum share in the fungicides market due to wide usage and versatility. They are preferred for the ease of application, better coverage of large acres, and the possibility of mixing with other agricultural chemicals. Some active ingredients - Difenoconazole, Fludioxonil, Pydiflumetofen, and Hexaconazole - are dominant in fungicides as they are water-based. Liquid fungicides help achieve a high active content, which is required in commercial formulations as they aid with spray drifting. Companies such as BASF (Germany), Bayer (Germany), Syngenta (Basal), FMC Corporation (US), and UPL (India) provide various liquid-based fungicides targeting different diseases and crops. Due to the increasing demand for organic crops, some companies are also focusing on introducing biofungicides. In June 2024, Rovensa Next launched a new biofungicide called Milarum in Brazil. In August 2023, FMC India, a leading agricultural science company, launched the latest ENTAZIA TM biofungicide. Both are liquid-form products that bring extra versatility and value to their applications.
“In 2023, Asia Pacific holds the highest market share in the global fungicides market.”

Asia-Pacific holds the largest share of fungicides in the market due to massive agricultural production, cultivation of diverse crops, and increasing demand for effective disease management solutions. The demand for better fungicides as a disease control measure and a means of yield maximization is, therefore, likely to be high in this region characterized by extensive farming and diversified crops. Many companies are investing in the development of new products in the Asia-Pacific region. For example, In June 2024, BASF introduced its new rice fungicide, Cevya, in China. Earlier, in August 2023, FMC Corporation (US), a leader in agricultural sciences, launched ENTAZIATM biofungicide in India, a groundbreaking biological crop protection product formulated with Bacillus subtilis. These innovations highlight the region's growing role in the fungicides market.
The Break-up of Primaries:
By Company Type: Tire 1- 35%, Tire 2- 40%, Tire 3- 25%
By Designation: CXOs – 30%, Managers – 50%, Executives – 20%
By Region: North America – 25%, Europe – 25%, Asia Pacific – 30%, South America - 10%, RoW - 10%

Key players in this market include BASF SE (Germany), Bayer AG (Germany), Syngenta Group (Switzerland), UPL (India), Corteva (US), FMC Corporation (US), Nufarm (Australia), Sumitomo Chemical Co., Ltd. (Japan), NIPPON SODA CO, LTD. (Japan), Gowan Company (US), American Vanguard Corporation (US), Koppert (Netherlands), KUMIAI CHEMICAL INDUSTRY CO., LTD. (Japan), Albaugh LLC (US), and Sipcam Oxon Spa (Italy).
Research Coverage:
The report segments the fungicides market based on type, crop type, mode of application, mode of action, formulation, and region. In terms of insights, this report has focused on various levels of analyses—the competitive landscape, end-use analysis, and company profiles, which together comprise and discuss views on the emerging & high-growth segments of the fungicides market, high-growth regions, countries, government initiatives, drivers, restraints, opportunities, and challenges. A detailed analysis of the key industry players has been done to provide insights into their business overview, solutions, services, key strategies, Contracts, partnerships, and agreements. New product launches, mergers and acquisitions, and recent developments associated with the fungicides market. Competitive analysis of upcoming startups in the fungicides market ecosystem is covered in this report.
Reasons to buy this report:
The report will help the market leaders/new entrants in this market with information on the closest approximations of the revenue numbers for the overall fungicides market and the subsegments. This report will help stakeholders understand the competitive landscape and gain more insights to position their businesses better and plan suitable go-to-market strategies. The report also helps stakeholders understand the pulse of the market and provides them with information on key market drivers, restraints, challenges, and opportunities. The report provides insights on the following pointers:
• Analysis of key drivers (rising temperature and changing climate conditions lead to outbreak of crop diseases, Increaisng launches of novel fungicide products, and rise in agricultural production) restraints (growing resistance to fungicides and fungicide residue problems) opportunities (application of biofungicides to boost demand and integration of fungicides in precision agriculture) and challenges (stringent regulations on use of certain chemical fungicides and low awareness of biological fungicides among farmers).
• Product Development/Innovation: Detailed insights on research & development activities and new product launches in the fungicides market.
• Market Development: Comprehensive information about lucrative markets – the report analyses the fungicides market across varied regions.
