ダイレクトキャリアビリング:今後の市場展望と新たな機会 2020-2025年DIRECT CARRIER BILLING: FUTURE MARKET OUTLOOK & EMERGING OPPORTUNITIES 2020-2025 ジュニパー・リサーチの最新レポート「通信事業者向け課金サービス」は、通信事業者向け課金サービスの導入によって得られる主なメリット、既存および新規のユーザーケースで大量導入を実現するための課題、主... もっと見る
日本語のページは自動翻訳を利用し作成しています。
サマリー
ジュニパー・リサーチの最新レポート「通信事業者向け課金サービス」は、通信事業者向け課金サービスの導入によって得られる主なメリット、既存および新規のユーザーケースで大量導入を実現するための課題、主要な通信事業者向け課金プラットフォームが採用している戦略などを詳細に分析しています。
本調査では、デジタルコンテンツ、チケット、ギャンブル、物販など、キャリアビリングを利用して収益化された購入品について、国や地域レベルでの業界ベンチマーク予測を行っています。
本調査には以下が含まれます。
主な特長
キャリア課金市場の現状。主要プレイヤーの分析(取引額ベース
課題の評価。不正行為、リスク管理、レベニューシェアなど、導入・展開における課題の規模を分析します。
市場ダイナミクス課金市場における主要なトレンドと重要な論点を戦略的に分析しています。
以下のような大手キャリアビリングプロバイダーへのインタビューを行いました。
Vendor Profiles & Leaderboard:キャリアビリング事業者13社について、主要プレーヤーの能力とキャパシティを評価し、Leaderboardによるベンダーポジショニングを行っています。
ベンチマーク:業界予測。
ベンチマーク業界予測:
主要なデジタルコンテンツ分野や、チケット、ギャンブル、物理的な商品購入などの新たなビジネスチャンスについて、11の国内市場と8つの主要地域に分けて、キャリアビリングによる売上を予測しています。
KEY QUESTIONS
参考にした企業
インタビューした企業
Boku、Centili、Digital Virgo、DOCOMO Digital、Fortumo、SLA Digital、telecoming
ジュニパーリサーチのリーダーボードに含まれています。ドコモ・デジタル、MessageCloud、Centili(Infobip)、Bango、Boku、DIMOCO、Fortumo、telecoming、Digital Virgo、Infomedia、SLA Digital、NTH Mobile
記載あり。Adyen, AE Tolls, Alcatel-Lucent, Alipay, Alitibbi, Amaze, Amazon, Anghami, Apple, AT&T, Audiens, AWA Co, Axiata, Azoomee, Badoo, Beflirty, beIN, Bharti Airtel, BlackBerry, Bouygues Telecom, Busuu, Casino.com, Cray Communications, Danal, DAZN, Deezer, Deutsche Telekom, du, EA, Eastman Kodak, EasyPark, EE, Emirates Digital Wallet, EMVCo, EnergyBet, Entel, Epic Games, Etisalat, Facebook, Feibra, Gameloft, General Motors, Global Collect, Globe, Google, GrabPay, Greycroft, Gulf Cooperation Council, Hopster.com、 Hungama Digital Media、 Iflix、 Intel、 iTaxi、 Juvo、 Kinguin、 KJM (Kommission fur Jugendmedienschutz)、 Krabi、 Kushki、 Kyivstar、 LevelUp、 LINE Pay、 Lookout、 Lucent、 MansionCasino.com、Mask、McAfee、Mediaset、Merrill Corp、Microsoft、Milan City、MobiFone、 Mobi Solutions、Mpulse、M-Tel、MTN、Neff Corp、NBA、Neomobile、Netflix、NFL、NHN Corp、Nokia、NTT、O2、OLX、Olympique de Marseilles、OnStar、Ooredoo、Orange、Paris Saint-Germain,PayPal、PayTM、QVO、楽天、Real Madrid、RGK Mobile、Riot、Rogers Wireless、Samsung、Schibsted、Singtel、Smarcom AG、Smarule、SoftBank、Sony、Sorenson Communications、Spotify、Sprint、Square、Sun Mobile、Swisscom、Telcel、Telefonica、Telenor、Telus、Tembec Corp、Tempo、Tencen、Text2Pay、T?Mobile、TrueMove H、Tunisie Telecom、Turkcell、Universal、University of Tartu、University of Tokyo、University of Wisconsin、Valve、Velocix、Verizon、Viettel Group、VIPnet、Visa、Vivial、 Vodacom、Vodafone、VTC Pay、Wargaming、WeChat Pay,Western Union, WorldPay, WWE, YouScribe, Zain, WeChat Pay, Zin Kuwait
DATA & INTERACTIVE FORECAST
ジュニパー・リサーチは、Direct Carrier Billingの予測を世界の地域別に、主要なデータの調査結果を紹介しています。
さらに、市場成長の背景にある説明や仮定を提供しています。インタラクティブなエクセルでは、デジタルコンテンツタイプ、物理的商品の購入、ギャンブル、チケットの購入に分けた生データと、各購入タイプからのオペレーターの収益を提供しています。
ジュニパー・リサーチの「通信事業者による直接課金」の予測セットには、通信事業者による直接課金の総支出額とオペレーターによる直接課金の総収入シェアの予測が含まれています。
通信事業者への直接請求によるデジタルコンテンツの総額、内訳
キャリア課金による仮想化/物理的商品の支払い総額。
8つの主要地域と18の主要市場に分けられています。
インタラクティブ・シナリオ・ツールでは、5種類以上の指標についてジュニパー・リサーチのデータ
