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オンライン決済詐欺:市場予測、新たな脅威とセグメント分析 2023-2028


ONLINE PAYMENT FRAUD: MARKET FORECASTS, EMERGING THREATS & SEGMENT ANALYSIS 2023-2028

ジュニパーリサーチ社のオンライン決済詐欺に関する調査レポートは、様々な詐欺の種類、代替決済の増加による影響、オープンバンキングAPIにおける今後の課題、銀行、遠隔デジタル・物理商品、航空会社など様... もっと見る

 

 

出版社 出版年月 電子版価格 ページ数 言語
Juniper Research
ジュニパーリサーチ社
2023年6月26日 GBP3,750
企業ライセンス
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127 英語

日本語のページは自動翻訳を利用し作成しています。
実際のレポートは英文でご納品いたします。


 

サマリー

ジュニパーリサーチ社のオンライン決済詐欺に関する調査レポートは、様々な詐欺の種類、代替決済の増加による影響、オープンバンキングAPIにおける今後の課題、銀行、遠隔デジタル・物理商品、航空会社など様々なセグメントにおける詐欺の種類の違いなど、市場の詳細な評価を提供しています。さらに本レポートでは、AIや機械学習などの新技術の発展に関する戦略的洞察や、増加する不正リスクに対処するためにベンダーと加盟店の双方が取るべき重要なステップなど、市場機会を取り上げています。
 
また、ジュニパーリサーチのCompetitor Leaderboardでは、オンライン決済の不正検知・防止ベンダー21社をランキングしており、市場の競合状況を把握したい関係者にとって貴重な資料となります。
この調査セットには詳細なデータセットも含まれており、遠隔地でのデジタル・物理的商品の購入やオンライン取引における不正額、送金不正率、デジタルバンキング不正率、業種別の不正率、モバイル取引とオンライン取引の分割など、さまざまな指標に関する60カ国の予測を提供しています。   
 
この調査パッケージは以下の内容で構成されています:
  • 市場動向と戦略 (PDF)
  • 競合リーダーボード(PDF)
  • データおよび予測(PDFおよびExcel)
  • 12ヶ月の収穫オンラインデータプラットフォームへのアクセス
 
主な市場統計
  • 2023年の加盟店損失:380億ドル
  • 2028年の加盟店損失:910億ドル
  • 2023~2028年の加盟店損失総額:3620億ドル
 
主な特徴
・市場ダイナミクス: 不正検知・防止ソリューションの導入と開発を形成する主な推進要因、課題、イノベーションを戦略的に分析:
COVID-19パンデミックがオンライン決済詐欺市場に与えた影響と現在進行中の影響。
不正検知・防止ベンダーの今後の戦略的方向性と市場展望。
加盟店から提供されるデータの増加、AIやMLの導入と不正検知・防止への影響、洗練された不正防止システムへの中小企業のニーズの高まりなど、不正検知・防止ベンダーにとっての主な促進要因。 
・セグメント分析: 銀行・送金、遠隔物的・デジタル商品、航空会社のセグメント分析で、主要課題、主要動向、将来展望に迫ります。これにより読者は、不正検知・防止における改善ニーズが高まっている市場について洞察することができます。
・ベンチマーク業界予測: 航空会社のeチケット、遠隔デジタル商品、遠隔物理商品、送金、デジタルバンキングの不正取引総額の予測、および不正検知・防止への支出総額の予測が含まれています。このデータはオンライン取引とモバイル取引に分け、8つの主要予測地域と60カ国を対象としています:
北米:
カナダ、米国
ラテンアメリカ
アルゼンチン, ブラジル, チリ, コロンビア, エクアドル, メキシコ, ペルー, ウルグアイ.
西ヨーロッパ:
オーストリア、ベルギー、デンマーク、フィンランド、フランス、ドイツ、ギリシャ、アイルランド、イタリア、オランダ、ノルウェー、ポルトガル、スペイン、スウェーデン、スイス、英国。
中央&東ヨーロッパ:
クロアチア, チェコ共和国, ハンガリー, ポーランド, ルーマニア, ロシア, トルコ, ウクライナ.
極東・中国:
中国、香港、日本、韓国。
インド亜大陸:
バングラデシュ、インド、ネパール、パキスタン
その他のアジア太平洋地域:
オーストラリア、インドネシア、マレーシア、ニュージーランド、フィリピン、シンガポール、タイ、ベトナム
アフリカ&中東
アルジェリア、エジプト、イスラエル、ケニア、クウェート、ナイジェリア、カタール、サウジアラビア、南アフリカ、アラブ首長国連邦。
・ジュニパーリサーチの競合リーダーボード: オンライン決済の不正検知・防止ベンダー21社の主要プレイヤーの能力とキャパシティ評価:
  • Accertify
  • ACIワールドワイド
  • エクスペリアン
  • フィーチャースペース
  • フィードザイ
  • FICO
  • ファイザーブ
  • フラウディオ
  • GBG
  • Kount
  • レクシスネクシス
  • マイクロソフト
  • NuDataセキュリティ
  • Riskified
  • RSAセキュリティ
  • SAS
  • シグニフィード
  • トランスユニオン
  • ベスタ
  • ビザ
  • ワールドペイ
 
主要な質問への回答
  • 2028年のオンライン決済詐欺の総額はいくらになるか?
  • AIと機械学習は不正検知・防止にどのような影響を与えるか?
  • 不正検知・防止市場の主要ベンダーは?
  • 新興決済がオンライン詐欺に与える影響とは?
  • 不正検知・防止におけるベンダーの次のステップは?
 
参考企業
インタビュー Feedzai、Fraudio、Kount、LexisNexis、Vesta、Visa。
 
ジュニパーリサーチのCompetitor Leaderboardに掲載されました: Accertify、ACI Worldwide、Experian、Featurespace、Feedzai、FICO、Fiserv、Fraudio、GBG、Kount、LexisNexis Risk Solutions、Microsoft、NuData Security、Riskified、RSA Security、SAS、Signifyd、TransUnion、Vesta、Visa、Worldpay
 
以下に言及しています。
4Stop, Accelitas, ACI Worldwide, Acuris, Adobe, AFS (Advanced Financial Solutions), Allianz, ALTO, American Express, Aspenware, AT&T, AU10TIX, Authorize.net, AWS, Axerve, Bailhang Credit, Bank of Singapore, Barclaycard Payments, BAV (Bank Account Validation), BehavioSec, BigCommerce, Black Opal, Blibli, BlueSnap, BNP Paribas, Boemska, Braintree, Bukalapak, Cashplus, Cayan, Centro, Chargebacks911, checkout.com, CISCO, Citrix, Cognizant, Confused.com, ConnexPay, CredoLab, Crypto.com, Cybersource, Dell, Deloitte, Delta Air Lines, Dentsu, Deutsche Bank, Diebold Nixdorf, eBay, Emailage, Entersekt, Entree Capital, Entrust Datacard, Equifax, Esure, Etisalat, Eway, Fidelity Management & Research Company, Finxact, Fischer, GDS Link, General Atlantic, GeoComply, Global Payments, HSBC, IBM, ID R&D, IDology, Innovalor, Invation, Jack Henry & Associates, Inc, JPMorgan Chase, Kaidee, Kenbi, KPMG, Landsbankinn, Laurentian Bank, Lego, LeoVegas, Mastercard, Midigator, MySQL, NatWest, NewSuite, NorthRow, NortonLife Lock, NTT Data, Oracle, OTP Bank, P97, PassFort, Payoneer, Philippines Security Bank Corporation, Phonelink, PingIdentity, Pitango Venture Capital, Plaid, Playtech, Praxis, Primer, Provenir, PWC, Qumra Capital, Railsr, RedAbierta, Regily, RocketFuel Blockchain, Inc, Sage, Salesforce Commerce Cloud, Santander Bank, SAP, Sapiens, Scudetto, Sekura, SEON, Shopify, Shyft Network, Soldo, SPhonic, SumUp, Symphony Technology Group, Synectics Solutions, Temenos, Teradata, Thales, The Access Group, Threat Fabric, TruNarrative, Trunarrative, TSYS, UK Finance, Visualsoft, Viva Wallet, Vtex, WiPay, Worldline, Zilch.
 
