アジア太平洋地域の体温計市場予測 2023-2032ASIA-PACIFIC THERMOMETER MARKET FORECAST 2023-2032 主な調査結果 アジア太平洋地域の体温計市場は、予測期間2023-2032年にCAGR 8.45%を記録する。COVID-19は医療技術の革新を促進し、洗練された体温計の出現をもたらし、市場拡大の道を開いた。 市場インサイト ... もっと見る
サマリー主な調査結果アジア太平洋地域の体温計市場は、予測期間2023-2032年にCAGR 8.45%を記録する。COVID-19は医療技術の革新を促進し、洗練された体温計の出現をもたらし、市場拡大の道を開いた。 市場インサイト オーストラリア&ニュージーランド、マレーシア、中国、韓国、インド、シンガポール、日本、その他のアジア太平洋地域は、アジア太平洋地域の体温計市場成長分析のために評価されている。世界の「製造業大国」の一つとして名高い日本経済の基本的な柱である製造業の繁栄は、体温計市場の拡大に肥沃な環境を提供する。2019-20会計年度、製造業はGDP全体に約20%寄与しており、主に自動車部門などの主要企業が牽引している。この盛んな産業風景は、製造プロセスの精度に不可欠な工業用温度計の大きな需要を生み出している。 さらに医療分野では、日本の厚生労働省が発表した2020年のデータでは、日本の医療機器市場は380億ドルに達している。高齢化社会と先進医療に起因する医療費の増加が、医療費の増加に拍車をかけている。 マレーシアの強力な医療機器製造産業、回復力のある医療制度、高齢化社会はすべて、医療用体温計と工業用体温計の両市場の成長機会に寄与している。マレーシアの医療機器製造業は、特にASEAN地域で盛んであり、政府の成長促進へのコミットメントとともに、体温計市場拡大の基盤を築いている。マレーシア政府は、医療機器製造に従事する投資家に対して手厚い優遇措置を講じており、この産業が大きく成長する見込みがあることを認めている。 競争に関する洞察 市場の著名企業には、Exergen Corporation、FAIRHAVEN HEALTH、EASYWELL BIOMEDICALSなどがある。 当レポートの提供内容は以下の通りです: - 市場全体の主要な調査結果を探る - 市場ダイナミクスの戦略的内訳(促進要因、阻害要因、機会、課題) - 全セグメント、サブセグメント、地域の3年間の過去データとともに、最低9年間の市場予測 - 市場セグメンテーション:主要セグメントの徹底的な評価と市場予測 - 地域別分析:言及された地域と国レベルのセグメントを市場シェアとともに評価 - 主要分析:ポーターのファイブフォース分析、ベンダーランドスケープ、オポチュニティマトリックス、主要購買基準など。 - 競争環境は、要因や市場シェアなどに基づく主要企業の理論的説明である。 - 企業プロファイリング:詳細な会社概要、提供する製品・サービス、SCOT分析、最近の戦略的展開など 目次TABLE OF CONTENTS1. RESEARCH SCOPE & METHODOLOGY 1.1. STUDY OBJECTIVES 1.2. METHODOLOGY 1.3. ASSUMPTIONS & LIMITATIONS 2. EXECUTIVE SUMMARY 2.1. MARKET SIZE & ESTIMATES 2.2. MARKET OVERVIEW 2.3. SCOPE OF STUDY 2.4. CRISIS SCENARIO ANALYSIS 2.5. MAJOR MARKET FINDINGS 2.5.1. INDUSTRIAL SEGMENT IS POISED FOR THE FASTEST GROWTH 2.5.2. GROWING HEALTH CONSCIOUSNESS AND HEALTHCARE COSTS BOOST MARKET GROWTH 3. MARKET DYNAMICS 3.1. KEY DRIVERS 3.1.1. GROWING PREVALENCE OF INFECTIOUS DISEASES 3.1.2. RISING AWARENESS ABOUT BODY TEMPERATURE MONITORING'S IMPORTANCE 3.1.3. TECHNOLOGICAL ADVANCEMENTS 3.2. KEY RESTRAINTS 3.2.1. STRINGENT REGULATIONS 3.2.2. INACCURATE READINGS REPORTED BY THERMOMETER 4. KEY ANALYTICS 4.1. PARENT MARKET ANALYSIS 4.2. KEY MARKET TRENDS 4.3. PORTER'S FIVE FORCES ANALYSIS 4.3.1. BUYERS POWER 4.3.2. SUPPLIERS POWER 4.3.3. SUBSTITUTION 4.3.4. NEW ENTRANTS 4.3.5. INDUSTRY RIVALRY 4.4. GROWTH PROSPECT MAPPING 4.5. MARKET CONCENTRATION ANALYSIS 4.6. VALUE CHAIN