QRコード決済市場:2023-2028年QR CODE PAYMENTS MARKET: 2023-2028 ジュニパーリサーチ(Juniper Research)の最新調査「QRコード決済」は、世界におけるQRコード決済の普及と実用性を幅広く概観している。QRコード決済のプロバイダーや関係者への戦略的提言のほか、QRコード決... もっと見る
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サマリー
ジュニパーリサーチ(Juniper Research)の最新調査「QRコード決済」は、世界におけるQRコード決済の普及と実用性を幅広く概観している。QRコード決済のプロバイダーや関係者への戦略的提言のほか、QRコード決済の件数と金額、QRコード決済の利用者、QRコード決済に使用される携帯端末に関する5年間の包括的な予測も掲載している。さらに、この5年予測では、国別スキームと第三者スキームがある市場の主な市場分割、QRコード決済による小売と交通機関のチケットの数量と金額を掲載しています。
さらに、ジュニパーリサーチ社の「競合企業リーダーボード(Competitor Leaderboard)」は、QRコード決済の主要ベンダー19社の詳細な評価を掲載しており、非常に複雑なQRコード決済市場の競合状況を把握したい主要市場関係者のお役に立ちます。定量的および定性的な採点基準を組み合わせて、市場の主要プレイヤーのベンダーポジショニングを提供しています。
また、ジュニパーリサーチ社は、現在のQRコード決済市場の評価とそれに影響を与える要因についてもまとめています。これらには次のようなものが含まれます:
QRコード決済の国家標準化とサードパーティのスキーム化
QRコード決済市場におけるカードベンダー
キャッシュレス社会への取り組みの影響
QRコードとそれを利用した決済のセキュリティ開発
QRコードとNFC非接触決済との比較
この調査パッケージには以下が含まれます:
市場動向と戦略(PDF)
競合リーダーボード(PDF)
データと予測(PDF)
5年間の市場規模と予測スプレッドシート(Excel)
収穫オンラインデータプラットフォームへの12ヶ月のアクセス
主要市場統計
2023年の市場規模:29億ドル
2028年の市場規模:48億ドル
2023年から2028年の市場成長率:59
主な特徴
市場ダイナミクス: 当レポートでは、QRコード決済市場の有効性と価値提案に影響を与える主要な市場動向について、包括的な市場評価を行うとともに、市場の今後の成長とさらなる混乱への備えについて詳細な評価を行っています。これにより読者は、この市場を前進させる重要なイノベーションを理解することができます。
地域分析: 市場の将来性とQRコード決済導入の可能性に関する地域レベルの市場分析を含む包括的な評価。5年間の予測データを補足し、以下の8つの主要地域別に分類;
北米
ラテンアメリカ
西ヨーロッパ
中央&東ヨーロッパ
極東・中国
インド亜大陸
その他のアジア太平洋地域
アフリカ・中東
ジュニパーリサーチの競合リーダーボード: この競争環境では、QRコード決済プロバイダー19社について、主要プレーヤーの能力と能力を評価し、既存リーダー、有力チャレンジャー、破壊者とチャレンジャーのいずれかに位置付けます。ジュニパーリサーチの「Competitor Leaderboard」は、この分野での事業規模、市場提携の範囲と幅、プラットフォームの洗練度、各社のイノベーションと将来の事業見通しに関するジュニパーリサーチの見解など、多くの基準でこれらの企業を採点しています。ジュニパーリサーチのQRコード決済競合リーダーボードに掲載された企業は以下の通り:
アリペイ
イージーペイサ
グーグルペイ
LINE Pay
マヤ
メルカド・パゴ
モモ
M-PESA
NEarex
ペイパル
Paytm
PhonePe
楽天ペイ
Revolut
スクエア
STCペイ
ユニオンペイ
Vipps MobilePay
WeChatペイ
ベンチマーク業界予測: QRコード決済の総利用者数、モバイル端末の総数、モバイル端末1台あたりの年間平均QRコード決済額など、QRコード決済活動の5年予測を提供。QRコード決済の総取扱量と総取扱額には、国内スキームとサードパーティスキーム、小売業と運輸業におけるQRコード決済の内訳が含まれます。主要8予測地域と以下の60カ国で指標を分けています:
北米:
北米:カナダ、米国
ラテンアメリカ
アルゼンチン、ブラジル、チリ、コロンビア、エクアドル、メキシコ、ペルー、ウルグアイ
西ヨーロッパ
オーストリア、ベルギー、デンマーク、フィンランド、フランス、ドイツ、ギリシャ、アイルランド、イタリア、オランダ、ノルウェー、ポルトガル、スペイン、スウェーデン、スイス、英国
中央&東ヨーロッパ
クロアチア、チェコ共和国、ハンガリー、ポーランド、ルーマニア、ロシア、トルコ、ウクライナ
極東&中国
中国、香港、日本、韓国
インド亜大陸
バングラデシュ、インド、ネパール、パキスタン
その他のアジア太平洋地域
オーストラリア、インドネシア、マレーシア、ニュージーランド、フィリピン、シンガポール、タイ、ベトナム
アフリカ&中東
アルジェリア, エジプト, イスラエル, ケニア, クウェート, ナイジェリア, カタール, サウジアラビア, 南アフリカ, アラブ首長国連邦
主な質問に答える
参照企業
ジュニパーリサーチのCompetitor Leaderboardに含まれる: Alipay、easypaisa、Google Pay、Line Pay、Maya、Mercado Pago、MoMo、M-PESA、Nearex、PayPal、Paytm、PhonePe、Rakuten Pay、Revolut、Square、STC Pay、UnionPay、WeChat Pay、Vipps MobilePay。
言及されている Acleda Bank, Air Bank, Alliance Bank, AlphaPay, Amazon, American Express, Apple, Banamex, Bancoppel, Barclaycard, BBVA, BCA, BharatPe, Bizum, BRI, Burger King, Citibank, City Bank, Coles, Commerzbank, Commonwealth Bank, ?SOB, CVS, DBS PayLah! Denso Wave, EBL Sky Banking, Eccentric Payment Systems, Eftpos, FPay, FPS, GoPay, GrabPay, HBL, HIPS Payment Group, HSBC, iDeal, Izipay, Japanese Rail, JazzCash, K-Electric, Lukita, Mastercard, Matera, Maybank, MB Bank, MBank, mCASH, McDonald's、 Mollie、Mswipe、Mumbai Metro、NETSPay、Netstars、Niubiz、NRB Bank、OCBC PayAnyone、Octopus、OVO、P J City Bus、Payconiq、PayNet、Paystack、Raiffeisenbank、ShopeePay、SnapPay、SSLCOMERZ、Stanchart Mobile、Standard Chartered Bank、Starbucks、T. G.I. Fridays, TapNGo, Target, Tencent, T-Mobile, Tunki, Ukheshe, Unlimint, UOB TMRW, Vendemas, Venmo, Vipps, Visa, Walmart, Wendy's, WhatsApp, Woolworths, Worldpay, Yape, YellowPepper, Zapper, Zengin-Net.