データとインタラクティブ予測
ジュニパーリサーチのオンライン決済詐欺予測スイートには、次のような分類があります:
  • 航空会社のeチケット
  • 遠隔地の物理的商品
  • 遠隔デジタル商品
  • 送金
  • バンキング
指標には、オンラインとモバイルに分かれたカード未提示の不正取引総額、不正検知・防止に費やした費用総額、金額別の不正率などが含まれます。
 
地域別:60カ国
テーブル数:67以上のテーブル
データポイント数:30,000以上のデータポイント
 
ハーベスト:当社のオンライン・データ・プラットフォームであるharvestには、最新の市場データが含まれており、年間を通じて更新されています。このプラットフォームは完全な機能を備えており、お客様は主要なデータトレンドをよりよく理解し、チャートや表を操作することができます。マーケット・インテリジェンス・センターでお客様のビジネスを強化し、データが更新されるたびにアラートを受け取ることができます。
 
インタラクティブ・エクセル(IFxl): 当社のIFxlツールにより、お客様はエクセル環境内で予測データとチャートの両方を操作し、インタラクティブ・シナリオ・ツールを使って独自の仮定をテストしたり、カスタマイズしたチャートと表で選択した市場を並べて比較したりすることができます。IFxlは、お客様が特定の市場を理解し、独自の見解をモデルに統合する能力を大幅に向上させます。
 
予測概要
オンライン決済詐欺による加盟店の損失は、2023年から2028年の間に全世界で3620億ドルを超え、2028年だけでも910億ドルに達します。新興市場におけるeコマース取引の増加がこの成長を後押ししています。新興市場の加盟店は、AIを利用した攻撃の増加など、新たな脅威に直面しています。オンライン決済詐欺とは、サイバー犯罪者がフィッシングやビジネスメールの漏洩、アカウントの乗っ取りなど、さまざまな詐欺戦略を駆使してオンラインで偽の、あるいは違法な取引を行うことです。
新しいCompetitor Leaderboardでは、強固なスコアリング手法に基づき、顧客基盤の相対的規模、ソリューションの完成度、将来のビジネス展望などの基準を用いて、不正検知・防止ベンダーの上位21社をランク付けしました。
 
2023年の上位5社
  • レクシスネクシス・リスク・ソリューションズ
  • エクスペリアン
  • ACIワールドワイド
  • Visa
  • FICO
 
大手企業は、不正防止オーケストレーション機能の幅の広さと、不正行為者の行動傾向を分析するためのAIの活用により、高いスコアを獲得しました。ベンダーが競争で優位に立つためには、eコマースの全プロセスを通じて収集したデータを活用し、AIモデルをトレーニングして進化させることで、不正検知・防止ソリューションをさらに発展させる必要があります。
eコマース決済ベンダーは、中小企業の顧客にダッシュボードやデータの視覚化を提供する必要があります。現在のところ、中小企業は優れた顧客分析へのアクセスが不足しており、このデータによって消費者の購買行動を浮き彫りにできるだけでなく、支払い方法の人気や不正行為に関する洞察も得られる可能性があります。中小企業に追加サービスを提供することで、eコマース決済ベンダーは、競争が激化しコモディティ化が進む市場において、自社のポートフォリオを差別化することができます。
 
地域:主要8地域(北米、中南米、西ヨーロッパ、中央・東ヨーロッパ、極東・中国、インド亜大陸、その他のアジア太平洋地域、アフリカ・中東を含む
国 アルジェリア、アルゼンチン、オーストラリア、オーストリア、バングラデシュ、ベルギー、ブラジル、カナダ、チリ、中国、コロンビア、クロアチア、チェコ共和国、デンマーク、エクアドル、エジプト、フィンランド、フランス、ドイツ、ギリシャ、香港、ハンガリー、インド、インドネシア、アイルランド、イスラエル、イタリア、日本、ケニア、韓国、クウェート、 マレーシア、メキシコ、ネパール、オランダ、ニュージーランド、ナイジェリア、ノルウェー、パキスタン、ペルー、フィリピン、ポーランド、ポルトガル、カタール、ルーマニア、ロシア連邦、サウジアラビア、南アフリカ、スペイン、スウェーデン、スイス、タイ、トルコ、ウクライナ、アラブ首長国連邦、英国、ウルグアイ、米国、ベトナム

 



