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港湾インフラ市場 - 世界の産業規模、シェア、動向、機会、予測、港湾タイプ別(海上、内陸)、用途別(旅客、貨物)、建設タイプ別(ターミナル、設備、その他)、インフラ別(コンテナ、エネルギー、ブレークバルク、ロールオン/ロールオフ港)、地域別・競合別セグメント、2019-2029F


Port Infrastructure Market - Global Industry Size, Share, Trends, Opportunity, and Forecast, Segmented By Port Type (Sea, Inland), By Application (Passenger, Cargo), By Construction Type (Terminal, Equipment, Others), By Infrastructure (Container, Energy, Break-Bulk, Roll-On/Roll-Off Ports), By Region & Competition, 2019-2029F

世界の港湾インフラ市場は2023年に1,608億8,000万米ドルと評価され、2029年までの年平均成長率は5.19%で、予測期間中に力強い成長が予測されている。 港湾インフラ市場には、海港および関連施設の計画、開発、運... もっと見る

 

 

出版社 出版年月 電子版価格 ページ数 言語
TechSci Research
テックサイリサーチ
2024年9月29日 US$4,900
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181 英語

 

サマリー

世界の港湾インフラ市場は2023年に1,608億8,000万米ドルと評価され、2029年までの年平均成長率は5.19%で、予測期間中に力強い成長が予測されている。
港湾インフラ市場には、海港および関連施設の計画、開発、運営に携わる世界的な産業が含まれる。このダイナミックなセクターは、国際貿易を促進する上で極めて重要な役割を担っており、海上ルートにおける物品の効率的な移動のための重要なノードとしての役割を果たしている。港湾インフラには、ターミナル、バース、保管ヤード、輸送リンクなど、さまざまな構成要素が含まれ、多様な種類の貨物や船舶の大きさに対応できるように設計されている。主な機能には、荷役、倉庫、物流業務などがあり、これらはすべて、グローバル・サプライ・チェーンのシームレスな機能にとって不可欠なものである。市場は、経済成長、貿易パターン、政府政策などの要因に影響され、近代化、拡張、持続可能性への取り組みに向けて多額の投資が行われている。貿易活動の結節点として、港湾インフラ市場は、競争環境、技術の進歩、進化する規制の枠組みを遵守しながら業務効率を高めることに重点を置くという特徴があります。全体として、港湾インフラ市場は、海上ルートを通じて国際的な商取引と連結性を促進する上で重要な役割を果たしており、世界経済に大きく貢献している。
主な市場促進要因
国際貿易の拡大とグローバル化
世界の港湾インフラ市場は、国際貿易の拡大とグローバル化の進行に大きな影響を受けている。経済の相互接続が進むにつれ、効率的で先進的な港湾施設に対する需要が高まっている。港湾は、国家間の物資や商品の移動を促進し、輸出入の両面で極めて重要な役割を果たしています。
グローバル化によって国境を越えた商取引が増加する中、より大量の貨物を扱い、より大型の船舶に対応し、物流業務を合理化する先進技術を導入できる港湾に対するニーズが高まっている。国際貿易の継続的な成長は、港湾インフラへの投資を推進する主要な原動力であり、これらの施設が競争力を維持し、グローバルな商業の進化する需要に対応できることを保証している。
港湾運営における技術の進歩
先進技術の統合は、港湾インフラの景観を再構築し、効率性、安全性、持続可能性を促進しています。自動化、人工知能、モノのインターネット(IoT)、その他の最先端技術は、荷役や船舶の航行からセキュリティやメンテナンスに至るまで、港湾業務のさまざまな側面を最適化するために導入されています。
デジタルシステムとリアルタイムのデータ分析を備えたスマートポートは、業務の透明性を高め、所要時間を短縮し、全体的な効率を向上させる。こうした技術的進歩は、既存の港湾施設のアップグレードへの投資を呼び込むだけでなく、技術的に洗練された新しい港湾の開発を促進する。業界が技術革新を受け入れる中、港湾インフラの世界市場は、技術統合による卓越した運用の追求によって推進されている。
エネルギー輸出入需要の増加
世界のエネルギー情勢は、伝統的なエネルギー源と再生可能なエネルギー源の両方に対する需要の増加に伴い、大きな転換期を迎えています。この変化は、特にエネルギー資源が豊富な地域や戦略的に位置する地域の港湾インフラ市場に直接的な影響を及ぼしています。港湾は、石油、天然ガス、その他のエネルギー関連製品の輸出入にとって極めて重要な拠点となる。
各国がエネルギー源の多様化と安定したサプライチェーンの確保を目指す中、港湾インフラへの投資は、より大規模で多様なエネルギー輸送を処理する必要性によって推進されている。液化天然ガス(LNG)やその他のエネルギー商品に特化したターミナルは、近代的な港湾施設の不可欠な構成要素であり、世界の港湾インフラ市場の主要な原動力となっている。
政府の政策が市場を促進する可能性が高い
戦略的インフラ開発への取り組み
世界各国の政府は、経済成長、貿易の円滑化、国家全体の発展を促進する上で、港湾インフラが果たす重要な役割を認識しています。こうした優先課題に対処するため、多くの国が港湾施設を特に対象とした戦略的インフラ整備構想を実施しています。これらの政策は、財源を配分し、規制プロセスを合理化し、港湾インフラの拡張、近代化、維持のための明確なロードマップを提供するように設計されています。
戦略的なインフラ整備イニシアティブは、貿易量の増加に対応するための港湾の能力と効率の強化に重点を置いた長期的な計画を含むことが多い。政府は、こうしたイニシアチブを成功させるために、国際機関、民間企業、地元の利害関係者と協力することがある。明確な政策と枠組みを確立することで、政府は投資を誘致し、世界の港湾インフラ市場の持続的成長に資する環境を整備することを目指している。
港湾の環境および持続可能性に関する規制
環境に対する懸念の高まりと持続可能な開発の必要性に対応するため、世界各国の政府は港湾事業の環境への影響を規制する政策を実施しています。これらの規制は、大気質や水質、騒音公害、沿岸生態系の保全など、さまざまな問題を包含しています。港湾当局は、厳しい環境基準を遵守し、エコロジカル・フットプリントを最小限に抑えるために環境に配慮した慣行を採用することが求められています。
港湾の環境および持続可能性に関する規制には、排出規制の実施、よりクリーンな技術の使用、廃棄物管理戦略の実施が含まれることが多い。各国政府は、経済発展と環境保全を両立させることの重要性を認識しており、環境に配慮した港湾慣行を促進するための政策を積極的に策定しています。こうした規制の遵守は、世界の港湾インフラ市場への投資や開発に影響を与える重要な要因となっている。
港湾プロジェクトへの民間セクター参加のインセンティブ
港湾インフラの開発・運営への民間セクターの参加を促進するため、政府は民間投資家を誘致するためのインセンティブを提供する政策を頻繁に実施しています。こうしたインセンティブには、税制優遇、補助金、規制支援、民間主導の港湾プロジェクトに対する承認プロセスの合理化などが含まれます。官民パートナーシップ(PPP)を促進することで、政府は民間セクターの専門知識や資源を活用し、港湾施設の効率性と競争力を高めることを目指しています。
民間セクターの参加に対するインセンティブは、大規模な港湾プロジェクトの資金ギャップを埋め、港湾管理や技術の革新を促進するのに役立ちます。政府は、民間セクターとの協力が効率性をもたらし、サービスの質を向上させ、港湾インフラ開発の全体的な成功に貢献することを認識しています。