を操作することができます。50以上の表と9900以上のデータポイントにアクセスすることができます。
ジュニパー・リサーチの非常に詳細なIFxls(Interactive Forecast Excels)は、カスタマイズされたチャートや表で選択した市場を横に並べて比較することができ、特定の市場を理解する能力を大幅に向上させることができます。
目次
1.将来の市場展望と新たな機会
1.1 はじめに課金関係の活用6
1.1.1 キャリア課金市場の現状6
図1.1:キャリア課金コンテンツ、プラットフォーム市場シェア、2019年(330億ドル).6
1.1.2 ストアフロントの展開.7
表1.2: 特定のストアフロントによるキャリア課金の可用性、2015年~2020年.7
1.2 キャリア課金の推進要因.8
1.2.1 新しい市場セグメントの収益化.8
i. 銀行口座を持たない人と銀行口座を持たない人.8
図1.3: 銀行口座を持たない成人人口の割合(%)を主要8地域別に分けたもの&世界2020年~2025年.9
ii.若い人口層.9
iii.Smaller Spenders.9
1.2.2 Monetising Content Beyond the Mobile .10
1.2.3 Low-Click Payments.11
1.2.4 Lowering the Cost of Customer Acquisition.11
i. Brand Partnerships .11
ii.エンドユーザーの購入プロセスの改善 .12
図 1.4: 課金メカニズムのコンバージョン率の比較、低価値の の
購入。クレジットカードとキャリアの直接請求の比較 .13
iii.買収の理解 .13
1.2.5 トランザクションの量と金額の増加 .13
1.2.6 コンテンツにおけるプレゼンスの維持 .14
1.3 ダイレクトビリングの主な課題 .14
1.3.1 料金レベル .14
1.3.2 プリペイド中心の市場 .16
1.3.3 Awareness of Direct Carrier Billing as a Payment Solution.16
1.3.4 Regulation of Direct Carrier Billing.17
1.4 Emerging Opportunities in Carrier Billing .19
1.4.1 Ticketing.19
Figure 1.5: Global Spend on Ticketing per Annum ($m) 2018-2022 .20
1.4.2 ギャンブル.20
1.4.3 物理的な商品.21
1.4.4 その他の新しい機会.22
1.5 サブスクリプションサービスの変化.22
1.6 キャリア課金のセキュリティ.24
1.7 COVID-19の影響.25
1.7.1 短期的な影響.25
1.7.2 長期的な利益の可能性.25
1.7.3 規制の文脈の変化.26
1.7.4 短期的な一過性か、長期的なシフトか?.26
2.通信事業者への直接請求Regional Analysis
2.1 Overview of the Eight Regions.29
Figure & Table 2.1:図・表2.1:通信事業者への請求によるエンドユーザーの支出総額(百万ドル) .29
2.2 北米 30
図 2.2:30 2.3 中南米 .30 31
2.3 ラテンアメリカ .31
図 2.3:ラテンアメリカにおけるキャリア課金を通じた総エンドユーザー支出(百万米ドル).31
図 2.4:ラテンアメリカにおけるキャリア課金を通じた国別総エンドユーザー支出(百万米ドル).32
2.4 西ヨーロッパ .33
図 2.5:ヨーロッパにおけるキャリア課金を通じた総エンドユーザー支出(百万米ドル).33
図 2.6:ヨーロッパにおけるキャリア課金を通じた国別総エンドユーザー支出(百万米ドル).34
2.5 中央・東ヨーロッパ.35
2.6 極東・中国 .36
図 2.8:極東・中国におけるキャリア課金のエンドユーザー支出総額(百万ドル).36
図 2.9: 国別の極東・中国におけるキャリアビリング経由の総エンドユーザー支出(百万ドル) .37
2.7 インド亜大陸 .38
図 2.10:インド亜大陸におけるキャリアビリング経由の総エンドユーザー支出国別の総エンドユーザー
支出(百万ドル) .38
2.8 その他のアジア太平洋地域 .39
図 2.11:その他のアジア太平洋地域における通信事業者の課金によるエンドユーザーの総支出(単位:百万ドル).39
2.9 アフリカ・中東 .40
図 2.12:アフリカ・中東地域における通信事業者の課金によるエンドユーザーの総支出(単位:百万ドル).40
3.DCB: Key Takeaways & Strategic Recommendations
3.1 はじめに.44
4.Direct Carrier Billing Competitive Landscape
4.1 Introduction.52
4.1.1 Vendor Assessment Criteria .52
Figure 4.1:ジュニパー・リサーチのリーダーボードの採点基準。ダイレクトキャリアビリング.53
図4.2: ジュニパー・リサーチ・リーダーボード:キャリアへの直接請求 .54
表 4.3:ジュニパー・リサーチのリーダーボードの採点ヒートマップ。ダイレクトキャリアビリング.55
4.1.2 ベンダーのスコアリング分析。CPaaSの採点基準 .56
i. 確立されたリーダー.56
ii.56
ii.主要なチャレンジャー57
iii.ディスラプター&エミュレーター58
4.2 Limitations & Interpretation.59
4.3 Carrier Billing Movers & Shakers.60
4.4 Select Vendor Profiles .62
4.4.1 Bango .62
i. Corporate.62
表4.4:Bango Financial Snapshot, 2017-2019, FYE 31 December ($,000s) 62
ii.地理的な広がり .62
iii.主要顧客及び戦略的パートナーシップ .62
iv.ハイレベルな提供物の見方 .63
v. ジュニパー・リサーチの見解。主要な強み & 戦略的発展機会 .64
4.4.2 Boku.64
i. 会社概要.64
表 4.5: Boku Financial Snapshot, 2017-2019, FYE 31st December ($,000s).65
ii.地理的な広がり.65
iii.主要顧客&戦略的パートナーシップ .65
iv.オファリングのハイレベルビュー .66
v. ジュニパー・リサーチの見解。主要な強み & 戦略的開発機会.67
4.4.3 Centili.68
i. コーポレート.68
ii.地理的な広がり .68
iii.主要顧客及び戦略的パートナーシップ .68
iv.ハイレベルな製品群 .68
v. ジュニパーリサーチ社の見解主要な強み & 戦略的発展機会.69
