欧州ハラル食品・飲料市場予測 2023-2032EUROPE HALAL FOOD & BEVERAGE MARKET FORECAST 2023-2032 主な調査結果 欧州のハラル食品・飲料市場は予測期間2023-2032年にCAGR 6.01%を記録すると予測される。同地域におけるハラル・スナックのトレンドにより、ハラル食の製品カテゴリーを拡大する企業が増えている。... もっと見る
サマリー主な調査結果欧州のハラル食品・飲料市場は予測期間2023-2032年にCAGR 6.01%を記録すると予測される。同地域におけるハラル・スナックのトレンドにより、ハラル食の製品カテゴリーを拡大する企業が増えている。例えば、Tahira Foods社は最近、ファラフェル、春巻き、サモサ、ケバブ、パン粉食品、ハンバーガーなどの冷凍ハラル・スナックの提供を開始した。 市場洞察 オランダ、イタリア、フランス、スペイン、ドイツ、英国、その他の欧州が欧州ハラル食品・飲料市場の成長評価対象である。ドイツではイスラム教徒の人口が増加しており、特にトルコ系イスラム教徒が同国のハラル食品・飲料市場の拡大に拍車をかけている。ハラル食肉はこの地域で大きな人気を博しており、Stolle Chicken Halalのような数多くの企業が、製品の製造・販売において品質と動物福祉の厳格な基準を遵守している。その結果、これらの企業はドイツ市場で何の制限も受けることなく自由に商品を提供することができる。ハラル・パスタやハラル・ヌードルはドイツ市場で広く販売されているが、主にアメリカ、韓国、タイなどからの輸入品であり、国内業者の存在は限られている。 ドイツのハラル・パン販売の場合、その発展性から地元のベーカリーが市場を支配している。既存の市場プレーヤーは現在、この分野に参入するために大幅な調整を行っている。重要な課題のひとつは、バター、クリーム、卵を含むすべての原材料がハラール法に完全に準拠し、ハラール認定業者からのみ調達されるようにすることである。 競争に関する洞察 市場の大手企業には、ネスレSA、カーギル・インコーポレイテッド、ワンワールド・フーズなどがある。 当レポートの内容は以下の通りです: - 市場全体の主要調査結果を探る - 市場ダイナミクスの戦略的内訳(促進要因、抑制要因、機会、課題) - 全セグメント、サブセグメント、地域の3年間の過去データとともに、最低9年間の市場予測 - 市場セグメンテーション:主要セグメントの徹底的な評価と市場予測 - 地域別分析:言及された地域と国レベルのセグメントを市場シェアとともに評価 - 主要分析:ポーターのファイブフォース分析、ベンダーランドスケープ、オポチュニティマトリックス、主要購買基準など。 - 競争環境は、要因、市場シェアなどに基づく主要企業の理論的説明である。 - 企業プロファイリング:詳細な会社概要、提供する製品・サービス、SCOT分析、最近の戦略的展開など 目次TABLE OF CONTENTS1. RESEARCH SCOPE & METHODOLOGY 1.1. STUDY OBJECTIVES 1.2. METHODOLOGY 1.3. ASSUMPTIONS & LIMITATIONS 2. EXECUTIVE SUMMARY 2.1. MARKET SIZE & ESTIMATES 2.2. MARKET OVERVIEW 2.3. SCOPE OF STUDY 2.4. CRISIS SCENARIO ANALYSIS 2.4.1. IMPACT OF COVID-19 ON HALAL FOOD & BEVERAGE MARKET 2.5. MAJOR MARKET FINDINGS 2.5.1. GROWING INVESTOR INTEREST IN HALAL FOODS AND BEVERAGES 2.5.2. INTEGRATION OF TECHNOLOGY 3. MARKET DYNAMICS 3.1. KEY DRIVERS 3.1.1. CHANGING USER DEMOGRAPHIC WORLDWIDE 3.1.2. GROWING AWARENESS REGARDING HALAL FOODS AMONG NON-MUSLIMS 3.1.3. LAUNCH OF HALAL FOOD OPTIONS BY GIANT FOOD CHAINS 3.2. KEY RESTRAINTS 3.2.1. GRUELING IMPLEMENTATION OF HALAL STANDARDS THROUGHOUT THE VALUE CHAIN 3.2.2. MISLABELING 3.2.3. IMBALANCE BETWEEN DEMAND AND SUPPLY 4. KEY ANALYTICS 4.1. KEY MARKET TRENDS 4.2. PORTER’S FIVE FORCES ANALYSIS 4.2.1. BUYERS POWER 4.2.2. SUPPLIERS POWER 4.2.3. SUBSTITUTION 4.2.4. NEW ENTRANTS 4.2.5. INDUSTRY RIVALRY 4.3. GROWTH PROSPECT MAPPING 4.3.1. GROWTH PROSPECT MAPPING FOR FRANCE 4.4. MARKET CONCENTRATION ANALYSIS 4.5. VALUE CHAIN ANALYSIS 5. MARKET