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オット・ビジネス・メッセージング:2023-2028


OTT BUSINESS MESSAGING: 2023-2028

当社の新しいOTTビジネスメッセージング市場調査は、CPaaS(Communications Platform-as-a-Service)およびCSP(通信サービスプロバイダー)がOTT(Over the Top)メッセージングチャネルをどのように活用して... もっと見る

 

 

出版社 出版年月 電子版価格 ページ数 言語
Juniper Research
ジュニパーリサーチ社
2023年11月13日 GBP3,750
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実際のレポートは英文でご納品いたします。


 

サマリー

当社の新しいOTTビジネスメッセージング市場調査は、CPaaS(Communications Platform-as-a-Service)およびCSP(通信サービスプロバイダー)がOTT(Over the Top)メッセージングチャネルをどのように活用してビジネスメッセージングの提供と収益を拡大できるかについて、不可欠な分析を提供しています。LLM(大規模言語モデル)チャットボット、スーパーアプリ、顧客データプラットフォーム、CRM(カスタマー・リレーションシップ・マネージャー)など、主要なOTTビジネス・メッセージング・サービスの革新と収益化に関する戦略的提言が提供される。さらに、EU(欧州連合)のデジタル市場法の導入により、メッセンジャーアプリ間の相互運用性の開発が迫られていることや、WhatsAppのOTTビジネスメッセージングサービスの新料金体系の導入など、OTTビジネス市場の動向についても分析と提言を行っている。
 
この新しい調査には、ジュニパーリサーチのカントリーレディネスインデックスも含まれており、レポートの予測データに含まれる60カ国それぞれのOTTビジネスメッセージング市場の現状と将来について、詳細な評価を提供している。カントリーレディネスインデックスは、厳密な手法を用い、特注の5年予測とアナリストの専門知識を活用して各国の採点を行っています。
本レポートには、以下のような市場の5年予測が掲載されています:
  • 広告
  • 銀行
  • ヘルスケア
  • コンテンツ決済
  • 小売
  • チケット
  • その他
リサーチ・スイートには以下が含まれます:
市場動向と戦略 (PDF)
競合他社リーダーボード (PDF)
データと予測 (PDF)
5年間の市場規模と予測スプレッドシート(Excel)
12ヶ月の収穫オンラインデータプラットフォームへのアクセス
主要市場統計
2023年の市場規模:2億1,850万ドル
2028年の市場規模:8億3680万ドル
2023年から2028年のCAGR成長率 31%
 
主な特徴
トレンド分析と将来機会: OTTビジネスメッセージング市場におけるCPaaSプロバイダーおよびCSPの主要な収益化機会と新たな収益化機会の評価:
LINE、Messenger、Telegram、WhatsApp、WeChat、Viberなど、さまざまなOTTメッセージングチャネルの分析
広告、銀行、ヘルスケア、コンテンツ決済、小売、チケット販売といった市場バーティカルの分析
WhatsAppの新料金モデル
Superappの収益化
顧客データプラットフォームの統合
LLMチャットボット・イノベーション
グローバルOTTビジネスメッセージング国別準備指数: 60カ国のOTTビジネスメッセージングテクノロジーとソリューションのテクノロジーインパクト評価。ジュニパーリサーチは、各国のOTTビジネスメッセージング市場の現状と今後の見通しを評価する「各国の準備状況指数」で、各国を採点しています。さらに詳細な評価は以下の国について行っている:
  • ブラジル
  • 中国
  • インド
  • 韓国
  • 米国
  • ベトナム
ジュニパーリサーチの競合リーダーボード: OTTビジネスメッセージングベンダー20社の主要プレーヤーの能力とキャパシティを評価し、既存リーダー、有力チャレンジャー、破壊者とチャレンジャーのいずれかに位置付けます。当社のCompetitor Leaderboardは、OTTビジネスメッセージング分野における事業規模、市場提携の範囲と幅、プラットフォームの洗練度、各社の技術革新と将来の事業展望に関するジュニパーリサーチの見解に基づいて、これらの企業を採点しています。ジュニパーリサーチのOTTビジネスメッセージング競合企業リーダーボードに掲載された企業は以下の通り:
  • Clickatell
  • CM.com
  • Comviva
  • GMS ワールドワイド
  • グップシャップ
  • インフォビップ
  • カレイラ
  • リンクモビリティ
  • メッセージバード
  • ミット
  • モンティモバイル
  • ルートモバイル
  • シンチ
  • シニバース
  • タタ・コミュニケーションズ
  • トワイリオ
  • ティンテック
  • ボネージ
  • ウェベックス
  • ゼンビア
ベンチマーク業界予測: OTTメッセージングユーザー総数、OTTメッセージ送信総数、OTTビジネスメッセージングからの総収入、OTTビジネスメッセージングによるオペレーターの総収入損失について、5年間の予測を提供します。指標は8つの主要予測地域と以下の60カ国に分けています:
北米:
北米: カナダ、米国
ラテンアメリカ
アルゼンチン、ブラジル、チリ、コロンビア、エクアドル、メキシコ、ペルー、ウルグアイ
西ヨーロッパ
オーストリア、ベルギー、デンマーク、フィンランド、フランス、ドイツ、ギリシャ、アイルランド、イタリア、オランダ、ノルウェー、ポルトガル、スペイン、スウェーデン、スイス、英国
中央&東ヨーロッパ
クロアチア、チェコ共和国、ハンガリー、ポーランド、ルーマニア、ロシア、トルコ、ウクライナ
極東&中国
中国、香港、日本、韓国
インド亜大陸
バングラデシュ、インド、ネパール、パキスタン
その他のアジア太平洋地域
オーストラリア、インドネシア、マレーシア、ニュージーランド、フィリピン、シンガポール、タイ、ベトナム
アフリカ&中東
アルジェリア, エジプト, イスラエル, ケニア, クウェート, ナイジェリア, カタール, サウジアラビア, 南アフリカ, アラブ首長国連邦
 
