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IoTソリューション・サービス市場:コンポーネント(ソリューションとサービス)、組織規模、導入形態、注力分野(スマート製造、スマートエネルギーと公益事業、スマート小売)、地域別 - 2027年までの世界予測


IoT Solutions and Services Market by Component (Solutions and Services), Organization Size, Deployment Mode, Focus Area (Smart Manufacturing, Smart Energy and Utilities, and Smart Retail) and Region - Global Forecast to 2027

IoTソリューション・サービス市場は、予測期間中に年平均成長率(CAGR)18.8%で、2022年の2431億米ドルから2027年には575億米ドルまで成長すると予測されます。IoTソリューション・サービス市場は、新技術の進化... もっと見る

 

 

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MarketsandMarkets
マーケッツアンドマーケッツ
2022年6月16日 US$4,950
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サマリー

IoTソリューション・サービス市場は、予測期間中に年平均成長率(CAGR)18.8%で、2022年の2431億米ドルから2027年には575億米ドルまで成長すると予測されます。IoTソリューション・サービス市場は、新技術の進化やデジタル施策の導入・拡大により、急速な成長が見込まれています。
IoT(Internet of Things)は、インターネットやその他のネットワーク接続をさまざまなセンサーやデバイス、「モノ」に拡張したものと定義され、電球や鍵、換気口などの単純なものでさえ、より多くの処理能力と分析能力を持つことができるようになります。IoTの普及に貢献する重要な要素のひとつに、相互運用性があります。IoTではしばしば「モノ」として知られる、接続された「スマート」デバイスは、周囲の環境からデータを収集し、他のデバイスやネットワークと共有することができます。デバイスは、特にデータ分析や処理のために、ほとんど、あるいは全く人と接触することなく、その仕事を遂行することができます。
接続されたデバイスの数が増加していることから、モノのインターネット(IoT)は進化し続け、現在共有・分析されているデータに層を増やし、自動化を促進する複雑なアルゴリズムを生み出すことになるでしょう。IoTは、接続可能な「モノ」の範囲が広いため、個人ユーザーから大規模な産業まで、さまざまな可能性を切り開いています。
予測期間中、オンプレミスセグメントがより大きな市場規模を持つことになる
展開モードのうち、予測期間中はオンプレミス(構内)セグメントがより大きな市場規模を持つと推定されます。データの世代が増えるにつれて、さまざまな課題が発生しています。これらの課題には、ストレージ、プライバシー、手頃な価格などがあります。
大企業向けセグメント、予測期間中に高いCAGRを維持
組織規模のうち、大企業は市場をリードすると予測される。大企業は、特定のユースケースにIoTソリューションとサービスソリューションを使用するため、大企業におけるIoTソリューションとサービスおよびサービスの採用が高まっている。彼らは、ITインフラストラクチャの明確な性質が複雑であるため、セキュリティを根本的に管理するという問題のある課題を抱えている。大企業は、デジタルインフラを構築し、デジタル目標を推進するための中央革新グループを設立して、リーダーシップと組織構造に焦点を当てる必要があります。
地域別では、アジア太平洋地域が予測期間中に最も高いCAGRを維持する見込み
アジア太平洋地域は、予測期間中に良いペースで成長すると予想されます。ビジネスプロセスを改善・合理化し、意思決定をサポートする必要性が、アジア太平洋地域におけるIoTソリューションおよびサービスの需要を促進しています。したがって、この地域のIoTソリューションおよびサービスのベンダーは、自社の製品ラインに関連するイノベーションに注力しています。中国、日本、インドは、IoTソリューションおよびサービス市場において十分な成長機会を示している。
プライマリーの内訳
IoTソリューションおよびサービス市場で事業を展開する様々な主要組織の最高経営責任者(CEO)、イノベーションおよびテクノロジーディレクター、システムインテグレーター、経営幹部に対して詳細なインタビューを実施した。
企業別ではティアI:35%、ティアII:45%、ティアIII:20
役職別C-レベルエグゼクティブ役職別:C-Level Executive 35%、D-Level Executive 25%、マネージャー 40
地域別アジア太平洋: 25%、ヨーロッパ: 30%、北米: 30%、中東・アフリカ: 10%、中南米: 5
本レポートでは、IoTソリューションとサービスのソリューションとサービスを提供する主要プレイヤーの調査も行っています。世界のIoTソリューションとサービス市場における主要ベンダーのプロフィールを掲載しています。世界のIoTソリューションおよびサービス市場の主要ベンダーは、シーメンス(ドイツ)、マイクロソフト(米国)、AWS(米国)、IBM(米国)、インテル(米国)、シスコ(米国)、Google(米国)、Oracle(米国)、SAP(ドイツ)、クアルコム(米国)、オキサジャイル(米国)、エアリス・コミュニケーションズ(米国)。富士通(日本)、PTC(米国)、日立(日本)、GEデジタル(米国)、ARM(英国)、ソフトウェアAG(ドイツ)、Particle(米国)、HQソフトウェア(エストニア)、テリット(英国)、ClearBlade(米国)、Ayla Networks(米国)、Hologram(米国)、Losant(米国)、Samsara(米国)、Litmus(米国)、Confidex(フィンランド)。
調査対象範囲
本市場調査は、セグメントにわたるIoTソリューションおよびサービス市場を対象としています。コンポーネント、展開モード、組織規模、アプリケーション、垂直、地域などの異なるセグメントにわたる市場規模およびこの市場の成長可能性を推定することを目的としています。また、市場の主要企業の詳細な競合分析、企業プロファイル、製品や事業の提供に関する主な見解、最近の開発、主要な市場戦略などを掲載しています。
本レポートを購入する主な利点
本レポートは、本市場の市場リーダー/新規参入者に、IoTソリューションおよびサービス市場全体とそのサブセグメントに関する収益数の最も近い概算に関する情報を提供するものと思われます。ステークホルダーが競争環境を理解し、自社のビジネスを位置づけ、適切な市場参入戦略を計画するためのより良い洞察を得るのに役立つだろう。また、ステークホルダーが市場の脈動を理解するのに役立ち、主要な市場促進要因、阻害要因、課題、機会に関する情報を提供します。