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主な市場課題
不十分なインフラ投資と資金調達の制約
世界の港湾インフラ市場が直面する主な課題の1つは、不十分な投資と資金調達の制約という根強い問題です。港湾は貿易、経済発展、世界的な連結性を促進するという重要な役割を担っているにもかかわらず、多くの地域では港湾施設の拡張、近代化、維持を支援するための十分な財源を確保するのに苦労している。
港湾部門のインフラ整備には、新しいターミナルの建設、より深い航路のための浚渫、最新設備の設置、先端技術の導入といったプロジェクトのための多額の先行資本が必要である。しかし、政府は限られた公的資金をめぐる優先事項の競合に直面することが多く、港湾インフラへの必要な投資は、医療、教育、国家安全保障といった他の重要分野を優先するあまり、優先順位が下げられてしまう可能性があります。
公的資金調達の課題に加え、港湾プロジェクトへの民間セクターの参加は、経済の不確実性、規制上のハードル、投資の長期的収益性に対する懸念によって妨げられる可能性がある。予測可能で安定した投資環境の欠如は、民間投資家が大規模な港湾インフラ・プロジェクトにコミットすることを躊躇させる可能性がある。
不十分なインフラ投資という課題に対処するには、多面的なアプローチが必要である。政府は、十分に機能する港湾がもたらす長期的な経済効果を認識した上で、港湾開発に優先順位を付け、十分な資金を割り当てなければならない。官民パートナーシップを奨励し、規制プロセスを合理化し、債券やインフラファンドのような革新的な資金調達メカニズムを模索することも、民間部門の投資を呼び込み、世界の港湾インフラ市場における資金制約を緩和するのに役立つ。
環境・持続可能性への圧力の高まり
世界の港湾インフラ市場は、規制機関、地域社会、世界的な環境イニシアティブによって課される環境・持続可能性への圧力の高まりを乗り切るという大きな課題に直面しています。気候変動や生態系への懸念に対する意識が高まるにつれ、港湾は環境への影響、二酸化炭素排出量、地域の生態系への影響に対する監視の目が厳しくなっている。
港湾は、その性質上、海岸線や河口といった生態学的に敏感な地域に位置することが多い。浚渫活動、土地の埋め立て、港湾インフラの建設は、海洋生息地を破壊し、水質に影響を与え、沿岸浸食の一因となる可能性がある。さらに、船舶、荷役機器、輸送を含む港湾事業からの排出物は、大気汚染や温室効果ガス排出の一因となる。
各国政府や国際機関は、こうした影響を緩和するため、港湾に対し、よりクリーンな技術の採用、排出量の削減、持続可能な慣行の実施などを求める厳しい環境規制を実施するようになってきている。こうした規制は環境保護にとって極めて重要である一方、港湾運営者や投資家にとっては、環境への配慮と、効率的で競争力のある事業を維持するための経済的要請とのバランスを取らなければならないという課題もあります。
環境的に持続可能な慣行を実施するには、技術のアップグレード、代替エネルギー源、より厳しい排出基準の遵守などに多額の投資を必要とすることが多い。これは、特に既存のインフラの改修が必要な場合、港湾運営者の財源を圧迫する可能性がある。さらに、持続可能な慣行への移行は、港湾業務や関連する経済活動への潜在的な混乱を懸念する利害関係者の抵抗に直面する可能性もある。
環境と持続可能性への圧力の高まりという課題を克服するため、世界の港湾インフラ市場は技術革新を受け入れ、環境に優しい技術に投資する必要がある。これには、電気機器やハイブリッド機器の採用、再生可能エネルギー源の利用、新しいインフラ・プロジェクトにおけるグリーン設計原則の導入などが含まれる。政府、業界関係者、環境団体を巻き込んだ協力的な取り組みは、経済発展と環境保全のバランスを取り、世界の港湾インフラの長期的な持続可能性を確保するのに役立つ。
主な市場動向
デジタル化とスマートポート
港湾インフラ市場における最も変革的なトレンドの1つは、自動化とAI技術の採用である。港湾は、高度なシステムを統合して、オペレーションを合理化し、人的ミスを減らし、安全性を高めている。自動搬送車(AGV)は今や一般的なものとなり、ターミナル全体でコンテナを正確かつ効率的に輸送している。AI主導のシステムは荷役を管理し、メンテナンスの必要性を予測し、資源配分を最適化する。これらのテクノロジーは生産性を高めるだけでなく、運用コストを削減し、港湾のグローバル市場における競争力を高めている。
モノのインターネット(IoT)とリアルタイムのデータ分析は、サプライチェーンのあらゆる側面に包括的な可視性を提供することで、港湾業務に革命をもたらしている。センサーや接続されたデバイスは、機器の性能、環境条件、貨物の状態をリアルタイムで監視します。このデータは、潜在的な問題を予測し、物流を合理化し、意思決定プロセスを強化するために分析されます。例えば、IoTが可能にする予知保全は、ダウンタイムを減らし、港湾機械の寿命を延ばします。貨物のリアルタイム追跡は透明性を高め、関係者間のより良い調整を可能にし、全体的な効率を向上させる。
スマート港湾インフラは、増加する世界貿易量に対応するための港湾近代化の重要な要素です。これには、スマートグリッド、再生可能エネルギー源、高度通信ネットワークの統合が含まれる。スマートグリッドは、効率的なエネルギー管理を保証し、太陽光発電や風力発電などの再生可能エネルギー源を組み込んで、港湾事業の二酸化炭素排出量を削減します。高度な通信ネットワークは、さまざまな港湾システムや利害関係者間のシームレスな情報交換を促進し、業務調整の強化と遅延の低減を実現します。港湾が競争力を維持し、持続可能な目標を達成するためには、こうしたインフラの整備が不可欠です。
デジタル技術への依存度が高まる中、サイバーセキュリティは港湾当局にとって重要な焦点となっている。港湾は、業務を中断させ、機密データを漏洩させる可能性のあるサイバー脅威から保護するため、強固なサイバーセキュリティ対策に投資している。これには、高度な暗号化手法、ファイアウォール、侵入検知システムの導入が含まれる。また、定期的なサイバーセキュリティ監査や職員向けの研修プログラムも標準的な慣行となりつつある。デジタルインフラのセキュリティを確保することは、特にサイバー攻撃が巧妙化する中で、港湾業務の信頼性と信用を維持するために最も重要です。
