チャットボット:分野別分析、競合他社動向、2022-2026年市場予測CHATBOTS: SECTOR ANALYSIS, COMPETITOR LEADERBOARD & MARKET FORECASTS 2022-2026 ジュニパーリサーチのチャットボット調査は、複数のチャットボットチャネルで成長するチャットボット市場を包括的に評価し、複数の主要な垂直市場における収益化の可能性を評価し、市場関係者への戦略的提言と... もっと見る
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サマリー
ジュニパーリサーチのチャットボット調査は、複数のチャットボットチャネルで成長するチャットボット市場を包括的に評価し、複数の主要な垂直市場における収益化の可能性を評価し、市場関係者への戦略的提言と新たな機会に合わせて提供しています。
当社の鋭い研究は、以下の垂直市場を含む市場関係者のための市場の収益化戦略について深く考察しています。
この調査パッケージには以下の内容が含まれます。
主な特長
今後のチャットボットの市場展望。チャットボット市場のエコシステムの詳細な見解、チャネル分析によるチャットボットの統合、主要な市場の制約と課題の探求。また、将来の市場成長を助ける主要なチャットボット市場の成長と収益化戦略に関する深堀り評価も含まれています。本章で検討した5つの主要市場は以下の通りです。
ジュニパーリサーチのCompetitor Leaderboard。チャットボット開発ベンダー15社について、主要プレイヤーの能力とキャパシティの評価を行い、既存リーダー、主要チャレンジャー、破壊者兼チャレンジャーのいずれかに位置付けます。当社のCompetitor Leaderboardは、チャットボット分野での事業規模、市場でのパートナーシップの範囲と広がり、プラットフォームの洗練度、各社のイノベーションと今後の事業見通しに関するJuniper Researchの見解に基づいて、これらの企業を採点しています。Juniper ResearchのChatbots Competitor Leaderboardに掲載されている企業は以下の通りです。
ベンチマーク業界予測:チャットボットの小売支出総額、チャットボットへの広告支出総額、チャットボット市場総額の5年予測を提供します。これらの予測は、メッセージングアプリチャットボット、アプリベースチャットボット、ウェブベースチャットボット、RCSチャットボットなど4つのチャットボット導入チャネルに分け、世界の主要8地域と以下の26か国を厳選しています。
主な質問
参照企業
ケーススタディ済み アマゾン
ジュニパーリサーチのCompetitor Leaderboardに含まれるもの。[24]7.ai, Aivo, Artifical Solutions, Chatfuel, Conversica, Google Dialogflow, Gupshup, IBM Watson, Kasisto, Kustomer, LiveChat, ManyChat, Microsoft, Oracle, Pandorabots.
言及されています。500 Startups, ABC News, Adidas Women, Adobe, ADT, Air Canada, American Eagle Outfitters, Apple, AT&T, Atlassian, Audiocodes, AvantStay, AVAYA, Avaya, Avid Budget Group, AVON, Baidu, Battery Ventures, BBVA, Blue Turtle Technologies, Blue Worx, BlueCross BlueShielf, Bodybuilding.Lab, Apple, AT&T、Attassian、Bodybuilding, Inc. com, Bolster, Carphone, CBS, Cerner, ChatWidget, Chili Piper, Circle-K, Cisco, Cisco Webex, CloudTask, Coca-Cola, Columbia, Comcast, Comm100, Commerce Ventures, Concerlytics, Content Guru, Crossbeam, CrowdTwist, DBS, Deloitte, Deutsche Bank, Direct Line Group, Dish, Distal, Dixons, Domino's, DPD, EPCOR, Farmers Insurance.Com, Dish, Dicton, Distal, Dixons, Domino's, DPD, EPCOR, Farmers Insurance, Federos, FedEx, First American Home Warranty, Fisher-Price, Five 9, Folksam, Food Network, Freshdesk, FUJIFILM, Genesys, Giorgio Armani, Glovo, Greylock Partners, Harbor Spring Capital, HBO, HCA Healthcare, HelloFresh, HelpDesk, Hermes, Hopper, HopSkipDrive, Huawei, Hyundi, IKEA, Infobip, IntelePeer, Intercom, Java, Jet.Jets, Huawei, Hyundi, Jet.Jets, Jet.Jets, Hu, Jet.Jets, Jet.Jets, Jet.Jets, Jet.Jets, Jet.Jets, Jet.Jets, Jet.Jets, Jet.Jets, Jet.Jets com、Just Eat UK、KFC、Kik、KLMオランダ航空、ナイト財団、Kotlin、L'Oreal Professionnel、La Liga、LeadFabric、LEGO、リーバイス、LG、LINE、LivePerson、Lululemon、Lumin Skin、Mai&Mai、McDonalds、Mercedes Benz.Inc, Meta、ミシガン州立大学、Microsoft、Mitel、Moneythor、Movistar、Napier Park Financial Partners、National Geographic、Nestle、Netflix、New York Angels、Nexmo、Nice inContact、Nimni、Nissan、NIVEA、Node. js, Nor 1, NPR One, Nuance, Nuts.com, Oak HC/FT, Objective-C, Oplogic, Oxygen Systems, Paddle PieSync, Panera Bread, Partnership Fund for New York, Patelco Credit Union, Priority Bicycles, Prograssive Insurance, Providence Strategic Growth, Radisson Hotels, Rainbow Shops, Razer, Red Bull