• Market Diversification: Exhaustive information about new products, untapped geographies, recent developments, and investments in the fungicides market
• Competitive Assessment: In-depth assessment of market shares, growth strategies, and product offerings of leading players like BASF SE (Germany), Bayer AG (Germany), Syngenta Group (Switzerland), UPL (India), Corteva (US), FMC Corporation (US), Nufarm (Australia), Sumitomo Chemical Co., Ltd. (Japan), Nissan Chemical Corporation (Japan), NIPPON SODA CO, LTD. (Japan), Gowan Company (US), American Vanguard Corporation (US), Koppert (Netherlands), KUMIAI CHEMICAL INDUSTRY CO., LTD. (Japan), Albaugh LLC (US), Sipcam Oxon Spa (Italy), Certis USA L.L.C. (US), BioWorks, Inc. (US), STK Bio-AG (Israel), Verdesian Life Sciences (US), Vive Crop Protection (Canada), Crystal Crop Protection Ltd. (India), Atticus, LLC (US), Scimplify (India), and Botano Health (Israel) in the fungicides market.



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Table of Contents

1 INTRODUCTION 29
1.1 STUDY OBJECTIVES 29
1.1.1 MARKET DEFINITION 29
1.2 MARKET SCOPE 29
1.2.1 MARKET SEGMENTATION 29
1.2.2 INCLUSIONS & EXCLUSIONS 31
1.3 YEARS CONSIDERED 31
1.4 UNIT CONSIDERED 32
1.4.1 CURRENCY/VALUE UNIT 32
1.5 STAKEHOLDERS 33
1.6 SUMMARY OF CHANGES 33
2 RESEARCH METHODOLOGY 34
2.1 RESEARCH DATA 34
2.1.1 SECONDARY DATA 35
2.1.1.1 Key data from secondary sources 35
2.1.2 PRIMARY DATA 35
2.1.2.1 Key data from primary sources 36
2.1.2.2 Key industry insights 37
2.1.2.3 Breakdown of primaries 38
2.2 MARKET SIZE ESTIMATION 38
2.2.1 BOTTOM-UP APPROACH 39
2.2.2 TOP-DOWN APPROACH 39
2.2.2.1 Approach to estimate market size using top-down analysis 40
2.3 DATA TRIANGULATION 41
2.4 RESEARCH ASSUMPTIONS 43
2.5 LIMITATIONS AND RISK ASSESSMENT 43
3 EXECUTIVE SUMMARY 44
4 PREMIUM INSIGHTS 49
4.1 ATTRACTIVE MARKET OPPORTUNITIES FOR PLAYERS IN FUNGICIDES MARKET 49
4.2 ASIA PACIFIC: FUNGICIDES MARKET, BY TYPE & COUNTRY 50
4.3 FUNGICIDES MARKET: SHARE OF MAJOR REGIONAL SUBMARKETS 50
4.4 FUNGICIDES MARKET, BY TYPE AND REGION 51
4.5 FUNGICIDES MARKET, BY FORMULATION AND REGION 52
4.6 FUNGICIDES MARKET, BY MODE OF ACTION AND REGION 53
4.7 FUNGICIDES MARKET, BY MODE OF APPLICATION AND REGION 54
4.8 FUNGICIDES MARKET, BY CROP TYPE AND REGION 55
5 MARKET OVERVIEW 56
5.1 INTRODUCTION 56
5.2 MACRO INDICATORS 57
5.2.1 DECREASE IN CROPLAND AREA 57
5.2.2 RISING DEMAND FOR HIGH-VALUE AND INDUSTRIAL CROPS 58
5.3 MARKET DYNAMICS 59
5.3.1 DRIVERS 59
5.3.1.1 Outbreak of crop diseases due to rising temperatures and changing climatic conditions 59
5.3.1.2 Innovation and technological advancements 60
5.3.2 RESTRAINTS 60
5.3.2.1 Fungicide residue problems 60
5.3.2.2 Regulatory hurdles 61
5.3.3 OPPORTUNITIES 61
5.3.3.1 Integration of fungicides with precision agriculture 61
5.3.3.2 Introduction of new biological fungicide products 62