4.4.4 Digital Virgo.69
i. 法人 .69
ii.地理的な広がり.69
iii.主要顧客及び戦略的パートナーシップ .69
iv.ハイレベルな製品群 .70
v. ジュニパーリサーチ社の見解主要な強み & 戦略的開発機会.70
4.4.5 DIMOCO .71
i. Corporate .71
ii.地理的な広がり.71
iii.主要顧客及び戦略的パートナーシップ .71
iv.ハイレベルな製品群 .71
v. ジュニパーリサーチ社の見解主要な強み & 戦略的展開機会.72
4.4.6 ドコモ・デジタル .72
i. コーポレート.72
ii.72
ii.地理的な広がり .73
iii.主要顧客及び戦略的パートナーシップ .73
iv.提供製品の上位表示 .74
v. ジュニパー・リサーチの見解。主要な強み & 戦略的発展機会 .75
4.4.7 フォートゥーモ.75
i. 会社概要.75
ii.地理的な広がり .76
iii.主要顧客及び戦略的パートナーシップ .76
iv.提供製品の概要 .76
v. ジュニパー・リサーチの見解。主要な強み & 戦略的発展機会 .78
4.4.8 Infomedia.78
i. 会社概要.78
表 4.6: Infomedia Financial Snapshot, 2016-2018, FYE 31st December($,000s) .78
ii.地理的な広がり .79
iii.主要顧客及び戦略的パートナーシップ .79
iv.提供製品の概要 .79
v. ジュニパー・リサーチの見解。主要な強み & 戦略的発展機会 .79
4.4.9 MessageCloud .80
i. 会社概要 .80
ii.地理的な広がり .80
iii.主要顧客及び戦略的パートナーシップ .80
iv.提供製品の概要 .80
v. ジュニパー・リサーチの見解. 81
4.4.10 mGage.81
i. Corporate .81
表4.7: mGage Financial Snapshot, 2016-2018, FYE 31 December ($,000s) .81
ii.地理的な広がり.81
iii.主要顧客および戦略的パートナーシップ.81
iv.ハイレベルなサービスの提供 .82
v. ジュニパー・リサーチの見解。主要な強み & 戦略的開発機会.82
4.4.11 NTH Mobile .82
i. 会社概要 .82
ii.地理的な広がり.82
iii.主要顧客及び戦略的パートナーシップ .82
iv.提供製品の概要 .83
v. ジュニパー・リサーチの見解主要な強み & 戦略的開発機会.83
4.4.12 SLA Digital.83
i. Corporate .83
図 4.8: SLA Digital Financial Snapshot, 2016-2018, FYE 31 December($,000s).84
ii.地理的な広がり.84
iii.主要顧客および戦略的パートナーシップ .84
iv.ハイレベルなサービス内容 .84
v. ジュニパーリサーチ社の見解主要な強み & 戦略的開発機会.84
4.4.13 テレカミング.85
i. コーポレート.85
ii.85
ii.地理的な広がり .85
iii.主要顧客及び戦略的パートナーシップ .85
iv.提供製品の上位表示 .86
v. ジュニパー・リサーチの見解。主要な強み & 戦略的発展機会 .86
1.キャリアビリング市場の概要
1.1 キャリアビリング市場の現状.5
図1.1:キャリア課金コンテンツ、プラットフォーム市場シェア、2019年(330億ドル.5
1.1.1 ストアフロントの展開状況.5
表1.2:選択したストアフロントによるキャリア課金の提供状況、2015年~2020年 .5
図1.3:2020年のキャリア直接課金による総支出額、セクター別分割:370億ドル .6
1.1.2 デバイスタイプ.8
図&表1.4:8
図・表 1.4:エンドユーザーによるコンテンツ・コマースの通信事業者課金総額
(百万ドル) 2020-2025 年に主要な4つのデバイスタイプ別に分割 .8
1.1.3 通信事業者課金による収益 .9
図・表 1.5:通信事業者課金によるデジタルコンテンツ収益の事業者シェア
通信事業者課金 (百万ドル) 2020-2025 年に主要な 8 地域別に分割.9
2.キャリアビリング ?デジタルコンテンツの予測
2.1 概要.11
2.1.1 デジタル商品.11
図 2.1:Methodology for Calculating Digital Content Revenue by Country,Region & Device Type.12
2.2 Carrier Billed Digital Content Market Forecasts .13
2.2.1 Total End User Spend on Digital Content via Carrier Billing.13
Figure & Table 2.2 . 13
2.2.2 デジタルコンテンツに対するエンドユーザーの総支出、カテゴリー別 .14
図・表2.3:2020-2025年、デジタルコンテンツの主要5カテゴリー別に、
エンドユーザーのコンテンツ・コマース に対するキャリア課金の総支出($m)を分割 .14
2.3 デジタルゲーム .15
2.3.1 Proportion End User Spend Attributable to Games.15
Figure & Table2.4: Proportion of End User Carrier Billing Spend on Content &
Commerce Attributable to Digital Games (%).15
2.3.2 Total End User Carrier Billing Spend on Digital Games .16
Figure & Table 2.5: Digital Games Spend Billed to Direct Carrier Billing ($m) Split
by 8 Key Regions 2020-2025.16
2.3.3 Total Operator Billed Carrier Billing Revenue from Digital Games.17
Figure & Table 2.6: Operator-billed Carrier Billing Revenue Attributable to Digital Games ($m).17
2.4 Video Content .18
2.4.1 Proportion of End User Spend Attributable to Video Content.18
Figure & Table 2.7: Proportion of End User Carrier Billing Spend on Content &
Commerce Attributable to Digital Videos (%).18
