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細胞培養培地市場:タイプ別(無血清(CHO、BHK、Vero Cell)、幹細胞、化学的定義、クラシカル、特殊)、用途別(バイオ医薬品(mAbs、ワクチン)、診断薬、組織工学)、エンドユーザー別(製薬、バイオテクノロジー)、地域別 - 2028年までの世界予測


Cell Culture Media Market by Type (Serum-free (CHO, BHK, Vero Cell), Stem Cell, Chemically Defined, Classical, Specialty), Application (Biopharmaceutical (mAbs, Vaccine), Diagnostics, Tissue Engineering), End User (Pharma, Biotech) & Region - Global Forecast to 2028

世界の細胞培養培地市場は、2023年の62億米ドルから2028年には130億米ドルに達すると予測され、予測期間中のCAGRは16.0%である。mabsとバイオシミラーの需要増加、無血清培地の採用増加が市場成長を予測する主な... もっと見る

 

 

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MarketsandMarkets
マーケッツアンドマーケッツ
2023年7月24日 US$4,950
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サマリー

世界の細胞培養培地市場は、2023年の62億米ドルから2028年には130億米ドルに達すると予測され、予測期間中のCAGRは16.0%である。mabsとバイオシミラーの需要増加、無血清培地の採用増加が市場成長を予測する主な要因の一部である。細胞ベースのワクチンの採用が増加していること、主要な市場参入企業による新製品の市場投入への投資が増加していることなどは、今後数年間の市場成長を促進すると予想される主要な要素である。

"タイプ別では、無血清培地セグメントが予測期間中に大きなCAGRで成長すると予測される"
2022年には、無血清培地セグメントが市場で最大のシェアを占めた。無血清培地は、細胞培養により制御された明確な環境を提供するため、血清含有培地の代替として開発された。これらの培地は通常、細胞の成長と増殖に必要な成長因子、ホルモン、ビタミン、ミネラル、その他の栄養素を規定濃度で添加した基礎培地で構成されている。様々な利点から、エンドユーザーの間で無血清培地への需要が高まっており、この要因がセグメント成長に影響を与えている。

「アジア太平洋:細胞培養培地市場で最も成長著しい地域"
細胞培養培地市場は、北米、欧州、アジア太平洋、ラテンアメリカ(LATAM)、中東・アフリカ(MEA)にセグメント化される。アジア太平洋市場は、予測期間中に17.5%という最も高いCAGRを記録すると予想されている。細胞培養ベースのワクチン製造に対する好ましい規制支援とガイドライン、適度なワクチン製造コスト、アジア太平洋地域の主要市場プレイヤーによる地理的拡大の重視などが、アジア太平洋地域の成長をより速いペースで予測する主な要因のいくつかである。

本レポートで参照した主な参加者の内訳は以下の通り:
- 回答者別供給側80%、需要側20
- 役職別管理職- 45%、CXOおよび取締役- 30%、経営幹部- 25
- 地域別北米20%、欧州10%、アジア太平洋55%、中南米10%、中東・アフリカ5
世界の細胞培養培地市場における主要企業は、Thermo Fisher Scientific, Inc.(米国)、Merck KGaA(ドイツ)、Danaher Corporation(米国)、Sartorius AG(ドイツ)、Corning Incorporated(米国)、FUJIFILM Irvine Scientific, Inc.(日本)、Lonza Group AG(スイス)、Becton, Dickinson and Company(米国)、Miltenyi Biotec(ドイツ)、HiMedia Laboratories Pvt.(Ltd.(インド)、STEMCELL Technologies Inc.(カナダ)、Biologos LLC(米国)、Cell Applications, Inc.(米国)、Caisson Laboratories Inc.(米国)、PromoCell GmbH(ドイツ)、Cell Biologics, Inc.(米国)、InvivoGen(フランス)、PAN-Biotech GmbH(ドイツ)、Cellular Technology Limited, LLC(米国)、ZenBio, Inc.(米国)、Athena Environmental Sciences, Inc.(米国)、Cyagen Biosciences(米国)、Biowest SAS(フランス)、WELGENE Inc.(韓国)、KCell Biosciences(韓国)、Akron Biotech(米国)。調査範囲この調査レポートは、細胞培養培地市場を分析し、市場規模と今後の成長可能性を推定することを目的としています。また、同市場における主要企業の会社概要、製品提供、最近の動向とともに、詳細な競合分析も掲載しています。
レポート購入の理由
本レポートは、細胞培養培地市場全体とそのサブセグメントについて、最も近似した収益数字を提供することで、市場リーダー/新規参入者の助けとなります。また、利害関係者が競争状況をより良く理解し、より多くの洞察を得ることで、自社のビジネスをより良く位置づけ、適切な市場参入戦略を立てるのに役立ちます。本レポートは、関係者が市場の鼓動を理解し、主要な市場促進要因、阻害要因、機会、課題に関する情報を提供することを可能にします。

本レポートは、以下のポイントに関する洞察を提供します:
- 細胞培養培地市場の成長に影響を与える主要な促進要因(製薬企業の研究開発費、細胞ベースのワクチン用の新たな細胞培養技術、モノクローナル抗体とバイオシミラーの需要増加、幹細胞研究の成長、市場参入企業による新たな細胞培養培地の発売、血清や動物性成分を含まない培地の需要増加、個別化医療への注目の高まり)、阻害要因(高価な細胞生物学研究製品、細胞生物学研究に関する倫理的懸念)、機会(3D細胞培養の進展)、課題(小規模企業や新規参入企業の生き残り)の分析