港湾のデジタル化は、持続可能性と環境モニタリングの進歩にもつながっている。港湾は、大気や水質を監視し、排出量を追跡し、廃棄物をより効果的に管理するシステムを導入しています。自動化されたシステムは、エネルギー消費を調整し、資源の使用を最適化することで、より環境に優しいオペレーションに貢献します。デジタル・プラットフォームは、環境への影響に関する洞察を提供し、国際的な規制や基準への準拠を支援する。持続可能性を優先することで、港湾は環境フットプリントを削減し、環境に優しい慣行を推進することができます。
セグメント別の洞察
港湾タイプの洞察
2023年には、内陸セグメントが最大の市場シェアを占めた。このセグメントには、河川、湖沼、その他の内陸水路沿いに位置する港湾が含まれ、いくつかの戦略的優位性により活動が急増している。成長の原動力となっているのは、沿岸港湾の混雑を緩和し内陸地域へ直接アクセスできる、効率的で費用対効果の高い輸送ソリューションへのニーズである。内陸港湾は、グローバルな物流ネットワークの重要なノードとして機能し、より円滑で統合されたサプライチェーンを促進する。
内陸港セグメントが優位を占める主な理由の一つは、複合一貫輸送ソリューションにおけるその役割である。内陸港は通常、道路、鉄道、時には航空輸送ネットワークと統合されており、シームレスな複合一貫輸送の中継地となっている。この統合により、貨物の移動効率が向上し、輸送時間が短縮され、輸送コストが削減される。世界貿易が拡大し続ける中、このような効率的なロジスティクス・ソリューションに対する需要が、内陸港湾施設の開発と近代化に多額の投資を促している。内陸港湾は、地域の経済開発戦略において極めて重要な存在となっている。内陸地域に国際市場への直接アクセスを提供することで、これらの港湾は経済活動の分散化に役立ち、従来の沿岸拠点から離れた地域の産業成長を促進する。政府と民間企業はこの可能性を認識し、官民パートナーシップの拡大や、内陸港湾の容量と能力の拡大を目指したインフラ・プロジェクトへの資金提供につながっている。環境への配慮もまた、内陸セグメントの成長に重要な役割を果たしている。内水面航路は、陸路や空路に比べて排出量が少なく、二酸化炭素排出量も少ないため、より持続可能な輸送手段である。規制の圧力や企業の社会的責任への取り組みが、より環境に優しいロジスティクスの実践を後押しする時代において、この環境面での優位性はますます重要になっている。このように、より持続可能な輸送手段へのシフトは、内陸港湾インフラの魅力と拡大を後押ししている。
技術の進歩は、内陸港湾の魅力をさらに高めている。荷役の革新、港湾業務のデジタル化、スマート港湾技術の導入は、内陸港湾の効率性と競争力を向上させている。これらの進歩により、貨物の追跡・管理が改善され、物流プロセスが最適化され、運営コストが削減される。その結果、内陸部の港湾は現在、増加する貿易量に対応できる体制を整え、グローバル・サプライ・チェーン・ネットワークにおける重要なハブとして位置づけられている。
地域別の洞察
2023年の市場シェアはアジア太平洋地域が最大。世界の港湾インフラ市場でアジア太平洋地域が優位に立つ主な要因の一つは、その戦略的な地理的位置である。主要航路の交差点に位置するアジア太平洋地域は、国際貿易と海上輸送の重要な拠点となっている。同地域の広大な海岸線、多数の天然の港湾、主要航路への近接性は、港湾や海上インフラの設立にとって理想的な立地条件となっている。
アジア太平洋地域には、中国、インド、東南アジア諸国など、世界で最も経済成長の著しい国々がある。急速な工業化、都市化、経済発展により、商品やコモディティに対する需要が急増し、貿易量が飛躍的に増加している。その結果、物品の移動を促進し、国際貿易活動を支援する効率的な港湾インフラの必要性が高まっている。
アジア太平洋地域は、原材料、完成品、エネルギー資源を含む多様な商品を扱う広大な港湾ネットワークにより、世界貿易の大きなシェアを占めている。同地域では中産階級の急増と消費者需要の高まりが消費財の輸入を促進し、製造業の拡大が製造品の輸出を牽引している。このような貿易量の持続的な成長は、増大する貨物フローに対応するため、アジア太平洋全域の港湾インフラ整備を後押ししている。
アジア太平洋地域の政府および民間投資家は、増大する国際貿易の需要に対応するため、港湾インフラの拡張と近代化に積極的に投資してきた。こうした投資には、新規港湾の建設、既存施設の拡張、港湾の効率性と生産性を高めるための先端技術の導入などが含まれる。中国、シンガポール、インドなどの国々は、国際舞台での海上連結性と競争力の強化を目指し、野心的な港湾開発プロジェクトに取り組んでいる。
港湾インフラに加え、アジア太平洋諸国は域内外のシームレスな物資移動を促進するため、接続性と物流ネットワークの改善にも投資している。これには、鉄道、高速道路、内陸水路などの複合一貫輸送システムの開発や、サプライチェーン管理を最適化し業務効率を高めるためのデジタル技術の導入などが含まれる。
主要市場プレイヤー
- Essar Ports Limited
- Adani Ports and Special Economic Zone Limited(アダニ・グループ)
- APM ターミナルズ B.V.
- DP ワールド・リミテッド
- ハチソン・ポート・ホールディングス・トラスト
- PSAインターナショナル社
- COSCO Shipping Ports Ltd.
- ラーセン&トウブロ・リミテッド
- 上海国際港(集団)有限公司
- マン・インフラコンストラクション・リミテッド
レポートの範囲
本レポートでは、港湾インフラの世界市場を以下のカテゴリーに分類し、さらに業界動向についても詳述しています:
- 港湾インフラ市場、港湾タイプ別
o 海
陸上
- 港湾インフラ市場:用途別
o 旅客
貨物
- 港湾インフラ市場:建設タイプ別
ターミナル
設備
その他
- 港湾インフラ市場:インフラ別
o コンテナ
o エネルギー
o ブレークバルク
o ロールオン/ロールオフ港
- 港湾インフラ市場:地域別
o 北米
§ 北米
§ カナダ
§ メキシコ
o 欧州
§ フランス
§ イギリス
§ イタリア
§ ドイツ
§ スペイン
o アジア太平洋
§ 中国
§ インド
§ 日本
§ オーストラリア
§ 韓国
o 南米
§ ブラジル
§ アルゼンチン
§ コロンビア
o 中東・アフリカ
§ 南アフリカ
§ サウジアラビア
§ アラブ首長国連邦
§ クウェート
§ トルコ
競合他社の状況
企業プロフィール:世界の港湾インフラ市場に参入している主要企業の詳細分析
利用可能なカスタマイズ
港湾インフラの世界市場レポートは所定の市場データを使用して、TechSci Research社は企業の特定のニーズに応じてカスタマイズを提供します。このレポートでは以下のカスタマイズが可能です:
企業情報
- 追加市場企業(最大5社)の詳細分析とプロファイリング