主な質問に答える
  • 2023年、OTTビジネスメッセージング市場の主要ベンダーは?
  • 今後5年間、OTTビジネスメッセージングベンダーにはどのようなビジネスチャンスがあるのか?
  • EUのデジタル市場法はOTTビジネスメッセージング市場にどのような影響を与えるか?
  • 2028年の世界のOTTビジネス・メッセージング市場の価値は?
  • OTTビジネスメッセージングベンダーはスーパーアプリをどのように収益化するのがベストか?
  • なぜ極東・中国が世界最大のOTTビジネス・メッセージング市場なのか?
 
参考企業
インタビュー グップシャップ、Syniverse.
 
ジュニパーリサーチのCompetitor Leaderboardに掲載されました: Clickatell、CM.com、Comviva、GMS Worldwide、Gupshup、Infobip、Kaleyra、LINK Mobility、MessageBird、Mitto、Monty Mobile、Route Mobile、Sinch、Syniverse、Tata Communications、Twilio。
 
言及された 2bebot, A Vote, Accura Scan, ACL Mobile, Actito, Adax, Adobe, Adwise, AFS (Arab Financial Services), Airbnb, Airtel, Airtouch New Media, Alfa Orascom Telcom, Alfa-Bank Kazakhstan, Alibaba, Alisys, Allied Bank, Altiria, Amazon Web Services, American Express, AMM SpA, Amphia Hospital, Anam, Apple, Apptivo, Ares Management, Asia Insurance 1950, ATGen, Athonet、 Audi, Avangrid, Axiata, BAB International Corporation, Bahrain Financing Company, Bancontact, Bandyer, Bank of Maharashtra, Batelco, BBC (British Broadcasting Corporation), BBVA, Bessemer Venture Partners, Best Western, Bharti Airtel, BlaBlaCar, Blackopal, BlackRock, Bloomberg, Blueorange Group SRL, BMW, BNP Paribas, Boku Mobile Identity, Bolt, Bon Prix, Booking. com、Bosch Group、BotsNext、British Gas、Building Blocks、Bukalapak、Cambridge Hospitals NHS Trust、Cancer Research UK、Cape Epic、Capitec、CarDekho、Central Bank of Nigeria、Chatfuel、China Mobile、Chorally Srl、Cisco、Citrus、CleverTap、Cloud Integrate、Coca-Cola、Cognigy、Collab、 Comium、Commio、Comsys、Conceptboard、Credit Agricole、DAG Ventures、Dahmakan、Daraz、Decathlon、Deliveroo、Dell、Deloitte、Destined、Deutsche Post、DHL、Dialogic、Die Post、Digitel、DinarPAY、Dis-Chem Pharmacies、DNB、Domino's、DoorDash、Draper Fisher Jurveston、e&enterprise、EaseMyTrip. com、eBay、EchoRoaster、Eclat Media Group、Econet Wireless、Electric Imp、Emarsys、Emirates、Emirates College of Technology、Ericsson、Estee Lauder、Etam、Etisalat、Everbridge、Eversource、Experian、Expresso、Federated Wireless、Fidelity Management、Fitbit、FKP Scorpio、Flipkart、FlySafair、Forever、Founder Collective、 フランス政府、Frensworkz、富士通、Gamigo、Genesys、GEVA Group、GitHub、Glassdoor、Globeair、Glovo、Go Biz IT、GoDaddy、Google、Grameenphone、GrandPad、GTBank、Harbor Spring Capital、HDFC Bank、Healthcare at Home、helloguide、HF Group、HP、HubSpot、Hulu、HUNT、Hutch、Hutchison Telecom、Hyundai、IBM、 ICICI Bank, Idea Cellular, iDEAL, IKEA, IMDb, Imowi, Imperial