5.3.4 CHALLENGES 62
5.3.4.1 Long approval periods for fungicide products 62
5.3.4.2 Growing resistance to fungicides 63
5.4 IMPACT OF GEN AI ON FUNGICIDES MARKET 63
5.4.1 USE OF GEN AI IN FUNGICIDES MARKET 64
5.4.2 CASE STUDY ANALYSIS 65
5.4.2.1 Innovative AI-powered R&D platform helped Syngenta and Enko boost new products' effectiveness and support global sustainability objectives 65
5.4.2.2 FMC collaborated with Optibrium to accelerate crop protection with AI-powered discovery 65
5.4.2.3 Iktos and Bayer collaborated to advance crop protection with AI-driven molecular design 66
5.4.3 IMPACT OF GEN AI/AI ON FUNGICIDES MARKET 66
6 INDUSTRY TRENDS 67
6.1 INTRODUCTION 67
6.2 TRENDS/DISRUPTIONS IMPACTING CUSTOMERS’ BUSINESSES 67
6.3 VALUE CHAIN ANALYSIS 68
6.3.1 RESEARCH & PRODUCT DEVELOPMENT 69
6.3.2 REGISTRATION 69
6.3.3 FORMULATION & MANUFACTURING 70
6.3.4 DISTRIBUTION 70
6.3.5 MARKETING & SALES 71
6.3.6 POST-SALE SERVICES 71

6.4 ECOSYSTEM ANALYSIS 71
6.4.1 DEMAND SIDE 71
6.4.2 SUPPLY SIDE 71
6.5 TECHNOLOGY ANALYSIS 73
6.5.1 KEY TECHNOLOGIES 73
6.5.1.1 Nano-encapsulation technology 73
6.5.2 COMPLEMENTARY TECHNOLOGIES 73
6.5.2.1 Drone-based spraying 73
6.5.3 ADJACENT TECHNOLOGIES 74
6.5.3.1 Variable rate technology 74
6.6 PRICING ANALYSIS 74
6.6.1 AVERAGE SELLING PRICE TREND OF KEY PLAYERS, BY TYPE 74
6.6.2 CHEMICAL FUNGICIDES: AVERAGE SELLING PRICE TREND, BY REGION 76
6.7 PATENT ANALYSIS 77
6.8 CASE STUDY ANALYSIS 80
6.8.1 STREAMLINING FUNGICIDE PRODUCTION WITH SIEMENS OPCENTER INTEGRATION 80
6.8.2 INNOVATIVE CO-FORMULATION OF DUAL FUNGICIDES: BATTELLE'S DEVELOPMENT OF STABLE SUSPO-EMULSION 81
6.8.3 LAUNCH OF NATURAL PLANT PROTECTION HELPED STREAMLINE AND OPTIMIZE RESEARCH, DEVELOPMENT, AND MANUFACTURING OF UPL’S BIOLOGICALLY DERIVED AGRICULTURAL SOLUTIONS 82
6.9 TRADE ANALYSIS 82
6.9.1 EXPORT SCENARIO FOR HS CODE 380892 82
6.9.2 IMPORT SCENARIO FOR HS CODE 380892 84
6.10 KEY CONFERENCES & EVENTS 85
6.11 REGULATORY LANDSCAPE 86
6.11.1 REGULATORY BODIES, GOVERNMENT AGENCIES, AND OTHER ORGANIZATIONS 86
6.11.2 NORTH AMERICA 90
6.11.2.1 US 90
6.11.2.1.1 Product registration for pesticides in US 90
6.11.2.2 Canada 90
6.11.2.2.1 Pesticide regulations in Canada 90
6.11.3 EUROPE 91
6.11.3.1 Data requirements for plant protection products 92
6.11.3.2 UK 92
6.11.3.3 Germany 93
6.11.4 ASIA PACIFIC 93
6.11.4.1 China 93
6.11.4.2 Australia 93
6.11.4.2.1 Approval of active constituents for use in Australia 93
6.11.4.3 India 94
6.11.4.3.1 Data requirements for technical ingredients 94
6.11.5 SOUTH AMERICA 94
6.11.5.1 Brazil 94
6.11.5.2 Argentina 95
6.11.6 ROW 95
6.11.6.1 South Africa 95
6.12 PORTER’S FIVE FORCES ANALYSIS 95
6.12.1 INTENSITY OF COMPETITIVE RIVALRY 97
6.12.2 BARGAINING POWER OF SUPPLIERS 97
6.12.3 BARGAINING POWER OF BUYERS 97
6.12.4 THREAT OF SUBSTITUTES 97
6.12.5 THREAT OF NEW ENTRANTS 98