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目次

1.製品概要
1.1.市場の定義
1.2.市場の範囲
1.2.1.対象市場
1.2.2.調査対象年
1.3.主な市場セグメント
2.調査方法
2.1.調査の目的
2.2.ベースラインの方法
2.3.調査範囲の設定
2.4.仮定と限界
2.5.調査の情報源
2.5.1.二次調査
2.5.2.一次調査
2.6.市場調査のアプローチ
2.6.1.ボトムアップ・アプローチ
2.6.2.トップダウン・アプローチ
2.7.市場規模と市場シェアの算出方法
2.8.予測手法
2.8.1.データの三角測量と検証
3.エグゼクティブサマリー
4.お客様の声
5.世界の港湾インフラ市場の展望
5.1.市場規模と予測
5.1.1.金額ベース
5.2.市場シェアと予測
5.2.1.港湾タイプ別(海上、内陸)
5.2.2.建設タイプ別(ターミナル、設備、その他)
5.2.3.インフラ別(コンテナ港、エネルギー港、ブレークバルク港、ロールオン/ロールオフ港)
5.2.4.用途別(旅客、貨物)
5.2.5.地域別
5.2.6.企業別(2023年)
5.3.市場マップ
6.北米港湾インフラ市場の展望
6.1.市場規模と予測
6.1.1.金額ベース
6.2.市場シェアと予測
6.2.1.港湾タイプ別
6.2.2.建設タイプ別
6.2.3.インフラ別
6.2.4.用途別
6.2.5.国別
6.3.北米国別分析
6.3.1.米国の港湾インフラ市場の展望
6.3.1.1.市場規模と予測
6.3.1.1.1.金額ベース
6.3.1.2.市場シェアと予測
6.3.1.2.1.港湾タイプ別
6.3.1.2.2.建設タイプ別
6.3.1.2.3.インフラ別
6.3.1.2.4.用途別
6.3.2.カナダの港湾インフラ市場の展望
6.3.2.1.市場規模と予測
6.3.2.1.1.金額ベース
6.3.2.2.市場シェアと予測
6.3.2.2.1.港湾タイプ別
6.3.2.2.2.建設タイプ別
6.3.2.2.3.インフラ別
6.3.2.2.4.用途別
6.3.3.メキシコ港湾インフラ市場の展望
6.3.3.1.市場規模・予測
6.3.3.1.1.金額ベース
6.3.3.2.市場シェアと予測
6.3.3.2.1.港湾タイプ別
6.3.3.2.2.建設タイプ別
6.3.3.2.3.インフラ別
6.3.3.2.4.用途別
7.欧州港湾インフラ市場の展望
7.1.市場規模と予測
7.1.1.金額ベース
7.2.市場シェアと予測
7.2.1.港湾タイプ別
7.2.2.建設タイプ別
7.2.3.インフラ別
7.2.4.用途別
7.2.5.国別
7.3.ヨーロッパ国別分析
7.3.1.ドイツの港湾インフラ市場の展望
7.3.1.1.市場規模と予測
7.3.1.1.1.金額ベース
7.3.1.2.市場シェアと予測
7.3.1.2.1.港湾タイプ別
7.3.1.2.2.建設タイプ別
7.3.1.2.3.インフラ別
7.3.1.2.4.用途別
7.3.2.イギリスの港湾インフラ市場の展望
7.3.2.1.市場規模と予測
7.3.2.1.1.金額ベース
7.3.2.2.市場シェアと予測
7.3.2.2.1.港湾タイプ別
7.3.2.2.2.建設タイプ別
7.3.2.2.3.インフラ別
7.3.2.2.4.用途別
7.3.3.イタリアの港湾インフラ市場の展望
7.3.3.1.市場規模と予測
7.3.3.1.1.金額ベース
7.3.3.2.市場シェアと予測
7.3.3.2.1.港湾タイプ別
7.3.3.2.2.建設タイプ別
7.3.3.2.3.インフラ別
7.3.3.2.4.用途別
7.3.4.フランス港湾インフラ市場の展望
7.3.4.1.市場規模と予測
7.3.4.1.1.金額ベース
7.3.4.2.市場シェアと予測
7.3.4.2.1.港湾タイプ別
7.3.4.2.2.建設タイプ別
7.3.4.2.3.インフラ別
7.3.4.2.4.用途別
7.3.5.スペインの港湾インフラ市場の展望
7.3.5.1.市場規模と予測
7.3.5.1.1.金額ベース
7.3.5.2.市場シェアと予測
7.3.5.2.1.港湾タイプ別
7.3.5.2.2.建設タイプ別
7.3.5.2.3.インフラ別
7.3.5.2.4.用途別
8.アジア太平洋地域の港湾インフラ市場の展望
8.1.市場規模と予測
8.1.1.金額ベース
8.2.市場シェアと予測
8.2.1.港湾タイプ別
8.2.2.建設タイプ別
8.2.3.インフラ別
8.2.4.用途別
8.2.5.国別
8.3.アジア太平洋地域国別分析
8.3.1.中国港湾インフラ市場の展望
8.3.1.1.市場規模と予測
8.3.1.1.1.金額ベース
8.3.1.2.市場シェアと予測
8.3.1.2.1.港湾タイプ別
8.3.1.2.2.建設タイプ別
8.3.1.2.3.インフラ別
8.3.1.2.4.用途別
8.3.2.インド港湾インフラ市場の展望
8.3.2.1.市場規模と予測
8.3.2.1.1.金額ベース
8.3.2.2.市場シェアと予測
8.3.2.2.1.港湾タイプ別
8.3.2.2.2.建設タイプ別
8.3.2.2.3.インフラ別
8.3.2.2.4.用途別
8.3.3.日本の港湾インフラ市場の展望
8.3.3.1.市場規模と予測
8.3.3.1.1.金額ベース
8.3.3.2.市場シェアと予測
8.3.3.2.1.港湾タイプ別
8.3.3.2.2.建設タイプ別
8.3.3.2.3.インフラ別
8.3.3.2.4.用途別
8.3.4.韓国の港湾インフラ市場の展望
8.3.4.1.市場規模と予測
8.3.4.1.1.金額ベース
8.3.4.2.市場シェアと予測
8.3.4.2.1.港湾タイプ別
8.3.4.2.2.建設タイプ別
8.3.4.2.3.インフラ別
8.3.4.2.4.用途別
8.3.5.オーストラリア港湾インフラ市場の展望
8.3.5.1.市場規模と予測
8.3.5.1.1.金額ベース
8.3.5.2.市場シェアと予測
8.3.5.2.1.港湾タイプ別
8.3.5.2.2.建設タイプ別
8.3.5.2.3.インフラ別
8.3.5.2.4.用途別
9.南米の港湾インフラ市場の展望
9.1.市場規模と予測
9.1.1.金額ベース
9.2.市場シェアと予測
9.2.1.港湾タイプ別
9.2.2.建設タイプ別
9.2.3.インフラ別
9.2.4.用途別
9.2.5.国別
9.3.南アメリカ国別分析
9.3.1.ブラジル港湾インフラ市場の展望
9.3.1.1.市場規模と予測
9.3.1.1.1.金額ベース
9.3.1.2.市場シェアと予測
9.3.1.2.1.港湾タイプ別
9.3.1.2.2.建設タイプ別
9.3.1.2.3.インフラ別
9.3.1.2.4.用途別
9.3.2.アルゼンチン港湾インフラ市場の展望
9.3.2.1.市場規模・予測
9.3.2.1.1.金額ベース
9.3.2.2.市場シェアと予測
9.3.2.2.1.港湾タイプ別
9.3.2.2.2.建設タイプ別
9.3.2.2.3.インフラ別
9.3.2.2.4.用途別
9.3.3.コロンビアの港湾インフラ市場の展望
9.3.3.1.市場規模と予測
9.3.3.1.1.金額ベース
9.3.3.2.市場シェアと予測
9.3.3.2.1.港湾タイプ別
9.3.3.2.2.建設タイプ別
9.3.3.2.3.インフラ別
9.3.3.2.4.用途別
10.中東・アフリカ港湾インフラ市場の展望
10.1.市場規模と予測
10.1.1.金額ベース
10.2.市場シェアと予測
10.2.1.港湾タイプ別
10.2.2.建設タイプ別
10.2.3.インフラ別
10.2.4.用途別
10.2.5.国別
10.3.中東・アフリカ国別分析
10.3.1.南アフリカの港湾インフラ市場の展望
10.3.1.1.市場規模と予測
10.3.1.1.1.金額ベース
10.3.1.2.市場シェアと予測
10.3.1.2.1.港湾タイプ別
10.3.1.2.2.建設タイプ別
10.3.1.2.3.インフラ別
10.3.1.2.4.用途別
10.3.2.サウジアラビアの港湾インフラ市場の展望
10.3.2.1.市場規模・予測
10.3.2.1.1.金額ベース
10.3.2.2.市場シェアと予測
10.3.2.2.1.港湾タイプ別
10.3.2.2.2.建設タイプ別
10.3.2.2.3.インフラ別
10.3.2.2.4.用途別
10.3.3.UAE港湾インフラ市場の展望
10.3.3.1.市場規模・予測
10.3.3.1.1.金額ベース
10.3.3.2.市場シェアと予測
10.3.3.2.1.港湾タイプ別
10.3.3.2.2.建設タイプ別
10.3.3.2.3.インフラ別
10.3.3.2.4.用途別
10.3.4.クウェートの港湾インフラ市場の展望
10.3.4.1.市場規模・予測
10.3.4.1.1.金額ベース
10.3.4.2.市場シェアと予測
10.3.4.2.1.港湾タイプ別
10.3.4.2.2.建設タイプ別
10.3.4.2.3.インフラストラクチャー別
10.3.4.2.4.アプリケーション別
10.3.5.トルコ港湾インフラ市場の展望
10.3.5.1.市場規模・予測
10.3.5.1.1.金額ベース
10.3.5.2.市場シェアと予測
10.3.5.2.1.港湾タイプ別
10.3.5.2.2.建設タイプ別
10.3.5.2.3.インフラ別
10.3.5.2.4.用途別
11.市場ダイナミクス
11.1.ドライバー
11.2.課題
12.市場動向
13.企業プロフィール
13.1.エッサール・ポート・リミテッド
13.1.1.事業概要
13.1.2.主な収入と財務
13.1.3.最近の動向
13.1.4.キーパーソン/主要コンタクトパーソン
13.1.5.主要製品/サービス
13.2.アダニ港湾経済特区株式会社(アダニ・グループ)
13.2.1.事業概要
13.2.2.主な収益と財務
13.2.3.最近の動向
13.2.4.キーパーソン/主要コンタクトパーソン
13.2.5.主要製品/サービス
13.3.APMターミナルB.V.
13.3.1.事業概要
13.3.2.主な収益と財務
13.3.3.最近の動向
13.3.4.キーパーソン/主要コンタクトパーソン
13.3.5.主要製品/サービス
13.4.DPワールド・リミテッド
13.4.1.事業概要
13.4.2.主な収入と財務
13.4.3.最近の動向
13.4.4.キーパーソン/主要コンタクトパーソン
13.4.5.主要製品/サービス
13.5.ハチソン・ポート・ホールディングス・トラスト
13.5.1.事業概要
13.5.2.主な収入と財務
13.5.3.最近の動向
13.5.4.キーパーソン/主要コンタクトパーソン
13.5.5.主要製品/サービス
13.6.PSAインターナショナル
13.6.1.事業概要
13.6.2.主な収益と財務
13.6.3.最近の動向
13.6.4.キーパーソン/主要コンタクトパーソン
13.6.5.主要製品/サービス
13.7.COSCO シッピングポート社
13.7.1.事業概要
13.7.2.主な収入と財務
13.7.3.最近の動向
13.7.4.キーパーソン/主要コンタクトパーソン
13.7.5.主要製品/サービス
13.8.ラーセン&トウブロ・リミテッド
13.8.1.事業概要
13.8.2.主な収益と財務
13.8.3.最近の動向
13.8.4.キーパーソン/主要コンタクトパーソン
13.8.5.主要製品/サービス
13.9.上海国際港(集団)有限公司
13.9.1.事業概要
13.9.2.主な収入と財務
13.9.3.最近の動向
13.9.4.キーパーソン/主要コンタクトパーソン
13.9.5.主要製品/サービス
13.10.マン・インフラコンストラクション社
13.10.1.事業概要
13.10.2.主な収入と財務
13.10.3.最近の動向
13.10.4.キーパーソン/主要コンタクトパーソン
13.10.5.主要製品/サービス
14.戦略的提言
15.会社概要と免責事項