Logistics, Indeed, Inditex, Indosat, Infosys, Inteliquent, IOCL, ISS, Jawwal, Jazz, Johnson & Johnson, JT Telecom, JustPark, Jysk, Kakao, Kickstarter, King's College Hospital, Klaviyo, L'Oreal, LeadSquared, Leanpay, Lebara Mobile, LinkedIn、 Lotus Hospitals, Lyft, Magento, Malabar Investments, Marham, MarketingPlatform, Marks & Spencer, Mastercard, Matelab Srl, McKinsey & Company, medGo, MediaMarkt, Mediatel Data, Medtel, Mepal, MercadoLibre, Message Broadcast, MessageMedia, MessengerPeople, Meta, Metrodata, Microsoft, Mob, MobiFone, MTN, Mukuru, MUUUH!Next, Nederlandse Loterij, Nestle, Netflix, Netokracija, NetVoice, Nexi, Nickel, Nifty Window, NLB Banka, Nomorobo, Nouriza, Novartis, O2, Occum Health, OEP (One Equity Partners), OLA, Old Mutual, Onebit Cloud、 Ooredoo、OpenCart、OpenMarket、OpenRent、OpenSooq、Oracle、Orange、Oxfam、Oxfordcaps、Papa John's Pizza、ParkMobile、Parloa、Pathwire、Paylogic、Paytm、Peerless Network、Philips、Pick n Pay Group、Plantt. io、Plus、PostNord、Quadra、Radware、Raiffeisen Bank、楽天、Randstad、Rapido、Rappi、Red Hat、Redpoint Ventures、Rently、Responsys、Revolut、Robi、RSPCA、Safaricom、Salesforce、San Paolo、Santagostino、SAP、Segment、Selligent、Senati、Sequouia Capital、Shift Conference、ShoeBeDo、Shopify、SimpleTECH、? koda Auto, Skype, Slack, Smart Communications, SMARTY, Social25, SodaStream, Somtel, Source.One, Specsavers, Spetz, Spotify, Standard Bank, stc, Sterling Bank, Strands, Stripe, SurveyMonkey, SWAN, Tailorman, Takeaway. com、Talis、Tangerine、Tantan、Target、Tarjeta Plan Platino、TATA 1mg、Tele2、Telefonica、Telegram、Telekom Deutschland、Telkom South Africa、Tellephant、telXira、Teravoz、Tesco Bank、The American Red Cross、The Denan Project、 オランダ政府、オランダ赤十字、ノルウェー保健庁、タイムズ・グループ、ウォーリック大学、シンク・モト、タイガー・グローバル、ティスミ、TM(テレコム・マレーシア)、トコペディア、トタル、TRADEofficer、TransUnion、 Trimitrasis, Truecaller, Truweight, TTN, TUI, Twistellar, Twitch, UBA, Uber, Ubicua Limitada, Unilever, United Lincolnshire Hospitals Trust, US Foods, ValueFirst, Viber, Viettel, Visa, VMware, Vodafone, Voiceitt, Volpy、 Wakeflow、Walgreens、Walmart、WebEngage、Wefarm、Welthungerhilfe、WeWork、WhatsApp、WIT Software、WooCommerce、WorkIndia、Wurth、X、Yelp、Yousign、YouTube、Zain、ZALORA、Zendesk、Zipcar、Zipwhip、ZOHO、Zoko、Zomato、Zong 4G.
 
 
データ&インタラクティブ予測
ジュニパーリサーチ社の最新OTTビジネスメッセージング市場予測では、OTTビジネスメッセージの総送信数やOTTビジネスメッセージングからの収益など、主要な指標や統計に関する主要な市場調査を提供し、60か国のOTTビジネスメッセージング市場に関する次レベルの洞察を提供します。
 