データ&インタラクティブ予測
主要市場予測
QRコード決済予測スイートには、この市場の5年間の予測が含まれています:
QRコード決済ユーザー数
QRコード決済のトランザクション金額とトランザクション量による分類
小売QRコード決済
交通乗車券QRコード決済(メトロ乗車券の表を含む
QRコード決済:国内スキームとサードパーティスキーム別
地域別 60カ国
テーブル数:28
データポイントの数 12900以上のデータポイント
ハーベスト 当社のオンライン・データ・プラットフォームであるharvestは、最新の市場データを含み、年間を通じて更新されます。このプラットフォームは完全な機能を備えており、お客様は主要データの傾向をよりよく理解し、チャートや表を操作することができます。マーケット・インテリジェンス・センターでお客様のビジネスを強化し、データが更新されるたびにアラートを受け取ることができます。
インタラクティブ・エクセル(IFxl): 当社のIFxlツールにより、お客様はエクセル環境内で予測データとチャートの両方を操作し、インタラクティブ・シナリオ・ツールを使ってご自身の仮定をテストし、カスタマイズしたチャートと表で選択した市場を並べて比較することができます。IFxlは、お客様が特定の市場を理解し、独自の見解をモデルに統合する能力を大幅に向上させます。
予測概要
主要市場である東南アジアのQRコード決済量は、2023年の130億件から2028年には900億件に増加する。
東南アジアやその他の発展途上市場における高い成長は、QRコード決済が提供する金融包摂性によるところが大きく、銀行口座を持たないユーザーでもデジタル決済を利用できるようになる。逆に、欧米市場では QR 決済の普及が非常に限られており、QR 決済市場の世界的な格差が浮き 彫りになっている。
インドの UPI やブラジルの Pix を含む国内 QR 決済制度は、市場の普及を促進する上で重要な役割を果たしてきた。しかし、市場規模の大幅な拡大は、東南アジア市場内での国境を越えた相互運用性からもたらされる。
国際的な相互運用性は何年も前からアリペイ(Alipay)のような決済プロバイダーによって提供されてきたが、現在では各国のQR決済基準が国境を越えて統一されつつあり、より広範な相互運用性が可能となっている。例えば
インドネシア、マレーシア、タイはすでに決済基準を統一しており、企業は国内のデジタルウォレットを使って外国人観光客からの支払いを受け付けることができる。
シンガポールとフィリピンは2023年末までに提携する予定である。
ペイメントプロバイダーは、立法機関と緊密に連携し、QRペイメントの利用を促進するために相互運用性を促進することが推奨される。
欧米ではQR決済の導入は全体的にまだ少ない。しかし、ベルギーのPayconiqとスペインのBizumはかなりの割合のユーザーに利用されており、QR P2P銀行振込の分野は2022年以降、大きな牽引力となっている。さらに、RevolutとVipps MobilePayは、取引手数料の引き下げを通じて、欧州全域でP2PおよびビジネスベースのQRソリューションを推進している。普及を最大化するために、決済プロバイダーは、現地で確立された決済手段に対して競争力のある価格設定を提供することに注力すべきである。
地域:主要8地域(北米、中南米、西ヨーロッパ、中央・東ヨーロッパ、極東・中国、インド亜大陸、その他のアジア太平洋地域、アフリカ・中東を含む
国 アルジェリア、アルゼンチン、オーストラリア、オーストリア、バングラデシュ、ベルギー、ブラジル、カナダ、中国、コロンビア、クロアチア、チェコ共和国、デンマーク、エクアドル、エジプト、フィンランド、フランス、ドイツ、ハンガリー、インド、インドネシア、アイルランド、イスラエル、イタリア、日本、ケニア、韓国、クウェート、マレーシア、メキシコ、 ネパール、オランダ、ニュージーランド、ナイジェリア、ノルウェー、パキスタン、ペルー、フィリピン、ポーランド、ポルトガル、カタール、ルーマニア、ロシア連邦、サウジアラビア、シンガポール、南アフリカ、スペイン、スウェーデン、スイス、タイ、トルコ、ウクライナ、アラブ首長国連邦、英国、ウルグアイ、米国、ベトナム
目次
1. 市場動向と戦略
1. 主要な要点と戦略的提言
1.1 主要な要点 . 5
1.2 戦略的提言 . 5
2. 市場概況
2.1 はじめに . 8
2.1.1 定義と範囲 . 8
図 2.1: よく見られるモデル2 QRコードを使用したQRコードの例 .
