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貨物海運輸送市場 - 世界の産業規模、シェア、動向、機会、予測、貨物タイプ別(バルク貨物、液体貨物、コンテナ貨物、一般貨物、その他)、産業別(石油・ガス、製造、食品、電気・電子、その他)、地域別、競合別、2020-2030F

貨物海運輸送市場 - 世界の産業規模、シェア、動向、機会、予測、貨物タイプ別(バルク貨物、液体貨物、コンテナ貨物、一般貨物、その他)、産業別(石油・ガス、製造、食品、電気・電子、その他)、地域別、競合別、2020-2030F


Cargo Shipping Transportation Market - Global Industry Size, Share, Trends, Opportunity, and Forecast, Segmented By Cargo Type (Bulk Cargo, Liquid Cargo, Container Cargo, General Cargo, Others), By Industry (Oil & Gas, Manufacturing, Food, Electrical & Electronics, Others), By Region, and By Competition, 2020-2030F

世界の貨物輸送市場は、2024年に2,554億9,000万米ドルと評価され、予測期間中の年平均成長率は5.87%で、2030年には3,630億2,000万米ドルに達すると予測されている。世界の貨物輸送市場は、世界の海と海を横断する... もっと見る

 

 

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TechSci Research
テックサイリサーチ
2025年2月17日 US$4,500
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サマリー

