世界各国のリアルタイムなデータ・インテリジェンスで皆様をお手伝い

ロイヤルティ管理市場:提供サービス別(ソリューション(顧客維持、顧客ロイヤルティ、チャネルロイヤルティ)、サービス)、事業者別、業種別(BFSI、航空、自動車、メディア、小売・消費財、ホスピタリティ)、地域別 - 2029年までの世界予測


Loyalty Management Market by Offering (Solution (Customer Retention, Customer Loyalty, Channel Loyalty), and Services), Operator, Vertical (BFSI, Aviation, Automobile, Media, Retail & Consumer Goods, Hospitality) & Region - Global Forecast to 2029

ロイヤルティ・マネジメント市場は、2024年から2029年にかけて年平均成長率17.3%で114億米ドルから254億米ドルになると推定される。デジタルチャネルやタッチポイントの急増に伴い、企業はオンラインとオフライ... もっと見る

 

 

出版社 出版年月 電子版価格 ページ数 図表数 言語
MarketsandMarkets
マーケッツアンドマーケッツ
2024年4月26日 US$7,150
シングルユーザライセンス
ライセンス・価格情報・注文方法はこちら
276 373 英語

日本語のページは自動翻訳を利用し作成しています。


 

サマリー

ロイヤルティ・マネジメント市場は、2024年から2029年にかけて年平均成長率17.3%で114億米ドルから254億米ドルになると推定される。デジタルチャネルやタッチポイントの急増に伴い、企業はオンラインとオフラインのチャネルでシームレスかつ一貫性のある体験を提供する必要がある。ロイヤリティ・マネジメント・ソリューションはオムニチャネル・エンゲージメントを可能にし、顧客が複数のプラットフォームやインタラクションで特典を獲得・交換できるようにする。したがって、デジタルチャネルの採用が増加していることが、ロイヤルティ管理市場の成長を世界的に牽引している。
「予測期間中、ロイヤルティ管理市場で最大の市場シェアを占めるのは顧客維持ソリューション分野である。
顧客維持は、企業が顧客との長期的な関係を培い、リピーター購入を促し、ブランドへの継続的なロイヤルティを確保するのに役立つ。顧客維持には、顧客の離反を最小限に抑え、競合他社への乗り換えを防ぐために企業が行う努力や戦略が含まれる。顧客維持は、企業の製品やサービスが既存顧客のニーズや期待にどれだけ応えているかを示す。サブスクリプション・ベースの企業やサービス・プロバイダーにとって、顧客維持はビジネスモデルの生命線であり、長期にわたって継続的な収益源を維持するため、特に極めて重要である。顧客維持の取り組みには、顧客の忠誠心と満足度を高めるための様々な活動や行動が含まれる。これには、顧客ロイヤルティプログラムの実施、パーソナライズされた体験の提供、卓越した顧客サービスの提供、製品品質の継続的改善などが含まれる。
「予測期間中、ロイヤルティ管理市場で最も高いCAGRを記録すると予測されるのはB2C事業者セグメントである。
B2C事業者は、自社の製品やサービスの消費者やエンドユーザーと直接関わっている。B2Cロイヤリティ・プログラムは一般顧客向けに作成され、通常、各顧客に特化・個別化されていない。これらのプログラムは、顧客のエンゲージメント、強化、報奨、維持を支援し、大規模な顧客基盤を成長させる。B2C市場は感情中心のアプローチを採用しており、これらのロイヤリティ・プログラムでは、感情的なコマーシャルや看板キャンペーンなど、顧客の関心を引くための手法が用いられています。B2Cロイヤリティ・マネジメント・ソリューションは、B2Cブランドが顧客の行動から支出、購入頻度に至るまで、複数のパラメータに基づいて最も価値のある顧客を特定、理解、発見し、顧客ロイヤリティの強化につなげるのに役立つ。また、これらのソリューションは、B2Cブランドが最終消費者にパーソナライズされた、インタラクティブで収益を生むデジタル体験を提供することで、顧客エンゲージメントを収益化することを可能にします。
「予測期間中、アジア太平洋地域が最も高い成長率を記録するだろう。
アジア太平洋地域は、インド、中国、オーストラリア、ニュージーランドなどの国々が高い成長率を記録すると予想され、今後数年間で大きな成長機会が訪れるとみられている。アジア太平洋諸国では急速な工業化と都市化が進み、ロイヤリティ・マネジメント・プログラムの認知度が高まっている。同地域の中小企業の成長により、市場での競争とさらなるビジネスチャンスを獲得するため、AIやデータ分析などの先端技術への支出が増加している。デジタル・ロイヤルティ・マネジメント・ソリューションの導入は、こうした企業にとってより現実的なものとなっている。クラウド・コンピューティングは、日本、オーストラリア、シンガポールなど、この地域の先進国の組織でも大規模に採用されている。クラウド技術は、さらなる分析のためのデータ保管庫として使用されるため、その採用拡大が市場を牽引している。

