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宇宙機器市場レポート:2030年までの動向、予測、競合分析


Space Equipment Market Report: Trends, Forecast and Competitive Analysis to 2030

宇宙機器の動向と予測 世界の宇宙機器市場の将来は、航空宇宙市場、ビジネス市場、資源市場にビジネスチャンスがあり、有望視されている。世界の宇宙機器市場は、2024年から2030年までの年平均成長率が4.2%で、... もっと見る

 

 

出版社 出版年月 電子版価格 言語
Lucintel
ルシンテル
2023年9月1日 US$4,850
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サマリー

宇宙機器の動向と予測
世界の宇宙機器市場の将来は、航空宇宙市場、ビジネス市場、資源市場にビジネスチャンスがあり、有望視されている。世界の宇宙機器市場は、2024年から2030年までの年平均成長率が4.2%で、2030年までに推定5,502億ドルに達すると予想される。この市場の主な促進要因は、商業・軍事分野での衛星画像の利用拡大であり、戦闘機の価格上昇によって空対空ミサイル・システムの技術革新に焦点が移っている。

本レポートは150ページを超え、ビジネス上の意思決定に役立つよう作成されています。サンプル図表を以下に示す。

セグメント別宇宙機器
この調査には、世界の宇宙機器のタイプ別、用途別、地域別の予測が含まれています。

宇宙機器のタイプ別市場【2018年から2030年までの出荷額分析
- 通信衛星
- 観測衛星
- 車両

宇宙機器の用途別市場【2018年から2030年までの出荷額分析
- 航空宇宙
- ビジネス
- リソース

宇宙機器の地域別市場【2018年から2030年までの出荷額分析
- 北米
- 欧州
- アジア太平洋
- その他の地域

宇宙機器メーカー一覧
同市場の企業は、提供する製品の品質に基づいて競争している。この市場の主要企業は、製造施設の拡大、研究開発投資、インフラ整備、バリューチェーン全体にわたる統合機会の活用に注力している。これらの戦略により、宇宙機器企業は需要の増加に対応し、競争力を確保し、革新的な製品と技術を開発し、生産コストを削減し、顧客基盤を拡大している。本レポートで紹介する宇宙機器企業は以下の通りである。
- AAR Corp.
- エアバス
- アプライドレーダー
- アリアンスペースSA
- BAEシステムズ
- ボール・エアロスペース&テクノロジーズ
- ボンバルディア
- ダッソー・アビエーション
- デジタルグローブ社
- ハネウェル・インターナショナル


宇宙機器市場の洞察
Lucintelは、予測期間中、車両が最大のセグメントであり続けると予測している。
この市場の中では、航空宇宙が最大のセグメントであり続ける。
北米は予測期間中最大の地域であり続けると予測される。

世界の宇宙機器市場の特徴

市場規模の推定:宇宙機器市場規模を金額(億ドル)で推計
動向と予測分析:各セグメント・地域別の市場動向(2018年~2023年)と予測(2024年~2030年)。
セグメンテーション分析:宇宙機器市場規模をタイプ別、用途別、地域別に金額($B)で分析。
地域別分析:宇宙機器市場の北米、欧州、アジア太平洋、その他の地域別内訳。
成長機会:宇宙機器市場のタイプ別、用途別、地域別の成長機会分析。
戦略分析:M&A、新製品開発、宇宙機器市場の競争環境など。
ポーターのファイブフォースモデルに基づく業界の競争激化度分析。

よくある質問

Q.1 宇宙機器の市場規模はどのくらいですか?
回答世界の宇宙機器市場は、2030年までに推定5,502億ドルに達すると予想されています。

Q.2 宇宙機器市場の成長予測は?
回答世界の宇宙機器市場は、2024年から2030年にかけて年平均成長率4.2%で成長すると予想されています。

Q.3 宇宙機器市場の成長に影響を与える主なドライバーは何ですか?
回答この市場の主な促進要因は、商業・軍事分野での衛星画像の利用拡大であり、戦闘機の価格上昇により、空対空ミサイルシステムの技術革新に焦点が移っている。