世界の貨物輸送市場は、2024年に2,554億9,000万米ドルと評価され、予測期間中の年平均成長率は5.87%で、2030年には3,630億2,000万米ドルに達すると予測されている。世界の貨物輸送市場は、世界の海と海を横断する貨物の効率的な移動を可能にするため、国際貿易を促進する上で重要な役割を果たしている。同市場はグローバル・サプライチェーンの重要な構成要素であり、海運は最もコスト効率が高く、エネルギー効率に優れた貨物輸送方法のひとつである。この分野は、コンテナ船、ばら積み貨物船、タンカー、特定の種類の物資を輸送するために設計された特殊貨物船など、多種多様な船舶によって特徴付けられる。新興国を中心とした世界貿易の急速な拡大により、貨物輸送サービスに対する需要が増加している。
貨物輸送市場の成長の主な原動力は、グローバル化と電子商取引の成長に後押しされた国際貿易量の継続的な増加である。加えて、港湾や航路のインフラ整備に重点が置かれるようになったことで、貨物輸送の効率化が進んだ。デジタル化の出現により、自動化、データ分析、貨物追跡システムの進歩が業務効率を高め、業務コストを削減し、サービス提供を改善し、市場の成長をさらに促進している。
主な市場牽引要因
世界貿易の拡大
世界貿易の継続的な拡大は、貨物輸送市場の重要な原動力である。新興市場の成長と国境を越えた商品需要に牽引された国際貿易の流れは、貨物輸送サービスの必要性を高めている。近年、世界の貿易量は大幅に増加しており、アジア太平洋地域と北米の間、およびヨーロッパとアフリカの間の貿易が著しい成長を遂げている。2023年には、アジア太平洋地域が世界貿易に関わる最大の地域となり、世界貿易総額の40%以上を占めるようになり、効率的な貨物輸送インフラの重要性が浮き彫りになった。エレクトロニクス、自動車、消費財などの産業の成長は、貨物輸送の需要をさらに高めている。例えば、電子商取引の台頭は新たな輸送ルートを生み出し、小型でありながら需要の高い商品の輸送は、貨物輸送部門にとって不可欠となっている。パンデミック後の経済の回復と成長が続く中、世界貿易は引き続き増加し、貨物輸送の需要を直接促進すると予想される。
技術の進歩とデジタル化
技術の進歩は、業務効率の改善、コスト削減、サービスの信頼性向上により、貨物輸送市場を変革している。自動化、モノのインターネット(IoT)、人工知能(AI)の統合により、企業はリアルタイムでフリートを監視・管理できるようになっている。例えば、ブロックチェーン技術の採用は、サプライチェーンにおけるより良い追跡と透明性を促進し、非効率と不正を削減している。さらに、予知保全の導入は、コストのかかる故障や遅延の回避に役立っている。2024年には、世界の貨物輸送会社の58%が貨物を追跡するためのIoTソリューションをすでに導入しており、さらに33%が今後5年以内に自動化を業務に統合する予定であった。これらのイノベーションにより、業務効率が大幅に向上し、業務コストの削減と顧客満足度の向上に繋がっている。
環境規制と持続可能性への取り組み
環境規制はますます厳しくなっており、国際海事機関(IMO)は、船舶の排出量削減の野心的な目標を設定し、その先頭に立っている。2050年までに国際海運からの温室効果ガス排出量を少なくとも50%削減するというIMOの決定は、貨物海運市場においてより環境に優しい技術を採用する最も大きな原動力の一つとなっている。こうした規制を受けて、海運会社はエネルギー効率の高い船舶への投資、LNGなどの代替燃料の使用、風力補助推進技術の研究などを進めている。例えば、欧州の大手海運会社は、エネルギー効率の高い船舶と先進燃料技術の統合により、2023年に輸送貨物1トン当たりのCO2排出量を30%削減したと報告している。このような持続可能性へのシフトは、規制要件だけでなく、環境に配慮した慣行に対する消費者の需要の高まりによっても推進されており、貨物輸送セクターを形成する上で極めて重要な原動力となっている。
コンテナ輸送への需要の高まり
コンテナ輸送は、より効率的で信頼性が高く、コスト効率の高いロジスティクス・ソリューションの必要性に後押しされ、世界的な貨物の主要輸送手段として台頭してきた。コンテナ化により、貨物の積み下ろしが迅速化され、貨物の損傷リスクが軽減され、ロジスティクス全体の効率が向上する。世界中で運航されているコンテナ船の数は着実に増加しており、2022年から2023年にかけて船隊は5%以上拡大する。より多くの貨物を輸送できる大型コンテナ船の採用は、単位あたりの輸送コストの削減にも貢献している。2024年には、世界のコンテナ船隊は2,500万TEU(20フィート換算単位)に達すると予想されており、これはコンテナ輸送の重要性が高まっていることを明確に示している。コンテナ輸送は、そのスピード、費用対効果、強化されたセキュリティー機能により、エレクトロニクス、化学品、生鮮品など様々な産業で好まれる選択肢となっている。
インフラ整備と港湾拡張
港湾と海運インフラの拡張と近代化は、世界の貨物輸送市場の成長にとって極めて重要な原動力である。貨物量の増加に伴い、港湾はより大型の船舶や大量の貨物に対応できるよう、その能力を拡大する必要がある。2023年には世界全体で100以上の港湾ターミナルが新たに開設され、港湾インフラへの投資は新たな高みに達し、港湾の深度化、港湾の自動化、荷役設備の改善に重点を置いたプロジェクトが実施された。例えば、欧州最大級の貨物港であるロッテルダム港は、大型船への対応とオペレーションの合理化を目指し、インフラ整備に5億1,965万米ドルを投資する計画を発表した。同様に、中国や中東の港湾でも大幅なインフラ整備が行われ、世界海運航路の要となっている。このようなインフラ投資は、海運効率の向上、所要時間の短縮、国際貿易需要の増大に対応するために極めて重要である。
主な市場課題
環境規制とコンプライアンス