6.13 KEY STAKEHOLDERS AND BUYING CRITERIA 98
6.13.1 KEY STAKEHOLDERS IN BUYING PROCESS 98
6.13.2 BUYING CRITERIA 99
6.14 INVESTMENT AND FUNDING SCENARIO 100
7 FUNGICIDES MARKET, BY TYPE 101
7.1 INTRODUCTION 102
7.2 BIOLOGICAL FUNGICIDES 104
7.2.1 LOW COSTS AND HEAT-WITHSTANDING ABILITY OF BIOLOGICAL FUNGICIDES TO DRIVE MARKET 104
7.2.2 MICROBIALS 107
7.2.2.1 Remarkable control efficacy against numerous plant diseases to boost market 107
7.2.2.2 Fungal-based microbials 107
7.2.2.3 Bacterial-based microbials 108
7.2.2.4 Other microbials 108
7.2.3 BIOCHEMICALS 108
7.2.3.1 Ability to control in vitro and in vivo fungal pathogens to propel market growth 108
7.2.3.2 Plant-derived biochemicals 109
7.2.3.3 Essential oils 109
7.2.3.4 Chitosan 109
7.2.3.5 Alginates 109
7.2.3.6 Other biochemicals 110
7.2.4 MACROBIALS 110
7.2.4.1 Natural and sustainable approach for disease control to
fuel market growth 110

7.3 CHEMICAL FUNGICIDES 110
7.3.1 USE OF CHEMICAL FUNGICIDES IN INDUSTRIAL AGRICULTURE TO BOLSTER MARKET GROWTH 110
7.3.2 TRIAZOLE 113
7.3.2.1 Role in providing robust and reliable disease management solutions for modern agriculture to foster growth 113
7.3.3 STROBILURINS 113
7.3.3.1 Ability to control fungal pathogens to drive market 113
7.3.4 DITHIOCARBAMATES 113
7.3.4.1 Rising need to develop alternatives that address both fungicidal and nutritional needs in agriculture to accelerate market growth 113
7.3.5 CHLORONITRILES 114
7.3.5.1 Broad-spectrum protection against wide range of diseases to fuel market growth 114
7.3.6 PHENYLAMIDES 114
7.3.6.1 Effectiveness against oomycete pathogens to drive market 114
7.3.7 BENZIMIDAZOLES 114
7.3.7.1 Ban on carbendazim due to its high toxicity to impact market growth 114
7.3.8 CARBOXAMIDES 115
7.3.8.1 Prevent fungi from fully utilizing oxygen and producing energy by inhibiting respiratory enzyme 115
7.3.9 OTHER CHEMICAL FUNGICIDES 115
8 FUNGICIDES MARKET, BY FORMULATION 116
8.1 INTRODUCTION 117
8.2 LIQUID 118
8.2.1 HIGH STABILITY AND HYDROLYTIC SOLUBILITY TO DRIVE MARKET 118
8.2.2 SUSPENSION CONCENTRATES 119
8.2.2.1 Ease of use and effectiveness to boost market 119
8.2.3 EMULSIFIABLE CONCENTRATES 120
8.2.3.1 Advantages such as non-abrasiveness and minimal visible residues to fuel market growth 120
8.2.4 SOLUBLE LIQUID FLOWABLE 120
8.2.4.1 Multi-site protection from fungal infections to accelerate market growth 120
8.3 DRY 121
8.3.1 ABILITY TO BE USED IN INACCESSIBLE AREAS, SUCH AS CRACKS AND CREVICES, TO PROPEL MARKET GROWTH 121
8.3.2 WETTABLE POWDER (WP) 122
8.3.2.1 Non-phytotoxicity and handling ease to foster market growth 122
8.3.3 WATER-DISPERSIBLE GRANULES 123
8.3.3.1 Improved application efficiency and effectiveness to boost demand for water-dispersible granules 123

9 FUNGICIDES MARKET, BY MODE OF ACTION 124
9.1 INTRODUCTION 125
9.2 CONTACT FUNGICIDES 126
