顧客データプラットフォーム:主要戦略、競合リーダーボード、市場予測 2022-2027CUSTOMER DATA PLATFORMS: KEY STRATEGIES, COMPETITOR LEADERBOARD & MARKET FORECASTS 2022-2027 ジュニパーリサーチの「顧客データプラットフォーム」レポートは、顧客データプラットフォーム市場を包括的に評価し、企業が顧客の嗜好や利用状況をより深く理解できるようにするサービスを評価しています。市... もっと見る
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サマリー
ジュニパーリサーチの「顧客データプラットフォーム」レポートは、顧客データプラットフォーム市場を包括的に評価し、企業が顧客の嗜好や利用状況をより深く理解できるようにするサービスを評価しています。市場関係者が自社サービスの開発を最適化するための戦略的提言や、主要な顧客データプラットフォームのJuniper Research社による競合他社リーダーボードも掲載しています。さらに、顧客データプラットフォームの総売上高の5年予測も掲載しており、以下の主要な業種別に分けています。
このリサーチパッケージには以下が含まれます。
主な特徴
キーポイントと戦略的提言。顧客データプラットフォーム市場が直面する主要なトレンドと課題について、包括的な見識を提供します。
市場の展望。モバイル認証分野の主要トレンドと課題を分析し、以下の主要業種を評価します。
Juniper ResearchのCompetitor Leaderboard。主要な顧客データプラットフォームの能力と容量を、以下の主要ベンダー14社について評価しています。
重要な質問
参考企業
Juniper ResearchのCompetitor Leaderboardに含まれるもの。Adobe、Amperity、BlueConic、CM.com、Comviva、imimobile、Infobip、LINK Mobility、mParticle、Oracle、Route Mobile、Salesforce、Tealium、Twilio。
言及されています。Accenture, Acculync, Acumen Solutions, Adax Signalling Software, AICPA (米国公認会計士協会), Airbnb, Ajax Football Club, Al Aman Fund, Alaska Airlines, Altiria, Amazon, Amdocs, American Airlines, Amey, Anam Technologies, Apple, Appmiral, Arrowroot Capital, AstraZeneca, Autovia, Bain Capital Ventures, Barcelo, Belgian Cycle Factory, BMW, BT, Building Blocks, Cambia Health Solutions, CapGemini, カーネギー、CCPA(カリフォルニア州消費者プライバシー法)、チャンネル4、シスコ、コカ・コーラ、コミュニシス、コンテンツクエア、クラウドツイスト、カストーラ、DADダイレクト、データフォックス、デクラレーションパートナーズ、デリバー、デル、デロイト、電通、DHL, DHL, Dignity Health, Domino's, DPD, EE, Electric Imp, Emakina MENA, Etisalat Misr, Expedia, First Hawaiian Bank, Gap, Geva Group, Glassdoor, Google, GSMA, Harmony Partners, Heineken, Hershey, HighSage Ventures, Holland.com, HPB, Hrv.com, Holland. com, HPB, Hrvatski Telekom, HSBC, Hyatt, IBM, ICICI Bank, IFC (International Finance Corporation), Indosat, Infutor, ING, Instagram, King Power, Kirklees Council, L'Oreal, LevelJump, Liberty Mutual Insurance, LinkedIn, LiveRamp, Logiq, M R Messaging FZC.All Rights Reserved, MaderaTechnology Partners, Madrona Venture Group, MarketingPlatform, Marks & Spencer, Masivian, Matelab, Mavenir, Meta, Microsoft, Missguided, Molekule, MOVii, Mysoft, NAC Breda, Narrative Science, New Balance, NHS Trust, NI (Northern Ireland) Water.Nissan, NNB Bank, NLB Bank、New Balance, NHS、 NI、North Ireland、Nissan。