Racing, Reebok, Renault, reply.Jp, Nexmo, Razer, Razer, Nexo.Jp, Nexmo, Nexmo, Nexmo, Nexmo, Nexmo, Nexmo, Nexmo, Nexmo, Nexmo ai, Reynolds & Reynolds, Rho Capital Partners, Ryanair, San Francisco State University, Sauce Video, Savano Capital Partners, Scania, SelectQuote, Sequoia Capital, Shell, Siemens, Signal Wire, Singapore Airlines, Skoda, Skype, Slack, Sony, Square 2, SRI International, Success Flow Digital Ltd, SuperFish, Swisscom, Tandex, Teclab, Tecovas, TED, Telefonica, Telegram, Ten Coves Capital.The Universityは、Solar Capitalの子会社です。The Co-operative Banking Group, The Farmer's Dog, The Motley Fool, The Wall Street Journal, ThirdLove, Ticketmaster, T-Mobile, Toba Capital, Toyota, Twilio, Two Sigma Ventures , Ujet, Unilever, UPS, Vendor Neutral, Virgin, Vodafone, Voximplant, Walmart, Webchat, Wells Fargo, WhatsApp, White Oak Global Advisors, WordPress, Y0 Combinator, 大和運送、 Zendesk, Zoom.Com, Netscape, Netscape, Netscape, Zoom.Com, Netscape, Netscape, Netscape, Netscape, Zoom.Com, Netscape, Zoom.Com, Zoom.Com, Zoom.Com, Zoom.Com, Zoom.Com, Zoom.Com, Zoom.Com, Zoom.Com
データ&インタラクティブ予測
ジュニパーリサーチの最新のチャットボット予測スイートには、以下の内容が含まれています。
主要な指標の5年ベンチマーク予測は、以下の8つの主要地域と26の国レベル分割で行います。
チャットボットの市場規模。以下を含みます。
メッセージングアプリのチャットボット。以下を含みます。
アプリ型チャットボット。以下を含みます。
ウェブベースのチャットボット。以下を含みます。
RCSチャットボット、以下を含みます。
37の表と9,300以上のデータポイントからなる予測データ一式にアクセスできます。
インタラクティブなExcelシナリオツールで、5つの指標についてジュニパーリサーチのデータを操作することができます。
ジュニパーリサーチの粒度の高い対話型エクセルでは、対話型シナリオツールを使ってジュニパーリサーチの予測データやチャートを操作し、独自の仮定を検証したり、カスタマイズしたチャートや表で特定の市場を並べて比較したりできます。IFxlsは、特定の市場を理解し、独自の見解をモデルに取り入れる能力を大幅に向上させます。
目次
1. 主要な論点と戦略的提言
1.1 チャットボット キーテイクアウェイ . 7
1.2 戦略的な推奨事項 . 8
2. 今後のチャットボットの市場展望
2.1 現在の市場展望 . 10
2.1.1 はじめに . 10
2.1.2 定義 . 10
2.1.3 現在の市場価値 . 11
図2.1: チャットボット市場全体の金額(百万ドル)、チャネル別構成、2022年、2026年。11
2.1.4 チャットボットのエコシステム . 11
i. エンドツーエンド・ソリューション・プロバイダー . 11
ii. セルフサービス・ソリューション・プロバイダー . 12
図2.2: チャットボットの市場エコシステム . 12
2.2 チャットボットのチャネル分析 . 12
2.2.1 携帯電話加入者 . 12
図2.3 世界の総SIM数(m)、主要8地域別構成比(2021-2026年) 13
2.2.2 インターネットユーザー . 13
図2.4:世界の総インターネット利用者数(m)、主要8地域別、2021-2026年. 13
2.2.3 OTTアプリケーションのユーザー . 14
図 2.5: ユニークなモバイルOTTメッセージング加入者総数(m)、分割
主要8地域別、2021-2026年 . 14
2.2.4 RCSユーザー . 14
図2.6:RCS対応携帯電話加入者の割合(%)(8社別
主要地域、2021-2026年 . 15
2.2.5 SMSユーザー . 15
図2.7: A2P SMSメッセージによるCPaaSの総収入(百万ドル)、主要8部門別内訳
地域、2021-2026年 . 15
2.2.6 チャットボットの主な市場ドライバ . 16
i. 時間とコストの節約 . 16
ii. パーソナライゼーション . 16
iii. カスタマー・ロイヤルティ . 16
iv. 24時間体制でのサービス . 16
v. 顧客体験の向上 . 17
2.2.7 AIとクラウドコンピューティングの進化 .17
2.2.8 自然言語処理 .17
i. 自然言語理解 17
ii. 会話型AIの成熟度 . 17
2.2.9 チャットボットの課題 . 18
i. 人間の感情を誤認する可能性 . 18
ii. プライバシーに関する懸念 . 18
iii. 価値の欠如 . 20
2.2.10 オムニチャネル・リテイルにおけるチャットボットの役割 . 20
図2.8:オンライン物理およびデジタルによるゲートウェイの年間総収入
商品販売額(百万ドル)、主要8地域別、2022-2026年。20
2.2.11 オムニチャネルベンダーの役割 . 21
i. チャットボットベンダー . 21
ii. CPaaS プラットフォーム . 21
iii. OTT メッセージングアプリ . 21
3. チャットボット市場のマネタイズ分析
3.1 市場チャットボット成長のための戦略 . 23
3.1.1 ブランディングと広告 . 23
3.1.2 顧客のエンゲージメントとリテンション . 23
3.1.3 従業員のエンゲージメントとリテンション . 23
3.1.4 従業員の採用 . 24
3.1.5 支払い処理 . 24
3.2 チャットボット市場セグメント分析 . 25
3.2.1 銀行・金融業 . 25
図3.1: 遠隔地における物理的およびデジタルな商品プロセスの総取引量
携帯電話端末・タブレットの利用(百万ドル)、主要8地域別、2021-2026年 . 25
3.2.2 eコマースと小売 . 26
図3.2:2026年のチャットボットによる小売支出総額(百万ドル)、主要8地域別内訳 . 27
3.2.3 ヘルスケア . 27
i. 効率化と患者ケアの向上 . 27
図3.3:ヘルスケアチャットボットを利用する人が1年間に節約した総時間
(百万時間)、主要8地域別、2021年、2025年. 28
ii. コスト削減 . 28