フォーマット . 8
2.1.2 QRコードの歴史 . 8
2.2 現在のQR決済の状況 . 9
2.2.1 現在の市場の状況 . 9
図 2.2: QRコード決済量(m)、主要8地域別、2023年 . 9
2.2.2 国内QRスキームとサードパーティスキーム . 10
2.3 QRコード決済におけるカードベンダー . 10
2.3.1 Visa . 10
2.3.2 Mastercard . 11
2.3.3 アメリカン・エキスプレス . 11
2.4 主要トレンドと促進要因 . 12
2.4.1 キャッシュレス社会の正常化 . 12
2.4.2 POSソリューションとしてのQRコードのアクセシビリティ . 12
2.4.3 フィーチャーフォンからスマートフォンへ . 12
図2.3:スマートフォンとフィーチャーフォンの総量(m)、2017年~2028年 13
2.4.4 拡大・高成長分野 . 13
2.4.5 セキュリティの発展 . 14
2.5 QRコードの収益化 . 15
2.6 非接触決済: QR コード対 NFC . 15
図2.4:QRとNFCの比較:強みと弱み . 16
2.6.1 QRコードによる支払い .
i. 強み .16
ii. 弱点 .17
2.6.2 NFC .17
i. 強み .17
ii. 弱点 .18
2.6.3 結論 .18
3. セグメント分析
3.1 はじめに .20
3.1.1 交通機関 .20
図3.1: QRコード経由で購入されたチケットの総額(百万ドル): 2023-2028 . 21
3.1.2 小売業 .21
3.1.3 eコマース .22
3.1.4 レストラン .22
3.1.5 銀行送金 .22
4. 地域分析
4.1 はじめに .25
4.1.1 QRコード決済の国別準備度指数 .25
図 4.1: ジュニパーリサーチの 8 つの主要地域の定義 . 27
表 4.2: ジュニパーリサーチの QR コード決済国準備度指数:
採点基準 . 28
図 4.3: ジュニパーリサーチのカントリー・レディネス・インデックス QR コード決済 . 29
図 4.4: ジュニパーリサーチの競争網: QR コード決済の地域
機会 . 29
4.1.2 北米 .30
図 4.5: 北米における QR コード決済の総量(m)、2023 年 30
i. 米国 30
カナダ . カナダ . 30
4.1.3 ラテンアメリカ . 31
図4.6: ラテンアメリカのQRコード決済量(m): 2023-2028 . 31
i. アルゼンチン . 31
アルゼンチン . ブラジル . 32
iii. メキシコ . 33
iv. ペルー . 33
v. チリ . 33
4.1.4 西ヨーロッパ . 34
図4.7:西ヨーロッパにおけるQRコード決済の総額(百万ドル)、国別内訳、2023年
国別、2023 年 . 34
i. デンマーク . 34
ii. ノルウェー . 35
iii. スペイン . 35
iv. スウェーデン . 36
v. 英国 . 36
4.1.5 中欧・東欧 . 36
図 4.8: 中東欧における QR コード決済の総量(m)、
2023 . 37
i. チェコ共和国 . 37
トルコ . トルコ . 37
4.1.6 極東・中国 . 38
図4.9:極東におけるQRコード決済総額(百万ドル)、国別内訳、2023年
国別、2023 年 . 38
i. 中国 . 38
ii. 香港 . 39
iii. 日本 . 39
4.1.7 インド亜大陸 . 40
図4.10:インド亜大陸におけるQRコード決済総額(m
(m), 2023-2028 . 40
i. バングラデシュ .40
バングラデシュ インド .41
iii. パキスタン .42
4.1.8 その他のアジア太平洋地域 42
図 4.11: その他のアジア太平洋地域における QR コード決済の総量(m)、
国別分割、2023 年 . 43
i. オーストラリア .43
オーストラリア インドネシア .43
iii. マレーシア .44
iv. フィリピン .44
v. シンガポール .45
vi. タイ .45
vii. ベトナム .45
4.1.9 アフリカと中東 .46
図 4.12: アフリカと中東における QR コード決済の総量(m)、
国別分割、2023-2028 年 . 46
i. ケニア .46
ケニア ナイジェリア .47
iii. サウジアラビア .47
iv. 南アフリカ .47
4.1.10 QR コード決済の国別ビジネスチャンス: ヒートマップ分析 .49
表 4.13:Juniper Research の国別準備度指数: 北米 . 49
表 4.14: ジュニパーリサーチの国別準備度指数:北米 : ラテンアメリカ . 49
表 4.15: ジュニパーリサーチの国別準備度指数: 西ヨーロッパ . 50
表 4.16: ジュニパーリサーチの国別準備度指数: 中央・東
ヨーロッパ . 51
表 4.17: ジュニパーリサーチの国別準備度指数: 極東・中国 . 52
表 4.18: ジュニパーリサーチの国別準備度指数: インド亜大陸
. 52
表 4.19: ジュニパーリサーチのカントリーレディネス指数: その他のアジア太平洋地域 53
表 4.20: ジュニパーリサーチの国別準備度指数: アフリカ・中東
. 54
2. 競合リーダーボード
1. 競合他社リーダーボード
1.1 なぜこのレポートを読むのか?5
表 1.1: ジュニパーリサーチの競合リーダーボード: QR コード決済 . 6
図 1.2: QR コード決済に関するジュニパーリサーチの競合リーダーボード . 7
図 1.3: ジュニパーリサーチの競合企業のリーダーボード: QR コード決済
ベンダーとポジショニング .