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目次

1. 市場動向と戦略
1. 主要な要点と戦略的提言
1.1 主要な要点 . 5
1.2 戦略的提言 . 6
2. 市場概況
2.1 はじめに . 8
2.2 不正行為の種類 . 8
2.2.1 第一当事者による詐欺 . 8
i. フロンティング .
ii. 住所偽装 .
iii. 友好的詐欺 . 8
iv. チャージバック詐欺 . 9
2.2.2 第三者による不正行為 . 9
i. アイデンティティ詐欺と KYC(合成アイデンティティ) . 9
ii. アカウントの乗っ取り .
iii. サイレント詐欺 . 9
2.2.3 フィッシング .
i. フィッシング .
ii. 捕鯨 .
iii. ファーミング .
2.2.4 その他の詐欺の種類 . 10
i. クリーンな詐欺 . 10
ii. アフィリエイト詐欺 . 10
iii. 再発送 .
iv. ボットネット . 10
v. 三角測量 . 11
vi. ページジャック .
2.3 物理的商品とデジタル商品 . 11
図 2.1: 不正取引の総額、セグメント別、世界
2023-2028. 11
2.3.1 遠隔地の現物商品 . 11
図 2.2: 図 2.2: 遠隔地物理的商品の不正行為総額(百万ドル)の主要 8 地域別内訳を示すグラフ .
主要地域別、2023 年~2028 年 . 12
2.3.2 遠隔地デジタル商品 . 12
図2.3: 遠隔地におけるデジタル商品詐欺の総額(百万ドル)を示すグラフ、主要8地域別、2023-2028年。
2023年~2028年 12
2.4 デジタル詐欺の主要動向 . 13
2.5 代替支払方法 . 18
2.5.1 決済: 変化するダイナミクスと拡大するエコシステム . 18
2.5.2 オンライン・バンキング .
i. オンライン・バンキングの不正 . 18
ii. オンラインバンキング詐欺防止ソリューション . 18
2.5.3 BNPL . 19
i. BNPL 詐欺 . 19
ii. BNPL 不正防止ソリューション . 19
2.5.4 CBDCs . 19
i. CBDC の不正 19
ii. CBDC の不正行為の防止 . 19
2.5.5 暗号通貨 . 20
i. 暗号通貨詐欺 20
ii. 暗号通貨詐欺の防止 . 20
3.1 はじめに . 22
3.2 今後の課題とオープンAPI . 22
3.2.1 オープンバンキングAPI . 22
3.2.2 機械の中のAPI . 22
3.2.3 FAPI(金融グレードAPI) . 23
3.2.4 オープンバンキング、CIBA(Client-initiated Back Channel Authorisation)および
プレミアムAPI . 23
3.2.5 PSD2 の概要 . 24
3.2.6 PSD2の現状 . 24
図 3.1: Ravelin 3DS2 統計 . 24
3.2.7 RTS(規制技術基準)の決済サービス事業者への影響
プロバイダーへの影響 . 25
i. 不正行為の検出 . 25
ii. 在宅勤務、個人デバイス、企業アクセスの融合 26
iii. SCA の適用除外 . 26
iv. 意味合い . 27
v. 規制の違い . 27
3.3 方程式におけるフィンテック . 27
3.3.1 レジリエントなフィンテック商品の確立 . 27
図3.2:レジリエントなフィンテック製品確立のための10ステップのフレームワーク・プロセスを表示したビジュアリゼーション
図3.2:レジリエントなフィンテック製品の確立のための10ステップのフレームワーク・プロセスを表示した視覚化 . 28
3.4 詐欺師にとってチャンスとなる消費者行動とボット . 28
3.4.1 API攻撃の種類 . 28
i. 不正な API リクエスト . 28
ii. リクエストまたはトークン応答の不正な変更 . 28
iii. トークンの不正使用 . 28
iv. API レスポンスデータの公開と変更 . 29
3.4.2 API 認証のセキュリティ . 29
3.4.3 ロジックの乱用の回避 . 30
3.5 リアルタイム決済 30
表 3.3 世界の即時決済市場の現状 . 31
3.6 不正行為と支払い . 32
3.7 デジタル・アイデンティティと詐欺 . 32
3.7.1 非中央集権的アイデンティティ・ウォレット . 32
図 3.4: 分散型 ID ウォレットの視覚化 . 32
i. 分散型 ID ウォレットの利点 . 33
3.8 DS 2.0 とバイオメトリクス認証による取引。33
3.8.1 認証メカニズム . 33
i. OTP(ワンタイムパスワード) . 33
ii. バイオメトリクス . 34
iii. SIM スワップ詐欺 . 34
3.8.2 さらなる 3DS への影響 . 34
i. 3D セキュア認証の失敗 . 35
3.8.3 次のステップと地域の展望 . 35
4. セグメント分析
4.1 はじめに . 37
4.2 銀行業務と送金 . 37
4.2.1 主要課題: 高度な持続的脅威 . 37
表 4.1: 脅威のフェーズ . 38
4.2.2 主要な課題 オープンバンキングとマルチパート攻撃 . 38
4.2.3 金融セクターの主要動向と展望 . 39
4.3 遠隔地の現物とデジタル商品 . 40
4.3.1 物理的商品 . 40
表 4.2: 主要eコマース・プレーヤーの売上高と成長率. 40
i. COVID-19の影響 . 40
ii. インフレと生活費危機の影響 . 40
図4.3: 図4.3:物品の総取引量(m)、主要8地域別、
2022-2027. 41
4.3.2 デジタル商品 . 41
i. インフレと生活費危機の影響 . 41
ii. 賭博 . 41
iii. 音楽 . 41
iv. ビデオ . 42
図4.4: 世界のネットフリックス加入者シェア(2023年). 42
v. 電子書籍 . 42
vi. アダルトコンテンツ . 42
vii. チケット販売 . 42
4.3.3 主要課題:合成アイデンティティ . 43
i. 検出 . 43
ii. 活動履歴 . 43
4.3.4 重要な課題: ディープフェイク . 43
4.3.5 口座の引き継ぎ .
図4.5: ATO(口座引き継ぎ)のプロセスを表示する視覚化 . 44
4.3.6 オムニチャネル詐欺 . 44
4.3.7 eリテールの主要動向と展望 . 45
4.3.8 機械学習 . 45
図 4.6: 目標収益の最適化 不正管理 . 45
4.4 航空会社 . 46
4.4.1 主要課題:セキュリティ . 46
4.4.2 主要課題:第三者による攻撃 . 46
4.4.3 重要な課題 : チャージバック . 47
4.4.4 航空業界における主要動向と将来展望 . 47
 