Q4.宇宙機器市場の主要セグメントは?
回答宇宙機器市場の将来は、航空宇宙市場、ビジネス市場、資源市場にチャンスがあり、有望である。

Q5.宇宙機器市場の主要企業は?
回答主な宇宙機器企業は以下の通りです:
- AAR Corp.
- エアバス
- アプライド・レーダー
- アリアンスペースSA
- BAEシステムズ
- ボール・エアロスペース&テクノロジーズ
- ボンバルディア
- ダッソー・アビエーション
- デジタルグローブ社
- ハネウェル・インターナショナル



Q6.今後、宇宙機器市場で最も大きくなる分野は?
回答Lucintelの予測では、予測期間中、ビークルが最大のセグメントであり続ける。

Q7.宇宙機器市場において、今後5年間で最も大きくなると予想される地域はどこですか?
回答予測期間中、北米が最大の地域であり続けると予想される。

Q.8 本レポートのカスタマイズは可能ですか?
回答:はい:はい、Lucintel は追加費用なしで 10% のカスタマイズを提供します。

本レポートは以下の11の主要な質問に回答しています:

Q.1.宇宙機器市場において、タイプ別(通信衛星、観測衛星、ビークル)、用途別(航空宇宙、ビジネス、資源)、地域別(北米、欧州、アジア太平洋、その他の地域)に、最も有望で高成長が期待できる機会は何か?
Q.2.今後、成長が加速するセグメントとその理由は?
Q.3.今後成長が加速すると思われる地域とその理由は?
Q.4.市場ダイナミクスに影響を与える主な要因は何か?市場における主な課題とビジネスリスクは?
Q.5.この市場におけるビジネスリスクと競争上の脅威は?
Q.6.この市場における新たなトレンドとその理由は?
Q.7.市場における顧客の需要の変化にはどのようなものがありますか?
Q.8.市場の新しい動きにはどのようなものがありますか?これらの開発をリードしている企業はどこですか?
Q.9.市場の主要プレーヤーは?主要プレーヤーは事業成長のためにどのような戦略的取り組みを進めていますか?
Q.10.この市場における競合製品にはどのようなものがあり、材料や製品の代替によって市場シェアを失う脅威はどの程度ありますか?
Q.11.過去5年間にどのようなM&Aが行われ、業界にどのような影響を与えましたか?


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目次

Table of Contents

1. Executive Summary

2. Global Space Equipment Market : Market Dynamics
2.1: Introduction, Background, and Classifications
2.2: Supply Chain
2.3: Industry Drivers and Challenges 

3. Market Trends and Forecast Analysis from 2018 to 2030
3.1. Macroeconomic Trends (2018-2023) and Forecast (2024-2030)
3.2. Global Space Equipment Market Trends (2018-2023) and Forecast (2024-2030)

3.3: Global Space Equipment Market by Type
3.3.1: Communication Satellite
3.3.2: Observation Satellite
3.3.3: Vehicle







3.4: Global Space Equipment Market by Application
3.4.1: Aerospace
3.4.2: Business
3.4.3: Resources




























4. Market Trends and Forecast Analysis by Region from 2018 to 2030
4.1: Global Space Equipment Market by Region
4.2: North American Space Equipment Market
4.2.2: North American Space Equipment Market by Application: Aerospace, Business, and Resources



4.3: European Space Equipment Market
4.3.1: European Space Equipment Market by Type: Communication Satellite, Observation Satellite, and Vehicle
4.3.2: European Space Equipment Market by Application: Aerospace, Business, and Resources



4.4: APAC Space Equipment Market
4.4.1: APAC Space Equipment Market by Type: Communication Satellite, Observation Satellite, and Vehicle
4.4.2: APAC Space Equipment Market by Application: Aerospace, Business, and Resources



4.5: ROW Space Equipment Market
4.5.1: ROW Space Equipment Market by Type: Communication Satellite, Observation Satellite, and Vehicle
4.5.2: ROW Space Equipment Market by Application: Aerospace, Business, and Resources



5. Competitor Analysis
5.1: Product Portfolio Analysis
5.2: Operational Integration
5.3: Porter’s Five Forces Analysis

6. Growth Opportunities and Strategic Analysis
6.1: Growth Opportunity Analysis
6.1.1: Growth Opportunities for the Global Space Equipment Market by Type
6.1.2: Growth Opportunities for the Global Space Equipment Market by Application