世界の貨物輸送市場は、ますます厳しくなる環境規制によって大きな課題に直面している。国際海事機関(IMO)は、2020年の硫黄キャップなど、二酸化炭素排出量と燃料中の硫黄含有量を削減する規制を課している。これらの規制は海運業界の環境への影響を削減する上で極めて重要である一方、海運会社にとっては課題となっている。これらの規制を遵守するためには、より高価でクリーンな燃料への投資や、排ガス浄化システム(スクラバー)などの先進技術を搭載した船舶の改造が必要になることが多い。さらに、風力推進やLNG船など、持続可能な海運技術への移行には、多額の資本投資が必要になる場合もある。法規制の遵守と運航コストのバランスを取りながら、今後の法規制に先手を打つという課題は、市場関係者に革新と進化する基準への適応を迫るものである。
地政学的緊張と貿易戦争
地政学的緊張と貿易戦争は、世界の貨物輸送市場に大きな影響を与えている。国際貿易政策と関税の予測不可能性が不安定性を生み出していることは、世界貿易量の減少と貿易ルートの転換を招いた米中貿易戦争に明らかである。政治的紛争、制裁措置、地域紛争は航路を寸断し、輸送コストを上昇させ、遅延を引き起こす可能性がある。特に、ホルムズ海峡や南シナ海のような戦略的要衝は地政学的緊張の影響を受けやすく、世界のサプライチェーンをさらに混乱させる可能性がある。こうした不確実性により、海運会社は需要の予測、ロジスティクスの計画、タイムリーな配送の確保が難しくなり、業務が複雑化する。
燃料費の上昇
燃料費は世界の貨物輸送市場に影響を与える主要な要因である。大半の商業船舶の動力源であるバンカー燃料の価格は、世界的な原油価格、地政学的緊張、需給力学によって変動する。燃料費の高騰は海運会社の運航経費を大幅に増加させ、収益性に影響を与える。薄利多売の業界では、こうしたコストは運賃値上げという形で消費者に転嫁されることが多い。さらに、各国が環境規制を強化する中、海運会社は低硫黄燃料や代替エネルギー源への投資も求められており、これらの燃料は従来の燃料よりも割高になる可能性がある。海運会社は、効率的な燃料管理戦略を採用し、代替推進技術を模索して、燃料費上昇の影響を最小限に抑える必要がある。
港湾の混雑とインフラの限界
港湾の混雑は、世界の貨物輸送市場において繰り返し発生する課題である。海運サービスに対する需要の増大と港湾容量の制限により、貨物の荷揚げや積み込みに大幅な遅れが生じ、その結果、業務効率が低下し、コストが上昇する可能性がある。シンガポール、ロッテルダム、ロサンゼルスなどの主要貿易拠点の港は、世界的な貿易量の増加と不十分なインフラにより、しばしば混雑に直面している。船会社は停泊スペースの確保に長時間待たされることになり、配送スケジュールの遅延や納期遅れを引き起こしている。この問題は、労働力不足、物流のボトルネック、非効率な通関手続きなどの要因によって悪化している。港湾混雑の影響を緩和するためには、港湾インフラ、自動化、荷役技術の向上への投資が必要である。しかし、こうした投資には多額の資本が必要であり、完了までには長いリードタイムがかかる。
サプライチェーンの混乱とパンデミックの影響
世界の貨物輸送市場は、特にCOVID-19パンデミックの後、サプライチェーンの混乱によって大きな影響を受けている。世界的な健康危機は、いくつかの地域で広範な港湾閉鎖、労働力不足、操業停止を引き起こし、出荷の大幅な遅延と利用可能な輸送能力の不足を招いた。パンデミックはまた、需要パターンの劇的な変化にもつながり、ある分野では需要が急増した(医療用品やeコマースなど)が、他の分野では減少した(製造業や自動車など)。こうした混乱は、グローバル・サプライチェーンの脆弱性とジャスト・イン・タイムの在庫システムへの依存を浮き彫りにした。海運会社は、変動する需要に対応し、タイムリーな配送を確保する難しさに直面した。今後、海運業界は、パンデミック、自然災害、その他の世界的危機を含む不測の混乱に耐えうる、より強靭なサプライチェーンを開発する必要がある。
主な市場動向
Eコマースの台頭と納期短縮への要求
Eコマースの急成長は、世界の貨物輸送市場に変革をもたらしました。オンライン・ショッピングの普及に伴い、より迅速で効率的な輸送ソリューションへの需要が高まっている。消費者は現在、より迅速な配達、多くの場合、当日または翌日配達を期待しており、そのため、運送会社は配達能力を強化する必要に迫られている。この傾向は、ラストマイル配送ソリューションの台頭を促し、ロジスティクスの展望を変えつつある。
海運会社は、より高速の航路を採用し、港湾インフラを改善し、出荷頻度を増やすことで対応している。さらに、コンテナ輸送は、電子商取引によく見られる、少量で高価値の商品を効率的に扱うことができるため、脚光を浴びている。顧客の期待に応えるため、海運会社はより良い追跡、リアルタイムの更新、貨物処理の改善を可能にする技術にも投資している。電子商取引の需要が高まり続ける中、この傾向は海運業者間の競争激化につながり、海運業者は業務の革新と最適化を迫られることになるだろう。
海運会社の統合と業界合併
近年、貨物輸送市場では、合併や買収がますます一般的になり、統合の傾向が続いている。大規模な海運会社は、市場シェアの拡大、コスト削減、サービス提供の改善を目的に、小規模な企業と合併したり、買収したりしている。統合の流れは、規模の経済を実現し、競争 を緩和し、グローバル化した市場での地位を向上させ たいという願望など、いくつかの要因によって推 進されている。
統合のメリットには、より広範なグローバル・ネットワークの提供、より優れた船隊管理、サプライヤーや顧客との交渉力の強化などがある。さらに、M&A により、海運各社は、進化する市場で競争力を維持するために不可欠なテクノロジーやイノベーションへの投資のためのリソースをプールすることができる。業界が燃料費上昇、規制遵守、消費者需要からのプレッシャーに直面し続ける中、各社が市場への適応と地位の強化を目指す中、さらなる統合が予想される。
地政学的緊張と貿易戦争が航路に与える影響
地政学的緊張と貿易戦争は、世界の貨物輸送市場に大きな影響を与える。米国と中国の貿易紛争、Brexit、地域の緊張など、世界貿易力学の継続的なシフトは、確立された輸送ルートを混乱させ、貿易の流れの変化につながり、サプライチェーンに影響を与える可能性がある。このような混乱はしばしばコスト増、遅延、貨物の迂回につながり、これらすべてが海運会社の収益性に影響を与える。