2. コンペティター・リーダーボード
1. ジュニパーリサーチの競合リーダーボード
1.1 本レポートを読む理由 . 5
表 1.1: ジュニパーリサーチの競合リーダーボード ベンダー: オンライン決済
不正 . 6
図 1.2: ジュニパーリサーチの競合リーダーボード? オンライン決済詐欺 . 7
表 1.3: ジュニパーリサーチの競合リーダーボード: オンライン決済詐欺
ベンダーランキング .
表 1.4: ジュニパーリサーチの競合リーダーボード:オンライン決済詐欺?
ヒートマップ . 8
表 1.5: ジュニパーリサーチの競合リーダーボード オンライン決済詐欺 ?
ヒートマップ ? 続き. 9
2. 企業プロファイル
2.1 オンライン決済詐欺ベンダーのプロフィール . 11
2.1.1 Accertify . 11
i. 法人 . 11
ii. 地理的な広がり . 11
iii. 主要顧客と戦略的パートナーシップ . 11
iv. オファリングのハイレベルビュー .
v. ジュニパーリサーチの見解: 主な強みと戦略的機会 . 13
2.1.2 ACI ワールドワイド . 13
i. コーポレート . 13
表2.1: ACIワールドワイドの売上高(10億ドル)、2016-2022年 . 13
ii. 地理的な広がり . 13
iii. 主要顧客および戦略的パートナーシップ . 13
iv. オファリングのハイレベルビュー .
v. ジュニパーリサーチの見解: 主な強みと戦略的機会 . 15
2.1.3 エクスペリアン . 15
i. コーポレート . 15
ii. 地理的な広がり . 15
iii. 主要顧客と戦略的パートナーシップ . 15
iv. オファリングのハイレベルビュー .
v. ジュニパーリサーチの見解: 主な強みと戦略的機会 . 16
2.1.4 特徴空間 . 16
i. 企業 . 16
ii. 地理的な広がり . 16
iii. 主要顧客と戦略的パートナーシップ . 16
iv. オファリングのハイレベルビュー .
v. ジュニパーリサーチの見解: 主な強みと戦略的機会 . 17
2.1.5 フィードザイ . 17
i. コーポレート . 17
ii. 地理的な広がり . 17
iii. 主要顧客と戦略的パートナーシップ . 18
i. オファリングのハイレベルビュー .
ii. ジュニパーリサーチの見解: 主な強みと戦略的機会 . 18
2.1.6 FICO . 19
i. コーポレート . 19
ii. 地理的な広がり . 19
iii. 主要顧客と戦略的パートナーシップ . 19
iv. オファリングのハイレベルビュー .
v. ジュニパーリサーチの見解: 主な強みと戦略的機会 . 20
2.1.7 ファイザーブ . 20
i. コーポレート . 20
ii. 地理的な広がり . 21
iii. 主要顧客と戦略的パートナーシップ . 21
iv. オファリングのハイレベルビュー .
v. ジュニパーリサーチの見解: 主な強みと戦略的機会 . 22
2.1.8 Fraudio . 22
i. コーポレート . 22
ii. 地理的な広がり . 22
iii. 主要顧客と戦略的パートナーシップ . 22
iv. 提供サービスのハイレベルビュー . 23
v. ジュニパーリサーチの見解: 主な強みと戦略的機会 . 23
2.1.9 GBG . 24
i. コーポレート . 24
ii. 地理的な広がり . 24
iii. 主要顧客と戦略的パートナーシップ . 24
iv. オファリングのハイレベルビュー .
v. ジュニパーリサーチの見解: 主な強みと戦略的機会 . 25
2.1.10 Kount . 25
i. コーポレート . 25
ii. 地理的な広がり . 26
iii. 主要顧客と戦略的パートナーシップ . 26
iv. オファリングのハイレベルビュー .
v. ジュニパーリサーチの見解: 主な強みと戦略的機会 . 27
2.1.11 レクシスネクシス・リスク・ソリューションズ . 27
i. コーポレート . 27
ii. 地理的な広がり . 28
iii. 主要顧客と戦略的パートナーシップ . 28
iv. オファリングのハイレベルビュー .
v. ジュニパーリサーチの見解: 主な強みと戦略的機会 . 29
2.1.12 マイクロソフト .
i. コーポレート . 29
ii. 地理的な広がり . 29
iii. 主要顧客と戦略的パートナーシップ . 29
iv. オファリングのハイレベルビュー . 30
v. ジュニパー・リサーチの見解: 主な強みと戦略的機会 . 31
2.1.13 NuData Security . 31
i. 企業 . 31
ii. 地理的な広がり . 31
iii. 主要顧客および戦略的パートナーシップ . 31
iv. オファリングのハイレベルビュー . 32
v. ジュニパーリサーチの見解: 主な強みと戦略的機会 . 32
2.1.14 Riskified . 32
i. コーポレート . 32
ii. 地理的な広がり . 33
iii. 主要顧客と戦略的パートナーシップ . 33
iv. オファリングのハイレベルビュー . 33
v. ジュニパーリサーチの見解: 主な強みと戦略的機会 . 34
2.1.15 RSA セキュリティ 34
i. コーポレート . 34
ii. 地理的な広がり . 34
iii. 主要顧客と戦略的パートナーシップ . 34
iv. オファリングのハイレベルビュー . 34
v. ジュニパーリサーチの見解: 主な強みと戦略的機会 . 36
2.1.16 SAS . 36
i. コーポレート . 36
ii. 地理的な広がり . 36
iii. 主要顧客および戦略的パートナーシップ . 36
iv. オファリングのハイレベルビュー . 36
v. ジュニパーリサーチの見解: 主な強みと戦略的機会 . 37
2.1.17 シグニファイド . 37
i. コーポレート . 37
ii. 地理的な広がり . 37
iii. 主要顧客および戦略的パートナーシップ . 37
iv. オファリングのハイレベルビュー . 37
図 2.2: シグニファイドのコマースプロテクションプラットフォームを表示する視覚化 . 38
v. ジュニパーリサーチの見解 主な強みと戦略的機会 . 38
2.1.18 TransUnion . 38
i. コーポレート . 38
ii. 地理的な広がり . 38
iii. 主要顧客と戦略的パートナーシップ . 39
iv. オファリングのハイレベルビュー . 39
v. ジュニパーリサーチの見解: 主な強みと戦略的機会 . 39
2.1.19 ベスタ . 40
i. コーポレート . 40
ii. 地理的な広がり . 40
iii. 主要顧客および戦略的パートナーシップ . 40
iv. オファリングのハイレベルビュー . 40
図2:ヴェスタスの支払い保証を表示する視覚化 . 41
v. ジュニパー・リサーチの見解: 主な強みと戦略的機会 . 41
2.1.20 ビザ・アクセプタンス・ソリューション. 41
i. コーポレート . 41
ii. 地理的な広がり . 42
iii. 主要顧客および戦略的パートナーシップ . 42
iv. オファリングのハイレベルビュー . 42
v. ジュニパーリサーチの見解: 主な強みと戦略的機会 . 42
2.1.21 ワールドペイ . 43
i. コーポレート . 43
ii. 地理的な広がり . 43
iii. 主要顧客と戦略的パートナーシップ . 43
iv. オファリングのハイレベルビュー . 43
v. ジュニパーリサーチの見解: 主な強みと戦略的機会 . 44
2.2 ジュニパーリサーチのリーダーボード評価手法 . 45
2.2.1 限界と解釈 . 45
表 2.: ジュニパーリサーチの競合リーダーボードの採点基準 . 46
 
3. データと予測
1. 市場概要
1.1 はじめに . 4
1.2 不正行為の種類 . 4
1.2.1 第一当事者による詐欺 . 4
i. フロンティング . 4
ii. アドレス・フロント . 4
iii. 友好的詐欺 . 4
iv. チャージバック詐欺 . 5
1.2.2 第三者による不正行為 . 5
i. ID 詐欺および KYC (Know Your Customer) 合成 ID . 5
ii. アカウントの乗っ取り .
iii. サイレント詐欺 . 5
1.2.3 フィッシング . 5
i. フィッシング . 5
ii. 捕鯨 . 5
iii. ファーミング .
1.2.4 その他の不正行為 . 6
i. クリーンな詐欺 . 6
ii. アフィリエイト詐欺 . 6
iii. 再出荷 .
iv. ボットネット . 6
v. 三角測量 . 6
vi. ページジャック .
1.3 はじめに . 8
1.4 方法論と前提条件 . 8
図1.1: FDP予測手法 . 10
1.5 予測の概要 . 11
1.5.1 CNP 詐欺 . 11
図と表1.2: CNP不正行為の総額(百万ドル)、遠隔地からの商品購入、
航空券、商品タイプ別分割 2023-2028 . 11
1.5.2 不正取引の総額 . 12
図1.3: 不正取引の総額(百万ドル)、eコマースセグメント別、2023年~2028年.
セグメント別、2023年~2028年 . 12
2. 航空会社のeチケット詐欺: 市場予測
2.1 航空会社のeチケット詐欺取引額 . 14
図と表2.1: 航空会社eチケット不正取引の総額(百万ドル)、主要8地域別、2023-2028年 .
2023年~2028年 14
2.2 航空会社のeチケット詐欺: オンライン VS モバイル . 15
図と表2.2: 航空会社eチケット詐欺の総額(百万ドル)、販売チャネル別、2023年~2028年 .
2023-2028 年 . 15
2.3 航空会社eチケットの不正率 . 16
図と表2.3: 航空会社eチケット詐欺の合計金額別割合(%)、主要8地域別
地域別、2023-2028 年 . 16
3. 遠隔デジタル商品購入詐欺: 市場予測
3.1 遠隔デジタル商品購入詐欺の取引額 . 18
図3.1:遠隔デジタル商品の不正取引総額(百万ドル)、主要8地域別、2023-2028年 .
2023年~2028年 18
3.2 遠隔地デジタル商品詐欺: オンライン vs モバイル . 19
図と表3.2:遠隔デジタル商品詐欺の総額(百万ドル)、販売チャネル別、2023-2028年 .
販売チャネル別、2023-2028年 . 19
3.3 遠隔デジタル商品の不正率 . 20
図と表3.3:遠隔デジタル商品の不正行為の合計金額(%)、主要地域別、2023-2028年
8 主要地域別、2023 年~2028 年 . 20
4. 遠隔物理的商品購入詐欺: 市場予測
4.1 遠隔物理的商品購入詐欺の取引額 . 22
図と表 4.1: 図と表4.1:遠隔地における物理的商品の不正取引総額(百万ドル)、主要地域別内訳、2023-2028年 .
8 主要地域別、2023-2028 年 . 22
 
