コンテナターミナル自動化設備と技術市場 2021年版Container Terminal Automated Equipment and Technologies Market, Edition 2021 M14 Intelligenceでは、自動化研究の分野で一貫した取り組みを行っており、鉱業、建設、港湾コンテナターミナル、倉庫、工場、航空宇宙・防衛、農業などの産業を牽引する自律的技術に焦点を当てた新しいレポー... もっと見る
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サマリーM14 Intelligenceでは、自動化研究の分野で一貫した取り組みを行っており、鉱業、建設、港湾コンテナターミナル、倉庫、工場、航空宇宙・防衛、農業などの産業を牽引する自律的技術に焦点を当てた新しいレポートをシリーズ化しています。 今回の調査は、世界のコンテナターミナルのデジタル化と自動化に関する3ヶ月間の机上調査の成果です。過去10年間に実施された100件以上のターミナル自動化プロジェクトを網羅し、コンテナターミナル業界におけるグリーンフィールドおよびブラウンフィールドの自動化、半自動化および完全自動化ターミナル、自動化を定義する技術、岸壁からヤード、ゲートに至るまでの自動化設備の動向を評価しています。 本レポートは、以下のような業界動向の把握に役立ちます
・コンテナターミナルの自動化に関する完全ガイド - 技術から市場まで
市場概要
この調査レポートは、コンテナターミナルの自動化のトレンドを提供し、自動化のトレンドを支援する技術を分析することを目的としています。 過去の市場動向を説明し、ターミナルの自動化に使用される自動化機器、自動化ソリューションやサービス、技術(カメラ、レーダー、LiDAR)市場の金額と数量の両面から市場規模を予測しています。 昨年のパンデミックによる景気低迷にもかかわらず、多くの港湾では2020年のTEU換算の総処理量が大幅に増加しています。しかし、港湾は現在、混雑問題や労働問題、競争の激化などの課題を抱えています。これらの課題に加えて、コンテナ荷役は依然として業界で最も危険な作業の一つです。コンテナや機器の取り扱いにおけるデジタル化、リモートハンドリング、自動化の導入は、これらの圧力に対応するものです。コンテナの無人化は、明らかにセンシング技術へのニーズが高まっていることを意味しています。 この10年でコンテナターミナルの自動化と安全性は大幅に向上したが、現在、世界には66の自動化されたコンテナターミナルがあり、そのうち完全に自動化されているのは20だけで、残りは半自動化されたターミナルである。これは全世界のコンテナターミナルのわずか4%に過ぎない。 楽観的な見方をすれば、まだ96%のコンテナターミナルが何らかの自動化を実現していないということになります。これは、コンテナハンドリング機器メーカー、テクノロジープロバイダー、自動化インテグレーターなど、エコシステムに関わるすべての人にとって大きなチャンスです。本レポートでは、中長期的に半自動化または完全自動化される港湾の総数、自動化機器の総導入数と今後の販売予測、ブラウンフィールドおよびグリーンフィールドの自動化プロジェクトの総数(過去および将来)などの観点から、機器メーカー、技術会社、自動化インテグレーターのアドレス可能な市場を読者に提供します。 レポートでは、自動化された機能を持つコンテナハンドリング機器として、自動化レールマウントガントリー(A-RMG)クレーン、自動化ラバータイヤガントリー(A-RTG)クレーン、自動化スタッキングクレーン(ASC)、自動化ストラドルキャリア(AutoStrad)、無人搬送車(AGV)、半自動化・自動化ターミナルトラクター(Auto TT)の6つを分析しています。本レポートでは、これら各機器の販売台数、価格動向、市場規模を予測し、さらに自律機能に使用される技術(カメラ、レーダー、LiDAR)の市場規模(金額、数量、ASP)を分析しています。 Key Questions Answered
企業のリスト
1.カルゴテック-カルマー
2. Gaussin
3. Hyster-Yale
4. Konecranes
5. Kuenz
6. Liebherr
7.MAN
8. 三井E&S
9. アウトライダー
10. サニー
11. テルバーグ
12. VDL
13. ボルボ
14. ZPMC
これはサンプルリストであり、本調査の対象企業を網羅するものではありません。 調査対象企業の詳細については、サンプル資料をダウンロードしてください。 目次目次 エグゼクティブサマリー 1.調査の範囲と前提条件 2.調査方法 - データ収集、分析、予測 3. 背景調査
3.1.世界のコンテナターミナル港の処理能力上位20位 4. 自律的センシング技術と選択肢
4.1.センサーの種類 5. 自律型センシング技術の市場規模と予測
5.1.LiDAR
5.1.1.コンテナターミナルオートメーション用LiDAR市場(金額・数量)合計 5.1.2.LiDAR市場(金額・数量)の自動化機器別内訳 5.1.2.1 STS(Ship-to-Shore Cranes)またはQuay Cranes 5.1.2.2.ASC(Automated Stacking Cranes:自動積上げクレーン) 1.2.2. 5.1.2.3.自動化されたレールマウント・ガントリー(A-RMG)クレーン 5.1.2.4.自動化されたゴムタイヤ式ガントリー(A-RTG)クレーン 5.1.2.5.自動化されたストラドルキャリア(AutoStrad) 5.1.2.6.自動化されたガイド付き車両(AGV) 5.1.2.7.自律型ターミナル・トラクター(Auto TT)
5.2.3Dセンシングカメラ
5.2.1.コンテナターミナル自動化用LiDAR市場(金額・数量)の推移 5.2.2.自動化設備別LiDAR市場(金額・数量)の内訳 5.2.2.1 船から岸壁へのクレーン(STS)または岸壁クレーン 5.2.2.2.ASC(Automated Stacking Cranes:自動積上げクレーン) 2.2.2. 5.2.2.3.自動化されたレールマウント・ガントリー(A-RMG)クレーン 5.2.2.4.自動化されたゴムタイヤ式ガントリー(A-RTG)クレーン 5.2.2.5.自動化されたストラドルキャリア(AutoStrad) 5.2.2.6.自動化されたガイド付き車両(AGV) 5.2.2.7.自律型ターミナル・トラクター(Auto TT)
5.3.レーダー
5.3.1.コンテナターミナルオートメーション用レーダー市場全体(金額および数量 5.3.2.レーダー市場(金額および数量)、自動化設備別内訳 5.3.2.1 STS(Ship-to-Shore Cranes)またはQuay Cranes 5.3.2.2.ASC(Automated Stacking Cranes) 3.2.2. 5.3.2.3.自動化されたレール・マウント・ガントリー(A-RMG)クレーン 5.3.2.4.自動化されたゴムタイヤ式ガントリー(A-RTG)クレーン 5.3.2.5.自動化されたストラドルキャリア(AutoStrad) 5.3.2.6.自動化されたガイド付き車両(AGV) 5.3.2.7.自律型ターミナル・トラクター(Auto TT) 6.自律走行センシング技術 アプリケーションソリューション
6.1.トラックのポジショニング 7.コンテナターミナルの自動化機器、ソリューション、サービス市場
7.1.ターミナル自動化機器市場(金額・数量 8.コンテナターミナルオートメーションのエコシステム分析
8.1.コンテナポートオペレーター 9.コンテナターミナル業界の評価
9.1.ターミナルのデジタル化と自動化のための投資と資金調達 10.付録