3.2.4 トラベル&ホスピタリティ . 29
図3.4: 航空会社のeチケットの総取引額(百万ドル)、主要8地域による区分。
2021-2026 . 30
3.2.5 メディアとエンターテイメント . 30
4. 競合他社のリーダーボード
4.1 なぜこのレポートを読むのか . 33
図 4.1: ジュニパーリサーチの競合他社リーダーボード。チャットボットベンダーと
製品ポートフォリオ . 34
図 4.2: Juniper Research 競合他社のリーダーボード。チャットボットベンダー . 35
表4.3: ジュニパーリサーチの競合他社リーダーボード。チャットボットベンダーの位置づけ . 35
表4.4: ジュニパーリサーチの競合リーダーボードヒートマップ。チャットボットベンダー.36
4.2 チャットボット 企業プロファイル . 37
4.2.1 [24]7.ai Inc . 37
i. 会社概要 . 37
ii. 地理的な広がり . 37
iii. 主要顧客および戦略的パートナー . 37
iv. 提供する製品のハイレベルな見方.37
v. ジュニパーリサーチの見解 主要な強みと戦略的機会. 37
4.2.2 アイボ . 38
i. 会社概要 . 38
ii. 地理的な広がり . 38
iii. 主要顧客および戦略的パートナー . 38
iv. 提供する製品のハイレベルな見方. 38
v. ジュニパーリサーチの見解 主要な強みと戦略的機会. 39
4.2.3 人工的な解決策 . 39
i. 会社概要 . 39
表 4.5: Artificial Solutions Select 財務情報 (百万ドル)、2017-2020 . 39
ii. 地理的な広がり . 39
iii. 主要顧客および戦略的パートナー . 39
iv. 提供する製品のハイレベルな見方. 40
図4.6: Artificial Solutions のハイブリッド機械学習および言語能力. 40
v. ジュニパーリサーチの見解 主な強みと戦略的機会. 41
4.2.4 Chatfuel . 41
i. 会社概要 . 41
ii. 地理的な広がり . 41
iii. 主要顧客および戦略的パートナー . 41
iv. 提供する製品のハイレベルな見方. 41
v. ジュニパーリサーチの見解 主要な強みと戦略的機会.42
4.2.5 コンバーシカ . 42
i. 会社概要 . 42
ii. 地理的な広がり . 42
iii. 主要顧客および戦略的パートナー . 42
iv. 提供品のハイレベルな見方 . 42
図 4.7: Conversica の AI アシスタント基盤 . 43
v. ジュニパーリサーチの見解 主な強みと戦略的機会. 43
4.2.6 Google Dialogflow(グーグル ダイアログフロー) . 44
i. 会社概要 . 44
ii. 地理的な広がり . 44
iii. 主要顧客および戦略的パートナーシップ . 44
iv. 提供製品のハイレベルなビュー . 44
図4.8: 顧客からの問い合わせに対応するためのDialogflowの処理. 45
v. ジュニパーリサーチの見解 主要な強さと戦略的機会。45
4.2.7 グプシャップ . 45
i. 会社概要 . 45
ii. 地理的な広がり . 46
iii. 主要顧客および戦略的パートナー . 46
iv. 提供品のハイレベルビュー . 46
v. ジュニパーリサーチの見解 主要な強さと戦略的機会. 46
4.2.8 IBM Watson . 47
i. 会社概要 . 47
表 4.9: IBM セレクト財務情報 (百万ドル)、2017-2020 . 47
ii. 地域的な広がり . 47
iii. 主要顧客および戦略的パートナー . 47
iv. 提供製品のハイレベルビュー . 47
図 4.10: IBM Watson Assistant エコシステム. 48
v. ジュニパーリサーチの見解 主要な強さと戦略的機会. 48
4.2.9 カシスト . 49
i. 会社概要 . 49
ii. 地理的な広がり . 49
iii. 主要顧客および戦略的パートナー . 49
iv. 提供する製品のハイレベルな見方. 49
図 4.11: カシストの KAI Platform Intelligence . 50
v. ジュニパーリサーチの見解 主な強みと戦略的機会. 50
4.2.10 Kustomer . 50
i. 会社概要 . 50
ii. 地理的な広がり . 51
iii. 主要顧客および戦略的パートナー . 51
iv. 提供する製品のハイレベルな見方. 51
v. ジュニパーリサーチの見解 主要な強みと戦略的機会. 51
4.2.11 LiveChat . 51
i. 会社概要 . 51
表 4.12: LiveChat の選択財務情報 (百万ドル)、2018-2021 年. 52
ii. 地理的な広がり . 52
iii. 主要顧客および戦略的パートナー . 52
iv. 提供する製品のハイレベルな見方。52
v. ジュニパーリサーチの見解 主要な強みと戦略的機会。53
4.2.12 ManyChat(メニーチャット) . 53
i. 会社概要 . 53
ii. 地理的な広がり . 53
iii. 主要顧客および戦略的パートナー . 53
iv. 提供する製品のハイレベルな見方。54
v. ジュニパーリサーチの見解 主要な強みと戦略的機会。54
4.2.13 マイクロソフト . 54
i. コーポレート . 54
表 4.13: Microsoft Select Financial Information ($bn), 2018-2021 . 55
ii. 地域的な広がり . 55
iii. 主要顧客および戦略的パートナー . 55
iv. 提供品のハイレベルビュー . 55
図 4.14: 会話型 AI に向けたマイクロソフトのコンポーネント . 55
v. ジュニパーリサーチの見解 主な強みと戦略的機会. 56
4.2.14 オラクル . 56
i. 会社概要 . 56
表 4.15: 2019 年から 2021 年にかけてのオラクルの買収履歴 . 56
表 4.16: オラクルの総収入 (百万ドル)、2020-2021 年 . 57
ii. 地理的な広がり . 57
iii. 主要顧客および戦略的パートナー . 57
iv. 提供製品のハイレベルビュー . 57
v. ジュニパーリサーチの見解 主要な強さと戦略的機会. 57
4.2.15 パンドラボット . 58
i. 会社概要 . 58
ii. 地理的な広がり . 58
iii. 主要顧客および戦略的パートナー . 58
iv. 提供製品のハイレベルビュー . 58
v. ジュニパーリサーチの見解 主要な強みと戦略的機会. 58
4.2.16 Juniper Research リーダーボードの評価方法 . 59
4.3 制限と解釈. 59
表 4.17: Juniper Research 競合他社のリーダーボードの採点基準 . 60
5. 市場予測および主なポイント
5.1 市場予測と主なポイント . 62
5.1.1 チャットボット・メッセージングアプリの予測方法と前提条件 . 62
5.1.2 アプリ型チャットボットの予測方法と前提条件 . 62
5.1.3 ウェブベース・チャットボットの予測方法と前提条件. 63
5.1.4 RCSチャットボットの予測方法と前提条件. 63