BY USER DEMOGRAPHIC 5.1. MUSLIM 5.2. NON-MUSLIM 6. MARKET BY PRODUCT TYPE 6.1. HALAL FOOD 6.1.1. HALAL MEAT PRODUCTS 6.1.2. HALAL DAIRY PRODUCTS 6.1.3. HALAL GRAIN PRODUCTS 6.1.4. HALAL BAKERY & CONFECTIONERY PRODUCTS 6.1.5. OTHER HALAL FOODS 6.2. HALAL BEVERAGE 6.3. HALAL SUPPLEMENT 7. MARKET BY DISTRIBUTION CHANNEL 7.1. CONVENIENCE STORE 7.2. SPECIALTY STORE 7.3. SUPERMARKET & HYPERMARKET 7.4. ONLINE STORE 7.5. OTHER DISTRIBUTION CHANNELS 8. GEOGRAPHICAL ANALYSIS 8.1. EUROPE 8.1.1. MARKET SIZE & ESTIMATES 8.1.2. EUROPE HALAL FOOD & BEVERAGE MARKET DRIVERS 8.1.3. EUROPE HALAL FOOD & BEVERAGE MARKET CHALLENGES 8.1.4. KEY PLAYERS IN EUROPE HALAL FOOD & BEVERAGE MARKET 8.1.5. COUNTRY ANALYSIS 8.1.5.1. UNITED KINGDOM 8.1.5.1.1. UNITED KINGDOM HALAL FOOD & BEVERAGE MARKET SIZE & OPPORTUNITIES 8.1.5.2. GERMANY 8.1.5.2.1. GERMANY HALAL FOOD & BEVERAGE MARKET SIZE & OPPORTUNITIES 8.1.5.3. FRANCE 8.1.5.3.1. FRANCE HALAL FOOD & BEVERAGE MARKET SIZE & OPPORTUNITIES 8.1.5.4. ITALY 8.1.5.4.1. ITALY HALAL FOOD & BEVERAGE MARKET SIZE & OPPORTUNITIES 8.1.5.5. SPAIN 8.1.5.5.1. SPAIN HALAL FOOD & BEVERAGE MARKET SIZE & OPPORTUNITIES 8.1.5.6. THE NETHERLANDS 8.1.5.6.1. THE NETHERLANDS HALAL FOOD & BEVERAGE MARKET SIZE & OPPORTUNITIES 8.1.5.7. POLAND 8.1.5.7.1. POLAND HALAL FOOD & BEVERAGE MARKET SIZE & OPPORTUNITIES 8.1.5.8. REST OF EUROPE 8.1.5.8.1. REST OF EUROPE HALAL FOOD & BEVERAGE MARKET SIZE & OPPORTUNITIES 9. COMPETITIVE LANDSCAPE 9.1. KEY STRATEGIC DEVELOPMENTS 9.1.1. MERGERS & ACQUISITIONS 9.1.2. PRODUCT LAUNCHES & DEVELOPMENTS 9.1.3. PARTNERSHIPS & AGREEMENTS 9.2. COMPANY PROFILES 9.2.1. AL ISLAMI FOODS 9.2.1.1. COMPANY OVERVIEW 9.2.1.2. PRODUCT LIST 9.2.1.3. STRENGTHS & CHALLENGES 9.2.2. AMERICAN FOODS GROUP LLC 9.2.2.1. COMPANY OVERVIEW 9.2.2.2. PRODUCT LIST 9.2.2.3. STRENGTHS & CHALLENGES 9.2.3. BILAL GROUP 9.2.3.1. COMPANY OVERVIEW 9.2.3.2. PRODUCT LIST 9.2.3.3. STRENGTHS & CHALLENGES 9.2.4. BRF SA 9.2.4.1. COMPANY OVERVIEW 9.2.4.2. PRODUCT LIST 9.2.4.3. STRENGTHS & CHALLENGES 9.2.5. CARGILL INCORPORATED 9.2.5.1. COMPANY OVERVIEW 9.2.5.2. PRODUCT LIST 9.2.5.3. STRENGTHS & CHALLENGES 9.2.6. CARREFOUR 9.2.6.1. COMPANY OVERVIEW 9.2.6.2. PRODUCT LIST 9.2.6.3. STRENGTHS & CHALLENGES 9.2.7. CRESCENT FOODS 9.2.7.1. COMPANY OVERVIEW 9.2.7.2. PRODUCT LIST 9.2.7.3. STRENGTHS & CHALLENGES 9.2.8. ISLA DÉLICE 9.2.8.1. COMPANY OVERVIEW 