日産自動車, NLB Banka, ノバルティス, One Equity Partners, Ooredoo, OpenMarket, Optimizely, Partech Partners, Patagonia, Peerless Network, Permira, PostNord Stralfors, Prime Ventures, Publicis Sapient, Rakuten, Red Hat, SAP, Sarv Webs Private Limited .NI, NLB Banka, Novartis, One Equity Partners, OpenMarket, Optimizely、Patagonia。Seattle Sounders Major League, SEEN, Segment, Selligent, Sergel, Servicetrace, Shift Conferencing, Shopify, Sigma Prime Ventures, Slack, Social Capital, Sostrene Grene, Spotify, Spring Lake Equity Partners, State Bank of India, SWR, Syniverse, Takeaway.com, Tech Mahindra, Sigma Prime Ventures, Sergel, Servicetrace, Shift Conferencing。 com, Tech Mahindra, Techonomy, Telefonica, Telegram, Telekom Deutschland, Telia, TerraPay, The Boston Globe, The New York Post, Throtle, Tiger Global Management, TikTok, Tismi, T-Mobile, Toyota, TraceDock, TUI, Twitter, ユニセフ、ユニリーバ、ユナイテッド・リンカーン・ホスピタル・トラスト、USバンコープ、バイバー、ビザ、バイテック・バーティカル・ソフトウェア、ビビッド、ボーダフォン、ボヤド、ウェブSMS、ウエスタンデジタル、ワッツアップ、ウィールズアップ、ウルト、ウィンダムホテル&リゾート、ゼンドスク、ジップウイップ。
データ&インタラクティブ予測
ジュニパーリサーチの顧客データプラットフォームの予測セットには以下が含まれます。
モバイル認証指標の5年ベンチマーク予測:主要8地域と60の国別区分で、以下を含みます。
カスタマーデータプラットフォームの売上高、分割
ファイナンス&バンキング
ヘルスケア
メディア&エンターテインメント
小売・eコマース
電気通信
23のテーブルと10,000のデータポイントからなる予測データ一式にアクセスできます。
インタラクティブなExcelシナリオツールで、3種類の指標についてジュニパーリサーチのデータを操作できます。
ジュニパーリサーチの粒度の高いIFxls(インタラクティブ・エクセル)では、インタラクティブ・シナリオ・ツールを使ってジュニパーリサーチの予測データやチャートを操作し、独自の仮定を検証したり、カスタマイズしたチャートや表で特定の市場を並べて比較したりすることができます。IFxlsは、特定の市場を理解し、独自の見解をモデルに取り入れる能力を大幅に向上させます。
地域:主要8地域(北米、中南米、西ヨーロッパ、中央・東ヨーロッパ、極東・中国、インド亜大陸、その他のアジア太平洋地域、アフリカ・中東を含む
国名 アルジェリア、アルゼンチン、オーストラリア、オーストリア、バングラデシュ、ベルギー、ブラジル、カナダ、チリ、中国、コロンビア、クロアチア、チェコ、デンマーク、エクアドル、エジプト、フィンランド、フランス、ドイツ、ギリシャ、香港、ハンガリー、インド、インドネシア、アイルランド、イスラエル、イタリア、日本、ケニヤ、韓国、クウェイト、マレーシア。メキシコ、ネパール、オランダ、ニュージーランド、ナイジェリア、ノルウェー、パキスタン、ペルー、フィリピン、ポーランド、ポルトガル、カタール、ルーマニア、ロシア連邦、サウジアラビア、シンガポール、南アフリカ、スペイン、スウェーデン、スイス、タイ、トルコ、ウクライナ、アラブ首長国連邦、英国、ウルグアイ、米国、ベトナム
目次
1. キーテイクアウェイズと戦略的提言
1.1 主要な論点と戦略的提言 . 5
1.1.1 主要な論点 . 5
1.1.2 戦略的な推奨事項 . 5
2. 今後の市場展望
2.1 顧客データプラットフォームへの導入 . 8
図 2.1: カスタマーデータプラットフォームのプロセスの概要 . 8
2.1.1 顧客データプラットフォームとカスタマーリレーションシップマネジメントの比較. 9
図2.2: 2022年スマートフォン普及率(%)、主要8地域別. 9
2.1.2 CDPにおけるデータの重要性. 10
図 2.3: CDP のバリュープロポジション . 11
図 2.4:Customer Data Platforms のバリューチェーン . 15
図 2.5: 2022 年における CDP プラットフォームの売上高世界シェア(%)(主要業種別) .