ジュニパーリサーチ社のOTTビジネスメッセージング市場予測は、以下の主要指標に関する洞察を提供します:
OTTの概要:
OTTメッセンジャーアプリの総ユーザー数
OTTメッセンジャーアプリで送信されたメッセージ総数
OTTビジネスメッセージ送信総数
OTTビジネスメッセージングからの総収入
OTTビジネスメッセージングによって失われたオペレーターのA2P収入の合計
OTT広告:
OTT広告ビジネスメッセージの総数
OTT広告ビジネスメッセージからの総収入
OTT広告ビジネスメッセージによるオペレーターの損失合計
OTTバンキング:
OTTバンキング・ビジネスメッセージの総数
OTTバンキング・ビジネスメッセージからの総収入
OTTバンキング事業メッセージングによるオペレーターの損失合計
OTTヘルスケア
OTTヘルスケア・ビジネスメッセージの総数
OTTヘルスケア・ビジネスメッセージからの総収入
OTTヘルスケアビジネスメッセージングからの事業者の損失合計
OTTコンテンツ決済:
OTTコンテンツ決済ビジネスメッセージ総数
OTTコンテンツ決済ビジネスメッセージの総収入
OTTコンテンツ決済ビジネスメッセージによるオペレーターの損失合計
OTTリテール:
OTTリテール事業メッセージの総数
OTTリテール事業メッセージングの総収入
OTT Retailビジネスメッセージによるオペレーターの損失合計
OTTチケット販売:
OTTチケットビジネスメッセージの総数
OTTチケットビジネス・メッセージからの総収入
OTTチケットビジネス・メッセージによるオペレーターの損失合計
OTTその他
OTT その他のビジネスメッセージの総数
OTTその他ビジネスメッセージからの総収入
OTTその他ビジネスメッセージによるオペレーターの損失合計
地域別 60カ国
テーブル数: 54 テーブル
データポイントの数 24,300以上のデータポイント
 
ハーベスト 当社のオンライン・データ・プラットフォームであるharvestは、最新の市場データを含み、年間を通じて更新されます。このプラットフォームは完全な機能を備えており、お客様は主要データの傾向をよりよく理解し、チャートや表を操作することができます。マーケット・インテリジェンス・センターでお客様のビジネスを強化し、データが更新されるたびにアラートを受け取ることができます。
 
インタラクティブ・エクセル(IFxl): 当社のIFxlツールにより、お客様はエクセル環境内で予測データとチャートの両方を操作し、インタラクティブ・シナリオ・ツールを使って独自の仮定をテストしたり、カスタマイズしたチャートと表で選択した市場を並べて比較したりすることができます。IFxlは、お客様が特定の市場を理解し、独自の見解をモデルに統合する能力を大幅に向上させます。
 
予測概要
OTTビジネスメッセージングのトラフィックは、2023年の1,000億メッセージから2028年には3,750億メッセージに増加する。SMSネットワークの品質低下により、モバイルビジネスメッセージングを利用する企業は、OTTメッセージングアプリを含む代替チャネルの開拓に乗り出す。その結果、事業者は今後5年間で、SMSビジネスメッセージング収益の30億ドル以上をOTTチャネルに奪われると予想される。
SMSネットワーク品質の低下は、詐欺の蔓延によって引き起こされる一方、ビジネス・メッセージング・トラフィックの需要が鈍化する中、事業者のSMS料金は収益を維持するために上昇を続けている。このSMS市場の停滞を利用するために、OTTアプリベンダーは、既存のSMSチャネルから高額消費企業を引き離すような価格戦略を展開する必要がある。このような戦略では、用途別にトラフィックを分離し、MFA(多要素認証)のようなミッションクリティカルなトラフィックに対して企業に割増料金を課す必要がある。
小売業向けのOTTビジネス・メッセージング費用は大幅に増加し、2023年の世界全体の7億9,000万ドルから2028年には26億ドル超に拡大する。OTTメッセージング・ベンダーは、他の小売チャネルからのデータをOTTビジネス・メッセージング活動に統合する必要がある。そうすることで、ベンダーは自社のアプリを小売業者のeコマース戦略における重要なチャネルとして位置づけることができる。この分野の可能性を最大化するには、OTTメッセージング・ベンダーが決済機能をアプリに直接統合し、チャネルの価値提案を最大化することが不可欠である。
 
地域:主要8地域(北米、中南米、西ヨーロッパ、中央・東ヨーロッパ、極東・中国、インド亜大陸、その他のアジア太平洋地域、アフリカ・中東を含む
国 アルジェリア、アルゼンチン、オーストラリア、オーストリア、バングラデシュ、ベルギー、ブラジル、カナダ、チリ、中国、コロンビア、クロアチア、デンマーク、エクアドル、エジプト、フィンランド、フランス、ドイツ、ギリシャ、香港、ハンガリー、インド、インドネシア、アイルランド、イスラエル、イタリア、日本、ケニア、クウェート、マレーシア、 メキシコ、ネパール、オランダ、ニュージーランド、ナイジェリア、ノルウェー、パキスタン、ペルー、フィリピン、ポーランド、ポルトガル、カタール、ルーマニア、ロシア連邦、サウジアラビア、シンガポール、南アフリカ、スペイン、スウェーデン、スイス、タイ、ウクライナ、アラブ首長国連邦、ウルグアイ、ヴィエトナ