9.2.8.2. PRODUCT LIST 9.2.8.3. STRENGTHS & CHALLENGES 9.2.9. MIDAMAR 9.2.9.1. COMPANY OVERVIEW 9.2.9.2. PRODUCT LIST 9.2.10. NESTLÉ SA 9.2.10.1. COMPANY OVERVIEW 9.2.10.2. PRODUCT LIST 9.2.10.3. STRENGTHS & CHALLENGES 9.2.11. ONE WORLD FOODS 9.2.11.1. COMPANY OVERVIEW 9.2.11.2. PRODUCT LIST 9.2.12. PRIMABAGUZ SDN BHD 9.2.12.1. COMPANY OVERVIEW 9.2.12.2. PRODUCT LIST 9.2.13. SAFFRON ROAD 9.2.13.1. COMPANY OVERVIEW 9.2.13.2. PRODUCT LIST 9.2.14. TAHIRA FOODS LIMITED 9.2.14.1. COMPANY OVERVIEW 9.2.14.2. PRODUCT LIST 9.2.15. TARIQ HALAL MEATS 9.2.15.1. COMPANY OVERVIEW 9.2.15.2. PRODUCT LIST
SummaryKEY FINDINGS Table of ContentsTABLE OF CONTENTS1. RESEARCH SCOPE & METHODOLOGY 1.1. STUDY OBJECTIVES 1.2. METHODOLOGY 1.3. ASSUMPTIONS & LIMITATIONS 2. EXECUTIVE SUMMARY 2.1. MARKET SIZE & ESTIMATES 2.2. MARKET OVERVIEW 2.3. SCOPE OF STUDY 2.4. CRISIS SCENARIO ANALYSIS 2.4.1. IMPACT OF COVID-19 ON HALAL FOOD & BEVERAGE MARKET 2.5. MAJOR MARKET FINDINGS 2.5.1. GROWING INVESTOR INTEREST IN HALAL FOODS AND BEVERAGES 2.5.2. INTEGRATION OF TECHNOLOGY 3. MARKET DYNAMICS 3.1. KEY DRIVERS 3.1.1. CHANGING USER DEMOGRAPHIC WORLDWIDE 3.1.2. GROWING AWARENESS REGARDING HALAL FOODS AMONG NON-MUSLIMS 3.1.3. LAUNCH OF HALAL FOOD OPTIONS BY GIANT FOOD CHAINS 3.2. KEY RESTRAINTS 3.2.1. GRUELING IMPLEMENTATION OF HALAL STANDARDS THROUGHOUT THE VALUE CHAIN 3.2.2. MISLABELING 3.2.3. IMBALANCE BETWEEN DEMAND AND SUPPLY 4. KEY ANALYTICS 4.1. KEY MARKET TRENDS 4.2. PORTER’S FIVE FORCES ANALYSIS 4.2.1. BUYERS POWER 4.2.2. SUPPLIERS POWER 4.2.3. SUBSTITUTION 4.2.4. NEW ENTRANTS 4.2.5. INDUSTRY RIVALRY 4.3. GROWTH PROSPECT MAPPING 4.3.1. GROWTH PROSPECT MAPPING FOR FRANCE 4.4. MARKET CONCENTRATION ANALYSIS 4.5. VALUE CHAIN ANALYSIS 5. MARKET BY USER DEMOGRAPHIC 5.1. MUSLIM 5.2. NON-MUSLIM 6. MARKET BY PRODUCT TYPE 6.1. HALAL FOOD 6.1.1. HALAL MEAT PRODUCTS 6.1.2. HALAL DAIRY PRODUCTS 6.1.3. HALAL GRAIN PRODUCTS 6.1.4. HALAL BAKERY & CONFECTIONERY PRODUCTS 6.1.5. OTHER HALAL FOODS 6.2. HALAL BEVERAGE 6.3. HALAL SUPPLEMENT 7. MARKET BY DISTRIBUTION CHANNEL 7.1. CONVENIENCE STORE 7.2. SPECIALTY STORE 7.3. SUPERMARKET & HYPERMARKET 7.4. ONLINE STORE 7.5. OTHER DISTRIBUTION CHANNELS 8. GEOGRAPHICAL ANALYSIS 8.1. EUROPE 8.1.1. MARKET SIZE & ESTIMATES 8.1.2. EUROPE HALAL FOOD & BEVERAGE MARKET DRIVERS 8.1.3. EUROPE HALAL FOOD & BEVERAGE MARKET CHALLENGES 8.1.4. KEY PLAYERS IN