業種別 . 16
2.1.3 ソースデータの複雑さと量 . 17
i. SOC(Systems & Organisation Controls)2 レポート . 17
17 ii. データおよびプライバシーに関する規制の影響 . 18
3. 今後の CDP ビジネスモデルと ROI の確保
3.1 CDP ビジネスモデルの紹介 . 20
図 3.1: CDP プラットフォームの世界売上高 (百万ドル)、2022 年と 2027 年. 20
3.1.1 ハイパーパーソナライゼーション . 20
3.1.2 アイデンティティ管理 . 20
3.1.3 CPaaSプラットフォームとの統合. 21
3.1.4 オーディエンス管理 . 21
3.1.5 統一されたデータソース . 21
図3.2: データ統一のメリット . 22
3.1.6 リアルタイム分析 . 22
i. オープンアクセスデータ . 22
4. 競合他社のリーダーボード
4.1 なぜこの報告書を読むのか . 26
表 4.1: ジュニパーリサーチの競合他社リーダーボード。CDPベンダーの製品ポートフォリオと
製品ポートフォリオ。27
図 4.2: Juniper Research の競合他社のリーダーボード: CDP ベンダー . 28
表 4.3: ジュニパーリサーチのリーダーボード。CDP ベンダーとポジショニング. 28
表 4.4: ジュニパーリサーチの競合他社リーダーボード。CDP ベンダー ? スコアリング
基準 . 29
4.2 顧客データプラットフォーム . 30
4.2.1 アドビ(Adobe) . 30
i. 企業向け . 30
30 ⅱ. 地理的な広がり . 30
30 iii. 主要顧客および戦略的パートナーシップ . 30
30 iv. 提供製品のハイレベルビュー. 31
v. ジュニパーリサーチの見解。31 v. ジュニパーリサーチの見解:主な強みと戦略的機会 . 31
4.2.2 アンペリティ . 31
i. コーポレート . 31
31 ii. 地理的な広がり . 32
iii. 主要顧客および戦略的パートナーシップ . 32
IV. 提供製品のハイレベルビュー. 33
v. ジュニパーリサーチの見解。主要な強みと戦略的機会 . 34
4.2.3 ブルーコニック . 34
i. コーポレート . 34
ii. 地理的な広がり . 34
iii. 主要顧客と戦略的提言 . 34
34 提供製品のハイレベルビュー . 35
v. ジュニパーリサーチの見解: 主要な強みと戦略的機会 . 35
4.2.4 CM.com. 36
i. コーポレート . 36
ii. 地理的な広がり . 37
iii. 主要顧客と戦略的パートナーシップ . 37
iv. 提供製品のハイレベルビュー . 37
v. ジュニパーリサーチの見解: 37 v. ジュニパーリサーチの見解:主な強みと戦略的機会 . 38
4.2.5 コンヴィバ . 38
i. コーポレート . 38
38 ⅱ. 地理的な広がり . 38
iii. 主要顧客および戦略的パートナーシップ . 38
iv. 提供製品のハイレベルビュー . 39
v. ジュニパーリサーチの見解: 主要な強みと戦略的機会. 40
40 4.2.6 イミモバイル . 40
i. コーポレート . 40
ii. 地理的な広がり . 41
iii. 主要顧客および戦略的パートナーシップ . 41
iv. 提供製品のハイレベルビュー . 41
v. ジュニパーリサーチの見解: 主な強みと戦略的機会 . 41
4.2.7 インフォビップ . 42
i. 会社概要 . 42
42 ⅱ. 地理的な広がり . 42
iii. 主要顧客および戦略的パートナーシップ . 43
iv. 提供製品のハイレベルビュー . 43
v. ジュニパーリサーチ。主な強みと戦略的機会 . 43
4.2.8 LINK モビリティ . 44
i. 会社概要 . 44
ii. 地理的な広がり . 45
iii. 主要顧客および戦略的パートナーシップ . 45
iv. 提供製品のハイレベルビュー. 45
v. ジュニパーリサーチ。主な強みと戦略的機会 . 46
4.2.9 mParticle . 46
i. コーポレート . 46
ii. 地理的な広がり . 46
iii. 主要顧客および戦略的パートナーシップ . 46
iv. 提供製品のハイレベルビュー. 47
v. ジュニパーリサーチの見解。主要な強みと戦略的機会 . 47
4.2.10 オラクル . 47
i. コーポレート . 47
47 ⅱ. 地理的な範囲 . 48