図5.1:チャットボット・メッセージングアプリの予測方法. 64
図 5.2: アプリ型チャットボットの予測方法 . 65
図5.3: ウェブベースのチャットボットの予測方法 . 66
図5.4: RCSベースのチャットボットの予測方法 . 67
5.2 市場概要の予測 . 68
5.2.1 チャットボット市場の総支出額 . 68
図・表5.5:チャットボット総市場金額(百万ドル)、主要8地域別構成比。
2021-2026. 68
表5.6:チャットボット総市場価値(百万ドル)、4つの主要チャットボットチャネルによる区分け。
2021-2026. 68
5.2.2 チャットボット市場全体の小売支出額 . 69
図・表5.7:チャットボットに対する小売総支出(百万ドル)、主要8地域別構成。
2021-2026. 69
5.2.3 チャットボット市場総広告費 . 71
図・表5.8:チャットボットに対する総広告費(百万ドル)、主要8分野別構成
地域、2021-2026年 . 71
5.2.4 チャットボットメッセージングアプリの年間総アクセス数 . 72
図・表5.9:年間アクセスされるメッセージングアプリの総数(m)主要8地域別、2021-2026年. 72
5.2.5 チャットボット対応アプリの年間総アクセス数 . 73
図・表5.10:チャットボット対応アプリの総アクセス数(1件あたり年間(m)、主要8地域別、
2022-2026年 . 73
5.2.6 チャットボット対応のウェブサイト訪問者総数。74
図・表5.11 チャットボットに対応したウェブサイト訪問者数の総計
(m)、主要8地域別、2021-2026年 . 74
5.2.7 RCSベースのカンバセーショナルコマースチャネルへの総支出額. 75
図・表5.12:RCSベースのカンバセーショナル・コマースへの総支出額
チャネル(百万ドル)、主要8地域別、2021-2026年 . 75
Summary
このレポートでは、複数のチャットボットチャネルで成長するチャットボット市場を包括的に評価し、複数の主要な垂直市場における収益化の可能性を評価し、市場関係者への戦略的提言と新たな機会に合わせて提供しています。
Report Description
Juniper Research’s Chatbots research provides a comprehensive assessment of the growing chatbots market across a multiple chatbot channels; evaluating its monetisation potential in several key vertical markets, aligned with strategic recommendations and emerging opportunities for market stakeholders.
Our incisive study provides an in-depth look into market monetisation strategies for market stakeholders, including the following verticals:
This research suite includes:
KEY FEATURES
Future Chatbots Market Outlook: An in-depth view of the chatbots market ecosystem, chatbot integration via channel analysis, exploration of key market constraints and challenges. This section also includes a deep dive evaluation into growth and monetisation strategies for key chatbot markets that will aid in future market growth. The 5 key markets considered in this chapter include:
Juniper Research Competitor Leaderboard: Key player capability and capacity assessment for 15 chatbot development vendors; positioning them as either an established leader, leading challenger, or disrupter and challenger. Our Competitor Leaderboard scores these companies on their size of operations in the chatbots space, their extent and breadth of market partnerships, the sophistication of their platforms and Juniper Research's view on each company's innovation and future business prospects. The companies included in Juniper Research's Chatbots Competitor Leaderboard are:
Benchmark Industry Forecasts: 5-year forecasts are provided for total chatbot retail spend, total advertising spend over chatbots, and total chatbots market value. These forecasts were split into four chatbot deployment channels including messaging app chatbots, app-based chatbots, web-based chatbots, and RCS chatbots for 8 key global regions and 26 select countries including:
KEY QUESTIONS
COMPANIES REFERENCED
Case Studied: Amazon.
Included in the Juniper Research Competitor Leaderboard: [24]7.ai, Aivo, Artifical Solutions, Chatfuel, Conversica, Google Dialogflow, Gupshup, IBM Watson, Kasisto, Kustomer, LiveChat, ManyChat, Microsoft, Oracle, Pandorabots.