10.1.定義
Summaryこの調査レポート世界のコンテナターミナル自動化設備・技術市場を調査し、コンテナターミナル業界のデジタル化と自動化に関する分析・予測結果を提供しています。 主な掲載内容(目次より抜粋)
Exhaustive Coverage M14 Intelligence’s consistent endeavor in the field of automation research has led to the series of brand-new reports that focuses on autonomous technologies driving industries such as mining, construction, port-container terminals, warehouses, factories, aerospace & defense, and agriculture. This research study is an outcome of 3 months of desk research on digitization and automation of container terminals across the globe. The report exhaustively talks about the more than 100 terminal automation projects conducted in the last decade to evaluate the trend within container terminal industry for greenfield and brownfield automation; semi-automated and fully automated terminals; technologies defining the automation, automated equipment from quay to yard to gate. This report helps the reader with the following core industry trends –
Key Highlights A complete guide on ports and container terminals automation – from technologies to markets
Market Overview This research study is intended to provide trends in container terminal automation and analyzing the technologies that are assisting the trend of automation. The report describes the historical market trends and forecasts the market size both in terms of value and volume of automated equipment used in terminal automation, automation solutions and services, and technologies (camera, radar, and LiDAR) market. Despite the economic downturn of last year due to the pandemic, many ports have seen significant increase in the total throughput in terms of TEU in 2020. However, ports are now increasing facing congestion problems, labor issues, and increasing competition. Alongside these challenges, container handling remains one of the most dangerous operations in the industry. The introduction of digitization, remote handling, and automation in handling containers and equipment is a response to all these pressures. Unmanned handling of the containers clearly means there is an increasing need towards sensing technologies. Although the level of automation and safety in container terminals has increased considerably in this decade, today there are just 66 automated container terminals worldwide of which only 20 are fully automated while the rest are semi-automated terminals. This is just 4 percent of the total container terminals worldwide. From the optimistic view this means there are almost 96 percent container terminals yet to witness automation of any kind which indeed is a great opportunity for everyone in the ecosystem – right from the container handling equipment manufacturers to technology providers, to automation integrator. The report helps the reader with the total addressable market for the equipment players, technology companies, and automation integrator in terms of total number of ports to be semi or fully automated in mid and long term, the total deployed base of automated equipment and future sales forecast of these equipment, total brownfield and total greenfield automation projects (historical and future). The report has analyzed six container handling equipment with automated functionalities including automated rail-mounted gantry (A-RMG) cranes, automated rubber tyred gantry (A-RTG) cranes, automated stacking cranes (ASC), automated straddle carriers (AutoStrad), automated guided vehicles (AGV), and semi-automated and automated terminal tractors (Auto TT). The report forecast the sales volume, pricing trends, and market size of each of these equipment and further analyses the market size (value, volume, and ASP) of technologies (camera, radar, LiDAR) used for autonomous functionalities. Key Questions Answered