 
4.2 オンライン対モバイルの遠隔現物商品詐欺 . 23
図と表4.2:遠隔地における物理的商品詐欺の総額(百万ドル)、販売チャネル別、2023-2028年 .
販売チャネル別、2023-2028 年 . 23
4.3 遠隔地における現物不正の割合 . 24
図と表 4.3: 遠隔地における物理的商品の不正率(金額ベース)、主要8地域別、2023-2028年
主要8地域別、2023-2028年 . 24
5. 送金詐欺: 市場予測
5.1 振り込め詐欺の取引額 . 26
図と表5.1: 総送金額($m)、8地域別、2023年~2028年.
2028 . 26
5.1.1 送金詐欺: オンラインとモバイルの比較 . 27
図表 図表 図表 図表5.2: 不正送金総額($m)の販売チャネル別内訳(2023-2028)
2023-2028 年 . 27
5.2 送金詐欺の発生率 . 28
図と表 5.3: 図と表5.3:主要8地域別、金額別不正送金率(%) .
2023-2028 年 28
6. デジタルバンキングの不正行為 市場予測
6.1 デジタルバンキング詐欺の取引額 . 30
図と表6.1: デジタルバンキング不正取引総額(百万ドル)、主要8地域別、2023-2028年 .
2023年~2028年 30
6.2 デジタルバンキングの不正行為: オンラインとモバイルの比較 . 31
図と表6.2:デジタルバンキングの総取引額(百万ドル)、販売チャネル別、2023-2028年
2023-2028 年 31
6.3 デジタルバンキングの不正率 . 32
図と表6.3: デジタルバンキング不正行為の総額(%)、主要8地域別、2023-2028年。
地域別、2023-2028 年 . 32
7. 不正検知・防止ソリューション
7.1 不正検知・防止ソリューションの市場規模 . 34
図と表 7.1: 図と表7.1: FDPの年間総支出額(百万ドル)、主要8地域別2023年~2028年.
2028 . 34
 
 
 
 

 

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Summary

このレポートでは、オンライン決済詐欺に関する様々な詐欺の種類、代替決済の増加による影響、オープンバンキングAPIにおける今後の課題、銀行、遠隔デジタル・物理商品、航空会社など様々なセグメントにおける詐欺の種類の違いなど、市場の詳細な評価を提供しています。
 
Report Description
Juniper Research’s Online Payment Fraud research report provides a detailed evaluation of the market, including different fraud types, the impact of the increase in alternative payment types, the future challenges within Open Banking APIs, and differing types of fraud in a variety of segments including banking, remote digital and physical goods and airlines. In addition, this report covers market opportunities; providing strategic insights into the development of new technologies, such as AI and machine learning, and key steps that are important for both vendors and merchants to take to manage increasing fraud risks.
 
The report also positions 21 online payment fraud detection and prevention vendors in our Juniper Research Competitor Leaderboard; providing an invaluable resource for stakeholders seeking to understand the competitive landscape in the market.
The research suite also contains a detailed dataset; providing forecasts for 60 countries across a wide range of different metrics, including fraud value for remote digital and physical goods purchases and online transactions, money transfer fraud rate and digital banking fraud rate, the splits for fraud rate by vertical, as well as including the split for mobile and online transactions.    
 
This research suite comprises of:
  • Market Trends & Strategies (PDF)
  • Competitor Leaderboard (PDF)
  • Data & Forecasts (PDF & Excel)
  • 12 Months' Access to harvest Online Data Platform
 
Key Market Statistics
Merchant Losses in 2023: $38 billion
Merchant Losses in 2028: $91 billion
Total Merchant Losses 2023-2028: $362 billion
 
KEY FEATURES
Market Dynamics: A strategic analysis of the major drivers, challenges, and innovations shaping the adoption and development of fraud detection and prevention solutions:
COVID-19 pandemic’s impact on the online payment fraud market and the ongoing influence from it.
Future strategic direction and market outlook for fraud detection and prevention vendors.
Key drivers for fraud detection and prevention vendors, including an increase in data provided from merchants, the implementation of AI and ML and their impact on fraud detection and prevention, and the growing needs of SMEs to access sophisticated fraud prevention systems.  
・Segment Analysis: A segment analysis of banking and money transfer, remote physical and digital goods and airlines, looking into key challenges, key trends and future outlook. This gives readers insight into the markets with a growing need for improvement within fraud detection and prevention.
・Benchmark Industry Forecasts: Includes forecasts for the total fraudulent transaction value for airline eTicketing, remote digital goods, remote physical goods, money transfer and digital banking, as well as the total spend on fraud detection and prevention. This data is split by online and mobile transactions, and for our 8 key forecast regions and 60 countries:
North America:
Canada, US.
Latin America:
Argentina, Brazil, Chile, Colombia, Ecuador, Mexico, Peru, Uruguay.
West Europe:
Austria, Belgium, Denmark, Finland, France, Germany, Greece, Ireland, Italy, Netherlands, Norway, Portugal, Spain, Sweden, Switzerland, UK.
Central & East Europe:
Croatia, Czech Republic, Hungary, Poland, Romania, Russia, Turkey, Ukraine.
Far East & China:
China, Hong Kong, Japan, South Korea.
Indian Subcontinent:
Bangladesh, India, Nepal, Pakistan.
Rest of Asia Pacific:
Australia, Indonesia, Malaysia, New Zealand, Philippines, Singapore, Thailand, Vietnam.
Africa & Middle East:
Algeria, Egypt, Israel, Kenya, Kuwait, Nigeria, Qatar, Saudi Arabia, South Africa, United Arab Emirates.
・Juniper Research Competitor Leaderboard: Key player capability and capacity assessment for 21 online payment fraud detection and prevention vendors:
  • Accertify
  • ACI Worldwide
  • Experian
  • Featurespace
  • Feedzai
  • FICO
  • Fiserv
  • Fraudio
  • GBG
  • Kount
  • LexisNexis
  • Microsoft
  • NuData Security
  • Riskified
  • RSA Security
  • SAS
  • Signifyd
  • TransUnion
  • Vesta
  • Visa
  • Worldpay
 
KEY QUESTIONS ANSWERED
  • What will the total online payment fraud value be in 2028?
  • What impact will AI and machine learning have on fraud detection and prevention?
  • Who are the leading vendors in the fraud detection and prevention market?
  • What impact do emerging payments have on online fraud?
  • What are the next steps for vendors in fraud detection and prevention?
 
COMPANIES REFERENCED
Interviewed: Feedzai, Fraudio, Kount, LexisNexis, Vesta, Visa.
 
Included in Juniper Research Competitor Leaderboard: Accertify, ACI Worldwide, Experian, Featurespace, Feedzai, FICO, Fiserv, Fraudio, GBG, Kount, LexisNexis Risk Solutions, Microsoft, NuData Security, Riskified, RSA Security, SAS, Signifyd, TransUnion, Vesta, Visa, Worldpay.
 
Mentioned: 4Stop, Accelitas, ACI Worldwide, Acuris, Adobe, AFS (Advanced Financial Solutions), Allianz, ALTO, American Express, Aspenware, AT&T, AU10TIX, Authorize.net, AWS, Axerve, Bailhang Credit, Bank of Singapore, Barclaycard Payments, BAV (Bank Account Validation), BehavioSec, BigCommerce, Black Opal, Blibli, BlueSnap, BNP Paribas, Boemska, Braintree, Bukalapak, Cashplus, Cayan, Centro, Chargebacks911, checkout.com, CISCO, Citrix, Cognizant, Confused.com, ConnexPay, CredoLab, Crypto.com, Cybersource, Dell, Deloitte, Delta Air Lines, Dentsu, Deutsche Bank, Diebold Nixdorf, eBay, Emailage, Entersekt, Entree Capital, Entrust Datacard, Equifax, Esure, Etisalat, Eway, Fidelity Management & Research Company, Finxact, Fischer, GDS Link, General Atlantic, GeoComply, Global Payments, HSBC, IBM, ID R&D, IDology, Innovalor, Invation, Jack Henry & Associates, Inc, JPMorgan Chase, Kaidee, Kenbi, KPMG, Landsbankinn, Laurentian Bank, Lego, LeoVegas, Mastercard, Midigator, MySQL, NatWest, NewSuite, NorthRow, NortonLife Lock, NTT Data, Oracle, OTP Bank, P97, PassFort, Payoneer, Philippines Security Bank Corporation, Phonelink, PingIdentity, Pitango Venture Capital, Plaid, Playtech, Praxis, Primer, Provenir, PWC, Qumra Capital, Railsr, RedAbierta, Regily, RocketFuel Blockchain, Inc, Sage, Salesforce Commerce Cloud, Santander Bank, SAP, Sapiens, Scudetto, Sekura, SEON, Shopify, Shyft Network, Soldo, SPhonic, SumUp, Symphony Technology Group, Synectics Solutions, Temenos, Teradata, Thales, The Access Group, Threat Fabric, TruNarrative, Trunarrative, TSYS, UK Finance, Visualsoft, Viva Wallet, Vtex, WiPay, Worldline, Zilch.
 