iii. 主要顧客と戦略的パートナーシップ . 48
iv. 提供製品のハイレベルビュー. 49
v. ジュニパーリサーチの見解。主な強みと戦略的機会. 49
4.2.11 ルートモバイル . 49
i. コーポレート . 49
ii. 地理的な広がり . 50
iii. 主要顧客と戦略的パートナーシップ . 50
iv. 提供製品のハイレベルビュー. 50
v. ジュニパーリサーチの見解。主要な強みと戦略的機会 . 51
4.2.12 セールスフォース . 51
i. コーポレート . 51
51 ⅱ. 地理的な広がり . 52
iii. 主要顧客および戦略的パートナーシップ . 52
iv. 提供製品のハイレベルビュー. 53
v. ジュニパーリサーチの見解。主な強みと戦略的機会 . 53
4.2.13 ティアリウム . 54
i. 会社概要 . 54
54 ⅱ. 地理的な広がり . 54
iii. 主要顧客と戦略的パートナーシップ . 54
54. 提供製品のハイレベルビュー . 55
v. ジュニパーリサーチの見解: 主な強みと戦略的機会 . 55
4.2.14 Twilio . 56
i. 会社概要 . 56
56 ii. 地理的な広がり . 57
iii. 主要顧客と戦略的パートナーシップ . 57
IV. 提供製品のハイレベルビュー . 57
v. ジュニパーリサーチの見解。主要な強みと戦略的機会. 57
4.3 ジュニパーリサーチのリーダーボード評価手法. 59
4.3.1 制限事項および解釈 . 59
表 4.5: Juniper Research の競合他社のリーダーボード: CDP ベンダー ? スコアリング
基準. 60
5. 市場展望と留意点
5.1 CDPの市場予測と主要なポイント . 62
5.1.1 予測方法論 . 62
図 5.1: CDP の市場予測方法 . 63
5.2 CDP市場予測サマリー . 64
5.2.1 CDP プラットフォームの総売上高 . 64
図・表 5.2: CDP プラットフォーム総収入 (百万ドル)、主要 8 地域別内訳,
2022-2027 . 64
5.2.2 CDP プラットフォームの総売上高(業種別). 65
図・表 5.3: CDP プラットフォームの総収入 (百万ドル)、主要 6 業種による区分。
2022-2027 . 65
表5.4: CDP プラットフォームの世界売上高シェア (%)、主要業種別、2022-2027 年。
2027 . 6
Summary
このレポートは、顧客データプラットフォーム市場を包括的に評価し、企業が顧客の嗜好や利用状況をより深く理解できるようにするサービスを評価しています。
Report Description
Juniper Research’s Customer Data Platforms report provides a comprehensive evaluation of the market for customer data platforms; assessing services that enable enterprises to gain greater insight into customer preferences and usage. It includes strategic recommendations for market stakeholders to best position the development of their services, and provides a Juniper Research Competitor Leaderboard for leading customer data platforms. In addition, it contains 5-year forecasts for total customer data platform revenue, split by the following key verticals:
This research suite includes:
KEY FEATURES
Key Takeaways & Strategic Recommendations: Comprehensive insight into key trends and challenges facing the customer data platform market; aligned with Juniper Research’s strategic recommendations for customer data platforms.