1.2 ベンダーのプロファイル . 8
1.2.1 アリペイ .
i. コーポレート . 8
ii. 地理的な広がり . 8
iii. 主要顧客と戦略的パートナーシップ . 8
iv. 提供サービスのハイレベルビュー . 8
v. ジュニパーリサーチの見解: 主な強みと戦略的機会 . 9
1.2.2 イージーパイサ . 9
i. コーポレート . 9
ii. 地理的な広がり . 9
iii. 主要顧客と戦略的パートナーシップ . 9
iv. 提供サービスのハイレベルビュー . 10
v. ジュニパーリサーチの見解: 主な強みと戦略的機会 . 10
1.2.3 グーグルペイ . 10
i. コーポレート . 10
ii. 地理的な広がり . 11
iii. 主要顧客と戦略的パートナーシップ . 11
iv. 提供サービスのハイレベルビュー . 11
v. ジュニパーリサーチの見解: 主な強みと戦略的機会 . 11
1.2.4 LINE Pay . 12
i. コーポレート . 12
ii. 地理的な広がり . 12
iii. 主要顧客と戦略的パートナーシップ . 12
iv. 提供サービスのハイレベルビュー. 12
v. ジュニパーリサーチの見解: 主な強みと戦略的機会 . 13
1.2.5 マヤ . 13
i. コーポレート . 13
ii. 地理的な広がり . 13
iii. 主要顧客と戦略的パートナーシップ . 14
iv. 提供サービスのハイレベルビュー. 14
v. ジュニパーリサーチの見解: 主要な強みと戦略的機会 . 14
1.2.6 メルカド・パゴ . 15
i. コーポレート . 15
ii. 地理的な広がり . 15
iii. 主要顧客と戦略的パートナーシップ . 15
iv. 提供サービスのハイレベルビュー. 15
v. ジュニパーリサーチの見解: 主要な強みと戦略的機会 . 16
1.2.7 モモ . 16
i. コーポレート . 16
ii. 地理的な広がり . 16
iii. 主要顧客と戦略的パートナーシップ . 16
iv. 提供サービスのハイレベルビュー. 17
v. ジュニパーリサーチの見解: 主要な強みと戦略的機会 . 17
1.2.8 M-PESA . 18
i. コーポレート . 18
ii. 地理的な広がり . 18
iii. 主要顧客と戦略的パートナーシップ . 18
iv. 提供サービスのハイレベルビュー . 18
v. ジュニパーリサーチの見解: 主な強みと戦略的機会 . 18
1.2.9 ニーレックス . 19
i. コーポレート . 19
ii. 地理的な広がり . 19
iii. 主要顧客と戦略的パートナーシップ . 19
iv. 提供サービスのハイレベルビュー . 19
v. ジュニパーリサーチの見解: 主な強みと戦略的機会 . 20
1.2.10 ペイパル . 20
i. コーポレート . 20
ii. 地理的な広がり . 20
iii. 主要顧客と戦略的パートナーシップ . 20
iv. 提供サービスのハイレベルビュー . 21
v. ジュニパーリサーチの見解: 主な強みと戦略的機会 . 21
1.2.11 Paytm . 22
i. コーポレート . 22
ii. 地理的な広がり . 22
iii. 主要顧客と戦略的パートナーシップ . 22
iv. 提供サービスのハイレベルビュー . 22
v. ジュニパーリサーチの見解: 主な強みと戦略的機会 . 23
1.2.12 PhonePe . 23
i. コーポレート . 23
ii. 地理的な広がり . 23
iii. 主要顧客と戦略的パートナーシップ . 23
iv. 提供サービスのハイレベルビュー . 24
v. ジュニパーリサーチの見解: 主な強みと戦略的機会 . 24
1.2.13 楽天ペイ . 24
i. コーポレート . 24
ii. 地理的な広がり . 24
iii. 主要顧客と戦略的パートナーシップ . 24
iv. 提供サービスのハイレベルビュー. 25
v. ジュニパーリサーチの見解: 主な強みと戦略的機会 . 25
1.2.14 レボリュート .
i. コーポレート . 26
ii. 地理的な広がり . 26
iii. 主要顧客と戦略的パートナーシップ . 26
iv. 提供サービスのハイレベルビュー. 26
v. ジュニパーリサーチの見解: 主な強みと戦略的機会 . 26
1.2.15 スクエア .
i. コーポレート . 27
ii. 地理的な広がり . 27
iii. 主要顧客および戦略的パートナーシップ . 27
iv. 提供サービスのハイレベルビュー. 27
v. ジュニパーリサーチの見解: 主な強みと戦略的機会 . 28
1.2.16 STC の給与 . 28
i. コーポレート . 28
ii. 地理的な広がり . 28
iii. 主要顧客と戦略的パートナーシップ . 28
iv. 提供サービスのハイレベルビュー. 29
v. ジュニパーリサーチの見解: 主な強みと戦略的機会 . 29
1.2.17 ユニオンペイ・インターナショナル . 29
i. コーポレート . 29
ii. 地理的な広がり . 30
iii. 主要顧客と戦略的パートナーシップ . 30
iv. 提供サービスのハイレベルビュー. 30
v. ジュニパーリサーチの見解: 主な強みと戦略的機会 . 31
1.2.18 WeChat Pay . 31
i. コーポレート . 31
ii. 地理的な広がり . 31
iii. 主要顧客および戦略的パートナーシップ . 31
iv. 提供サービスのハイレベルビュー . 32
v. ジュニパーリサーチの見解: 主な強みと戦略的機会 . 32
1.2.19 Vipps MobilePay . 32
i. コーポレート . 32
ii. 地理的な広がり . 33
iii. 主要顧客と戦略的パートナーシップ . 33
iv. 提供サービスのハイレベルビュー . 33
v. ジュニパーリサーチの見解: 主な強みと戦略的機会 . 33
1.3 ベンダー分析とジュニパーリサーチのリーダーボード . 34
1.3.1 限界と解釈 . 34
図 1.4: ジュニパーリサーチの競合リーダーボードの採点基準 ? QR コード
支払い . 35
3. データと予測
QRコード決済 ? 市場予測
1.1 はじめに . 3
図1.1: QRコード決済の予測方法 . 4
1.2 QRコード決済予測 . 5
1.2.1 QRコード決済の利用者 . 5
図と表1.2:QRコード決済の総ユーザー数(m)、主要8地域別、
2023-2028 . 5
1.2.2 QRコード決済取引量 . 6
図&表1.3:QRコード決済総取扱高(m)、主要8地域別、2023-2028年 .