 
DATA & INTERACTIVE FORECAST
Juniper Research’s Online Payment Fraud forecast suite includes splits for:
  • Airline eTicket
  • Remote Physical Goods
  • Remote Digital Goods
  • Money Transfer
  • Banking
Metrics include the total card not present fraud transaction value split by online and mobile, total spend on fraud detection and prevention, fraud rate by value.
 
Geographical splits: 60 countries
Number of tables: Over 67 tables
Number of datapoints: Over 30,000 datapoints
 
harvest: Our online data platform, harvest, contains the very latest market data and is updated throughout the year. This is a fully featured platform, enabling clients to better understand key data trends and manipulate charts and tables; overlaying different forecasts within the one chart ? using the comparison tool. Empower your business with our market intelligence centre, and receive alerts whenever your data is updated.
 
Interactive Excels (IFxl): Our IFxl tool enables clients to manipulate both forecast data and charts, within an Excel environment, to test their own assumptions using the interactive scenario tool and compare selected markets side by side in customised charts and tables. IFxls greatly increase a client’s ability to both understand a particular market and to integrate their own views into the model.
 
 
FORECAST SUMMARY
・Merchant losses from online payment fraud will exceed $362 billion globally between 2023 to 2028, with losses of $91 billion alone in 2028. A rise in eCommerce transactions in emerging markets is driving this growth. Merchants there are facing new threats, such as an increased use of AI for attacks. Online payment fraud is where cybercriminals conduct false or illegal transactions online, using a number of different fraud strategies, such as phishing, business email compromise or account takeover.
・Underpinned by a robust scoring methodology, the new Competitor Leaderboard ranked the top 21 fraud detection and prevention vendors, using criteria such as the relative size of their customer base, completeness of their solutions and their future business prospects.
・The top 5 vendors for 2023:
  • LexisNexis Risk Solutions
  • Experian
  • ACI Worldwide
  • Visa
  • FICO
・Leading players scored well based on the breadth of their anti-fraud orchestration capabilities, as well as their use of AI for analysing trends in fraudster behaviour. In order to stay ahead of the competition, vendors must utilise data collected throughout the whole eCommerce process to further develop their fraud detection and prevention solutions through training and advancing AI models.
・eCommerce payment vendors need to offer dashboards and data visualisations to their smaller SME customers. At present, SMEs lack access to good customer analytics, and this data could highlight consumer purchasing behaviours, as well as providing insights into payment method popularity and fraud. By offering additional services to SMEs, eCommerce payment vendors can differentiate their portfolios in an increasingly competitive and commoditised market.
 
Regions:8 Key Regions - includes North America, Latin America, West Europe, Central & East Europe, Far East & China, Indian Subcontinent, Rest of Asia Pacific and Africa & Middle East
Countries:Algeria, Argentina, Australia, Austria, Bangladesh, Belgium, Brazil, Canada, Chile, China, Colombia, Croatia, Czech Republic, Denmark, Ecuador, Egypt, Finland, France, Germany, Greece, Hong Kong, Hungary, India, Indonesia, Ireland, Israel, Italy, Japan, Kenya, South Korea, Kuwait, Malaysia, Mexico, Nepal, Netherlands, New Zealand, Nigeria, Norway, Pakistan, Peru, Philippines, Poland, Portugal, Qatar, Romania, Russian Federation, Saudi Arabia, South Africa, Spain, Sweden, Switzerland, Thailand, Turkey, Ukraine, United Arab Emirates, UK, Uruguay, USA, Vietnam