Market Outlook: Analysis of key trends and challenges across the mobile authentication spaces, including an evaluation of the following key verticals:
Juniper Research Competitor Leaderboard: Key customer data platform capability and capacity assessment of 14 leading vendors, including:
Market Forecasts: 5-year forecasts for the total revenue from customer data platforms. Forecasts are split by 60 countries, including:
KEY QUESTIONS ANSWERED
COMPANIES REFERENCED
Included in the Juniper Research Competitor Leaderboard: Adobe, Amperity, BlueConic, CM.com, Comviva, imimobile, Infobip, LINK Mobility, mParticle, Oracle, Route Mobile, Salesforce, Tealium, Twilio.
Mentioned: Accenture, Acculync, Acumen Solutions, Adax Signalling Software, AICPA (American Institute of Certified Public Accountants), Airbnb, Ajax Football Club, Al Aman Fund, Alaska Airlines, Altiria, Amazon, Amdocs, American Airlines, Amey, Anam Technologies, Apple, Appmiral, Arrowroot Capital, AstraZeneca, Autovia, Bain Capital Ventures, Barcelo, Belgian Cycle Factory, BMW, BT, Building Blocks, Cambia Health Solutions, CapGemini, Carnegie, CCPA (California Consumer Privacy Act), Channel 4, Cisco, Coca Cola, Communisis, Contentsquare, CrowdTwist, Custora, DAD Direct, DataFox, Declaration Partners, Deliveroo, Dell, Deloitte, Dentsu, DHL, Dignity Health, Domino’s, DPD, EE, Electric Imp, Emakina MENA, Etisalat Misr, Expedia, First Hawaiian Bank, Gap, Geva Group, Glassdoor, Google, GSMA, Harmony Partners, Heineken, Hershey, HighSage Ventures, Holland.com, HPB, Hrvatski Telekom, HSBC, Hyatt, IBM, ICICI Bank, IFC (International Finance Corporation), Indosat, Infutor, ING, Instagram, King Power, Kirklees Council, L’Oreal, LevelJump, Liberty Mutual Insurance, LinkedIn, LiveRamp, Logiq, M R Messaging FZC, MaderaTechnology Partners, Madrona Venture Group, MarketingPlatform, Marks & Spencer, Masivian, Matelab, Mavenir, Meta, Microsoft, Missguided, Molekule, MOVii, Mysoft, NAC Breda, Narrative Science, New Balance, NHS Trust, NI (Northern Ireland) Water, Nissan, NLB Banka, Novartis, One Equity Partners, Ooredoo, OpenMarket, Optimizely, Partech Partners, Patagonia, Peerless Network, Permira, PostNord Stralfors, Prime Ventures, Publicis Sapient, Rakuten, Red Hat, SAP, Sarv Webs Private Limited , Seattle Sounders Major League, SEEN, Segment, Selligent, Sergel, Servicetrace, Shift Conferencing, Shopify, Sigma Prime Ventures, Slack, Social Capital, Sostrene Grene, Spotify, Spring Lake Equity Partners, State Bank of India, SWR, Syniverse, Takeaway.com, Tech Mahindra, Techonomy, Telefonica, Telegram, Telekom Deutschland, Telia, TerraPay, The Boston Globe, The New York Post, Throtle, Tiger Global Management, TikTok, Tismi, T-Mobile, Toyota, TraceDock, TUI, Twitter, UNICEF, Unilever, United Lincoln Hospitals Trust, US Bancorp, Viber, Visa, Vitec Vertical Software, Vivid, Vodafone, Voyado, WebSMS, Western Digital, WhatsApp, Wheels Up, Wurth, Wyndham Hotels & Resorts, Zendesk, Zipwhip.
DATA & INTERACTIVE FORECAST
Juniper Research’s Customer Data Platforms forecast suite includes:
5-year benchmark forecasts for mobile authentication metrics by 8 key regions and 60 country-level splits, including:
Algeria
Customer Data Platform revenue, split by:
Access to the full set of forecast data of 23 tables and 10,000 datapoints.
Interactive Excel Scenario tool allowing users the ability to manipulate Juniper Research’s data for 3 different metrics.