9.2.1 LOW COST, MINIMAL RESIDUAL EFFECT, AND MULTI-SITE MODE OF ACTION TO DRIVE MARKET 126
9.3 SYSTEMIC FUNGICIDES 127
9.3.1 CURATIVE DISEASE CONTROL, INTERNAL PROTECTION, AND TRANSLOCATION TO HIDDEN PLANT PARTS TO DRIVE MARKET 127
10 FUNGICIDES MARKET, BY MODE OF APPLICATION 129
10.1 INTRODUCTION 130
10.2 SEED TREATMENT 131
10.2.1 INCREASING DEMAND FOR EFFECTIVE AND COST-EFFECTIVE DISEASE CONTROL MEASURES AGAINST SEED-BORNE PATHOGENS TO DRIVE MARKET 131
10.3 SOIL TREATMENT 132
10.3.1 SOIL TREATMENT WITH FUNGICIDES TO ENHANCE CROPS’ ABILITY TO FIGHT AGAINST FUNGAL INFESTATION 132
10.4 FOLIAR SPRAY 133
10.4.1 FOLIAR TREATMENTS TO HELP BOOST NATURAL DISEASE RESISTANCE 133
10.5 OTHER MODES OF APPLICATION 134
11 FUNGICIDES MARKET, BY CROP TYPE 136
11.1 INTRODUCTION 137
11.2 CEREALS & GRAINS 138
11.2.1 INCREASE IN PRODUCTION LEVELS OF CEREALS IN MAJOR EXPORTING COUNTRIES TO DRIVE MARKET 138
11.2.2 CORN 140
11.2.2.1 Demand for corn-based ethanol production to bolster market growth 140
11.2.3 WHEAT 141
11.2.3.1 Fungicides to help wheat crops improve plant health, increase stability, and protect yield 141
11.2.4 RICE 142
11.2.4.1 Rising demand for gluten-free products and introduction of new rice-based products to drive market 142
11.2.5 OTHER CEREALS & GRAINS 142
11.3 OILSEEDS & PULSES 142
11.3.1 SURGING DEMAND FOR OILSEEDS & PULSES IN DEVELOPING COUNTRIES TO PROPEL MARKET GROWTH 142
11.3.2 SOYBEAN 144
11.3.2.1 Shift in dietary preferences toward plant-based protein products to fuel market growth 144
11.3.3 SUNFLOWER 145
11.3.3.1 Fungicides integral to maintaining healthy sunflower crops, ensuring high yields and quality 145
11.3.4 OTHER OILSEEDS & PULSES 145
11.4 FRUITS & VEGETABLES 146
11.4.1 SIGNIFICANT RISE IN FRUIT AND VEGETABLE PRODUCTION TO PROPEL MARKET GROWTH 146
11.4.2 POME FRUITS 148
11.4.2.1 Surging demand for high-level preventive control of numerous pome fruit diseases to fuel market growth 148
11.4.3 CITRUS FRUITS 149
11.4.3.1 Increasing production to drive demand for fungicides 149
11.4.4 LEAFY VEGETABLES 149
11.4.4.1 Increasing need for effective fungicide control of Downey mildew in leafy vegetables to aid market growth 149
11.4.5 BERRIES 149
11.4.5.1 Rising production of berries to spike market growth 149
11.4.6 ROOT & TUBER VEGETABLES 150
11.4.6.1 Infestation of fungal diseases in root and tuber vegetables to drive fungicide usage 150
11.4.7 OTHER FRUITS & VEGETABLES 150
11.5 OTHER CROP TYPES 150
12 FUNGICIDES MARKET, BY REGION 152
12.1 INTRODUCTION 153
12.2 NORTH AMERICA 159
12.2.1 US 163
12.2.1.1 Agricultural innovations and process improvements in farming sector to boost market 163
12.2.2 CANADA 164
12.2.2.1 Introduction of new biological fungicide products to drive market 164
12.2.3 MEXICO 165
12.2.3.1 Rising demand for organic produce to accelerate market growth 165
12.3 EUROPE 166
12.3.1 GERMANY 171