ANALYSIS 4.6.1. RAW MATERIALS 4.6.2. MANUFACTURERS 4.6.3. DISTRIBUTORS 4.6.4. RETAILERS 4.6.5. SALES 4.7. KEY BUYING CRITERIA 4.7.1. ACCURACY 4.7.2. EASE OF USE 4.7.3. RELIABILITY AND DURABILITY 4.7.4. SPEED 4.7.5. TYPE OF THERMOMETER 5. MARKET BY PRODUCT TYPE 5.1. MERCURY-FREE THERMOMETERS 5.1.1. DIGITAL THERMOMETER 5.1.2. INFRARED RADIATION THERMOMETER 5.1.3. OTHER MERCURY-FREE THERMOMETERS 5.2. MERCURY-BASED THERMOMETERS 6. MARKET BY APPLICATION 6.1. MEDICAL 6.2. INDUSTRIAL 6.3. FOOD 6.4. LABORATORY 6.5. OTHER APPLICATIONS 7. GEOGRAPHICAL ANALYSIS 7.1. ASIA-PACIFIC 7.1.1. MARKET SIZE & ESTIMATES 7.1.2. ASIA-PACIFIC THERMOMETER MARKET DRIVERS 7.1.3. ASIA-PACIFIC THERMOMETER MARKET CHALLENGES 7.1.4. KEY PLAYERS IN ASIA-PACIFIC THERMOMETER MARKET 7.1.5. COUNTRY ANALYSIS 7.1.5.1. CHINA 7.1.5.1.1. CHINA THERMOMETER MARKET SIZE & OPPORTUNITIES 7.1.5.2. JAPAN 7.1.5.2.1. JAPAN THERMOMETER MARKET SIZE & OPPORTUNITIES 7.1.5.3. INDIA 7.1.5.3.1. INDIA THERMOMETER MARKET SIZE & OPPORTUNITIES 7.1.5.4. SOUTH KOREA 7.1.5.4.1. SOUTH KOREA THERMOMETER MARKET SIZE & OPPORTUNITIES 7.1.5.5. MALAYSIA 7.1.5.5.1. MALAYSIA THERMOMETER MARKET SIZE & OPPORTUNITIES 7.1.5.6. SINGAPORE 7.1.5.6.1. SINGAPORE THERMOMETER MARKET SIZE & OPPORTUNITIES 7.1.5.7. AUSTRALIA & NEW ZEALAND 7.1.5.7.1. AUSTRALIA & NEW ZEALAND THERMOMETER MARKET SIZE & OPPORTUNITIES 7.1.5.8. REST OF ASIA-PACIFIC 7.1.5.8.1. REST OF ASIA-PACIFIC THERMOMETER MARKET SIZE & OPPORTUNITIES 8. COMPETITIVE LANDSCAPE 8.1. KEY STRATEGIC DEVELOPMENTS 8.1.1. PRODUCT LAUNCHES & DEVELOPMENTS 8.1.2. PARTNERSHIPS & AGREEMENTS 8.2. COMPANY PROFILES 8.2.1. 3M 8.2.1.1. COMPANY OVERVIEW 8.2.1.2. PRODUCTS 8.2.1.3. STRENGTHS & CHALLENGES 8.2.2. A&D MEDICAL 8.2.2.1. COMPANY OVERVIEW 8.2.2.2. PRODUCTS 8.2.2.3. STRENGTHS & CHALLENGES 8.2.3. AMERICAN DIAGNOSTIC CORPORATION 8.2.3.1. COMPANY OVERVIEW 8.2.3.2. PRODUCTS 8.2.3.3. STRENGTHS & CHALLENGES 8.2.4. BEURER GMBH 8.2.4.1. COMPANY OVERVIEW 8.2.4.2. PRODUCTS 8.2.5. BRIGGS HEALTHCARE 8.2.5.1. COMPANY OVERVIEW 8.2.5.2. PRODUCTS 8.2.6. EASYWELL BIOMEDICALS 8.2.6.1. COMPANY OVERVIEW 8.2.6.2. PRODUCTS 8.2.6.3. STRENGTHS & CHALLENGES 8.2.7. EXERGEN CORPORATION 8.2.7.1. COMPANY OVERVIEW 8.2.7.2. PRODUCTS 8.2.8. FAIRHAVEN HEALTH 8.2.8.1. COMPANY OVERVIEW 8.2.8.2. PRODUCTS 