2023年~2028年 6
1.2.3 QRコード決済の取引額 . 7
図と表1.4: QRコード決済の取引額(百万ドル)、主要8地域別
2023年~2028年 7
1.2.4 QRコード決済取引高(スキーム別) . 8
図・表1.5:QRコード決済総取扱高(m)、スキームタイプ別内訳 、
2023-2028 . 8
1.2.5 QRコード決済取引額(スキーム別) . 9
図と表1.6:QRコード決済の総額(百万ドル)、スキームタイプ別内訳、
2023-2028 . 9
1.2.6 QRコード決済チケットの取引額 . 10
図1.7:交通乗車券のQRコード決済総額(m)
主要8地域別、2023-2028年 . 10
表1.8:地下鉄乗車券のQRコード決済総額(m)(主要8地域別
主要地域別、2023~2028年 . 10
Summary
このレポートでは、QRコード決済の主要ベンダー19社の詳細な評価を掲載しています。また、定量的および定性的な採点基準を組み合わせて、市場の主要プレイヤーのベンダーポジショニングを提供しています。
Report Description
Juniper Research’s latest QR Code Payments research provides an expansive overview of the adoption and utilities of QR code payments across the globe. It includes strategic recommendations for QR code payment providers and stakeholders, as well as comprehensive 5-year forecasts for QR code payment volumes and values, QR code payment users, and handsets used for QR code payments. Additionally, these 5-year forecasts provide key market splits for markets with national and third-party schemes, volume and value of retail and transportation tickets made by QR code payments.
Furthermore, Juniper Research’s Competitor Leaderboard, featuring an in?depth evaluation of 19 major QR code payment vendors, positions key market stakeholders seeking to understand the competitive landscape in the highly complex QR code payment market. It uses a combination of quantitative and qualitative scoring criteria to provide vendor positioning for the market’s key players.
In addition, Juniper Research also comprises an assessment of the current QR code payments market and the factors impacting it. These include:
QR Code Payment National Standardisation vs Third-party Schemed
Card Vendors in the QR Code Payments Market
The Impact of Cashless Society Initiatives
Security Developments of QR Codes and Payments Utilising Them
How QR Codes Fare Against NFC Contactless Payments
This research suite includes:
Market Trends & Strategies (PDF)
Competitor Leaderboard (PDF)
Data & Forecasting (PDF)
5-year Market Sizing & Forecast Spreadsheet (Excel)
12 Months' Access to harvest Online Data Platform
Key Market Statistics
Market Size in 2023: $2.9bn
Market Size in 2028: $4.8bn
2023 to 2028 Market Growth: 59%
KEY FEATURES
Market Dynamics: The report provides a comprehensive market assessment discussing key market trends impacting the effectiveness and value proposition of the QR code payments market, as well as an in-depth evaluation of the future growth of the market and readiness for further disruption. This enables readers to understand the critical innovations driving this market forward.
Regional Analysis: Comprehensive evaluation featuring regional-level market analysis on the future of the market and the potential for QR code payment adoption; supplemented with 5?year forecast data and split by 8 key regions including;
North America
Latin America
West Europe
Central & East Europe
Far East & China
Indian Subcontinent
Rest of Asia Pacific
Africa & Middle East
Juniper Research Competitor Leaderboard: This competitive landscape will provide key player capability and capacity assessment for 19 QR code payment providers; positioning them as either an established leader, leading challenger, or disruptor and challenger. Our Competitor Leaderboard scores these companies on a number of criteria, including their size of operations in the space, their extent and breadth of market partnerships, sophistication of their platforms, and Juniper Research's view on each company's innovation and future business prospects. The companies included in Juniper Research's QR Code Payments Competitor Leaderboard are:
Alipay
easypaisa
Google Pay
LINE Pay
Maya
Mercado Pago
MoMo
M-PESA
NEarex
PayPal
Paytm
PhonePe
Rakuten Pay
Revolut
Square
STC Pay
UnionPay
Vipps MobilePay
WeChat Pay
Benchmark Industry Forecasts: Provides 5-year forecasts for QR code payment activities including total users of QR code payments, total number of mobile handsets and average amount of QR code payments made per mobile handset per annum. Total volume and value of QR code payments, including splits between national and third?party schemes, and QR code payments in retail and transport. Metrics are split by our 8 key forecast regions and the 60 countries listed below:
North America:
Canada, US
Latin America:
Argentina, Brazil, Chile, Colombia, Ecuador, Mexico, Peru, Uruguay
West Europe:
Austria, Belgium, Denmark, Finland, France, Germany, Greece, Ireland, Italy, Netherlands, Norway, Portugal, Spain, Sweden, Switzerland, UK
Central & East Europe:
Croatia, Czech Republic, Hungary, Poland, Romania, Russia, Turkey, Ukraine
Far East & China:
China, Hong Kong, Japan, South Korea
Indian Subcontinent:
Bangladesh, India, Nepal, Pakistan
Rest of Asia Pacific:
Australia, Indonesia, Malaysia, New Zealand, Philippines, Singapore, Thailand, Vietnam
Africa & Middle East:
Algeria, Egypt, Israel, Kenya, Kuwait, Nigeria, Qatar, Saudi Arabia, South Africa, United Arab Emirates
KEY QUESTIONS ANSWERED
COMPANIES REFERENCED
Included in Juniper Research Competitor Leaderboard: Alipay, easypaisa, Google Pay, Line Pay, Maya, Mercado Pago, MoMo, M-PESA, Nearex, PayPal, Paytm, PhonePe, Rakuten Pay, Revolut, Square, STC Pay, UnionPay, WeChat Pay, Vipps MobilePay.