12.3.1.1 Product innovation and investments to accelerate market growth 171
12.3.2 UK 172
12.3.2.1 Increased yield and reduced cost of labor to foster market growth 172
12.3.3 FRANCE 173
12.3.3.1 Government initiatives to drive demand for biological fungicide products 173
12.3.4 SPAIN 174
12.3.4.1 Prevalence of Botrytis disease in Spain leading to demand for new fungicides 174
12.3.5 ITALY 175
12.3.5.1 New product developments and launches to fuel market growth 175
12.3.6 RUSSIA 176
12.3.6.1 Decline in price of active ingredients from China and sanctions to impact market growth 176
12.3.7 REST OF EUROPE 177
12.4 ASIA PACIFIC 178
12.4.1 CHINA 184
12.4.1.1 Government regulations to boost demand for advanced fungicide solutions 184
12.4.2 INDIA 185
12.4.2.1 Surging demand for broad-spectrum disease control and enhanced crop resilience to fuel market growth 185
12.4.3 JAPAN 186
12.4.3.1 Adoption of advanced agricultural practices to propel market growth 186
12.4.4 AUSTRALIA 187
12.4.4.1 Increasing consumption of fungicides and growing export of grain crops to boost market 187
12.4.5 INDONESIA 188
12.4.5.1 Government initiatives aimed at achieving food self-sufficiency to accelerate market growth 188
12.4.6 REST OF ASIA PACIFIC 189
12.5 SOUTH AMERICA 190
12.5.1 BRAZIL 195
12.5.1.1 Focus on developing fungicidal mixture products to boost market 195
12.5.2 ARGENTINA 196
12.5.2.1 Advanced agricultural practices to drive growth 196
12.5.3 REST OF SOUTH AMERICA 197
12.6 ROW 198
12.6.1 MIDDLE EAST 202
12.6.1.1 Rising export and consumption of organic produce likely to drive application of biofungicides 202
12.6.2 AFRICA 203
12.6.2.1 Launch of innovative fungicides to drive market 203
13 COMPETITIVE LANDSCAPE 205
13.1 OVERVIEW 205
13.2 KEY PLAYER STRATEGIES/RIGHT TO WIN 205
13.3 SEGMENTAL REVENUE ANALYSIS 208
13.4 MARKET SHARE ANALYSIS, 2023 208
13.4.1 MARKET RANKING ANALYSIS 210
13.4.2 BASF SE (GERMANY) 210
13.4.3 BAYER AG (GERMANY) 210
13.4.4 SYNGENTA GROUP (SWITZERLAND) 210
13.4.5 CORTEVA (US) 211
13.4.6 SUMITOMO CHEMICAL CO., LTD. (JAPAN) 211

13.5 COMPANY EVALUATION MATRIX: KEY PLAYERS, 2023 211
13.5.1 STARS 211
13.5.2 EMERGING LEADERS 211
13.5.3 PERVASIVE PLAYERS 211
13.5.4 PARTICIPANTS 212
13.5.5 COMPANY FOOTPRINT: KEY PLAYERS, 2023 213
13.5.5.1 Company footprint 213
13.5.5.2 Type footprint 214
13.5.5.3 Formulation footprint 215
13.5.5.4 Mode of application footprint 216
13.5.5.5 Region footprint 217
13.6 COMPANY EVALUATION MATRIX: STARTUPS/SMES, 2023 218
13.6.1 PROGRESSIVE COMPANIES 218
13.6.2 RESPONSIVE COMPANIES 218
13.6.3 DYNAMIC COMPANIES 218
13.6.4 STARTING BLOCKS 218
13.6.5 COMPETITIVE BENCHMARKING: STARTUPS/SMES, 2023 220
13.6.5.1 Detailed list of key startups/SMEs 220
13.6.5.2 Competitive benchmarking of key startups/SMEs 221
13.7 COMPANY VALUATION AND FINANCIAL METRICS 222
13.8 BRAND/PRODUCT/SERVICE ANALYSIS 223