 



 

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Summary

このレポートは、CPaaS(Communications Platform-as-a-Service)およびCSP(通信サービスプロバイダー)がOTT(Over the Top)メッセージングチャネルをどのように活用してビジネスメッセージングの提供と収益を拡大できるかについて、不可欠な分析を提供しています。
 
Report Description
Our new OTT Business Messaging market research provides indispensable analysis into how CPaaS (Communications Platform-as-a-Service), and CSPs (Communications Service Providers) can leverage OTT (Over the Top) messaging channels to expand their business messaging offerings, and revenue. Strategic recommendations are provided for the innovation, and monetisation of key OTT business messaging services including, LLM (Large Language Model) chatbots, super apps, customer data platforms, and CRMs (Customer Relationship Managers). Further analysis, and recommendations are provided for developments in the OTT business market, including the introduction of the EU’s (European Union) Digital Markets Act, which has forced the development of interoperability between messenger apps, and the introduction of WhatsApp’s new pricing structure for its OTT business messaging services.
 
The new research also includes Juniper Research’s Country Readiness Index, which provides a detailed assessment of the current, and future OTT business messaging market for each of the 60 countries, included in the report’s forecast data. Using a rigorous methodology, the Country Readiness Index leverages bespoke 5-year forecasts, and our analysts’ expertise to provide scoring for each country.
This report is accompanied by 5-year forecasts for the market, including:
Advertising
Banking
Healthcare
Content Payment
Retail
Ticketing
Other
The research suite includes:
Market Trends & Strategies (PDF)
Competitor Leaderboard (PDF)
Data & Forecasting (PDF)
5-year Market Sizing & Forecast Spreadsheet (Excel)
12 Months' Access to our harvest Online Data Platform
Key Market Statistics
Market Size in 2023: $218.5m
Market Size in 2028: $836.8m
2023 to 2028 CAGR Growth: 31%
 
KEY FEATURES
Trend Analysis & Future Opportunities: An assessment of key and emerging monetisation opportunities for CPaaS providers, and CSPs in the OTT business messaging market, including:
Analysis of different OTT Messaging Channels, including LINE, Messenger, Telegram, WhatsApp, WeChat, and Viber
Analysis of the Advertising, Banking, Healthcare, Content Payment, Retail, And Ticketing Market Verticals
WhatsApp’s New Pricing Model
Superapp Monetisation
Customer Data Platform Integration
LLM Chatbot Innovation
Global OTT Business Messaging Country Readiness Index: A technology impact assessment for OTT business messaging technologies, and solutions, across 60 countries. Each of these countries has been scored by Juniper Research in its Country Readiness Index, which assesses the present status of each country’s OTT business messaging market, and its future prospects. Further detailed assessment is provided for the following countries:
Brazil
China
India
South Korea
US
Vietnam
Juniper Research Competitor Leaderboard: Key player capability and capacity assessment for 20 OTT business messaging vendors; positioning them as either an established leader, leading challenger, or disruptor and challenger. Our Competitor Leaderboard scores these companies on their size of operations in the OTT business messaging space, their extent and breadth of market partnerships, the sophistication of their platforms and Juniper Research's view on each company's innovation and future business prospects. The companies included in Juniper Research's OTT business messaging Competitor Leaderboard are:
Clickatell
CM.com
Comviva
GMS Worldwide
Gupshup
Infobip
Kaleyra
LINK Mobility
MessageBird
Mitto
Monty Mobile
Route Mobile
Sinch
Syniverse
Tata Communications
Twilio
tyntec
Vonage
Webex
Zenvia
Benchmark Industry Forecasts: 5-year forecasts are provided for the total number of OTT messaging users, the total number of OTT messages sent, the total revenue from OTT business messaging, and total operator revenue loss from OTT business messaging. Metrics are split by our 8 key forecast regions and the 60 countries listed below:
North America:
Canada, US
Latin America:
Argentina, Brazil, Chile, Colombia, Ecuador, Mexico, Peru, Uruguay
West Europe:
Austria, Belgium, Denmark, Finland, France, Germany, Greece, Ireland, Italy, Netherlands, Norway, Portugal, Spain, Sweden, Switzerland, UK
Central & East Europe:
Croatia, Czech Republic, Hungary, Poland, Romania, Russia, Turkey, Ukraine
Far East & China:
China, Hong Kong, Japan, South Korea
Indian Subcontinent:
Bangladesh, India, Nepal, Pakistan
Rest of Asia Pacific:
Australia, Indonesia, Malaysia, New Zealand, Philippines, Singapore, Thailand, Vietnam
Africa & Middle East:
Algeria, Egypt, Israel, Kenya, Kuwait, Nigeria, Qatar, Saudi Arabia, South Africa, United Arab Emirates
 