Mentioned: Acleda Bank, Air Bank, Alliance Bank, AlphaPay, Amazon, American Express, Apple, Banamex, Bancoppel, Barclaycard, BBVA, BCA, BharatPe, Bizum, BRI, Burger King, Citibank, City Bank, Coles, Commerzbank, Commonwealth Bank, ?SOB, CVS, DBS PayLah!, Denso Wave, EBL Sky Banking, Eccentric Payment Systems, Eftpos, FPay, FPS, GoPay, GrabPay, HBL, HIPS Payment Group, HSBC, iDeal, Izipay, Japanese Rail, JazzCash, K-Electric, Lukita, Mastercard, Matera, Maybank, MB Bank, MBank, mCASH, McDonald’s, Mollie, Mswipe, Mumbai Metro, NETSPay, Netstars, Niubiz, NRB Bank, OCBC PayAnyone, Octopus, OVO, P J City Bus, Payconiq, PayNet, Paystack, Raiffeisenbank, ShopeePay, SnapPay, SSLCOMERZ, Stanchart Mobile, Standard Chartered Bank, Starbucks, T.G.I. Fridays, TapNGo, Target, Tencent, T-Mobile, Tunki, Ukheshe, Unlimint, UOB TMRW, Vendemas, Venmo, Vipps, Visa, Walmart, Wendy’s, WhatsApp, Woolworths, Worldpay, Yape, YellowPepper, Zapper, Zengin-Net.
DATA & INTERACTIVE FORECAST
Key Market Forecast Splits
The QR Code Payments Forecast suite includes 5-year forecasts for this market, including the following:
QR Code Payment Users
QR Code Payments, splits by Transaction Value and Volume
Retail QR Code Payments
Transport Ticket QR Code Payments, including tables for Metro Tickets
QR Code Payments, split by National and Third-party Schemes
Geographical Splits: 60 countries
Number of Tables: 28
Number of datapoints: Over 12900 datapoints
harvest: Our online data platform, harvest, contains the very latest market data and is updated throughout the year. This is a fully featured platform; enabling clients to better understand key data trends and manipulate charts and tables; overlaying different forecasts within the one chart ? using the comparison tool. Empower your business with our market intelligence centre, and get alerted whenever your data is updated.
Interactive Excels (IFxl): Our IFxl tool enables clients to manipulate both forecast data and charts, within an Excel environment, to test their own assumptions using the interactive scenario tool and compare selected markets side by side in customised charts and tables. IFxls greatly increase a clients’ ability to both understand a particular market and to integrate their own views into the model.
FORECAST SUMMARY
The volume of QR code payments in the leading Southeast Asian market will increase from 13 billion in 2023 to 90 billion in 2028.
High growth in Southeast Asia and other developing markets is largely down to the financial inclusivity that QR payments offer; enabling unbanked users to access digital payments. Conversely, Western markets have seen very limited adoption; highlighting the global divide in QR payment markets.
National QR payment schemes, including India’s UPI and Brazil’s Pix, have played a key role in encouraging market adoption, with their success driving implementation of national schemes in 2023 in Kenya and Bangladesh. However, significant growth to market volume will come from cross-border interoperability within Southeast Asian markets.
While international interoperability has been offered from payment providers like Alipay for years, national QR payment standards are now unifying across borders; enabling wider interoperability. For example:
Indonesia, Malaysia, and Thailand have already unified their payment standards; enabling businesses to accept payments from international visitors using their domestic digital wallets.
Singapore and the Philippines are set to collaborate by the end of 2023; further unifying payments across the region.
Payment providers are advised to work closely with legislative bodies, encouraging interoperability to bolster QR payments usage.
The adoption of QR payments overall in the west remains low. However, the area of QR P2P bank transfers has gained significant traction since 2022, with Belgium’s Payconiq and Spain’s Bizum being used by a significant proportion of users. Furthermore, Revolut and Vipps MobilePay have been promoting P2P and business-based QR solutions across Europe through reduced transaction fees. To maximise adoption, payment providers should focus on offering competitive pricing versus established local payment methods.
Regions:8 Key Regions - includes North America, Latin America, West Europe, Central & East Europe, Far East & China, Indian Subcontinent, Rest of Asia Pacific and Africa & Middle East
Countries:Algeria, Argentina, Australia, Austria, Bangladesh, Belgium, Brazil, Canada, China, Colombia, Croatia, Czech Republic, Denmark, Ecuador, Egypt, Finland, France, Germany, Hungary, India, Indonesia, Ireland, Israel, Italy, Japan, Kenya, South Korea, Kuwait, Malaysia, Mexico, Nepal, Netherlands, New Zealand, Nigeria, Norway, Pakistan, Peru, Philippines, Poland, Portugal, Qatar, Romania, Russian Federation, Saudi Arabia, Singapore, South Africa, Spain, Sweden, Switzerland, Thailand, Turkey, Ukraine, United Arab Emirates, UK, Uruguay, USA, Vietnam
Table of Contents
1. Market Trends &Strategies