 

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Summary

Global Port Infrastructure Market was valued at USD 160.08 billion in 2023 and is anticipated to project robust growth in the forecast period with a CAGR of 5.19% through 2029.
The Port Infrastructure market encompasses the global industry involved in the planning, development, and operation of seaports and associated facilities. This dynamic sector plays a pivotal role in facilitating international trade, serving as crucial nodes for the efficient movement of goods across maritime routes. Port Infrastructure involves a spectrum of components, including terminals, berths, storage yards, and transportation links, collectively designed to handle diverse cargo types and vessel sizes. Key functions include cargo handling, warehousing, and logistical operations, all vital to the seamless functioning of global supply chains. The market is influenced by factors such as economic growth, trade patterns, and government policies, with substantial investments directed towards modernization, expansion, and sustainability initiatives. As a nexus for trade activities, the Port Infrastructure market is characterized by competitive landscapes, technological advancements, and a focus on enhancing operational efficiency while adhering to evolving regulatory frameworks. Overall, the Port Infrastructure market is instrumental in fostering international commerce and connectivity through maritime routes, contributing significantly to the global economy.
Key Market Drivers
Expanding International Trade and Globalization
The global port infrastructure market is significantly influenced by the expanding landscape of international trade and the ongoing process of globalization. As economies become more interconnected, the demand for efficient and advanced port facilities grows. Ports play a pivotal role in facilitating the movement of goods and commodities between nations, supporting both imports and exports.
With globalization leading to increased cross-border commerce, there is a rising need for ports that can handle larger volumes of cargo, accommodate larger vessels, and deploy advanced technologies to streamline logistics operations. The continuous growth of international trade is a primary driver propelling investments in port infrastructure, ensuring that these facilities remain competitive and capable of meeting the evolving demands of global commerce.
Technological Advancements in Port Operations
The integration of advanced technologies is reshaping the landscape of port infrastructure, driving efficiency, safety, and sustainability. Automation, artificial intelligence, the Internet of Things (IoT), and other cutting-edge technologies are being deployed to optimize various aspects of port operations, from cargo handling and vessel navigation to security and maintenance.
Smart ports equipped with digital systems and real-time data analytics enhance operational transparency, reduce turnaround times, and improve overall efficiency. These technological advancements not only attract investments in upgrading existing port facilities but also drive the development of new, technologically sophisticated ports. As the industry embraces innovation, the global market for port infrastructure is propelled by the ongoing quest for operational excellence through technology integration.
Rising Demand for Energy Imports and Exports
The global energy landscape is undergoing significant shifts, with increased demand for both traditional and renewable energy sources. This shift has direct implications for the port infrastructure market, particularly in regions where energy resources are abundant or strategically located. Ports become crucial hubs for the import and export of oil, natural gas, and other energy-related products.
As countries seek to diversify their energy sources and secure a stable supply chain, investments in port infrastructure are driven by the need to handle larger and more diverse energy shipments. Specialized terminals for liquefied natural gas (LNG) and other energy commodities are essential components of modern port facilities, making them key drivers in the global port infrastructure market.
Government Policies are Likely to Propel the Market
Strategic Infrastructure Development Initiatives
Governments across the globe recognize the critical role that port infrastructure plays in fostering economic growth, trade facilitation, and overall national development. To address these priorities, many nations have implemented strategic infrastructure development initiatives that specifically target port facilities. These policies are designed to allocate financial resources, streamline regulatory processes, and provide a clear roadmap for the expansion, modernization, and maintenance of port infrastructure.
Strategic infrastructure development initiatives often involve long-term planning, with a focus on enhancing the capacity and efficiency of ports to handle increasing trade volumes. Governments may collaborate with international organizations, private sector entities, and local stakeholders to ensure the success of these initiatives. By establishing clear policies and frameworks, governments aim to attract investments and create an environment conducive to the sustained growth of the global port infrastructure market.
Environmental and Sustainability Regulations for Ports
In response to growing environmental concerns and the need for sustainable development, governments worldwide are implementing policies that regulate the environmental impact of port operations. These regulations encompass a range of issues, including air and water quality, noise pollution, and the conservation of coastal ecosystems. Port authorities are required to adhere to stringent environmental standards and adopt green practices to minimize their ecological footprint.
Environmental and sustainability regulations for ports often involve the enforcement of emission controls, the use of cleaner technologies, and the implementation of waste management strategies. Governments recognize the importance of balancing economic development with environmental conservation and are actively shaping policies to promote green port practices. Compliance with these regulations has become a significant factor influencing investments and developments in the global port infrastructure market.
Incentives for Private Sector Participation in Port Projects
To encourage private sector involvement in the development and operation of port infrastructure, governments frequently implement policies that provide incentives to attract private investors. These incentives may include tax breaks, subsidies, regulatory support, and streamlined approval processes for private sector-led port projects. By fostering public-private partnerships (PPPs), governments aim to leverage the expertise and resources of the private sector to enhance the efficiency and competitiveness of their port facilities.
Incentives for private sector participation help to bridge the funding gap for large-scale port projects and promote innovation in port management and technology. Governments recognize that collaboration with the private sector can bring about efficiencies, improve service quality, and contribute to the overall success of port infrastructure development.