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Table of Contents

1. Market Trends &Strategies
Table of Contents
 
1. Key Takeaways and Strategic Recommendations
1.1 Key Takeaways . 5
1.2 Strategic Recommendations . 6
2. Market Landscape
2.1 Introduction . 8
2.2 Types of Fraud . 8
2.2.1 First-party Fraud . 8
i. Fronting . 8
ii. Address Fronting . 8
iii. Friendly Fraud . 8
iv. Chargeback Fraud . 9
2.2.2 Third-party Fraud . 9
i. Identity Fraud and KYC (Synthetic Identity) . 9
ii. Account Takeover . 9
iii. Silent Fraud . 9
2.2.3 Phishing . 9
i. Phishing . 9
ii. Whaling . 10
iii. Pharming . 10
2.2.4 Other Types of Fraud . 10
i. Clean Fraud . 10
ii. Affiliate Fraud . 10
iii. Re-shipping . 10
iv. Botnets . 10
v. Triangulation . 11
vi. Pagejacking . 11
2.3 Physical and Digital Goods . 11
Figure 2.1: Total Value of Fraudulent Transactions, Split by Segment, Global
2023-2028. 11
2.3.1 Remote Physical Goods . 11
Figure 2.2: Graph Showing Total Remote Physical Goods Fraud ($m), Split by 8
Key Regions, 2023-2028 . 12
2.3.2 Remote Digital Goods . 12
Figure 2.3: Graph Showing Total Remote Digital Goods Fraud ($m), Split by 8 Key
Regions, 2023-2028 . 12
2.4 Key Trends in Digital Fraud . 13
2.5 Alternative Payment Methods . 18
2.5.1 Payments: Changing Dynamics & Expanding Ecosystem . 18
2.5.2 Online Banking . 18
i. Online Banking Fraud . 18
ii. Online Banking Fraud Prevention Solutions . 18
2.5.3 BNPL . 19
i. BNPL Fraud . 19
ii. BNPL Fraud Prevention Solutions . 19
2.5.4 CBDCs . 19
i. CBDC Fraud. 19
ii. CBDC Fraud Prevention . 19
2.5.5 Cryptocurrencies . 20
i. Cryptocurrency Fraud. 20
ii. Cryptocurrency Fraud Prevention . 20
3.1 Introduction . 22
3.2 Future Challenges and Open APIs . 22
3.2.1 Open Banking APIs . 22
3.2.2 The API in the Machine . 22
3.2.3 FAPI (Financial-grade API) . 23
3.2.4 Open Banking, CIBA (Client-initiated Back Channel Authorisation) and
Premium APIs . 23
3.2.5 PSD2 Overview . 24
3.2.6 PSD2 State of the Nations . 24
Figure 3.1: Ravelin 3DS2 Statistics . 24
3.2.7 RTS (Regulatory Technical Standards) Implications for Payment Service
Providers . 25
i. Fraud Detection . 25
ii. Merger of Home Working, Personal Devices and Corporate Access 26
iii. Exemptions from SCA . 26
iv. Implications . 27
v. Regulation Differences . 27
3.3 The Fintech in the Equation . 27
3.3.1 Establishing Resilient Fintech Products . 27
Figure 3.2: Visualisation Displaying the 10 Step Framework Process for
Establishing Resilient Fintech Products . 28
3.4 Consumer Behaviour and Bots, a Wealth of Opportunities for Fraudsters . 28
3.4.1 Type of API Attacks . 28
i. Unauthorised API Requests . 28
ii. Unauthorised Modification of Request Or Token Responses . 28
iii. Unauthorised Token Use . 28
iv. Exposure and Modification of API Response Data . 29
3.4.2 API Authentication Security . 29
3.4.3 Avoiding Logic Abuse . 30
3.5 Real-time Payments. 30
Table 3.3: Global Instant Payments Market Status . 31
3.6 Fraud and Payments . 32
3.7 Digital Identity & Fraud . 32
3.7.1 Decentralised Identity Wallets . 32
Figure 3.4: Visualisation of Decentralised Identity Wallets . 32
i. Benefits of Decentralised Identity Wallets . 33
3.8 3DS 2.0 & Biometric Authorisation of Transactions. 33
3.8.1 Authentication Mechanisms . 33
i. OTP (One-time Passwords) . 33
ii. Biometrics . 34
iii. SIM Swap Fraud . 34
3.8.2 Further 3DS Implications . 34
i. 3D Secure Authentication Failure . 35
3.8.3 Next Steps & Regional Outlook . 35
4. Segment Analysis
4.1 Introduction . 37
4.2 Banking and Money Transfer . 37
4.2.1 Key Challenge: Advanced Persistent Threats . 37
Table 4.1: Phases of Threats . 38
4.2.2 Key Challenge: Open Banking & Multi-part Attacks . 38
4.2.3 Key Trends & Outlook in the Financial Sector . 39
4.3 Remote Physical and Digital Goods . 40
4.3.1 Physical Goods . 40
Table 4.2: Revenue & Growth of Selected eCommerce Players. 40
i. Impact of COVID-19 . 40
ii. Impact of Inflation and Cost of Living Crisis . 40
Figure 4.3: Total Transaction Volume Physical Goods (m), Split by 8 Key Regions,
2022-2027. 41
4.3.2 Digital Goods . 41
i. Impact of Inflation and Cost of Living Crisis . 41
ii. Gaming . 41
iii. Music . 41
iv. Video . 42
Figure 4.4: Share of Netflix Subscribers Worldwide, 2023. 42
v. eBooks . 42
vi. Adult Content . 42
vii. Ticketing . 42
4.3.3 Key Challenge: Synthetic Identity . 43
i. Detection . 43
ii. Activity History . 43
4.3.4 Key Challenge: Deepfakes . 43
4.3.5 Account Takeover . 44
Figure 4.5: Visualisations Displaying Process of ATO (Account Takeover) . 44
4.3.6 Omnichannel Fraud . 44
4.3.7 Key Trends & Outlook in eRetail . 45
4.3.8 Machine Learning . 45
Figure 4.6: Goal Revenue Optimisation Fraud Management . 45
4.4 Airlines . 46
4.4.1 Key Challenge: Security . 46
4.4.2 Key Challenge: Third-party Attacks . 46
4.4.3 Key Challenge: Chargebacks . 47
4.4.4 Key Trends & Future Outlook in the Airline Sector . 47
 
2. Competitor Leaderboard
Table of Contents
 
1. Juniper Research Competitor Leaderboard
1.1 Why Read This Report . 5
Table 1.1: Juniper Research Competitor Leaderboard Vendors: Online Payment
Fraud . 6
Figure 1.2: Juniper Research Competitor Leaderboard ? Online Payment Fraud . 7
Table 1.3: Juniper Research Competitor Leaderboard: Online Payment Fraud
Vendor Ranking . 7
Table 1.4: Juniper Research Competitor Leaderboard Online Payment Fraud ?
Heatmap . 8
Table 1.5: Juniper Research Competitor Leaderboard Online Payment Fraud ?
Heatmap ? Continued. 9
2. Company Profiles
2.1 Online Payment Fraud Vendor Profiles . 11
2.1.1 Accertify . 11
i. Corporate . 11
ii. Geographical Spread . 11
iii. Key Clients & Strategic Partnerships . 11
iv. High-level View of Offering . 11
v. Juniper Research’s View: Key Strengths & Strategic Opportunities . 13
2.1.2 ACI Worldwide . 13
i. Corporate . 13
Table 2.1: ACI Worldwide’s Revenue ($bn), 2016-2022 . 13
ii. Geographical Spread . 13
iii. Key Clients & Strategic Partnerships . 13
iv. High-Level View of Offering . 14
v. Juniper Research’s View: Key Strengths & Strategic Opportunities . 15
2.1.3 Experian . 15
i. Corporate . 15
ii. Geographical Spread . 15
iii. Key Clients & Strategic Partnerships . 15
iv. High-level View of Offering . 15
v. Juniper Research’s View: Key Strengths & Strategic Opportunities . 16
2.1.4 Featurespace . 16
i. Corporate . 16
ii. Geographical Spread . 16
iii. Key Clients & Strategic Partnerships . 16
iv. High-level View of Offering . 17
v. Juniper Research’s View: Key Strengths & Strategic Opportunities . 17
2.1.5 Feeedzai . 17
i. Corporate . 17
ii. Geographical Spread . 17
iii. Key Clients & Strategic Partnerships . 18
i. High-level View of Offering . 18
ii. Juniper Research’s View: Key Strengths & Strategic Opportunities . 18
2.1.6 FICO . 19
i. Corporate . 19
ii. Geographical Spread . 19
iii. Key Clients & Strategic Partnerships . 19
iv. High-level View of Offering . 19
v. Juniper Research’s View: Key Strengths & Strategic Opportunities . 20
2.1.7 Fiserv . 20
i. Corporate . 20
ii. Geographical Spread . 21
iii. Key Clients & Strategic Partnerships . 21
iv. High-level View of Offering . 21
v. Juniper Research’s View: Key Strengths & Strategic Opportunities . 22
2.1.8 Fraudio . 22
i. Corporate . 22
ii. Geographical Spread . 22
iii. Key Clients & Strategic Partnerships . 22
iv. High-level View of Offerings . 23
v. Juniper Research’s View: Key Strengths & Strategic Opportunities . 23
2.1.9 GBG . 24
i. Corporate . 24
ii. Geographical Spread . 24
iii. Key Clients & Strategic Partnerships . 24
iv. High-level View of Offering . 24
v. Juniper Research’s View: Key Strengths & Strategic Opportunities . 25
2.1.10 Kount . 25
i. Corporate . 25
ii. Geographical Spread . 26
iii. Key Clients & Strategic Partnerships . 26
iv. High-level View of Offering . 26
v. Juniper Research’s View: Key Strengths & Strategic Opportunities . 27
2.1.11 LexisNexis Risk Solutions . 27
i. Corporate . 27
ii. Geographic Spread . 28
iii. Key Clients & Strategic Partnerships . 28
iv. High-level View of Offering . 28
v. Juniper Research’s View: Key Strengths & Strategic Opportunities . 29
2.1.12 Microsoft . 29
i. Corporate . 29
ii. Geographical Spread . 29
iii. Key Clients & Strategic Partnerships . 29
iv. High-level View of Offering . 30
v. Juniper Research’s View: Key Strengths & Strategic Opportunities . 31
2.1.13 NuData Security . 31
i. Corporate . 31
ii. Geographical Spread . 31
iii. Key Clients & Strategic Partnerships . 31
iv. High-level View of Offering . 32
v. Juniper Research’s View: Key Strengths & Strategic Opportunities . 32
2.1.14 Riskified . 32
i. Corporate . 32
ii. Geographical Spread . 33
iii. Key Clients & Strategic Partnerships . 33
iv. High-level View of Offering . 33
v. Juniper Research’s View: Key Strengths & Strategic Opportunities . 34
2.1.15 RSA Security. 34
i. Corporate . 34
ii. Geographical Spread . 34
iii. Key Clients & Strategic Partnerships . 34
iv. High-level View of Offering . 34
v. Juniper Research’s View: Key Strengths & Strategic Opportunities . 36
2.1.16 SAS . 36
i. Corporate . 36
ii. Geographical Spread . 36
iii. Key Clients & Strategic Partnerships . 36
iv. High-level View of Offering . 36
v. Juniper Research’s View: Key Strengths & Strategic Opportunities . 37
2.1.17 Signifyd . 37
i. Corporate . 37
ii. Geographical Spread . 37
iii. Key Clients & Strategic Partnerships . 37
iv. High-level View of Offering . 37
Figure 2.2: Visualisation Displaying Signifyd’s Commerce Protection Platform . 38
v. Juniper Research’s View: Key Strengths & Strategic Opportunities . 38
2.1.18 TransUnion . 38
i. Corporate . 38
ii. Geographical Spread . 38
iii. Key Clients & Strategic Partnerships . 39
iv. High-level View of Offering . 39
v. Juniper Research’s View: Key Strengths & Strategic Opportunities . 39
2.1.19 Vesta . 40
i. Corporate . 40
ii. Geographical Spread . 40
iii. Key Clients & Strategic Partnerships . 40
iv. High-level View of Offering . 40
Figure 2.: Visualisation Displaying Vestas Payment Guarantee . 41
v. Juniper Research’s View: Key Strengths & Strategic Opportunities . 41
2.1.20 Visa Acceptance Solutions. 41
i. Corporate . 41
ii. Geographical Spread . 42
iii. Key Clients & Strategic Partnerships . 42
iv. High-level View of Offering . 42
v. Juniper Research’s View: Key Strengths & Strategic Opportunities . 42
2.1.21 Worldpay . 43
i. Corporate . 43
ii. Geographical Spread . 43
iii. Key Clients & Strategic Partnerships . 43
iv. High-level View of Offering . 43
v. Juniper Research’s View: Key Strengths & Strategic Opportunities . 44
2.2 Juniper Research Leaderboard Assessment Methodology . 45
2.2.1 Limitations & Interpretations . 45
Table 2.: Juniper Research Competitor Leaderboard Scoring Criteria . 46
 