Mentioned: 500 Startups, ABC News, Adidas Women, Adobe, ADT, Air Canada, American Eagle Outfitters, Apple, AT&T, Atlassian, Audiocodes, AvantStay, AVAYA, Avaya, Avid Budget Group, AVON, Baidu, Battery Ventures, BBVA, Blue Turtle Technologies, Blue Worx, BlueCross BlueShielf, Bodybuilding.com, Bolster, Carphone, CBS, Cerner, ChatWidget, Chili Piper, Circle-K, Cisco, Cisco Webex, CloudTask, Coca-Cola, Columbia, Comcast, Comm100, Commerce Ventures, Concerlytics, Content Guru, Crossbeam, CrowdTwist, DBS, Deloitte, Deutsche Bank, Direct Line Group, Dish, Distal, Dixons, Domino’s, DPD, EPCOR, Farmers Insurance, Federos, FedEx, First American Home Warranty, Fisher-Price, Five 9, Folksam, Food Network, Freshdesk, FUJIFILM, Genesys, Giorgio Armani, Glovo, Greylock Partners, Harbor Spring Capital, HBO, HCA Healthcare, HelloFresh, HelpDesk, Hermes, Hopper, HopSkipDrive, Huawei, Hyundi, IKEA, Infobip, IntelePeer, Intercom, Java, Jet.com, Just Eat UK, KFC, Kik, KLM Royal Dutch Airlines, Knight Foundation, Kotlin, L’Oreal Professionnel, La Liga, LeadFabric, LEGO, Levi’s, LG, LINE, LivePerson, Lululemon, Lumin Skin, Mai&Mai, McDonalds, Mercedes Benz, Meta, Michigan State University, Microsoft, Mitel, Moneythor, Movistar, Napier Park Financial Partners, National Geographic, Nestle, Netflix, New York Angels, Nexmo, Nice inContact, Nimni, Nissan, NIVEA, Node.js, Nor 1, NPR One, Nuance, Nuts.com, Oak HC/FT, Objective-C, Oplogic, Oxygen Systems, Paddle PieSync, Panera Bread, Partnership Fund for New York, Patelco Credit Union, Priority Bicycles, Prograssive Insurance, Providence Strategic Growth, Radisson Hotels, Rainbow Shops, Razer, Red Bull Racing, Reebok, Renault, Reply.ai, Reynolds & Reynolds, Rho Capital Partners, Ryanair, San Francisco State University, Sauce Video, Savano Capital Partners, Scania, SelectQuote, Sequoia Capital, Shell, Siemens, Signal Wire, Singapore Airlines, Skoda, Skype, Slack, Sony, Square 2, SRI International, Success Flow Digital Ltd, SuperFish, Swisscom, Tandex, Teclab, Tecovas, TED, Telefonica, Telegram, Ten Coves Capital, The Co-operative Banking Group, The Farmer’s Dog, The Motley Fool, The Wall Street Journal, ThirdLove, Ticketmaster, T-Mobile, Toba Capital, Toyota, Twilio, Twilio, Two Sigma Ventures , Ujet, Unilever, UPS, Vendor Neutral, Virgin, Vodafone, Voximplant, Walmart, Webchat, Wells Fargo, WhatsApp, White Oak Global Advisors, WordPress, Y0 Combinator, Yamato Transport, Zendesk, Zoom.
DATA & INTERACTIVE FORECAST
Juniper Research’s latest Chatbots forecast suite includes:
5-year benchmark forecasts for key metrics by 8 key regions and 26 country-level splits, including:
Chatbots market value, including:
Messaging app chatbots, including:
App-based chatbots, including:
Web-based chatbots, including:
RCS chatbots, including:
Access to the full set of forecast data of 37 tables and over 9,300 datapoints.
Interactive Excel Scenario tool allowing users the ability to manipulate Juniper Research’s data for 5 different metrics.
Juniper Research’s highly granular interactive Excels enable clients to manipulate Juniper Research’s forecast data and charts to test their own assumptions using the Interactive Scenario Tool and compare select markets side by side in customised charts and tables. IFxls greatly increase clients’ ability to both understand a particular market and to integrate their own views into the model.