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Key Market Challenges
Inadequate Infrastructure Investment and Funding Constraints
One of the primary challenges facing the global port infrastructure market is the persistent issue of inadequate investment and funding constraints. Despite the critical role that ports play in facilitating trade, economic development, and global connectivity, many regions struggle to secure sufficient financial resources to support the expansion, modernization, and maintenance of their port facilities.
Infrastructure development in the port sector requires substantial upfront capital for projects such as the construction of new terminals, dredging for deeper navigation channels, installation of modern equipment, and implementation of advanced technologies. However, governments often face competing priorities for limited public funds, and the necessary investments in port infrastructure may be deprioritized in favor of other critical sectors such as healthcare, education, or national security.
To public funding challenges, private sector participation in port projects may be hampered by economic uncertainties, regulatory hurdles, and concerns about the long-term profitability of investments. The lack of a predictable and stable investment environment can deter private investors from committing to large-scale port infrastructure projects.
Addressing the challenge of inadequate infrastructure investment requires a multi-faceted approach. Governments must prioritize and allocate sufficient funds for port development, recognizing the long-term economic benefits that well-functioning ports bring. Encouraging public-private partnerships, streamlining regulatory processes, and exploring innovative financing mechanisms, such as bonds or infrastructure funds, can also help attract private sector investments and alleviate funding constraints in the global port infrastructure market.
Increasing Environmental and Sustainability Pressures
The global port infrastructure market faces a significant challenge in navigating the increasing environmental and sustainability pressures imposed by regulatory bodies, local communities, and global environmental initiatives. As awareness of climate change and ecological concerns grows, ports are under heightened scrutiny for their environmental impact, carbon footprint, and effects on local ecosystems.
Ports, by nature, are often located in ecologically sensitive areas such as coastlines and estuaries. Dredging activities, land reclamation, and the construction of port infrastructure can disrupt marine habitats, affect water quality, and contribute to coastal erosion. Additionally, emissions from port operations, including those from vessels, handling equipment, and transportation, contribute to air pollution and greenhouse gas emissions.
Governments and international organizations are increasingly implementing stringent environmental regulations to mitigate these impacts, requiring ports to adopt cleaner technologies, reduce emissions, and implement sustainable practices. While these regulations are crucial for protecting the environment, they pose a challenge for port operators and investors who must balance environmental stewardship with the economic imperative to maintain efficient and competitive operations.
Implementing environmentally sustainable practices often requires significant investments in technology upgrades, alternative energy sources, and adherence to stricter emission standards. This can strain the financial resources of port operators, especially in cases where retrofitting existing infrastructure is necessary. Moreover, the transition to sustainable practices may face resistance from stakeholders who are concerned about potential disruptions to port operations and associated economic activities.
To overcome the challenge of increasing environmental and sustainability pressures, the global port infrastructure market needs to embrace innovation and invest in environmentally friendly technologies. This includes the adoption of electric and hybrid equipment, the use of renewable energy sources, and the implementation of green design principles in new infrastructure projects. Collaborative efforts involving governments, industry stakeholders, and environmental organizations can help strike a balance between economic development and environmental conservation, ensuring the long-term sustainability of global port infrastructure.
Key Market Trends
Digitalization and Smart Ports
One of the most transformative trends in the port infrastructure market is the adoption of automation and AI technologies. Ports are integrating advanced systems to streamline operations, reduce human error, and enhance safety. Automated guided vehicles (AGVs) are now commonplace, transporting containers across terminals with precision and efficiency. AI-driven systems manage cargo handling, predict maintenance needs, and optimize resource allocation. These technologies not only boost productivity but also reduce operational costs, making ports more competitive in the global market.
The Internet of Things (IoT) and real-time data analytics are revolutionizing port operations by providing comprehensive visibility into every aspect of the supply chain. Sensors and connected devices monitor equipment performance, environmental conditions, and cargo status in real-time. This data is analyzed to predict potential issues, streamline logistics, and enhance decision-making processes. For instance, predictive maintenance enabled by IoT reduces downtime and extends the lifespan of port machinery. Real-time tracking of shipments enhances transparency, enabling better coordination among stakeholders and improving overall efficiency.
Smart port infrastructure is a key component of modernizing ports to handle increasing volumes of global trade. This includes the integration of smart grids, renewable energy sources, and advanced communication networks. Smart grids ensure efficient energy management, incorporating renewable energy sources like solar and wind power to reduce the carbon footprint of port operations. Advanced communication networks facilitate seamless information exchange between different port systems and stakeholders, enhancing operational coordination and reducing delays. The development of such infrastructure is essential for ports to stay competitive and meet sustainability goals.
With the increasing reliance on digital technologies, cybersecurity has become a critical focus for port authorities. Ports are investing in robust cybersecurity measures to protect against cyber threats that could disrupt operations and compromise sensitive data. This includes implementing advanced encryption methods, firewalls, and intrusion detection systems. Regular cybersecurity audits and training programs for staff are also becoming standard practices. Ensuring the security of digital infrastructure is paramount to maintaining trust and reliability in port operations, especially as cyber-attacks become more sophisticated.
Digitalization in ports is also driving advancements in sustainability and environmental monitoring. Ports are deploying systems to monitor air and water quality, track emissions, and manage waste more effectively. Automated systems regulate energy consumption and optimize the use of resources, contributing to greener operations. Digital platforms provide insights into environmental impacts and help in complying with international regulations and standards. By prioritizing sustainability, ports can reduce their environmental footprint and promote eco-friendly practices, which are increasingly important to global trade partners and regulatory bodies.
Segmental Insights
Port Type Insights
The Inland segment held the largest Market share in 2023. This segment, which includes ports located along rivers, lakes, and other inland waterways, has seen a surge in activity due to several strategic advantages. The growth is driven by the need for efficient and cost-effective transport solutions that can alleviate congestion in coastal ports and provide direct access to hinterland regions. Inland ports serve as crucial nodes in the global logistics network, facilitating smoother and more integrated supply chains.
One of the primary reasons for the dominance of the Inland segment is its role in multimodal transport solutions. Inland ports are typically integrated with road, rail, and sometimes air transport networks, creating seamless intermodal transfer points. This integration enhances the efficiency of cargo movement, reducing transit times and lowering transportation costs. As global trade continues to expand, the demand for such efficient logistics solutions has driven substantial investment in the development and modernization of inland port facilities. Inland ports have become pivotal in regional economic development strategies. By providing direct access to international markets for landlocked regions, these ports help in the decentralization of economic activities, promoting industrial growth in areas away from traditional coastal hubs. Governments and private sector players have recognized this potential, leading to increased public-private partnerships and funding for infrastructure projects aimed at expanding the capacity and capabilities of inland ports. Environmental considerations have also played a significant role in the growth of the Inland segment. Inland waterways offer a more sustainable mode of transport compared to road and air, as they generate lower emissions and have a smaller carbon footprint. This environmental advantage is increasingly important in an era where regulatory pressures and corporate social responsibility initiatives push for greener logistics practices. The shift towards more sustainable transport options has thus bolstered the attractiveness and expansion of inland port infrastructure.
Technological advancements have further enhanced the appeal of inland ports. Innovations in cargo handling, digitization of port operations, and the implementation of smart port technologies have improved the efficiency and competitiveness of inland ports. These advancements enable better tracking and management of cargo, optimize logistics processes, and reduce operational costs. As a result, inland ports are now better equipped to handle increasing volumes of trade, positioning them as crucial hubs in the global supply chain network.
Regional Insights
Asia Pacific held the largest market share in 2023. One of the key factors contributing to Asia Pacific's dominance in the Global Port Infrastructure Market is its strategic geographical location. Situated at the crossroads of major shipping routes, Asia Pacific serves as a crucial hub for international trade and maritime transportation. The region's extensive coastline, numerous natural harbors, and proximity to major shipping lanes make it an ideal location for the establishment of ports and maritime infrastructure.
Asia Pacific is home to some of the world's fastest-growing economies, including China, India, and Southeast Asian countries. Rapid industrialization, urbanization, and economic development have led to a surge in demand for goods and commodities, driving an exponential increase in trade volumes. As a result, there is a growing need for efficient port infrastructure to facilitate the movement of goods and support international trade activities.
Asia Pacific accounts for a significant share of global trade, with a vast network of ports handling a diverse range of commodities, including raw materials, finished goods, and energy resources. The region's burgeoning middle class and rising consumer demand have fueled imports of consumer goods, while its expanding manufacturing sector has driven exports of manufactured products. This sustained growth in trade volumes has propelled the development of port infrastructure across Asia Pacific to accommodate increasing cargo flows.
Governments and private investors in Asia Pacific have been actively investing in the expansion and modernization of port infrastructure to meet the growing demands of international trade. These investments include the construction of new ports, expansion of existing facilities, and deployment of advanced technologies to enhance port efficiency and productivity. Countries such as China, Singapore, and India have undertaken ambitious port development projects aimed at bolstering their maritime connectivity and competitiveness on the global stage.
In addition to port infrastructure, Asia Pacific countries are also investing in improving connectivity and logistics networks to facilitate seamless movement of goods within the region and beyond. This includes the development of multimodal transportation systems, such as railways, highways, and inland waterways, as well as the implementation of digital technologies to optimize supply chain management and enhance operational efficiency.
Key Market Players
• Essar Ports Limited
• Adani Ports and Special Economic Zone Limited (Adani Group)
• APM Terminals B.V.
• DP World Limited
• Hutchison Port Holdings Trust
• PSA International Pte Ltd
• COSCO Shipping Ports Ltd.
• Larsen & Toubro Limited
• Shanghai International Port (Group) Co., Ltd.
• Man Infraconstruction Limited
Report Scope:
In this report, the Global Port Infrastructure Market has been segmented into the following categories, in addition to the industry trends which have also been detailed below:
• Port Infrastructure Market, By Port Type:
o Sea
o Inland
• Port Infrastructure Market, By Application:
o Passenger
o Cargo
• Port Infrastructure Market, By Construction Type:
o Terminal
o Equipment
o Others
• Port Infrastructure Market, By Infrastructure:
o Container
o Energy
o Break-Bulk
o Roll-On/Roll-Off Ports
• Port Infrastructure Market, By Region:
o North America
§ United States
§ Canada
§ Mexico
o Europe
§ France
§ United Kingdom
§ Italy
§ Germany
§ Spain
o Asia-Pacific
§ China
§ India
§ Japan
§ Australia
§ South Korea
o South America
§ Brazil
§ Argentina
§ Colombia
o Middle East & Africa
§ South Africa
§ Saudi Arabia
§ UAE
§ Kuwait
§ Turkey
Competitive Landscape
Company Profiles: Detailed analysis of the major companies present in the Global Port Infrastructure Market.
Available Customizations:
Global Port Infrastructure Market report with the given Market data, TechSci Research offers customizations according to a company's specific needs. The following customization options are available for the report:
Company Information
• Detailed analysis and profiling of additional Market players (up to five).