これに対し海運会社は、地政学的不安定性に伴うリスクを最小限に抑えるため、航路の多様化や代替航路の確立にますます力を入れるようになっている。この傾向は、ジャスト・イン・タイムの在庫管理や複合一貫輸送ソリューションなど、より柔軟なロジスティクス戦略の採用も促している。さらに、地政学的要因は新たな貿易協定や規制の策定に影響を及ぼしており、世界の海運情勢を再構築する可能性がある。その結果、地政学的リスクを回避し、変化する貿易条件に適応する能力は、海運会社にとって極めて重要な競争優位性となりつつある。
セグメント別インサイト
産業別インサイト
2024年の世界貨物輸送輸送市場では、石油・ガス部門が優位を占めたが、これは同部門の貨物輸送サービスの需要に大きく影響するいくつかの重要な要因によるものである。石油・ガス産業は、原油、天然ガス、石油精製品を広大な距離にわたって移動させるため、効率的で信頼性が高く、安全な輸送システムに大きく依存している。世界的なエネルギー需要の増加に伴い、これらの重要な商品を効率的に大量に輸送できる海運ソリューションに対する需要も増加し続けている。
このセグメントを支配している主な要因のひとつは、特にこれらのエネルギー源に大きく依存している新興経済圏において、原油と天然ガスに対する世界的な需要が絶えないことである。これらのエネルギー製品は通常、特殊タンカーで大量に輸送され、世界の貨物輸送船隊のかなりの部分を占めている。加えて、石油資源の豊富な国の多くは、石油・ガス資源を国際市場に輸出しなければならず、これが世界的な貨物輸送量に大きく寄与している。
さらに、地域の緊張や貿易政策の変更といった地政学的要因が、石油・ガス輸送の需要に影響を与えることも多い。例えば、中東での紛争、制裁措置、パイプライン問題などに起因する供給の混乱は、これらの製品を安全かつ効率的に輸送するための海運への依存度を高める傾向にある。石油・ガスの安定的かつ安全なサプライ・チェーンを確保する必要性は、世界経済の安定に不可欠であり、石油・ガス海運部門への投資に拍車をかけ続けている。
さらに、より燃費が良く環境に優しい船舶など、技術的進歩やタンカー設計の革新が石油・ガス輸送業界を後押ししている。これらの技術革新は、エネルギー製品の輸送をよりコスト効率の高いものにしており、世界の貨物輸送市場全体における同セグメントの市場シェアを高めている。石油・ガス業界は、その規模、複雑さ、世界的な広がりから、海運部門における継続的な優位性が確保されている。
地域別の洞察
北米は、戦略的立地、堅牢なインフラ、国際貿易における主導的役割など、いくつかの重要な要因により、2024年に世界の貨物輸送市場を支配した。この地域は広範な港湾網の恩恵を受けており、これは世界中への効率的な貨物輸送に不可欠である。ロサンゼルス港、ロングビーチ港、ニューヨーク・ニュージャージー港などの主要港は大量の貨物を扱い、北米を世界的な海運活動のハブにしている。
北米の優位性の主な原動力の一つは、特に中国、メキシコ、 カナダといった国々との強力な貿易関係である。世界最大級の輸出入国である米国は、貨物輸送サービスの需要に大きく貢献している。特に米国は、原材料やエネルギー製品から最終消費財に至るまで、さまざまな商品の輸送を海上輸送に大きく依存している。このような貿易量の多さと地域的・国際的な海運ネットワークが相まって、北米は世界の貨物海運市場における主要なプレーヤーとして位置づけられている。
高度に発達した高速道路、鉄道、流通網を含むこの地域の高度な物流インフラが、市場での優位性をさらに支えている。これらのインフラ要素は、港湾施設と広範なサプライチェーンとのシームレスな接続を促進し、船舶から最終目的地までの効率的な貨物輸送を可能にしている。
海運とロジスティクスの技術的進歩も、北米の確固たる地位に貢献している。自動化システム、リアルタイムの追跡技術、グリーン輸送ソリューションの採用により、この地域の貨物輸送はより効率的でコスト効率が高く、環境に優しいものとなっている。こうした技術革新により、北米は世界貿易における競争力を維持し、貨物輸送部門の持続的成長を牽引している。さらに、北米の安定した経済環境と持続可能性への注力は、同市場における主導的役割をさらに強化している。
主要市場プレイヤー
- A.P.モラー - マースク
- MSC メディテレーニアン・シッピング・カンパニー S.A
- コスコ・シッピング(香港)リミテッド
- CMA CGM グループ
- ハパックロイドAG
- オーシャン ネットワーク エクスプレス Pte.Ltd.
- エバーグリーン・マリン・コーポレーション
- HMM株式会社
- 陽明海運株式会社
- ジム・インテグレーテッド・シッピング・サービス・リミテッド
レポートの範囲
本レポートでは、世界の貨物海運輸送市場を以下のカテゴリーに分類し、さらに業界動向についても詳述しています:
- 貨物輸送市場、貨物タイプ別
o バルク貨物
o 液体貨物
o コンテナ貨物
o 一般貨物
o その他
- 貨物輸送市場、産業別
o 石油・ガス
o 製造業
o 食品
o 電気・電子
o その他
- 貨物輸送市場、地域別
o 北米
§ アメリカ合衆国
§ カナダ
§ メキシコ
o 欧州
§ ドイツ
§ フランス
§ イギリス
§ イタリア
§ スペイン
o 南米
§ ブラジル
§ アルゼンチン
§ コロンビア
o アジア太平洋
§ 中国
§ インド
§ 日本
§ 韓国
§ オーストラリア
中東・アフリカ
§ サウジアラビア
§ アラブ首長国連邦
§ 南アフリカ
競合他社の状況
企業プロフィール:世界の貨物輸送市場における主要企業の詳細分析
利用可能なカスタマイズ
TechSci Research社は、与えられた市場データをもとに、貨物輸送の世界市場レポートにおいて、企業固有のニーズに合わせたカスタマイズを提供しています。このレポートでは以下のカスタマイズが可能です:
企業情報
- 追加市場参入企業(最大5社)の詳細分析とプロファイリング