13.9 COMPETITIVE SCENARIO AND TRENDS 224
13.9.1 PRODUCT LAUNCHES 224
13.9.2 DEALS 226
13.9.3 EXPANSIONS 228
14 COMPANY PROFILES 231
14.1 KEY PLAYERS 231
14.1.1 BASF SE 231
14.1.1.1 Business overview 231
14.1.1.2 Products/Solutions/Services offered 233
14.1.1.3 Recent developments 234
14.1.1.3.1 Product launches 234
14.1.1.3.2 Deals 236
14.1.1.3.3 Expansions 236
14.1.1.4 MnM view 237
14.1.1.4.1 Key strengths 237
14.1.1.4.2 Strategic choices 237
14.1.1.4.3 Weaknesses and competitive threats 237
14.1.2 BAYER AG 238
14.1.2.1 Business overview 238
14.1.2.2 Products/Solutions/Services offered 239
14.1.2.3 Recent developments 241
14.1.2.3.1 Product launches 241
14.1.2.3.2 Deals 242
14.1.2.3.3 Expansions 243
14.1.2.4 MnM view 243
14.1.2.4.1 Key strengths 243
14.1.2.4.2 Strategic choices 243
14.1.2.4.3 Weaknesses and competitive threats 243
14.1.3 CORTEVA 244
14.1.3.1 Business overview 244
14.1.3.2 Products/Solutions/Services offered 245
14.1.3.3 Recent developments 246
14.1.3.3.1 Product launches 246
14.1.3.3.2 Deals 247
14.1.3.4 MnM view 248
14.1.3.4.1 Key strengths 248
14.1.3.4.2 Strategic choices 248
14.1.3.4.3 Weaknesses and competitive threats 249
14.1.4 SYNGENTA GROUP 250
14.1.4.1 Business overview 250
14.1.4.2 Products/Solutions/Services offered 251
14.1.4.3 Recent developments 252
14.1.4.3.1 Product launches 252
14.1.4.3.2 Deals 253
14.1.4.4 MnM view 255
14.1.4.4.1 Key strengths 255
14.1.4.4.2 Strategic choices 255
14.1.4.4.3 Weaknesses and competitive threats 255
14.1.5 FMC CORPORATION 256
14.1.5.1 Business overview 256
14.1.5.2 Products/Solutions/Services offered 257
14.1.5.3 Recent developments 259
14.1.5.3.1 Product launches 259
14.1.5.3.2 Deals 260
14.1.5.4 MnM view 261
14.1.5.4.1 Key strengths 261
14.1.5.4.2 Strategic choices 261
14.1.5.4.3 Weaknesses and competitive threats 261
14.1.6 UPL 262
14.1.6.1 Business overview 262
14.1.6.2 Products/Solutions/Services offered 263
14.1.6.3 Recent developments 264
14.1.6.3.1 Product launches 264
14.1.6.3.2 Deals 264
14.1.6.4 MnM view 265
14.1.7 SUMITOMO CHEMICAL CO., LTD. 266
14.1.7.1 Business overview 266
14.1.7.2 Products/Solutions/Services offered 267
14.1.7.3 Recent developments 268
14.1.7.3.1 Product launches 268
14.1.7.3.2 Deals 269
14.1.7.3.3 Expansions 269
14.1.7.4 MnM view 270
14.1.8 NIPPON SODA CO, LTD. 271
14.1.8.1 Business overview 271
14.1.8.2 Products/Solutions/Services offered 272
14.1.8.3 Recent developments 273
14.1.8.3.1 Product launches 273
14.1.8.4 MnM view 273
14.1.9 NUFARM 274
14.1.9.1 Business overview 274
14.1.9.2 Products/Solutions/Services offered 275
14.1.9.3 Recent developments 276
14.1.9.3.1 Product launches 276
14.1.9.3.2 Deals 277
14.1.9.4 MnM view 277
14.1.10 NISSAN CHEMICAL CORPORATION 278
14.1.10.1 Business overview 278
14.1.10.2 Products/Solutions/Services offered 279
14.1.10.3 Recent developments 280