プライマリーの内訳

本調査には、ソリューションベンダーからティア1企業まで、さまざまな業界専門家による洞察が含まれている。主要企業の内訳は以下の通りである:

- 企業タイプ別ティア1:30%、ティア2:45%、ティア3:25
- 役職別Cレベル:35%、Dレベル:30%、マネージャー:35
- 地域別北米40%、欧州20%、アジア太平洋30%、中東・アフリカ5%、中南米5%。
ロイヤリティ・マネジメント市場の主なプレーヤーは、イプシロン(米国)、オラクル(米国)、コマーチ(ポーランド)、ICFネクスト(米国)、ボンド・ブランド・ロイヤリティ(カナダ)、メルクル(米国)、キャピラリー(シンガポール)、ジャカラ(イタリア)、コビー(米国)、ジフト・マネジメント(シンガポール)、マリッツ・モチベーション(米国)、チーター・デジタル(米国)、コリンソン(英国)、Loyalty One(カナダ)、Punchh(米国)、Ebbo(米国)、Preferred Patron(米国)、Loopy Loyalty(中国)、Paystone(英国)、LoyLogic(スイス)、Ascenda(シンガポール)、Loyalty Juggernaut(米国)、Gratifii(オーストラリア)、SAP SE(ドイツ)、Annex Cloud(米国)、Apex Loyalty(米国)、Sumup(英国)、Kangaroo(カナダ)、Smile.io(カナダ)、SessionM(米国)、LoyaltyLion(英国)、Yotpo(米国)、SailPlay(米国)、Zinrelo(米国)。これらのプレーヤーは、ロイヤルティ管理製品の足跡を拡大するために、提携、契約、コラボレーション、新製品の発表、製品の強化、買収など、さまざまな成長戦略を採用している。

調査対象範囲
この市場調査は、さまざまなセグメントにわたるロイヤルティ管理市場規模をカバーしています。提供、ソリューション、サービス、事業者、業種、地域など、さまざまなセグメントにわたる市場規模と成長の可能性を推定することを目的としています。この調査には、主要市場プレイヤーの詳細な競合分析、企業プロフィール、製品および事業提供に関する主な見解、最近の動向、市場戦略などが含まれます。
レポート購入の主な利点
本レポートは、世界のロイヤルティ管理市場の収益数およびサブセグメントの最も近い概算に関する情報を提供し、市場リーダー/新規参入者に役立ちます。本レポートは、利害関係者が競争状況を理解し、自社のビジネスをより良く位置づけ、適切な市場参入戦略を計画するためのより多くの洞察を得るのに役立ちます。さらに、本レポートは、市場の脈動を理解し、主要な市場促進要因、阻害要因、課題、および機会に関する情報を提供するために、利害関係者に洞察を提供します。
本レポートでは、以下のポイントに関する洞察を提供しています:

主要促進要因の分析(顧客解約率の低減への関心の高まり、ロイヤルティプログラムへのゲーミフィケーションの統合、不況とインフレの中で戦略的にロイヤルティプログラムに投資する企業、ロイヤルティ管理モバイルアプリケーションの出現、顧客スコアを監視し顧客エンゲージメントを強化する高度なソリューションへの需要)、阻害要因(様々なシステムやプラットフォームにわたる顧客データの断片化、厳しい政府規制)、ロイヤルティ管理市場の成長に影響を与える機会(ロイヤルティシステム技術への投資の増加、カスタマーサクセス・スタートアップ・プラットフォームへの投資の急増、ビッグデータと機械学習の応用拡大)および課題(マーケティング技術の急激な上昇、トレンドの急速な変化と消費者の嗜好の多様化、ロイヤルティプログラムのメリットに対する認知度の低さ、データセキュリティとプライバシーの問題、魅力的でない報酬)。製品開発/イノベーション:ロイヤルティ管理市場における今後の技術、研究開発活動、新製品・新サービスの発表に関する詳細な洞察。市場開発:有利な市場に関する包括的な情報 - 当レポートでは様々な地域のロイヤルティ管理市場を分析しています。市場の多様化:ロイヤルティ管理市場における新製品やサービス、未開拓の地域、最近の動向、投資に関する情報を網羅的に提供します。競合評価:Epsilon社(米国)、Oracle社(米国)、Comarch社(ポーランド)、ICF Next社(米国)、Bond Brand Loyalty社(カナダ)、Merkle社(米国)、Capillary社(シンガポール)、Jakala社(イタリア)、Kobie社(米国)、Giift Management社(シンガポール)、Maritz Motivation社(米国)などの主要企業の市場シェア、成長戦略、サービス内容を詳細に評価、Cheetah Digital(米国)、Collinson(英国)、Loyalty One(カナダ)、Punchh(米国)、Ebbo(米国)、Preferred Patron(米国)、Loopy Loyalty(中国)、Paystone(英国)、LoyLogic(スイス)、Ascenda(シンガポール)、Loyalty Juggernaut(米国)、Gratifii(オーストラリア)、SAP SE(ドイツ)、Annex Cloud(米国)、Apex Loyalty(米国)、Sumup(英国)、Kangaroo(カナダ)、Smile.io(カナダ)、SessionM(米国)、LoyaltyLion(英国)、Yotpo(米国)、SailPlay(米国)、Zinrelo(米国)。

 

ページTOPに戻る


 

Summary

The loyalty management market is estimated to be USD 11.4 billion to USD 25.4 billion at a CAGR of 17.3% from 2024 to 2029. With the proliferation of digital channels and touchpoints, businesses must deliver seamless and consistent experiences across online and offline channels. Loyalty management solutions enable omnichannel engagement, allowing customers to earn and redeem rewards across multiple platforms and interactions. Therefore, the increasing adoption of digital channels drives the growth of the loyalty management market globally.
“The customer retention solution segment will contribute the largest market share in the loyalty management market during the forecast period.”
Customer retention helps companies cultivate long-lasting relationships with their customers, encouraging them to become repeat buyers and ensuring their continued loyalty to the brand. It encompasses the efforts and strategies businesses undertake to minimize customer defections and prevent them from switching to competitors. Customer retention indicates how well a company's products and services meet the needs and expectations of its existing customer base. For subscription-based companies and service providers, customer retention is particularly crucial as it serves as the lifeblood of their business model, sustaining recurring revenue streams over time. Customer retention initiatives involve various activities and actions designed to foster customer loyalty and satisfaction. These may include implementing customer loyalty programs, offering personalized experiences, providing exceptional customer service, and continuously improving product quality.
“The B2C operator segment is expected to register the highest CAGR in the loyalty management market during the forecast period.”
B2C operators directly engage with consumers or end users of their products or services. B2C loyalty programs are made for general customers and are usually not specialized or personalized to each one. These programs help engage, enhance, reward, and retain customers and grow a large customer base. B2C markets have adopted an emotion-centric approach, and these loyalty programs have emotional commercials, billboard campaigns, and other techniques to grab the customers' attention. B2C loyalty management solutions help B2C brands identify, understand, and discover their most valuable customers based on multiple parameters, ranging from customer behavior to spending to the frequency of purchase, thus leading to enhanced customer loyalty. These solutions also enable B2Cs to monetize customer engagements by creating personalized, interactive, and revenue-generating digital experiences for end consumers.
"Asia Pacific will register the highest growth rate during the forecast period.”
The Asia Pacific region is set to undergo significant growth opportunities in the coming years, with countries like India, China, Australia, and New Zealand expected to experience high growth rates. As countries in Asia Pacific continue to undergo rapid industrialization and urbanization, there is a growing recognition of loyalty management programs. The growth of SMEs in the region has led to increased spending on advanced technologies, such as AI and data analytics, to compete in the market and capture further opportunities. Implementing digital loyalty management solutions has become more plausible for these businesses. Cloud computing is also adopted on a large scale by organizations in the region’s developed economies, such as Japan, Australia, and Singapore. Since cloud technology is used as a repository of data for further analysis, its increased adoption drives the market.