Table of Contents
1. Key Takeaways and Strategic Recommendations
1.1 Chatbots: Key Takeaways . 7
1.2 Strategic Recommendations . 8
2. Future Chatbots Market Outlook
2.1 Current Market Outlook . 10
2.1.1 Introduction . 10
2.1.2 Definitions . 10
2.1.3 Current Market Value . 11
Figure 2.1: Total Chatbots Market Value ($m), Split by Channel, 2022 and 2026. 11
2.1.4 Chatbot Ecosystem . 11
i. End-to-End Solution Providers . 11
ii. Self-service Solution Providers . 12
Figure 2.2: Chatbots Market Ecosystem . 12
2.2 Chatbots Channel Analysis . 12
2.2.1 Mobile Subscribers . 12
Figure 2.3 Total Global Number of SIMs (m), Split by 8 Key Regions, 2021-2026 13
2.2.2 Internet Users . 13
Figure 2.4: Total Global Internet Users (m), Split by 8 Key Regions, 2021-2026 . 13
2.2.3 OTT Application Users . 14
Figure 2.5: Total Number of Unique Mobile OTT Messaging Subscribers (m), Split
by 8 Key Regions, 2021-2026 . 14
2.2.4 RCS Users . 14
Figure 2.6: Proportion of Mobile Subscribers that Are RCS Capable (%), Split by 8
Key Regions, 2021-2026 . 15
2.2.5 SMS Users . 15
Figure 2.7: Total CPaaS Revenue from A2P SMS Messages ($m), Split by 8 key
Regions, 2021-2026 . 15
2.2.6 Chatbots Key Market Drivers . 16
i. Time & Cost Savings . 16
ii. Personalisation . 16
iii. Customer Loyalty . 16
iv. 24-hour Service . 16
v. Increased Customer Experience . 17
2.2.7 Advancements in AI and Cloud Computing . 17
2.2.8 Natural Language Processing . 17
i. Natural Language Understanding. 17
ii. Conversational AI Maturity . 17
2.2.9 Challenges to Chatbots . 18
i. Potential to Misinterpret Human Emotion . 18
ii. Privacy Concerns . 18
iii. Lack of Value . 20
2.2.10 The Role of Chatbots in Omnichannel Retail . 20
Figure 2.8: Total Gateway Revenue per annum from Online Physical & Digital
Goods Sales ($m), Split by 8 Key Regions, 2022-2026. 20
2.2.11 The Role of Omnichannel Vendors . 21
i. Chatbot Vendors . 21
ii. CPaaS Platforms . 21
iii. OTT Messaging Apps . 21
3. Chatbot Market Monetisation Analysis
3.1 Strategies for Market Chatbot Growth . 23
3.1.1 Branding & Advertising . 23
3.1.2 Customer Engagement & Retention . 23
3.1.3 Employee Engagement & Retention . 23
3.1.4 Employee Recruitment . 24
3.1.5 Payment Processing . 24
3.2 Chatbot Market Segment Analysis . 25
3.2.1 Banking & Finance . 25
Figure 3.1: Total Transaction of Remote Physical & Digital Good Processes Made
Using Mobile Handsets & Tablets ($m), Split by 8 Key Regions, 2021-2026 . 25
3.2.2 eCommerce & Retail . 26
Figure 3.2: Total Chatbot Retail Spend in 2026 ($m), Split by 8 Key Regions . 27
3.2.3 Healthcare . 27
i. Improved Efficiency & Patient Care . 27
Figure 3.3: Total Time Saved for People Using Health Care Chatbots per annum
(million hours), Split by 8 Key Regions, 2021 and 2025 . 28
ii. Cost Savings . 28
3.2.4 Travel & Hospitality . 29
Figure 3.4: Total Airline eTicketing Transaction Value ($m), Split by 8 Key Regions,
2021-2026 . 30
3.2.5 Media & Entertainment . 30
4. The Competitor Leaderboard
4.1 Why Read this Report . 33
Figure 4.1: Juniper Research Competitor Leaderboard: Chatbot Vendors &
Product Portfolio . 34
Figure 4.2: Juniper Research Competitor Leaderboard: Chatbot Vendors . 35