14.1.10.3.1 Product launches 280
14.1.10.3.2 Deals 280
14.1.10.3.3 Expansions 280
14.1.10.4 MnM view 281
14.1.11 AMERICAN VANGUARD CORPORATION 282
14.1.11.1 Business overview 282
14.1.11.2 Products/Solutions/Services offered 283
14.1.11.3 Recent developments 283
14.1.11.3.1 Deals 283
14.1.11.4 MnM view 284
14.1.12 KUMIAI CHEMICAL INDUSTRY CO., LTD 285
14.1.12.1 Business overview 285
14.1.12.2 Products/Solutions/Services offered 286
14.1.12.3 Recent developments 286
14.1.12.3.1 Product launches 286
14.1.12.4 MnM view 286
14.1.13 GOWAN COMPANY 287
14.1.13.1 Business overview 287
14.1.13.2 Product/Solutions/Services offered 287
14.1.13.3 Recent developments 288
14.1.13.3.1 Product launches 288
14.1.13.3.2 Deals 288
14.1.13.3.3 Expansions 289
14.1.13.4 MnM view 289
14.1.14 ALBAUGH LLC 290
14.1.14.1 Business overview 290
14.1.14.2 Products/Solutions/Services offered 290
14.1.14.3 Recent developments 291
14.1.14.3.1 Product launches 291
14.1.14.3.2 Deals 292
14.1.14.4 MnM view 293
14.1.15 KOPPERT 294
14.1.15.1 Business overview 294
14.1.15.2 Products/Solutions/Services offered 294
14.1.15.3 Recent developments 295
14.1.15.3.1 Deals 295
14.1.15.3.2 Expansions 296
14.1.15.4 MnM view 296
14.2 OTHER PLAYERS (SMES/STARTUPS) 297
14.2.1 SIPCAM OXON SPA 297
14.2.1.1 Business overview 297
14.2.1.2 Products/Solutions/Services offered 297
14.2.1.3 Recent developments 298
14.2.1.3.1 Expansions 298
14.2.2 CERTIS USA L.L.C. 299
14.2.2.1 Business overview 299
14.2.2.2 Products/Solutions/Services offered 299
14.2.2.3 Recent developments 300
14.2.2.3.1 Product launches 300
14.2.2.3.2 Deals 301
14.2.2.3.3 Other developments 301
14.2.3 BIOBEST GROUP NV 302
14.2.3.1 Business overview 302
14.2.3.2 Products/Solutions/Services offered 302
14.2.3.3 Recent developments 303
14.2.3.3.1 Product launches 303
14.2.3.3.2 Deals 304
14.2.4 STK BIO-AG TECHNOLOGIES 306
14.2.4.1 Business overview 306
14.2.4.2 Products/Solutions/Services offered 306
14.2.4.3 Recent developments 307
14.2.4.3.1 Product launches 307
14.2.5 VERDESIAN LIFE SCIENCES 308
14.2.5.1 Business overview 308
14.2.5.2 Product/Solutions/Services offered 308
14.2.6 VIVE CROP PROTECTION 309
14.2.7 CRYSTAL CROP PROTECTION LTD. 310
14.2.8 ATTICUS, LLC 311
14.2.9 SCIMPLIFY 312
14.2.10 BOTANO HEALTH 312
15 ADJACENT AND RELATED MARKETS 313
15.1 INTRODUCTION 313
15.2 LIMITATIONS 313
15.3 CROP PROTECTION CHEMICALS MARKET 313
15.3.1 MARKET DEFINITION 313
15.3.2 MARKET OVERVIEW 314
15.4 BIORATIONAL PESTICIDES MARKET 315
15.4.1 MARKET DEFINITION 315
15.4.2 MARKET OVERVIEW 315
15.5 AGROCHEMICALS MARKET 317
15.5.1 MARKET DEFINITION 317
15.5.2 MARKET OVERVIEW 317
16 APPENDIX 320
16.1 DISCUSSION GUIDE 320
16.2 KNOWLEDGESTORE: MARKETSANDMARKETS’ SUBSCRIPTION PORTAL 325
16.3 CUSTOMIZATION OPTIONS 327
16.4 RELATED REPORTS 327
16.5 AUTHOR DETAILS 328

 

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