2.4.2 動画コンテンツに対するエンドユーザーの支出総額 .19
図及び表 2.8:デジタル動画に対するエンドユーザーの通信事業者課金支出総額(百万ドル) 19
2.4.3動画コンテンツに対する通信事業者課金支出からのオペレーター課金収入総額.20
図及び表 2.9:Operator-billed Carrier Billing Revenue Attributable to Digital Video ($m).20
2.5 Digital Music .21
2.5.1 Proportion of End User Spending Attributable to Digital Music.21
Figure & Table 2.10: Proportion of End User Carrier Billing Spend on Content &
Commerce Attributable to Digital Music (%) .21
2.5.2 Total End User Carrier Billing Spend on Digital Music.22
Figure & Table 2.11: Total End User Carrier Billing Spend on Digital Music ($m)22
2.5.3 Total Operator-billed Carrier Billing Revenue for Digital Music.23
Figure & Table 2.12: Operator-billed Carrier Billing Revenue Attributable to Digital Music ($m) .23
2.6 Lifestyle Content.24
2.6.1 ライフスタイルコンテンツに帰属するエンドユーザー支出の割合.24
図及び表 2.13:デジタルライフスタイルコンテンツに帰属するエンドユーザーの通信事業者課金支出の
割合 (%) .24
2.6.2 ライフスタイルデジタルコンテンツに対するエンドユーザー支出の合計 .25
図・表 2.14:デジタルライフスタイルコンテンツに対するエンドユーザーの通信事業者課金総額
(百万ドル) .25
2.6.3 デジタルライフスタイルコンテンツによる事業者課金収入総額.26
図・表 2.15:デジタルライフスタイルコンテンツに帰属する通信事業者課金収入(百万ドル) .26
2.7 電子出版 .27
2.7.1 Proportion of End User Spend Attributable to ePublishing .27
Figure & Table 2.16: Proportion of End User Carrier Billing Spend on Content &
Commerce Attributable to ePublishing (%) .27
2.7.2 Total End User Spend on ePublishing.28
2.7.3ePublishing
によるオペレーター課金のキャリア課金収入総額 .29
図・表2.18:ePublishingに帰属するオペレーター課金のキャリア課金収入(単位:百万ドル) .29
3.キャリア課金 ?新たな機会
3.1 直接的なキャリア課金の新たな機会 31
3.1.1 チケッティング 31
3.1.2 ギャンブル 31
3.1.3 物品 31
図 3.1:キャリアビリング ?物理的商品の予測方法 .32
図 3.2: キャリア課金 ?ギャンブルの予測方法.33
図 3.3: キャリアの課金?チケッティングの予測手法 .34
3.2 キャリア課金の新たな機会 ?35
図及び表3.4 .35
図・表 3.4:新興のビジネスチャンス
に対するキャリア課金を通じたエンドユーザーの支出総額(単位:百万ドル) .35
3.2.1 Total Carrier Billing Spend over Gambling .36
Figure & Table 3.5: Total Mobile Casino Gambling Wager Value Made via Carrier
Billing per Annum ($m).36
3.2.2 ギャンブルによる通信事業者課金収入の合計.37
図及び表 3.6:図・表 3.6:
モバイル のギャンブルに起因する通信事業者の課金収入(百万ドル).37
3.3 Physical Goods.38
3.3.1 Total Carrier Billing Spend on Physical Goods.38
Figure & Table 3.7: Total End User Carrier Billing Spend on Remote Physical Goods ($m).38
3.3.2 物理的商品からの通信事業者による請求収益の合計.39
図及び表 3.8:リモート物理的商品に帰属するオペレータ課金キャリアの請求収益(百万ドル).39
3.4 Ticketing.40
3.4.1 Total End User Carrier Billing Spend on Ticketing .40
Figure & Table 3.9: Total Mobile Ticketing Transaction Volume Made via Carrier Billing per Annum ($m).40
3.4.2 チケッティングによる通信事業者からの課金収入総額 .41
図及び表 3.10:モバイル チケッティングに起因する通信事業者からの課金収入(百万ドル).41
Summary
このレポートでは、通信事業者向け課金サービスの導入によって得られる主なメリット、既存および新規のユーザーケースで大量導入を実現するための課題、主要な通信事業者向け課金プラットフォームが採用している戦略などを詳細に分析しています。
Report Description
Juniper Research’s latest Direct Carrier Billing report provides an in-depth analysis into the key benefits to be derived from carrier billing deployments, challenges to achieving mass adoption in both existing and newer user cases, and strategies employed by leading carrier billing platforms. Readers will gain an understanding of the core drivers, constraints and trends which are aligned with strategic recommendations on how to capitalise on a growing carrier billing market.