1. Key Takeaways and Strategic Recommendations
1.1 Key Takeaways . 5
1.2 Strategic Recommendations . 5
2. Market Landscape
2.1 Introduction . 8
2.1.1 Definitions & Scope . 8
Figure 2.1: An Example of a QR Code, Using the Commonly Seen Model 2 QR
Format . 8
2.1.2 History of QR Codes . 8
2.2 Current QR Payments Landscape . 9
2.2.1 Current Market Status . 9
Figure 2.2: QR Code Payments Volume (m), Split by 8 Key Regions, 2023 . 9
2.2.2 National QR Schemes vs Third-party Schemes . 10
2.3 Card Vendors in QR Code Payments . 10
2.3.1 Visa . 10
2.3.2 Mastercard . 11
2.3.3 American Express . 11
2.4 Key Trends & Drivers . 12
2.4.1 The Normalisation of Cashless Societies . 12
2.4.2 Accessibility of QR Codes as a POS Solution . 12
2.4.3 From Featurephone to Smartphone . 12
Figure 2.3: Total Volume of Smartphones & Featurephones (m), 2017-2028 13
2.4.4 Expansion & High-growth Areas . 13
2.4.5 Security Developments . 14
2.5 Monetisation of QR Codes . 15
2.6 Contactless Payments: QR Codes vs NFC . 15
Figure 2.4: QR vs NFC: Strengths & Weaknesses . 16
2.6.1 QR Code Payments .16
i. Strengths .16
ii. Weaknesses .17
2.6.2 NFC .17
i. Strengths .17
ii. Weaknesses .18
2.6.3 Conclusion .18
3. Segment Analysis
3.1 Introduction .20
3.1.1 Transport .20
Figure 3.1: Total Value of Tickets Purchased via QR Codes ($m): 2023-2028 . 21
3.1.2 Retail .21
3.1.3 eCommerce .22
3.1.4 Restaurants .22
3.1.5 Bank Transfer .22
4. Regional Analysis
4.1 Introduction .25
4.1.1 QR Code Payment Country Readiness Index .25
Figure 4.1: Juniper Research’s 8 Key Regions Definition . 27
Table 4.2: Juniper Research QR Code Payments Country Readiness Index:
Scoring Criteria . 28
Figure 4.3: Juniper Research Country Readiness Index ? QR Code Payments . 29
Figure 4.4: Juniper Research’s Competitive Web: QR Code Payments Regional
Opportunities . 29
4.1.2 North America .30
Figure 4.5: Total Volume of QR Code Payments in North America (m), 2023 30
i. US. 30
ii. Canada . 30
4.1.3 Latin America . 31
Figure 4.6: QR Code Payment Volume in Latin America (m): 2023-2028 . 31
i. Argentina . 31
ii. Brazil . 32
iii. Mexico . 33
iv. Peru . 33
v. Chile . 33
4.1.4 West Europe . 34
Figure 4.7: Total Value of QR Code Payments in West Europe ($m), Split by
Country, 2023 . 34
i. Denmark . 34
ii. Norway . 35
iii. Spain . 35
iv. Sweden . 36
v. UK . 36
4.1.5 Central & East Europe . 36
Figure 4.8: Total Volume of QR Code Payments in Central & East Europe (m),
2023 . 37
i. Czech Republic . 37
ii. Turkey . 37
4.1.6 Far East & China . 38
Figure 4.9: Total Volume of QR Code Payments in the Far East (m), Split by
Country, 2023 . 38
i. China . 38
ii. Hong Kong . 39
iii. Japan . 39
4.1.7 Indian Subcontinent . 40
Figure 4.10: Total Volume of QR Code Payments in the Indian Subcontinent
(m), 2023-2028 . 40
i. Bangladesh .40
ii. India .41
iii. Pakistan .42
4.1.8 Rest of Asia Pacific .42
Figure 4.11: Total Volume of QR Code Payments in the Rest of Asia Pacific (m),
Split by Country, 2023 . 43
i. Australia .43
ii. Indonesia .43
iii. Malaysia .44
iv. Philippines.44
v. Singapore .45
vi. Thailand .45
vii. Vietnam .45
4.1.9 Africa & Middle East .46
Figure 4.12: Total Volume of QR Code Payments in Africa & Middle East (m),
Split by Country, 2023-2028 . 46
i. Kenya .46
ii. Nigeria .47
iii. Saudi Arabia .47
iv. South Africa .47
4.1.10 QR Code Payments Country Opportunities: Heatmap Analysis .49
Table 4.13: Juniper Research’s Country Readiness Index: North America . 49
Table 4.14: Juniper Research’s Country Readiness Index: Latin America . 49
Table 4.15: Juniper Research’s Country Readiness Index: West Europe . 50
Table 4.16: Juniper Research’s Country Readiness Index: Central & East
Europe . 51
Table 4.17: Juniper Research’s Country Readiness Index: Far East & China . 52
Table 4.18: Juniper Research’s Country Readiness Index: Indian Subcontinent
. 52
Table 4.19: Juniper Research’s Country Readiness Index: Rest of Asia Pacific 53
Table 4.20: Juniper Research’s Country Readiness Index: Africa & Middle East
. 54
2. Competitor Leaderboard
1. Competitor Leaderboard
1.1 Why Read This Report? . 5
Table 1.1: Juniper Research Competitor Leaderboard: QR Code Payments . 6
Figure 1.2: Juniper Research Competitor Leaderboard for QR Code Payments . 7
Figure 1.3: Juniper Research Competitor Leaderboard: QR Code Payments
Vendors & Positioning . 7
1.2 Vendor Profiles . 8
1.2.1 Alipay . 8
i. Corporate . 8
ii. Geographic Spread . 8
iii. Key Clients & Strategic Partnerships . 8
iv. High-level View of Offerings . 8
v. Juniper Research’s View: Key Strengths & Strategic Opportunities . 9
1.2.2 easypaisa . 9
i. Corporate . 9
ii. Geographic Spread . 9
iii. Key Clients & Strategic Partnerships . 9
iv. High-level View of Offerings . 10
v. Juniper Research’s View: Key Strengths & Strategic Opportunities . 10
1.2.3 Google Pay . 10
i. Corporate . 10
ii. Geographic Spread . 11
iii. Key Clients & Strategic Partnerships . 11
iv. High-level View of Offerings . 11
v. Juniper Research’s View: Key Strengths & Strategic Opportunities . 11