KEY QUESTIONS ANSWERED
  • Who are the leading vendors in the OTT business messaging market in 2023?
  • What key opportunities are there for OTT business messaging vendors over the next 5 years?
  • How will the EU’s Digital Markets Act impact the OTT business messaging market?
  • What will the value of the global OTT business messaging market be in 2028?
  • How can OTT business messaging vendors best monetise super apps?
  • Why is Far East & China the largest OTT business messaging market in the world?
 
COMPANIES REFERENCED
Interviewed: Gupshup, Syniverse.
 
Included in Juniper Research Competitor Leaderboard: Clickatell, CM.com, Comviva, GMS Worldwide, Gupshup, Infobip, Kaleyra, LINK Mobility, MessageBird, Mitto, Monty Mobile, Route Mobile, Sinch, Syniverse, Tata Communications, Twilio.
 
Mentioned: 2bebot, A Vote , Accura Scan, ACL Mobile, Actito, Adax, Adobe, Adwise, AFS (Arab Financial Services), Airbnb, Airtel, Airtouch New Media, Alfa Orascom Telcom, Alfa-Bank Kazakhstan, Alibaba, Alisys, Allied Bank, Altiria, Amazon Web Services, American Express, AMM SpA, Amphia Hospital, Anam, Apple, Apptivo, Ares Management, Asia Insurance 1950, ATGen, Athonet, Audi, Avangrid, Axiata , BAB International Corporation, Bahrain Financing Company, Bancontact, Bandyer, Bank of Maharashtra, Batelco, BBC (British Broadcasting Corporation), BBVA, Bessemer Venture Partners, Best Western, Bharti Airtel, BlaBlaCar, Blackopal, BlackRock, Bloomberg, Blueorange Group SRL, BMW, BNP Paribas, Boku Mobile Identity, Bolt, Bon Prix, Booking.com, Bosch Group, BotsNext, British Gas, Building Blocks, Bukalapak, Cambridge Hospitals NHS Trust, Cancer Research UK, Cape Epic, Capitec, CarDekho, Central Bank of Nigeria, Chatfuel, China Mobile, Chorally Srl, Cisco, Citrus, CleverTap,, Cloud Integrate, Coca-Cola, Cognigy, Collab, Comium, Commio, Comsys, Conceptboard, Credit Agricole, DAG Ventures, Dahmakan, Daraz, Decathlon, Deliveroo, Dell, Deloitte, Destined, Deutsche Post, DHL, Dialogic, Die Post, Digitel, DinarPAY, Dis-Chem Pharmacies, DNB, Domino’s, DoorDash, Draper Fisher Jurveston, e& enterprise, EaseMyTrip.com, eBay, EchoRoaster, Eclat Media Group, Econet Wireless, Electric Imp, Emarsys, Emirates, Emirates College of Technology, Ericsson, Estee Lauder, Etam, Etisalat, Everbridge, Eversource, Experian, Expresso, Federated Wireless, Fidelity Management, Fitbit, FKP Scorpio, Flipkart, FlySafair, Forever, Founder Collective, French Government, Frensworkz, Fujitsu, Gamigo, Genesys, GEVA Group, GitHub, Glassdoor, Globeair, Glovo, Go Biz IT, GoDaddy, Google, Grameenphone, GrandPad, GTBank, Harbor Spring Capital, HDFC Bank, Healthcare at Home, helloguide, HF Group, HP, HubSpot, Hulu, HUNT, Hutch, Hutchison Telecom, Hyundai, IBM, ICICI Bank, Idea Cellular, iDEAL, IKEA, IMDb, Imowi, Imperial Logistics, Indeed, Inditex, Indosat, Infosys, Inteliquent, IOCL, ISS, Jawwal, Jazz, Johnson & Johnson, JT Telecom, JustPark, Jysk, Kakao, Kickstarter, King’s College Hospital, Klaviyo, L’Oreal, LeadSquared, Leanpay, Lebara Mobile, LinkedIn, Lotus Hospitals, Lyft, Magento, Malabar Investments, Marham, MarketingPlatform, Marks & Spencer, Mastercard, Matelab Srl, McKinsey & Company, medGo, MediaMarkt, Mediatel Data, Medtel, Mepal, MercadoLibre, Message Broadcast, MessageMedia, MessengerPeople, Meta, Metrodata, Microsoft, Mob, MobiFone, MTN, Mukuru, MUUUH! Next, Nederlandse Loterij, Nestle, Netflix, Netokracija, NetVoice, Nexi, Nickel, Nifty Window, NLB Banka, Nomorobo, Nouriza, Novartis, O2, Occum Health, OEP (One Equity Partners), OLA, Old Mutual, Onebit Cloud, Ooredoo, OpenCart, OpenMarket, OpenRent, OpenSooq, Oracle, Orange, Oxfam, Oxfordcaps, Papa John’s Pizza, ParkMobile, Parloa, Pathwire, Paylogic, Paytm, Peerless Network, Philips, Pick n Pay Group, Plantt.io, Plus, PostNord, Quadra, Radware, Raiffeisen Bank, Rakuten, Randstad, Rapido, Rappi, Red Hat, Redpoint Ventures, Rently, Responsys, Revolut, Robi, RSPCA, Safaricom, Salesforce, San Paolo, Santagostino, SAP, Segment, Selligent, Senati, Seqouia Capital, Shift Conference, ShoeBeDo, Shopify, SimpleTECH, ?koda Auto, Skype, Slack, Smart Communications, SMARTY, Social25, SodaStream, Somtel, Source.One, Specsavers, Spetz, Spotify, Standard Bank, stc, Sterling Bank, Strands, Stripe, SurveyMonkey, SWAN, Tailorman, Takeaway.com, Talis, Tangerine, Tantan, Target, Tarjeta Plan Platino, TATA 1mg, Tele2, Telefonica, Telegram, Telekom Deutschland, Telkom South Africa, Tellephant, telXira, Teravoz, Tesco Bank, The American Red Cross, The Denan Project, the Dutch Government, The Netherlands Red Cross, The Norwegian Health Agency, The Times Group, The University of Warwick, think moto, Tiger Global, Tismi, TM (Telekom Malaysia Berhad), Tokopedia, Total, TRADEofficer, TransUnion, Trimitrasis, Truecaller, Truweight, TTN, TUI, Twistellar, Twitch, UBA, Uber, Ubicua Limitada, Unilever, United Lincolnshire Hospitals Trust, US Foods, ValueFirst, Viber, Viettel, Visa, VMware, Vodafone, Voiceitt, Volpy, Wakeflow, Walgreens, Walmart, WebEngage, Wefarm, Welthungerhilfe, WeWork, WhatsApp, WIT Software, WooCommerce, WorkIndia, Wurth, X, Yelp , Yousign, YouTube, Zain, ZALORA, Zendesk, Zipcar, Zipwhip, ZOHO, Zoko, Zomato, Zong 4G.
 