Juniper Research’s highly granular IFxls (Interactive Excels) enable clients to manipulate Juniper Research’s forecast data and charts to test their own assumptions using the interactive scenario tool and compare select markets side by side in customised charts and tables. IFxls greatly increase clients’ ability to both understand a particular market and to integrate their own views into the model.
Regions:8 Key Regions - includes North America, Latin America, West Europe, Central & East Europe, Far East & China, Indian Subcontinent, Rest of Asia Pacific and Africa & Middle East
Countries:Algeria, Argentina, Australia, Austria, Bangladesh, Belgium, Brazil, Canada, Chile, China, Colombia, Croatia, Czech Republic, Denmark, Ecuador, Egypt, Finland, France, Germany, Greece, Hong Kong, Hungary, India, Indonesia, Ireland, Israel, Italy, Japan, Kenya, South Korea, Kuwait, Malaysia, Mexico, Nepal, Netherlands, New Zealand, Nigeria, Norway, Pakistan, Peru, Philippines, Poland, Portugal, Qatar, Romania, Russian Federation, Saudi Arabia, Singapore, South Africa, Spain, Sweden, Switzerland, Thailand, Turkey, Ukraine, United Arab Emirates, UK, Uruguay, USA, Vietnam
Table of Contents
1. Key Takeaways & Strategic Recommendations
1.1 Key Takeaways & Strategic Recommendations . 5
1.1.1 Key Takeaways . 5
1.1.2 Strategic Recommendations . 5
2. Future Market Outlook
2.1 Introduction to Customer Data Platforms . 8
Figure 2.1: Overview of Customer Data Platforms’ Process . 8
2.1.1 Customer Data Platforms vs Customer Relationship Management . 9
Figure 2.2: Smartphone Penetration in 2022 (%), Split by 8 Key Regions . 9
2.1.2 The Importance of Data in CDPs . 10
Figure 2.3: The Value Proposition of CDPs . 11
Figure 2.4: Customer Data Platforms Value Chain . 15
Figure 2.5: Global Share of CDP Platform Revenue in 2022 (%) Split by Key
Vertical . 16
2.1.3 Complexity and Amount of Source Data . 17
i. SOC (Systems & Organisation Controls) 2 Report . 17
ii. The Impact of Data and Privacy Regulations . 18
3. Future CDP Business Models & Securing ROI
3.1 Introduction to CDP Business Models . 20
Figure 3.1: Global CDP Platform Revenue ($m), 2022 & 2027 . 20
3.1.1 Hyper-personalisation . 20
3.1.2 Identity Management . 20
3.1.3 Integration with CPaaS Platforms . 21
3.1.4 Audience Management . 21
3.1.5 Unified Data Sources . 21
Figure 3.2: The Benefits of Unifying Data . 22
3.1.6 Real-time Analysis . 22
i. Open Access Data . 22
4. Competitor Leaderboard
4.1 Why Read This Report . 26
Table 4.1: Juniper Research Competitor Leaderboard: CDP Vendors Included &
Product Portfolio. 27
Figure 4.2: Juniper Research Competitor Leaderboard: CDP Vendors . 28
Table 4.3: Juniper Research Leaderboard: CDP Vendors & Positioning. 28
Table 4.4: Juniper Research Competitor Leaderboard: CDP Vendors ? Scoring
Criteria . 29
4.2 Customer Data Platforms . 30
4.2.1 Adobe . 30
i. Corporate . 30
ii. Geographical Spread . 30
iii. Key Clients & Strategic Partnerships . 30
iv. High-level View of Offerings. 31
v. Juniper Research View: Key Strengths & Strategic Opportunities . 31
4.2.2 Amperity . 31
i. Corporate . 31
ii. Geographical Spread . 32
iii. Key Clients & Strategic Partnerships . 32
iv. High-level View of Offerings. 33
v. Juniper Research View: Key Strengths & Strategic Opportunities . 34
4.2.3 BlueConic . 34
i. Corporate . 34
ii. Geographical Spread . 34
iii. Key Clients & Strategic Recommendations . 34