3. Data & Forecasting
Table of Contents
 
1. Market Overview
1.1 Introduction . 4
1.2 Types of Fraud . 4
1.2.1 First-party Fraud . 4
i. Fronting . 4
ii. Address Fronting . 4
iii. Friendly Fraud . 4
iv. Chargeback Fraud . 5
1.2.2 Third-party Fraud . 5
i. Identity Fraud and KYC (Know Your Customer) Synthetic Identity . 5
ii. Account Takeover . 5
iii. Silent Fraud . 5
1.2.3 Phishing . 5
i. Phishing . 5
ii. Whaling . 5
iii. Pharming . 6
1.2.4 Other Types of Fraud . 6
i. Clean Fraud . 6
ii. Affiliate Fraud . 6
iii. Re-shipping . 6
iv. Botnets . 6
v. Triangulation . 6
vi. Pagejacking . 7
1.3 Introduction . 8
1.4 Methodology & Assumptions . 8
Figure 1.1: FDP Forecast Methodology . 10
1.5 Forecast Summary . 11
1.5.1 CNP Fraud . 11
Figure & Table 1.2: Total CNP Fraud Value ($m), Remote Goods Purchases,
Airline Tickets, Split by Goods Type 2023-2028 . 11
1.5.2 Total Value of Fraudulent Transactions . 12
Figure 1.3: Total Value of Fraudulent Transactions ($m), Split by eCommerce
Segment, 2023-2028 . 12
2. Airline eTicketing Fraud: Market Forecasts
2.1 Airline eTicketing Fraud Transaction Value . 14
Figure & Table 2.1: Total Airline eTicket Fraudulent Value ($m), Split by 8 Key
Regions, 2023-2028 . 14
2.2 Airline eTicketing Fraud: Online VS Mobile . 15
Figure & Table 2.2: Total Airline eTicket Fraudulent Value ($m), Split by Sales
Channel, 2023-2028 . 15
2.3 Airline eTicketing Fraud Rates . 16
Figure & Table 2.3: Total Airline eTicketing Fraud Rate by Value (%), Split by 8 Key
Regions, 2023-2028 . 16
3. Remote Digital Goods Purchases Fraud: Market Forecasts
3.1 Remote Digital Goods Fraud Transaction Value . 18
Figure 3.1: Total Remote Digital Goods Fraudulent Value ($m), Split by 8 Key
Regions, 2023-2028 . 18
3.2 Remote Digital Goods Fraud: Online vs Mobile . 19
Figure & Table 3.2: Total Remote Digital Goods Fraudulent Value ($m), Split by
Sales Channel, 2023-2028 . 19
3.3 Remote Digital Goods Fraud Rates . 20
Figure & Table 3.3: Total Remote Digital Goods Fraud Rates by Value (%), Split by
8 Key Regions, 2023-2028 . 20
4. Remote Physical Goods Purchases Fraud: Market Forecasts
4.1 Remote Physical Fraud Transaction Value . 22
Figure & Table 4.1: Total Remote Physical Goods Fraudulent Value ($m), Split by
8 Key Regions, 2023-2028 . 22
4.2 Remote Physical Goods Fraud Online vs Mobile . 23
Figure & Table 4.2: Total Remote Physical Goods Fraudulent Value ($m), Split by
Sales Channel, 2023-2028 . 23
4.3 Remote Physical Fraud Rates . 24
Figure & Table 4.3: Total Remote Physical Goods Fraud Rate by Value (%), Split
by 8 Key Regions, 2023-2028 . 24
5. Money Transfer Fraud: Market Forecasts
5.1 Money Transfer Fraud Transaction Value . 26
Figure & Table 5.1: Total Money Transfer Value ($m), Split by 8 Regions, 2023-
2028 . 26
5.1.1 Money Transfer Fraud: Online vs Mobile . 27
Figure & Table 5.2: Total Money Transfer Fraudulent Value ($m), Split by Sales
Channel, 2023-2028 . 27
5.2 Money Transfer Fraud Rates . 28
Figure & Table 5.3: Total Money Transfer Fraud Rate by Value (%), Split by 8 Key
Regions, 2023-2028 . 28
6. Digital Banking Fraud: Market Forecasts
6.1 Digital Banking Fraud Transaction Value . 30
Figure & Table 6.1: Total Digital Banking Fraudulent Value ($m), Split by 8 Key
Regions, 2023-2028 . 30
6.2 Digital Banking Fraud: Online vs Mobile . 31
Figure & Table 6.2: Total Digital Banking Transaction Value ($m), Split by Sales
Channel, 2023-2028 . 31
6.3 Digital Banking Fraud Rates . 32
Figure & Table 6.3: Total Digital Banking Fraud Rate by Value (%), Split by 8 Key
Regions, 2023-2028 . 32
7. Fraud Detection and Prevention Solutions
7.1 Fraud Detection and Prevention Solutions Market Size . 34
Figure & Table 7.1: Total Annual FDP Spend ($m), Split by 8 Key Regions 2023-
2028 . 34

 

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