8.2.9. MEDLINE INDUSTRIES INC 8.2.9.1. COMPANY OVERVIEW 8.2.9.2. PRODUCTS 8.2.9.3. STRENGTHS & CHALLENGES 8.2.10. MICROLIFE CORPORATION 8.2.10.1. COMPANY OVERVIEW 8.2.10.2. PRODUCTS 8.2.11. OMRON HEALTHCARE INC 8.2.11.1. COMPANY OVERVIEW 8.2.11.2. PRODUCTS 8.2.11.3. STRENGTHS & CHALLENGES 8.2.12. RG MEDICAL DIAGNOSTICS 8.2.12.1. COMPANY OVERVIEW 8.2.12.2. PRODUCTS 8.2.12.3. STRENGTHS & CHALLENGES 8.2.13. TERUMO CORPORATION 8.2.13.1. COMPANY OVERVIEW 8.2.13.2. PRODUCTS 8.2.13.3. STRENGTHS & CHALLENGES 8.2.14. WELCH ALLYN 8.2.14.1. COMPANY OVERVIEW 8.2.14.2. PRODUCTS 8.2.14.3. STRENGTHS & CHALLENGES
SummaryKEY FINDINGS Table of ContentsTABLE OF CONTENTS1. RESEARCH SCOPE & METHODOLOGY 1.1. STUDY OBJECTIVES 1.2. METHODOLOGY 1.3. ASSUMPTIONS & LIMITATIONS 2. EXECUTIVE SUMMARY 2.1. MARKET SIZE & ESTIMATES 2.2. MARKET OVERVIEW 2.3. SCOPE OF STUDY 2.4. CRISIS SCENARIO ANALYSIS 2.5. MAJOR MARKET FINDINGS 2.5.1. INDUSTRIAL SEGMENT IS POISED FOR THE FASTEST GROWTH 2.5.2. GROWING HEALTH CONSCIOUSNESS AND HEALTHCARE COSTS BOOST MARKET GROWTH 3. MARKET DYNAMICS 3.1. KEY DRIVERS 3.1.1. GROWING PREVALENCE OF INFECTIOUS DISEASES 3.1.2. RISING AWARENESS ABOUT BODY TEMPERATURE MONITORING'S IMPORTANCE 3.1.3. TECHNOLOGICAL ADVANCEMENTS 3.2. KEY RESTRAINTS 3.2.1. STRINGENT REGULATIONS 3.2.2. INACCURATE READINGS REPORTED BY THERMOMETER 4. KEY ANALYTICS 4.1. PARENT MARKET ANALYSIS 4.2. KEY MARKET TRENDS 4.3. PORTER'S FIVE FORCES ANALYSIS 4.3.1. BUYERS POWER 4.3.2. SUPPLIERS POWER 4.3.3. SUBSTITUTION 4.3.4. NEW ENTRANTS 4.3.5. INDUSTRY RIVALRY 4.4. GROWTH PROSPECT MAPPING 4.5. MARKET CONCENTRATION ANALYSIS 4.6. VALUE CHAIN ANALYSIS 4.6.1. RAW MATERIALS 4.6.2. MANUFACTURERS 4.6.3. DISTRIBUTORS 4.6.4. RETAILERS 4.6.5. SALES 4.7. KEY BUYING CRITERIA 4.7.1. ACCURACY 4.7.2. EASE OF USE 4.7.3. RELIABILITY AND DURABILITY 4.7.4. SPEED 4.7.5. TYPE OF THERMOMETER 5. MARKET BY PRODUCT TYPE 5.1. MERCURY-FREE THERMOMETERS 5.1.1. DIGITAL THERMOMETER 5.1.2. INFRARED RADIATION THERMOMETER 5.1.3. OTHER MERCURY-FREE THERMOMETERS 5.2. MERCURY-BASED THERMOMETERS 6. MARKET BY APPLICATION 6.1. MEDICAL 6.2. INDUSTRIAL 6.3. FOOD 6.4. LABORATORY 6.5. OTHER APPLICATIONS 7. GEOGRAPHICAL ANALYSIS 7.1. ASIA-PACIFIC 7.1.1. MARKET SIZE & ESTIMATES 7.1.2. ASIA-PACIFIC THERMOMETER MARKET DRIVERS 