- 製品開発/イノベーション:細胞培養培地市場における今後の動向、研究開発活動、新製品発売に関する詳細な洞察

- 市場開発:有利な市場に関する包括的な情報 - 本レポートは様々な地域の細胞培養培地市場を分析しています。

- 市場の多様化:細胞培養培地市場における新製品、未開拓地域、最近の開発、投資に関する網羅的情報

- 競合評価:Thermo Fisher Scientific, Inc.(米国)、Merck KGaA(ドイツ)、Danaher Corporation(米国)、Sartorius AG(ドイツ)、Corning Incorporated(米国)、FUJIFILM Irvine Scientific, Inc.(日本)、Lonza Group AG(スイス)、Becton, Dickinson and Company(米国)、Miltenyi Biotec(ドイツ)、HiMedia Laboratories Pvt.(Ltd.(インド)、STEMCELL Technologies Inc.(カナダ)、Biologos LLC(米国)。

 

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Summary

The global cell culture media market is projected to reach USD 13.0 billion by 2028 from USD 6.2 billion in 2023, at a CAGR of 16.0% during the forecast period. Rising demand for mabs & biosimilars, increased adoption of serum-free media are some of the major factors projecting the market growth. Increased adoption of cell-based vaccines coupled with rise in investment by key market players in launch of novel products in the market are some of the major elements anticipated to drive the market growth in coming years.

“By type, the serum-free media segment is projected to grow at significant CAGR during the forecast period”
In 2022, the serum-free media segment accounted for the largest share of the market. Serum-free media has been developed as an alternative to serum-containing media to provide a more controlled and defined environment for cell culture. These media are usually composed of a basal medium supplemented with defined concentrations of growth factors, hormones, vitamins, minerals, and other nutrients necessary for cell growth and proliferation. Due to various advantages there has been increased demand for serum-free media among end users, this factor is impacting the segmental growth.

“Asia Pacific: The fastest-growing region in the cell culture media market”
The cell culture media market is segmented into North America, Europe, Asia Pacific, Latin America (LATAM) and Middle East and Africa (MEA). The Asia Pacific market is expected to register the highest CAGR of 17.5% during the forecast period. Favorable regulatory support and guidelines for the cell culture-based vaccine production, moderate manufacturing costs of vaccines and emphasis on geographical expansion by key market players in the region are some of the major factors anticipated to project the growth of the Asia Pacific region at faster pace.

A breakdown of the primary participants referred to for this report is provided below:
• By Respondent: Supply Side- 80% and Demand Side 20%
• By Designation: Managers- 45%, CXOs and Directors - 30%, and Executives - 25%
• By Region: North America -20%, Europe -10%, Asia-Pacific -55%, Latin America -10%, Middle East & Africa- 5%
The prominent players in the global cell culture media market are Thermo Fisher Scientific, Inc. (US), Merck KGaA (Germany), Danaher Corporation (US), Sartorius AG (Germany), Corning Incorporated (US), FUJIFILM Irvine Scientific, Inc. (Japan), Lonza Group AG (Switzerland), Becton, Dickinson and Company (US), Miltenyi Biotec (Germany), HiMedia Laboratories Pvt. Ltd. (India), STEMCELL Technologies Inc. (Canada), Biologos LLC (US), Cell Applications, Inc. (US), Caisson Laboratories Inc. (US), PromoCell GmbH (Germany), Cell Biologics, Inc. (US), InvivoGen (France), PAN-Biotech GmbH (Germany), Cellular Technology Limited, LLC (US), ZenBio, Inc. (US), Athena Environmental Sciences, Inc. (US), Cyagen Biosciences (US), Biowest SAS (France), WELGENE Inc.(South Korea), KCell Biosciences (South Korea), and Akron Biotech (US). Research Coverage: The report analyzes the cell culture media market and aims to estimate the market size and future growth potential. The report also includes an in-depth competitive analysis of the key players in this market, along with their company profiles, product offerings, and recent developments.
Reasons to Buy the Report
The report will help market leaders/new entrants by providing them with the closest approximations of the revenue numbers for the overall cell culture media market and its subsegments. It will also help stakeholders better understand the competitive landscape and gain more insights to better position their business and make suitable go-to-market strategies. This report will enable stakeholders to understand the market's pulse and provide them with information on the key market drivers, restraints, opportunities, and challenges.

The report provides insights on the following pointers:
• Analysis of key drivers (R&D spending in pharmaceutical companies, emerging cell culture technologies for cell-based vaccines, increasing demand for monoclonal antibodies and biosimilars, growth in stem cell research, the launch of new cell culture media by market players, increasing demand for serum and animal component-free media and the growing focus on personalized medicine), restraints (Expensive cell biology research products, ethical concerns regarding cell biology research), opportunities (Advancing in 3D cell cultures), and challenges (Survival of small players and new entrants) influencing the growth of the cell culture media market

• Product Development/Innovation: Detailed insights on upcoming trends, research & development activities, and new product launches in the cell culture media Market

• Market Development: Comprehensive information about lucrative markets – the report analyses the cell culture media market across varied regions

• Market Diversification: Exhaustive information about new products, untapped geographies, recent developments, and investments in the cell culture media market

• Competitive Assessment: In-depth assessment of market shares, growth strategies and product offerings of leading players like Thermo Fisher Scientific, Inc. (US), Merck KGaA (Germany), Danaher Corporation (US), Sartorius AG (Germany), Corning Incorporated (US), FUJIFILM Irvine Scientific, Inc. (Japan), Lonza Group AG (Switzerland), Becton, Dickinson and Company (US), Miltenyi Biotec (Germany), HiMedia Laboratories Pvt. Ltd. (India), STEMCELL Technologies Inc. (Canada), Biologos LLC (US).



 

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