Table 4.3: Juniper Research Competitor Leaderboard: Chatbot Vendors &Positioning . 35
Table 4.4: Juniper Research Competitor Leaderboard Heatmap: Chatbot Vendors. 36
4.2 Chatbots: Company Profiles . 37
4.2.1 [24]7.ai Inc . 37
i. Corporate . 37
ii. Geographical Spread . 37
iii. Key Clients & Strategic Partners . 37
iv. High-level View of Offerings. 37
v. Juniper Research’s View: Key Strengths and Strategic Opportunities. 37
4.2.2 Aivo . 38
i. Corporate . 38
ii. Geographical Spread . 38
iii. Key Clients & Strategic Partners . 38
iv. High-level View of Offerings. 38
v. Juniper Research’s View: Key Strengths and Strategic Opportunities. 39
4.2.3 Artificial Solutions . 39
i. Corporate . 39
Table 4.5: Artificial Solutions Select Financial Information ($m), 2017-2020 . 39
ii. Geographical Spread . 39
iii. Key Clients & Strategic Partners . 39
iv. High-level View of Offerings. 40
Figure 4.6: Artificial Solutions’ Hybrid Machine Learning and Linguistic Capabilities. . 40
v. Juniper Research’s View: Key Strengths and Strategic Opportunities. 41
4.2.4 Chatfuel . 41
i. Corporate . 41
ii. Geographical Spread . 41
iii. Key Clients & Strategic Partners . 41
iv. High-level View of Offerings. 41
v. Juniper Research’s View: Key Strengths and Strategic Opportunities. 42
4.2.5 Conversica . 42
i. Corporate . 42
ii. Geographical Spread . 42
iii. Key Clients & Strategic Partners . 42
iv. High-level View of Offerings . 42
Figure 4.7: Conversica’s AI Assistant Foundation . 43
v. Juniper Research’s View: Key Strengths and Strategic Opportunities. 43
4.2.6 Google Dialogflow . 44
i. Corporate . 44
ii. Geographical Spread . 44
iii. Key Clients & Strategic Partnerships . 44
iv. High-level View of Offerings . 44
Figure 4.8: Dialogflow’s Processing for Fulfilling Customer Enquiry . 45
v. Juniper Research’s View: Key Strengths and Strategic Opportunities. 45
4.2.7 Gupshup . 45
i. Corporate . 45
ii. Geographical Spread . 46
iii. Key Clients & Strategic Partners . 46
iv. High-level View of Offerings . 46
v. Juniper Research’s View: Key Strengths and Strategic Opportunities. 46
4.2.8 IBM Watson . 47
i. Corporate . 47
Table 4.9: IBM Select Financial Information ($m), 2017-2020 . 47
ii. Geographical Spread . 47
iii. Key Clients & Strategic Partners . 47
iv. High-level View of Offerings . 47
Figure 4.10: IBM Watson Assistant Ecosystem. . 48
v. Juniper Research’s View: Key Strengths and Strategic Opportunities. 48
4.2.9 Kasisto . 49
i. Corporate . 49
ii. Geographical Spread . 49
iii. Key Clients & Strategic Partners . 49
iv. High-level View of Offerings. 49
Figure 4.11: Kasisto’s KAI Platform Intelligence . 50
v. Juniper Research’s View: Key Strengths and Strategic Opportunities. 50
4.2.10 Kustomer . 50
i. Corporate . 50
ii. Geographical Spread . 51
iii. Key Clients & Strategic Partners . 51
iv. High-level View of Offerings. 51
v. Juniper Research’s View: Key Strengths and Strategic Opportunities. 51
4.2.11 LiveChat . 51
i. Corporate . 51
Table 4.12: LiveChat’s Select Financial Information ($m), 2018-2021 . 52
ii. Geographical Spread . 52
iii. Key Clients & Strategic Partners . 52
iv. High-level View of Offerings. 52
v. Juniper Research’s View: Key Strengths and Strategic Opportunities. 53
4.2.12 ManyChat . 53
i. Corporate . 53