The research contains industry benchmark forecasts, at both national and regional level, for purchases monetised via carrier billing, including digital content, ticketing, gambling and physical goods.
This research suite includes:
KEY FEATURES
Carrier Billing Market Today: Analysis of leading players by transaction value.
Challenge Assessment: Focus on the scale of challenges to deployment and adoption, including fraud, risk management and revenue share.
Market Dynamics: Strategic analysis of the major trends and key debates in the billing space, including:
Interviews with leading carrier billing providers, including:
Vendor Profiles & Leaderboard: Key player capability and capacity assessment, together with Leaderboard vendor positioning for 13 carrier billing providers.
Benchmark Industry Forecasts: Includes forecasts for sales generated via carrier billing across key digital content sectors and new opportunities including ticketing, gambling and physical goods purchases, split by 11 national markets and 8 key regions.
KEY QUESTIONS
COMPANIES REFERENCED
Interviewed: Boku, Centili, Digital Virgo, DOCOMO Digital, Fortumo, SLA Digital, telecoming
Included in Juniper Research Leaderboard: Docomo Digital, MessageCloud, Centili (Infobip), Bango, Boku, DIMOCO, Fortumo, telecoming, Digital Virgo, Infomedia, SLA Digital, NTH Mobile
Mentioned: Adyen, AE Tolls, Alcatel-Lucent, Alipay, Alitibbi, Amaze, Amazon, Anghami, Apple, AT&T, Audiens, AWA Co, Axiata, Azoomee, Badoo, Beflirty, beIN, Bharti Airtel, BlackBerry, Bouygues Telecom, Busuu, Casino.com, Cray Communications, Danal, DAZN, Deezer, Deutsche Telekom, du, EA, Eastman Kodak, EasyPark, EE, Emirates Digital Wallet, EMVCo, EnergyBet, Entel, Epic Games, Etisalat, Facebook, Feibra, Gameloft, General Motors, Global Collect, Globe, Google, GrabPay, Greycroft, Gulf Cooperation Council, Hopster.com, Hungama Digital Media, Iflix, Intel, iTaxi, Juvo, Kinguin, KJM (Kommission fur Jugendmedienschutz), Krabi, Kushki, Kyivstar, LevelUp, LINE Pay, Lookout, Lucent, MansionCasino.com, Mask, McAfee, Mediaset, Merrill Corp, Microsoft, Milan City, MobiFone, Mobi Solutions, Mpulse, M-Tel, MTN, Neff Corp, NBA, Neomobile, Netflix, NFL, NHN Corp, Nokia, NTT, O2, OLX, Olympique de Marseilles, OnStar, Ooredoo, Orange, Paris Saint-Germain, PayPal, PayTM, QVO, Rakuten, Real Madrid, RGK Mobile, Riot, Rogers Wireless, Samsung, Schibsted, Singtel, Smarcom AG, Smule, SoftBank, Sony, Sorenson Communications, Spotify, Sprint, Square, Sun Mobile, Swisscom, Telcel, Telefonica, Telenor, Telus, Tembec Corp, Tempo, Tencen, Text2Pay, T?Mobile, TrueMove H, Tunisie Telecom, Turkcell, Universal, University of Tartu, University of Tokyo, University of Wisconsin, Valve, Velocix, Verizon, Viettel Group, VIPnet, Visa, Vivial, Vodacom, Vodafone, VTC Pay, Wargaming, WeChat Pay, Western Union, WorldPay, WWE, YouScribe, Zain, WeChat Pay, Zin Kuwait
DATA & INTERACTIVE FORECAST
Juniper Research provides forecasts for the Direct Carrier Billing that showcase key data findings, broken down by global regions. In addition, the report provides explanation and assumptions behind the market growth. An interactive Excel provides raw data split by digital content type, physical goods purchases, gambling and ticketing, together with operator revenue from each purchase type. Analysis tools enable users to create custom charts for specific markets or sectors.