Breakdown of primaries

The study contains insights from various industry experts, from solution vendors to Tier 1 companies. The break-up of the primaries is as follows:

• By Company Type: Tier 1 – 30%, Tier 2 – 45%, and Tier 3 – 25%
• By Designation: C-level –35%, D-level – 30%, and Managers – 35%
• By Region: North America – 40%, Europe – 20%, Asia Pacific – 30%, Middle East & Africa- 5%, and Latin America- 5%.
The major players in the loyalty management market are Epsilon (US), Oracle (US), Comarch (Poland), ICF Next (US), Bond Brand Loyalty (Canada), Merkle (US), Capillary (Singapore), Jakala (Italy), Kobie (US), Giift Management (Singapore), Maritz Motivation (US), Cheetah Digital (US), Collinson (UK), Loyalty One (Canada), Punchh (US), Ebbo (US), Preferred Patron (US), Loopy Loyalty (China), Paystone (UK), LoyLogic (Switzerland), Ascenda (Singapore), Loyalty Juggernaut (US), Gratifii (Australia), SAP SE (Germany), Annex Cloud (US), Apex Loyalty (US), Sumup (UK), Kangaroo (Canada), Smile.io (Canada), SessionM (US), LoyaltyLion (UK), Yotpo (US), SailPlay (US), and Zinrelo (US). These players have adopted various growth strategies, such as partnerships, agreements and collaborations, new product launches, product enhancements, and acquisitions to expand their loyalty management product footprint.

Research Coverage
The market study covers the loyalty management market size across different segments. It aims to estimate the market size and the growth potential across various segments, including offering, solutions, services, operators, verticals, and regions. The study includes an in-depth competitive analysis of the leading market players, their company profiles, key observations related to product and business offerings, recent developments, and market strategies.
Key Benefits of Buying the Report
The report will help the market leaders/new entrants with information on the closest approximations of the global loyalty management market's revenue numbers and subsegments. This report will help stakeholders understand the competitive landscape and gain more insights to position their businesses better and plan suitable go-to-market strategies. Moreover, the report will provide insights for stakeholders to understand the market's pulse and provide them with information on key market drivers, restraints, challenges, and opportunities.
The report provides insights on the following pointers:

Analysis of key drivers (growing focus on reducing customer churn rates, integration of gamification into loyalty programs, companies strategically investing in loyalty programs amidst recession and inflation, emergence of loyalty management mobile applications, and demand for advanced solutions to monitor customer scores and enhance customer engagement), restraints (fragmentation of customer data across various systems and platforms, and stringent government regulations), opportunities (increasing investments in loyalty system technology, surging investments in customer success startup platforms, and rising applications of big data and machine learning) and challenges (exponential rise in marketing technology, rapidly changing trends and diverse consumer preferences, low awareness of loyalty program benefits, data security and privacy issues, and unappealing rewards) influencing the growth of the loyalty management market. Product Development/Innovation: Detailed insights on upcoming technologies, research and development activities, and new product and service launches in the loyalty management market. Market Development: Comprehensive information about lucrative markets – the report analyses various regions' loyalty management markets. Market Diversification: Exhaustive information about new products and services, untapped geographies, recent developments, and investments in the loyalty management market. Competitive Assessment: In-depth assessment of market shares, growth strategies, and service offerings of leading players like Epsilon (US), Oracle (US), Comarch (Poland), ICF Next (US), Bond Brand Loyalty (Canada), Merkle (US), Capillary (Singapore), Jakala (Italy), Kobie (US), Giift Management (Singapore), Maritz Motivation (US), Cheetah Digital (US), Collinson (UK), Loyalty One (Canada), Punchh (US), Ebbo (US), Preferred Patron (US), Loopy Loyalty (China), Paystone (UK), LoyLogic (Switzerland), Ascenda (Singapore), Loyalty Juggernaut (US), Gratifii (Australia), SAP SE (Germany), Annex Cloud (US), Apex Loyalty (US), Sumup (UK), Kangaroo (Canada), Smile.io (Canada), SessionM (US), LoyaltyLion (UK), Yotpo (US), SailPlay (US), and Zinrelo (US).



 

ページTOPに戻る

ご注文は、お電話またはWEBから承ります。お見積もりの作成もお気軽にご相談ください。

webからのご注文・お問合せはこちらのフォームから承ります

本レポートと同じKEY WORD(automobile)の最新刊レポート


よくあるご質問


MarketsandMarkets社はどのような調査会社ですか?


マーケッツアンドマーケッツ(MarketsandMarkets)は通信、半導体、医療機器、エネルギーなど、幅広い市場に関する調査レポートを出版しています。また広範な市場を対象としたカスタム調査も行って... もっと見る


調査レポートの納品までの日数はどの程度ですか?


在庫のあるものは速納となりますが、平均的には 3-4日と見て下さい。
但し、一部の調査レポートでは、発注を受けた段階で内容更新をして納品をする場合もあります。
発注をする前のお問合せをお願いします。


注文の手続きはどのようになっていますか?


1)お客様からの御問い合わせをいただきます。
2)見積書やサンプルの提示をいたします。
3)お客様指定、もしくは弊社の発注書をメール添付にて発送してください。
4)データリソース社からレポート発行元の調査会社へ納品手配します。
5) 調査会社からお客様へ納品されます。最近は、pdfにてのメール納品が大半です。


お支払方法の方法はどのようになっていますか?


納品と同時にデータリソース社よりお客様へ請求書(必要に応じて納品書も)を発送いたします。
お客様よりデータリソース社へ(通常は円払い)の御振り込みをお願いします。
請求書は、納品日の日付で発行しますので、翌月最終営業日までの当社指定口座への振込みをお願いします。振込み手数料は御社負担にてお願いします。
お客様の御支払い条件が60日以上の場合は御相談ください。
尚、初めてのお取引先や個人の場合、前払いをお願いすることもあります。ご了承のほど、お願いします。


データリソース社はどのような会社ですか?


当社は、世界各国の主要調査会社・レポート出版社と提携し、世界各国の市場調査レポートや技術動向レポートなどを日本国内の企業・公官庁及び教育研究機関に提供しております。
世界各国の「市場・技術・法規制などの」実情を調査・収集される時には、データリソース社にご相談ください。
お客様の御要望にあったデータや情報を抽出する為のレポート紹介や調査のアドバイスも致します。



詳細検索

このレポートへのお問合せ

03-3582-2531

電話お問合せもお気軽に

 

2024/07/05 10:26

162.17 円

175.82 円

209.73 円

ページTOPに戻る