ii. Geographical Spread . 53
iii. Key Clients & Strategic Partners . 53
iv. High-level View of Offerings. 54
v. Juniper Research’s View: Key Strengths and Strategic Opportunities. 54
4.2.13 Microsoft . 54
i. Corporate . 54
Table 4.13: Microsoft Select Financial Information ($bn), 2018-2021 . 55
ii. Geographical Spread . 55
iii. Key Clients & Strategic Partners . 55
iv. High-level View of Offerings . 55
Figure 4.14: Microsoft’s Components for Conversational AI . 55
v. Juniper Research’s View: Key Strengths and Strategic Opportunities. 56
4.2.14 Oracle . 56
i. Corporate . 56
Table 4.15: Oracle’s Acquisition History from 2019 to 2021 . 56
Table 4.16: Oracle Total Revenue ($m), 2020-2021 . 57
ii. Geographical Spread . 57
iii. Key Clients & Strategic Partners . 57
iv. High-level View of Offerings . 57
v. Juniper Research’s View: Key Strengths and Strategic Opportunities. 57
4.2.15 Pandorabots . 58
i. Corporate . 58
ii. Geographical Spread . 58
iii. Key Clients & Strategic Partners . 58
iv. High-level View of Offerings . 58
v. Juniper Research’s View: Key Strengths and Strategic Opportunities. 58
4.2.16 Juniper Research Leaderboard Assessment Methodology . 59
4.3 Limitations & Interpretations . 59
Table 4.17: Juniper Research Competitor Leaderboard Scoring Criteria . 60
5. Market Forecasts and Key Takeaways
5.1 Market Forecast and Key Takeaways . 62
5.1.1 Chatbot Messaging Apps Forecast Methodology and Assumptions . 62
5.1.2 App-based Chatbots Forecast Methodology and Assumptions . 62
5.1.3 Web-based Chatbots Forecast Methodology and Assumptions . 63
5.1.4 RCS Chatbots Forecast Methodology and Assumptions . 63
Figure 5.1: Chatbot Messaging Apps Forecast Methodology. 64
Figure 5.2: App-based Chatbots Forecast Methodology . 65
Figure 5.3: Web-based Chatbots Forecast Methodology . 66
Figure 5.4: RCS-based Chatbots Forecast Methodology . 67
5.2 Market Summary Forecast . 68
5.2.1 Total Chatbots Market Spend . 68
Figure & Table 5.5: Total Chatbots Market Value ($m), Split by 8 Key Regions,
2021-2026. 68
Table 5.6: Total Chatbots Market Value ($m), Split by 4 Key Chatbot Channels,
2021-2026. 68
5.2.2 Total Chatbots Market Retail Spend . 69
Figure & Table 5.7: Total Retail Spend Over Chatbots ($m), Split by 8 Key Regions,
2021-2026. 69
5.2.3 Total Chatbot Market Advertising Spend . 71
Figure & Table 5.8: Total Advertising Spend over Chatbots ($m), Split by 8 Key
Regions, 2021-2026 . 71
5.2.4 Total Number of Chatbot Messaging Apps Accessed per annum . 72
Figure & Table 5.9: Total Number of Messaging Apps Accessed per annum (m),
Split by 8 Key Regions, 2021-2026. . 72
5.2.5 Total Number of Chatbot Enabled Apps Accessed per annum . 73
Figure & Table 5.10: Total Number of Chatbot-enabled Apps Accessed per
annum (m), Split by 8 Key Regions, 2022-2026 . 73
5.2.6 Total Number of Website Visits that Are Chatbot Enabled. 74
Figure & Table 5.11 Total Number of Website Visits that Are Chatbot Enabled
(m), Split by 8 Key Regions, 2021-2026 . 74
5.2.7 Total Spend Over RCS-based Conversational Commerce Channels . 75
Figure & Table 5.12: Total Spend Over RCS-based Conversational Commerce
Channels ($m), Split by 8 Key Regions, 2021-2026 . 75
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