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目次

1.製品概要
1.1.市場の定義
1.2.市場の範囲
1.2.1.対象市場
1.2.2.調査対象年
1.2.3.主な市場セグメント
2.調査方法
2.1.ベースライン調査
2.2.主要業界パートナー
2.3.主な協会と二次情報源
2.4.予測方法
2.5.データの三角測量と検証
2.6.仮定と限界
3.エグゼクティブサマリー
4.お客様の声
5.世界の貨物輸送市場の展望
5.1.市場規模と予測
5.1.1.金額ベース
5.2.市場シェアと予測
5.2.1.貨物タイプ別(バルク貨物、液体貨物、コンテナ貨物、一般貨物、その他)
5.2.2.産業別(石油・ガス、製造、食品、電気・電子、その他)
5.2.3.地域別(北米、欧州、南米、中東・アフリカ、アジア太平洋地域)
5.3.企業別(2024年)
5.4.市場マップ
6.北米の貨物輸送市場の展望
6.1.市場規模と予測
6.1.1.金額ベース
6.2.市場シェアと予測
6.2.1.貨物タイプ別
6.2.2.産業別
6.2.3.国別
6.3.北米国別分析
6.3.1.米国の貨物輸送市場の展望
6.3.1.1.市場規模と予測
6.3.1.1.1.金額ベース
6.3.1.2.市場シェアと予測
6.3.1.2.1.貨物タイプ別
6.3.1.2.2.産業別
6.3.2.カナダの貨物輸送市場の展望
6.3.2.1.市場規模と予測
6.3.2.1.1.金額ベース
6.3.2.2.市場シェアと予測
6.3.2.2.1.貨物タイプ別
6.3.2.2.2.産業別
6.3.3.メキシコの貨物輸送市場の展望
6.3.3.1.市場規模と予測
6.3.3.1.1.金額ベース
6.3.3.2.市場シェアと予測
6.3.3.2.1.貨物タイプ別
6.3.3.2.2.産業別
7.欧州貨物輸送市場の展望
7.1.市場規模と予測
7.1.1.金額ベース
7.2.市場シェアと予測
7.2.1.貨物タイプ別
7.2.2.産業別
7.2.3.国別
7.3.ヨーロッパ国別分析
7.3.1.ドイツの貨物輸送市場の展望
7.3.1.1.市場規模と予測
7.3.1.1.1.金額ベース
7.3.1.2.市場シェアと予測
7.3.1.2.1.貨物タイプ別
7.3.1.2.2.産業別
7.3.2.フランス貨物輸送市場の展望
7.3.2.1.市場規模と予測
7.3.2.1.1.金額ベース
7.3.2.2.市場シェアと予測
7.3.2.2.1.貨物タイプ別
7.3.2.2.2.産業別
7.3.3.イギリスの貨物輸送市場の展望
7.3.3.1.市場規模と予測
7.3.3.1.1.金額ベース
7.3.3.2.市場シェアと予測
7.3.3.2.1.貨物タイプ別
7.3.3.2.2.産業別
7.3.4.イタリアの貨物輸送市場の展望
7.3.4.1.市場規模と予測
7.3.4.1.1.金額ベース
7.3.4.2.市場シェアと予測
7.3.4.2.1.貨物タイプ別
7.3.4.2.2.産業別
7.3.5.スペインの貨物輸送市場の展望
7.3.5.1.市場規模と予測
7.3.5.1.1.金額ベース
7.3.5.2.市場シェアと予測
7.3.5.2.1.貨物タイプ別
7.3.5.2.2.産業別
8.アジア太平洋地域の貨物輸送市場の展望
8.1.市場規模と予測
8.1.1.金額ベース
8.2.市場シェアと予測
8.2.1.貨物タイプ別
8.2.2.産業別
8.2.3.国別
8.3.アジア太平洋地域国別分析
8.3.1.中国の貨物輸送市場の展望
8.3.1.1.市場規模と予測
8.3.1.1.1.金額ベース
8.3.1.2.市場シェアと予測
8.3.1.2.1.貨物タイプ別
8.3.1.2.2.産業別
8.3.2.インドの貨物輸送市場の展望
8.3.2.1.市場規模と予測
8.3.2.1.1.金額ベース
8.3.2.2.市場シェアと予測
8.3.2.2.1.貨物タイプ別
8.3.2.2.2.産業別
8.3.3.日本の貨物輸送市場の展望
8.3.3.1.市場規模と予測
8.3.3.1.1.金額ベース
8.3.3.2.市場シェアと予測
8.3.3.2.1.貨物タイプ別
8.3.3.2.2.産業別
8.3.4.韓国の貨物輸送市場の展望
8.3.4.1.市場規模と予測
8.3.4.1.1.金額ベース
8.3.4.2.市場シェアと予測
8.3.4.2.1.貨物タイプ別
8.3.4.2.2.産業別
8.3.5.オーストラリアの貨物輸送市場の展望
8.3.5.1.市場規模と予測
8.3.5.1.1.金額ベース
8.3.5.2.市場シェアと予測
8.3.5.2.1.貨物タイプ別
8.3.5.2.2.産業別
9.中東・アフリカの貨物輸送市場の展望
9.1.市場規模と予測
9.1.1.金額ベース
9.2.市場シェアと予測
9.2.1.貨物タイプ別
9.2.2.産業別
9.2.3.国別
9.3.中東・アフリカ国別分析
9.3.1.サウジアラビアの貨物輸送市場の展望
9.3.1.1.市場規模と予測
9.3.1.1.1.金額ベース
9.3.1.2.市場シェアと予測
9.3.1.2.1.貨物タイプ別
9.3.1.2.2.産業別
9.3.2.UAE貨物輸送市場の展望
9.3.2.1.市場規模・予測
9.3.2.1.1.金額ベース
9.3.2.2.市場シェアと予測
9.3.2.2.1.貨物タイプ別
9.3.2.2.2.産業別
9.3.3.南アフリカの貨物輸送市場の展望
9.3.3.1.市場規模と予測
9.3.3.1.1.金額ベース
9.3.3.2.市場シェアと予測
9.3.3.2.1.貨物タイプ別
9.3.3.2.2.産業別
10.南米の貨物輸送市場の展望
10.1.市場規模と予測
10.1.1.金額ベース
10.2.市場シェアと予測
10.2.1.貨物タイプ別
10.2.2.産業別
10.2.3.国別
10.3.南アメリカ国別分析
10.3.1.ブラジル貨物輸送市場の展望
10.3.1.1.市場規模と予測
10.3.1.1.1.金額ベース
10.3.1.2.市場シェアと予測
10.3.1.2.1.貨物タイプ別
10.3.1.2.2.産業別
10.3.2.コロンビアの貨物輸送市場の展望
10.3.2.1.市場規模&予測
10.3.2.1.1.金額ベース
10.3.2.2.市場シェアと予測
10.3.2.2.1.貨物タイプ別
10.3.2.2.2.産業別
10.3.3.アルゼンチン貨物輸送市場の展望
10.3.3.1.市場規模・予測
10.3.3.1.1.金額ベース
10.3.3.2.市場シェアと予測
10.3.3.2.1.貨物タイプ別
10.3.3.2.2.産業別
11.市場ダイナミクス
11.1.ドライバー
11.2.課題
12.市場動向
13.企業プロフィール
13.1.A.P.モラー - マースク
13.1.1.事業概要
13.1.2.主な収益と財務
13.1.3.最近の動向
13.1.4.キーパーソン
13.1.5.主要製品/サービス
13.2.MSC メディテレーニアン・シッピング・カンパニー S.A.
13.2.1.事業概要
13.2.2.主な収入と財務
13.2.3.最近の動向
13.2.4.キーパーソン
13.2.5.主要製品/サービス
13.3.コスコシッピング(香港)リミテッド
13.3.1.事業概要
13.3.2.主な収入と財務状況
13.3.3.最近の動向
13.3.4.キーパーソン
13.3.5.主要製品/サービス
13.4.CMA CGMグループ
13.4.1.事業概要
13.4.2.主な収入と財務
13.4.3.最近の動向
13.4.4.キーパーソン
13.4.5.主要製品/サービス
13.5.ハパックロイドAG
13.5.1.事業概要
13.5.2.主な収入と財務
13.5.3.最近の動向
13.5.4.キーパーソン
13.5.5.主要製品/サービス
13.6.5.Ocean Network Express Pte.Ltd.
13.6.1.事業概要
13.6.2.主な収入と財務
13.6.3.最近の動向
13.6.4.キーパーソン
13.6.5.主要製品・サービス
13.7.エバーグリーン・マリン・コーポレーション
13.7.1.事業概要
13.7.2.主な売上高と財務
13.7.3.最近の動向
13.7.4.キーパーソン
13.7.5.主要製品/サービス
13.8.株式会社HMM
13.8.1.事業概要
13.8.2.主な収入と財務
13.8.3.最近の動向
13.8.4.キーパーソン
13.8.5.主要製品/サービス
13.9.陽明海運株式会社
13.9.1.事業概要
13.9.2.主な収入と財務
13.9.3.最近の動向
13.9.4.キーパーソン
13.9.5.主要製品/サービス
13.10.ジム・インテグレーテッド・シッピング・サービス
13.10.1.事業概要
13.10.2.主な収入と財務
13.10.3.最近の動向
13.10.4.キーパーソン
13.10.5.主要製品/サービス
14.戦略的提言
15.会社概要と免責事項