6.1.3: Growth Opportunities for the Global Space Equipment Market by Region

6.2: Emerging Trends in the Global Space Equipment Market

6.3: Strategic Analysis
6.3.1: New Product Development
6.3.2: Capacity Expansion of the Global Space Equipment Market
6.3.3: Mergers, Acquisitions, and Joint Ventures in the Global Space Equipment Market
6.3.4: Certification and Licensing

7. Company Profiles of Leading Players
7.1: AAR Corp.
7.2: Airbus
7.3: Applied Radar
7.4: Arianespace
7.5: BAE Systems
7.6: Ball Aerospace & Technologies
7.7: Bombardier
7.8: Dassault Aviation
7.9: DigitalGlobe
7.10: Honeywell International

 

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Summary

Space Equipment Trends and Forecast
The future of the global space equipment market looks promising with opportunities in the aerospace, business and resources markets. The global space equipment market is expected to reach an estimated $550.2 billion by 2030 with a CAGR of 4.2% from 2024 to 2030. The major drivers for this market are growing usage of satellite imagery in commercial & military sectors bodes well and increasing prices of combat aircraft has shifted the focus on innovations in air-to-air missile systems.

A more than 150-page report is developed to help in your business decisions. Sample figures with some insights are shown below.

Space Equipment by Segment
The study includes a forecast for the global space equipment by type, application, and region

Space Equipment Market by Type [Shipment Analysis by Value from 2018 to 2030]:
• Communication Satellite
• Observation Satellite
• Vehicle

Space Equipment Market by Application [Shipment Analysis by Value from 2018 to 2030]:
• Aerospace
• Business
• Resources

Space Equipment Market by Region [Shipment Analysis by Value from 2018 to 2030]:
• North America
• Europe
• Asia Pacific
• The Rest of the World

List of Space Equipment Companies
Companies in the market compete on the basis of product quality offered. Major players in this market focus on expanding their manufacturing facilities, R&D investments, infrastructural development, and leverage integration opportunities across the value chain. With these strategies space equipment companies cater increasing demand, ensure competitive effectiveness, develop innovative products & technologies, reduce production costs, and expand their customer base. Some of the space equipment companies profiled in this report include-
• AAR Corp.
• Airbus
• Applied Radar
• Arianespace SA
• BAE Systems
• Ball Aerospace &Technologies
• Bombardier
• Dassault Aviation
• DigitalGlobe Inc.
• Honeywell International


Space Equipment Market Insights
Lucintel forecasts that vehicle will remain the largest segment over the forecast period.
Within this market, aerospace will remain the largest segment.
North America is expected will remain the largest region over the forecast period.

Features of the Global Space Equipment Market

Market Size Estimates: Space equipment market size estimation in terms of value ($B).
Trend and Forecast Analysis: Market trends (2018 to 2023) and forecast (2024 to 2030) by various segments and regions.
Segmentation Analysis: Space equipment market size by type, application, and region in terms of value ($B).
Regional Analysis: Space equipment market breakdown by North America, Europe, Asia Pacific, and Rest of the World.
Growth Opportunities: Analysis of growth opportunities in different types, applications, and regions for the space equipment market.
Strategic Analysis: This includes M&A, new product development, and competitive landscape of the space equipment market.
Analysis of competitive intensity of the industry based on Porter’s Five Forces model.

FAQ

Q.1 What is the space equipment market size?
Answer: The global space equipment market is expected to reach an estimated $550.2 billion by 2030.

Q.2 What is the growth forecast for space equipment market?
Answer: The global space equipment market is expected to grow with a CAGR of 4.2% from 2024 to 2030.

Q.3 What are the major drivers influencing the growth of the space equipment market?
Answer: The major drivers for this market are growing usage of satellite imagery in commercial & military sectors bodes well and increasing prices of combat aircraft has shifted the focus on innovations in air-to-air missile systems.

Q4. What are the major segments for space equipment market?
Answer: The future of the space equipment market looks promising with opportunities in the aerospace, business, and resources markets.

Q5. Who are the key space equipment market companies?
Answer: Some of the key space equipment companies are as follows:
• AAR Corp.
• Airbus
• Applied Radar
• Arianespace SA
• BAE Systems
• Ball Aerospace &Technologies
• Bombardier
• Dassault Aviation
• DigitalGlobe Inc.
• Honeywell International



Q6. Which space equipment market segment will be the largest in future?
Answer: Lucintel forecasts that vehicle will remain the largest segment over the forecast period.