EUROPE HALAL FOOD & BEVERAGE MARKET 8.1.5. COUNTRY ANALYSIS 8.1.5.1. UNITED KINGDOM 8.1.5.1.1. UNITED KINGDOM HALAL FOOD & BEVERAGE MARKET SIZE & OPPORTUNITIES 8.1.5.2. GERMANY 8.1.5.2.1. GERMANY HALAL FOOD & BEVERAGE MARKET SIZE & OPPORTUNITIES 8.1.5.3. FRANCE 8.1.5.3.1. FRANCE HALAL FOOD & BEVERAGE MARKET SIZE & OPPORTUNITIES 8.1.5.4. ITALY 8.1.5.4.1. ITALY HALAL FOOD & BEVERAGE MARKET SIZE & OPPORTUNITIES 8.1.5.5. SPAIN 8.1.5.5.1. SPAIN HALAL FOOD & BEVERAGE MARKET SIZE & OPPORTUNITIES 8.1.5.6. THE NETHERLANDS 8.1.5.6.1. THE NETHERLANDS HALAL FOOD & BEVERAGE MARKET SIZE & OPPORTUNITIES 8.1.5.7. POLAND 8.1.5.7.1. POLAND HALAL FOOD & BEVERAGE MARKET SIZE & OPPORTUNITIES 8.1.5.8. REST OF EUROPE 8.1.5.8.1. REST OF EUROPE HALAL FOOD & BEVERAGE MARKET SIZE & OPPORTUNITIES 9. COMPETITIVE LANDSCAPE 9.1. KEY STRATEGIC DEVELOPMENTS 9.1.1. MERGERS & ACQUISITIONS 9.1.2. PRODUCT LAUNCHES & DEVELOPMENTS 9.1.3. PARTNERSHIPS & AGREEMENTS 9.2. COMPANY PROFILES 9.2.1. AL ISLAMI FOODS 9.2.1.1. COMPANY OVERVIEW 9.2.1.2. PRODUCT LIST 9.2.1.3. STRENGTHS & CHALLENGES 9.2.2. AMERICAN FOODS GROUP LLC 9.2.2.1. COMPANY OVERVIEW 9.2.2.2. PRODUCT LIST 9.2.2.3. STRENGTHS & CHALLENGES 9.2.3. BILAL GROUP 9.2.3.1. COMPANY OVERVIEW 9.2.3.2. PRODUCT LIST 9.2.3.3. STRENGTHS & CHALLENGES 9.2.4. BRF SA 9.2.4.1. COMPANY OVERVIEW 9.2.4.2. PRODUCT LIST 9.2.4.3. STRENGTHS & CHALLENGES 9.2.5. CARGILL INCORPORATED 9.2.5.1. COMPANY OVERVIEW 9.2.5.2. PRODUCT LIST 9.2.5.3. STRENGTHS & CHALLENGES 9.2.6. CARREFOUR 9.2.6.1. COMPANY OVERVIEW 9.2.6.2. PRODUCT LIST 9.2.6.3. STRENGTHS & CHALLENGES 9.2.7. CRESCENT FOODS 9.2.7.1. COMPANY OVERVIEW 9.2.7.2. PRODUCT LIST 9.2.7.3. STRENGTHS & CHALLENGES 9.2.8. ISLA DÉLICE 9.2.8.1. COMPANY OVERVIEW 9.2.8.2. PRODUCT LIST 9.2.8.3. STRENGTHS & CHALLENGES 9.2.9. MIDAMAR 9.2.9.1. COMPANY OVERVIEW 9.2.9.2. PRODUCT LIST 9.2.10. NESTLÉ SA 9.2.10.1. COMPANY OVERVIEW 9.2.10.2. PRODUCT LIST 9.2.10.3. STRENGTHS & CHALLENGES 9.2.11. ONE WORLD FOODS 9.2.11.1. COMPANY OVERVIEW 9.2.11.2. PRODUCT LIST 9.2.12. PRIMABAGUZ SDN BHD 9.2.12.1. COMPANY OVERVIEW 9.2.12.2. PRODUCT LIST 9.2.13. SAFFRON ROAD 9.2.13.1. COMPANY OVERVIEW 9.2.13.2. PRODUCT LIST 9.2.14. TAHIRA FOODS LIMITED 9.2.14.1. COMPANY OVERVIEW 9.2.14.2. PRODUCT LIST 9.2.15. TARIQ HALAL MEATS 9.2.15.1. COMPANY OVERVIEW 9.2.15.2. PRODUCT LIST
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