Juniper Research’s Direct Carrier Billing forecast suite includes forecasts for total spend over direct carrier billing and total operator-billed direct carrier billing revenue shares:
Total Digital Content Billed Via Carrier Billing, split by:
Total Virtualised/Physical Goods Payments Via Carrier Billing, split by:
Splits for 8 Key Regions and 18 Key Markets:
Interactive Scenario Tool allowing users to manipulate Juniper Research’s data for over five different metrics
Access to the full set of forecast data of over 50 tables and over 9,900 datapoints
Table of Contents
1. Future Market Outlook & Emerging Opportunities
1.1 Introduction: Leveraging the Billing Relationship.6
1.1.1 The Carrier Billing Market Today.6
Figure 1.1: Carrier Billed Content, Platform Market Share, 2019 ($33 billion).6
1.1.2 Storefront Deployments.7
Table 1.2: Carrier Billing Availability by Selected Storefront, 2015-2020 .7
1.2 Carrier Billing Drivers.8
1.2.1 Monetising New Market Segments.8
i. The Unbanked and Underbanked .8
Figure 1.3: Proportion of Adult Population who are Unbanked (%) Split by 8 Key
Regions & Global 2020-2025.9
ii. Younger Demographics .9
iii. Smaller Spenders.9
1.2.2 Monetising Content Beyond the Mobile .10
1.2.3 Low-Click Payments.11
1.2.4 Lowering the Cost of Customer Acquisition.11
i. Brand Partnerships .11
ii. Improving Purchase Processes for the End-User.12
Figure 1.4: Billing Mechanism Conversion Rate Comparison, Low-Value
Purchases: Credit Card vs. Direct Carrier Billing.13
iii. Understanding Acquisitions .13
1.2.5 An Uplift in Transaction Volumes and Values .13
1.2.6 Maintaining a Presence in Content .14
1.3 Key Direct Billing Challenges.14
1.3.1 Fee Levels .14
1.3.2 Prepaid-centric Markets.16
1.3.3 Awareness of Direct Carrier Billing as a Payment Solution.16
1.3.4 Regulation of Direct Carrier Billing.17
1.4 Emerging Opportunities in Carrier Billing .19
1.4.1 Ticketing.19
Figure 1.5: Global Spend on Ticketing per Annum ($m) 2018-2022 . 20
1.4.2 Gambling.20
1.4.3 The Physical Goods .21
1.4.4 Other New Opportunities .22
1.5 The Changing Face of Subscription Services .22
1.6 Security of Carrier Billing .24
1.7 The Impact of COVID-19.25
1.7.1 Short-Term Impact.25
1.7.2 Potential Long-Term Gains.25
1.7.3 Changing the Regulatory Context .26
1.7.4 A Short-term Blip or a Long-Term Shift? .26
2. Direct Carrier Billing: Regional Analysis
2.1 Overview of the Eight Regions.29
Figure & Table 2.1: Total End User Spend via Carrier Billing ($m) . 29
2.2 North America.30
Figure 2.2: Total End User Spend via Carrier Billing in North America ($m) . 30
2.3 Latin America .31
Figure 2.3: Total End User Spend via Carrier Billing in Latin America ($m).31
Figure 2.4: Total End User Spend via Carrier Billing in Latin America by Country
($m).32
2.4 West Europe.33
Figure 2.5: Total End User Spend via Carrier Billing in Europe ($m).33
Figure 2.6: Total End User Spend via Carrier Billing in Europe by Country ($m).34
2.5 Central & East Europe.35
Figure 2.7: Total End User Spend via Carrier Billing in Central & East Europe
($m).35
2.6 Far East & China .36
Figure 2.8: Total End User Spend via Carrier Billing in the Far East & China ($m)
.36
Figure 2.9: Total End User Spend via Carrier Billing in the Far East & China by
Country ($m) .37
2.7 Indian Subcontinent .38
Figure 2.10: Total End User Spend via Carrier Billing in the Indian Subcontinent
by Country ($m).38
2.8 Rest of Asia Pacific.39
Figure 2.11: Total End User Spend via Carrier Billing in Rest of Asia Pacific ($m)
.39
2.9 Africa & Middle East .40
Figure 2.12: Total End User Spend via Carrier Billing in Africa & Middle East ($m)
.40
3. DCB: Key Takeaways & Strategic
Recommendations
3.1 Introduction.44
4. Direct Carrier Billing Competitive Landscape
4.1 Introduction.52
4.1.1 Vendor Assessment Criteria .52
Figure 4.1: Juniper Research Leaderboard Scoring Criteria: Direct Carrier Billing
. 53
Figure 4.2: Juniper Research Leaderboard: Direct Carrier Billing. 54
Table 4.3: Juniper Research Leaderboard Scoring Heatmap: Direct Carrier Billing
. 55
4.1.2 Vendor Scoring Analysis: CPaaS Scoring Criteria .56
i. Established Leaders. 56
ii. Leading Challengers. 57
iii. Disruptors & Emulators. 58
4.2 Limitations & Interpretation.59
4.3 Carrier Billing Movers & Shakers.60
4.4 Select Vendor Profiles .62
4.4.1 Bango .62
i. Corporate. 62
Table 4.4: Bango Financial Snapshot, 2017-2019, FYE 31st December ($,000s) 62
ii. Geographic Spread . 62
iii. Key Clients & Strategic Partnerships . 62
iv. High Level View of Offerings . 63
v. Juniper Research’s View: Key Strengths & Strategic Development
Opportunities . 64
4.4.2 Boku.64