 

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Summary

The IoT solutions and services market is projected to grow from USD 243.1 billion in 2022 to USD 575.0 billion by 2027, at a Compound Annual Growth Rate (CAGR) of 18.8% during the forecast period. The IoT Solutions and Services market is expected to grow at a rapid pace due to the evolution of new technologies, and adoption and scaling of digital initiatives.
The internet of things (IoT) is defined as an extension of the internet and other network connections to various sensors and devices or "things," allowing even simple objects such as lightbulbs, locks, and vents to have more processing and analytical capabilities. One of the important elements of the IoT that contributes to its growing popularity is interoperability. Connected or "smart" devices, often known as "things" in the IoT, can collect and share data from their surroundings with other devices and networks. Devices can perform their jobs with little or no human contact specifically for data analysis and processing.
Given the growing number of connected devices, the Internet of Things (IoT) will continue to evolve, adding layers to the data that is currently being shared and analyzed and giving rise to complex algorithms that result in increased automation. Because of the wide range of "things" that may be connected to it, the IoT has opened up a world of possibilities for both individual users and large industries.
The on premises segment to have the larger market size during the forecast period
Among deployment mode, the on premises segment is estimated to grow with the larger market size during the forecast period. The increasing generation of data leads to various challenges for several organizations. These challenges include storage, privacy, and affordability.
The Large Enterprises segment to hold higher CAGR during the forecast period
Among the organization size, the large enterprises are projected to lead the market. The adoption of IoT Solutions and Services and services among large enterprises is elevated as large enterprises use IoT Solutions and Services solutions for specific use cases. They are challenged with the problematic assignment of fundamentally managing security because of the distinct nature of IT infrastructure, which is complicated in nature. Large enterprises must create digital infrastructure and focus on leadership and organization structure by creating central innovation groups to drive the digital objectives.
Among regions, Asia Pacific to hold highest CAGR during the forecast period
Asia Pacific is expected to grow at a good pace during the forecast period. The need to improve and streamline business processes and support decision-making is driving the demand for IoT Solutions and Services in the Asia Pacific. Hence, IoT Solutions and Services vendors in this region focus on innovations related to their product line. China, Japan, and India have displayed ample growth opportunities in the IoT Solutions and Services market.
Breakdown of primaries
In-depth interviews were conducted with Chief Executive Officers (CEOs), innovation and technology directors, system integrators, and executives from various key organizations operating in the IoT Solutions and Services market.
 By Company: Tier I: 35%, Tier II: 45%, and Tier III: 20%
 By Designation: C-Level Executives: 35%, D-Level Executives: 25%, and Managers: 40%
 By Region: Asia Pacific: 25%, Europe: 30%, North America: 30%, Middle East & Africa: 10%, Latin America: 5%
The report includes the study of key players offering IoT Solutions and Services solutions and services. It profiles major vendors in the global IoT Solutions and Services market. The major vendors in the global IoT Solutions and Services market include Siemens (Germany), Microsoft (US), AWS (US), IBM (US), Intel (US), Cisco (US), Google (US), Oracle (US), SAP (Germany), Qualcomm (US), Oxagile (US), Aeris Communications (US), Fujitsu (Japan), PTC (US), Hitachi (Japan), GE Digital (US), ARM (UK), Software AG (Germany), Particle (US), HQ Software (Estonia), Telit (UK), ClearBlade (US), Ayla Networks (US), Hologram (US), Losant (US), Samsara (US), Litmus (US), and Confidex (Finland).
Research Coverage
The market study covers the IoT Solutions and Services market across segments. It aims at estimating the market size and the growth potential of this market across different segments, such as components, deployment mode, organization size, application, vertical, and region. It includes an in-depth competitive analysis of the key players in the market, along with their company profiles, key observations related to product and business offerings, recent developments, and key market strategies.
Key Benefits of Buying the Report
The report would provide the market leaders/new entrants in this market with information on the closest approximations of the revenue numbers for the overall IoT Solutions and Services market and its subsegments. It would help stakeholders understand the competitive landscape and gain more insights better to position their business and plan suitable go-to-market strategies. It also helps stakeholders understand the pulse of the market and provides them with information on key market drivers, restraints, challenges, and opportunities.



 

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