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Table of Contents

1. Product Overview
1.1. Market Definition
1.2. Scope of the Market
1.2.1. Markets Covered
1.2.2. Years Considered for Study
1.3. Key Market Segmentations
2. Research Methodology
2.1. Objective of the Study
2.2. Baseline Methodology
2.3. Formulation of the Scope
2.4. Assumptions and Limitations
2.5. Sources of Research
2.5.1. Secondary Research
2.5.2. Primary Research
2.6. Approach for the Market Study
2.6.1. The Bottom-Up Approach
2.6.2. The Top-Down Approach
2.7. Methodology Followed for Calculation of Market Size & Market Shares
2.8. Forecasting Methodology
2.8.1. Data Triangulation & Validation
3. Executive Summary
4. Voice of Customer
5. Global Port Infrastructure Market Outlook
5.1. Market Size & Forecast
5.1.1. By Value
5.2. Market Share & Forecast
5.2.1. By Port Type (Sea, Inland)
5.2.2. By Construction Type (Terminal, Equipment, Others)
5.2.3. By Infrastructure (Container, Energy, Break-Bulk, Roll-On/Roll-Off Ports)
5.2.4. By Application (Passenger, Cargo)
5.2.5. By Region
5.2.6. By Company (2023)
5.3. Market Map
6. North America Port Infrastructure Market Outlook
6.1. Market Size & Forecast
6.1.1. By Value
6.2. Market Share & Forecast
6.2.1. By Port Type
6.2.2. By Construction Type
6.2.3. By Infrastructure
6.2.4. By Application
6.2.5. By Country
6.3. North America: Country Analysis
6.3.1. United States Port Infrastructure Market Outlook
6.3.1.1. Market Size & Forecast
6.3.1.1.1. By Value
6.3.1.2. Market Share & Forecast
6.3.1.2.1. By Port Type
6.3.1.2.2. By Construction Type
6.3.1.2.3. By Infrastructure
6.3.1.2.4. By Application
6.3.2. Canada Port Infrastructure Market Outlook
6.3.2.1. Market Size & Forecast
6.3.2.1.1. By Value
6.3.2.2. Market Share & Forecast
6.3.2.2.1. By Port Type
6.3.2.2.2. By Construction Type
6.3.2.2.3. By Infrastructure
6.3.2.2.4. By Application
6.3.3. Mexico Port Infrastructure Market Outlook
6.3.3.1. Market Size & Forecast
6.3.3.1.1. By Value
6.3.3.2. Market Share & Forecast
6.3.3.2.1. By Port Type
6.3.3.2.2. By Construction Type
6.3.3.2.3. By Infrastructure
6.3.3.2.4. By Application
7. Europe Port Infrastructure Market Outlook
7.1. Market Size & Forecast
7.1.1. By Value
7.2. Market Share & Forecast
7.2.1. By Port Type
7.2.2. By Construction Type
7.2.3. By Infrastructure
7.2.4. By Application
7.2.5. By Country
7.3. Europe: Country Analysis
7.3.1. Germany Port Infrastructure Market Outlook
7.3.1.1. Market Size & Forecast
7.3.1.1.1. By Value
7.3.1.2. Market Share & Forecast
7.3.1.2.1. By Port Type
7.3.1.2.2. By Construction Type
7.3.1.2.3. By Infrastructure
7.3.1.2.4. By Application
7.3.2. United Kingdom Port Infrastructure Market Outlook
7.3.2.1. Market Size & Forecast
7.3.2.1.1. By Value
7.3.2.2. Market Share & Forecast
7.3.2.2.1. By Port Type
7.3.2.2.2. By Construction Type
7.3.2.2.3. By Infrastructure
7.3.2.2.4. By Application
7.3.3. Italy Port Infrastructure Market Outlook
7.3.3.1. Market Size & Forecast
7.3.3.1.1. By Value
7.3.3.2. Market Share & Forecast
7.3.3.2.1. By Port Type
7.3.3.2.2. By Construction Type
7.3.3.2.3. By Infrastructure
7.3.3.2.4. By Application
7.3.4. France Port Infrastructure Market Outlook
7.3.4.1. Market Size & Forecast
7.3.4.1.1. By Value
7.3.4.2. Market Share & Forecast
7.3.4.2.1. By Port Type
7.3.4.2.2. By Construction Type
7.3.4.2.3. By Infrastructure
7.3.4.2.4. By Application
7.3.5. Spain Port Infrastructure Market Outlook
7.3.5.1. Market Size & Forecast
7.3.5.1.1. By Value
7.3.5.2. Market Share & Forecast
7.3.5.2.1. By Port Type
7.3.5.2.2. By Construction Type
7.3.5.2.3. By Infrastructure
7.3.5.2.4. By Application
8. Asia-Pacific Port Infrastructure Market Outlook
8.1. Market Size & Forecast
8.1.1. By Value
8.2. Market Share & Forecast
8.2.1. By Port Type
8.2.2. By Construction Type
8.2.3. By Infrastructure
8.2.4. By Application
8.2.5. By Country
8.3. Asia-Pacific: Country Analysis
8.3.1. China Port Infrastructure Market Outlook
8.3.1.1. Market Size & Forecast
8.3.1.1.1. By Value
8.3.1.2. Market Share & Forecast
8.3.1.2.1. By Port Type
8.3.1.2.2. By Construction Type
8.3.1.2.3. By Infrastructure
8.3.1.2.4. By Application
8.3.2. India Port Infrastructure Market Outlook
8.3.2.1. Market Size & Forecast
8.3.2.1.1. By Value
8.3.2.2. Market Share & Forecast
8.3.2.2.1. By Port Type
8.3.2.2.2. By Construction Type
8.3.2.2.3. By Infrastructure
8.3.2.2.4. By Application
8.3.3. Japan Port Infrastructure Market Outlook
8.3.3.1. Market Size & Forecast
8.3.3.1.1. By Value
8.3.3.2. Market Share & Forecast
8.3.3.2.1. By Port Type
8.3.3.2.2. By Construction Type
8.3.3.2.3. By Infrastructure
8.3.3.2.4. By Application
8.3.4. South Korea Port Infrastructure Market Outlook
8.3.4.1. Market Size & Forecast
8.3.4.1.1. By Value
8.3.4.2. Market Share & Forecast
8.3.4.2.1. By Port Type
8.3.4.2.2. By Construction Type
8.3.4.2.3. By Infrastructure
8.3.4.2.4. By Application
8.3.5. Australia Port Infrastructure Market Outlook
8.3.5.1. Market Size & Forecast
8.3.5.1.1. By Value