i. Corporate. 64
Table 4.5: Boku Financial Snapshot, 2017-2019, FYE 31st December ($,000s). 65
ii. Geographic Spread.65
iii. Key Clients & Strategic Partnerships .65
iv. High Level View of Offerings .66
v. Juniper Research’s View: Key Strengths & Strategic Development
Opportunities.67
4.4.3 Centili.68
i. Corporate .68
ii. Geographic Spread.68
iii. Key Clients & Strategic Partnerships .68
iv. High Level View of Offerings .68
v. Juniper Research’s View: Key Strengths & Strategic Development
Opportunities.69
4.4.4 Digital Virgo.69
i. Corporate .69
ii. Geographic Spread.69
iii. Key Clients & Strategic Partnerships .69
iv. High Level View of Offerings .70
v. Juniper Research’s View: Key Strengths & Strategic Development
Opportunities.70
4.4.5 DIMOCO .71
i. Corporate .71
ii. Geographic Spread.71
iii. Key Clients & Strategic Partnerships .71
iv. High Level View of Offerings .71
v. Juniper Research’s View: Key Strengths & Strategic Development
Opportunities.72
4.4.6 DOCOMO Digital .72
i. Corporate. 72
ii. Geographic Spread . 73
iii. Key Clients & Strategic Partnerships . 73
iv. High Level View of Offerings . 74
v. Juniper Research’s View: Key Strengths & Strategic Development
Opportunities . 75
4.4.7 Fortumo.75
i. Corporate. 75
ii. Geographic Spread . 76
iii. Key Clients & Strategic Partnerships . 76
iv. High Level View of Offerings . 76
v. Juniper Research’s View: Key Strengths & Strategic Development
Opportunities . 78
4.4.8 Infomedia.78
i. Corporate. 78
Table 4.6: Infomedia Financial Snapshot, 2016-2018, FYE 31st December
($,000s) . 78
ii. Geographic Spread . 79
iii. Key Clients & Strategic Partnerships . 79
iv. High Level View of Offerings . 79
v. Juniper Research’s View: Key Strengths & Strategic Development
Opportunities . 79
4.4.9 MessageCloud .80
i. Corporate. 80
ii. Geographic Spread . 80
iii. Key Clients & Strategic Partnerships . 80
iv. High Level View of Offerings . 80
v. Juniper Research’s View: Key Strengths & Strategic Development
Opportunities.81
4.4.10 mGage.81
i. Corporate .81
Table 4.7: mGage Financial Snapshot, 2016-2018, FYE 31st December ($,000s)
.81
ii. Geographic Spread.81
iii. Key Clients & Strategic Partnerships.81
iv. High Level View of Offerings .82
v. Juniper Research’s View: Key Strengths & Strategic Development
Opportunities.82
4.4.11 NTH Mobile .82
i. Corporate .82
ii. Geographic Spread.82
iii. Key Clients & Strategic Partnerships .82
iv. High Level View of Offerings .83
v. Juniper Research’s View: Key Strengths & Strategic Development
Opportunities.83
4.4.12 SLA Digital.83
i. Corporate .83
Figure 4.8: SLA Digital Financial Snapshot, 2016-2018, FYE 31st December
($,000s).84
ii. Geographic Spread.84
iii. Key Clients & Strategic Partnerships .84
iv. High Level View of Offerings .84
v. Juniper Research’s View: Key Strengths & Strategic Development
Opportunities.84
4.4.13 Telecoming.85
i. Corporate. 85
ii. Geographic Spread . 85
iii. Key Clients & Strategic Partnerships . 85
iv. High Level View of Offerings . 86
v. Juniper Research’s View: Key Strengths & Strategic Development
Opportunities . 86
1. Carrier Billing Market Overview
1.1 The Carrier Billing Market Today.5
Figure 1.1: Carrier Billed Content, Platform Market Share, 2019 ($33 billion).5
1.1.1 Storefront Deployments.5
Table 1.2: Carrier Billing Availability by Selected Storefront, 2015-2020 .5
Figure 1.3: Total Spend via Direct Carrier Billing in 2020, Split by Sector: $37
billion.6
1.1.2 Device Types.8
Figure & Table 1.4: Total End User Carrier Billing Spend on Content & Commerce
($m) Split by 4 Key Device Types 2020-2025 .8
1.1.3 Operator-billed Revenue from Carrier Billing Spend .9
Figure & Table 1.5: Operator Share of Digital Content Revenue Billed to Direct
Carrier Billing ($m) Split by 8 Key Regions 2020-2025.9
2. Carrier Billing ? Digital Content Forecasts
2.1 Overview.11
2.1.1 Digital Goods.11
Figure 2.1: Methodology for Calculating Digital Content Revenue by Country,
Region & Device Type.12
2.2 Carrier Billed Digital Content Market Forecasts .13
2.2.1 Total End User Spend on Digital Content via Carrier Billing.13
Figure & Table 2.2: Total End User Carrier Billing Spend on Content & Commerce
($m) Split by 8 Key Regions 2020-2025.13
2.2.2 Total End User Spend on Digital Content, Split by Category .14
Figure & Table 2.3: Total End User Carrier Billing Spend on Content & Commerce
($m) Split by 5 Key Digital Content Categories 2020-2025 .14
2.3 Digital Games.15
2.3.1 Proportion End User Spend Attributable to Games.15
Figure & Table 2.4: Proportion of End User Carrier Billing Spend on Content &
Commerce Attributable to Digital Games (%). 15