Q7. In space equipment market, which region is expected to be the largest in next 5 years?
Answer: North America is expected will remain the largest region over the forecast period.

Q.8 Do we receive customization in this report?
Answer: Yes, Lucintel provides 10% customization without any additional cost.

This report answers following 11 key questions:

Q.1. What are some of the most promising, high-growth opportunities for the space equipment market by type (communication satellite, observation satellite, and vehicle), application (aerospace, business, and resources), and region (North America, Europe, Asia Pacific, and the Rest of the World)?
Q.2. Which segments will grow at a faster pace and why?
Q.3. Which region will grow at a faster pace and why?
Q.4. What are the key factors affecting market dynamics? What are the key challenges and business risks in this market?
Q.5. What are the business risks and competitive threats in this market?
Q.6. What are the emerging trends in this market and the reasons behind them?
Q.7. What are some of the changing demands of customers in the market?
Q.8. What are the new developments in the market? Which companies are leading these developments?
Q.9. Who are the major players in this market? What strategic initiatives are key players pursuing for business growth?
Q.10. What are some of the competing products in this market and how big of a threat do they pose for loss of market share by material or product substitution?
Q.11. What M&A activity has occurred in the last 5 years and what has its impact been on the industry?



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Table of Contents

Table of Contents

1. Executive Summary

2. Global Space Equipment Market : Market Dynamics
2.1: Introduction, Background, and Classifications
2.2: Supply Chain
2.3: Industry Drivers and Challenges 

3. Market Trends and Forecast Analysis from 2018 to 2030
3.1. Macroeconomic Trends (2018-2023) and Forecast (2024-2030)
3.2. Global Space Equipment Market Trends (2018-2023) and Forecast (2024-2030)

3.3: Global Space Equipment Market by Type
3.3.1: Communication Satellite
3.3.2: Observation Satellite
3.3.3: Vehicle







3.4: Global Space Equipment Market by Application
3.4.1: Aerospace
3.4.2: Business
3.4.3: Resources




























4. Market Trends and Forecast Analysis by Region from 2018 to 2030
4.1: Global Space Equipment Market by Region
4.2: North American Space Equipment Market
4.2.2: North American Space Equipment Market by Application: Aerospace, Business, and Resources



4.3: European Space Equipment Market
4.3.1: European Space Equipment Market by Type: Communication Satellite, Observation Satellite, and Vehicle
4.3.2: European Space Equipment Market by Application: Aerospace, Business, and Resources



4.4: APAC Space Equipment Market
4.4.1: APAC Space Equipment Market by Type: Communication Satellite, Observation Satellite, and Vehicle
4.4.2: APAC Space Equipment Market by Application: Aerospace, Business, and Resources



4.5: ROW Space Equipment Market
4.5.1: ROW Space Equipment Market by Type: Communication Satellite, Observation Satellite, and Vehicle
4.5.2: ROW Space Equipment Market by Application: Aerospace, Business, and Resources



5. Competitor Analysis
5.1: Product Portfolio Analysis
5.2: Operational Integration
5.3: Porter’s Five Forces Analysis

6. Growth Opportunities and Strategic Analysis
6.1: Growth Opportunity Analysis
6.1.1: Growth Opportunities for the Global Space Equipment Market by Type
6.1.2: Growth Opportunities for the Global Space Equipment Market by Application


6.1.3: Growth Opportunities for the Global Space Equipment Market by Region

6.2: Emerging Trends in the Global Space Equipment Market

6.3: Strategic Analysis
6.3.1: New Product Development
6.3.2: Capacity Expansion of the Global Space Equipment Market
6.3.3: Mergers, Acquisitions, and Joint Ventures in the Global Space Equipment Market
6.3.4: Certification and Licensing

7. Company Profiles of Leading Players
7.1: AAR Corp.
7.2: Airbus
7.3: Applied Radar
7.4: Arianespace
7.5: BAE Systems
7.6: Ball Aerospace & Technologies
7.7: Bombardier
7.8: Dassault Aviation
7.9: DigitalGlobe
7.10: Honeywell International

 

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