List of Companies
1. Cargotec-Kalmar
2. Gaussin
3. Hyster-Yale
4. Konecranes
5. Kuenz
6. Liebherr
7. MAN
8. Mitsui E&S
9. Outrider
10. Sany
11. Terberg
12. VDL
13. Volvo
14. ZPMC
This is just a sample list and not exhaustive list of companies covered in this research study. Please download the sample document for more information on companies researched. Table of ContentsTable of Contents Executive Summary 1. Scope of Research and Assumptions 2. Research Methodology - Data Collection, Analysis, and Forecast 3. Background Research
3.1. Top 20 Container Terminal Ports Worldwide by Throughput 4. Autonomous Sensing Technologies and Choices
4.1. Type of Sensors 5. Autonomous Sensing Technologies Market Size and Forecast
5.1. LiDAR
5.1.1. Total LiDAR Market (Value and Volume) for Container Terminal Automation 5.1.2. LiDAR Market (Value and Volume), breakdown by Automated Equipments 5.1.2.1 Ship-to-shore Cranes (STS) or Quay Cranes 5.1.2.2. Automated Stacking Cranes (ASC) 5.1.2.3. Automated Rail-mounted Gantry (A-RMG) Cranes 5.1.2.4. Automated Rubber-Tyred Gantry (A-RTG) Cranes 5.1.2.5. Automatd Straddle Carriers (AutoStrad) 5.1.2.6. Automated Guided Vehicles (AGV) 5.1.2.7. Autonomous Terminal Tractors (Auto TT)
5.2. 3D Sensing Camera
5.2.1. Total LiDAR Market (Value and Volume) for Container Terminal Automation 5.2.2. LiDAR Market (Value and Volume), breakdown by Automated Equipments 5.2.2.1 Ship-to-shore Cranes (STS) or Quay Cranes 5.2.2.2. Automated Stacking Cranes (ASC) 5.2.2.3. Automated Rail-mounted Gantry (A-RMG) Cranes 5.2.2.4. Automated Rubber-Tyred Gantry (A-RTG) Cranes 5.2.2.5. Automatd Straddle Carriers (AutoStrad) 5.2.2.6. Automated Guided Vehicles (AGV) 5.2.2.7. Autonomous Terminal Tractors (Auto TT)
5.3. Radar
5.3.1. Total Radar Market (Value and Volume) for Container Terminal Automation 5.3.2. Radar Market (Value and Volume), breakdown by Automated Equipments 5.3.2.1 Ship-to-shore Cranes (STS) or Quay Cranes 5.3.2.2. Automated Stacking Cranes (ASC) 5.3.2.3. Automated Rail-mounted Gantry (A-RMG) Cranes 5.3.2.4. Automated Rubber-Tyred Gantry (A-RTG) Cranes 5.3.2.5. Automatd Straddle Carriers (AutoStrad) 5.3.2.6. Automated Guided Vehicles (AGV) 5.3.2.7. Autonomous Terminal Tractors (Auto TT) 6. Autonomous Sensing Technologies Application Solutions
6.1. Truck Positioning 7. Container Terminal Automation Equipments, Solutions, Services Market
7.1. Terminal Automation Equipments Market (Value and Volume) 8. Container Terminal Automation Ecosystem Analysis
8.1. Container Port Operators 9. Container Terminal Industry Assessment
9.1. Investments and Funding for Terminal Digitisation and Automation 10. Appendices
10.1. Definitions
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よくあるご質問M14 intelligence社はどのような調査会社ですか?M14インテリジェンス(M14 intelligence)は航空宇宙&防衛、自動車、電子機器&半導体など、世界の先端技術を専門としている調査会社です。 もっと見る 調査レポートの納品までの日数はどの程度ですか?在庫のあるものは速納となりますが、平均的には 3-4日と見て下さい。
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