2.3.2 Total End User Carrier Billing Spend on Digital Games .16
Figure & Table 2.5: Digital Games Spend Billed to Direct Carrier Billing ($m) Split
by 8 Key Regions 2020-2025. 16
2.3.3 Total Operator Billed Carrier Billing Revenue from Digital
Games.17
Figure & Table 2.6: Operator-billed Carrier Billing Revenue Attributable to Digital
Games ($m). 17
2.4 Video Content .18
2.4.1 Proportion of End User Spend Attributable to Video Content
.18
Figure & Table 2.7: Proportion of End User Carrier Billing Spend on Content &
Commerce Attributable to Digital Videos (%). 18
2.4.2 Total End User Spend on Video Content .19
Figure & Table 2.8: Total End User Carrier Billing Spend on Digital Videos ($m) 19
2.4.3 Total Operator-billed Revenue from Carrier Billing Spend on
Video Content .20
Figure & Table 2.9: Operator-billed Carrier Billing Revenue Attributable to Digital
Video ($m). 20
2.5 Digital Music .21
2.5.1 Proportion of End User Spending Attributable to Digital Music
.21
Figure & Table 2.10: Proportion of End User Carrier Billing Spend on Content &
Commerce Attributable to Digital Music (%) . 21
2.5.2 Total End User Carrier Billing Spend on Digital Music.22
Figure & Table 2.11: Total End User Carrier Billing Spend on Digital Music ($m)22
2.5.3 Total Operator-billed Carrier Billing Revenue for Digital Music
.23
Figure & Table 2.12: Operator-billed Carrier Billing Revenue Attributable to Digital
Music ($m) .23
2.6 Lifestyle Content.24
2.6.1 Proportion of End User Spend Attributable to Lifestyle
Content .24
Figure & Table 2.13: Proportion of End User Carrier Billing Spend on Content &
Commerce Attributable to Digital Lifestyle Content (%).24
2.6.2 Total End User Spend on Lifestyle Digital Content.25
Figure & Table 2.14: Total End User Carrier Billing Spend on Digital Lifestyle
Content ($m) .25
2.6.3 Total Operator-billed Revenue from Digital Lifestyle Content
.26
Figure & Table 2.15: Operator-billed Carrier Billing Revenue Attributable to Digital
Lifestyle Content ($m) .26
2.7 ePublishing.27
2.7.1 Proportion of End User Spend Attributable to ePublishing .27
Figure & Table 2.16: Proportion of End User Carrier Billing Spend on Content &
Commerce Attributable to ePublishing (%) .27
2.7.2 Total End User Spend on ePublishing.28
Figure & Table 2.17: Total End User Carrier Billing Spend on ePublishing ($m) .28
2.7.3 Total Operator-billed Carrier Billing Revenue from
ePublishing.29
Figure & Table 2.18: Operator-billed Carrier Billing Revenue Attributable to
ePublishing ($m) .29
3. Carrier Billing ? New Opportunities
3.1 The Emerging Opportunities for Direct Carrier Billing.31
3.1.1 Ticketing.31
3.1.2 Gambling.31
3.1.3 Physical Goods.31
Figure 3.1: Carrier Billing ? Physical Goods Forecast Methodology . 32
Figure 3.2: Carrier Billing ? Gambling Forecast Methodology. 33
Figure 3.3: Carrier Billing ? Ticketing Forecast Methodology. 34
3.2 Carrier Billed Emerging Opportunities ? Total Market.35
Figure & Table 3.4: Total End User Spend via Carrier Billing on Emerging
Opportunities ($m) . 35
3.2.1 Total Carrier Billing Spend over Gambling .36
Figure & Table 3.5: Total Mobile Casino Gambling Wager Value Made via Carrier
Billing per Annum ($m). 36
3.2.2 Total Operator-billed Carrier Billing Revenue from Gambling
.37
Figure & Table 3.6: Operator-billed Carrier Billing Revenue Attributable to Mobile
Gambling ($m). 37
3.3 Physical Goods.38
3.3.1 Total Carrier Billing Spend on Physical Goods.38
Figure & Table 3.7: Total End User Carrier Billing Spend on Remote Physical
Goods ($m). 38
3.3.2 Total Operator-billed Carrier Billing Revenue from Physical
Goods .39
Figure & Table 3.8: Operator-billed Carrier Billing Revenue Attributable to Remote
Physical Goods ($m). 39
3.4 Ticketing.40
3.4.1 Total End User Carrier Billing Spend on Ticketing .40
Figure & Table 3.9: Total Mobile Ticketing Transaction Volume Made via Carrier
Billing per Annum ($m). 40
3.4.2 Total Operator-billed Carrier Billing Revenue from Ticketing41
Figure & Table 3.10: Operator-billed Carrier Billing Revenue Attributable to Mobile
Ticketing ($m).41
ご注文は、お電話またはWEBから承ります。お見積もりの作成もお気軽にご相談ください。本レポートと同分野の最新刊レポート
Juniper Research社のフィンテック・ペイメント分野での最新刊レポート本レポートと同じKEY WORD(carrier)の最新刊レポート
よくあるご質問Juniper Research社はどのような調査会社ですか?ジュニパーリサーチ社(Juniper Research)は2001年の創立以来、モバイルとデジタル技術を専門に調査・出版事... もっと見る 調査レポートの納品までの日数はどの程度ですか?在庫のあるものは速納となりますが、平均的には 3-4日と見て下さい。
注文の手続きはどのようになっていますか?1)お客様からの御問い合わせをいただきます。
お支払方法の方法はどのようになっていますか?納品と同時にデータリソース社よりお客様へ請求書(必要に応じて納品書も)を発送いたします。
データリソース社はどのような会社ですか?当社は、世界各国の主要調査会社・レポート出版社と提携し、世界各国の市場調査レポートや技術動向レポートなどを日本国内の企業・公官庁及び教育研究機関に提供しております。
|
詳細検索
2024/12/20 10:28 158.95 円 165.20 円 201.28 円 |