8.3.5.2. Market Share & Forecast
8.3.5.2.1. By Port Type
8.3.5.2.2. By Construction Type
8.3.5.2.3. By Infrastructure
8.3.5.2.4. By Application
9. South America Port Infrastructure Market Outlook
9.1. Market Size & Forecast
9.1.1. By Value
9.2. Market Share & Forecast
9.2.1. By Port Type
9.2.2. By Construction Type
9.2.3. By Infrastructure
9.2.4. By Application
9.2.5. By Country
9.3. South America: Country Analysis
9.3.1. Brazil Port Infrastructure Market Outlook
9.3.1.1. Market Size & Forecast
9.3.1.1.1. By Value
9.3.1.2. Market Share & Forecast
9.3.1.2.1. By Port Type
9.3.1.2.2. By Construction Type
9.3.1.2.3. By Infrastructure
9.3.1.2.4. By Application
9.3.2. Argentina Port Infrastructure Market Outlook
9.3.2.1. Market Size & Forecast
9.3.2.1.1. By Value
9.3.2.2. Market Share & Forecast
9.3.2.2.1. By Port Type
9.3.2.2.2. By Construction Type
9.3.2.2.3. By Infrastructure
9.3.2.2.4. By Application
9.3.3. Colombia Port Infrastructure Market Outlook
9.3.3.1. Market Size & Forecast
9.3.3.1.1. By Value
9.3.3.2. Market Share & Forecast
9.3.3.2.1. By Port Type
9.3.3.2.2. By Construction Type
9.3.3.2.3. By Infrastructure
9.3.3.2.4. By Application
10. Middle East and Africa Port Infrastructure Market Outlook
10.1. Market Size & Forecast
10.1.1. By Value
10.2. Market Share & Forecast
10.2.1. By Port Type
10.2.2. By Construction Type
10.2.3. By Infrastructure
10.2.4. By Application
10.2.5. By Country
10.3. Middle East and Africa: Country Analysis
10.3.1. South Africa Port Infrastructure Market Outlook
10.3.1.1. Market Size & Forecast
10.3.1.1.1. By Value
10.3.1.2. Market Share & Forecast
10.3.1.2.1. By Port Type
10.3.1.2.2. By Construction Type
10.3.1.2.3. By Infrastructure
10.3.1.2.4. By Application
10.3.2. Saudi Arabia Port Infrastructure Market Outlook
10.3.2.1. Market Size & Forecast
10.3.2.1.1. By Value
10.3.2.2. Market Share & Forecast
10.3.2.2.1. By Port Type
10.3.2.2.2. By Construction Type
10.3.2.2.3. By Infrastructure
10.3.2.2.4. By Application
10.3.3. UAE Port Infrastructure Market Outlook
10.3.3.1. Market Size & Forecast
10.3.3.1.1. By Value
10.3.3.2. Market Share & Forecast
10.3.3.2.1. By Port Type
10.3.3.2.2. By Construction Type
10.3.3.2.3. By Infrastructure
10.3.3.2.4. By Application
10.3.4. Kuwait Port Infrastructure Market Outlook
10.3.4.1. Market Size & Forecast
10.3.4.1.1. By Value
10.3.4.2. Market Share & Forecast
10.3.4.2.1. By Port Type
10.3.4.2.2. By Construction Type
10.3.4.2.3. By Infrastructure
10.3.4.2.4. By Application
10.3.5. Turkey Port Infrastructure Market Outlook
10.3.5.1. Market Size & Forecast
10.3.5.1.1. By Value
10.3.5.2. Market Share & Forecast
10.3.5.2.1. By Port Type
10.3.5.2.2. By Construction Type
10.3.5.2.3. By Infrastructure
10.3.5.2.4. By Application
11. Market Dynamics
11.1. Drivers
11.2. Challenges
12. Market Trends & Developments
13. Company Profiles
13.1. Essar Ports Limited
13.1.1. Business Overview
13.1.2. Key Revenue and Financials
13.1.3. Recent Developments
13.1.4. Key Personnel/Key Contact Person
13.1.5. Key Product/Services Offered
13.2. Adani Ports and Special Economic Zone Limited (Adani Group)
13.2.1. Business Overview
13.2.2. Key Revenue and Financials
13.2.3. Recent Developments
13.2.4. Key Personnel/Key Contact Person
13.2.5. Key Product/Services Offered
13.3. APM Terminals B.V.
13.3.1. Business Overview
13.3.2. Key Revenue and Financials
13.3.3. Recent Developments
13.3.4. Key Personnel/Key Contact Person
13.3.5. Key Product/Services Offered
13.4. DP World Limited
13.4.1. Business Overview
13.4.2. Key Revenue and Financials
13.4.3. Recent Developments
13.4.4. Key Personnel/Key Contact Person
13.4.5. Key Product/Services Offered
13.5. Hutchison Port Holdings Trust
13.5.1. Business Overview
13.5.2. Key Revenue and Financials
13.5.3. Recent Developments
13.5.4. Key Personnel/Key Contact Person
13.5.5. Key Product/Services Offered
13.6. PSA International Pte Ltd
13.6.1. Business Overview
13.6.2. Key Revenue and Financials
13.6.3. Recent Developments
13.6.4. Key Personnel/Key Contact Person
13.6.5. Key Product/Services Offered
13.7. COSCO Shipping Ports Ltd.
13.7.1. Business Overview
13.7.2. Key Revenue and Financials
13.7.3. Recent Developments
13.7.4. Key Personnel/Key Contact Person
13.7.5. Key Product/Services Offered
13.8. Larsen & Toubro Limited
13.8.1. Business Overview
13.8.2. Key Revenue and Financials
13.8.3. Recent Developments
13.8.4. Key Personnel/Key Contact Person
13.8.5. Key Product/Services Offered
13.9. Shanghai International Port (Group) Co., Ltd.
13.9.1. Business Overview
13.9.2. Key Revenue and Financials
13.9.3. Recent Developments
13.9.4. Key Personnel/Key Contact Person
13.9.5. Key Product/Services Offered
13.10. Man Infraconstruction Limited
13.10.1. Business Overview
13.10.2. Key Revenue and Financials
13.10.3. Recent Developments
13.10.4. Key Personnel/Key Contact Person
13.10.5. Key Product/Services Offered
14. Strategic Recommendations
15. About Us & Disclaimer

 

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