 

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Summary

The Global Cargo Shipping Transportation Market was valued at USD 255.49 Billion in 2024 and is expected to reach USD 363.02 Billion by 2030 with a CAGR of 5.87% during the forecast period. The global cargo shipping transportation market plays a vital role in facilitating international trade, as it enables the efficient movement of goods across the world’s seas and oceans. This market is a key component of the global supply chain, with shipping being one of the most cost-effective and energy-efficient methods of transporting goods. The sector is characterized by a wide variety of vessels, including container ships, bulk carriers, tankers, and specialized cargo ships designed to transport specific types of goods. The rapid expansion of global trade, particularly in emerging economies, has led to an increase in demand for cargo shipping services.
A major driver for the growth of the cargo shipping transportation market is the continuous rise in international trade volumes, fueled by globalization and the growth of e-commerce. Additionally, the increased focus on the development of infrastructure in ports and shipping lanes has made cargo shipping more efficient. With the advent of digitalization, advancements in automation, data analytics, and cargo tracking systems have enhanced operational efficiency, reduced operational costs, and improved service delivery, further driving growth in the market.
Key Market Drivers
Global Trade Expansion
The continued expansion of global trade is a critical driver for the cargo shipping transportation market. International trade flows, driven by the growth of emerging markets and the demand for goods across borders, have increased the need for cargo shipping services. In recent years, global trade volumes have seen a substantial uptick, with trade between Asia-Pacific and North America, as well as between Europe and Africa, experiencing significant growth. In 2023, Asia-Pacific was the largest region involved in global trade, accounting for more than 40% of total global trade by volume, highlighting the importance of efficient cargo shipping infrastructure. The growth of industries like electronics, automotive, and consumer goods has further contributed to the demand for cargo shipping. For instance, the rise of e-commerce has created new shipping routes, and the transportation of smaller, yet highly demanded, goods has become vital for the cargo shipping sector. As economies continue to recover and grow post-pandemic, it is expected that global trade will continue to rise, directly driving the demand for cargo shipping.
Technological Advancements and Digitalization
Technological advancements are transforming the cargo shipping transportation market by improving operational efficiency, lowering costs, and enhancing service reliability. The integration of automation, Internet of Things (IoT), and artificial intelligence (AI) is allowing companies to monitor and manage their fleets in real-time. For instance, the adoption of blockchain technology is facilitating better tracking and transparency in supply chains, reducing inefficiencies and fraud. Additionally, the implementation of predictive maintenance is helping companies avoid costly breakdowns and delays. In 2024, 58% of cargo shipping companies worldwide had already implemented IoT solutions for tracking cargo, and a further 33% planned to integrate automation into their operations in the next 5 years. These innovations have significantly enhanced operational efficiency, leading to reduced operational costs and better customer satisfaction.
Environmental Regulations and Sustainability Initiatives
Environmental regulations are becoming increasingly stringent, with the International Maritime Organization (IMO) leading the way by setting ambitious targets for reducing shipping emissions. The IMO’s decision to cut greenhouse gas emissions from international shipping by at least 50% by 2050 is one of the most significant drivers for adopting greener technologies in the cargo shipping market. In response to these regulations, shipping companies are investing in more energy-efficient ships, using alternative fuels like LNG, and exploring wind-assisted propulsion technologies. For example, a major European shipping company reported that it reduced its CO2 emissions by 30% per ton of cargo transported in 2023 due to the integration of energy-efficient vessels and advanced fuel technologies. This shift toward sustainability is not only driven by regulatory requirements but also by growing consumer demand for environmentally responsible practices, making it a crucial driver in shaping the cargo shipping sector.
Rising Demand for Containerized Shipping
Containerized shipping has emerged as a dominant mode of transport for global cargo, driven by the need for more efficient, reliable, and cost-effective logistics solutions. Containerization allows goods to be loaded and unloaded faster, reduces the risk of cargo damage, and improves overall logistics efficiency. The number of container ships in operation worldwide has steadily risen, with the fleet expanding by over 5% from 2022 to 2023. The adoption of larger container ships, which can carry significantly more goods, has also helped reduce per-unit transportation costs. In 2024, the global container fleet is expected to reach 25 million TEUs (twenty-foot equivalent units), a clear indication of the growing importance of containerized shipping. Containerization has become a preferred option for various industries, including electronics, chemicals, and perishables, due to its speed, cost-effectiveness, and enhanced security features.
Infrastructure Development and Port Expansion
The expansion and modernization of ports and shipping infrastructure are crucial drivers for the growth of the global cargo shipping transportation market. As cargo volumes increase, ports need to expand their capacity to handle larger vessels and greater volumes of cargo. Over 100 new port terminals were opened globally in 2023, and investment in port infrastructure reached new heights, with projects focusing on deepening harbors, increasing dockside automation, and improving cargo handling equipment. For example, the Port of Rotterdam, one of Europe’s largest cargo ports, announced plans to invest USD 519.65 million in upgrading its infrastructure, aiming to handle larger ships and streamline operations. Similarly, ports in China and the Middle East have seen significant infrastructure developments, making them key players in global shipping routes. This infrastructure investment is crucial for improving shipping efficiency, reducing turnaround times, and meeting the growing demand for international trade.
Key Market Challenges
Environmental Regulations and Compliance
The global cargo shipping transportation market faces significant challenges due to increasingly stringent environmental regulations. The International Maritime Organization (IMO) has imposed regulations to reduce carbon emissions and sulfur content in fuel, including the IMO 2020 sulfur cap. While these regulations are crucial for reducing the shipping industry's environmental impact, they present a challenge for shipping companies. Compliance with these rules often necessitates investments in more expensive, cleaner fuels or the retrofitting of vessels with advanced technology, such as exhaust gas cleaning systems (scrubbers). Additionally, the transition to sustainable shipping technologies, like wind-assisted propulsion or LNG-powered vessels, may require substantial capital investments. The challenge of balancing regulatory compliance with operational costs, as well as staying ahead of upcoming regulations, puts pressure on the market players to innovate and adapt to these evolving standards.
Geopolitical Tensions and Trade Wars
Geopolitical tensions and trade wars have had a significant impact on the global cargo shipping transportation market. The unpredictability of international trade policies and tariffs creates instability, as evidenced by the U.S.-China trade war, which resulted in a reduction in global trade volumes and a shift in trade routes. Political conflicts, sanctions, and regional disputes can disrupt shipping lanes, increase shipping costs, and cause delays. In particular, strategic chokepoints like the Strait of Hormuz or the South China Sea are vulnerable to geopolitical tensions, which could further disrupt the global supply chain. These uncertainties make it difficult for shipping companies to predict demand, plan logistics, and ensure timely deliveries, adding to operational complexities.
Rising Fuel Costs
Fuel costs are a major factor affecting the global cargo shipping transportation market. The price of bunker fuel, which powers the majority of commercial vessels, is subject to fluctuations due to global oil prices, geopolitical tensions, and supply-demand dynamics. A sharp rise in fuel costs can significantly increase operational expenses for shipping companies, impacting their profitability. In an industry with thin profit margins, these costs are often passed on to consumers in the form of higher freight charges. Furthermore, as countries enforce stricter environmental regulations, shipping companies are also required to invest in low-sulfur fuels or alternative energy sources, which can be more expensive than conventional fuels. Shipping companies must adopt efficient fuel management strategies and explore alternative propulsion technologies to minimize the impact of rising fuel costs.
Port Congestion and Infrastructure Limitations
Port congestion is a recurring challenge in the global cargo shipping transportation market. Increased demand for shipping services, along with limited port capacities, can lead to significant delays in unloading and loading cargo, resulting in operational inefficiencies and higher costs. Ports in key trade hubs, such as Singapore, Rotterdam, and Los Angeles, often face congestion due to increased global trade volume and inadequate infrastructure. Shipping companies are forced to wait longer for docking space, causing delays in delivery schedules and missed deadlines. The issue is exacerbated by factors like labor shortages, logistical bottlenecks, and inefficient customs procedures. To mitigate the impact of port congestion, investments in port infrastructure, automation, and improved cargo handling technologies are necessary. However, such investments require significant capital and long lead times for completion.