1.2.4 LINE Pay . 12
i. Corporate . 12
ii. Geographic Spread . 12
iii. Key Clients & Strategic Partnerships . 12
iv. High-level View of Offerings. 12
v. Juniper Research’s View: Key Strengths & Strategic Opportunities . 13
1.2.5 Maya . 13
i. Corporate . 13
ii. Geographic Spread . 13
iii. Key Clients & Strategic Partnerships . 14
iv. High-level View of Offerings. 14
v. Juniper Research’s View: Key Strengths & Strategic Opportunities . 14
1.2.6 Mercado Pago . 15
i. Corporate . 15
ii. Geographic Spread . 15
iii. Key Clients & Strategic Partnerships . 15
iv. High-level View of Offerings. 15
v. Juniper Research’s View: Key Strengths & Strategic Opportunities . 16
1.2.7 Momo . 16
i. Corporate . 16
ii. Geographic Spread . 16
iii. Key Clients & Strategic Partnerships . 16
iv. High-level View of Offerings. 17
v. Juniper Research’s View: Key Strengths & Strategic Opportunities . 17
1.2.8 M-PESA . 18
i. Corporate . 18
ii. Geographic Spread . 18
iii. Key Clients & Strategic Partnerships . 18
iv. High-level View of Offerings . 18
v. Juniper Research’s View: Key Strengths & Strategic Opportunities . 18
1.2.9 Nearex . 19
i. Corporate . 19
ii. Geographic Spread . 19
iii. Key Clients & Strategic Partnerships . 19
iv. High-level View of Offerings . 19
v. Juniper Research’s View: Key Strengths & Strategic Opportunities . 20
1.2.10 PayPal . 20
i. Corporate . 20
ii. Geographic Spread . 20
iii. Key Clients & Strategic Partnerships . 20
iv. High-level View of Offerings . 21
v. Juniper Research’s View: Key Strengths & Strategic Opportunities . 21
1.2.11 Paytm . 22
i. Corporate . 22
ii. Geographic Spread . 22
iii. Key Clients & Strategic Partnerships . 22
iv. High-level View of Offerings . 22
v. Juniper Research’s View: Key Strengths & Strategic Opportunities . 23
1.2.12 PhonePe . 23
i. Corporate . 23
ii. Geographic Spread . 23
iii. Key Clients & Strategic Partnerships . 23
iv. High-level View of Offerings . 24
v. Juniper Research’s View: Key Strengths & Strategic Opportunities . 24
1.2.13 Rakuten Pay . 24
i. Corporate . 24
ii. Geographic Spread . 24
iii. Key Clients & Strategic Partnerships . 24
iv. High-level View of Offerings. 25
v. Juniper Research’s View: Key Strengths & Strategic Opportunities . 25
1.2.14 Revolut . 26
i. Corporate . 26
ii. Geographic Spread . 26
iii. Key Clients & Strategic Partnerships . 26
iv. High-level View of Offerings. 26
v. Juniper Research’s View: Key Strengths & Strategic Opportunities . 26
1.2.15 Square . 27
i. Corporate . 27
ii. Geographic Spread . 27
iii. Key Clients & Strategic Partnerships . 27
iv. High-level View of Offerings. 27
v. Juniper Research’s View: Key Strengths & Strategic Opportunities . 28
1.2.16 STC Pay . 28
i. Corporate . 28
ii. Geographic Spread . 28
iii. Key Clients & Strategic Partnerships . 28
iv. High-level View of Offerings. 29
v. Juniper Research’s View: Key Strengths & Strategic Opportunities . 29
1.2.17 UnionPay International . 29
i. Corporate . 29
ii. Geographic Spread . 30
iii. Key Clients & Strategic Partnerships . 30
iv. High-level View of Offerings. 30
v. Juniper Research’s View: Key Strengths & Strategic Opportunities . 31
1.2.18 WeChat Pay . 31
i. Corporate . 31
ii. Geographic Spread . 31
iii. Key Clients & Strategic Partnerships . 31
iv. High-level View of Offerings . 32
v. Juniper Research’s View: Key Strengths & Strategic Opportunities . 32
1.2.19 Vipps MobilePay . 32
i. Corporate . 32
ii. Geographic Spread . 33
iii. Key Clients & Strategic Partnerships . 33
iv. High-level View of Offerings . 33
v. Juniper Research’s View: Key Strengths & Strategic Opportunities . 33
1.3 Vendor Analysis & Juniper Research Leaderboard . 34
1.3.1 Limitations & Interpretations . 34
Figure 1.4: Juniper Research Competitor Leaderboard Scoring Criteria ? QR Code
Payments . 35
3. Data & Forecasting
QR Code Payments ? Market Forecasts
1.1 Introduction . 3
Figure 1.1: QR Code Payments Forecast Methodology . 4
1.2 QR Code Payments Forecasts . 5
1.2.1 QR Code Payments Users . 5
Figure & Table 1.2: Total QR Code Payment Users (m), Split by 8 key Regions,
2023-2028 . 5
1.2.2 QR Code Payments Transaction Volume . 6
Figure & Table 1.3: Total Volume of QR Code Payments (m), Split by 8 Key
Regions, 2023-2028 . 6
1.2.3 QR Code Payments Transaction Value . 7
Figure & Table 1.4: QR Code Payment Transaction Value ($m), Split by 8 Key
Regions, 2023-2028 . 7
1.2.4 QR Code Payments Transaction Volume, Split by Scheme . 8
Figure & Table 1.5: QR Code Payments Total Volume (m), Split by Scheme Type,
2023-2028 . 8
1.2.5 QR Code Payments Transaction Value, Split by Scheme . 9
Figure & Table 1.6: QR Code Payments Total Value ($m), Split by Scheme Type,
2023-2028 . 9
1.2.6 QR Code Payments Tickets Transaction Value . 10
Figure 1.7: Total Value of QR Code Payments for Transportation Tickets (m), Split
by 8 Key Regions, 2023-2028 . 10
Table 1.8: Total Volume of QR Code Payments for Metro Tickets (m), Split by 8
Key Regions, 2023-2028 . 10
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