iv. High-level View of Offerings . 35
v. Juniper Research View: Key Strengths & Strategic Opportunities . 35
4.2.4 CM.com. 36
i. Corporate . 36
ii. Geographical Spread . 37
iii. Key Clients & Strategic Partnerships . 37
iv. High-level View of Offerings . 37
v. Juniper Research View: Key Strengths & Strategic Opportunities . 38
4.2.5 Comviva . 38
i. Corporate . 38
ii. Geographical Spread . 38
iii. Key Clients & Strategic Partnerships . 38
iv. High-level View of Offerings . 39
v. Juniper Research View: Key Strengths & Strategic Opportunities . 40
4.2.6 imimobile . 40
i. Corporate . 40
ii. Geographical Spread . 41
iii. Key Clients & Strategic Partnerships . 41
iv. High-level View of Offerings . 41
v. Juniper Research View: Key Strengths & Strategic Opportunities . 41
4.2.7 Infobip . 42
i. Corporate Profile . 42
ii. Geographical Spread . 42
iii. Key Clients & Strategic Partnerships . 43
iv. High-level View of Offerings . 43
v. Juniper Research: Key Strengths & Strategic Opportunities . 43
4.2.8 LINK Mobility . 44
i. Corporate Profile . 44
ii. Geographical Spread . 45
iii. Key Clients & Strategic Partnerships . 45
iv. High-level View of Offerings. 45
v. Juniper Research: Key Strengths & Strategic Opportunities . 46
4.2.9 mParticle . 46
i. Corporate . 46
ii. Geographical Spread . 46
iii. Key Clients & Strategic Partnerships . 46
iv. High-level View of Offerings. 47
v. Juniper Research View: Key Strengths & Strategic Opportunities . 47
4.2.10 Oracle . 47
i. Corporate . 47
ii. Geographical Reach . 48
iii. Key Clients & Strategic Partnerships . 48
iv. High-level View of Offerings. 49
v. Juniper Research View: Key Strengths & Strategic Opportunities . 49
4.2.11 Route Mobile . 49
i. Corporate . 49
ii. Geographical Spread . 50
iii. Key Clients & Strategic Partnerships . 50
iv. High-level View of Offerings. 50
v. Juniper Research View: Key Strengths & Strategic Opportunities . 51
4.2.12 Salesforce . 51
i. Corporate . 51
ii. Geographical Spread . 52
iii. Key Clients & Strategic Partnerships . 52
iv. High-level View of Offerings. 53
v. Juniper Research View: Key Strengths & Strategic Opportunities . 53
4.2.13 Tealium . 54
i. Corporate Profile . 54
ii. Geographical Spread . 54
iii. Key Clients & Strategic Partnerships . 54
iv. High-level View of Offerings . 55
v. Juniper Research View: Key Strengths & Strategic Opportunities . 55
4.2.14 Twilio . 56
i. Corporate Profile . 56
ii. Geographical Spread . 57
iii. Key Clients & Strategic Partnerships . 57
iv. High-level View of Offerings . 57
v. Juniper Research View: Key Strengths & Strategic Opportunities . 57
4.3 Juniper Research Leaderboard Assessment Methodology . 59
4.3.1 Limitations & Interpretations . 59
Table 4.5: Juniper Research Competitor Leaderboard: CDP Vendors ? Scoring
Criteria. 60
5. Market Forecasts & Key Takeaways
5.1 CDP Market Forecasts & Key Takeaways . 62
5.1.1 Forecast Methodology . 62
Figure 5.1: CDP Market Forecast Methodology . 63
5.2 CDP Market Forecast Summary . 64
5.2.1 Total CDP Platform Revenue . 64
Figure & Table 5.2: Total CDP Platform Revenue ($m), Split by 8 Key Regions,
2022-2027 . 64
5.2.2 Total CDP Platform Revenue by Vertical . 65
Figure & Table 5.3: Total CDP Platform Revenue ($m), Split by 6 Key Verticals,
2022-2027 . 65
Table 5.4: Global Share of CDP Platform Revenue (%), Split by Key Vertical, 2022-
2027 . 6
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