Supply Chain Disruptions and Pandemic Impact
The global cargo shipping transportation market has been profoundly impacted by disruptions in supply chains, particularly in the wake of the COVID-19 pandemic. The global health crisis led to widespread port closures, labor shortages, and the suspension of operations in several regions, which caused significant delays in shipments and a shortage of available shipping capacity. The pandemic also led to a dramatic shift in demand patterns, with certain sectors experiencing a surge in demand (e.g., medical supplies and e-commerce) while others saw a decline (e.g., manufacturing and automotive). These disruptions highlighted the vulnerabilities in global supply chains and the reliance on just-in-time inventory systems. Shipping companies faced difficulties in adapting to fluctuating demand and ensuring timely deliveries. Going forward, the industry needs to develop more resilient supply chains that can withstand unforeseen disruptions, including pandemics, natural disasters, and other global crises.
Key Market Trends
Rise in E-commerce and Demand for Faster Delivery Times
The rapid growth of e-commerce has had a transformative impact on the global cargo shipping transportation market. As online shopping continues to gain traction, there is an increasing demand for faster and more efficient shipping solutions. Consumers now expect quicker deliveries, often with same-day or next-day shipping, which places pressure on shipping companies to enhance their delivery capabilities. This trend is driving the rise of last-mile delivery solutions and changing the logistics landscape.
Shipping companies are responding by adopting faster routes, improving port infrastructure, and increasing the frequency of shipments. Moreover, containerized shipping has gained prominence as a result of its efficiency in handling small, high-value goods, which are commonly found in e-commerce. To meet customer expectations, shipping companies are also investing in technology that enables better tracking, real-time updates, and improved cargo handling. As the demand for e-commerce continues to rise, this trend will likely lead to increased competition among shipping providers, pushing them to innovate and optimize their operations.
Consolidation of Shipping Companies and Industry Mergers
In recent years, the cargo shipping transportation market has witnessed an ongoing trend of consolidation, with mergers and acquisitions becoming increasingly common. Larger shipping companies are merging with or acquiring smaller players to expand their market share, reduce costs, and improve service offerings. The consolidation trend is driven by several factors, including the desire to achieve economies of scale, reduce competition, and better position themselves in a globalized marketplace.
The benefits of consolidation include the ability to provide more extensive global networks, better fleet management, and enhanced bargaining power with suppliers and customers. Additionally, mergers and acquisitions allow shipping companies to pool resources for investment in technology and innovation, which is essential for staying competitive in the evolving market. As the industry continues to face pressures from rising fuel costs, regulatory compliance, and consumer demand, further consolidation is expected as companies seek to adapt and strengthen their position in the market.
Impact of Geopolitical Tensions and Trade Wars on Shipping Routes
Geopolitical tensions and trade wars have a profound effect on the global cargo shipping transportation market. The ongoing shifts in global trade dynamics, including the trade disputes between the United States and China, Brexit, and regional tensions, can disrupt established shipping routes, lead to changes in trade flows, and affect supply chains. Such disruptions often lead to higher costs, delays, and rerouted shipments, all of which impact the profitability of shipping companies.
In response, shipping companies are increasingly focusing on diversifying their routes and establishing alternative shipping lanes to minimize risks associated with geopolitical instability. This trend is also prompting companies to adopt more flexible logistics strategies, including just-in-time inventory management and multi-modal transport solutions. Furthermore, geopolitical factors are influencing the development of new trade agreements and regulations, which can reshape the global shipping landscape. As a result, the ability to navigate geopolitical risks and adapt to changing trade conditions is becoming a crucial competitive advantage for shipping companies.
Segmental Insights
Industry Insights
Oil & gas segment dominated in the Global Cargo Shipping Transportation market in 2024 due to several key factors that significantly influence the demand for cargo shipping services in this sector. The oil and gas industry is highly dependent on efficient, reliable, and secure transportation systems to move crude oil, natural gas, and refined petroleum products across vast distances. As the global demand for energy continues to rise, so does the demand for shipping solutions that can effectively transport large quantities of these critical commodities.
One of the main drivers of dominance in this segment is the constant global demand for crude oil and natural gas, especially in emerging economies that rely heavily on these energy sources. These energy products are typically transported in large volumes via specialized tankers, which make up a significant portion of the global cargo shipping fleet. In addition, many oil-rich countries have to export their oil and gas resources to international markets, which contributes significantly to the volume of goods being shipped globally.
Furthermore, geopolitical factors, such as regional tensions and changes in trade policies, often influence the demand for oil and gas shipments. For example, the supply disruptions resulting from conflicts in the Middle East, sanctions, or pipeline issues tend to increase reliance on maritime shipping to transport these products safely and efficiently. The need to ensure a steady, secure supply chain of oil and gas is essential for the stability of the global economy, which continues to fuel investments in the oil and gas shipping segment.
Additionally, technological advancements and innovations in tanker designs, such as more fuel-efficient and eco-friendly vessels, are boosting the oil and gas shipping industry. These innovations are making the transportation of energy products more cost-effective, increasing the segment's market share in the overall global cargo shipping transportation market. The sheer size, complexity, and global reach of the oil and gas industry ensure its continued dominance in the shipping sector.
Regional Insights
North America dominated the Global Cargo Shipping Transportation market in 2024 due to several key factors, including its strategic location, robust infrastructure, and leading role in international trade. The region benefits from extensive port networks, which are critical for the efficient movement of goods across the globe. Major ports such as the Port of Los Angeles, Port of Long Beach, and Port of New York and New Jersey handle large volumes of cargo, making North America a hub for global shipping activities.
One of the primary drivers of North America’s dominance is its strong trade relationships, particularly with countries like China, Mexico, and Canada. The United States, as one of the world’s largest importers and exporters, significantly contributes to the demand for cargo shipping services. In particular, the U.S. relies heavily on maritime transportation to move goods ranging from raw materials and energy products to finished consumer goods. This high trade volume, combined with regional and international shipping networks, positions North America as a key player in the global cargo shipping market.
The region's advanced logistics infrastructure, including highly developed highways, railways, and distribution networks, further supports its dominance in the market. These infrastructure elements facilitate seamless connections between port facilities and the broader supply chain, enabling the efficient transfer of goods from ships to their final destinations.
Technological advancements in shipping and logistics are also contributing to North America’s strong position. The adoption of automated systems, real-time tracking technologies, and green shipping solutions is making cargo transportation in the region more efficient, cost-effective, and environmentally friendly. These innovations ensure that North America remains competitive in global trade, driving sustained growth in the cargo shipping transportation sector. Additionally, North America’s stable economic environment and focus on sustainability further strengthen its leadership role in the market.
Key Market Players
• A.P. Moller – Maersk
• MSC Mediterranean Shipping Company S.A
• COSCO SHIPPING (Hong Kong) Co., Limited
• CMA CGM Group
• Hapag-Lloyd AG
• Ocean Network Express Pte. Ltd.
• Evergreen Marine Corporation
• HMM Co., Ltd.
• Yang Ming Marine Transport Corporation
• Zim Integrated Shipping Services Ltd.
Report Scope:
In this report, the Global Cargo Shipping Transportation Market has been segmented into the following categories, in addition to the industry trends which have also been detailed below:
• Cargo Shipping Transportation Market, By Cargo Type:
o Bulk Cargo
o Liquid Cargo
o Container Cargo
o General Cargo
o Others
• Cargo Shipping Transportation Market, By Industry:
o Oil & Gas
o Manufacturing
o Food
o Electrical & Electronics
o Others
• Cargo Shipping Transportation Market, By Region:
o North America
§ United States
§ Canada
§ Mexico
o Europe
§ Germany
§ France
§ United Kingdom
§ Italy
§ Spain
o South America
§ Brazil
§ Argentina
§ Colombia
o Asia-Pacific
§ China
§ India
§ Japan
§ South Korea
§ Australia
o Middle East & Africa
§ Saudi Arabia
§ UAE
§ South Africa
Competitive Landscape
Company Profiles: Detailed analysis of the major companies present in the Global Cargo Shipping Transportation Market.
Available Customizations:
Global Cargo Shipping Transportation Market report with the given market data, TechSci Research offers customizations according to a company's specific needs. The following customization options are available for the report:
Company Information
• Detailed analysis and profiling of additional market players (up to five).