 
DATA & INTERACTIVE FORECAST
Juniper Research’s latest OTT Business Messaging market forecast provides leading market research into key metrics and statistics, such as the total number of OTT business messages sent, and revenue from OTT business messaging, that provide next-level insight into the OTT business messaging market of 60 countries.
 
Juniper Research’s OTT Business Messaging market forecast provides insight into the following key metrics:
OTT Summary:
Total Number of OTT Messenger App Users
Total Number of Messages Sent on OTT Messenger Apps
Total Number of OTT Business Messages Sent
Total Revenue from OTT Business Messaging
Total Operator A2P Revenue Lost to OTT Business Messaging
OTT Advertising:
Total Number of OTT Advertising Business Messages
Total Revenue from OTT Advertising Business Messaging
Total Operator Loss from OTT Advertising Business Messaging
OTT Banking:
Total Number of OTT Banking Business Messages
Total Revenue from OTT Banking Business Messaging
Total Operator Loss from OTT Banking Business Messaging
OTT Healthcare:
Total Number of OTT Healthcare Business Messages
Total Revenue from OTT Healthcare Business Messaging
Total Operator Loss from OTT Healthcare Business Messaging
OTT Content Payment:
Total Number of OTT Content Payment Business Messages
Total Revenue from OTT Content Payment Business Messaging
Total Operator Loss from OTT Content Payment Business Messaging
OTT Retail:
Total Number of OTT Retail Business Messages
Total Revenue from OTT Retail Business Messaging
Total Operator Loss from OTT Retail Business Messaging
OTT Ticketing:
Total Number of OTT Ticketing Business Messages
Total Revenue from OTT Ticketing Business Messaging
Total Operator Loss from OTT Ticketing Business Messaging
OTT Other:
Total Number of OTT Other Business Messages
Total Revenue from OTT Other Business Messaging
Total Operator Loss from OTT Other Business Messaging
Geographical splits: 60 countries
Number of tables: 54 tables
Number of datapoints: Over 24,300 datapoints
 
harvest: Our online data platform, harvest, contains the very latest market data and is updated throughout the year. This is a fully featured platform; enabling clients to better understand key data trends and manipulate charts and tables; overlaying different forecasts within the one chart - using the comparison tool. Empower your business with our market intelligence centre, and receive alerts whenever your data is updated.
 