7.1.3. ASIA-PACIFIC THERMOMETER MARKET CHALLENGES 7.1.4. KEY PLAYERS IN ASIA-PACIFIC THERMOMETER MARKET 7.1.5. COUNTRY ANALYSIS 7.1.5.1. CHINA 7.1.5.1.1. CHINA THERMOMETER MARKET SIZE & OPPORTUNITIES 7.1.5.2. JAPAN 7.1.5.2.1. JAPAN THERMOMETER MARKET SIZE & OPPORTUNITIES 7.1.5.3. INDIA 7.1.5.3.1. INDIA THERMOMETER MARKET SIZE & OPPORTUNITIES 7.1.5.4. SOUTH KOREA 7.1.5.4.1. SOUTH KOREA THERMOMETER MARKET SIZE & OPPORTUNITIES 7.1.5.5. MALAYSIA 7.1.5.5.1. MALAYSIA THERMOMETER MARKET SIZE & OPPORTUNITIES 7.1.5.6. SINGAPORE 7.1.5.6.1. SINGAPORE THERMOMETER MARKET SIZE & OPPORTUNITIES 7.1.5.7. AUSTRALIA & NEW ZEALAND 7.1.5.7.1. AUSTRALIA & NEW ZEALAND THERMOMETER MARKET SIZE & OPPORTUNITIES 7.1.5.8. REST OF ASIA-PACIFIC 7.1.5.8.1. REST OF ASIA-PACIFIC THERMOMETER MARKET SIZE & OPPORTUNITIES 8. COMPETITIVE LANDSCAPE 8.1. KEY STRATEGIC DEVELOPMENTS 8.1.1. PRODUCT LAUNCHES & DEVELOPMENTS 8.1.2. PARTNERSHIPS & AGREEMENTS 8.2. COMPANY PROFILES 8.2.1. 3M 8.2.1.1. COMPANY OVERVIEW 8.2.1.2. PRODUCTS 8.2.1.3. STRENGTHS & CHALLENGES 8.2.2. A&D MEDICAL 8.2.2.1. COMPANY OVERVIEW 8.2.2.2. PRODUCTS 8.2.2.3. STRENGTHS & CHALLENGES 8.2.3. AMERICAN DIAGNOSTIC CORPORATION 8.2.3.1. COMPANY OVERVIEW 8.2.3.2. PRODUCTS 8.2.3.3. STRENGTHS & CHALLENGES 8.2.4. BEURER GMBH 8.2.4.1. COMPANY OVERVIEW 8.2.4.2. PRODUCTS 8.2.5. BRIGGS HEALTHCARE 8.2.5.1. COMPANY OVERVIEW 8.2.5.2. PRODUCTS 8.2.6. EASYWELL BIOMEDICALS 8.2.6.1. COMPANY OVERVIEW 8.2.6.2. PRODUCTS 8.2.6.3. STRENGTHS & CHALLENGES 8.2.7. EXERGEN CORPORATION 8.2.7.1. COMPANY OVERVIEW 8.2.7.2. PRODUCTS 8.2.8. FAIRHAVEN HEALTH 8.2.8.1. COMPANY OVERVIEW 8.2.8.2. PRODUCTS 8.2.9. MEDLINE INDUSTRIES INC 8.2.9.1. COMPANY OVERVIEW 8.2.9.2. PRODUCTS 8.2.9.3. STRENGTHS & CHALLENGES 8.2.10. MICROLIFE CORPORATION 8.2.10.1. COMPANY OVERVIEW 8.2.10.2. PRODUCTS 8.2.11. OMRON HEALTHCARE INC 8.2.11.1. COMPANY OVERVIEW 8.2.11.2. PRODUCTS 8.2.11.3. STRENGTHS & CHALLENGES 8.2.12. RG MEDICAL DIAGNOSTICS 8.2.12.1. COMPANY OVERVIEW 8.2.12.2. PRODUCTS 8.2.12.3. STRENGTHS & CHALLENGES 8.2.13. TERUMO CORPORATION 8.2.13.1. COMPANY OVERVIEW 8.2.13.2. PRODUCTS 8.2.13.3. STRENGTHS & CHALLENGES 8.2.14. WELCH ALLYN 8.2.14.1. COMPANY OVERVIEW 8.2.14.2. PRODUCTS 8.2.14.3. STRENGTHS & CHALLENGES
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