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Table of Contents

1. Product Overview
1.1. Market Definition
1.2. Scope of the Market
1.2.1. Markets Covered
1.2.2. Years Considered for Study
1.2.3. Key Market Segmentations
2. Research Methodology
2.1. Baseline Methodology
2.2. Key Industry Partners
2.3. Major Association and Secondary Sources
2.4. Forecasting Methodology
2.5. Data Triangulation & Validation
2.6. Assumptions and Limitations
3. Executive Summary
4. Voice of Customer
5. Global Cargo Shipping Transportation Market Outlook
5.1. Market Size & Forecast
5.1.1. By Value
5.2. Market Share & Forecast
5.2.1. By Cargo Type (Bulk Cargo, Liquid Cargo, Container Cargo, General Cargo, Others)
5.2.2. By Industry (Oil & Gas, Manufacturing, Food, Electrical & Electronics, Others)
5.2.3. By Region (North America, Europe, South America, Middle East & Africa, Asia Pacific)
5.3. By Company (2024)
5.4. Market Map
6. North America Cargo Shipping Transportation Market Outlook
6.1. Market Size & Forecast
6.1.1. By Value
6.2. Market Share & Forecast
6.2.1. By Cargo Type
6.2.2. By Industry
6.2.3. By Country
6.3. North America: Country Analysis
6.3.1. United States Cargo Shipping Transportation Market Outlook
6.3.1.1. Market Size & Forecast
6.3.1.1.1. By Value
6.3.1.2. Market Share & Forecast
6.3.1.2.1. By Cargo Type
6.3.1.2.2. By Industry
6.3.2. Canada Cargo Shipping Transportation Market Outlook
6.3.2.1. Market Size & Forecast
6.3.2.1.1. By Value
6.3.2.2. Market Share & Forecast
6.3.2.2.1. By Cargo Type
6.3.2.2.2. By Industry
6.3.3. Mexico Cargo Shipping Transportation Market Outlook
6.3.3.1. Market Size & Forecast
6.3.3.1.1. By Value
6.3.3.2. Market Share & Forecast
6.3.3.2.1. By Cargo Type
6.3.3.2.2. By Industry
7. Europe Cargo Shipping Transportation Market Outlook
7.1. Market Size & Forecast
7.1.1. By Value
7.2. Market Share & Forecast
7.2.1. By Cargo Type
7.2.2. By Industry
7.2.3. By Country
7.3. Europe: Country Analysis
7.3.1. Germany Cargo Shipping Transportation Market Outlook
7.3.1.1. Market Size & Forecast
7.3.1.1.1. By Value
7.3.1.2. Market Share & Forecast
7.3.1.2.1. By Cargo Type
7.3.1.2.2. By Industry
7.3.2. France Cargo Shipping Transportation Market Outlook
7.3.2.1. Market Size & Forecast
7.3.2.1.1. By Value
7.3.2.2. Market Share & Forecast
7.3.2.2.1. By Cargo Type
7.3.2.2.2. By Industry
7.3.3. United Kingdom Cargo Shipping Transportation Market Outlook
7.3.3.1. Market Size & Forecast
7.3.3.1.1. By Value
7.3.3.2. Market Share & Forecast
7.3.3.2.1. By Cargo Type
7.3.3.2.2. By Industry
7.3.4. Italy Cargo Shipping Transportation Market Outlook
7.3.4.1. Market Size & Forecast
7.3.4.1.1. By Value
7.3.4.2. Market Share & Forecast
7.3.4.2.1. By Cargo Type
7.3.4.2.2. By Industry
7.3.5. Spain Cargo Shipping Transportation Market Outlook
7.3.5.1. Market Size & Forecast
7.3.5.1.1. By Value
7.3.5.2. Market Share & Forecast
7.3.5.2.1. By Cargo Type
7.3.5.2.2. By Industry
8. Asia Pacific Cargo Shipping Transportation Market Outlook
8.1. Market Size & Forecast
8.1.1. By Value
8.2. Market Share & Forecast
8.2.1. By Cargo Type
8.2.2. By Industry
8.2.3. By Country
8.3. Asia Pacific: Country Analysis
8.3.1. China Cargo Shipping Transportation Market Outlook
8.3.1.1. Market Size & Forecast
8.3.1.1.1. By Value
8.3.1.2. Market Share & Forecast
8.3.1.2.1. By Cargo Type
8.3.1.2.2. By Industry
8.3.2. India Cargo Shipping Transportation Market Outlook
8.3.2.1. Market Size & Forecast
8.3.2.1.1. By Value
8.3.2.2. Market Share & Forecast
8.3.2.2.1. By Cargo Type
8.3.2.2.2. By Industry
8.3.3. Japan Cargo Shipping Transportation Market Outlook
8.3.3.1. Market Size & Forecast
8.3.3.1.1. By Value
8.3.3.2. Market Share & Forecast
8.3.3.2.1. By Cargo Type
8.3.3.2.2. By Industry
8.3.4. South Korea Cargo Shipping Transportation Market Outlook
8.3.4.1. Market Size & Forecast
8.3.4.1.1. By Value
8.3.4.2. Market Share & Forecast
8.3.4.2.1. By Cargo Type
8.3.4.2.2. By Industry
8.3.5. Australia Cargo Shipping Transportation Market Outlook
8.3.5.1. Market Size & Forecast
8.3.5.1.1. By Value
8.3.5.2. Market Share & Forecast
8.3.5.2.1. By Cargo Type
8.3.5.2.2. By Industry
9. Middle East & Africa Cargo Shipping Transportation Market Outlook
9.1. Market Size & Forecast
9.1.1. By Value
9.2. Market Share & Forecast
9.2.1. By Cargo Type
9.2.2. By Industry
9.2.3. By Country
9.3. Middle East & Africa: Country Analysis
9.3.1. Saudi Arabia Cargo Shipping Transportation Market Outlook
9.3.1.1. Market Size & Forecast
9.3.1.1.1. By Value
9.3.1.2. Market Share & Forecast
9.3.1.2.1. By Cargo Type
9.3.1.2.2. By Industry
9.3.2. UAE Cargo Shipping Transportation Market Outlook
9.3.2.1. Market Size & Forecast
9.3.2.1.1. By Value
9.3.2.2. Market Share & Forecast
9.3.2.2.1. By Cargo Type
9.3.2.2.2. By Industry
9.3.3. South Africa Cargo Shipping Transportation Market Outlook
9.3.3.1. Market Size & Forecast
9.3.3.1.1. By Value
9.3.3.2. Market Share & Forecast
9.3.3.2.1. By Cargo Type
9.3.3.2.2. By Industry
10. South America Cargo Shipping Transportation Market Outlook
10.1. Market Size & Forecast
10.1.1. By Value
10.2. Market Share & Forecast
10.2.1. By Cargo Type
10.2.2. By Industry
10.2.3. By Country
10.3. South America: Country Analysis
10.3.1. Brazil Cargo Shipping Transportation Market Outlook
10.3.1.1. Market Size & Forecast
10.3.1.1.1. By Value
10.3.1.2. Market Share & Forecast
10.3.1.2.1. By Cargo Type
10.3.1.2.2. By Industry
10.3.2. Colombia Cargo Shipping Transportation Market Outlook
10.3.2.1. Market Size & Forecast
10.3.2.1.1. By Value
10.3.2.2. Market Share & Forecast
10.3.2.2.1. By Cargo Type
10.3.2.2.2. By Industry
10.3.3. Argentina Cargo Shipping Transportation Market Outlook
10.3.3.1. Market Size & Forecast
10.3.3.1.1. By Value
10.3.3.2. Market Share & Forecast
10.3.3.2.1. By Cargo Type
10.3.3.2.2. By Industry
11. Market Dynamics
11.1. Drivers
11.2. Challenges
12. Market Trends and Developments
13. Company Profiles
13.1.A.P. Moller – Maersk
13.1.1. Business Overview
13.1.2. Key Revenue and Financials
13.1.3. Recent Developments
13.1.4. Key Personnel
13.1.5. Key Product/Services Offered
13.2.MSC Mediterranean Shipping Company S.A
13.2.1. Business Overview
13.2.2. Key Revenue and Financials
13.2.3. Recent Developments
13.2.4. Key Personnel
13.2.5. Key Product/Services Offered
13.3.COSCO SHIPPING (Hong Kong) Co., Limited
13.3.1. Business Overview
13.3.2. Key Revenue and Financials
13.3.3. Recent Developments
13.3.4. Key Personnel
13.3.5. Key Product/Services Offered
13.4.CMA CGM Group
13.4.1. Business Overview
13.4.2. Key Revenue and Financials
13.4.3. Recent Developments
13.4.4. Key Personnel
13.4.5. Key Product/Services Offered
13.5. Hapag-Lloyd AG
13.5.1. Business Overview
13.5.2. Key Revenue and Financials
13.5.3. Recent Developments
13.5.4. Key Personnel
13.5.5. Key Product/Services Offered
13.6.Ocean Network Express Pte. Ltd.
13.6.1. Business Overview
13.6.2. Key Revenue and Financials
13.6.3. Recent Developments
13.6.4. Key Personnel
13.6.5. Key Product/Services Offered
13.7.Evergreen Marine Corporation
13.7.1. Business Overview
13.7.2. Key Revenue and Financials
13.7.3. Recent Developments
13.7.4. Key Personnel
13.7.5. Key Product/Services Offered
13.8.HMM Co., Ltd.
13.8.1. Business Overview
13.8.2. Key Revenue and Financials
13.8.3. Recent Developments
13.8.4. Key Personnel
13.8.5. Key Product/Services Offered
13.9.Yang Ming Marine Transport Corporation
13.9.1. Business Overview
13.9.2. Key Revenue and Financials
13.9.3. Recent Developments
13.9.4. Key Personnel
13.9.5. Key Product/Services Offered
13.10. Zim Integrated Shipping Services Ltd.
13.10.1. Business Overview
13.10.2. Key Revenue and Financials
13.10.3. Recent Developments
13.10.4. Key Personnel
13.10.5. Key Product/Services Offered
14. Strategic Recommendations
15. About Us & Disclaimer

 

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2025/02/21 10:27

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