Interactive Excels (IFxl): Our IFxl tool enables clients to manipulate both forecast data and charts, within an Excel environment, to test their own assumptions using the interactive scenario tool and compare selected markets side by side in customised charts and tables. IFxls greatly increase a client’s ability to both understand a particular market and to integrate their own views into the model.
 
 
FORECAST SUMMARY
OTT business messaging traffic will grow to 375 billion in 2028, rising from 100 billion messages in 2023. Diminishing quality of SMS networks will drive enterprises that use mobile business messaging to explore alternative channels, including OTT messaging apps. As a result, operators are expected to lose over $3 billion of SMS business messaging revenue globally to OTT channels over the next five years. 
Reduced SMS network quality is being driven by the rising prevalence of fraud,whilst operators’ SMS prices continue to rise to maintain revenue amidst slowingdemand for business messaging traffic. To capitalise on this plateauing SMSmarket, OTT app vendors must deploy pricing strategies that attract high-spendingenterprises away from established SMS channels. These strategies must separatetraffic by uses, charging a premium to enterprises for mission critical traffic, suchas MFA (Multi-factor Authentication).
A large increase in OTT business messaging spend for retail, growing from $790million globally in 2023, to over $2.6 billion by 2028. OTT messaging vendors mustintegrate data from other retail channels into OTT business messaging activities. Indoing so, these vendors can position their apps as a key channel for retailers’eCommerce strategies. To maximise the potential in this space, it is imperative thatOTT messaging vendors directly integrate payment capabilities into apps tomaximise the channel’s value proposition.
 
Regions:8 Key Regions - includes North America, Latin America, West Europe, Central & East Europe, Far East & China, Indian Subcontinent, Rest of Asia Pacific and Africa & Middle East
Countries:Algeria, Argentina, Australia, Austria, Bangladesh, Belgium, Brazil, Canada, Chile, China, Colombia, Croatia, Denmark, Ecuador, Egypt, Finland, France, Germany, Greece, Hong Kong, Hungary, India, Indonesia, Ireland, Israel, Italy, Japan, Kenya, Kuwait, Malaysia, Mexico, Nepal, Netherlands, New Zealand, Nigeria, Norway, Pakistan, Peru, Philippines, Poland, Portugal, Qatar, Romania, Russian Federation, Saudi Arabia, Singapore, South Africa, Spain, Sweden, Switzerland, Thailand, Ukraine, United Arab Emirates, Uruguay, Vietnam

 



 

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Juniper Research社はどのような調査会社ですか?


ジュニパーリサーチ社(Juniper Research)は2001年の創立以来、モバイルとデジタル技術を専門に調査・出版事... もっと見る


調査レポートの納品までの日数はどの程度ですか?


在庫のあるものは速納となりますが、平均的には 3-4日と見て下さい。
但し、一部の調査レポートでは、発注を受けた段階で内容更新をして納品をする場合もあります。
発注をする前のお問合せをお願いします。


注文の手続きはどのようになっていますか?


1)お客様からの御問い合わせをいただきます。
2)見積書やサンプルの提示をいたします。
3)お客様指定、もしくは弊社の発注書をメール添付にて発送してください。
4)データリソース社からレポート発行元の調査会社へ納品手配します。
5) 調査会社からお客様へ納品されます。最近は、pdfにてのメール納品が大半です。


お支払方法の方法はどのようになっていますか?


納品と同時にデータリソース社よりお客様へ請求書(必要に応じて納品書も)を発送いたします。
お客様よりデータリソース社へ(通常は円払い)の御振り込みをお願いします。
請求書は、納品日の日付で発行しますので、翌月最終営業日までの当社指定口座への振込みをお願いします。振込み手数料は御社負担にてお願いします。
お客様の御支払い条件が60日以上の場合は御相談ください。
尚、初めてのお取引先や個人の場合、前払いをお願いすることもあります。ご了承のほど、お願いします。


データリソース社はどのような会社ですか?


当社は、世界各国の主要調査会社・レポート出版社と提携し、世界各国の市場調査レポートや技術動向レポートなどを日本国内の企業・公官庁及び教育研究機関に提供しております。
世界各国の「市場・技術・法規制などの」実情を調査・収集される時には、データリソース社にご相談ください。
お客様の御要望にあったデータや情報を抽出する為のレポート紹介や調査のアドバイスも致します。



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2024/11/15 10:26

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